ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
راه اندازی کسب و کار

راه های کسب درآمد برای نوجوانان

نوجوان ها با داشتن تایم آزاد مخصوصا در تابستان ها این فرصت را دارند تا هم مهارتی کسب کنند و هم درآمد داشته باشند در این مقاله ایده های پولساز برای نوجوانان را معرفی می کنیم.

2
03 تیر 1401
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

داشتن کار در سن نوجوانی یعنی پایه ریزی شغل آینده البته قرار نیست کاریی که الان دارید را تا بزرگسالی انجام دهید و مطمئنا مسیر شغلی شما در گذر زمان تغییر می کند و ایده ها و فرصت های کاری جدید برایتان ایجاد می شود اما داشتن شغل در دوران نوجوانی علاوه بر اینکه تمام یا قسمتی از هزینه های شما مانند هزینه کلاس زبان، باشگاه یا خرید یک وسیله دیجیتال را جبران می کند، شما را برای ورود به بازارکار به عنوان شغل تمام وقت آماده می کند بنابراین حتی اگر در اولین تجربه کاریتان موفق نشدید نگران نباشید چون تجربیات ارزشمندی به دست می آورید.

کارهایی که برای نوجوان ها مناسب است معمولا بدون نیاز به سرمایه اولیه بالا و تجهیزات خاصی است مثلا روش های مختلف کسب درآمد با موبایل وجود دارد که می تواند درآمد بالایی کسب کنید کافیست یک ایده خلاقانه داشته باشد.

راه های کسب درآمد برای نوجوانان: شغل آنلاین برای نوجوانان

کسب و کارهای اینترنتی این مزیت را دارند که محدودیت سنی ندارند و معمولا در یک بازه زمانی چندماهه قابل یادگیری هستند و امکان رشد وجود دارد و حتی می توانید درآمد های بسیار بالایی کسب کنید.

یکی دیگر از مزیت کسب و کار های اینترنتی، آزادی زمانی است. یعنی در هر ساعتی از روز میتوانید کارتان را انجام دهید. یکی از معیار ها برای تشخیص بهترین شغل های اینترنتی برای دانشجویان همین اصل اساسی آزادی زمانی است. روش های کسب درآمد اینترنتی بسیار متنوع هستند اگر به دنبال ایده های پولساز برای نوجوان ها هستید همراه ما باشید.

برنامه نویسی

برنامه نویسی یک شغل آنلاین برای نوجوانان هایی است که هیچ محدودیت سنی ندارد و اینترنت پر از منابع یادگیری است و انجمن ها و فروم های زیادی وجود دارد که بتوانید سوالاتتان را بپرسید. برنامه نویسی را با یادگیری CSS و HTML شروع کنید و به سراغ زبان هایی مانند پایتون، جاوا و php بروید دنیای برنامه نویسی بسیار گسترده است می توانید سایت طراحی کنید و درآمد خوبی داشته باشید، در سایت های فریلنسری عضو شوید و پروزه بگیرید.

ساخت انیمیشن

انجام کارهای انیمیشنی به خصوص اگر با واقعیت ترکیب شود بسیار جذاب هستند و بسیاری از شرکت ها برای تبلیغات، مدل سازی انیمیشنی محصولات، آموزش  از انیمیشن استفاده می کنند یا به صورت تخصصی کار ساختانیمیشن برای کودکان و نوجوانان انجام می دهند می توانید با یادگیری نرم افزارهای Photoshop ،Illustrator ،After Effects وارد این حوزه شوید.

کارهای گرافیکی

با توجه به اینکه بسیاری از کسب و کارها در شبکه های اجتماعی در حال فعالیت هستند و تبلیغات خود را در همین شبکه ها انجام می دهند به دنبال افراد خلاق هستند که کارهای گرافیکی انجام دهند فقط با دانستن فوشاپ می توانید انواع کارهای گرافیکی را انجام دهید.

افزایش تعداد کسب و کارهای اینترنتی و حضور در شبکه های اجتماعی کسب و کارها را به سمت تبلیغات گرافیکی سوق داده است کافیست به صوت حرفه ای فتوشاپ را یادبگیرید و می توانید همزمان با چند سایت کار کنید.

کانال یوتیوب

یوتیوب یکی از راه هایی است که می توانید درآمد دلاری کسب کنید با داشتن یک کانال و با 1000 سابسکرایب به شزط اینکه سالانه ویدئوهای شما 4000 دقیقه مشاهده شده باشد کانال شما به درآمد می رسد برای آشنایی بیشتر مقاله راه های کسب درآمد از یوتیوب را بخوانید.

کسب درآمد از اینستاگرام

یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی اینستگرام است که طرفداران زیادی دارد و این یک فرصت برای کسب درآمد است روش های کسب درآمد از اینستاگرام  متنوع است و با فروش محصولات از طریق راه اندازی پیج یا از طریق تبلیغ می توانید کسب درآمد کنید.

یادگیری وردپرس

یکی از دلایلی که تصمیم گرفتم به صورت جداگانه در مورد وردپرس صحبت کنم این است که بسیار گسترده است و روش های مختلفی برای کسب درآمد از وردپرس وجود دارد ار جمله:

  • طراحی سایت با وردپرس
  • پلاگین نویسی
  • طراحی قالب وردپرس
  • فارسی سازی قالب و افزونه
  • آموزش

اگر به وردپرس و برنامه نویسی علاقمند هستید در دوره برنامه نویسی وردپرس حضوری همه مهارت‌هایی که برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وردپرس نیاز دارید را یاد می‌گیرید و می‌توانید با توسعه قالب وردپرس و افزونه‌ها به سرعت به درآمد برسید. 

– طراحی سایت

خوشبختانه برای کسب درآمد از طراحی سایت نیاز نیست که یک برنامه نویس بدانید با وجود سیستم های مدیریت محتوا وردپرس به راحتی می توانید برای سایت طراحی کنید و برای هر پروژه حدقل 4 میلیون دستمزد دریافت کنید.

یک پیشنهاد ویژه با شرکت در دوره برنامه نویسی ری اکت یک فرصت شغلی جدید ایجاد کرده و درآمد خود را چند برابر کنید.

دوره ری اکت 

– فارسی سازی قالب و افزونه

همانطور که در بالا گفتیم به راحتی می توانید طراح سایت شوید یا اینکه محصولات را فارسی سازی کنید؛ در آموزش فارسی سازی قالب وردپرس نحوه ترجمه قالب وردپرسی را به صورت عملی و اصولی یاد بگیرید و با یک بار فارسی سازی به هر تعدادی آن را به فروش برسانید. در صورتی که بتوانید قالب و افزونه را خودتان طراحی یا فارسی سازی کنید می توانید از طریق سایت راست چین محصولاتتان را ارائه دهید.

– پلاگین نویسی و طراحی قالب

بسیاری از کاربران ترجیح می دهند از قالب های ایرانی استفاده کنند یا ممکن است نیاز به افزونه ای باشد که نمونه خارجی آن نباشد با طراحی قالب و افزونه های وردپرس نیاز به دانش برنامه نویسی دارد و باید زبان برنامه نویسی php را یاد بگیرید با شرکت در دوره برنامه نویسی وردپرس می توانید هر دو مهارت را یادبگیرید.

افیلیت مارکتینگ

اگر یک سایت با پیج فعال اینستاگرام دارید می توانید با افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش درآمد کسب کنید کافی است در سایت های افیلیت عضو شوید و لینک محصولات را در سایتتان قرار دهید تا به ازای فروش از طریق سایت شما درآمدتان افزایش پیدا کند. در مقاله معرفی همکاری در فروش دیجی کالا با جرئیات این روش آشنا می شوید.

تایپ

یکی از ساده ترین کارها با کامپیوتر تایپ است که با تمرین می توانید سرعتتان را افزایش دهید البته می توانیدتایپ صوتی هم استفاده کنید تا سرعتتان بالا برود و با خواندن از روی متن تایپ می شود فقط دقت کنید که گاهی کلمات را به درستی تشخیص نمی دهد. برای گرفتن سفارشات تایپ می توانید با دفترهای چاپ و کپی دانشجویی همکاری کنید چون معمولا دانشجوها و کسانی که نیاز به این خدمات دارند به این دفترها سر میزنند البته سایت هایی هم مانند typeo  و typeiran میتوانید عضو شوید و پروژه بگیرید.

گیمر شدن

حتما شده ساعت ها پای بازی های کامپیوتری بنشینید،روش های مختلف کسب درآمد از گیمر شدن وجود دارد اولین روش تولید ویدئو در مورد بازی ها و انتشار در یوتیوب است و در صورتی که بازید بالایی داشته باشید می توانید درآمد دلاری کسب کنید، یک روش دیگر هم استریمر شدن است در واقع در حالی که در حال بازی هستید به صورت زنده از بازی ویدئو بگیرید و در آپارات و یوتیوب منتشر کنید. اما راه دیگر کسب درآمد از گیمر شدن عضویت در بازی های آنلاین است بعضی از بازی های آنلاین مانند DeFi Degen ،Worldwide Web ،Crypto Royale ،Nine Chronicles امکان کسب درآمد ارزی وجود دارد.

آموزش کار با کامپیوتر

بسیاری از بزرگسالان هنوز با word و Excell مشکل دارند با آموزش به این افراد هم یکی دیگر از راه های کسب درآمد برای نوجوانان است.

تدریس

اگر زبان یا ریاضی خوبی دارید فرصت خوبی برای تدریس خصوصی دارید و به هم سن و سال ها یا دانش آموزان مقاطع پایین تر درس دهید به خصوص که بسیاری از خانواده ها زمان کافی برای فرزندانشان را ندارند،تدریس خصوصی به صورت ساعتی هم درآمد خوبی دارد. البته من در دوران دبیرستان تجربه تدریس ریاضی را داشتم ولی دوستان و آشنایان این را یک لطف می دانستند و فراموش می کردند که باید هزینه ای پرداخت کنند😁

چگونه کار پیدا کنیم؟

شاید با خودتان بگویید چگونه می توانم کار پیدا کنم در حالی که کسی مرا نمی شناسد؟ یا آیا سایت شغل یابی برای نوجوانان وجود دارد؟ شغل آنلاین برای نوجوانان به چه صورت است؟ نگران نباشید اگر تخصص داشته باشید کار به سراغ شما می آید و اگر بتوانید چند پروژه موفق داشته باشید از طریق کارفرماها به افراد دیگر معرفی می شوید و می توانید برای شرکت ها رزومه بفرستید. البته سایت های فریلنسری بسیار خوبی در ایران داریم که با عضویت در این سایت ها می توانید پروژه بگیرید و یا رزومه تان را برای شرکت هایی که دنبال نیرو هستند ارسال کنید و

  • پونیشا
  • کارلنسر
  • جابینجا
  • پارس کدرز
  • انجام می‌دم

علاوه بر موارد بالا با سایر سایت های فریلنسری ایرانی و خارجی آشنا شوید.

ایده های کسب درآمد برای نوجوانان: کارهای هنری

اگر شرایط یا علاقه ای به کارهای اینترنتی ندارید می توانید به سراغ کارهای هنری بروید مزیت کارهای هنری این است که همیشه مشتریانی دارید، نیاز به تخصص بالایی ندارند، معمولا مواد اولیه و ابزاهای کمی نیاز دارند، به صورت انفرادی و پاره وقت در خانه قابل انجام هستند.

صنایع دستی

ایران صنایع دستی متنوعی دارد و برخی صنایع دستی مخصوص یک شهری است حتما در شهر شما هم به صورت تخصصی یکی از صنایع دستی وجود دارد، در ایران شاخه های مختلفی از کار با چوب است خراطی، معرق، منبت، خاتم کاری و… از جمله کارهای هنری با چوب است. کار با فلزات مانند قلم زنی، ملیله کاری و ساخت زیورآلات یا هنرهایی مانند پته دوری و سوزن دوزی، گلیم و جایم و ده ها کار دیگر را می توانید انجام دهید.

چرم دوزی

چرم دوزی نیاز به وسایل اولیه زیادی ندارد و با تجهیزات کمی می توانید کارتان را شروع کنید برای یادگیری هم نیاز به رفتن کلاس نیست آپارات پر از آموزش های دوره های چرم سازی است و بعد از آن با خلاقیتتان می توانید طرح های مختلف را پیاده سازی کنید.

عروسک سازی

انواع عروسک مانند نمد و یا عروسک های روسی طرفداران زیادی دارد که نیاز به فضای یا مواد اولیه زیاد ندارید عروسک ها طرفداران زیادی دارد و مختص کودکان نیست به همین دلیل بازار خوبی دارند.

سفالگری

ساخت انواع سفال هم علاوه بر اینکه یک هنر زیبا است می توانید یا نقاشی بر روی سفال می توانید طرح های زیبا بسازید.

پخت کیک

بسیاری از افراد ترجیح می دهند برای مناسبت هایی که دارند یک کیک خانگی را سفارش دهند می توانید با کمی خلاقیت و استفاده از روش های جدید کیک هایی با ترئینات زیبا بسازید.

کارهای تولیدی

اگر یک پارکینگ یا انبار بزرگ دارید که مدت ها بی استفاده مانده می توانید پرورش قارچ را شروع کنید و مطمئن باشید تا زمانی که بازار فست فود داغ است فروش خوبی دارید. اگر جایی دارید که بتوانید یک گلخانه بسیازید و کاکتوس پرورش دهید  هم یک گزینه دیگر است البته این موارد برای کسانی که در روستا هستند و معمولا خانه های بزرگی دارند مناسب تر است و در زندگی شهری امروزه امکان پذیر نیست.

چگونه محصولات هنری را بفروشم؟

کارهای هنری را با فروش به دوستان و آشنایانتان  شروع کنید یا به فروشگاه های هنری به صورت عمده  بفروشید اما شاید افراد یا فروشگاه های اطراف شما از کارهایی که دارید استقبال نکنند یا تعدادشان کم باشد؛ با فروش اینترنتی می توانید تعداد زیادی مشتری از سراسر ایران داشته باشید:

شبکه های اجتماعی: اولین و در دسترس ترین راه برای فروش محصولات این است که یک پیج اینستاگرام بزنید و بانمایش محصولاتتان و افزایش فالورها کارهای هنریتان را بفروشید.

 

سایت با سلام برای فروش محصولات

سایت با سلام: سایت باسلام به صورت تخصصی امکان فروش صنایع دستی را فراهم کرده و می توانید عضو شوید و یک پنل اختصاصی داشته باشید و محصولاتتان را برای فروش در سایت قرار دهید.

 

فروش محصولات در سایت دیجی کالا

سایت دیجی کالا: سایت دیجی کالا که مدت هاست که امکان چندفروشندگی را فراهم کرده قسمتی را به صورت اختصاصی برای فروش صنایع دستی قرار داده است.

شغل های تابستانی برای نوجوانان

تابستان فرصت بسیارخوبی برای کسب تجربه و درآمد برای نوجوانان است تا در کنار تفریح و استفاده از تعطیلات تابستان بتوانند درآمدی داشته باشند کارهایی که در ادامه معرفی می کنیم از جمله بهترین شغل تابستانی برای دانش آموزان است:

شاگردی

برای کسب درآمد می توانید در کنار دیگران کار کنید؛ دم دستی ترین گزینه این است که اگر پدرتان کسب و کاری دارد در کنار او کار کنید و این مزیت را دارد که شما با آن حرفه آشنا هستید و وسایل و ابزارهای مورد نیاز را دارید حتی می توانید کمی خلاقیت به خرچ دهید و قسمتی از کار را به صورت تخصصی انجام دهید مثلا اگر پدرتان کارگاه چوب دارد می توانید به صورت تخصصی معرق کار کنید. البته یک نکته را هم خودمانی بگویم با پدرتان برای دستمزد به توافق برسید 😄 شاید پدرتان حواسش نباشد که شما برای کسب درآمد آمده اید نه کمک کردن!

کار در رستوران

بسیاری از کارها مانند رستوران ها، فست فودها و یا سوپر مارکت ها نیاز به کسی دارند که به عنوان صندوق دار با آن ها همکاری کند یا در رستوران ها و فست فودها کارهایی مانند نظافت یا مشارکت در پخت غذاها امکان همکاری برای نوجوان ها را فراهم می کند البته یک مزیت این کارها این است که یک وعده غذای رایگان هم دریافت می کنید.

کار در کارواش

کارهایی مانند تمیزکاری، کار در کارواش نیز یکی دیگر از گرینه ها برای شغل های تابستانی برای نوجوان هاست که نیاز به تخصصی خاصی ندارد و به راحتی قابل انجام هستند.

به عنوان یک نکته پایانی همواره یادگیری را در برنامه تان قرار دهید و سعی کنید در یک شغل مهارت کسب کنید البته مهارت مدیریت مالی را هم فراموش نکنید و پولی که به دست می آورید شاید مبلغ زیادی نباشد ولی می توانید هدفمند خرج کنید و مقداری از آن را هم پس انداز کنید. در مقاله مهارت های پولساز برای نوجوانان با سایر مهارت های نرم بیشتر آشنا شوید.

خوشحال می شویم شما هم تجربه تان را از اولین شغلی که داشتید با ما درمیان بگذارید یا اگر ذیگر راه های کسب درآمد برای نوجوانان را می شناسید را با کاربران راست چین به اشتراک بگذاریذ.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
کسب درآمد با گوشی با 12 ایده کاربردی
کسب درآمد با گوشی با وجود تعداد بالای استفاده کنندگان از موبایل یک روش پردرآمد است بیش از ۶۰% ترافیک اینترنت دنیا از طریق گوشی‌های هوشمند مصرف می‌شود؛ این یک فرصت بالقوه برای شماست و می‌توانید در آرایشگاه، اتاق انتظار پزشک، خانه یا حتی در اتوبوس با گوشی که در دست دارید درآمد کسب کنید. در ادامه ...
بنر
44 ایده خلاقانه برای راه‌اندازی سایت فروشگاه اینترنتی
با افزایش خرید اینترنتی در ایران یک فرصت عالی راه اندازی کسب و کار، داشتن یک سایت فروشگاهی است. اگر به دنبال کسب درآمد بالا و یافتن بهترین ایده برای راه اندازی سایت فروشگاهی هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید. احتمالا یک ایده برای آنلاین شاپ در این مقاله پیدا می کنید.
بنر
آموزش دریافت نماد الکترونیکی
اینماد نشانی است که سازمان توسعه تجارت الکترونیکی به سایت های فروشگاهی می دهد تا از حقوق مصرف کنندگان حمایت کند و شما به عنوان یک فروشگاه اینترنی باید این نشان را در سایت خود داشته باشید. برای اینکه شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی را بدانید و با مراحل اخذ آن آشنا شوید در این مقاله همراه ما ...
بنر
معرفی روش های کسب درآمد اینترنتی پولساز
با مطالعه این مقاله می توانید در زمان کوتاهی به کسب درآمد اینترنتی بپردازید. شما بدون تخصص هم می توانید از طریق اینترنت به درآمد بالا برسید و درآمدتان خود را همزمان افزایش دهید.
2 دیدگاه
sobi4590
sobi4590
23 دی 1402 19:19

سلام بنده 15 سالم هست می خواستم بدونم می تونم با ساخت قالب html کسب درامد کنم؟

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
24 دی 1402 10:37

سلام دوست عزیز
امکان کسب درامد از طراحی قالب html وجود دارد اما کمتر از طراحی سایت با وردپرس است و اگر سری به سایت های فریلنسری بزیند می توانید دستمزد طراحی سایت با وردپرس را ببینید.
اگر علاقه مند به برنامه نویسی هستید پیشنهاد می کنم به سمت برنامه نویسی فرانت اند بروید و به صورت تخصصی فرانت اند را یاد بگیرید.

آیا مفید بود ؟