ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
کسب درآمد از فریلنسینگ
کسب درآمد

کسب درآمد از فریلنسینگ در سایت های ایرانی و خارجی

اگر دارای مهارت و به دنبال یک شغل پردرآمد بدون محدودیت زمانی هستید، شغل فریلنسری و در آمد از سایت های فریلنسری خارجی و ایرانی گزینه خوبی برای شما است. این مقاله را بخوانید تا با شرایط آزادکاری یا فریلنسینگ و مهارت هایی که در بر می گیرد آشنا شوید.

3
14 بهمن 1400
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، در دنیای اینترنت شاهد انواع مختلفی از شغل ها هستیم. همانطور که در مقالات قبل گفتیم یکی از راه های کسب درآمد اینترنتی فریلنسری (Freelancer) است. خیلی از افراد به دنبال شغل های خانگی هستند و می خواهند با مهارتی که دارند بدون اینکه زمان مشخصی (پاره وقت یا تمام وقت) کار کنند، به کسب درآمد بپردازند. آزادکاری یا فریلنسینگ (Freelancing) برای افرادی مناسب است که به دنبال کار در خانه بدون محدودیت زمانی هستند و نمی خواهند تعهد بلند مدت به سازمان خاص داشته باشند برای مثال کسب درآمد و فریلنسینگ برای دانشجوها. این افراد مهارت هایی دارند که نیازی به حضور فیزیکی برای انجام و تحویل کار به کارفرما ندارند. مثلا یک مکانیک نمیتواند به صورت فریلنسری کار کند. در این مقاله به شرح شغل فریلنسری، کسب درآمد از فریلنسینگ و معرفی انواع سایت های ایرانی و خارجی فریلنسری می پردازیم.

✔️ سایت های فریلنسر چیست و چطور کار می کنند؟

احتمالا بسیاری از شما بدانید که فریلنسری (دورکاری) چیست؟ آزادکاری یا فریلنسینگ  (Freelancing) یکی از مدل های کسب و کار اینترنتی است که شما بدون اینکه برای سازمان خاصی کار کنید اشتغال خودتان را دارید و بر اساس تخصصی که دارید برای افراد مختلفی کار انجام می دهید. در کسب درآمد از فریلنسری که یکی از راه های راه اندازی کسب و کار خانگی است، شما هیچ تعهد شغلی به سازمان یا شخص خاصی ندارید و به صورت پروژه ای کار می کنید. ممکن است شما فریلنسر باشید و بسیاری از افراد شما را بشناسند و بر همین اساس پروژه های زیادی به شما محول شوند ولی اگر مبتدی هستید، نیاز به سایت های واسطه دارید تا یک شبکه ارتباطی با افراد برای شما ایجاد کنند.

برای اینکه به عنوان یک فریلنسر شناخته شوید می توانید در یک وب سایت فریلنسری ثبت نام کنید. این سایت ها به شما برای دریافت پروژه کمک می کنند و شما توسط پلتفرم آنها با افراد (کارفرما) آشنا می شوید. کارفرما فردی است که پروژه ای را برای انجام به شما محول می کند. با هر مهارتی که دارید می توانید در سایت های فریلنسری عضو شوید. این سایت ها  به دیده شدن شما کمک کرده و مشکل پیدا کردن مشتری را برای شما حل می کنند.

وب سایت های فریلنسری از طریق دورکاری امکان کسب درآمد را برای فریلنسرها فراهم کرده اند. سایت های فریلنسری محلی هستند که افراد می توانند به واسطه مهارت هایی که دارند پروژه بگیرند و افراد دیگر سفارش پروژه خود را بر اساس رزومه فریلنسر، به آنها بسپارند. با رشد این سایت ها در سال های اخیر افراد زیادی به کسب درآمد از فریلنسینگ روی آورده اند.

کسب درآمد از فریلنسری با سایت فریلنسر ایرانی

 

روش کار یک وب سایت فریلنسری به صورت زیر است:

  1.  کارفرما با انتخاب دسته بندی مورد نظر سفارش پروژه خود را ثبت می کند.
  2. مدت زمانی که در نظر دارد و مهارتهای مورد نیاز را اعلام می کند.
  3. حدود بودجه خود را درج می کند.
  4. در انتظار انتخاب پروژه خود توسط فریلنسرها مانده یا پروژه خود را برای یک فریلنسر خاص ایجاد کند.
  5. بعد از آن پیشنهادات را بررسی می کند.
  6. بعد از انتخاب با فریلنسر گفت و گو می کند.

در سمت دیگر یک فریلنسر باید اطلاعات پروفایل خود را تکمیل کند، نمونه کارهای خود را در صفحه اش قرار دهد و در صفحه پروژه ها پیشنهاد خود را برای دریافت پروژه ارسال کند.

بهترین سایت کسب درآمد از فریلنسری

در سال های اخیر سایت های فریلنسر رشد چشمگیری داشته اند و توانسته اند افراد زیادی از کارفرما و فریلنسرها را جذب کنند. از بهترین سایت فریلنسر ایرانی می توان به  پونیشا، کارلنسر، انجام میدیم، پارسکدرز، سان تایپ و غیره اشاره کرد.

سایت های فریلنسری در ابتدا با مهارت هایی که به کامپیوتر مرتبط هستند شروع کردند و امروزه بسیاری از مهارت های دیگر را نیز در بردارند. انواع مهارت هایی که می توانید در سایت های فریلنسری پیدا کنید عبارتند از طراحی و گرافیک، تایپ و تولید محتوا، ترجمه، عکس، انیمیشن و ویدیو، طراحی سایت، دیجیتال مارکتینگ، سئو، برنامه نویسی و نرم افزار، منشی و دستیار مجازی، گویندگی و مهارت های دیگر.

✔️ درآمد شغل فریلنسری چقدر است؟

کسب درآمد از فریلنسینگ به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلا میزان و نوع مهارت شما، قیمت های پیشنهادی و تعداد پروژه هایی که انجام می دهید. درآمد فریلنسر در ایران می تواند از صفر تا چند میلیون تومان در ماه باشد.

تحقیقات کمپانی Upwork نشان می دهد که 60% فریلنسرها کار تمام وقت خود را رها کرده و به شغل فریلنسری روی آورده اند. این می تواند به این دلیل باشد که کسب درآمد از فریلنسری به مراتب بیشتر از شغل های ثابت است. در آزادکاری یا فریلنسینگ نیازی نیست شما در ساعت معینی کار کنید. یکی از مهم ترین معیار ها برای بهترین شغل های اینترنتی برای دانشجویان، همین آزادی در تایم کاری است.

توجه کنید که درآمد این مشاغل ثابت نیست و به میزانی که پروژه بگیرید درآمد کسب می کنید. درآمد صفر یا مبالغ کم برای ابتدای راه است که ممکن است کسی شما را استخدام نکند و هیچ پیشنهاد پروژه  ای نداشته باشید. بعد از آن کارفرمایان با مشاهده نمونه کارهای تان با شما آشنا می شوند.

درآمد فریلنسری بر اساس نوع تخصص

در این بخش چند تخصص پر طرفدار را به همراه بهترین درآمدی که می توانید کسب کنید آورده ایم.

  • فریلنسر برنامه نویسی. برنامه نویس ها یکی از پردرآمدترین فریلنسرها هستند زیرا تخصص آنها نیاز به یادگیری و تلاش و تمرین زیاد دارد. پروژه های برنامه نویسی نیاز به انرژی و وقت و آزمون و خطا دارند به همین دلیل درآمد آنها بالا است. به طور میانگین یک برنامه نویس از 20 تا 30 میلیون در ماه درآمد دارد.
  • فریلنسر طراحی گرافیک. یک گرافیست باید خلاقیت بالایی داشته باشد و هر چه در کار خود حرفه ای تر باشد درآمد بالاتری خواهد داشت شما به عنوان یک گرافیست می توانید درآمد خوبی داشته باشید. با پروژه هایی مانند طراحی لوگو، طراحی UI و UX می توانند تا 20 میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشند
  • فریلنسر تولید محتوا. محتوا پادشاه است. شاید این جمله را زیاد شنیده باشید. اگر به نویسندگی و تولید محتوا (content) علاقه داشته باشید کسب درآمد از فریلنسری می تواند درآمد خوبی برای شما داشته باشد. آمار نشان می دهد که شما می توانید تا 8 میلیون تومان درآمد در ماه از نویسندگی (مقاله، رپورتاژ، …)داشته باشید.
  • فریلنسر سئو. سئو و محتوا مکمل یک دیگر هستند و سئو به دیده شدن محتوا کمک می کند. بررسی ها نشان داد که یک فریلنسر سئو می تواند ماهیانه تا 20 میلیون تومان درآمد داشته باشد.
  • فریلنسر مترجم زبان. معمولا تعداد پروژه های فریلنسری زبان زیاد است. یک مترجم زبان اگر تعداد پروژه های زیادی برای ترجمه متن، فیلم و غیره را بردارد می تواند درآمد 8 میلیون تومان در ماه داشته باشد.

✔️ کسب درآمد از سایت فریلنسر ایرانی با درآمد میلیونی

آزادکاری یا فریلنسینگ راه مناسبی برای کسب درآمد آنلاین است. شما بر اساس میزان تجربه، مهارت، تلاش و افزایش مهارت خود می توانید به درآمدهای میلیونی در فریلنسری برسید. یک برنامه نویس PHP، اندورید می تواند پروژه های پردرآمدی مانند طراحی وب سایت، ساخت اپلیکیشن، طراحی نرم افزارهای کاربردی بگیرد. با این کار در زمان کمی به درآمد میلیونی برسد.

✔️ معرفی سایت های فریلنسری خارجی و ایرانی

در این بخش مجموعه ای از بهترین سایت های فریلنسری را معرفی می کنیم کهب هش ما کمک می کنند درآمد میلیونی و درلاری داشتهب اشید.

 5 سایت فریلسنری خارجی برتر که می‌توانید دلاری درآمد داشته باشد

با توجه به شرایط موجود و کاهش ارزش پول کشورمان بسیاری از افراد به دنبال درآمد دلاری هستند. اگر شما به دنبال کسب درآمد بالا از فریلنسری هستید پیشنهاد می کنم در سایت های فریلنسری خارجی ثبت نام کنید و پروژه بگیرید. شما با گرفتن پروژه های بیشتر در این سایت ها علاوه بر افزایش درآمد مهارت خود را تقویت می کنید و یاد می گیرید. به این منظور در ادامه 5 سایت برتر فریلنسری خارجی را آورده ایم.

❗️ دقت کنید که با IP ایران امکان ورود به این سایت ها را ندارید و باید از VPN استفاده کنید. به علاوه نیاز به حساب پی پال دارید.
  • fiverr: در سایت فایور می توانید پروژه ها و نمونه کارهای خود را برای کارفرما به نمایش بگذارید. فیلدهای پروژه در این سایت در زمینه دیجیتال مارکتینگ، تولید محتوا و ترجمه، گرافیک و طراحی، برنامه نویسی، فیلم و انیمیشن و غیره هستند. این سایت امکاناتی مانند دوره های آموزشی، جست و جوی پیشرفته و غیره دارد. اگر حرفه ای نیستید شاید ورود به آن کمی سخت باشد اما نگران نباشید به مرور و با انجام کار شناخته می شوید. روند پرداخت این سایت کمی طولانی است اما شما می توانید یک حساب Paypal که از قبل وریفای شده را ارائه داده و دستمزد خود را دریافت کنید.
  • upwork: سایت آپ ورک یکی از بهترین سایت های خارجی برای آزادکاری یا فریلنسینگ است که با داشتن مهارت مرتبط می توانید درآمد بالایی از آن کسب کنید. این وب سایت پرداخت امن را تضمین می کند و بیش از 12 میلیون کاربر دارد. اگر در زمینه فروش و بازاریابی، ترجمه و نویسندگی، سئو، طراحی گرافیک، حسابداری، مهندسی و معماری و بسیاری موارد دیگر مهارت دارید این سایت فریلنسری گزینه مناسبی برای شما است. 
  • Freelancer.com: فریلنسر یکی دیگر از سایت های کسب درآمد از فریلنسری خارجی است. مرحله احراز هویت را با پاسپورت ایرانی انجام دهید و خود را یک ایرانی ساکن خارج از ایران معرفی می کنید. انتقالات مالی از طریق کارت اعتباری و حساب Paypal انجام می دهد. این سایت نسبتا درصد کمی از دستمزد پروژه ها را برای خود بر می دارد. دقت کنید از VPN ای که استفاده می کنید با حساب Paypal شما هم خوانی داشته باشد.
  • Gur: یکی از بهترین سایت های فریلنسری خارجی گورو است که شما با اکانت گوگل یا فیسبوک خود می توانید وارد سایت شوید. وقتی برای اولین بار به عنوان فریلنسر ثبت نام می کنید یک عضویت رایگان اولیه دارید. با داشتن مهارت های برنامه نویسی و توسعه، طراحی و هنر، فروش و بازاریابی، قانون، آموزش و غیره می توانید به عنوان فریلنسر در این سایت شروع به فعالیت کنید.
  • PeoplePerHour:این سایت بستری را فراهم می کند تا کارفرمایان، فریلنسرها را به صورت ساعتی استخدام کنند. پروژه های این سایت در حوزه طراحی، ویدیو، تصویر، موزیک، بازاریابی فروش، شبکه های اجتماعی، ترجمه و نویسندگی، تکنولوژی و برنامه نویسی هستند.
به طور متوسط سالانه بیش از 4000 هزار فرصت شغلی برای برنامه نویسان PHP با درآمد بین 103 تا 110 هزار دلار وجود دارد، با یادگیری این زبان درآمد میلیادی را تجربه کنید.

دوره PHP 

 سایت های فریلنسری ترجمه

اگر به یکی از زبان های خارجی مسلط هستید به راحتی می توانید از طریق ثبت نام در سایت فریلنسری ترجمه کسب درآمد کنید. ترجمه در سایت فریلنسری ایرانی هم جزو کارهایی است که می تواند به صورت دورکاری و برونسپاری انجام شود. سایت هایی مانند کارلنسر، ترجمیک، ترنسیس، مترجمین ایران، ترگمان و غیره سایت های فریلنسری ترجمه ایرانی معتبر هستند. اگر هم به دنبال درآمد دلاری هستید سایت های فایور، آپ ورک، ترنسلیت گزینه های مناسبی هستند. کارهای ترجمه از جمله کارهایی است که در خانه می توان انجام داد و نیاز به مراجعه حضوری نیست . یکی از روش های راه اندازی کسب و کار در خانه برای آقایان که سرمایه ای ندارند و می خواهند دورکار درآمد داشته باشند استفاده از سایت های فریلنسری ترجمه می اشد.

 سایت های کسب درآمد از فریلنسری برنامه نویسی ایرانی و خارجی

برنامه نویسی هم یک روش کسب درآمد از فریلنسینگ است که درآمد بالایی دارد. اگر برنامه نویس هستید نان تان در روغن است. با کدنویسی و پروژه گرفتن در سایت های فریلنسری به راحتی پیشرفت کرده، مهارت بالاتری کسب می کنید و به مرور پروژه های بیشتری خواهید گرفت. بهترین سایت های فریلنسری برنامه نویسی در ایران پونیشا، پارسکدرز، کارلنسر، انجام میدم، پارس فریلنسر هستند.

پیشنهاد میکنم اگر برنامه نویس حرفه ای هستید در سایت های فریلنسری ثبت نام کنید. چند نمونه از سایت های برتر فریلنسری برنامه نویسی خارجی Toptal ،Gun.io، Hired هستند. اینها پلتفرم هایی هستند که برنامه نویس و توسعه دهنده را به کارفرماها ارتباط می دهد. 

اگر به دنبال کسب یک مهارت جدید هستید پیشنهاد می کنم به آموزش ری اکت بپردازید، با یادگیری ری اکت میتوانید درآمد بالایی داشته باشید.

 فریلنسری و طراحی سایت با وردپرس

اگر با سیستم مدیریت محتوای وردپرس آشنایی دارید یا می توانید با آزادکاری یا فریلنسینگ پروژه طراحی سایت با وردپرس انجام دهید و یا در یکی از سایت های فریلنسری که در پاراگراف قبل به آن اشاره شد مشغول شوید. اگر متخصص وردپرس هستید با پشتیبانی یک سایت وردپرسی می توانید درآمد دلاری کسب کنید. سایت های خارجی فریلنسر و آپ ورک از جمله سایت های مناسب برای فریلنسری طراحی سایت با وردپرس هستند.

درآمد طراحی سایت با وردپرس

یکی از راه های کسب درآمد عالی از وردپرس طراحی سایت با وردپرس است. با آموزش وردپرس می توانید به راحتی سایت های بسیار حرفه ای ایجاد کنید و در زمان کم به درآمد عالی برسید. همه چیز به تلاش شما بستگی دارد. کسب درآمد از طراحی سایت با وردپرس به تعداد پروژه ها، سرعت، مهارت و کیفیت کار شما بستگی دارد. اگر از سایت های فریلنسری خارجی پروژه بگیرید درآمد بالاتری خواهید داشت. درآمد یک وردپرس کار به صورت فریلنسری می تواند از 5 میلیون تومان تا 50 میلیون تومان در ماه متغیر باشد.

میانگین درآمد توسعه دهنده وردپرس در سایت هایی مثل آپ ورک 20 تا 100 دلار است. بنابراین اگر می خواهید که توسعه دهنده وردپرس شوید حتما یک دوره آموزش برنامه نویسی وردپرس را شرکت کنید تا به صورت حرفه ای با تمام قسمت های را توسعه دهید.

قالب فریلنسری پونیشا

 سایت های فریلنسری تولید محتوا

تولید محتوا یکی دیگر از مهارت های آزادکاری یا فریلنسینگ است که شما می توانید با تولید محتوای متنی، تصویری و ویدیویی با آن درآمد کسب کنید. سایت های حامی ورکس، پونیشا و کارلنسر از سایت های تولید محتوای معتبر ایرانی هستند. سایت آپ ورک، Writer Access سایت های خارجی هستند که در زمینه تولید محتوا می توانید از آنها پروژه بگیرید.

✔️ حقایق تلخ درباره کار کردن در پلتفرم های فریلسنری

شاید فکر کنید کار آزادکاری یا فریلنسینگ راحت است و هر زمان بخواهید کار میکنید و همیشه حساب شما پر پول است. اما باید بدانید کار کردن در سایت های فریلنسری هم مشکلات خود را دارد که در این قسمت به آنها اشاره می کنیم.

  •  پلت فرم های فریلنسر ارزان: بعضی از پلت فرم ها با برداشت درصد بالایی از هزینه پرداختی مشتری، سهم کمی برای فریلنسر در نظر می گیرند. در بسیاری از آنها با وجود مهارت بالایی که دارید و زمان زیادی که می گذارید مبلغ ناچیزی برای شما واریز می شود. به علاوه تسویه حساب ممکن است در بازه های بلند مدت انجام شود.
  •  مهارت در مذاکره درباره قیمت: شما به عنوان یک فریلنسر و شخصی که پروژه می گیرد باید مهارت کافی برای نحوه صحبت درباره قیمت داشته باشید زیرا یکی از الزامات کسب درآمد از فریلنسینگ است.
  •  دریافت دستمزد کم در شروع کار: اگر مبتدی هستید و تازه در سایت های فریلنسری شروع به کار کرده اید باید این حقیقت را بدانید که برای اینکه کار بگیرید و اعتماد کاربران را جلب کنید (چون هنوز هیچ پروژه انجام شده ای ندارید) باید پروزه ها را با مبلغ کمتر انجام دهید.
  • زمانبندی پروژه ها: ممکن است زمانی که کارفرما برای پروژه در نظر گرفته است کافی نباشد و این در حین کار مشخص می شود. شما باید مهارت تخمین و براورد زمان پروژه را داشته باشید چون ممکن است بعضی پروژه ها زمان بیشتری نیاز داشته باشند.

کسب درآمد از فریلنسری و حقایق تلخ آن

✔️ فروشندگی در راست چین؛ شغل فریلنسری پردرآمد

همانطور که گفتیم افرادی که برنامه نویس PHP و توسعه دهنده وردپرس هستند می توانند با طراحی قالب و افزونه های وردپرسی به درآمدهای میلیونی برسند. اگر به این کار علاقه دارید حتی با دانش کم PHP می توانید شروع کنید و کم کم آن را افزایش دهید. یک بار قالب طزاحی کنید و هزاران بار به فروش برسانید. اطلاعات کامل را می توانید در لندینگ فروشنده شو بخوانید.

در این مقاله کسب درآمد از فریلنسینگ را توضیح دادیم و مجموعه ای از سایت های فریلنسر ایرانی و خارجی را نیز معرفی کردیم. امیدوارم که برای شما مفید باشد و بتوانید در خصوص فریلنسری بهترین تصمیم را بگیرید. اگر پیشنهاد یا تجربه ای در این مورد داشتید لطفا در دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
سایت های همکاری در فروش ایرانی
در سال های اخیر بسیاری از وب سایت های ایرانی امکان افیلیت مارکتینگ یا سیستم همکاری در فروش را در سایت خود ایجاد کرده اند. افیلیت مارکتینگ یک سیستم کسب درآمد است و افراد در صورت انتخاب درست محصول و تبلیغ موثر می توانند درآمد ماهیانه داشته باشند. مزیت سیستم های همکاری در فروش این است که نیاز به ...
بنر
کسب درآمد با گوشی با 12 ایده کاربردی
کسب درآمد با گوشی با وجود تعداد بالای استفاده کنندگان از موبایل یک روش پردرآمد است بیش از ۶۰% ترافیک اینترنت دنیا از طریق گوشی‌های هوشمند مصرف می‌شود؛ این یک فرصت بالقوه برای شماست و می‌توانید در آرایشگاه، اتاق انتظار پزشک، خانه یا حتی در اتوبوس با گوشی که در دست دارید درآمد کسب کنید. در ادامه ...
بنر
9 روش کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی
یکی از شغل‌هایی که امکان گرفتن پروژه به صورت دلاری و کسب درآمد بالا دارد، برنامه نویسی است. اگر می‌خواهید درآمدتان را 50 برابر کنید در این مقاله همراه ما باشید تا روش‌های کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی را معرفی کنیم.
بنر
دانلود رایگان نمونه طرح توجیهی استارت آپ
داشتن یک کسب و کار بسیار شیرین است. میتوانیم افراد زیادی را در اقوام و آشنایان ببینیم که بواسطه کسب و کارشان به آرزو ها و رویاهای شیرین خود رسیده اند. اگر شما هم به فکر شروع و رشد کسب و کار خود افتاده اید و قصد دارید در یکی از شتاب دهنده ها عضو شوید یا در جلسات جذب سرمایه گذار شرکت کنید، حتما ...
3 دیدگاه
Atrisa
Atrisa
01 دی 1402 08:08

وقت بخیر

چطور میتونم فریلنسر استخدام کنم ؟ گزینه استخدام فریلنسر تو parsfl.ir پیدا نکردم.

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
02 دی 1402 10:07

سلام وقت بخیر
اگر منظورتون اینه که پروژه خودتون رو به فریلنسر بسپارید باید در سایت فریلنسری ثبت نام کنید و بعد پروژه خودتون را ثبت کنید. اینکه فریلنسر چطور پروژه را بگیره بستگی به مکانیزم سایت فریلنسری داره. لطفا قوانین سایت مربوطه را مطالعه کنید.

آیا مفید بود ؟
viewmag
viewmag
02 دی 1402 19:07

اگر کارفرما هستید، جهت سپردن پروژه خود به فریلنسرها یا استخدام تمام وقت آنها در پارس‌فریلنسر باید پروژه ایجاد کنید.

آیا مفید بود ؟