ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی
کسب درآمد

9 روش کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی

یکی از شغل‌هایی که امکان گرفتن پروژه به صورت دلاری و کسب درآمد بالا دارد، برنامه نویسی است. اگر می‌خواهید درآمدتان را 50 برابر کنید در این مقاله همراه ما باشید تا روش‌های کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی را معرفی کنیم.

8
16 آذر 1402
آخرین بروزرسانی: 17 اسفند 1402

برنامه نویسی یکی از مهارت‌های پولساز است و می‌توانید در هر کجای دنیا که باشید درآمد بالایی کسب کنید. مزیت برنامه نویسی این است که امکان کار به صورت فریلنسری را دارید و در حالی که در ایران و در خانه خود هستید با بهترین شرکت های دنیا کار کنید و درآمد دلاری داشته باشید. با توجه به نرخ دستمزد برنامه نویسی در سایر کشورها و قیمت دلار در ایران بسیار به صرفه است.

روش‌های مختلفی برای کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی وجود دارد که در ادامه  9 روش را معرفی می‌کنیم.

عضویت در سایت های فریلنسری

یکی از بهترین روش‌های کسب درآمد دلاری از طریق برنامه نویسی گرفتن پروژه از سایت‌های فریلنسری خارجی است. از این سایت‌ها به دو روش می‌توانید پروژه بگیرید؛ یک روش این است که برای پروژه‌هایی که توسط کارفرماها ثبت شده درخواست ثبت کنید و در صورت تایید کارفرما، پروژه را انجام دهید. یک روش دیگر برای گرفتن پروژه از سایت‌های فریلنسری این است که در این سایت‌ها پروفایل بسازید و کارفرما با مشاهده پروفایل و نمونه کارهایی که انجام دادید، برای شما درخواست همکاری ثبت کند.

ساعت کار شناور، عدم وابستگی به موقعیت جغرافیایی و درآمد بالا یکی از جذاب ترین بخش‌های فریلنسری است.

عضویت در سایت های فریلنسری و کسب درامد دلاری

نکته: برخی از سایت‌های فریلنسری کاربران ایرانی را تحریم کرده و در صورتی که متوجه ملیت شما شوند، حسابتان را مسدود می‌کنند. هنگام انتخاب سایت حتما با IP غیر از ایران به این سایت‌ها لاگین کنید یا به سراغ سایت‌هایی بروید که برای کاربران ایرانی محدودیتی ندارند. 

 از معروف‌ترین سایت‌های فریلنسری دنیا می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • upwork.com
  • guru.com
  • peopleperhour.com
  • freelancer.com
  • fiverr.com
  • Toptal
  • Remote OK
  • We Work Remotely
  • Stack Overflow Jobs

مزیت عضویت در سایت‌های فریلنسری گرفتن پروژه به صورت دائمی است، همچنین این شانس را دارید که با شرکت‌های بزرگ همکاری کنید و در صورتی که کار به خوبی انجام دهید امکان بستن قرار داد به صورت دائمی خواهید داشت. البته در این سایت باید درصدی به عنوان کمیسیون پرداخت کنید و این مقدار بین 10 تا 20 درصد مبلغ پروژه است.

طراحی اپلیکیشن

طراحی و انتشار یک اپلیکیشن در فروشگاه‌های معروف مانند Apple Store و Goole play یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی است. در حال حاضر بیش از 6.8 میلیارد گوشی هوشمند در دنیا وجود دارد و یک بازار بزرگ برای طراحی اپلیکیشن وجود دارد.

برای کسب درآمد از طراحی اپلیکیشن دو روش وجود دارد، یک روش از طریق فروش مستقیم اپلیکیشن و یک روش هم از طریق تبلیغات درون برنامه‌ای Google Ads و Bing Ads است. Minecraft یکی از پرفروش‌ترین برنامه‌ها در گوگل پلی با 50 میلیون دانلود با قیمت 6 دلار است که مجموع فروش رقم فوق العاده‌ای می‌شود.

کسب درآمد از برنامه نویسی با طراحی اپلیکیشن

مشارکت در پروژه های منبع باز

با فعالیت در انجام پروژه‌های منبع باز مانند GitHub شاید مستقیما درآمد نداشته باشید، اما به فرصت‌های شبکه سازی و شناخته شدن توسط متخصصان دیگر و کسب مهارت جدید منجر می‌شود. با فعالیت در سایت بزرگی مانند گیت هاب و انجام پروژه‌های منبع باز امکان دریافت پیشنهاد همکاری از افراد دیگر را خواهید داشت.

جالب است که بدانید در سال 2022 در این سایت 52 میلیون پروژه منبع باز توسط توسعه دهندگان از سراسر دنیا انجام شد و این یک فرصت بزرگ برای یادگیری و شبکه‌سازی برای برنامه نویسان فراهم کرده است.

پروژه های منبع باز در گیت هاب فرصتی برای ساخت کانککشن و کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی

 راه اندازی یک سایت وبلاگی

هنگام نوشتن این مقاله یکی از ایده‌هایی که برای کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی پیدا کردم از طریق طراحی وبلاگ و راه اندازی Google adsens بود، اما بسیاری از برنامه نویسان حوصله تولید محتواهای طولانی را ندارند و پیشنهاد می‌کنم که یک وبلاگ در زمینه برنامه نویسی راه اندازی کنید. با اینکار با توجه به تسلطی که در برنامه نویسی دارید در زمان کوتاهی می‌توانید برای سایتتان محتوا تولید کنید و از طریق گوگل ادسنس درآمد کسب کنید.

درآمد تبلیغات Google AdSense با افزایش تعداد بازدید سایت به صورت کاملا صعودی افزایش پیدا می کند.

طراحی قالب وردپرس

روزانه میلیون‌ها وب سایت طراحی می‌شوند و همه دوست دارند یک سایت متفاوت با طراحی حرفه‌ای داشته باشند، با طراحی قالب سایت فرصت کسب درآمد دائمی را خواهید داشت. یک روش کسب درآمد دلاری از طریق برنامه نویسی طراحی قالب وردپرس و فروش در پلتفرم‌هایی مانند Theme forest ،Enavto و Creative Market است. در حال حاضر یک قالب فروشگاهی یا شرکتی به طور متوسط در تم فارست 60 دلار است و اگر نگاهی به محصولات تازه منتشر شده بیندازید که فروش بالایی دارند. البته این سایت‌ها در ایران تحریم هستند و باید مراقب باشید که با آی پی ایران وارد این سایت نشوید.

کسب درآمد دلاری با فروش قالب و افزونه در سایت تم فارست

مزیت این روش طراحی یکباره قالب و فروش به تعداد بینهایت است، تنها کاری که لازم است انجام دهید بروز رسانی محصول و پاسخ به سوالات کاربران است.

در دوره برنامه نویسی وردپرس حضوری همه مهارت‌هایی که برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وردپرس نیاز دارید را یاد می‌گیرید و می‌توانید با طراحی قالب و افزونه وردپرس محصول خود را در مارکت راست چین به فروش برسانید و به این ترتیب به درآمد چند صد میلیونی برسید.

درآمد دلاری با برنامه نویسی از طراحی افزونه وردپرس

طراحی افزونه وردپرس همانند طراحی قالب وردپرس درآمد بالایی دارد. هر چند در مخزن وردپرس افزونه‌های رایگان زیادی وجود دارد اما امکانات این پلاگین‌ها محدود هستند. با توجه به آمار 810 میلیون سایت طراحی شده با وردپرس، یک بازار بزرگ برای محصولات شما وجود دارد و امکان فروش افزونه‌های وردپرس در پلتفرم‌های بزرگ دنیا مانند Envato وجود دارد.

اگر می‌خواهید برنامه نویسی وردپرس که شامل طراحی قالب و افزونه وردپرس است را یاد بگیرید پیشنهاد می‌کنیم دوره مسترکلاس آکادمی راست چین با 120 ساعت آموزش با کد تخفیف MASTERC30MAG را مشاهده کنید. در این دوره طراحی قالب و افزونه وردپرس و تمام آنچه برای تبدیل شدن به یک دولوپر وردپرس نیاز دارید، آموزش داده می‌شود.

دوره برنامه نویسی وردپرس

ضبط دوره آموزشی

درآمد دلاری با برنامه نویسی تنها با انجام پروژه نیست و می‌توانید تخصص خود را با ایجاد و فروش دوره‌های برنامه نویسی آنلاین در پلتفرم‌هایی مانند Udemy ،Coursera یا Teachable به اشتراک بگذارید و درآمد کسب کنید. با یکبار ضبط دوره می‌توانید به تعداد زیادی دوره را بفروشید. احتمالا آموزش برنامه نویسی از قبل وجود دارد و نیازی نیست که 0 تا 100 برنامه نویسی را آموزش دهید، اما می‌توانید برنامه نویسی را به صورت عملی و با یک دوره کوتاه و متفاوت آموزش دهید و در صورت استقبال کاربران دوره را کامل‌تر کنید.

اگر به ضبط ویدئو علاقه دارید با انتشار رایگان دوره در یوتیوب، می‌توانید به ازای تعداد مشاهد ویدئو درآمد کسب کنید.

تنها نکته‌ای که برای فارسی زبان‌ها وجود دارد، سطح زبان انگلیسی باید در حد قابل قبولی باشد و بتوانید مفاهیم را به درستی انتقال دهید. البته آموزش‌هایی که توسط هندی‌ها ارائه شده شاید خیلی خوب انگلیسی صحبت نمی‌کنند اما با سطح انگلیسی پایین هم می‌توان متوجه ویدئو شد.

فروش کتاب آموزش برنامه نویسی

احتمالا شما هم مانند ایده وبلاگ این سوال را بپرسید که چرا فروش کتاب در لیست روش‌های کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی قرار گرفته است؟ اما بسیاری از افراد کتاب را به عنوان مرجعی برای یادگیری برنامه نویسی استفاده می‌کنند و با نوشتن کتاب آموزش برنامه نویسی می‌توانید از این روش درآمد کسب کنید. اگر سری به سایت آمازون بزنید، کتاب‌های برنامه‌نویسی فروش بالایی دارند. برای نوشتن کتاب قرار نیست 0 تا 100 یک کتاب را بنویسید، یک موضوع خاص مثلا شی گرایی را آموزش دهید.

طراحی سایت

یکی از مهارت های پولساز در سراسر دنیا طراحی سایت است. در حال حاضر بیش از 1.13 میلیارد سایت در دنیا وجود دارد اما این بازار هنوز اشباع نشده و همچنان مشاغل زیادی نیاز به وبسایت دارند. به طور میانگین طراحی سایت با وردپرس در سایت فریلنسر 400 دلار است. علاوه بر طراحی سایت می توانید مواردی مانند توسعه یک بخش سایت را انجام دهید که نسبت به زمانی که صرف می‌شود درآمد قابل قبولی دارد.

به یاد داشته باشید که کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی نیاز به زمان و تلاش دارد و باید با بهبود دائمی مهارت‌های خود، انجام با کیفیت پروژه‌ها و ساخت یک رزومه قوی مشتریان را جذب و درآمدتان را بالا ببرید.

بهترین زبان برنامه نویسی برای مهاجرت و کسب درآمد دلاری

در حال حاضر 200 زبان برنامه نویسی در دنیا وجود دارد اما برخی از زبان‌‌ها بازار بهتری دارند و تعداد موقعیت‌های شغلی و میزان حقوق پرداختی بیشتری نسبت به سایر زبان‌ها دارند. اگر می‌خواهید به تازگی برنامه نویسی را شروع کنید و قصد دارد یک زبان برنامه نویسی را با هدف کسب درآمد دلاری انتخاب کنید، حتما مطمئن شوید در کشورهای دیگر بازار کار و دستمزد خوبی دارد. بهترین زبان‌های برنامه نویسی با درآمد بالا در ایالت متحده شامل موارد زیر است:

  • زبان برنامه نویسی Java

زبان برنامه نویسی جاوا یکی از زبان‌های برنامه نویسی با درآمد بالا در این صنعت است، به طور متوسط حقوق یک توسعه دهنده جاوا 118 هزار دلار در سال است و میانگین حقوق و فرصت‌های شغلی برای جاوا به صورت زیر است.

فرصت های شغلی و درآمد زبان جاوا برای درآمد دلاری با برنامه نویسی

  • زبان برنامه نویسی Python

در چند سال اخیر پایتون به خاطر کاربردهای متنوع به خصوص در دیتا ساینس مورد توجه بسیاری از برنامه نویسان قرار گرفته است. در بسیاری از لیست‌ها پایتون به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی دنیا قرار گرفته است. به طور میانگین حقوق یک توسعه دهنده پایتون 125 هزار دلار در سال است، برخی از پیشنهادات به 500 هزار دلار در سال می‌رسد که مسلما نیاز به تخصص بالایی دارد. میانگین حقوق و فرصت‌های شغلی برای پایتون به صورت زیر است.

 کسب درآمد دلاری از طریق برنامه نویسی با زبان پایتون

  • زبان برنامه نویسی C#

زبان برنامه نویسی سی شارپ در سال 2000 توسط مایکروسافت معرفی شد و در حال حاضر در ایران و دنیا محبوبیت زیادی دارد. این زبان برای طراحی سایت، طراحی نرم افزار نسخه ویندوز، برنامه نویسی موبایل، اینترنت اشیا و گیمینگ کاربرد دارد. با توجه به حوزه گسترده استفاده از سی شارپ، این زبان بازار کار بسیار خوبی دارد.

کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی با زبان سی شارپ

  • زبان برنامه نویسی JavaScript

جاوا اسکریپت یکی از زبان‌های برنامه نویسی فرانت اند است و با کاربردهای فراوان دارای موقعیت‌های شغلی زیادی است. این زبان دارای فریم‌ورک‌های محبوبی مانند Angular و React js است که مورد استفاده بزرگترین وبسایت های دنیا قرار گرفته است.

کسب درامد دلاری از برنامه نویسی با زبان جاوا اسکریپت

  • زبان برنامه نویسی php

زبان php بیشتر برای طراحی و توسعه صفحات وب کاربرد دارد. سیستم‌های مدیریت محتوا مختلف مانند وردپرس و جوملا با php کدنویسی شده‌اند و با یادگیری این زبان می‌توانید به عنوان یک توسعه دهنده کار کنید. اگر php انتخاب شماست با وجود منابع آموزشی معتبر می‌توانید این زبان برنامه نویسی را در زمان کوتاهی یاد بگیرید. در دوره php راست چین آکادمی تمام مباحث پایه تا پیشرفته این زبان برنامه نویسی به صورت عملی و برای ورود به بازار کار آموزش داده می‌شود.

بازار کار و درآمد برنامه نویسی php

در لیست بالا تعدادی از زبان های برنامه نویسی برای کسب درآمد دلاری را معرفی کردیم اما به معنی این نیست که حتما باید یکی از زبان‌های بالا را یاد بگیرید. شما با هر زبان برنامه نویسی که کار می‌کنید مسلما تعداد زیادی موقعیت شغلی پیدا می‌کنید و باید به صورت تخصصی بر روی مهارتی که دارید کار کنید.

چگونه درآمد دلاری را دریافت کنیم؟

بسیاری از کسانی که به دنبال کسب درآمد دلاری هستند نگران دریافت درآمد خود هستند، اما روش‌‌های زیر برای تبدیل درآمد دلاری وجود دارد:

  • شرکت‌های ایرانی و خارجی زیادی وجود دارند که به ازای دریافت درصدی به عنوان کمیسیون پول را به صورت ریالی به حساب شما واریز می کنند.
  • از دوستان و آشنایانی که در خارج از ایران دارید بخواهید تا یک حساب در اختیار شما قرار دهند که به خاطر بار مالیاتی که دارد توصیه نمی‌شود.
  • به یکی از کشورهای همسایه مانند دبی، ارمنستان یا ترکیه بروید و یک حساب بانکی باز کنید.
  • برخی از سایت‌های ایرانی خدماتی مانند حساب پی پال وری فای شده ارائه می‌دهند هزینه خرید سالیانه این حساب‌ها بسیار به صرفه است و با کمتر از 100 دلار می‌توانید یک حساب یکساله داشته باشید که به نظر روش به صرفه‌تری است.

امیدوارم این مقاله در مورد روش‌های کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی برای شما مفید باشد. شما هم تجربیات خود از کسب درآمد دلاری را با کاربران ما از طریق دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
سوالات متداول

از بهترین روش هاای کسب درآمد دلاری که دارای محبوبیت زیادی هستند و می توانید درآمد بالایی به دست آورید می توان موارد زیر را نام برد:

  • طراحی اپلیکیشن
  • مشارکت در پروژه های منبع باز
  • راه اندازی یک سایت وبلاگی
  • طراحی قالب و افزونه وردپرس
  • برگزاری دوره های آموزشی
  • طراحی سایت

اگر به دنبال کسب درآمد دلاری و مهاجرت هستید از جمله بهترین زبان ها برای یادگیری می توان موارد زیر را نام برد:

  • پایتون (Python)
  • جاوا (Java)
  • جاو اسکریپت (JavaScript)
  • سی شارپ (C#)
  • پی اچ پی (php)

در حال حاضر کشورهایی که بیشترین دستمزد را پرداخت می‌کنند به ترتیب موارد زیر هستند:

  • سوئیس با CHF90,000 در سال با 42 ساعت کار در هفته معادل 102،000 دلار
  • استرالیا با حداقل 105 هزار دلار در سال معادل AUD 150،000 معادل 98،000 دلار
  • آلمان حداقل €75،000 در سال معادل 80،000 دلار
  • کانادا 100،000 دلار در سال
  • انگلیس £70،000 در سال

میزان درآمد برنامه نویسان به عوامل مختلفی از جمله تجربه و زبان برنامه نویسی بستگی دارد اما به طور میانگین حقوق یک برنامه نویس پایتون 120 هزار دلار در سال، حقوق یک برنامه نویس جاوا 117 هزار دلار در سال و حقوق یک برنامه نویس جاوا اسکریپت 110 هزار دلار در سال است.

برنامه نویسی یکی از شغل های پردرآمد در کشورهای دنیاست. به طور متوسط حقوق یک برنامه نویسی با 3-5 سال تجربه، سالانه حدود 85000 تا 110000 دلار است و با توجه به تخصص و زبان برنامه نویسی تا 136000 دلار هم می رسد.

مقالات مرتبط
بنر
سایت های همکاری در فروش ایرانی
در سال های اخیر بسیاری از وب سایت های ایرانی امکان افیلیت مارکتینگ یا سیستم همکاری در فروش را در سایت خود ایجاد کرده اند. افیلیت مارکتینگ یک سیستم کسب درآمد است و افراد در صورت انتخاب درست محصول و تبلیغ موثر می توانند درآمد ماهیانه داشته باشند. مزیت سیستم های همکاری در فروش این است که نیاز به ...
بنر
کسب درآمد با گوشی با 12 ایده کاربردی
کسب درآمد با گوشی با وجود تعداد بالای استفاده کنندگان از موبایل یک روش پردرآمد است بیش از ۶۰% ترافیک اینترنت دنیا از طریق گوشی‌های هوشمند مصرف می‌شود؛ این یک فرصت بالقوه برای شماست و می‌توانید در آرایشگاه، اتاق انتظار پزشک، خانه یا حتی در اتوبوس با گوشی که در دست دارید درآمد کسب کنید. در ادامه ...
بنر
9 روش کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی
یکی از شغل‌هایی که امکان گرفتن پروژه به صورت دلاری و کسب درآمد بالا دارد، برنامه نویسی است. اگر می‌خواهید درآمدتان را 50 برابر کنید در این مقاله همراه ما باشید تا روش‌های کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی را معرفی کنیم.
بنر
دانلود رایگان نمونه طرح توجیهی استارت آپ
داشتن یک کسب و کار بسیار شیرین است. میتوانیم افراد زیادی را در اقوام و آشنایان ببینیم که بواسطه کسب و کارشان به آرزو ها و رویاهای شیرین خود رسیده اند. اگر شما هم به فکر شروع و رشد کسب و کار خود افتاده اید و قصد دارید در یکی از شتاب دهنده ها عضو شوید یا در جلسات جذب سرمایه گذار شرکت کنید، حتما ...
8 دیدگاه
mandan00
mandan00
23 دی 1402 10:27

داشتن مدرک معتبر برنامه نویسی می تونه در گرفتن پروژه کمک کنه؟

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
23 دی 1402 19:34

سلام دوست عزیز
داشتن یک مدرک برنامه نویسی می تونه در رزومه شما موثر باشد و قطعا باید بتونید مهارت عملی خودتون را بالا ببرید.

آیا مفید بود ؟
میلاد
میلاد
23 دی 1402 10:26

می تونید بگید چه قدر میشه ز برنامه نویسی درآمد دلاری به دست آورد؟

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
23 دی 1402 20:30

میزان درآمد در برنامه نویسی به تخصص شما و پروژه هایی که می گیرید بستگی دارد و نمی توان مقدار ثابت و مشخصی را برای پروژه ها مشخص کرد

آیا مفید بود ؟
Milad Yavari
Milad Yavari
23 دی 1402 10:23

من میخوام مهاجرت کنم به نظرتون زبان های برنامه نویسی برای مهاجرت پایتون بهتره یا php?

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
23 دی 1402 10:33

انتخاب زبان برنامه نویسی برای مهاجرت به کشور هدفتان بستگی دارد و باید بازار کار برای زبان برنامه نویسی که می خواهید انتخاب کنید را بررسی کنید.

آیا مفید بود ؟
Mona.Javan
Mona.Javan
23 دی 1402 10:21

سلام
ممنون از مقاله خوبتون
برای کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی چه سطح زبان انگلیسی باید بلد باشیم؟

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
23 دی 1402 10:37

سلام
معمولا یکی از دغدغه فارسی زبان ها در کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی مهارت در زبان انگلیسی است و باید بتوانید با کارفرما به خوبی ارتباط برقرار کنید و متوجه خواسته ها و نیازهای کارفرما شوید.

آیا مفید بود ؟