ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
کسب درآمد

معرفی همکاری در فروش دیجی کالا

امروزه روش های مختلف کسب درآمد اینترنتی وجود دارد شما می توانید یک سایت داشته باشید و به فروش محصولاتتان بپردازید یا اینکه در سایت های چندفروشندگی مانند دیجی کالا عضو شوید و بدون نیاز به دردسرهای نگهداری سایتتان به فروش محصولاتتان بپردازید. اما روش های کسب درآمد به همین جا ختم نمی شود؛ دیجی کالا با فراهم کردن همکاری در فروش امکان کسب درآمد بدون فروش مستقیم محصولات را فراهم کرده است. در این مقاله به معرفی همکاری در فروش دیجی کالا و روش کسب درآمد از آن می پردازیم.

0
05 بهمن 1400
آخرین بروزرسانی: 15 فروردین 1403

از دلایل موفقیت دیجی کالا می توان به خلاقیت ها در فروش و روش های بازاریابی اشاره کرد. یکی دیگر از روش هایی که در مدل کسب و کار دیجی کالا برای فروش و بازاریابی محصولاتش قرار داده شده افیلیت مارکتینگ است.

افلیت مارکتینگ سابقه ای 20 ساله در دنیا دارد و شرکت های مانند Amazon ،eBay ،Wix و Kinsta هم از این روش برای بازریابی محصولاتشان استفاده می کنند. اخیرا هم تعدادی از شرکت های ایران ممانند دیجی کالا از همکاری در فروش برای بازاریابی محصولات خود استفاده می کنند با این کار هم بازاریابی محصولات انجام می شود و هم یک روش کسب درآمد اینترنتی برای کاربران فراهم می شود. در ادامه به معرفی این امکان جذاب دیجی کالا برای کسب درآمد صحبت می کنیم و به آموزش کامل همکاری در فروش دیجی کالا می پردازیم.

همکاری در فروش دیجی کالا چیست؟

افلیت مارکتینگ یا affiliate marketing یک روش بازاریابی محصولات بدون فروش مستقیم و روش کسب درآمد اینترنتی است. در این روش فقط با بازاریابی محصولات درصدی از سود به ازای فروش محصول را دریافت می کنید میزان این پورسانت یا کمیسیون توسط سایت مقصد تعیین می شود. سیستم کسب درآمد از دیجی کالا از سال 96 شروع به کار کرد و امکان بازاریابی محصولاتش را از طریق کانال های مختلف مانند تلگرام، اینستاگرام و سایت را فراهم کرده است و تا کنون بیش از 138067 نفر در این سیستم عضو شده اند.

امکانات مورد نیاز برای شروع همکاری در فروش دیجی کالا

دیجی کالا یکی از بهترین سایت های همکاری در فروش ایرانی است. برای استفاده از سیستم کسب درآمد دیجی کالا ابتدا عضو سایت افیلیت مارکتینگ دیجی کالا شوید و نیاز به یک سایت، پیج اینستاگرام یا یک کانال تلگرام دارید. خب مشخص است که یک سایت بی محتوا نمی تواند برای شما ورودی داشته باشد بنابراین در حوزه ای که می خواهید همکاری در فروش داشته باشید به تولید محتوا بپردازید.

محتوایی مانند متن، تصاویر و مخصوصا ویدئو در مورد نحوه کار کردن با محصولات یا معرفی ویژگی های آن ها برای کاربران مفید است و می تواند نرخ تبدیل شما را بالا ببرد.

اگر سایت دارید با معرفی محصولات، نوشتن مطالب مخصوصا در وبلاگ می توانید از گوگل ورودی بگیرید که شرط آن هم قرار گرفتن در نتایج بالای گوگل مخصوصا صفحه اول گوگل است. برای اینستاگرام هم هر چند نیاز به داشتن فالورهای بالا نیست ولی اگر تعداد فالورهای فعالی که دارید زیادتر باشد امکان فروش شما بالا می رود بنابراین در پیج تان هم به معرفی محصولات بپردازید و در ازای فروش بیشتر درآمد بیشتری هم به دست آورید.

میزان درآمد از همکاری در فروش دیجی چه قدر است؟

سیستم کسب درآمد دیجی کالا می تواند منبع درآمد خوبی برای نوجوانان، جوانان، خانم های خانه دار، وبمسترها و یا هر فردی باشد که می خواهد لذت کسب درآمد در خانه را تجربه کند و یا به فکر ایجاد یک منبع درآمدی جدید است. همکاری در فروش دیجی کالا کسب درآمد بدون سرمایه اولیه است.

میزان درآمد با توجه به تعداد فروش و نوع محصولات متفاوت است، کمیسیون محصولات مختلف بین 1 تا 11 درصد است. هر قدر تعداد این محصولات که از طریق بازاریابی شما به فروش می رسد بیشتر باشد درآمد شما افزایش می یابد. فرمولی که خود دیجی کالا ارائه می دهید به صورت زیر است:

تعداد کلیک * نرخ تبدیل *  میانگین فروش * درصد کمیسیون

بنابراین انتخاب محصولات اهمیت دارد هر چه تعداد فروش محصولات با کمیسیون بالاتر افزایش یابد درآمد شما هم بیشتر می شود در آماری که خود دیجی کالا منتشر کرده بیشتر کاربران دیجی کالا به دنبال محصولات زیر هستند:

شاید درقابت در محصولاتی مانند موبایل و گرفتن رتبه برای این محصولات سخت باشد ولی بقیه موارد را می توانید با داشتن یک محتوای مناسب و کاربر پسند مشتریان را جذب کنید. پیشنهاد ما این است که به صورت تخصصی وارد یک فیلد شوید و محتوا مرتبط را تولید کنید به خصوص محصولاتی که پرتقاضا هستند و رقابت کمتری دارند.

مراحل عضویت در افیلیت مارکتینگ دیجی کالا

برای عضویت در افیلیت مارکتینگ دیجی کالا به آدرس زیر بروید: آدرس افیلیت مارکتینگ دیجی کالا بروید و فرم زیر را پر کنید.

حوه عضویت در افیلیت مارکتینگ دیجی کالا

بعد از پر کردن این فرم برای شما یک ایمیل ارسال می شود که با کلیک بر روی آن و تایید حساب کاربریتان اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنید. با کلیک بر روی لینک تایید ایمیل وارد صفحه زیر می شود که با زدن دکمه تکمیل اطلاعات می توانید اطلاعاتتان را تکمیل کنید.

تکمیل اطلاعات کاربران در افیلیت مارکتینگ دیجی کالا

در این قسمت باید اطلاعاتی مانند حساب بانکی و آپلود تصویر شناسنامه و کارت ملی تان را آپلود کنید.

اطلاعات تکمیلی برای افیلیت مارکتینگ دیجی کالا

در پیشخوان می توانید لینکها، تعرفه ها و محصولات و گزاراشات مالی را مشاهده کنید و رسانه مورد نظرتان را وارد کنید.

ثبت رسانه در همکاری در فروش digikala

شما باید یک لینک در سایت برای محصولاتی که قصد بازاریابی آن دارید قرار دهید، در این قسمت می توانید مدیریت لینک ها را انجام دهید.

مدیریت لینک ها در افیلیت مارکتینگ دیجی کالا

مزیت افیلیت مارکتینگ دیجی کالا

ویژگی خوب همکاری در فروش دیجی کالا این است که شما درگیر کارهایی مانند مدیریت سفارشات، تهیه و تولید کالا، ارسال مرسولات و پشتیبانی محصولات نمی شوید سایر مزیت های همکاری در فروش دیجی کالا شامل موارد زیر است:

  • شما نیاز به سرمایه اولیه ندارید و داشتن یک پیج اینستاگرام یا یک سایت کافی است.
  • نیازی به داشتن یک محل ثابت نیستید و درحالی که در سفر هستید هم می توانید کسب درآمد کنید و کارتان تعطیلی ندارد و می توانید به عنوان یک شغل پاره وقت روی آن حساب کنید.
  • برای همکاری در فروش دیجی کالا نیاز به ابزار خاصی ندارید و با همین گوشی که در دستتان است یا داشتن یک کامپیوتر در این سیستم عضو شوید.
  • نیاز به داشتن اینماد ندارید.
  • ثبت نام رایگان است، برای شروع همکاری در فروش دیجی کالا نیاز به پرداخت هزینه ای برای عضویت نیست.

سایت دیجی کالا با امکاناتی که دارد طرفداران زیادی دارد اگر شما هم قصد راه اندازی یک سایت مشابه دیجی کالا دارید با انواع قالب مشابه دیجی کالا می توانید یک سایت حرفه ای داشته باشید.

میزان کمیسیون همکاری در فروش دیجی کالا چه قدر است؟

میزان کمیسیون با توجه به محصولات مختلف متفاوت است و بین 1 تا 11 درصد است. البته دیجی کالا برای بازاریان سه دسته برنزی، نقره ای و طلایی را در نظر گرفته است که این سطح بر اساس تعداد فروش تغییر می کند. دسته برنزی برای بازاریابان جدید است و تا زمانی که تعداد فروش به 700 فروش برسد در این سطح قرار می گیرند در این دسته با توجه به کالاهای مختلف، میزان کمیسیون بین 1 تا 8 درصد است.

در دسته نقره ای تعداد سفارشات بین 700 تا 1700 فروش است که میزان کمیسیون بین 2 تا 9 درصد است.

دسته سوم هم دسته طلایی است و زمانی که است که  که تعداد سفارش‌ های شما در ماه بالای 1700 برسد.درصد سود فروش در دیجی کالا در سطح طلایی بسته به نوع کالا، یک الی دو درصد افزایش پیدا می‌کند. بیشترین میزان کمیسیون در این دسته هم 11 درصد است.

میزان کمیسیون همکاری در فروش دیجی کالا

نکته: حواستان باشد کالاهایی مانند مواد غذایی و سوپرمارکت، موبایل و کتاب درصد صفر را دارند و با فروش این محصولات سودی به دست نمی آورید.

مدت زمان واریز مبلغ به حساب شما بین 30 الی 45 روز است که 20 درصد هم به عنوان مالیات و عنوان بیمه کم می شود.علت طولانی شدن زمان تصویه حساب به این دلیل است که فرایند خرید کامل شود و محصول مرجوع نشود.

معایب همکاری در فروش دیجی کالا

همکاری در فروش دیجی کالا در کنار مزیت هایی که دارد معایبی هم دارد؛ یکی از مهمترین مشکلات همکاری در فروش دیجی کالا که باعث شده کاربران از آن ناراضی باشند طولانی شدن زمان تسویه حساب است و همانطور که در بالا گفته شده بیشتر از یک ماه می شود البته دلیل طولانی شدن زمان تسویه حساب این است که فرایند خرید باید تکمیل شود و کاربر محصول را مرجوع نکند یا درصورتی که مرجوع شود تا ارسال مجدد کمی زمان می برد.

کسر میزان 20 درصد هم یکی دیگر از معایب این روش است چون 10 درصد بابت مالیات کم می شود و مابقی هم سهم بیمه و کدتخفیف مشتریان است! بسیاری از بازایابان از اینکه کد تخفیف از حساب آن ها کمک می شود نه فروشندگان شاکی هستند و منطقی هم نیست که کد تخفیف را بازاریاب بپردازد نه فروشنده و یا بیمه مربوط به فروشنده نمی شود.

یکی دیگر از معایب افیلیت مارکتینگ دیجی کالا این است که حداکثر پرداختی کمیسیون 200 هزار تومان است به عنوان مثال اگر محصولی فروختید که پورسانت آن 1 میلیون تومان می شود شما فقط 200 هزار تومان آن را دریافت می کنید و مابقی آن سهم دیجی کالا می شود، معمولا محصولاتی که قیمت بالایی دارند رقابتی تر هستند و مسلما کار بیشتری برای تولید محتوای محصول شده و کاربران از اینکه این مبلغ را از دست می دهند بسیار ناراضی هستند.

امکان فسخ قرار داد از طرف دیجی کالا نیز وجود دارد البته دارای شریط خاص است اما کاربری که مدتها برای سایتش تلاش کرده اگر نتواند رضایت دیجی کالا را بر آورده کند اکانتش را از دست می دهد

محصول پیشنهادی
بنر
دیجی کاوش؛ افزونه همکاری در فروش دیجی کالا، دیما و چاوش
دسته بندی : افزونه مارکتینگ
483
فروش
81%
رضایت

کسب درآمد از همکاری در فروش دیجی کالا مانند بسیاری از کسب و کارها نیاز به کمی صبر دارد. با افزایش تعداد محصولات، فعالیت در پیج و سایتتان و تولید محتوا خوب می توانید میزان فروشتان را افزایش دهید. آیا شما هم از این روش برای کسب درآمد استفاده کرده اید؟ با ما تجربه تان را در مورد همکاری در فروش دیجی کالا به اشتراک بگذارید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
سوالات متداول

همواره هر سیستمی دارای مزایا و معایبی است سیستم همکاری در فروش دیجی کالا نیز خالی از ایراد نیست موارد مانند درصد کمیسیون یا زمان پرداختی از جمله مشکلات همکاری در فروش کالاست

با توجه به میزان فروش شما و نوع محصولاتی که می فروشید میزان درآمد متفاوت است و می توانید با مقدار کم شروع کنید و با فعالیت بیشتر، سایت سئو شده و تولید محتوای حرفه ای فروشتان را افزایش دهید در حال حاضر بیش از 7.5 میلیارد پرداختی دیجی کالا به سیستم افیلیت مارکتنیگ بوده است.

با استفاده از همکاری در فروش دیجی کالا امکان دریافت پورسانت به ازای بازاریابی اینترنتی محصولات وجود دارد. با قرار دادن لینک محصولات در سایتتان می توانید درصدی بابت فروش هر محصول به دست بیاورید.

مقالات مرتبط
بنر
سایت های همکاری در فروش ایرانی
در سال های اخیر بسیاری از وب سایت های ایرانی امکان افیلیت مارکتینگ یا سیستم همکاری در فروش را در سایت خود ایجاد کرده اند. افیلیت مارکتینگ یک سیستم کسب درآمد است و افراد در صورت انتخاب درست محصول و تبلیغ موثر می توانند درآمد ماهیانه داشته باشند. مزیت سیستم های همکاری در فروش این است که نیاز به ...
بنر
کسب درآمد با گوشی با 12 ایده کاربردی
کسب درآمد با گوشی با وجود تعداد بالای استفاده کنندگان از موبایل یک روش پردرآمد است بیش از ۶۰% ترافیک اینترنت دنیا از طریق گوشی‌های هوشمند مصرف می‌شود؛ این یک فرصت بالقوه برای شماست و می‌توانید در آرایشگاه، اتاق انتظار پزشک، خانه یا حتی در اتوبوس با گوشی که در دست دارید درآمد کسب کنید. در ادامه ...
بنر
9 روش کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی
یکی از شغل‌هایی که امکان گرفتن پروژه به صورت دلاری و کسب درآمد بالا دارد، برنامه نویسی است. اگر می‌خواهید درآمدتان را 50 برابر کنید در این مقاله همراه ما باشید تا روش‌های کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی را معرفی کنیم.
بنر
9 سایت کسب درآمد از اینترنت در ایران که بهترین اند
در این مقاله بهترین سایت های کسب درآمد اینترنتی در ایران و خارج بررسی شدند. در صورتی که بخواهید در منزل و بدون هزینه یک شغل تمام وقت یا پاره وقت داشته باشید این وب سایت ها می توانند یک انتخاب مناسب برای شما باشند. کسب درآمد از این سایت های ایرانی و خارجی می تواند بر اساس سطح مهارت و زمانی که ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.