ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
کسب درآمد

بوم مدل کسب و کار دیجی کالا

اگر یک فروشگاه اینترنتی دارید و می خواهید بر اساس یک نمونه، بوم مدل کسب و کار برای خود طراحی کنید و یا اینکه می خواهید مشتریان، جریان های درآمدی، ارزش پیشنهادی و کانال های ارتباطی دیجی کالا را با مشتریانش بدانید در این مقاله با ما همراه باشید.

0
11 آذر 1400
آخرین بروزرسانی: 15 فروردین 1403

همان طور که قبلا در مقاله Business Model Canvas با این مدل آشنا شدید و ضرورت وجود آن را برای هر کسب و کاری فهمیدید. این ابزار به شما می گوید در ازای ارائه ارزش و خدمت به مشتری چگونه درآمد کسب کنید. بوم کسب و کار به موفقیت شما در کارتان کمک می کند. برای اینکه بتوانید درک بهتری از آن داشته باشید و بوم کسب و کار خودتان را طراحی کنید مطالعه یک مثال کاربردی به شما کمک می کند تا با ذهن بازتر و دقیق تر بتوانید این بوم را طراحی کنید. قصد داریم در این مقاله بوم مدل کسب و کار دیجی کالا را شرح دهیم.

حتماً بخوانید بوم کسب و کار چیست

بوم مدل کسب و کار دیجیکالا

همانطور که می دانید دیجی کالا یکی از استارتاپ های موفق ایرانی است که جالا تبدیل به بزرگتری فروشگاه اینترنتی شده که به سرعت پیشرفت کرده و موفق شده است. ممکن است شما صاحب یک فروشگاه اینترنتی که بخواهید از دیجی کالا الگو بگیرید یا اینکه بخواهید بوم کسب و کار این دیجیکالا را بررسی و مطالعه کنید بوم کسب و کار 9 عنصر اصلی دارد در این مقاله با ما همراه باشید تا قدم به قدم اجزاء بوم کسب و کار دیجی کالا را بررسی کنیم.

بوم مدل کسب و کار دیجی کالا

choosearea

ارزش پیشنهادی

ارزش پیشنهادی فروشگاه های اینترنتی همان ارائه محصولات متنوع با برندهای مختلف است. ارزش پیشنهادی به شما می گوید که چه خدماتی به مشتریان ارائه می دهید و چرا آنها باید شما را انتخاب کنند. در واقع نسبت به سایر افراد چه مزیتی برای کاربران دارید و چرا باید به شما اعتماد کنند شاید یکی از دلایل موفقیت دیجی کالا  ارائه ارزش پیشنهادی جذاب برای خریداران باشد. ارزش پیشنهادی فروشگاه دیجی کالا به صورت زیر است.

✔️ امکان مقایسه محصولات

✔️ ایجاد ارزش برای کاربران با امکان بررسی تصاویر ارسالی کاربران از محصولات و نظرات و تجربه آنها از خریدشان

✔️ ارائه بهترین قیمت محصول به کاربران و امکان بررسی برندهای مختلف

✔️ ارائه نمودار قیمت یک محصول به کاربران برای مشاهده سیر قیمت یک محصول

باید بدانیم مشتریان فروشگاه اینترنتی دیجی کالا چه کسانی، با چه رده سنی هستند و دانش آنها چقدر است. در گذشته با توجه به محدود بودن کسب و کار دیجی کالا به فروش موبایل تنها افرادی که به دنبال خرید موبایل بودند مشتری این سایت بودند. اما امروزه خدمات و محصولات دیجی کالا به قدری وسیع شده است که همه کاربران اینترنتی را در بر می گیرد. دیجی کالا یک مارکت پلیس است که کاربران اینترنت بخشی از مشتریان آن هستند. دیجی کالا محل فروش کالاهای کاربران دیگر یعنی فروشنده ها است بنابراین فروشنده ها هم بخش دیگر مشتریان آن می باشند.

روش ارتباط با مشتریان بوم مدل کسب و کار دیجی کالا

ارتباط با مشتریان باید به نحوی باشد که رضایت کاربران را جلب کند به همین دلیل شیوه های ارتباط با مشتریان اهمیت زیادی دارد. اگر نیاز است برای خدمات پس از فروش هم باید با کاربرانتان در ارتباط باشید. در بوم مدل کسب و کار دیجیکالا با روش های زیر با مشتریان ارتباط برقرار می کند.

✔️ برنامه های بازاریابی

✔️ باشگاه مشتریان برای کسب امتیاز و خرید

✔️ تماس تلفنی و پشتیبانی برای مرجوع کردن محصول بعد از خرید

✔️ کمپین های تخفیف برای خرید مشتریان

کانال های ارتباط با مشتری

مساله ای که در کانال های ارتباطی بوم مدل کسب و کار باید در نظر گرفت مکان مشتریان از نظر جغرافیایی و حضور آنها در شبکه های اجتماعی و گوگل است. مشتریان دیجی کالا عموما کاربران اینترنت هستند و یا افرادی که با موبایل خرید می کنند. کانال های ارتباطی در بوم مدل کسب و کار دیجی کالا با مشتریان وب سایت، اپلکیشن است.

منابع کلیدی

منابع کلیدی تمام منابعی هستند که شما را به هدف کسب و کار خود می رسانند که می توانند منابع مالی، زیر ساخت ها و غیره می توانند باشند. مهم ترین منابع برای دیجی کالا را در ادامه مشاهده کنید.

✔️ نام برند دیجی کالا با جست و جوی بالای روزانه

✔️  محتوای خوب

✔️ زیر ساخت های فنی و غیر فنی سایت

فعالیت های کلیدی در بوم کسب و کار دیجی کالا

فعالیت هایی هستند که کسب و کار برای ارائه ارزش به مشتریان انجام می دهد برای مثال می تواند نحوه توزیع خدمت یا ارسال محصول باشد. فعالیت های کلیدی دیجی کالا به شرح زیر هستند.

✔️ تامین محتوا

✔️ ارسال محصول

✔️ تامین محصولات

✔️ تبلیغات و بازاریابی برای فروش

شرکای کلیدی

شرکای کلیدی شرکت هایی هستند که به کسب و کار شما کمک می کنند و یا با شما همکاری می کنند.

✔️ شرکت های پستی برای ارسال محصول مثل تیپاکس یا پست ایران

✔️ تامین کنندگان، تولید کنندگان و فروشندگان محصولات

✔️ تولید کنندگان محتوا

جریان های درآمد دیجی کالا

جریان های درآمدی، درآمد ثابت، پورسانت، تبلیغات، درآمد از فروش هر محصول و غیره را شامل می شود. در واقع مدلی است که کسب و کار با آن به درآمد می رسد. در حال حاضر روش کسب درآمد دیجی کالا به صورت مستقیم از فروش کالاهای خود و دریافت پورسانت از فروشگاه های دیگر است.

ساختار هزینه

برنامه و پلنی که شما برای هزینه های خود دارید را در این بخش تعیین می کنید. این هزینه ها شامل هزینه های اصلی، جانبی و غیره می شوند و سپس به صورت جزئی به آنها می پردازید.

هزینه های دیجی کالا به صورت زیر هستند:

✔️ هزینه تبلیغات

✔️ تولید محتوا

✔️ توسعه وب سایت و اپلیکیشن

✔️ خرید محصول

✔️ بسته بندی و انبارداری

✔️ پرداخت حقوق کارمندان و منابع انسانی

✔️ پشتیبانی محصولات

در این مقاله به بررسی بوم مدل کسب و کار دیجی کالا که یک مدل مستقیم فروش از انواع مدل های کسب و کار اینترنتی است پرداختیم. امیدوارم که با مطالعه آن بتوانید بوم کسب و کار خودتان را طراحی کنید. اگر سوال یا تجربه ای برای طراحی بوم کسب و کار دارید خوشحال می شویم که در کامنت ها با ما در میان بگذارید.

برای طراحی سایت مشابه با امکانات دیجی کالا، قالب های دیجی کالا وردپرس بهترین گزینه هستند.

انواع قالب‌های مشابه دیجی کالا را ببینید

فروشگاه ساز دیجی کالا “دیجی فای ” را می شناسید؟

دیجی کالا چندین سال، به دنبال راه اندازی یک مجموعه برای ساخت فروشگاه های اینترنتی بود؛ تا اینکه اخیراً از فروشگاه ساز دیجی کالا “دیجی فای ” پرده برداری کردند. درباره این استارت آپ دیجی کالا می خواهید اطلاعات کسب کنید؟ در مقاله فروشگاه ساز دیجی فای  به بررسی آن پرداخته ایم و آن را با وردپرس مقایسه کردیم. پیشنهاد می کنم که این مقاله را حتماً مطالعه کنید.
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
سایت های همکاری در فروش ایرانی
در سال های اخیر بسیاری از وب سایت های ایرانی امکان افیلیت مارکتینگ یا سیستم همکاری در فروش را در سایت خود ایجاد کرده اند. افیلیت مارکتینگ یک سیستم کسب درآمد است و افراد در صورت انتخاب درست محصول و تبلیغ موثر می توانند درآمد ماهیانه داشته باشند. مزیت سیستم های همکاری در فروش این است که نیاز به ...
بنر
کسب درآمد با گوشی با 12 ایده کاربردی
کسب درآمد با گوشی با وجود تعداد بالای استفاده کنندگان از موبایل یک روش پردرآمد است بیش از ۶۰% ترافیک اینترنت دنیا از طریق گوشی‌های هوشمند مصرف می‌شود؛ این یک فرصت بالقوه برای شماست و می‌توانید در آرایشگاه، اتاق انتظار پزشک، خانه یا حتی در اتوبوس با گوشی که در دست دارید درآمد کسب کنید. در ادامه ...
بنر
9 روش کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی
یکی از شغل‌هایی که امکان گرفتن پروژه به صورت دلاری و کسب درآمد بالا دارد، برنامه نویسی است. اگر می‌خواهید درآمدتان را 50 برابر کنید در این مقاله همراه ما باشید تا روش‌های کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی را معرفی کنیم.
بنر
دانلود رایگان نمونه طرح توجیهی استارت آپ
داشتن یک کسب و کار بسیار شیرین است. میتوانیم افراد زیادی را در اقوام و آشنایان ببینیم که بواسطه کسب و کارشان به آرزو ها و رویاهای شیرین خود رسیده اند. اگر شما هم به فکر شروع و رشد کسب و کار خود افتاده اید و قصد دارید در یکی از شتاب دهنده ها عضو شوید یا در جلسات جذب سرمایه گذار شرکت کنید، حتما ...
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.