ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
راه اندازی کسب و کار

معرفی استارتاپ‌ های موفق ایرانی

استارتاپ‌ها به فراخور موقعیت، شرایط و پیدا کردن یک نیاز شکل گرفته‌اند و با گسترش کسب‌و‌کار خود، امروز حرفی برای گفتن دارند. در ایران استارتاپ‌های موفق در زمینه‌های مختلف مانند فروش کالای نو و دست دوم، تاکسی اینترنتی، کاریابی آنلاین و… وجود دارد که در ادامه به معرفی 20 تا ار این استارتاپ‌ها می پردازیم.

2
01 مرداد 1402
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

بسیاری از کسب‌و‌کار‌های موفق و بزرگ امروز، یک روز یک استارت اپ بوده‌اند. یک‌ایده و اراده قوی، به همراه تیمی متخصص، عوامل اساسی ساختن یک موفقیت بزرگ هستند. هر چند مسیر رشد استارتاپ ها بسیار پر پیچ و خم است، اما شنیدن داستان آنها همیشه جذاب بوده و آنچه که داستان استارت اپ ها را از بقیه‌ی کسب‌وکارها متمایز می‌کند، نحوه‌ی شکل‌گیری و جرقه اولین ایده است.

استارتاپ چیست ؟

استارت آپ‌ها شرکت‌های جوانی هستند که ریشه در نوآوری دارند و با هدف رفع کمبود‌های موجود در محصولات یا ایجاد دسته‌های کاملاً جدید از کالا‌ها و خدمات، روش‌های قبلی و سنتی را کمرنگ یا مختل می‌کنند.

استارت اپ مرحله اولیه فعالیت یک کسب و کار است که توسط یک یا چند کارآفرین تأسیس شده و محصول و خدماتی را هدف می‌گیرد که معتقدند تقاضای خوبی برای آن وجود دارد. این شرکت‌ها عموماً با هزینه‌های بالا و درآمد محدود شروع به کار می‌کنند، به همین دلیل به دنبال جذب سرمایه از منابع مختلفی مانند اعضای خانواده، دریافت وام و یا سرمایه‌گذار هستند.

معرفی استارتاپ های موفق ایرانی

استارت اپ ها معمولاً بر پایه فناوری و در بستر اینترنت هستند و ممکن است در زمان کوتاهی رشد زیادی کنند و به سود برسند. محدودیتی برای راه‌اندازی استارت اپ‌ها وجود ندارد و در هر حوزه‌ای می‌توانند وارد شوند؛ کافیست خدمات و محصولات را به سبک دیگری ارائه کنند یا یک خدمت جدید ارائه دهند.

در ایران هم استارتاپ‌های زیادی وجود دارد که آنقدر پیشرفت کرده‌اند که یادمان نیست زمانی یک کسب و کار کوچک و نوپا بوده‌اند و بعد از گذشت چندسال تبدیل به رهبران بازار شده‌اند. در ادامه بهترین استارات‌های ایرانی را در حوزه های مختلف معرفی می‌کنیم. لازم به ذکر است که داستان شکل گیری استارتاپ راست چین به عنوان بزرگترین مارکت فایل دیجیتال در دو استان دور هم را در ادامه آورده‌ایم.

استارتاپ های موفق فروشگاهی 

1. دیجی کالا

هر موقع صحبت از خرید اینترنتی می‌شود قطعاً نام دیجی کالا در ذهن می‌آید؛ حتی اگر قصد خرید از دیجی کالا را نداشته باشیم سری به نظرات کاربران و معرفی محصولا می‌زنیم. می توان گفت مرجع و راهنمای خرید آنلاین هم شده است.

دیجی‌کالا یکی از بزرگ‌ترین خرده‌فروشی‌های آنلاین در خاورمیانه است که روزانه بیش از 4.5 میلیون بازدیدکننده دارد و 85 درصد سهم بازار فروش آنلاین در ایران را از آن خود کرده‌است. بنا بر آمار منتشر شده تا اوایل سال 1400 در این بستر بیش از 4 میلیون کالای مختلف توسط 160 هزار فروشنده عرضه و ظرفیت پردازش 600 هزار کالا در روز را دارد.

داستان شکل‌گیری دیجی کالا در سال ۱۳۸۳ با یک خرید ناموفق سعید و حمید محمدی شروع شد. زمانی که برداران محمدی قصد خرید یک دوربین را داشتند و بعد از کلی جستجو در اینترنت دوربین را انتخاب و از مغازه خریداری کردند، اما کیفیت عکس‌ها مطابق نمونه اصلی نبود. بعد از بررسی متوجه شدند که یک دوربین دست دوم با لنز نو به آن‌ها فروخته شده است. تصمیمی که شاید خیلی‌ از افراد می ‌گرفتند؛ تنها پس دادن دوربین بود. اما در دل این اتفاق، به یک نیاز رسیدند و آن فروش اینترنتی و تولید محتوای با کیفیت برای محصولات بود.

دیجی کالا کار خود را با فروش موبایل و دوربین شروع کرد و از یک گروه ۷ نفری به یک تیم بزرگ چند هزارتایی تبدیل شد و با ارائه امکانات و خدمات متمایز مشتریان زیادی را جذب کرد. دیجی کالا با امکاناتی مانند بازگشت ۷ روزه کالا، پست رایگان، تخفیف‌های شگفت‌انگیز و چندفروشندگی در حال حاضر تبدیل به بزرگترین خرده فروشی ایران شده است و با داشتن بیش از ۴ میلیون محصول از شیر مرغ تا جان آدمی زاد در این سایت پیدا می‌شود.

دیجی کالا موفق ترین استارت ایرانی

2. ترب

شما هم در سرچ معمولاً نام ترب را در کنار دیجی کالا می‌بینید؛ با این تفاوت که خود سایت ترب محصولی برای فروش ندارد و بیشتر شبیه یک موتور جستجو است. فروشگاه‌های مختلف عضو ترب می‌شوند تا دیده شوند و خریداران به تعداد زیادی فروشنده دسترسی پیدا کنند.

داستان از اینجا شروع شد؛ با وجود سایت‌های مختلف، مقایسه قیمت‌ تعداد زیادی فروشگاه کار سختی بود، به همین دلیل علی بابایی و جمعی از دانشجویان دانشگاه شریف در سال ۹۳ تصمیم گرفتند یک راه برای شفاف‌سازی قیمت‌ها و بهترین فروشنده پیدا کنند. ترب بعنوان موتور جستجوگر محصول، متولد شد و در حال حاضر بیش از ۳ میلیون کالا در این سایت موجود است. سایت ترب کمک می‌کند خریداران به فروشندگان مختلف و بهترین قیمت‌ها دسترسی پیدا کنند.

3. ایمالز

به سراغ یک استارت اپ موفق ایرانی دیگر می‌رویم که قرار نیست محصولی بفروشد و فقط واسطه‌ای برای اتصال خریداران به فروشنده‌هاست. سایت ایمالز همانند سایت ترب یک مرجع برای جستجوی کالا و خدمات است و کاربران را به فروشندگان و ارائه دهندگان خدمات متصل می‌کند.

4. باسلام

یکی از استارت اپ های موفق ایرانی سایت باسلام است که در سال ۱۳۹۲ با مدیریت محمدرضا آقایا در قم شروع به کار کرد و نشان داد که استارتاپ های موفق محدود به تهران نیستند. سایت باسلام به سراغ کسب‌وکار‌های خرد، خانگی، محلی و کشاورزان آمده و امکان فروش محصولات‌شان را فراهم کرده است.

شاید راه‌اندازی یک سایت برای کشاورزان، زنبورداران و خیاط‌ها کار آسانی نباشد؛ اینجاست که باسلام وارد شده و امکان داشتن غرفه یا پروفایل کاربری را برای آنها فراهم کرده تا بتواند محصولشان را مستقیماً برای فروش عرضه کنند.

سر زدن به غرفه‌های مختلف محصولات سنتی و صنایع دستی سایت باسلام مانند یک ایران گردی است که می‌توانید از سراسر ایران صنایع دستی و محصولات طبیعی اقوام مختلف را خریداری کنید.سایت با سلام به عنوان یکی از بهترین استارتاپ های ایرانی موفق

5. راست چین

تابحال دیده اید که دو نفر یک استارت اپ خود را از راه دور (دو شهر مختلف) راه اندازی کنند، بدون اینکه حتی همدیگر را ببینند؟

داستان راست چین دقیقا از همینجا شروع شد! در سال 1392 پیمان نعیمی به عنوان بنیانگذار در شهر تبریز و کامران یزدانی نیا به عنوان هم بنیانگذار در شهرکرد استارت آپ راست چین را راه اندازی کردند. جالب ترین قسمت ماجرا این است که این دو نفر از سال 92 تا 98 یک جلسه حضوری نداشتند و همیشه از طریق اینترنت جلسات و هماهنگی های خود را بدون هیچگونه چالشی انجام می‌دادند، تا سال 1398، در الکامپ‌ 25 برای اولین بار به صورت حضوری همدیگر را ملاقات کردند.

راست چین با هدف رفع نیاز به محصولات وردپرس فارسی شده راه اندازی شد تا امکان دسترسی طراحان سایت به محصولات اورجینال و ایرانی را فراهم کند. تاکنون، بیش از 6000 محصول ایرانی و اورجینال وردپرس، انواع اسکریپت، قالب‌های HTML، قالب پرستاشاپ، قالب اپن‌کارت عرضه کرده است. خدماتی از قبیل سیستم کش بک، ارائه تخفیف، پشتیبانی کمتر از 2 ساعت، بازگشت وجه و آپدیت دائمی و رایگان محصولات باعث افزایش رضایت کاربران شده است.

راست چین یک از استارتاپ های موفق ایرانی در فروش محصولات وردپرس

6. کافه بازار

شکل گیری کافه بازار از یک پروژه دانشجویی بود، کاظم محمدزاده و تعدادی از دانشجویان دانشگاه شریف بر روی پروژه ای به نام فارسی تل برای فارسی سازی اندروید و ساخت اپلیکیشن های ضروری فارسی کار می کردند؛ اما این پروژه متوقف شد و در سال 1389 کاظم محمد زاده به همراه حسام میرآرمندهی که به تازگی به ایران برگشته بود اولین نسخه کافه بازار را با 5 اپلیکیشن منتشر کردند.

کافه بازار با توجه به محدودیت دسترسی به برنامه های گوگل پلی استور طرفداران زیادی پیدا کرد و نصب انواع اپلیکیشن رایگان و پولی را برای کاربران فراهم کرد. کاربران کافه بازار تاکنون بیش از 1.8 میلیارد اپلیکیشن و برنامه را نصب کرده‌اند و محصولات موجود بیش از 630 میلیون بروزرسانی داشته‌اند.

بهترین استارت آپ موفق ایرانی در نمایش ویدئو

سایت‌های نمایش ویدئو یکی از سایت‌های پرطرفدار در دنیا هستند که بازدید میلیونی دارند. اولین بار یوتیوب با نمایش ویدئو کسب درآمد کرد و بعد از آن نمونه‌های مشابه در ایران مانند آپارات، نماشا، تماشا و فیلیمو راه انداری شدند.

7. آپارات

با توجه به محدود بودن دسترسی به یوتیوب، محمدجواد شکوری‌ مقدم آپارات را در سال ۱۳۸۹ راه‌اندازی کرد تا کاربران بتوانند به هزاران ویدئو در زمینه‌های مختلف دسترسی داشته باشند. در حال حاضر آپارات دارای ۱۸۰ میلیون بازدید و ۳۶ میلیون کاربر فعال در ماه است و یکی از پرطرفدارترین و بهترین استارت اپ موفق ایرانی حوزه نمایش ویدئو است.

تاکسی‌های اینترنتی استارت آپ محبوب این روزها

8. اسنپ

یکی از بزرگترین تحولات در حوزه حمل و نقل در ایران مربوط به تاکسی‌های اینترنتی بود که با‌ ایده اسنپ وارد کشور شد. شهرام شاهکار فارغ التحصیل کارشناسی ارشد MBA از دانشگاه بریتیش کلمبیا، پس از برگشت به ایران در سال ۱۳۹۳‌ ایده تاکسی یاب اینترنتی را بر اساس Uber (بزرگترین تاکسی یاب اینترنتی دنیا) راه‌اندازی کرد.

این استارتاپ با توجه به نیاز روزانه برای گرفتن تاکسی در سریعترین زمان و با قیمت مناسب خیلی زود توانست جای تاکسی‌های شهری را بگیرد. اسنپ در دو سال اول فعالیت خود، توانست به یکی از بازیگران اصلی تجارت الکترونیک در ایران تبدیل شود و در سال ۲۰۱۸ عنوان یونیکورن یعنی شرکت‌هایی که ارزش بازار آن‌ها به بیش از یک میلیارد دلار می‌رسد، توسط Forbs معرفی شد.

معرفی اسنپ به عنوان یکی از استارتاپ های موفق ایرانی

درحال حاضر اسنپ توانسته به یکی از سیستم‌های رفت‌ و آمد هوشمند و در دسترس در بیشتر شهر‌های ایران تبدیل شود و هم‌اکنون در بیش از ۱۰۰ شهر بزرگ و کوچک ایران با ۱۸۹۰۰۰۰ نفر راننده به ۵۲ میلیون کاربر خدمت ارائه می‌دهد. این استارت آپ موفق، تنها به حوزه جابه جایی مسافر اکتفا نکرد و در حوزه‌های دیگر مانند غذا (اسنپ فود)، سفر (اسنپ تریپ)، سوپر مارکت (اسنپ مارکت)، ارسال کالا (اسنپ باکس) وارد شد.

9. تپسی

تپسی هم با هدف جابه جایی مسافر کار خود را آغاز کرد و توانست به سرعت رشد کند. افرادی که متقاضی استفاده از خدمات تپسی هستند، درخواست سفر خود را از طریق این اپلیکیشن ارسال می‌کنند تا یکی از رانندگانی (سفیرانی) که در نزدیکی محل بوده آن را تأیید کند؛ تا اینجا دقیقا مانند اسنپ است.

میلاد منشی‌پور و حمید مهینی در سال ۱۳۹۴ تپسی را راه‌اندازی کردند و در حال حاضر در بیش از ۱۵۰ شهر فعال و دارای ۱۴۰۰۰۰۰ راننده در سراسر کشور است. تپسی سعی می‌کند با قیمتی ارزانتر مسافران را جا به جا کند و این مزیت رقابتی برای مسافران است. تپ سی برای ادامه رقابت با اسنپ استراتژی گوشه بازار را انتخاب کرده و به ارائه سرویس های خاص پرداخته است. سرویس‌های موتوپیک برای ارسال محموله با موتور و بدون حضور مسافر، سرویس اتوپیک برای ارسال محموله با خودرو بدون حضور مسافر، توان‌یاب ویژه افراد دارای معلولیت حرکتی بدون دریافت کمیسیون از طرف تپسی، سرویس تپسی تلفنی بدون نیاز به گوشی‌های هوشمند و… بخشی از این سرویس های ویژه است که آن را از اسنپ متمایز کرده است.

خرید و فروش کالای نو و دست دوم

10. دیوار

ایده راه‌اندازی دیوار توسط رضا محمدی و حسام آرمندهی، بنیان‌گذار کافه‌بازار درسال ۱۳۹۱ با هدف خرید و فروش بدون واسطه آنلاین شکل گرفت. هدف بنیانگذاران دیوار یک اپلیکیشن برای انتشار و پیدا کردن آگهی‌های آنلاین است. دیوار با ارائه ویژگی‌های رابط کاربری آسان و فیلتر‌های متنوع به کاربران خیلی زود توانست به یک مرجع برای پیدا کردن آگهی مورد نظر تبدیل شود. آگهی‌های دیوار در زمینه‌های مختلف مانند محصولات نو و دسته دوم، املاک، خودرو و کاریابی و… برای همه شناخته شده است. دیوار در حال حاضر بیش از ۹۰۰ کارمند و ۳۵ میلیون کاربر دارد و تا رتبه ۲۴ الکسا هم رسید.

11- شییپور

همه ما در خانه‌مان یک انبار از وسایلی داریم که هیچ وقت استفاده نمی‌شوند و همیشه به دنبال دور انداختن این وسایل هستیم ولی چون سالم هستند، ترجیح می‌دهیم آنها را نگه داریم. داستان شکل‌گیری شیپور، به تجربهٔ خرید و فروش از سایت‌های Ebay و Craigslist در زمان حضور رضا اربابیان در کانادا بازمی‌گردد، که پس از بازگشت به ایران و نبود سایت مشابه، تصمیم به راه‌اندازی آن گرفت.

سایت شیپور بستری برای خرید و فروش کالا‌های نو و دست دوم و ارائه خدمات آنلاین و حضوری است، اما هدف اولیه آن در تبلیغات فرهنگ‌سازی برای استفاده صحیح و مفید از لوازم دست دوم در ایران است. سایت شیپور دارای دسته‌های مختلف مانند لوازم الکترونیکی، موبایل، تبلت، لوازم خانگی، املاک، خودرو، لوازم شخصی، لوازم تفریحی و ورزشی است. در این سایت می‌توانید وسایلی که دارید را در شیپور بفروشید و یا اگر به دنبال وسایل دست دوم هستید این وسایل را خریداری کنید.

رضا اربابیان بینانگذار استارتاپ موفق شیپور در ایران

استارتاپ های موفق حوزه کاریابی

12. جابینجا

قبلاً دوران سخت بیکاری با جستجو در روزنامه‌ها و سر زدن به دفاتر کاریابی یا مراجعه حضوری به شرکت‌ها و و احتمالاً تماس با آگهی‌های روی دیوار در خیابان می‌گذشت. اما امروزه به لطف سایت جابینجا نیاز به سر زدن حضوری نیست، کافیست سری به آگهی‌های استخدامی در این سایت بزنید و با ارسال رزومه خود برای کارفرما‌ها به دنبال موقعیت‌های شغلی باشید. امکان ساخت رزومه و دسترسی به ۲۷۰۰۰ آگهی از جمله امکانات جابینجاست.

13. جاب ویژن

یکی دیگر از شرکت‌های موفق در حوزه کاریابی جاب ویژن است که در حال حاضر ۳۴ هزار آگهی و ۲ میلیون کارجو را میزبانی می کند. ارائه آگهی‌ها به همراه معرفی شرکت، نمایش جزئیات آگهی و حقوق توافقی از امکانات جاب ویژن است. تاکنون ۱۳۲ هزار نفر با جاب ویژن شغل دلخواه‌شان را پیدا کردند.

استارتاپ آموزشی

14. فرادرس

اگر به دنبال یادگیری آنلاین و خرید دوره‌های آموزشی هستید، احتمالاً سری به سایت فرادرس زده‌اید. سایت فرادرس یکی از بزرگترین منابع برای فیلم‌های آموزشی و دانشگاهی است که در سال ۱۳۸۷ و با ارائه آموزش‌هایی مرتبط با هوش مصنوعی و برنامه‌نویسی شروع به کار کرد و در حال حاضر ۶۶۰۰ دوره آموزشی در زمینه‌های مختلف مانند رباتیک، برنامه‌نویسی، هنر، دروس مهندسی و… ارائه می‌دهد.

استارتاپ های فروش بلیط و آژانس مسافری

15. علی بابا

خواندن زندگی علی حسینی‌نژاد برای کسانی که تجربه شکست در استارتاپ قبلی خود را داشته‌اند خالی از لطف نیست. داستان شکل‌گیری علی‌بابا از یک مسیر پر فراز‌و‌نشیب در زندگی علی حسینی‌نژاد شروع شد. او تجربه راه‌اندازی کار‌های مختلف مانند وارادات از چین، مطب زیبایی و لیزر پوست و مو، کارگاه تولید نایلون، شرکت مشاوره پتروشیمی و نفت، شرکت بازرگانی، شرکت ساخت‌و‌ساز، واردات کائوچو و آژانس هواپیماییی علی بابا را داشته است.

تجربه‌های ناموفق او در راه‌اندازی کسب‌و‌کار‌های مختلف باعث شد با کوله باری از تجربه، امروز علی‌بابا رتبه یک فروش بلیط باشد. ‌ایده راه‌اندازی علی بابا زمانی جرقه خورد که خانواده او یک سفر به مالزی رفتند و هزینه زیادی داشت و در همان زمان که بسیار درگیر مشکلات مالی بود و با دوست خود نیما قاضی به طبیعت گردی ایلام رفته بود، متوجه شد که هزینه سفرشان کمتر از ۱۰۰ هزارتومان شد. جرقه سفر‌های ارزان به ذهنش رسید و به سراغ فروش بلیط‌‌های هواپیما با حاشیه سود کم رفت. سال ۱۳۹۳ شاید استقبال آنچنانی از خرید اینترنتی نبود اما با دانش مجید حسینی نژاد در تجارت الکترونیک و ساختن یک تیم حرفه‌ای در حال حاضر علی بابا توانسته علاوه بر بلیط هواپیما داخلی و خارجی، قطار، اتوبوس، تور و گردشگری را هم ارائه دهد.

سایت علی بابا یکی از استارتاپ موفق فروش بلیط

16. مستر بلیط

حمیدرضا اشجع مدیر مستر بلیط کار خود را با کسب‌و‌کار خانوادگی شان شروع کرد. او در سال 1392 یک دفتر آژانس مسافرتی راه اندازی کرد و همزمان یک سایت هم طراحی کرد و با توجه به استقبال از خرید بلیط هواپیما کسب‌و‌کار‌ خود را گسترش داد. مستربلیط در حال حاضر بلیط هواپیما، کشتی، قطار و اتوبوس و رزرو هتل به صورت آنلاین ارائه می دهد.

استارتاپ‌های خدماتی

17. آچاره

آچاره هم امروز از استارتاپ های موفق در ایران در حوزه ایران است. در آچاره کسانی که به دنبال خدماتی مانند تمیزکاری، اسباب کشی، تعمیرات، کارهای ساختمانی و… هستند را به متخصصان و خدمات دهنده‌ها متصل می‌کند. آچاره توسط دکتر حمید تاج‌الدین در سال 1395 راه اندازی شد.

دکتر تاج‌الدین یکی از اساتید دانشگاه شریف زمانی که در کانادا بود و پس از یک شکست در استارتاپ قبلی‌اش تصمیم گرفت دوباره شروع کند. او ایده آچاره را با دوستش بهمن امام در ایران مطرح کرد و بخش فنی را حسام صلواتی در سوئیس به عهده گرفت. در اوایل کار خود را به صورت دورکار شروع کردند و بعدا هر سه در ایران کارشان را ادامه دادند.

زمانی که آچاره کار خود را شروع کرد بسیاری از افراد از جمله کسانی که خدمات نظافت انجام می‌دادند گوشی هوشمند نداشتند و شاید با این شرایط نمی‌توانستند در سایت عضو شوند، آچاره با پرداخت وام و فروش اقساطی به افراد کمک کرد صاحب گوشی شوند و از آن‌ برای کسب درآمد استفاده کنند. آچاره از استارتاپ‌هایی بود که توسط دیموند مورد حمایت قرار گرفت و امروز دارای 70000 متخصص در 300 شهر است.

18. تخفیفان

تخفیفان با ایده نازنین دانشور در سال 1390 شکل گرفت. نازنین یک تجربه کاری در یک پروژه در آلمان داشت و به فکر راه اندازی سایت مشابه در ایران بود و تخفیفان را به همراه خواهرش استارت زد. هدف تخفیفان فراهم کردن پلتفرمی برای ارائه تخفیف به مشتریان کسب و کارهای مختلف بود. از آنجایی که همه از تخفیف خوشحال می شوند این سایت خیلی زود توانست جایگاه خوبی به دست آورد. در حال حاضر تخفیفان در 34 شهر فعالیت می کند و کد تخفیف برای رستوران، استخر، تور مسافری، شهربازی و… دارد.

19. ازکی

داشتن بیمه برای تمام افراد ضروری است و احتمالا شما هم سالانه هزینه‌هایی برای بیمه درمانی، ماشین و اموال پرداخت می‌کنید. باتوجه به حساسیت و هزینه بالای بیمه، بسیار مهم است که از یک شرکت معتبر خریداری کنید. Azki امکان مقایسه و بررسی شرکت‌های مختلف بیمه را فراهم کرده تا بهترین بیمه را انتخاب کنید.

داشتن یک پلتفرم برای ارائه کار تخصصی یک ایده جالب است که احتمالا مشتریان زیادی خواهید داشت و ازکی توانسته از این فرصت برای ارائه بیمه استفاده کند.

20. نوبت

امیدارم نیازی به مراجعه به پزشک را نداشته باشید، قبلا پیدا کردن و گرفتن نوبت از پزشکان سخت بود و اگر شانس با شما همراه بود با تلفن می‌توانستید نوبت بگیرید در غیر اینصورت نیاز به مراحعه حضوری داشتید. عرفان صفرپور در سال 1390 با راه اندازی سایت نوبت‌دهی آنلاین کار گرفتن نوبت را بسیار آسان کرد و در حال حاضر از هر نقطه از ایران می‌توانید برای پزشک متخصص خود نوبت بگیرید. نوبت از استارتاپ های موفق در ایران است که یک ایده برای کمک به بیماران برای دریافت راحت تر خدمات درمانی است. حوزه پزشکی هنوز جای کار زیادی دارد و می‌توانید ایده‌های زیادی را پیدا کنید.

تمام کسب‌ و‌ کار‌ها با داشتن یک وب سایت توانستند رشد کنند، اگر یک کسب‌ و‌ کار‌ دارید یا می‌خواهید یک استارتاپ راه اندازی کنید، با قالب‌های وردپرس و با کمترین هزینه سایتتان را راه‌اندازی کنید.

راز استارت اپ های موفق چیست؟

شروع یک استارت‌ ریسک بالایی دارد و احتمال شکست مخصوصاً در ابتدای کار بسیار زیاد است، به طوریکه ۵۰% استارت اپ ها در ۵ سال اول شکست خورده اند. استارتاپ های زیادی با ایده جذاب راه اندازی شدند اما در حال حاضر به فعالیت خود ادامه نمی‌دهند و فقط یک نام از آن ها باقی مانده است.

قطعا مسیر موفقیت کسب‌و‌کارهایی که در بالا معرفی کردیم یک مسیر پرفراز و نشیب بوده و صاحبان استارتاپ های موفق توانسته‌اند از پس تمامی سختی‌ها سربلند بیرون بیایند و حتی تهدیدها را به فرصت تبدیل کنند. در ادامه نکات مهم برای موفقیت استارت اپ را بخوانید:

  • اراده و پشتکار: اراده قوی و پشتکار در پیش رفتن به سمت هدف‌ها، از ویژگی‌های کلیدی موفقیت استارتاپ‌ ها است.
  •  جذب نیرو متخصص: استفاده از نیروهای متخصص در زمینه‌های مختلف به رشد کسب‌و‌کار کمک زیادی می کند و نیاز به آزمون و خطا برای انجام کارها نیست.
  • استفاده از تکنولوژی روز: بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و ابزارهای دیجیتال می‌تواند به بهبود کارایی و کاهش هزینه‌ها کمک کند.
  • بررسی رقبا: معمولا با شروع یک کسب‌و‌کار افراد زیادی ایده شما را کپی می کنند و باید مراقب باشید که از شما سبقت نگیرند.
  • جذب سرمایه: با داشتن ایده جذاب و یک طرح توجیهی، می توانید از سرمایه گذاران برای جذب منابع مالی کمک بگیرید. 
  • مدیریت هزینه‌ها: شروع استارتاپ هزینه زیادی دارد و باید از هزینه های غیرضروری اجتناب کنید.
  • شناسایی فرصت‌ها و تهدیدها: با تغییر شرایط بازار، مشکلات اقتصادی و شرایط سیاسی به دنبال روش و ایده‌هایی برای شناسایی فرصت‌های رشد باشید.
  • رشد مستمر: به دنبال ایده‌های جدید و گسترس کسب و کارتان باشید. یادتان باشد که توسعه کسب و کارتان هیچ وقت نباید متوقف شود.
  • شبکه‌سازی و ارتباطات: ایجاد ارتباطات قوی با صاحبان کسب و کارهای دیگر، سرمایه‌گذاران و مشتریان، اهمیت زیادی دارد و به استارتاپ‌ها در دستیابی به فرصت‌های جدید کمک می‌کند.
  • مطالعه بازار: با تحقیقات دقیق و آشنایی با بازار و رقبا، بازار هدف و مشتریان مورد نظر خود را بهتر بشناسید.
  • تبلیغات: در ابتدای راه باید مشتریان شما را بشناسند، با تبلیغات و روش‌های دیجیتال مارکتینگ مانند حضور در شبکه های اجتماعی می‌توانید با هزینه کمتری به مخاطبان زیادی معرفی شوید.
  • انعطاف‌پذیری: استارتاپ‌ها باید متناسب با تغییرات بازار و شرایط عمل کنند.

دنیای استارتاپ ها آنقدر جذاب است که با مطالعه در مورد بهترین استارت اپ ها به فکر یافتن‌ایده‌ای برای شروع می‌گردیم؛ شما هم با نیاز سنجی بازار و دنبال کردن ترند‌های دنیا می‌توانید کسب‌و‌کار‌ خودتان را راه‌اندازی کنید و جز لیست استارت اپ های موفق ایران قرار بگیرید.

به عنوان یک نکته پایانی برای اعداد و ارقام موجود در این مقاله سعی کردیم از آمار بروز و بر اساس آخرین گزارش سالیانه هر شرکت استفاده کنیم و کاملا بی‌طرفانه و بدون اغراق بیان شوند.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
سوالات متداول

مسیر موفقیت استارتاپ‌ها همیشه با چالش زیادی همراه است و مسیر پر فراز و نشیبی را طی می‌کنند. برای موفقیت یک استارتاپ باید با اراده و پشتکار موانع را پشت سر بگذارد.

جذب نیروی متخصص، مدیریت هزینه‌ها و جذب سرمایه گذار، استفاده از تکنولوژی های روز، رشد دائمی و پیدا کردن فرصت های جدید، تبلیغات و بازاریابی و شبکه سازی به موفقیت استارتاپ ها کمک می کند.

ایران استارتاپ های زیادی راه اندازی شده اند که در حال حاضر جز بزرگترین شرکت ها هستند از جمله استارتاپ های موق ایرانی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • دیجی کالا
  • علی بابا
  • با سلام
  • راست چین
  • فرادرس
  • جاب ویژن
  • شیپور
  • دیوار
  • اسنپ
  • و...
مقالات مرتبط
بنر
کسب درآمد با گوشی با 12 ایده کاربردی
کسب درآمد با گوشی با وجود تعداد بالای استفاده کنندگان از موبایل یک روش پردرآمد است بیش از ۶۰% ترافیک اینترنت دنیا از طریق گوشی‌های هوشمند مصرف می‌شود؛ این یک فرصت بالقوه برای شماست و می‌توانید در آرایشگاه، اتاق انتظار پزشک، خانه یا حتی در اتوبوس با گوشی که در دست دارید درآمد کسب کنید. در ادامه ...
بنر
44 ایده خلاقانه برای راه‌اندازی سایت فروشگاه اینترنتی
با افزایش خرید اینترنتی در ایران یک فرصت عالی راه اندازی کسب و کار، داشتن یک سایت فروشگاهی است. اگر به دنبال کسب درآمد بالا و یافتن بهترین ایده برای راه اندازی سایت فروشگاهی هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید. احتمالا یک ایده برای آنلاین شاپ در این مقاله پیدا می کنید.
بنر
آموزش دریافت نماد الکترونیکی
اینماد نشانی است که سازمان توسعه تجارت الکترونیکی به سایت های فروشگاهی می دهد تا از حقوق مصرف کنندگان حمایت کند و شما به عنوان یک فروشگاه اینترنی باید این نشان را در سایت خود داشته باشید. برای اینکه شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی را بدانید و با مراحل اخذ آن آشنا شوید در این مقاله همراه ما ...
بنر
معرفی روش های کسب درآمد اینترنتی پولساز
با مطالعه این مقاله می توانید در زمان کوتاهی به کسب درآمد اینترنتی بپردازید. شما بدون تخصص هم می توانید از طریق اینترنت به درآمد بالا برسید و درآمدتان خود را همزمان افزایش دهید.
2 دیدگاه
hszsara
hszsara
04 مرداد 1402 15:24

متن خیلی خوبی و عالی بود.

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
04 مرداد 1402 15:30

ممنون از شما سارای عزیز

آیا مفید بود ؟