ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
راه اندازی کسب و کار

44 ایده خلاقانه برای راه‌اندازی سایت فروشگاه اینترنتی

با افزایش خرید اینترنتی در ایران یک فرصت عالی راه اندازی کسب و کار، داشتن یک سایت فروشگاهی است. اگر به دنبال کسب درآمد بالا و یافتن بهترین ایده برای راه اندازی سایت فروشگاهی هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید. احتمالا یک ایده برای آنلاین شاپ در این مقاله پیدا می کنید.

8
10 آبان 1402
آخرین بروزرسانی: 08 اردیبهشت 1403

طبق گزارش دیجی کالا، این مارکت در سال قبل بیش از 104،000 فروش داشته که نیمی از فروش اینترنتی ایران است. بنابراین نیمی دیگر از حجم بازار برای شما یک فرصت ارزشمند است تا با راه‌اندازی یک سایت فروشگاهی، فروش و درآمد بالایی داشته باشید.

با داشتن یک فروشگاه تخصصی می‌توانید روی یک گوشه از بازار تمرکز کنید و مشتریان خود را در رقابت کمتری بدست آورید. در این فروشگاه‌ها تنوع محصولات در یک حوزه بیشتر می‌شود و کاربران قدرت انتخاب بیشتری دارند. با فروش تخصصی، اعتماد کاربران جلب شده و فروش بالاتری را رقم می‌زنید. در ادامه 44 ایده خلاقانه برای سایت فروشگاهی را معرفی می‌کنیم، شاید انتخاب شما یکی از پیشنهادات زیر باشد.

ایده برای سایت فروشگاهی

راه اندازی یک فروشگاه موارد مصرفی مانند پوشاک، موارد خوراکی، تزئینی و موارد مربوط به کودکان فروش بالاتری نسبت به سایر حوزه‌ها دارد. در ادامه ایده‌های مختلف به همراه توصیه‌هایی برای راه اندازی سایت فروشگاهی را بخوانید.

 آنلاین شاپ لباس

اولین ایده، طراحی سایت فروشگاه لباس است. از آنجائیکه معمولا همه ما برای مناسبت‌ها، مهمانی، سرکار، تابستان، زمستان، بهار، پاییزی و… لباس می‌خریم و کالاهای مصرفی مانند لباس تکرار خرید بالایی دارند، میتوان بعنوان یکی از بهترین و ساده‌ترین ایده‌های راه اندازی فروشگاه به آن نگاه کرد.

نکته: در پیدا کردن ایده فروشگاه اینترنتی، با ابزار Semrush میزان سرچ ماهانه برای محصولات مختلف را بررسی کردیم تا دید بهتری نسبت به آمار جستجوی کاربران داشته باشید. این مقدار با Vol در تصاویر مشخص شده است. البته این آمار قطعا بیشتر خواهد بود، زیرا زبان فارسی در ابزارهای انگلیسی زبان داده کمتری را جمع آوری می‌کنند.

در تصویر زیر یک نمونه از حجم سرچ برای شلوار را در سایت با سلام نمایش داده شده و می‌بینیم که چه آمار بالایی در ماه دارد. مثلا شلوار کارگو در ماه حدودا 4400 ورودی از طریق سرچ برای این سایت داشته است.

میران سرچ شلوار

در هنگام بررسی کلمه خرید لباس یک موضوع جالب «فروش لباس‌های محلی به صورت آنلاین» بود که حجم سرچ بالایی دارد و یک ایده خلاقانه برای راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی است. طرح‌ و مدل‌های لباس محلی در مقایسه با لباس های معمولی تنوع بالایی ندارند و می‌توانید از مدل‌های آماده لباس‌ محلی با رنگ‌های مختلف را در سایتتان بفروشید. بنابراین نگرانی کمتری در مورد ترند بودن یا فروش نرفتن لباس دارید.

میزان سرچ لباس کردی

علاوه بر این در صنعت پوشاک و فروش لباس می‌توانید برای یک گروه سنی خاص، یک نوع لباس و یا همه با هم کار کنید، اما توصیه می‌شود به صورت خاص روی یک دسته از مشتریان تمرکز کنید، مثلا می‌توانید لباس را به صورت خاص برای خانم‌ها، آقایان، کودکان یا حتی لباس شب و یا مانتو را بفروشید.

یک تجربه: اگر انتخاب شما ایده برای آنلاین شاپ، فروش لباس است، از تصاویر زیبا برای نمایش محصولات استفاده کنید و جزئیات کامل مانند رنگ، جنس و سایز را برای محصولات بنویسید تا کاربران را جذب کنید.

نکات مهم در ایده طراحی سایت فروشگاهی

 فروشگاه هدیه برای مناسبت‌های خاص

معمولا خرید کادو برای ما سخت است و معمولا نیاز آن احساس می‌شود. اگر یک سایت انواع کادو برای سن‌های مختلف و مناسبت‌های مختلف را داشته باشد، انتخاب ساده می‌شود. برای پی بردن به این نیاز کافیست عبارت کادو مناسب مردان را سرچ کنید تا ببنید پیشنهادات متنوع گوگل برای این عبارت چقدر زیاد است. با توجه به مناسبت‌های مختلف مانند یلدا، نوروز، ولنتاین و تولد ایده طراحی سایت فروشگاه کادو یک ایده جذاب است و می‌توانید فروش خوبی داشته باشید، البته به شرط اینکه تبلغات را فراموش نکنید.

یک تجربه: اگر دسته‌بندی برای سن‌های مختلف و یا برای خانم‌ها و آقایان جدا باشد طیف مشتریان گسترده‌تری خواهید داشت. در تصویر زیر حجم سرچ کادو را بررسی کردیم و کادو ولنتاین، کادو تولد و کادو تولد مردانه جزو کلمات پر سرچ هستند.

در مثال بالا، بنظر شما مخاطب مشتری شما اینجا خانمها هستند یا آقایان؟ پس کمی هوشمندانه محصولات خود را درج کنید که مورد پسند خانم‌ها قرار گیرد. به این ترفند شناسایی پرسونای خریدار می گوییم.

میزان سرچ برای ایده خلاقانه برای طراحی سایت فروشگاه کادو

برای شروع: اگر سرمایه کمی دارید با کادوهای ارزان قیمت شروع کنید، وسایلی مانند ماگ، کیف پول، ساعت، تابلو، ست چرمی، فندک، موزیک باکس، عروسک، جاکلیدی و…. از کادوهای پرطرفدار با قیمت مناسب هستند.

نکات مهم در ایده طراحی سایت فروشگاهی کادو

 فروش دوره آموزشی

همیشه قرار نیست یک کالای فیزیکی بفروشید، راه‌اندازی سایت آموزشی و فروش دوره یک ایده برای سایت فروشگاهی است. مزیت فروش دوره آموزشی این است که نیازی به یک محل برای برگزاری کلاس نیست و با یک بار ضبط دوره می‌توانید بینهایت فروش داشته باشید. برای ضبط دوره‌های آموزشی ابزارهای پیچیده‌ای نیاز ندارید و با یک لپ تاپ و یک میکروفن معمولی می‌توانید دوره‌ها را ضبط کنید یا از مدرسان دیگر دعوت کنید تا دوره های خود را در سایت شما بفروشند.

اگر نگاهی به آمار فروش دوره‌ها در سایت‌هایی مانند فرادرس بیندازید، برنامه نویسی، گرافیک و حوزه‌های تخصصی مانند مهندسی برق، مکانیک و… پرطرفدار است، اگر توانایی آموزش در این حوزه‌ها را دارید، دوره‌ها را ضبط کنید و به صورت آنلاین بفروشید.

آمار دوره های آموزشی در سایت فرادرس

برای طراحی سایت فروش دوره در وردپرس، قالب های سایت آماده ای وجود دارد که مخصوص فروش فایل و دوره طراحی شده و می‌توانید جزئیات دوره ها، نمونه ویدئو مدرس، کلاس آنلاین و… را به سادگی پیاده سازی کنید. چون برای هر کدام از مواردی که گفته شد، یک نمونه از قبل وارد شده است. بعنوان مثال یک نمونه دوره ساخته شده را باز کرده و مشابه آن را برای خودتان بسازید. این قالب‌های آماده در 10 دقیقه نصب می‌شوند.

تخفیف خرید قالب آموزشی

 فروش گوشی و لپ تاپ دست دوم

بسیاری از افراد به خاطر قیمت بالای گوشی و لپ تاپ به دنبال خرید استوک یا کارکرده این محصولات هستند. سایت دیوار و شیپور با هزاران محصول در حوزه خرید و فروش کالاهای دست دوم فعال هستند و شما هم می‌توانید سهمی از این بازار بزرگ را داشته باشید.

یک ایده فروشگاه آنلاین، فروش گوشی کار کرده یا لپ تاپ استوک است و می‌توانید مستقیما این محصولات را بفروشید یا به عنوان واسطه کار کنید.

یک تجربه: خرید کالای دست دوم برای کاربران با ریسک همراه است و معمولا نگران هستند که به درستی کار می‌کند یا خیر. این امکان را فراهم کنید تا خریداران به مدت محددوی مثلا یک هفته با وسایل کار کنند تا از سالم بودن گوشی و لپ تاپ مطمئن شوند و اطمینان از خرید را برای کاربران فراهم کنید.

در سایت گوگل ترند میزان محبوبیت سرچ کاربران در گوگل برای گوشی دست دوم را بررسی کردیم. در این ابزار میزان علاقه‌مندی و سرچ کاربران در شهرهای مختلف را نشان می‌دهد، به عنوان مثال در 3 ماهه گذشته در مازندران گوشی دست دوم محبوبیت بیشتری داشته است. این نمودار نشان می دهد که آیا در طی سال گذشته محبوبیت محصول مورد نظر ما کاهش داشته یا نه! اگر کاهش محبوبیت یک محصول کاملا نزولی باشد، ممکن است بازار خود را بتدریج از دست دهد.

میزان محبوبیت گوشی دست دوم در ایده خلاقانه برای راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی

 فروشگاه طلا، جواهرات دست ساز 

سه تا چهار سال پیش اعتماد کمی برای خرید و فروش طلا به صورت اینترنتی بود؛ اما سایت دیجی کالا هم دسته فروش طلا را هم اضافه کرد. سایت‌های اینترنتی مختلفی برای فروش طلا وجود دارد که دارای فاکتور و مجوز رسمی هستند.

ایده طراحی سایت فروش طلا نیاز به سرمایه بالایی دارد و اگر خودتان یک مغازه طلافروشی دارید توصیه می‌شود حتما سراغ فروش طلا به صورت آنلاین بروید.

یک تجربه: یک ایده جذاب می تواند فروش قسطی طلا باشد که احتمالا طیف بیشتری از مشتریان را جذب خواهید کرد. البته قبل از آن به چالش‌های فروش اقساطی فکر کنید. طلاهای سبک و مینیمال و قیمت مناسب طرفداران زیادی دارند حتما این دسته از محصولات را در سایت قرار دهید. سایت فروش جواهرات دست ساز نیز یک ایده دیگر برای طراحی سایت فروشگاهی است و مشتریان خاصی خواهید داشت و می‌‌توانید سفارشات زیادی بگیرید.

 فروش لوازم جانبی گوشی و لپ‌تاپ

بازار خرید و فروش گوشی بسیار گسترده است و اگر حتی خودتان محصولی برای فرش ندارید، می‌توانید با سرمایه کم لوازم جانبی موبایل مانند کاور، هندزفری، شارژر و گلس گوشی را بفروشید. اگر سری به پرفروش‌ترین محصولات دیجی کالا بزنید لوازم جانبی موبایل همیشه در لیست کالاهای پرطرفدار وجود دارد.

محصولات پرفروش برای ایده خلاقانه برای راه اندازی سایت فروشگاه اینترنتی

در تصویر زیر میزان سرچ کاربران برای هدفون را در سایت دیجی کالا بررسی کردیم که آمار قابل توجهی در یکماه دارد.

بررسی میزان سرچ هدفون در دیجی کالا برای ایده فروشگاه اینترنتی

کاور گوشی یکی دیگر از محصولات جانبی پرطرفدار است، معمولا ما یک گوشی با چند کاور با رنگ‌ها و طرح‌های مختلف داریم. یک ایده برای طراحی سایت فروشگاهی این است که بتوانید کاورهایی با طرح و سفارشی برای کاربران بسازید و مشتریان طرح دلخواه‌شان را سفارش دهند.

ایده راه اندازی سایت فروشگاهی برای فروش کاورهای سفارشی و اختصاصی گوشی

 فروش نمونه سوال امتحانی

یکی از بازارهایی که مشتریان زیادی خواهد داشت، فروش سوالات امتحانی است. مخاطبان شما هم معلمان و هم دانش‌آموزان هستند. اگر شما معلم هستید همین الان دست بکار شوید.

 لوازم آرایشی و مراقبت از پوست

یک ایده برای آنلاین شاپ، فروش لوازم آرایشی و بهداشتی مانند انواع کرم، شامپو، مراقبت از پوست، مراقبت از مو و… با برندهای متنوع است که در کنار تبلیغات خوب می توانید فروش بالایی کسب کنید.

با توجه به اینکه جمعیت استفاده کنندگان از لوازم آرایشی بهداشتی بسیار گسترده است و این محصولات مصرف روزانه دارند فروش قابل توجهی خواهید داشت. طبق گزارش سایت خانومی در سال گذشته 1،300،000 کالای آرایش از این سایت خریداری شده و نشان از جذابیت بالای این حوزه دارد. اگر شما تنها چند دهم درصد این بازار را در ابتدای کار بگیرید، عالیست!

نکات مهم در راه اندازی سایت فروشگاهی لوازم آرایشی

 فروشگاه ساعت و بند هوشمند

طراحی ساعت و اکسسوری آن و وسایل ضروری استایل کردن برای کاربران و البته نوجوانان جذاب است. از کیوردهایی که سرچ بالایی دارد، می‌توان خرید ساعت هوشمند، خرید ساعت دیواری، خرید اینترنتی ساعت مچی و… اشاره کرد.

اگر کلمه خرید ساعت را سرچ کنید کلمات متنوع برای فروش ساعت را مشاهده می‌کنید. پس اگر به فروش ساعت علاقه دارید، این کالا هم یک ایده برای طراحی سایت فروشگاهی است.

فروشگاه اینترنتی ساعت یک ایده برای سایت فروشگاهی

برای یک سایت فروش ساعت، انواع ساعت هوشمند، ساعت عقربه‌ای، ساعت دیواری و وسایل جانبی مانند شارژر ساعت، قالب و بند ساعت، گلس ساعت و… را در سایتتان قرار دهید.

سایت فروش ساعت هوشمند و عقربه ای

 فروش صنایع دستی

بازار صنایع دستی همیشه طرفداران زیادی دارد، اگر در شهر شما یک صنعت خاص مانند میناکاری، بافت جاجیم، سفالگری، کار با شیشه و… دارید، یک ایده برای سایت فروشگاهی فروش محصولات صنایع دستی است. می‌توانید با کارگاه‌های تولید این محصولات که معمولا دارای فروشگاه‌های فیزیکی هستند همکاری کنید و محصولاتشان را در سایتتان بفروشید.

 شیرینی و کلوچه سنتی

در ایران با فرهنگ غنی در هر کدام از شهرها انواع شیرینی، کیک و کلوچه محلی وجود دارد و اگر یک سایت مخصوص شیرینی‌های محلی داشته باشید به سرعت مشتریان زیادی پیدا می‌کنید. این محصولات را خودتان تهیه کنید و یا درگیر پخت و پز شیرنی نشوید و از شهرهای دیگر تهیه کنید، البته بد نیست سری به شهر یزد هم بزنید تا با شیرینی‌های متنوع😋 بیشتر آشنا شوید.

 فروش آنلاین آجیل میوه خشک، لواشک

یک ایده برای سایت فروشگاهی فروش محصولات خانگی است، اگر در شهری زندگی می‌کنید که باغ میوه زیادی وجود دارد، خودتان یک کسب و کار خانگی راه اندازی کنید و میوه‌هایی با قیمت پایین‌تر را خریداری کنید و تبدیل به میوه خشک و لواشک کنید.

همچنین فروش اینترنتی آجیل هم یک گزینه برای فروشگاه اینترنتی است. مصرف آجیل محدود به شب عید و یلدا نیست و مصرف دائمی دارد. یکی از مزیت‌های فروش آجیل این است که فاسد نمی‌شود و ارسال و نگهداری آن نسبت به مواد غذایی فاسد شدنی راحت‌تر است.

 فروش عسل

“تجربه موفق یکی از دوستانم در فروش عسل به صورت آنلاین باعث شد تا در لیست ایده طراحی سایت فروشگاهی، فروش این خوارکی جذاب و با خاصیت را قرار دهم.” در سایتتان انواع عسل با طعم‌های متنوع و در ظرف‌هایی با اندازه‌های مختلف بفروشید.

یک تجربه: حتما در سایتتان مقالاتی در مورد خواص درمانی هر نوع عسل برای کاربران قرار دهید این کار به فروشتان کمک زیادی می‌کند.

 فروشگاه لوازم ورزشی

از جمله کیوردهای پرسرچ خرید انواع لوازم ورزشی است. اگر سایت فروش لوازم ورزشی راه اندازی کنید طیف مخاطبان شما همه گروه‌های سنی می‌شود و با توجه به رشته‌های ورزشی مختلف فروش بالایی خواهید داشت.

ایده طراحی سایت فروشگاه لوازم ورزشی و نکات مهم

اگر سری به گوگل ترند بزنید و عبارت لباس ورزشی یا سایر کلمات مرتبط را بزنید، هر کدام روزانه سرچ بالایی دارند که قطعا برای شما جذابیت بالایی دارند. انواع لباس ورزشی، شیکر، قمقمه، لوازم باشگاه مانند دمبل، مایو، لوازم باشگاه، انواع توپ و وسایل باشگاه‌های بدنسازی هر کدام بازار بزرگی دارند. مثلا من کفش ورزشی را سرچ کردم و می‌بینید فقط برای کفش رشته‌های مختلف چه حجم بالایی از سرچ وجود دارد.

میزان سرچ کفش در موتور جستجو گوگل

 فروش لوازم یدکی خودرو

کیفیت ماشین‌های امروز باعث می‌شود حداقل سالی یکبار سری به مکانیکی‌ها بزنیم و مجبور به خرید لوازم جانبی خودرو شویم. با توجه به بازار بزرگ خودرو در ایران، طراحی یک سایت فروش لوازم جانبی خودرو یک ایده برای راه اندازی سایت فروشگاهی است.

مزیت فروش لوازم یدکی تامین از شرکت‌های بزرگ است و با توجه به نوسان قیمت خودرو که همیشه به صورت صعودی است سرمایه‌گذاری پرسودی است.

 فروش آنلاین انواع باکس و بگ کادویی

ساخت باکس‌های کادویی مواد اولیه کمی نیاز دارد و می‌توانید در خانه خودتان باکس‌ها را تهیه کنید و در سایتتان بفروشید. برای ساخت این باکس‌ها نیاز به کمی خلاقیت و سلیقه دارید و می‌توانید در طرح‌‌ها و رنگ‌های مختلف تهیه کنید.

 فروش آنلاین کیف چرم دوز

صنایع دستی همیشه طرفداران خود را داشته و به خصوص صنعت چرم که در ایران جایگاه دیرینه‌ای دارد. با تلفیق طرح‌های سنتی و مدرن و یا ترکیب چرم با سایر لوازم سنتی مانند جاجیم می‌توانید طرح‌های زیبایی بسازید. فروش ست کیف و کیف پولی احتمالا برای مشتریان جذاب است.

فروش گل‌ و گیاه و کاکتوس

یکی از کیوردهای پرطرفدار، خرید گل و کاکتوس است. افراد زیادی کلکسیون کاکتوس دارند و احتمالا در خانه یا محل شما چند گلدان گل و کاکتوس وجود دارد.

فروش گل و کاکتوس سود بالایی دارد به خصوص اگر خودتان گلخانه دارید و محصولات خودتان را بفروشید. برای افزایش فروش، کاکتوس‌های خاص را در سایت‌تان قرار دهید.

یک تجربه: در کنار فروش کاکتوس یک وبلاگ برای نحوه نگهداری از کاکتوس‌ها و اطلاع رسانی به خریداران داشته باشید.

ایده خلاقانه برای طراحی سایت فروشگاه گل و کاکتوس

 پت شاپ و لوازم مرتبط

نگهداری از حیوانات خانگی در چندسال اخیر طرفداران زیادی پیدا کرده و  طبق آمار سازمان دامپزشکی در سال گذشته بین ۶ الی ۸ میلیون حیوان خانگی از نوع سگ و گربه در کشور داریم یعنی از هر ۱۰ ایرانی یک نفر حیوان خانگی را نگهداری می‌کند.

افراد زیادی به دنبال خرید حیوانات خانگی یا وسایل مرتبط با نگهداری حیوانات مانند لوازم سرگرمی حیوانات، قفس، قلاده، لوازم بهداشتی و… هستند. ایده طراحی سایت فروشگاهی حیوانات خانگی برای کسانی که رشته‌های مرتبط با دامپزشکی دارند یک ایده پولساز است و می‌توانند به مشتریان خود مشاوره دهند و مشتریان بیشتری جذب کنند.

سایر ایده های جذاب برای طراحی سایت فروشگاهی

اگر هیچ کدام از موارد بالا برای شما جذاب نیست یکی از ایده های زیر را انتخاب کنید و شروع کنید.

  • فروشگاه آنلاین عطر
  • فروشگاه آنلاین ظروف یکبار مصرف
  • تم برای جشن تولد
  • فروشگاه آنلاین لوازم التحریر
  • فروشگاه آنلاین عروسک دست ساز
  • فروش هاست و دامنه
  • صرافی آنلاین
  • لوازم سفر
  • فروش ساز موسیقی
  • فروش آنلاین ترشیجات و مربای خانگی
  • تجهیزات تولید محتوا
  • فروش آنلاین بدلیجات
  • عطاری آنلاین
  • فروش آنلاین عکس و فایل‌های موکاپ
  • فروش آنلاین قهوه
  • سرویس آنلاین خرید از سایت‌های خارجی مانند خرید از ترکیه
  •  فروش آنلاین کاغذ دیواری، کف پوش و دیوارپوش
  • فروش سیسمونی کودکان
  • فروش اسباب‌بازی و بازی‌های فکری
  • فروش قالب و افزونه
  • فروش ماگ و فلاکس
  • فروش لوازم آشپزخانه
  • فروش لوازم کشاورزی و باغبانی
  • گل سر، گیره، تاج و ریسه مو
  • سایت خرید کتاب دست دوم

حالا که 44 ایده برای سایت فروشگاهی را معرفی کردیم وقت آن است که دست به کار شوید و هر چه زودتر شروع کنید و کسب و کارآنلاینتان را راه اندازی کنید. اگر در ابتدای راه نگران این هستید که چگونه سایتتان را راه اندازی کنید ادامه مقاله را بخوانید.

چگونه سایت فروشگاهی راه اندازی کنیم؟

روش‌های مختلفی برای طراحی سایت وجود دارد؛ از جمله یکی از بهترین و سریع‌ترین روش‌ها استفاده از پلتفرم وردپرس است. وردپرس با داشتن قالب و افزونه‌های مختلف امکان طراحی سایت بدون کدنویسی را فراهم کرده است. اگر یک ایده برای آنلاین شاپ دارید، تمامی سایت‌ها با این CMS قابل پیاده‌سازی است و می‌توانید یک سایت حرفه‌ای در کمتر از چند دقیقه داشته باشید.

به صورت خلاصه در 4 مرحله سایت فروشگاهی طراحی کنید:

  • خرید هاست و دامین: در ابتدا باید یک دامنه و هاست خریداری کنید، چرا که خرید و ثبت دامنه اولین گام طراحی سایت است. یک هاست مطمئن و یک دامنه بخرید. حتما یک نام جذاب برای فروشگاهتان انتخاب کنید که در ذهن کاربران بماند و به برندسازی شما کمک کند. در انتخاب دامنه جزئیات بیشتر را توضیح دادیم. اگر با ویژگی‌های مهم در خرید هاست آشنا نیستید، در مقاله راهنمای انتخاب هاست جزئیات کامل را توضیح داده‌ایم.
هاست ووکامرس یک هاست وردپرس است که به صورت اختصاصی برای سایت های ووکامرس با عملکرد بهتر، سرعت و امنیت بالاتر طراحی شده است و بهترین انتخاب برای راه اندازی سایت های فروشگاهی است.
  •  نصب قالب فروشگاهی: در قالب‌های فروشگاهی صفحات مختلف مانند درباره ما، تماس با ما، سبد خرید، نمایش دسته بندی محصولات، نمایش جزئیات محصول و… به صورت آماده وجود دارد. قالب فروشگاهی دارای طرح ها و چیدمان های مختلفی هستند که کار ما را ساده کرده اند. بعنوان مثال طرح‌های زیادی برای فروشگاه مواد غذایی، دیجیتال و لباس کودک وجود دارد. کافیست یکی را انتخاب و محصولات خود را به آن اضافه کنید. همین!

از جمله قالب‌های معروف برای طراحی سایت قالب وودمارت است که تمام امکانات برای یک فروشگاه حرفه‌ای را دارد. شما می‌توانید تمام قسمت‌های این قالب آماده سایت را بدون نیاز به دانش برنامه نویسی ویرایش و سفارشی سازی کنید؛ حتی این قالب از اپلیکیشن ووکامرس نیز برخوردار است که می‌توانید فروشگاه خود را در یک اپ طراحی و پیاده سازی کنید.

  •  نصب افزونه‌های مورد نیاز: اگر می‌خواهید امکانات بیشتری به سایت اضافه کنید، کافیست یک پلاگین نصب کنید. تقریبا برای هر امکانی که مدنظرتان است مانند فیلتر محصولات، صدور فاکتور، امنیت، حمل و نقل، درگاه‌های بانکی، ویرایش گروهی محصولات، تخفیف و… یک افزونه وردپرس وجود دارد.

برای مثال با افزونه فاکتور می‌توانید قابلیت صدور فاکتور را به سایتتان اضافه کنید.

  • ثبت محصولات: محصولات را در سایت وارد کنید و توضیحات مورد نیاز مانند امکانات، ویژگی، جنس و مزیت‌های محصولات را در قسمت توضیحات محصول قرار دهید. برای محصولات عکس‌های با کیفیت تهیه کنید و در جزئیات محصول قرار دهید.

از آنجایی که کار کردن با وردپرس آسان است، در دوره استور وردپرس صفر تا صد طراحی سایت فروشگاهی را آموزش داده‌ایم و می‌توانید مرحله با مرحله با ویدئوها پیش بروید و سایتتان را طراحی کنید.

دوره استور وردپرس

امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد و از میان ایده های طراحی سایت فروشگاهی یکی را انتخاب کنید. یادتان باشد تخصصی بودن و ارائه محصولات و خدمات به شکلی متمایز و جذاب، کلید برنده شدن در بازار رقابتی فروشگاه‌های آنلاین است.

اگر شما هم تجربه‌ای در راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق یا ناموفق دارید در قسمت دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید. شاید راهنمایی شما راه را برای سایر دوستان شما روشن کند!

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
کسب درآمد با گوشی با 12 ایده کاربردی
کسب درآمد با گوشی با وجود تعداد بالای استفاده کنندگان از موبایل یک روش پردرآمد است بیش از ۶۰% ترافیک اینترنت دنیا از طریق گوشی‌های هوشمند مصرف می‌شود؛ این یک فرصت بالقوه برای شماست و می‌توانید در آرایشگاه، اتاق انتظار پزشک، خانه یا حتی در اتوبوس با گوشی که در دست دارید درآمد کسب کنید. در ادامه ...
بنر
44 ایده خلاقانه برای راه‌اندازی سایت فروشگاه اینترنتی
با افزایش خرید اینترنتی در ایران یک فرصت عالی راه اندازی کسب و کار، داشتن یک سایت فروشگاهی است. اگر به دنبال کسب درآمد بالا و یافتن بهترین ایده برای راه اندازی سایت فروشگاهی هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید. احتمالا یک ایده برای آنلاین شاپ در این مقاله پیدا می کنید.
بنر
آموزش دریافت نماد الکترونیکی
اینماد نشانی است که سازمان توسعه تجارت الکترونیکی به سایت های فروشگاهی می دهد تا از حقوق مصرف کنندگان حمایت کند و شما به عنوان یک فروشگاه اینترنی باید این نشان را در سایت خود داشته باشید. برای اینکه شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی را بدانید و با مراحل اخذ آن آشنا شوید در این مقاله همراه ما ...
بنر
معرفی روش های کسب درآمد اینترنتی پولساز
با مطالعه این مقاله می توانید در زمان کوتاهی به کسب درآمد اینترنتی بپردازید. شما بدون تخصص هم می توانید از طریق اینترنت به درآمد بالا برسید و درآمدتان خود را همزمان افزایش دهید.
8 دیدگاه
kyvan2
kyvan2
15 آذر 1402 20:17

سلام
ممنون و خسته نباشید خدمت خانم غفاری مقاله عالی بوده. معذرت میخوام ابزار استفاده شده برای آمار میشه اسم ابزار رو لطف بفرمایید

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
16 آذر 1402 11:12

سلام دوست عزیز
خوشحالیم که برای شما مفید بوده
من از ابزار semrush استفاده کردم

آیا مفید بود ؟
Mona.Javan
Mona.Javan
10 آبان 1402 12:49

ممنون از مقاله خیلی خوبی که نوشتید
نکته مثبتی که هست با آمار موارد را آوردید که انتخاب را راحت تر می کند
و در برخی موارد فک نمی کردم این حجم سرچ بالا باشه

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
10 آبان 1402 13:36

خواهش میکنم دوست عزیز
بل با آمار راحت تر می تونید ایده را انتخاب کنید

آیا مفید بود ؟
احسان یوسفی
احسان یوسفی
10 آبان 1402 12:45

ممنون از ایده های خلاقانه برای طراحی سایت فروشگاهی
همیشه فکر می کردم تا وقتی که دیجی کالا هست نمیشه وارد این حوزه شد اما فکر می کنم اگر ی حوزه خاص وارد بشیم می تونیم موفق بشیم

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
10 آبان 1402 13:40

در فروش اینترنتی هیچ محدودیتی وجود ندارد و با توجه به کاربران زیادی که خرید اینترنتی دارند همیشه فرصت فروش دارید.

آیا مفید بود ؟
پارسا نوروزی
پارسا نوروزی
10 آبان 1402 12:43

ممنون از مقاله خوبتون
ایده های که نوشتید واقعا عملی هستند
من یک پیج فروش لباس ورزشی داشتم که درآمد خوبی داشت و با راه اندازی سایت فروشگاهی درآمد در یک سال چند برابر شد

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
10 آبان 1402 13:41

پارسای عزیز ممنون که تجربه اتون را با ما به اشتراک گذاشتید
و خوشحالیم که در یک سال درآمد تان را چند برابر کردید

آیا مفید بود ؟