ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
کسب درآمد از آپارات
کسب درآمد

کسب درآمد از آپارات؛ کانال ویدئو تا گیم استریم

اگر تولیدکننده محتوای ویدئویی، برگزار کننده رویداد یا گیمر هستید، روش‌های مختلفی برای کسب درآمد از آپارات وجود دارد و می‌توانید تا 250 میلیون در ماه درآمد داشته باشید. در این مقاله همراه ما باشید تا 3 روش کسب درآمد از آپارات را آموزش دهیم.

4
30 آذر 1402
آخرین بروزرسانی: 23 اسفند 1402

آپارات اولین و بزرگترین سایت نمایش ویدئو در ایران است و امکان مشاهده و انتشار رایگان ویدئوها را برای کاربران فراهم کرده است. آپارات گیم، آپارات کودک، فیلمیو مدرک، آپارات موزیک، آپارات اسپرت از جمله سرویس‌های آپارات هستند. امکانات آپارات به همینجا ختم نمی‌شود و امکان کسب درآمد را برای سازندگان ویدئو، گیمرها فراهم کرده است. اگر به دنبال یک روش کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه هستید در ادامه همراه ما باشید.

کسب درآمد از آپارات با انتشار ویدئو

آپارات جز 5 وب سایت برتر ایران است و به‌صورت روزانه کاربران بیش از پنج میلیون ویدئو را تماشا می‌کنند. میزان بازدید از صفحات مختلف آپارات نیز بیش از دویست و پنجاه میلیون بازدید اعلام‌شده‌است. بر این اساس بیش از چهارده میلیون آی‌پی واحد در ماه از آپارات دیدن می‌کنند. از تیرماه ۱۳۹۹ تا تیر ۱۴۰۰، بیش از ۱۸ میلیارد بار از ویدیوهای آپارات بازدید شده‌ است. آپارات به منظور حمایت از تولیدکنندگان ویدئو از سال 1396 سیستم درآمدزایی را برای دارندگان ویدئو فراهم کرده است. در ادامه جزئیات کامل این روش را توضیح می‌دهیم:

شرایط کسب درآمد از کانال آپارات

شما باید یک کانال فعال با حداقل 200 عضو و 3000 ساعت بازدید در 3 ماه داشته باشید تا تایید شود، همچنین محتوای شما شرایط زیر را داشته باشد:

  • خودتان سازنده محتوا و مالک معنوی محتوا باشید.
  • محتوای شما بازنشر، ترجمه، زیر نویس و دوبله فیلم نباشد.
  • گیم استریمرها باید تصویر خود را روی ویدئو نمایش دهند.
  • بازنشر ویدئوها شامل کسب درآمد از آپارات نیست.

کسب درآمد از آپارات محدودیت سنی ندارد و همه افراد می‌توانند یک یا چند کانال راه‌اندازی کنند و با انتشار ویدئو درآمد کسب کنند.

مقدار و نحوه محاسبه درآمد از آپارات

مدل درآمدی سایت آپارات از نمایش تبلیغات است و در سیستم درآمدزایی خود به ازای تعداد نمایش تبلیغات به صاحبان ویدئوها پول پرداخت می‌کند. به گفته آپارات، ۵۰ تا ۷۰ درصد سود حاصل از تبلیغات به تولید کننده محتوا تعلق می‌گیرد و باید کاربر حداقل 6 ثانیه از ویدئو تبلیغ را مشاهده کند. اگر محتوای شما آموزشی باشد، آپارات برای حمایت از این نوع محتوا مبلغی را مازاد به تولید کننده محتوا پرداخت می‌کند. این مقدار مازاد به کیفیت، کمیت، نوع محتوا و میزان استقبال بازدیدکنندگان بستگی دارد.

طبق گفته آپارات بیشترین درآمد از این سایت 250 میلیون در ماه برای یک کانال آموزشی، 193 میلیون برای کانال سرگرمی و 135 میلیون برای یک کانال استریمر بوده است.

پرداخت در سیستم درآدمدزایی آپارات به صورت ماهانه و واریز به حساب بانکی انجام می‌شود. کاربر هر روز از ماه درخواست برداشت را ثبت کند، حداکثر پس از یک هفته کاری ( به جز پنج شنبه، جمعه و تعطیلات رسمی) به حساب بانکی شما واریز می‌شود. در پنل‌تان می‌توانید جزئیات درآمد خود مانند میزان درآمد روزانه و ماهانه، سهم درآمد از آپارات، میزان بازدید و… را مشاهده کنید.

پنل کاربران در کسب درآمد از آپارات

هر 1000 بازدید آپارات چقدر درآمد دارد؟

در سیستم قبلی درآمدزایی آپارات، به ازا هر 1000 بازدید، بین 250 تا750 تومان پرداخت می‌شد. با توجه به تغییر نحوه پرداخت، به طور میانگین 7 تا 27 هزارتومان به ازای 1000 بازدید تبلیغ سهم تولید کنندگان محتوا می‌شود. این مقدار متغیر به عوامل مختلفی مانند قیمت تبلیغات و مدت زمانی که کاربر تبلیغ را مشاهده کرده بستگی دارد.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه Jw player Premium، افزونه ویدئو پلیر وردپرس
دسته بندی : افزونه کاربردی
667
فروش
80%
رضایت

قوانین سیستم کسب درآمد از آپارات

آپارات مانند سایر سایت‌های کسب درآمد آنلاین دارای قوانینی است و کاربران ملزم به رعایت این قوانین هستند. در صورت تخلف کاربران ممکن است کانال توسط آپارات حذف یا امکان تسویه حساب کاربران برداشته شود. در ادامه مهمترین قوانین را آورده‌ایم:

  • کدملی و نام و نام خانوادگی فرد با مشخصات صاحب شماره شبا بانک مطابقت داشته باشد.
  • به شرط اینکه محتوای تکراری ارسال نشود، محدودیتی در داشتن چند کانال وجود ندارد.
  • شرط تسویه، داشتن حداقل 400 هزارتومان در حساب کاربری است.
  • عدم فعالیت بیش از 6 ماه باعث حذف از سیستم درآمدزایی می‌شود.
  • در صورت تخلف و حذف کانال، درآمد تسویه نشده پرداخت نخواهد شد.
  • توضیحات محتوا باید دقیقا با ویدئو مرتبط باشد.
  • جریمه برای افراد متخلف شامل حذف کانال، عدم پرداخت درآمد و کسر از درآمد هنگام تسویه است که به صورت خودکار و بدون اخطار اعمال می‌شود.
  • در صورت شناسایی افزایش مصنوعی آمار بازدید ویدئوها یا دنبال کنندگان، کانال از سرویس کسب درآمد از آپارات حذف می‌شود.
  • انتشار محتوایی که حق نشر مربوط به فرد دیگری است، منجر به حذف کانال از سیستم درآمدزایی می‌شود.

مراحل ثبت نام در کسب درآمد آپارات

برای عضویت در سیستم کسب درآمد از آپارات به حساب کاربری‌تان بروید و از منوی سمت راست درآمدزایی را انتخاب کنید.

مرحله اول عضویت در درآمدزایی کانال آپارات

در این مرحله از ثبت نام در کسب درآمد آپارات بر روی درخواست عضویت کلیک کنید. اگر شرایط اولیه یعنی تعداد اعضا و مدت زمان تماشا به حد نصاب رسیده باشد، می‌توانید تعرفه‌ها را مشاهده کنید و با تکمیل اطلاعات کانال شما بررسی می شود. این بررسی احتمالا 7 روز زمان می‌برد و در صورتی که احرا هویت برای آپارات ممکن نباشید، کاربر باید یک ویدئو برای احراز هویت ارسال کند.

ثبت نام در سیستم کسب درآمد از آپارات

اطلاعات ثبت نامی برای اشخاص حقیقی شامل نام، نام خانوادگی، کدملی، ایمیل، آدرس، شماره شبا و بارگذاری کارت ملی است.

فرم ثبت نام در کسب درآمد آپارات برای اشخاص حقیقی

یوتیوب برای کسب درآمد بهتر است یا آپارات؟

با توجه به اینکه سازندگان ویدئو و یوتیوب و آپارات هر دو با انتشار ویدئو درآمد کسب می‌کنند، این سوال پیش می‌آبد که کسب درآمد از یوتیوب را امتحان کنند یا آپارات. محدودیت دسترسی به یوتیوب، سختی افزایش بازدید یوتیوب و مشکلات مربوط به تبدیل درآمد دلاری به ریالی باعث شد تا کاربران زیادی به سراغ کسب درآمد از آپارات بروند. اگر نمی‌دانید کدام سایت برای کسب درآمد بهتر است مقایسه زیر را بخوانید:

مقایسه کسب درآمد از آپارات و یوتیوب

  • کیفیت محتوا: هر چند آپارات قوانینی برای کیفیت آپلود ویدئو دارد اما یوتیوب سختگیری بیشتری دارد و در صورتی که حتی در قسمتی از ویدئو کپی رایت را رعایت نکنید، ویدئو به صورت خودکار حذف می‌شود.
  • میزان درآمد: مقدار درآمد به میزان بازدید ویدئوهای شما بستگی دارد و ممکن است کانال شما در آپارات بازدید بیشتری نسب به یوتیوب داشته باشد؛ اما با فرض تعداد برابر بازدید با توجه به اینکه درآمد یوتیوب دلاری است میزان درآمد از یوتیوب بیشتر از آپارات است.
  • دسترسی: دسترسی به آپارات بسیار راحت‌تر از یوتیوب است و با توجه به ابنکه کاربران ایرانی برای مشاهده یوتیوب باید از فیلترشکن استفاده کنند، احتمالا جامعه بزرگی از مخاطبان در ایران را از دست می‌دهید.
  • نحوه پرداخت: نحوه پرداخت در سایت آپارات و یوتیوب به صورت ماهانه است. در یوتیوب از طریق واریز به حساب ادسنس و در آپارات از طریق واریز به حسای بانکی صاحب کانال انجام می‌شود.
  • تعداد اعضا و بازدیدکنندگان: در سایت آپارات نیاز به 200 بازدیدکننده و 3000 ساعت بازدید دارد و سایت یوتیوب 1000 و 4000 ساعت بازدید در سال داشته باشید.
  • میزان پرداخت: در یوتیوب میزان پرداخت به طور میانگین بین 0.1 تا 0.3 دلار و برای آپارت بین 7 هزارتومان تا 22 هزارتومان است.

برخی از کانال‌ها همزمان ویدئوها را در آپارات و یوتیوب منتشر می‌کنند تا شانس خود برای کسب درآمد را در هر دو پتلفرم امتحان کنند.

کسب درآمد از پخش زنده آپارات

یکی دیگر از امکانات آپارات استریم یا پخش زنده است که مشابه این سرویس چندسالی است که در یوتیوب پیاده شده است و بسیار موفق بوده است. این روش مناسب برگزارکنندگان دوره، سمینار و کنسرت است و می‌توانند برای کاربران بلیط تعریف کنند و 70% سهم فروش بلیط برای تولیدکنندگان محتوا و 30% برای آپارات است. امکان پخش با کیفیت HD بحت و تبادل نظر در پخش زنده از دیگر ویژگی‌های لایو آپارات است.

کسب درآمد از آپارات گیم

اگر اهل گیم هستید آپارات برای گیمرها امکان کسب درآمد را با گیم استریم فراهم کرده است. در این روش گیمرها زمانی که بازی می‌کنند، ویدئو بازی خود را به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارند. برای دسترسی به این بخش از منو آپارات قسمت آپارات گیم را انتخاب کنید. در این جا لیست بازی‌های در حال پخش نمایش داده می‌شود و با انتخاب هر کدام می‌توانید بازی را بصورت آنلاین مشاهده کنید.

کسب درآمد از آپارات گیم

برای کسب درآمد از این روش باید در آپارات گیم ثبت نام کنید و به یکی از سطح‌های طلایی یا الماس برسید. در سطح طلایی باید حداقل 1000 دنبال کننده و 1000 ساعت نمایش در کانال آپارات داشته باشید. در سطح الماس باید حداقل 5000 دنبال کننده و 10000 ساعت نمایش داشته باشید. همچنین ویدئوهای منتشر شده باکیفیت باشند و در کانالتان فقط ویدئو بازی داشته باشید.

دو روش کسب درآمد از آپارات گیم برای گیمرها وجود دارد؛ روش اول خرید اشتراک استریم‌ها و روش دوم روبی است:

  • روش کسب درآمد از روبی: کاربران در کیف پول خود مقداری روبی دارند و با مشاهده ویدئو زنده ارسال استیکرهای روبی از شما حمایت می‌کنند. این روبی‌ها در حساب شما ذخیره می‌شوند، در پایان ماه می‌توانید روبی‌هارا به درآمد تبدیل کنید. ارزش روبی برای استریمرهای طلایی 80 تومان و برای استریمرهای الماس 100 تومان است.
  • روش دوم خرید اشتراک: این روش مخصوص کسانی است که به سطح الماس رسیده باشند. این روش کاربران اشتراک کانال شما را خریداری می‌کنند، هزینه این اشتراک به صورت ماهانه به حساب گیمرها واریز می‌شود.

آیا کسب درآمد از آپارات با گوشی امکان پذیر است؟

فرقی نمی‌کند که از کامپیوتر یا گوشی برای تولید محتوا استفاده کنید، امکان کسب درآمد از آپارات با گوشی هم وجود دارد. کافیست با گوشیتان وارد سایت آپارات شوید و مراحل ثبت نام را برای آپارات گیم یا کانال ویدئویی انجام دهید. با انتشار ویدئو و استریم و طبق روش‌های گفته شده در بالا می‌توانید با همین گوشی که دارید از آپارات درآمد کسب کنید.

شما هم تجربه کسب درآمد از آپارات را  در قسمت دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید. اگر این مقاله برای شما مفید بود لایک یادتون نره و ما را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
سوالات متداول

برای اینکه بتوانید در سیستم کسب درآمد آپارات عضو شوید این است که یک کال فعال با 200 عضو و 3000 بازدید در 3 ماه اخیر داشته باشید. همچنین ویدوهای شما باید ویژگی زیر را داشته باشد:

  • خودتان سازنده محتوا و مالک معنوی محتوا باشید.
  • محتوای شما بازنشر، ترجمه، زیر نویس و دوبله فیلم نباشد.
  • گیم استریمرها باید تصویر خود را روی ویدئو نمایش دهند.
  • بازنشر ویدئوها شامل کسب درآمد از آپارات نیست.

 

بله. کافیست با گوشی موبایلتان وارد سایت آپارات شوید و در سیستم کسب درآمد این سایت عضو شوید. در صورتی که کانال شما شرایط لازم شامل 200 عضو و 3000  بازدید در 3 ماه اخیر را داشته باشد، عضویت شما تایید می‌شود.

به طور متوسط هر 1000 بازدید از آپارات بین 7 هزارتومان تا 27 هزارتومان درآمد دارد. این میزان به قیمت تبلیغات و مدت زمانی که کاربران تبلیغ را مشاهده کرده‌اند، بستگی دارد.

مقالات مرتبط
بنر
سایت های همکاری در فروش ایرانی
در سال های اخیر بسیاری از وب سایت های ایرانی امکان افیلیت مارکتینگ یا سیستم همکاری در فروش را در سایت خود ایجاد کرده اند. افیلیت مارکتینگ یک سیستم کسب درآمد است و افراد در صورت انتخاب درست محصول و تبلیغ موثر می توانند درآمد ماهیانه داشته باشند. مزیت سیستم های همکاری در فروش این است که نیاز به ...
بنر
کسب درآمد با گوشی با 12 ایده کاربردی
کسب درآمد با گوشی با وجود تعداد بالای استفاده کنندگان از موبایل یک روش پردرآمد است بیش از ۶۰% ترافیک اینترنت دنیا از طریق گوشی‌های هوشمند مصرف می‌شود؛ این یک فرصت بالقوه برای شماست و می‌توانید در آرایشگاه، اتاق انتظار پزشک، خانه یا حتی در اتوبوس با گوشی که در دست دارید درآمد کسب کنید. در ادامه ...
بنر
دانلود رایگان نمونه طرح توجیهی استارت آپ
داشتن یک کسب و کار بسیار شیرین است. میتوانیم افراد زیادی را در اقوام و آشنایان ببینیم که بواسطه کسب و کارشان به آرزو ها و رویاهای شیرین خود رسیده اند. اگر شما هم به فکر شروع و رشد کسب و کار خود افتاده اید و قصد دارید در یکی از شتاب دهنده ها عضو شوید یا در جلسات جذب سرمایه گذار شرکت کنید، حتما ...
بنر
44 ایده خلاقانه برای راه‌اندازی سایت فروشگاه اینترنتی
با افزایش خرید اینترنتی در ایران یک فرصت عالی راه اندازی کسب و کار، داشتن یک سایت فروشگاهی است. اگر به دنبال کسب درآمد بالا و یافتن بهترین ایده برای راه اندازی سایت فروشگاهی هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید. احتمالا یک ایده برای آنلاین شاپ در این مقاله پیدا می کنید.
4 دیدگاه
mamad8710
mamad8710
11 فروردین 1403 00:53

چرا برای گیم وبکم اجباری است؟؟؟؟؟؟؟

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
11 فروردین 1403 09:27

طبق قوانین آپارات باید از وبکم استفاده کنید

آیا مفید بود ؟
mozaffari77
mozaffari77
07 دی 1402 12:16

سلام خیلی عالی بود

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
10 دی 1402 08:57

سلام
خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بود

آیا مفید بود ؟