ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
نقد و بررسی

بهترین نرم افزارهای کاهش حجم ویدئو بدون افت کیفیت 😍

برای ارسال ویدئو در اینستاگرام، واتساپ و گاهی برای استفاده در سایت نیاز هست تا ویدئو فشرده شود. برای کم کردن حجم ویدئو می توانید از انواع نرم افزار کاهش حجم فیلم یا اپلیکیشن یا سایت هایی که به صورت آنلاین فشرده سازی ویدئو را انجام می دهند استفاده کنید.. کار کردن با این برنامه ها بسیارآسان است و حجم ویدئو را تا 90 درصد می توانید کاهش دهید در ادامه برنامه هایی با کاهش حجم فیلم بدون افت کیفیت را را معرفی می کنیم.

3
19 اردیبهشت 1400
آخرین بروزرسانی: 25 فروردین 1403

هنگامی که یک فیلم را با دوربین HD ضبط می کنید، یک فایل ویدئویی با اندازه بسیار بزرگ دریافت خواهید کرد. ارسال این فایل ویدئویی بزرگ از طریق رسانه های اجتماعی مانند واتساپ یا اینستاگرام امکان پذیر نیست یا با کاهش چشم گیر کیفیت فیلم آن را فشرده می کنند. بنابراین بهتر است خودتان فیلم را فشرده کنید. در ویدئو زیر مراحل نصب افزونه handbrake را بعنوان یکی از بهترین نرم افزارهای کاهش حجم فیلم آموزش می دهیم سپس در هر سیستم عاول و دستگاه بهترین نرم افزارهای فشرده ساز را معرفی میکنیم.

برای استفاده از نرم افزار کاهش حجم ویدیو باید کدک(codec) را به عنوان MP4 AVC H.264 انتخاب کنید که در اندازه کمتر کیفیت بهتری می دهد. این کدک های ویدئویی کاملاً پذیرفته شده در سراسر وب هستند. هنگام استفاده از این کدک ها، می توانید تقریباً در همه شبکه های رسانه ای فیلم ها را بارگذاری کنید. در ادامه ما 21 نرم افزار کاهش حجم ویدئو و تغییر کدک ویدئو به شما پیشنهاد می دهیم. مجموعه ای از ابزار آنلاین هم برای ویرایش ویدئو وجود دارد که اگر بخواهید بدون نصب نرم افزار کاهش حجم ویدئو و تغییر فرمت ویدئویی را انجام دهید به شما کمک می کنند.

معرفی و دانلود نرم افزار کاهش حجم فیلم بدون افت کیفیت ویدئو

نرم افزارهای رایگان زیادی برای فشرده سازی فیلم و انواع برنامه کاهش حجم فیلم در دسترس است که قصد داریم بهترین نرم افزار کاهش حجم ویدیو بدون افت کیفیت ویدئو بصورت آنلاین و آفلاین برای ویندوز، مک، اندروید و iOS را معرفی کنیم. با ادامه مقاله با راست چین همراه باشید.

 1- بهترین نرم افزار کاهش حجم فیلم با دانلود کاملا رایگان

اگرچه بسیاری از نرم افزارهای رایگان در دسترس هستند، در اینجا ما به 3 از بهترین نرم افزار کاهش فیلم اشاره می کنیم که جزو بهترین نرم افزار كم كردن حجم فيلم بدون افت كيفيت برای کامپیوترهستند.

– Format Factory

نرم افزار فرمت فکتوری یکی از نرم افزار کم کننده حجم فیلم برای ویندوز می باشد. استفاده از این نرم افزار بسیار آسان است. می توانید هر فرمت ویدئویی، صوتی یا تصویری را به فرمت دلخواه تبدیل کنید و یا اندازه فایل های ویدئویی را به راحتی فشرده کنید. با رابط کاربری آسانی که دارد کافیست ویدئو را انتخاب و فرمت مورد نظر را برای فشرده سازی انتخاب کنید. این نرم افزار رایگان است و می توانید از سایت اورجینال یا از سایت های فارسی دانلود و نصب کنید.

 لینک دانلود Format Factory

– HandBrake 

HandBrake یک نرم افزار کاهش حجم فیلم بدون افت کیفیت کد باز است که به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. مزیت استفاده از این نرم افزار این است که تقریباً از همه فرمت های ویدئویی پشتیبانی می کند و می تواند فیلم را از هر فرمتی از ویدئو را فشرده سازی کنید و نسخه های مختلف این برنامه برای ویندوز، مک و لینوکس موجود است. علاوه بر این کیفیت تصویر و صدای ویدئو حفظ می شود. نسخه 32 و 46 بیتی سیستم عامل ویندوز آن در دسترس است.

 دانلود Hand Brake

فرمت های ویدئویی که نرم افزار HandBrake پشتیبانی می کند شامل H.264(x264 and QuickSync) ،H.265 (x265 and QuickSync) ،H.265 MPEG-4 ،MPEG-2،VP8، VP9 است. همچنین از MP3, Flac, AC3, AAC / HE-AAC برای فرمت های صوتی پشتیبانی می کند. این نرم افزار در سایتهای ایرانی چون سافت 98 بیش از 1300000 بار مشاهده و دانلود شده (نسخه 32 و 64 بیتی مناسب کامپیوتر نیز در دسترس کاربران قرار گرفته) است.

دانلود و نصب تا فشرده سازی ویدئوی مورد نظر با این نرم افزار را می توانید در کمتر از چند دقیقه انجام دهید. در ابتدای مقاله با نحوه کار کردن با این افزونه کاربردی برای کاهش حجم ویدئو بدون افت کیفیت پرداختیم.

 Avidemux

یک نرم افزار کم کردن حجم فیلم رایگان است که برای کارهای ساده همچون برش، ویرایش و رمزگذاری ویدئو طراحی شده و از بسیاری از انواع فرمت ها پشتیبانی می کند نرم افزار Avidemux است و شاید نسبت به HandBrake  کمی ناشناخته باشد اما با رابط کاربری ساده ای که دارد به راحتی می توانید ویدئو مورد نظرتان را انتخاب و بدون کاهش کیفیت حجم آن را کاهش دهید. نسخه 32 و 64 بیتی مناسب کامپیوتر آن نیز در سایت سافت 98 بیش از 700000 بار مشاهده و دانلود شده است.

 دانلود Avidemu

 از جمله سایت هایی که نیاز اساسی به کاهش حجم ویدئو دارند سایت های آموزشی هستند که برای بهینه سازی و افزایش سرعت باید ویدئو های خود را به صورت فشرده در سایت قرار دهند. برای راه اندازی سایت های آموزشی می توانید قالب اجومال و قالب استادیار را با کد تخفیف RTLDISCOD خریداری کنید.

2-بهترین سایت فشرده سازی آنلاین ویدئو  

در کنار نرم افزارهایی که معرفی کردیم می توانید از سایت هایی که به صورت آنلاین فشرده سازی ویدئو را انجام می دهند استفاده کنید.

– Online Converter

 Online Converter یک سایت آنلاین برای فشرده سازی فیلم هاست. که به صورت رایگان می توانید علاوه بر فشرده سازی ویدئو می توانید از تغییر فرمت فایل های مختلف مانند صدا، عکس مثلا از عکس به تکست یا pdf به jpg و… استفاده کنید.

PS2PDF

در سایت PS2PDF امکان تبدیل فرمت های مختلف، فشرده سازی و تغییر اندازه تصویر / ویدئو از یک قالبی به قالب دیگر را به صورت رایگان ارائه می دهد. امکان فشرده سازی انواع ویدئو با فرمت های مختلف، تبدیل مدیا به صدا، تغییر آنلاین سایز عکس ها، تبدیل فرمت های مختلف عکس یا ویدئو و کلی امکانات دیگر را می توانید به صورت آنلاین و در زمان کوتاهی انجام دهید.

 – CloudPresso

 سایت CloudPresso یک نرم افزار کاهش حجم فیلم رایگان است که به شما امکان می دهد تصاویر، فیلم ها، اسناد و APK را بصورت رایگان فشرده کنید. این سرویس با حداقل افت کیفیت، تصاویر و فیلم ها را تا 80٪ فشرده می کند. علاوه بر این، فایل های تقریباً 1 گیگابایتی را در مدت زمان کوتاه فشرده می کند.

– Clideo

سایت Clideo یک سرویس آنلاین است که خدماتی مانند ادغام ویدئو، تغییر اندازه ویدئو ، برش ویدئو، نمایش اسلاید و بسیاری موارد دیگر از جمله خدمات فشرده سازی فیلم را به صورت رایگان ارائه می دهد. تنها تفاوت سرویس رایگان و سرویس پولی این است که  یک علامت به خروجی اضافه می شود. اگر برای فیلم فشرده شده ی خود علامت نمی خواهید، بهتر است از سرویس پولی Clideo استفاده کنید.

– Clipchamp

سایت Clipchamp یک سرویس آنلاین برای فشرده سازی رایگان فیلم است که امکان ایجاد فیلم برای فیس بوک، یوتیوب، اینستاگرام با تمام ویژگی ها مانند الگوهای ویدئویی، انتقال ویدئوها و فیلترها را فراهم می کند. در نسخه رایگان اولیه، خروجی نامحدود و فقط در 480P دریافت خواهید کرد. برای ویژگیهای اضافی باید سرویس پولی را انتخاب کنید.

3- معرفی و دانلود نرم افزار کاهش حجم فیلم برای ویندوز و مک

در این قسمت به بررسی بهترین نرم افزار كم كردن حجم فيلم بدون افت كيفيت برای کامپیوتر می پردازیم.

– Wondershare UniConverter

نرم افزار کم کننده حجم فیلم از خانواده Wondershare است که با سیستم عامل Windows و Mac OS سازگار است و در نسخه های پولی و رایگان موجود می باشد. با این نرم افزار می توانید بدون از دست دادن کیفیت اصلی کلیپ، تقریباً بیش از 1000 فرمت ویدئویی را تبدیل کنید، همچنین با ویژگی فشرده سازی فیلم ها به صورت دسته ای، در زمان صرفه جویی می شود.

– VideoProc

برنامه VideoProc یک برنامه کاهش حجم ویدئو بدون افت کیفیت ویدئو سبک و سریع ترین نرم افزار ویرایش ویدئو است که شامل ویژگی فشرده سازی رایگان فیلم است و خروجی را در 400 قالب مختلف ارائه می دهد.

– مجموعه ویدئویی Movavi

برنامه Movavi یکی از بهترین نرم افزار کاهش حجم فیلم است که به شما امکان می دهد فیلم ها را در زمان فشرده سازی ویرایش کنید. علاوه بر این، می توانید در تنظیمات فشرده سازی تغییرات سفارشی ایجاد کنید. این برنامه با Windows و Mac سازگار است. در نسخه آزمایشی محدودیت هایی مانند چاپ علامت روی ویدئو ها وجود دارد که با خرید نسخه کامل می توانید از تمام ویژگی هاِ آن بهره ببرید.

– Any Video Converter Ultimate

برنامه AVC یک نرم افزار کم کردن حجم فیلم سازگار با ویندوز و مک است که به شما امکان می دهد بدون از دست دادن کیفیت، فیلم را تبدیل و فشرده کنید. این سرویس همچنین در کنار خدمات رایگان برخی از خدمات دیگر مانند بارگیری فیلم، تبدیل DVD، ضبط و ویرایش فیلم را به صورت پولی ارائه می کند.

– Freemake Video Converter

یکی از بهترین نرم افزار كم كردن حجم فيلم بدون افت كيفيت برای کامپیوتر Freemake Video Converter است. اگر به دنبال نرم افزار کاهش حجم ویدئو رایگان برای ویندوز هستید، Freemake Video Converter بهترین انتخاب برای شماست. 10 سال است که به عنوان برنامه تبدیل ویدئویی شماره 1 شناخته می شود و توسط 103 میلیون کاربر محبوب شناخته شده است. این نرم افزار در نسخه های پولی و رایگان در دسترس می باشد.
با استفاده از Freemake Video Converter، می توانید فایل های ویدئویی MP4 ،MP3 ،AVI ،MWV ،DVD ،iPhone ،Android را در هر اندازه یا قالب به راحتی و بدون محدودیت تبدیل کنید.

کاهش حجم فیلم یکی از فاکتورهای سئو ویدئو است و کمک زیادی به بهینه سازی سایت شما می کند بنابراین با کاهش حجم ویدئو به سایت تان کمک کنید برای اطلاعات بیشار درباره سئو ویدئو می توانید با تکنیک های سئو ویدئو آشنا شوید.

4- آموزش کار با برنامه کاهش حجم فیلم بدون افت کیفیت برای اندروید

در ادامه مجموعه بهترین نرم افزار کاهش حجم فیلم برای اندروید را معرفی می کنیم. در ویدئوی زیر نحوه فشرده سازی ویدئوها با استفاده از video compressor-fast compress video and photo را آموزش می دهیم که از طریق google play قابل دانلود است.

– Video Compress

این برنامه یک نرم افزار کم کردن حجم فیلم اندروید است و به شما این امکان را می دهد تا فیلم فشرده شده را در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، Whatsapp، Google+ و موارد دیگر به اشتراک بگذارید . همچنین دارای ویژگی های کاربردی آسان می باشد.

– Resize Video

برای کاهش اندازه و تغییر اندازه ویدئو، یکی از بهترین برنامه های فشرده سازی رایگان آندروید است. با استفاده از این برنامه، فیلم ها به راحتی فشرده و اصلاح می شوند.

– Video Dieter

یکی دیگر از برنامه های فشرده سازی فیلم با دانلود رایگان برای کاربران آندروید است که فیلم های خود را با سهولت ویرایش و اصلاح می کنند. همچنین به شما امکان می دهد فیلم ها را از خود برنامه ذخیره و به اشتراک بگذارید. این یک برنامه سبک است تا سرعت دستگاه اندرویدی شما را کاهش ندهد.

– Videos & movies Compressor

اگر به دنبال برنامه ای کاهش حجم فیلم یا فیلم های طولانی خود هستید، این برنامه یکی از چند بهترین نرم افزار کاهش حجم فیلم اندروید برای شما است. این نرم افزار کاهش حجم ویدئو یک برنامه فشرده سازی رایگان است که به شما امکان می دهد فیلم ها را به کمترین نسبت ممکن خود فشرده یا کوچک کنید. از آنجا که این یک برنامه دانلود رایگان است، می توانید از همه ویژگی ها بدون هیچ محدودیتی استفاده کنید.

– Video Compressor by sunshine

این برنامه به شما امکان می دهد یک یا چند فیلم را برای فشرده سازی همزمان فشرده یا ادغام کنید که این امر باعث کاهش و صرفه جویی در زمان می شود. این بهترین نرم افزار اندروید است. فیلم با رزولوشن بالا فقط با یک کلیک فشرده می شود.

inshot

آخرین برنامه که معرفی می کنم یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن ها برای دانلود رایگان است که هم سرعت بالایی دارد و هم کیفیت ویدئو را حفظ می کند. و بسیاری از کاربران ایستاگرام از این اپ استفاده می کنند.

5- دانلود بهترین برنامه های کاهش حجم رایگان فیلم برای  iOS

Compress Videos & Resize Video

این نرم افزار کم کننده حجم فیلم از انواع مختلف قالب های ویدئویی پشتیبانی می کند تا بدون از دست دادن کیفیت، فیلم ها را به کمترین اندازه ممکن کاهش دهید.

– Video Slimmer

یکی از بهترین نرم افزار كم كردن حجم فيلم بدون افت كيفيت برای پلتفرم iOS است. این برنامه فیلم های طولانی را تقسیم کرده و فیلم های کوتاه را ادغام می کند. این برنامه را میتوانید به صورت رایگان دانلود کنید.

Video Compress – Shrink Video

در اینجا یکی دیگر از برنامه کاهش حجم فیلم رایگان iOS وجود دارد. این برنامه به شما امکان می دهد ویدئو را در اندازه هدفمند تغییر اندازه یا فشرده کنید و  آن  را در پرونده های MPEG-4 و Quick time ذخیره کنید.

تمامی نرم افزار های ذکر شده  برای فشرده سازی فیلم کار می کنند. شما فقط باید کدک، بیت و فریم مورد نیاز را انتخاب کنید تا خروجی مطلوب خود را بگیرید.

علاوه بر این، باید بدانید که در یک فایل ویدئویی، فقط تصاویر ویدئویی وجود ندارد، بلکه شامل انواع دیگری از داده ها مانند داده های صوتی، زیرنویس ها، منوها، فصل ها و غیره است. تغییر این موارد می تواند به ما کمک کند تا حجم کلی ویدئو را کوچکتر کنیم. با این حال، عمدتا فقط مقدار کمی از کل فایل ویدئویی را اشغال می کنند، بنابراین در این متن، آن ها را مورد بحث قرار ندادیم.

یکی دیگر از مهم ترین کاربرد های برنامه کاهش حجم فیلم و سریال برای سایت های فیلم است برای اینکه یهترین سایت فیلم و سریال را راه اندازی کنید می توانید قالب سینما را با کد تخفیف RTLDISCOD خریداری کنید.

منظور از کاهش میزان بیت ویدئو چیست؟

اگر می خواهید اندازه ویدئو را کاهش دهید ساده ترین کار این است که هنگام ضبط ویدئو دقت کنید که از ضبط فضاهای ناخواسته بپرهیزید تا مدت زمان ویدئو کوتاه تر شود یا با نرم افزار کاهش حجم ویدئو میزان بیت ریت ویدئو را کاهش دهید. واحد ذخیره سازی اطلاعات دیجیتال بیت (bit) و بایت (byte) است و هر بایت برابر با 8 بیت است. اما بیت ریت (Bit rate) سرعت انتقال بیت ها است، در واقع بیت ریت بیانگر این است که در یک مدت زمان معین چه مقدار اطلاعات از مکانی به مکان دیگر منتقل می شود و معمولا بر حسب بیت بر ثانیه (bps)، کیلو بیت بر ثانیه (kbps) و یا مگا بیت بر ثانیه (Mbps) اندازه گیری می شود. اما چگونه می توان میزان بیت را تغییر داد اما روی کیفیت فیلم تأثیر نگذارد؟

دو روش وجود دارد یکی برش ویدئو و یا تغییر کدک ویدئویی. قسمت های اضافی در ویدئو را می توانیم برش دهیم و اندازه ویدئو را کاهش دهیم. در غیر این صورت به سراغ تغییر کدک ویدئو می رویم. ویدئو ها معمولا به همراه یک کدک مانند WMV ،Xvid ،x265 هستند و به همراه یکی از انواع AVI ،MV ،MP4 هستند.

در این مقاله 21 نرم افزار کاهش حجم فیلم بدون افت کیفیت را به شما معرفی کردیم. در بسیاری از وب سایت های فروشگاهی مانند بخش نقد و بررسی وجود دارد که ویدئویی از معرفی محصول را می توانید قرار دهید مثلا اگر قالب دیجی کالا برای طراحی سایت خود انتخاب کنید می توانید با نرم افزار های کاهش حجم ویدئو آن ها را در بخش نقد و بررسی محصولات قرار دهید. اهمیت کاهش حجم ویدئو اینبار پر رنگ تر می شود. کاربر حوصله دیدن یک وب سایت که زمان طولانی محتوای آن لود می شود را ندارد. بنابراین با کاهش حجم ویدئو و سبک کردن صفحات سایت تجربه کاربری خوبی برای آنها رقم بزنید.

اگر شما از نرم افزار کم کردن حجم فیلم یا اپلیکیشن دیگری برای کم کردن حجم ویدیو استفاده می کنید که کیفیت خوبی دارد خوشحال می شویم در قسمت دیدگاه ها به ما به اشتراک بگذارید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
سوالات متداول

نرم افزارهای معرفی شده جزء سبکترین و سریعترین اپلیکیشن های کاهش حجم فیلم در اندروید هستند:

  • inshot
  • Video Compressor by sunshine
  • و...

اگر به دنبال لیست کامل بهترین نرم افزار های کاهش حجم ویدئو اندروید رایگان هستید مقاله را مطالعه گنید.

نرم افزارهای زیادی برای کاهش حجم فیلم در کامپیوتر وجود دارد اما در این لیست بهترین مبدل و کمپرسور ویدئوها را بر اساس تجربه شخصی آورده شده است:

  • HandBrake
  • Avidemux
  • Format Factory
  • Any Video Converter Ultimate
  • مجموعه ویدئویی Movavi
  • VideoProc
  •  Wondershare UniConverter
مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
3 دیدگاه
wordpress2021
wordpress2021
06 تیر 1401 12:19

سلام.
من وقتی از Avidemux برای کاهش حجم فیلم استفاده می کنم به 99 درصد که میرسه گیر می کنه و دیگه تو همون حالت میمونه. به نظرتون باید چکار کنم؟

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
07 تیر 1401 10:15

سلام دوست عزیز
حجم ویدئوی اولسه خیلی بالا باشه و به سیستم شما فشار زیادی وارد کنه برای همین مشکل خروجی گرفتن دارید و یا حتمال داره مشکل از روند نصب برنامه باشه، بهتره دوباره نرم افراز رو نصب کنید و مجدد امتحان کنید.

آیا مفید بود ؟
BaranDesign
BaranDesign
24 تیر 1400 10:38

ممنون از مقاله خوبتون.
من از Format Factory استفاده می کنم. یکی از ابزارهای قدیمی هست ولی خیلی سبک هست و کار کردن باهاش راحته

آیا مفید بود ؟
0