ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
نقد و بررسی

بهترین برنامه های تغییر فرمت ویدئویی

حتما تا به حال توجه کردید که فایل های ویدئویی با فرمت های متنوعی ارائه می شوند اما واقعیت این است که همه فرمت ها در همه جا قابل استفاده نیستند. برای مثال فرمت WebM یکی از بهترین فرمت ها برای استفاده در وبسایت است. برای شناخت ابزارهای تغییر فرمت فیلم و به کار گیری آنها این مقاله را از دست ندهید.

2
05 آذر 1401
آخرین بروزرسانی: 11 فروردین 1403

ممکن است به دلایلی مانند استفاده از ویدئو برای وب، کاهش حجم ویدئو و عدم سازگاری دستگاه پخش ویدئو با فرمت فعلی آن بخواهید فرمت یک ویدئو را تغییر دهید. نرم افزارها و برنامه های زیادی برای تغییر فرمت ویدئویی توسعه داده شده اند. در این مقاله ابتدا به رایج ترین فرمت های ویدئویی اشاره کرده سپس بهترین فرمت برای وب را توضیح می دهیم و در نهایت بهترین سایت و نرم افزار تبدیل فرمت فیلم را معرفی می کنیم. اکثر این نرم افزارها تغییر فرمت را برای فایل های دیگر مانند فایل صوتی را هم امکان پذیر می کنند.

🔻رایج ترین فرمت های ویدئویی کدامند؟

برای اینکه بهترین فرمت ویدئو برای وب را انتخاب کنید باید با فرمت های رایج آشنا شوید و تفاوت آنها را درک کنید.

  • MP4: بهترین فرمت برای نمایش فیلم آنلاین در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیسبوک و یوتیوب بوده، همچنین برای نمایش ویژگی های محصول به مشتریان فرمت مناسبی است.
  • WMV: فرمت ویدئویی فشرده است که کیفیت بالایی دارد، تا دو برابر بیشتر فشرده سازی را نسبت به MP4 انجام می دهد و برای فروش ویدئو آنلاین فرمت مناسبی است.
  • MOV: بهترین فرمت فیلم برای نمایش فیلم در دستگاه های ios است و با توجه به سایز آن امکان ارسال در فیسبوک و اینستاگرام را دارد. این فرمت با پلتفرم های مختلف سازگار است.
  • AVI؛ فرمت پیش فرض ویدئویی برای ذخیره روی کامپیوتر که با ویندوز، مک، لینوکس، اندروید و کنسول های بازی سازگار است.
  • FLV؛ این فرمت که با نرم افزار فلش پلیر ادوبی تولید شده امکان ارائه ویدئوهای با کیفیت و محتوای انیمیشنی و تعاملی در سطح وب را دارد.
  • MKV: یک فرمت جهانی فیلم است که از ویدئوهای چند زبانه و ذخیره سازی ویدئوهای دیجیتال HD فشرده نشده، زیرنویس، منو و تعداد نامحدود ترک های صوتی و ویدئویی پشتیبانی می کند.
  • WebM: بهترین فرمت ویدئویی برای انتشار در سایت ها که در یوتیوب به خوبی عمل می کند و با مرورگرهای گوگل کروم، اپرا، فایر فاکس، اینترنت اکسپلورر سازگار است.

🔻بهترین فرمت ویدیو برای وب

برای انتخاب بهترین فرمت ویدئو کاربرد آن، نیاز خود و پلتفرم موردنظر برای انتشار ویدئو را در نظر بگیرید.

  • فرمت ویدئوهای آنلاین:  برای انتشار ویدئو در فضای آنلاین مانند اینستاگرام و یوتیوب فرمتی را انتخاب کنید که سرعت لود آن بالا باشد و بدون قطع و وصلی نمایش داده شود که فرمت های MP4، FLV و WMV مناسب هستند. بهترین فرمت برای فیسبوک و اینستاگرام، mp4 با کد ویدئویی h.264، کدک صوتی ACC و سرعت 700 تا 2500 کیلوبایت بر ثانیه می توان استفاده کرد و برای یوتیوب از فرمت های AVI، MOV و WMV می توان استفاده کرد.
  • فرمت مناسب برای پست های ویدئویی: ادیتورهای فیلم با اکثر فرمت ها سازگار هستند. بنابراین فرمت های AVI، MKV، Mov، MWV، Mp4 برای پست های ویدئویی مناسب هستند که قابل ویرایش باشند.
  • تبدیل فرمت فیلم برای تلویزیون: ویدئوها باید با کیفیت باشند فرمت های منبع باز مثل MP4 و AVI مناسب هستند.
  • بهترین فرمت فیلم برای وب و موبایل: برای ویدئوهای فضای وب از فرمت WebM استفاده کنید زیرا اندازه آنها کوچک بوده و مناسب استریمینگ هستند. سرعت لود این فیلم ها بالا است و نیاز نیست کاربران زمان زیادی منتظر بمانند. در موبایل های 3G فرمت خاص 3G بر مبنای MPEG-4 و کدک h.263 به کار می رود. اکثر گوشی ها از فرمت های MP4، WMV و AVI پشتیبانمی می کنند.

🔻 روش های تبدیل فرمت فیلم

در ادامه سایت های تغییر فرمت ویدئو آنلاین و نرم افزارهای تغییر فرمت فیلم را معرفی می کنیم.

✔️ بهترین سایت های تغییر فرمت ویدئویی

بسیاری از شما ترجیح می دهید که برای یک تبدیل فرمت ساده روی سیستم خود برنامه نصب نکنید و به صورت آنلاین این کار را انجام دهید. ابزارهای زیادی برای تبدیل فرمت ویدئو وجود دارند که در ادامه این ابزارها را برای تغییر فرمت ویدئو آنلاین معرفی می کنیم.

یکی از بهترین سایت تغییر فرمت ویدئو آنلاین به mp4 است که نزدیک به 5000 فرمت مانند MP4، MKV، AVI،  MP3، DVD، HD، FLV پشتیبانی می کند. تغییر فرمت ویدئو آنلاین به سرعت انجام می شود و کیفیت بالایی در خروجی ارائه می دهد. مشکل آن ارائه فیلم خروجی با واترمارک است اما امکان تبدیل فیلم با زیرنویس را هم دارد.

سایت Freemake برای تغییر فرمت ویدئویی

یکی دیگر از بهترین سرویس های تغییر فرمت ویدئو است که به صورت رایگان ویدئوها را به فرمت mp4 و فرمت های دیگر تبدیل می کند. رابط کاربری آن ساده است و از فرمت های رایج پشتیبانی می کند. برای تبدیل به هر نوع فایل نیازی به ثبت نام ندارید. به محض ورود از بخش video convertor فایل خود را آپلود و نوع فایل را انتخاب کنید و آن را به هر نوع فایل که بخواهید تبدیل می کند.

تغییر فرمت ویدئویی با سایت media.io

یکی دیگر از راه های تبدیل فرمت فیلم به mp4 استفاده از سایت تبدیل آنلاین online-convert است. این سایت فرمت فایل ورودی را به صورت خودکار تشخیص می دهد و امکان تبدیل به فرمت های ویدئویی MKV، Mov، FLV، AVI و غیره را دارد. وارد سایت شده و با کلیک روی گزینه choose file فایل خود را آپلود کنید. در بخش های بعدی می توانید تنظیماتی مانند فشرده سازی، سایز تصویر، رنگ، DPI و غیره آن را نیز انتخاب کنید و سپس با دکمه download فایل نهایی را دریافت کنید.

تغییر فرمت ویدئویی با سایت online convert

 

یک سایت تغییر فرمت فیلم در این سایت برای تبدیل ویدئو به فرمت mp4 بدون ثبت نام کافی است فایل خود را انتخاب کرده و نوع فایل آپلود شده و فایل نهایی را انتخاب کنید. روی دکمه convert کلیک کرده تا برای شما عمل تبدیل را انجام دهد و سپس آن را دانلود کنید. این سایت از فرمت های ویدئویی مختلف پشتیبانی می کند و بهترین سایت برای تبدیل فرمت ویدئو به mp4 است.

تغییر فرمت ویدئو آنلاین با سایت cloudconvert

یکی از بهترین سایت های تغییر فرمت ویدئو است. شما فقط کافی است فایل خود را آپلود کنید که این سایت امکان آپلود فایل از دراپ باکس، را فراهم می کند. بعد از انتخاب یک لیست از فرمت هایی که امکان تبدیل فایل به آنها را دارید نمایش می دهد. این ابزار آنلاین امکان تغییر فرمت ویدئویی چند فایل را به طور همزمان دارد.

سایت تغییر فرمت فیلم ZAMZAR

این سایت نیز یک ابزار مناسب برای تغییر فرمت فیلم است که در آن امکان آپلود فیلم از داخل کامپیوتر، یا قرار دادن لینک سایر سایت ها برای آپلود ویدئو را دارید.

سایت تبدیل فرمت فیلم آنلاین OnlineVideoConvert

✔️ بهترین برنامه های تغییر فرمت فیلم

اگر شما به دنبال برنامه تغییر فرمت ویدئویی برای سیستم عامل های مختلف مانند ویندوز، مک، ios، اندروید و غیره هستید در این بخش بهترین نرم افزار تبدیل فرمت فیلم را آورده ایم، اگر علاوه بر تغییر فرمت ویدئو قصد کاهش حجم ویدئو را هم دارید اکثر این نرم افزارها این کار را هم انجام می دهند اما با بهترین نرم افزارهای کاهش حجم ویدئو می توانید این کار را بدون افت کیفیت انجام دهید.

EaseUS Video Converter یک مبدل ویدئویی حرفه ای و قدرتمند است که با ویندوز 7 تا 11 سازگار و رابط کاربری آن ساده است. با دانلود نرم افزار تبدیل فرمت فیلم می توانید ویدئوهای خود را به سرعت به فرمت های MP4، MOV ،FLV،WMV،AVI، بدون افت کیفیت تبدیل کنید. به علاوه می توانید فرمت چند فیلم را همزمان تغییر دهید و امکان تغییر پارامترهایی مانند رزولوشن، کیفیت، را خواهید داشت.

تغییر فرمت ویدئویی یکی از قابلیت های نرم افزار UniConverter است که از هزار فرمت ویدئویی پشتیبانی می کند و امکان تبدیل دسته جمعی ویدئوها را دارد. امکانات این نرم افزار شامل فیلم گرفتن از صفحه دسکتاپ، تبدیل تصویر به فایل gif، تبدیل فایل DVD به فرمت دلخواه و غیره است.

این نرم افزار یک ویرایشگر ویدئویی عالی با امکان تبدیل فرمت ویدئو است. شما تقریبا امکان تبدیل فیلم ها به هر فرمتی را دارید و مثلا می توانید فیلم های یوتیوب را با حفظ کیفیت به فرمت mp4 تبدیل کنید. این برنامه از اکثر فرمت های پشتیبانی می کند و با ایجاد برش، چرخش و کوتاه کردن نیز امکان ویرایش فیلم ها را خواهید داشت. امکان تبدیل ویدئو به فرمت های AVI ،MKV ،MP4 ،WMV ،MOV را خواهید داشت.

نرم افزار Freemake که نسخه آنلاین آن را هم معرفی کردیم، امکان تبدیل فرمت ویدئویی به بیش از 500 فرمت را دارد. با این برنامه و تغییر فرمت ویدئو امکان نمایش آنها را در هر دستکاهی مثل اندروید، ios و غیره فراهم می کنید.

این نرم افزار یکی از بهترین نرم افزارهای تبدیل فرمت فیلم و صوت بوده که منبع باز و رایگان است و کمک می کند فیلم های خود را روی هر سه پلتفرم ویندوز، مک و لینوکس به هر فرمتی که بخواهید تبدیل کنید. با این نرم افزار کاربر پسند تنها کافی است فایل ویدئویی را انتخاب کنید و بعد از انتخاب فرمت مناسب تبدیل فرمت را انجام دهید.

در ادامه نرم افزارهای تغییر فرمت فیلم در گوشی را آورده ایم.

  • اپلیکیشن اندروید تبدیل فرمت ویدئو video converter

برای تغییر فرمت ویدئو و فشرده سازی فایل ویدئو با استفاده از گوشی تلفن اندروید نیز می توانید از اپلیکیشن video converter استفاده کنید. این اپ با اکثر دستگاه های هوشمند اندرویدی سازگار بوده و رابط کاربری آن آسان است. به علاوه ابزار مختلفی مانند برش، چرخاندن، معکوس کردن برای ویرایش ویدئو دارد.

  • اپ Video Converter, Compressor برای اندروید و آیفون

یکی از برنامه های تغییر فرمت فیلم و فشرده سازی ویدئو برای گوشی آیفون و اندروید که با فرمت های AVI، MKV، MP4 سازگار است. در این برنامه قابلیت های متنوعی مانند تغییر رزلوشن ویدئوها و غیره دسترسی دارید.

همانطور که می دانید دانلود ویدئوهای با حجم و کیفیت بالا و استفاده از آنها در فضای وب مشکل است. برای تغییر فرمت ویدئویی در ضبط ویدئو خانگی بهتر است از فرمت هایی مانند MP4 و AVI استفاده کنید. یکی از فرمت ها برای تولید ویدئوهای با کیفیت MKV بوده که در بعضی دستگاه ها مثل ipad قابل مشاهده نیست. برای انتشار ویدئو در فضای وب، فرمتی را در نظر بگیرید که با اکثر مرورگرها سازگار و قابل نمایش باشد در نتیجه می توانید از فرمت WebM و MP4 استفاده کنید. بعد از اینکه ویدئو را در وبسایت خود قرار دادید می توانید با تکنیک های سئو ویدئو به درک بهتر گوگل از ویدئوتان و بهبود رتبه آن کمک کنید. در این مقاله تمامی ابزارهای آنلاین و غیرآنلاین برای تغییر فرمت انواع ویدئو را شح دادیم.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
سوالات متداول
  • نرم افزار EaseUS Video Converter
  • نرم افزار UniConverter
  • نرم افزار Any video convertor
  • سایت Freemake
  • سایت media.io
  • سایت online convert
مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
2 دیدگاه
علیرضا غلامپور
علیرضا غلامپور
06 آذر 1401 16:56

از برنامه adobe media encoder قافل نشید،‌یه فرمت هایی میتونه براتون تبدیل کنه که کیفیت کم نمیشه و حجم فایل به شدت کاهش پیدا میکنه😊

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
07 آذر 1401 15:38

درود علیرضا عزیز
ممنون از اینکه تجربه تون را با ما و کاربرها به اشتراک گذاشتید.

آیا مفید بود ؟