ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
فروشگاه ساز دیجی کالا "دیجی فای" چیست؟
طراحی سایت

دیجی فای؛ از افسانه تا واقعیت فروشگاه ساز دیجی کالا

فروشگاه ساز دیجی کالا یا دیجی فای یکی از پلتفرم های فروشگاه ساز هستند که این روز ها شروع به فعالیت کرده اند. با ثبت نام در فروشگاه ساز دیجی کالا یا همان دیجی فای، در همان لحظه به شما یک سایت می دهند که می توانید با آن فعالیت های خود را شروع کنید. در این مقاله به بررسی فروشگاه ساز دیجی فای و مقایسه آن با وردپرس می پردازیم.

2
06 مهر 1401
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

تا چند سال پیش اگر قصد داشتید که یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید کارتان راحت نبود چون ابزار های فروشگاه ساز یا سیستم های مدیریت محتوا حرفه ای مثل وردپرس وجود نداشت و مجبور بودید که همه چیز را از ابتدا کد بزنید.

امروز به لطف روی کار آمدن این ابزار ها می توانید به سرعت یک فروشگاه اینترنتی بسازید و محصولاتتان را وارد کنید در این مقاله به بررسی امکانات فروشگاه ساز دیجی کالا دیجی فای می پردازیم سپس امکانات فروشگاه ساز وردپرس را بررسی می کنیم و در نهایت با مقایسه صورت گرفته سوال “آیا فروشگاه ساز دیجی کالا نسخه ایرانی شاپیفای است؟” را پاسخ دهید.

فروشگاه ساز دیجی کالا یا دیجی فای چیست؟

دیجی فای مانند وبزی و پادرو یک سیستم سایت ساز با هدف راه اندازی سریع فروشگاه آنلاین است که با سرمایه گذاری گروه دیجی کالا از سال 95 در حال فعالیت است.

بعد از ثبت نام در دیجی فای و انتخاب حوزه فعالیتی خود، یک سایت را تحویل شما می دهند. منظور از سایت آماده یعنی این که فقط کافیست محصولاتتان را به آن اضافه کنید و فروشتان را شروع کنید و به جز تغییرات جزئی هیچ کاری لازم نیست انجام دهید. همین قدر ساده و بی شیله پیله!

اما باید دید که عملکرد سیستم فروشگاه ساز دیجی کالا یا همان دیجی فای تاکنون چگونه بوده است؟ دیجی‌فای هنوز در ابتدای فعالیت است و نتوانسته به موفقیت دیجی کالا دست پیدا کند اما باید دید که این سیستم فروشگاه ساز می تواند زیر سایه شرکت مادر خود یعنی دیجی کالا، موفقیت شرکت مادر را تکرار کند یا خیر؟
برای جواب به این سوال باید یک دید مقایسه ای داشته باشیم تا بتوانیم جواب درستی را به این سوالات بدهیم بسیاری از افراد مخالف استفاده از سایت سازها هستند.

وردپرس چیست؟

وردپرس یکی از انواع سیستم مدیریت محتوا Open Source یا منبع باز است که با زبان برنامه نویسی PHP نوشته شده است. این سیستم مدیریت محتوا سابقه فعالیتی بیش از 15 سال دارد و طی این سال ها دست خوش تغییرات کوچک و بزرگ زیادی شده است و آنقدر چکش کاری شده تا به این نقطه رسیده است و به محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا تبدیل شده است. آمار های رسمی نشان می دهند که بیش از 42% کل وبسایت های دنیا با این سیستم مدیریت محتوا طراحی شده اند و روز به روز این آمار در حال افزایش هم هست.

وردپرس به این صورت عمل می کند که بعد تهیه هاست و دامنه با نصب وردپرس بر روی هاست، شما عملاً صاحب یک سایت خواهید شد و می توانید با تغییر دادن جزئی ترین بخش های سایت یک وبسایت شبیه به هر وبسایتی که به ذهنتان میرسد را طراحی کنید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد وردپرس مقاله وردپرس چیست را حتماً مطالعه کنید.

فکر  کنم تعریف کردن بس است! تا جایی که آمار و ارقام وجود دارند و موضوعات را می توانیم با کنار هم قرار دادن شواهد و تجربه تحلیل و بررسی کنیم این کار بسیار راحت می شود.

مقایسه منصفانه فروشگاه ساز دیجی فای با وردپرس

برای رسیدن به بهترین نتیجه گیری، یک مقایسه جامع و منصفانه می طلبد؛ پس بریم پا تو کفش وردپرس و فروشگاه ساز دیجی کالا دیجی فای بکنیم و ببینیم چند مرده حلاجن!

فاکتور/ پلتفرم وردپرس فروشگاه ساز
مناسب برای فروشگاه های کوچک
مناسب برای فروشگاه های بزرگ
بلاگ (مقاله)
سادگی استفاده
انعطاف پذیری
ویرایشگر دیداری
توسعه پذیری
سئو فرندلی نامشخص
رایگان
امنیت مشخص نامشخص
نگهداری مشخص نامشخص
منابع یادگیری
تکنولوژی روز نامشخص

با یک بررسی کوچک متوجه نکات ریز و درشت درباره مقایسه وردپرس با سایت ساز می شوید. مقایسه ای که چشم شما را برای یک انتخاب بهتر باز می کند. وردپرس به طور مداوم یک نسخه جدید و آپدیت از خودش را ارائه میدهد و در هر آپدیت سعی شده تا باگ های احتمالی که در نسخه های پیشین وجود داشته را حل و برطرف کنند. اما واقعیتش را بخواهید از آپدیت سیستم طراحی سایت فروشگاه ساز ها هیچ اطلاع دقیقی در دسترس نیست!

فروشگاه ساز کوچولو! واقعیت این است

در ابتدا باید اشاره کنم که اگر فروشگاه شما کوچک است و قرار نیست که محصولات زیادی را در آن قرار دهید، هم وردپرس و هم سایت ساز دیجی کالا برای شما مناسب هستند. اما اگر معیار های شما فقط سادگی زیاد در راه اندازی و سرعت بالا در طراحی سایت است، شاید فروشگاه ساز دیجی کالا یعنی دیجی فای گزینه مناسب تری برای شما باشد.

فروشگاه ساز دیجی فای

اما از آنجایی که در سیستم فروشگاه ساز دیجی فای عملاً هیچ ارتقائی در نوع خدمات مانند ارسال محصولات، دسته بندی، خصوصی سازی و… ندارید و در ادامه اگر فروشگاهتان بزرگتر شد قطعاً به مشکلات زیادی مثل عدم مدیریت صحیح کاربران، نبود سیستم حرفه ای توزیع محصولات ( برای ارسال محصولات در تیب های مختلف وزنی، ابعاد و …) بر می خورید که حل کردن آن ها در آن زمان کار مشکلی خواهد بود.

دو دو تا؟ چهار تا!

موضوع مهمی که حتی کاربران مبتدی متوجه آن می شوند اختلاف قیمت فاحش بین فروشگاه ساز دیجی کالا و وردپرس است. یک چیزی در حد زمین تا آسمان!

پکیج های فروشگاه ساز بصورت 6 ماهه هستند و باید هر بار آن را تمدید کنید. در حال حاظر قیمت پکیج های ارائه شده دیجی فای برای 6 ماه 999 هزار تومان هستند، یعنی سالی 2 میلیون تومان! تا همین جا را به خاطر داشته باشید.

بسیاری از افزونه ها و قالب های وردپرس کاملاً رایگان هستند و اگر قصد ارتقاء سایت خود را دارید می توانید با صرف هزینه بسیار اندکی تقریباً هر قابلیتی که در ذهن شما هست را روی وبسایتتان داشته باشید. اما این هزینه را شما فقط یکبار پرداخت می کنید و هر بار لازم نیست آن را تمدید کنید. در ادامه خواهید دید که با کمترین هزینه یک وبسایت زیبا را طراحی می کنیم. اما اگر بخواهید طراحی سایت تان را برون سپاری کنید بهتر است درباره قیمت طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس هم اطلاع داشته باشید.

برای شناخت و مقایسه بهتر فروشگاه ساز و وردپرس، مقاله سایت ساز یا وردپرس را مطالعه کنید تا برویم سر اصل قضیه یعنی ساخت فروشگاه وردپرسی

آموزش ساخت سایت وردپرس

اگر به این تصمیم رسیده اید که بجای استفاده از فروشگاه ساز دیجی کالا یا دیجی فای بهتر است از وردپرس استفاده کنید، این قسمت از آموزش ها را دنبال کنید.

قالب وودمارت چهارمین قالب پرفروش راست چین می باشد. این قالب فروشگاهی قابلیت های بسیاری دارد مثلاً در بخش کامنت های محصولات کاربران می توانند تصاویر محصول خریداری شده خود را با کاربران دیگر به اشتراک بگذارد. این قالب برای انواع سایت های فروشگاهی مناسب می باشد و می توانید به راحتی در کوتاه ترین زمان و بدون نیاز به یک خط کد نویسی ظاهر سایت را به کلی تغییر دهید. برای ساخت و راه اندازی سایت در ادامه با ما همراه باشید.

🔶 بخش اول: خرید دامنه و هاست متصل کردن هاست به دامنه

اولین قدم برای ساخت یک فروشگاه با وردپرس، تهیه هاست و دامنه است.

معیار های مهمی را باید در زمان خرید هاست و دامنه در نظر بگیرید تا بعد ها به مشکلات احتمالی برخورد نکنید. معیار های مهم خرید هاست و دامنه را در لینک زیر ببینید:

تحلیل و بررسی خرید دامنه و هاست مناسب

🔶 بخش دوم: آموزش نصب قالب وودمارت

بعد از ست کردن دامنه حالا نوبت این رسیده که سایت مان را راه اندازی کنیم. برای این کار ما به یک قالب وردپرسی نیاز خواهیم داشت راه اندازی قالب با داپلیکیتور و بسته نصب آسان بسیار آسان خواهد بود که در ویدیو آموزشی زیر به صورت 0 تا 100 به این مبحث پرداخته شده است.

  • آموزش نصب قالب در Cpanel
  • آشنایی با پوشه های درون بسته دانلود شده از راست چین
  • آموزش کامل دانلود بسته نصبی دمو های قالب وودمارت
  • آموزش بارگذاری بسته نصبی در هاست
  • آموزش نصب قالب با داپلیکیتور
  • آموزش ایجاد دیتابیس در MySql Database
  • آموزش فعال سازی لایسنس

در دوره آموزش وردپرس درباره انواع قالب های وردپرسی و منابع تهیه قالب به طور مفصل توضیح داده ایم. روی لینک زیر کلیک کنید:

قالب یا پوسته چیست؟

🔶 بخش سوم: آموزش ایجاد هدر با Header-Builder وودمارت

برای این که بتوانید هدر سایتتان در قالب وودمارت ویرایش کنید ویدیوی زیر را از دست ندهید.

  • آموزش تنظیمات قالب وودمارت
  • آموزش ایجاد هدر جدید در قالب
  • ویرایش هدر های قالب وودمارت و اضافه کردن المان های جدید
  • آموزش اضافه کردن فهرست در منوی وودمارت
  • آموزش تنطیم هدر
  • آموزش تنظیم ارتفاع ردیف ها در قالب

🔶 بخش چهارم: آموزش تنظیمات فوتر قالب وودمارت

اگر دوست دارید فوتر هایی را با سلیقه خودتان ایجاد کنید ویدیو آموزشی زیر را از دست ندهید.

  • آموزش کامل تنظیمات فوتر قالب
  • آموزش ایجاد فوتر جدید با استفاده از ابزارک
  • آموزش ایجاد فوتر با استفاده از بلاک HTML

🔶 بخش پنجم: آموزش تنظیمات فروشگاه ساز وودمارت

اکنون به یکی از مهم ترین بخش های فروشگاه ساز وودمارت رسیدیم که همان تنظیمات عمومی است در ویدیو زیر به صورت کامل به این بحث پرداخته شده است.

  • آموزش تنظیمات عمومی
  1. سربرگ، برگه ساز، نمایش دیدگاه، انتخاب برگه خطا 404
  2. امکان تغییر تنظبمات در هر برگه
  3. تنظیمات نوار پیمایش موبایل
  4. امکان اتصال به اکانت اینستاگرام
  • آموزش چیدمان عمومی قالب

پیاده سازی المان ها با ساختار و اندازه های متفاوت در سایت

  • آموزش ابزارک های پیش فرض
  • آموزش تنظیمات عنوان برگه
  1.  تنظیمات طراحی مانند: رنگ، سایز و …
  2. تنظیمات برد کرامپ
  • آموزش تغییر و طراحی استایل و رنگ های پس زمینه صفحات
  • اشاره به تایپوگرافی تغییر فونت و سایز

🔶 بخش ششم: آموزش تنظیمات فروشگاه در قالب وودمارت

در این بخش آموزشی میتوانید تنظیمات تخصصی بخش های مختلف فروشگاه را مشاهده کنید.

  • آموزش سفارش سازی منوی فروشگاه در تنظیمات قالب
  • آموزش تنظیمات ابزارک ها و سبد خرید در قالب
  • آموزش تنظیمات قیمت محصولات متغیر، شرایط مشاهده قیمت، خرید سریع، نمایش محصولات به صورت کاتالوگ
  • ویژگی Swatches برای نمایش و استفاده از تصاویر محصولات
  • مدیریت برچسب های محصولات
  • مدیریت ویژگی برندها در صفحه محصولات
  • تنظیمات مشاهده سریع در دسته محصولات

🔶 بخش هفتم: آموزش ثبت نام و ورود سایت در قالب وودمارت

در ویدیو آموزشی زیر تنظیمات ورود و ثبت نام قالب وودمارت را آموزش خواهیم داد.

  • آموزش فراخوانی برگه های ورود و عضویت
  • آموزش سفارش سازی صفحه ثبت نام
  • آموزش تنظیمات ورود از طریق شبکه های اجتماعی
  • آموزش تنظیمات حساب کاربری و حریم خصوصی WooCommerce

کلام آخر درباره فروشگاه ساز دیجی کالا

در مقاله فروشگاه ساز دیجی کالا یا دیجی فای سعی کردیم که با بیان واقعیت ها به شما این دید درست را بدهیم تا بتوانید از بین وردپرس و فروشگاه ساز دیجی فای یکی را متناسب با کسب و کارتان انتخاب کنید و فروشگاه اینترنتی خود را افتتاح کنید . در نهایت خوشحال می شویم که نظرات و تجربیات خود را درباره هر کدام از سیستم های وردپرس یا فروشگاه ساز دیجی کالا با ما در میان بگذارید.

توجه: اگر انتخاب شما طراحی سایت با وردپرس است می توانید به دوره استور وردپرس (طراحی سایت فروشگاهی رایگان) سر بزنید. 

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
سوالات متداول

قیمت فروشگاه ساز دیجی کالا در این لحظه برای هر 6 ماه 990 هزار تومان است. یعنی شما در یک سال بایستی 1980 هزار تومان هزینه بابت داشتن یک فروشگاه ساز کنید.

دیجی فای یک سیستم سایت ساز با هدف راه اندازی سریع فروشگاه آنلاین است که با سرمایه گذاری گروه دیجی کالا از سال 95 در حال فعالیت است.

بعد از ثبت نام در دیجی فای و انتخاب حوزه فعالیتی خود، یک سایت را تحویل شما می دهند. منظور از سایت آماده یعنی این که فقط کافیست محصولاتتان را به آن اضافه کنید و فروشتان را شروع کنید و به جز تغییرات جزئی هیچ کاری لازم نیست انجام دهید. همین قدر ساده و بی شیله پیله!

مقالات مرتبط
بنر
آموزش طراحی سایت فیلم و سریال
افراد زیادی روزانه به صورت روتین فیلم و سریال می بینند این یعنی فرصت درآمد از گروه زیادی از مشتریان! شما هم می توانید به راحتی سایت دانلود فیلم و سریال داشته باشید در این مقاله نحوه طراحی سایت فیلم و سریال را به صورت مرحله به مرحله با قالب سینما آموزش دهیم.
بنر
طراحی سایت همکاری در فروش دیجی کالا
همکاری در فروش یک گزینه برای کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه است و خودتان بدون نیاز به دانش برنامه نویسی می توانید سایتتان را طراحی کنید مراحل طراحی سایت همکاری در فروش و ثبت رسانه تا انتخاب محصولات پرفروش در افلییت دیجی کالا را در این مقاله بخوانید.
بنر
آموزش طراحی سایت مشابه دیجی کالا
اگر میخواهید با مراحل طراحی سایت مشابه دیجی کالا آشنا شوید تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا یک سایت حرفه ای با امکانات متنوع را خودتان طراحی و راه اندازی کننید.
بنر
قیمت طراحی سایت فروشگاهی وردپرسی و اختصاصی چقدر است؟
بسیاری از افرادی که قصد طراحی سایت دارند اولین سوالی که می‌پرسند این است که قیمت طراحی سایت چقدر است؟ این افراد طراحان سایت و مشتریان هستند که به یک لیست قیمت دقیق طراحی سایت فروشگاهی نیاز دارند. در این مقاله ما به سوالات هر دو گروه درباره هزینه طراحی سایت فروشگاهی با وردپرس و طراحی سایت اختصاصی ...
2 دیدگاه
ayda.sh
ayda.sh
25 دی 1402 10:36
پاسخ به‌صورت خصوصی ارسال شده و تنها برای مطرح کننده و پاسخ دهنده قابل نمایش است!
آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
25 دی 1402 11:03
پاسخ به‌صورت خصوصی ارسال شده و تنها برای مطرح کننده و پاسخ دهنده قابل نمایش است!
آیا مفید بود ؟