ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
پادرو و پادرو شاپ چیست
نقد و بررسی

پادرو و پادروشاپ، تحولی در فروش اینستاگرام؟

پادرو به عنوان یک پلتفرم طراحی سایت فروشگاهی، و یک رابط ارسال و مدیریت بسته های پستی از سال 1398 فعالیت خود را شروع کرد. «پادروپین» مارکت پلیس سرویس های پستی و لجستیکی برای فروشگاه های اینترنتی است و «پادروشاپ» مجموعه طراحی سایت برای فروشگاه های اینستاگرامی است.

6
16 آذر 1401
آخرین بروزرسانی: 11 فروردین 1403

آمار و ارقام نشان از یک تغییر بزرگ در قواعد بازی تجارت الکترونیک می دهد. فروشگاه های حضوری و سنتی در حال گسترش در بستر اینترنت و راه اندازی وبسایت فروشگاهی هستند و فروشگاه های حضوری برای بدست آوردن سهم بازار فروش اینترنتی، وبسایت اینترنتی خود را راه اندازی می کنند. در این رقابت حتی فروشگاه های اینترنتی که در فضاهای Social مثل تلگرام و اینستاگرام فعالیت می کنند برای رسیدن به یک بازار بزرگتر وبسایت فروشگاهی خود را ایجاد می کنند تا در این عرصه رقابتی جا نمانند.

در این بین فروشگاه ساز ها و مجموعه های بسیاری در حال تلاش برای بدست آوردن درصدی از بازار بزرگ طراحی سایت و راه اندازی فروشگاه اینترنتی هستند. یکی از این مجموعه های نوپا و تازه تاسیس پادرو نام دارد. حالا اینکه پادرو چیست و پادرو دقیقا چه کار می کند را در ادامه بخوانید چون امروز قرار است که پادرو و سیستم پادروشاپ آن را نقد و بررسی کنم.

پادرو چیست؟

پادرو یک استارت آپ نوپا در زمینه فروش و ارسال سفارش های آنلاین است و به صاحبین کسب و کار های اینستاگرامی این فرصت را داده تا پیج فروشگاهی خود را به یک سایت تبدیل کنند. این عضو کوچک سیستم طراحی سایت و فروشگاه ساز محصولات اینستاگرام خود را با نام پادروشاپ معرفی کرده است. پادرو یک خدمت دیگر با عنوان پادرو پین نیز دارد.

هدف این دو مجموعه پادرو (بخصوص پادروشاپ) به طور کلی کمک به فروشگاه های اینستاگرامی است. این موضوع تا جایی پیش روی کرده که کاربر ها زمان جستجو نام پادرو و پادرو شاپ را در کنار واژه ی اینستاگرام سرچ می کنند. عبارت هایی مثل پادرو شاپ اینستاگرام و پادرو اینستاگرام توسط کاربر ها جستجو می شوند.

پادروپین چیست؟

پادرو پین یک واسطه برای ارسال مرسوله های پستی برای آن دسته از مشاغلی است که به صورت اینترنتی محصولات خود را به فروش می رسانند. پادروپین برای ارسال کالا های مشتریان با مجموعه های ندکس، Ecopeyk، Pishro، Mahex، link و شرکت ملی پست است.

طبق گفته های پادروپین، بعد از عضو شدن و اتصال به سرویس پادروپین فروشگاه شما به تمامی شرکت های پستی دسترسی خواهد داشت. من بعد از ثبت نام در پادروپین و یک درخواست ارسال تستی متوجه شدم که اکثر مسیر ها در آن پوشش داده نمی شود و در حال حاضر این سرویس فقط در مراکز استان ها فعال است.

دقیقاً پادروشاپ چه می کند؟

پادروشاپ به وسیله یک اعتبار سنجی به پیج اینستاگرامی شما متصل می شود و سایت شما را با همان چینش محصولاتی که در پیج فروشگاهی خود در اینستاگرام دارید راه اندازی می کند. حال اینکه این اعتبار سنجی چیست و چگونه انجام می گیرد را در ادامه برای شما توضیح می دهم.

مسیر انتقال کاربر: بعد از اینکه اعتبار سنجی و بارگذاری محصولات شما توسط پادرو شاپ به اتمام رسید، کاربر اینستاگرامی شما با کلیک کردن بر روی لینک واقع در Bio پیج فروشگاهی به سایت شما منتقل می شود و از بین محصولات موجود در پیج اینستاگرام اقدام به خرید می کند.

فروشگاه طراحی شده با پادرو

در تصویر بالا یک فروشگاه (تستی) طراحی شده با پادرو در نسخه دسکتاپ را می بینیم. خودتان نیز می توانید به صورت رایگان (7 روزه) در پادرو ثبت نام کنید و فروشگاه اینستاگرامی خود را به آن متصل کنید.

اگر به دنبال افزایش مخاطبین صفحه اینستاگرامی خود هستید حتما مقاله افزایش فالوور اینستاگرام را بخوانید.

هزینه ساخت فروشگاه با پادرو

پادرو سه پلن پولی دارد که در زیر آن ها را تشریح کرده ام:

  • پایه: ساده ترین و مقدماتی ترین پلن پادروشاپ، پلن پایه است که به ازای خدماتی همچون 1 پیج قابل اتصال، درگاه پرداخت، ۵۰ پیامک رایگان، جمع آوری رایگان 80 سفارش اول و بارگزاری ۳۰۰ پست آخر مبلغ 180,000 تومان به صورت ماهیانه از شما دریافت می شود.
  • کارآفرینی: در این پلن 3 ماهه و متوسط پادروشاپ امکان متصل کردن 3 پیج اینستاگرام، درگاه پرداخت، پیامک رایگان نامحدود، جمع آوری 300 سفارش اول و بارگذاری بدون محدودیت محصولات با پرداخت 540,000 هزار تومان میسر است.
  • رشد: پلن رشد آخرین و حرفه ای ترین پکیج پادروشاپ نسبت به پلن کارآفرینی چیزی تغییر نکرده است، فقط بصورت 6 ماهه و با مبلغ 1,080,000 تومان است.

شاید یک کاربر مبتدی با نگاه به این قیمت ها خیلی خونسرد و ریلکس رفتار کند اما آن دسته از کاربرانی که در طراحی سایت دستی بر آتش دارند یا حداقل سابقه مدیریت یک وبسایت وردپرسی را بر عهده داشتند اصلاً این نوع قیمت گذاری ها را قابل توجیه نمی دانند. زیرا با وردپرس به بسیاری از امکانات ضروری و حیاتی دیگر دسترسی خواهید داشت آن هم با پرداخت قیمت کمتر از تهیه پلن 6 ماهه هرکدام از موارد فوق…

سه اصل مهم در پادرو کاملا نامشخص هستند

سه شاخصه اصلی ذخیره سازی اطلاعات، امنیت و سئو فروشگاهی که با پادرو طراحی می شوند تماماً در هاله ای از ابهام قرار دارند. هر کدام را در بخش های مختلف توضیح می دهم.

1. ذخیره سازی اطلاعات

همواره خطر هک شدن سایت ها، خراب شدن و حذف شدن اطلاعات سایت، بزرگترین تهدید برای تمام سایت های دنیا بوده و هست اما بک آپ گرفتن از هاست راهکاری برای جبران این اتفاقات است تا بتوانیم اطلاعات از دست رفته خود را بازگردانیم. متاسفانه در پاردو مدیران سایت به اطلاعات هاست به هیچ عنوان دسترسی نخواهند داشت و فرایند بک آپ گیری از طرف پشتیبانان پادرو هم کاملاً مبهم است. دوستان پادرویی لطفاً در این باره برای مشتریان خود شفاف سازی کنید.

مدیران وبسایت های وردپرسی هر گاه اراده کنند به اطلاعات هاست سایتشان دسترسی دارند و به راحتی می توانند از اطلاعات سایتشان بک آپ گیری کنند. حتی افزونه های بک آپ گیری محبوب و قدرتمندی برای راحت تر کردن این فرایند طراحی و ساخته شده اند تا با چند کلیک ساده بک آپ گرفته شود. وردپرس برای تمام چالش ها راهکار دارد. 

2. امنیت

فکر کنید که یک روز صبح با خبر هک شدن پادرو و پادرو شاپ از خواب بلند شوید (مانند آن اتفاقی که برای رایچت افتاد ). در این اتفاق تمام سایت ها و فروشگاه های مستقر در پادرو مورد هجوم بدافزار ها و هکر ها قرار خواهند گرفت و تمامی اطلاعات آن ها اعم از شماره تماس، اطلاعات کاربری، ایمیل و رمز عبور کاربران و حتی خودتان به یک باره پاک شوند و در یک چت روم روسی به فروش برسد… آن روز آخرین روز عمر شما نخواهد بود اما به یکی از بدترین روز های عمرتان تبدیل می شود چون بحث امنیت در پادرو شاپ یک هندوانه سر بسته است.

در نقطه مقابل وردپرس یک سیستم بین المللی با بیش از 1,000 طراح، برنامه نویس و چند تیم مسئول امنیت، همواره با آپدیت هسته وردپرس باگ های احتمالی آن را در نسخه های جدید برطرف می کند. با نصب افزونه های امنیتی بسیار قدرتمندی مثل وردفنس و آیتم سکیوریتی  به راحتی همین امنیت مطلوب و قابل قبول را هم به بالاترین حد ممکن خود برسانید. وردپرس درباره امنیت کاملاً شفاف است.

یکی از چندین تفاوت سایت ساز با وردپرس همین موضوع امنیت آن هاست. مقاله زیر را بخوانید.

سایت ساز یا وردپرس 

3. سئو

خیلی خلاصه و ساده توضیح دهم، به مجموعه فرایندهایی که صورت می گیرند تا در نهایت به صفحه اول و یا لینک اول گوگل برسیم سئو یا SEO گوییم. لازمه این موفقیت کد نویسی و Source صحیح است اما در این موضوع هم عملکرد پادرو مشخص نیست. حتی اگر این سایت ها به صفحه یک گوگل برسند خودتان را جای کاربر قرار دهید، چقدر امکان دارد از این سایت خرید کنید؟من سایتی که با پادرو طراحی شده باشد را در صفحه اول که هیچ در هیچ صفحه ای از گوگل ندیدم. شما چطور؟

طبق آمار W3techs بیش از 43 درصد از کل وبسایت های دنیا با وردپرس طراحی شده اند این در حالی که آمار در ایران به 78 درصد می رسد. بعید است شما کلمه ای را در گوگل سرچ کنید و حداقل 5 سایت برتر آن وردپرسی نباشند. قدرت سئو فرندلی بودن وردپرس برای همه آشکار است.

فیلترینگ، ضربه ای محلک برای پادرو بود

با راهکار و مسیر انتقال کاربر به سایت طراحی شده با پادرو قبلاً آشنا شدیم و میدانیم که تنها راه رسیدن به این سایت ها کلیک بر روی لینک سایت در Bio اینستاگرام است. اما فیلترینگ تلخ و ناجوان مردانه اینستاگرام تمام این معادله را بر هم زد.

کل کاربران ایرانی حاضر در اینستاگرام به 24 میلیون رسیده اند و به گزارش دیجیاتو آمار استفاده از اینستاگرام در ساعات اولیه فیلترینگ و بعد از آن 64% کاهش یافته است. در خوش بینانه ترین حالت تعداد کاربران فعال در اینستاگرام هم اکنون 8 میلیون نفر تخمین زده می شود. از بین بیش از 80,000,000 میلیون ایرانی تنها 10% آن ها در اینستاگرام حضور دارند. چه کسری از آن ها فالور های شما هستند؟ حال چه تعدادی از آن ها در این شرایط تمایل خرید از اینستاگرام را دارند؟

تمام این احتمالات را در کنار هم بگذارید، ببینید آیا ارزش دارد برای یک سایت این همه هزینه کنید که در نهایت تنها راه ارتباطی با آن لینک قرار داده شده در بیو باشد و در این شرایط هم کسی تمایل به بازدید و خرید از آن را ندارد؟ این کار چه صرفه و توجیه اقتصادی دارد؟

در این تاریخ آمار فروش برای سایت های طراحی شده با وردپرس کاملاً برعکس بود. آمار نشان داده است که فروش وب سایت های طراحی شده با زبان برنامه نویسی و CMS استاندارد، بخصوص وبسایت های وردپرسی با فیلتر شدن اینستاگرام افزایش پیدا کرده است. چون در این روز ها بهترین و راحت ترین راه خرید آنلاین سرچ در گوگل است. فروشگاه خود را با وردپرس طراحی کنید و علاوه بر نمایش در نتایج گوگل، لینک فروشگاه خود را در Bio اینستاگرام خود قرار دهید. مردم هرگز از برآوردن نیاز های اولیه خود باز نمی ایستند…

مقاله پیشنهادی: آیا به دنبال غیر فعال کردن سیف سرچ هستید؟ در مقاله آموزش غیر فعال کردن safe search مراحل برای موبایل و کامپیوتر را ببینید.

پازل و چهار پایه؟! سایت مگه اسباب بازیه؟

در این دور همی دوستانه چند لحظه ای جای وبزی را خالی دیدم، بیایید کمی با برادر بزرگتر پادرو یعنی وبزی خلوت کنیم. هر دو این پلتفرم ها به این عنوان مفتخر هستند که یک وب سایت فروشگاهی را در لحظه و کمتر از 1 دقیقه به شما صاحبین کسب و کار تحویل می دهند. اما این سرعت عمل آیا تنها ملاک برای یک وبسایت فروشگاهی موفق و پرفروش است؟

فروش در فضای آنلاین نیازمند یک بستر مطمئن، معتبر، جامع و به صرفه است. نه تنها وبزی و پادرو آنقدر معتبر نیستند که بتوان به آن ها اعتماد کنیم، در عین ارائه خدمات پایه قیمت های فضایی هم دارند.

وردپرس تمام امکانات لازم را برای طراحی یک وبسایت فروشگاهی را در اختیار شما قرار داده است. امکاناتی که در هرکدام از این پلتفرم ها به صورت پولی قرار گرفته اند، رایگان در اختیار شما هستند (چه بسا بسیاری از همین موارد رایگان را هم فقط در وردپرس می بینید). طراحی سایت فروشگاهی، اتصال به درگاه پرداخت، ایجاد بی نهایت محصول و مقاله، دسترسی به هاست، امنیت بین المللی و قابل اعتماد، عضویت کاربران به تعداد نامحدود، طراحی صفحات به صورت اختصاصی و بسیاری موارد دیگر که شما را مجاب به استفاده از وردپرس می کند.

در مقاله وبزی بررسی جامع و دقیق این سایت ساز و فروشگاه ساز را بخوانید.

سایت پادرو وردپرسی است

این مورد برای من چندان نکته عجیبی نیست و وقتی آن را متوجه شدم با خودم نگفتم Wow، اما شاید برای شما جالب باشد که پادرو با وردپرس طراحی شده است. وقتی بزرگترین فروشگاه وردپرسی ایران یعنی راست چین با بیش از 6,500 محصول و بیش از 154,000 کاربر با وردپرس طراحی شده است چه جای تعجبی است که بقیه هم آن را برای وبسایت خود انتخاب نکنند؟ وردپرس آنقدر منعطف و قدرتمند است که از آن برای طراحی هر نوع وبسایتی استفاده می شود.

پادرو با وردپرس طراحی شده است

جمع بندی و آخرین کلام های دوستانه

خلاصه که از غرفه دار گرفته تا مدیران پیج های فروشگاهی، همه و همه از فروش بیشتر لذت می برند و متاسفانه همین موضوع باعث شده تا بعضی از افراد برای طراحی سایت فروشگاهی شان عجله کنند و جنبه های مختلف و تاثیر گذار در سایت را در نظر نمی گیرند و با چند شعار تبلیغاتی به سمت مسیر اشتباهی راهنمایی می شوند و بعد از کلی هزینه کردن آخرش همه تلاششان می شود هیچ!

یادتان باشد این شمایید که می خواهید سرمایه و با ارزش ترین دارایی تان (یعنی زمان) را در این راه هزینه کنید. یک انتخاب اصولی، قطعاً آخرین انتخاب شما خواهد بود.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
سوالات متداول

با صرف هزینه ای بسیار کمتر، یک وبسایت کامل تر و پر قدرت داشته باشید. هزینه کردن برای سایت های طراحی شده با پادرو شاپ توجیه پذیر نیست. در این مقاله موارد دیگر را هم بررسی کردیم.

پادرو یک استارت آپ نوپا در زمینه فروش و ارسال سفارش های آنلاین است و به صاحبین کسب و کار های اینستاگرامی این فرصت را داده تا پیج فروشگاهی خود را به یک سایت تبدیل کنند. این عضو کوچک سیستم طراحی سایت و فروشگاه ساز محصولات اینستاگرام خود را با نام پادروشاپ معرفی کرده است. پادرو یک خدمت دیگر با عنوان پادرو پین نیز دارد.

مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
6 دیدگاه
sokhon
sokhon
20 آذر 1401 09:54

خیلی خوب. کاش می گفتید که جایگزین پادرو شاپ چه چیزی هست؟
بابت وقت و انرژی که برای این مقاله و نوشتن حرفه ای گذاشتین سپاسگذارم

آیا مفید بود ؟
0
مهران نجفی
مهران نجفی
21 آذر 1401 08:41

سلام دوست عزیز
نمیشه گفت جایگزین چون حتی با حضور پادرو و پادروشاپ، وردپرس کار خودش را انجام میداد
شما لطف دارین؛ ممنونم بابت انرژی خوبتون (:

آیا مفید بود ؟
daneshi
daneshi
20 آذر 1401 09:49

شاید تا قبل از فیلترینگ اینستاگرام پادرو یا همون پادرو شاپ خوب بودش و صرفه اقتصادی داشت

آیا مفید بود ؟
0
مهران نجفی
مهران نجفی
21 آذر 1401 08:51

البته همون موقع هم، قیمت، عدم توسعه پذیری و موارد دیگه (امنیت، سئو و ذخیره سازی اطلاعات) نقاط ضعف پادروشاپ بودن.
ولی برای فروشگاه هایی که فروش زیادی داشتن، از لحاظ قیمت به صرفه بود

آیا مفید بود ؟
1shokohi
1shokohi
20 آذر 1401 09:42

مرسی از مقالات خوبتون. دیدگاه نویسنده رو دوست داشتم
فقط یک سوال دارم. قیمت طراحی یک سایت با وردپرس تقریبا چقدر میشه؟

آیا مفید بود ؟
0
مهران نجفی
مهران نجفی
21 آذر 1401 08:55

سلام آقا/ خانم شکوهی
خوشحالم که مورد پسندت قرار گرفته

قیمت طراحی یک سایت با وردپرس بر اساس نیاز های شما کاملا منعطف هست. قیمت طراحی یک فروشگاه با وردپرس از کمتر از 100 هزار تومان شروع میشه تا مبالغ بالاتر و حتی چند ده میلیون...

آیا مفید بود ؟