ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
اخبار

Safe Search چیست؟ غیر فعال کردن Safe Search

safe search یا جستجوی ایمن امکانی در مرورگرهای جستجو است که نتایج غیر اخلاقی را نمایش نمی دهد. برای غیر فعال کردن safe search کافی است از تنظیمات مرورگر این امکان را غیر فعال کنید.

8
24 تیر 1401
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

موتور های جستجو بزرگی مانند google و bing قابلیتی با نام safe search یا جستجوی امن، با هدف مخفی کردن نتایج نامناسب برای کودکان دارند. “خانواده هایی که نگران استفاده کودکانشان از اینترنت هستند” یا مدیران شبکه می توانند این حالت را فعال کنند تا محتوای غیر اخلاقی و خشونت آمیز نمایش داده نشوند.

کنترل مرورگر کودکان گزینه مناسبی برای فیلتر نتایج غیر اخلاقی می باشد و این قابلیت را می توان در حالت عادی، فعال و یا غیرفعال کنید. اما در حال حاضر برای تمامی کاربران ایرانی (فارغ از سن) فعال شده است. اگر به دنبال دور زدن safe search هستید و تمایلی به فعال بودن این گزینه در مرورگرتان ندارید برای غیرفعال کردن safe search کافیست ویدئویی که در زیر قرار دارد را مشاهده کنید.

 safe search چیست؟

فیلترینگ safe search آن دسته از محتواهایی را که حاوی مسائل غیر اخلاقی و خشونت آمیز باشد را در نتایج نشان نمی دهد، هدف اصلی این تنظیمات صیانت از کودکان در فضای مجازی یا محدودیت دسترسی به محتوای غیر اخلاقی در محل کار یا مدرسه است. فعال کردن جستجوی ناامن را گوگل مدت ها قبل ایجاد کرد تا نتایج غیر اخلاقی را برای کودکان فیلتر شود و برای افراد زیر 13 سال نتایج سفید نمایش داده شود اما در حال حاضر به صورت خودکار بر روی تمامی مرورگرهای ایرانی فعال شده است. با توجه به موارد بالا، کنترل گوگل برای کودکان به سادگی امکان پذیر است و بستن سایت غیر اخلاقی در گوگل با این قابلیت فراهم می شود اگر هنوز برای فرزندتان قفل کودک گوگل فعال نشده به راحتی می توانید آن را فعال کنید.

طبق گفته گوگل:

اگر چه SafeSearch درصد دقیق نیست، اما برای کمک به مسدود کردن نتایج غیراخلاقی مانند پورنوگرافی در نتایج جستجوی Google طراحی شده است.

نکته: SafeSearch فقط در نتایج جستجوی Google کار می کند و وقتی روشن است می‌توانید محتوای را از طریق موتورهای جستجوی دیگر یا با بازدید مستقیم از سایت مورد نظر مشاهده کنید.

غیر فعال کردن safe search در کامپیوتر

راه های زیادی از جمله تغییر DNS، فعال سازی فیلتر شکن و تغییر تنظیمات مرورگر وجود برای بستن سایت غیر اخلاقی در گوگل وجود دارد بهترین و ساده ترین راه برای غیر فعال کردن safe search در کامپیوتر، تغییر تنظیمات مرورگر سیستم است. برای این کار:

1- از بخش 3 نقطه منو مرورگر، وارد Settings شوید.

2- در این بخش روی گزینه Privacy and Security کلیک کنید.

3- از بخش نشان داده شده Security را انتخاب کنید.

تنظیمات Privacy and security برای غیر فعال کردن safe search

4- در تب Use secure DNS، حالت را بر روی with بگذارید؛ حالت custom را به cloudflare تغییر دهید.

انتخاب Use secure DNS و قرار دادن بر روی CLOUDFLARE برای خاموش کردن safe search

اگر به دنبال این هستید که چگونه قفل جستجوی ایمن را باز کنیم به راحتی و طبق مراحل بالا در کامپیوتر قابل انجام است.

غیر فعال کردن Safe Search در گوشی

برای غیر فعال کردن سیف سرچ در گوشی مراحل زیر را انجام دهید:

1- ابتدا مرورگر کروم را باز کنید و از سه نقطه Setting را انتخاب کنید.

2- وارد Privacy and Security شوید.

غیر فعال کردن safe search در گوشی

3- گزینه Use Secure DNS را انتخاب کنید.

4- حالا برای غیر فعال کردن safe search در اندروید گزینه Choose Another Provider را انتخاب کنید.

انتخاب dns برای غیرفعال کردن سیف سرچ در اندروید

5- از لیستی کشویی cloudeflare(1.1.1.1) را انتخاب کنید.

6- غیر فعال کردن Safe search در گوشی انجام شد.

مراحل غیر فعال کردن safe search در گوشی اندروید و انتخاب کلود فلر

غیر فعال کردن سیف سرچ در Safari آیفون

خب به سراغ یک راه حل دیگر برای بستن سایت غیر اخلاقی در گوگل می رویم و اگر گوشی شما آیفون است مراحل زیر را دنبال کنید:

1- برنامه گوگل را در مرورگرتان باز کنید

2- به قسمت Settings بروید.

3- در منوی باز شده Search Settings را انتخاب کنید.

4- گزینه Show Explicit Results را انتخاب و فعال کنید.

5- Save را انتخاب کنید تا تغییرات ذخیره شود.

چگونه قفل جستجوی ایمن را باز کنیم مراحل غیرفعال کردن safe search در آیفون

اکنون یک نوتیفیکیشن با عنوان Your Preferences Have Been Saved بر روی صفحه نمایش داده خواهد شد بر روی OK بزنید. به همین راحتی غیرفعال کردن safe search در آیفون قابل انجام است.

تاثیر safe search روی سئو

یکی از مهم ترین موضوعاتی که ذهن بسیاری از کارشناسان سئو و صاحبان سایت های اینترنتی را به خودش مشغول کرده است، این است که آیا safesearch روی سئو و نشان دادن و ترافیک سایت نتایج تاثیر دارد یا خیر؟ آیا استفاده از تصاویر خشونت آمیز در سایت یک اشتباه مرگبار سئو است یا تاثیر کمی بر روی سئو دارد؟

حداقل تا زمانی که داده های مناسب و قابل استنادی در دسترس نباشد نمی توان جواب قطعی به این سوال داد. با این حال واضح است مواردی که حاوی مسائل غیر اخلاقی یا خشونت آمیز هستند، از نتایج گوگل حذف می شوند و طبق بررسی ها سیف سرچ باعث بهتر دیده شدن مقالات مناسب در جایگاه های بالاتر می شود به عنوان مثال کاربری که درباره جنگ داخلی سوریه در گوگل سرچ می کند، مواردی که حاوی تصاویر و ویدئو های خشونت آمیز داعش است را به کاربر نشان نمی دهد و مطالبی راکه حاوی تصاویر یا ویدئو خشونت آمیز نیست را نشان نمی دهد.

با فعال سازی سیف سرچ بسیاری از کسب و کارهای حوزه پزشکی، روانشناسی، فروشگاهی، سلامت و… که دارای محتوای غیر مجاز باشد از نتایج گوگل حذف می شوند. شاید برخی تصاویر مانند جنگ سوریه که مثال زدیم را نتوان حذف کرد اما قطعا تصاویر غیر مجاز را می توان حذف کرد پس در چک لیست سئو بررسی ایمن بودن محتوا را هم قرار دهید.

آیا SafeSearch واقعاً ایمن است؟

اینکه آیا با فعال کردن سیف سرچ واقعا نتایج غیراخلاقی نمایش داده نمی شود طبق نظر گوگل 100 درصد نیست ولی تا حد زیادی موثر است و نتایجی که شامل موارد غیراخلاقی است را نشان نمی دهد و این به والدین اطمینان خاطر بیشتری می دهد تا کودکان را در فضای مجازی تنها بگذارند.

فعال کردن Safe Search

در این مقاله در مورد دور زدن safe search صحبت کردیم و اینکه چگونه با غیرفعال کردن سیف سرچ بتوانید تمام نتایج را ببنید اما اگر شما این دغدغه را برای کودکتان دارید و می خواهید برای او فیلتر نتایج غیر اخلاقی گوگل را فعال کنید کافیست مراحل بالا را دنبال کنید و به جای غیرفعال کردن، گزینه مورد نظر گزینه را فعال کنید.

سوالات متداول

  • آیا سیف سرچ به صورت خودکار فعال می شود؟

در حالت کلی سیف سرچ به صورت خودکار فعال نمی شود و تنظیمات SafeSearch توسط ادمین شبکه یا والدین فعال می شود اما در حال حاضر به صورت خودکار برای تمام کاربران ایرانی فعال است.

  • آیا safe search بر روی تمام مرورگرها فعال می شود؟

خیر این امکان بر روی مرورگر bing و google فعال می شود.

  • چگونه سیف سرچ را در موبایل غیرفعال کنیم؟

برای غیر فعال کردن سیف سرچ در گوشی از تنطیمات Privacy and security>security این امکان را غیرفعال کنید.

در کل فعال یا غیرفعال کردن Safe Search به راحتی و از طریق مرورگر قابل انجام است اما اگر سوال یا تجربه ای درباره Safe Search دارید در انتهای مقاله با من در میان بگذارید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
سوالات متداول

برای دور زدن safe search یشما می توانید از موتورهای جستجوی دیگر استفاده کنید یا مستقیم وارد آدرس سایت مورد نظرتان شوید.

موتور های جستجوگر بزرگی مثل google و bing قابلیتی را با نام safe search یا جستجوی امن، با هدف مخفی کردن نتایج نامناسب برای کودکان اضافه کرده اند. با بستن سایت غیر اخلاقی در گوگل خانواده ها می توانند با اطمینان بیشتری کودکانشان را در فضای مجازی تنها بگذارند.

اگر به دنبال این هستید که  چگونه قفل جستجوی ایمن را باز کنید راه های زیادی از جمله تغییر DNS، فعال سازی فیلتر شکن و تغییر تنظیمات مرورگر برای قفل جستجوی ایمن وجود دارد که ساده ترین راه غیر فعال کردن Safe Search از طریق تنظیمات مرورگر است.

فیلترینگ safe search آن دسته از محتواهایی را که حاوی مسائل غیر اخلاقی و خشونت آمیز باشد را در نتایج نشان نمی دهد.

مقالات مرتبط
بنر
امکان جایگزینی محصولات راست چین برای فروشندگان آزاد شد
جهت بالا بردن کیفیت محصولات و خدمات پشتیبانی راست چین، همچنین ایجاد رقابت سازنده بین فروشندگان، امکان جایگزینی محصولات غیر ایرانی راست چین آزاد شد.
بنر
حل مشکل cannot be decoded by this version of the ionCube
اگر در پیشخوان وردپرس با مشکل cannot be decoded by this version of the ionCube Loader برای فعالسازی محصولات راست چین روبرو شده اید این مطلب را بخوانید تا به سادگی آن را رفع کنید.
بنر
کارمزد محصولات راست چین هوشمند شد
با هوشمند شدن کارمزد محصولات راست چین اگر فروشندگان محصولات با کیفیت تری ارائه دهند و درصد رضایت بالاتری از خریدار دریافت کنند سود بیشتری از فروش محصولات به دست می آورند و کارمزد کمتری پرداخت می کنند.
بنر
رونمایی از لوگو جدید راست چین
لوگو هر مجموعه، بخش مهمی از هویت آن را نشان می دهد و به نوعی شخصیت یک برند، محسوب می شود. این نکته ای بود که از مدت ها قبل ذهن ما را درگیر کرده بود. لوگو راست چین باید به نحوی گویاتر، فعالیت های مجموعه را بازتاب دهد. راست چین حالا دیگر فقط یک Marketplace نیست. یک هویت است. هویتی که پیکره عظیمی ...
8 دیدگاه
nerd.boy
nerd.boy
24 مرداد 1402 00:20

این روش دیگر پاسخگو نیست لطفا یک روش دیگر آموزش بدین

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
24 مرداد 1402 10:53

درود بر شما
بله گویا این امکان از سمت گوگل برداشته شده است و فعلا روش جایگزینی وجود ندارد. برای غیرفعالسازی safe search با vpn چک کنید.

آیا مفید بود ؟
مینو
مینو
09 دی 1401 23:23

ممنون از مقاله خوبتون
راهکار خوبی برای غیر فعال کردن سیف سرچ گفتید

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
10 دی 1401 08:58

خواهش می کنم مینو جان
خوشحالیم که برای شما مفید بوده

آیا مفید بود ؟
سیاوش کرمانی
سیاوش کرمانی
09 دی 1401 23:12

آقا نمیشه من مراحل را رفتم باز امکان غیر فعال کردن search safe نیست

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
10 دی 1401 08:59

این روش غیرفعال کردن safe search برای همه جواب میده برای اطمینان فیلترشکن را خاموش کنید

آیا مفید بود ؟
احسان یوسفی
احسان یوسفی
09 دی 1401 23:07

جستجوی ایمن قفل شده چطور بازش کنم?

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
10 دی 1401 09:01

دوست عزیز طبق مراحل گفته شده پیش برید می تونید سیف سرچ را غیر فعال کنید

آیا مفید بود ؟