ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش سئو

اشتباهات مرگبار سئو در وردپرس

بسیاری از افراد سایت خود را سئو می کنند اما با عدم رعایت یکسری نکات باعث نابودی سایت خود می شوند. اگر میخواهید جزء آن دسته نباشید در این مقاله همراه ما باشید تا با اشتباهات مرگبار سئو آشنا شوید و راه حل مناسبی برای جلوگیری از آنها به کار ببرید.

2
04 اسفند 1400
آخرین بروزرسانی: 19 فروردین 1403

سئو یا بهینه سازی موتور جست و جو یکی از راه های افزایش ترافیک سایت به صورت ارزان است و شما می توانید با کسب جایگاه در میان رقبای خود حرفی برای گفتن داشته باشید. اگر سئو اشتباه انجام شود و یا به دست افرادی سپرده شود که دانش کافی ندارند نه تنها منجر به بهبود رتبه نمی شود بلکه باعث نابودی سایت شما می شود.

با افزایش مهارت های خود می توانید گام بزرگی برای رسیدن به صفحه اول گوگل داشته و با افزایش رتبه سایت خود درآمد بالایی کسب کنید. در این مقاله می خواهیم اشتباهات مرگبار سئو را شرح دهیم که با اجتناب از آنها می توانید از افت رتبه خود جلوگیری کنید.

اشتباهات مرگبار سئو در وردپرس که باید در کسب و کار خود از آنها دوری کنید.

اگر می خواهید سئوی هر نوع سایت مانند سئو سایت خبری، اشتباهات رایج را بدانید و آنها را رعایت کنید در این بخش با ما همراه باشید.

1- نصب وردپرس روی زیر دامنه

گوگل اعتبار کمتری برای زیر دامنه در نظر می گیرد بنابراین نصب وردپرس روی سابدامین به جز در موارد خاص کار عاقلانه ای نیست. حتی زمانی که یک وبلاگ برای سایت خود راه اندازی می کنید بهتر است روی دامنه اصلی باشد تا زیر دامنه. این مساله باعث می شود به سرعت رتبه شما بالا برود. اگر نصب را روی زیر دامنه انجام دهید رتبه زیر دامنه بالاتر از دامنه اصلی شما می شود و این چیزی نیست که شما بخواهید. استفاده از زیردامنه برای سایت باعث می شود افراد دیگر دامنه مشابه با دامنه شما خریداری کنند.

2- انتخاب کلمات کلیدی نادرست

یکی از اشتباهات مرگبار سئو استفاده از کلمات کلیدی نامناسب باعث کاهش رتبه مقاله شما می شود چون نمی تواند با کلمه کلیدی درستی ورودی بگیرد و با کاهش نرخ کلیک به تدرج رتبه آن افت می کند. به علاوه گوگل هم نمی تواند مقاله شما را با آن کلمه کلیدی مرتبط کند و سردرگم می شود.

 استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی یا Keyword Stuffing نیز به محتوای شما صدمه می زند و سایت شما برای کلماتی رنک می گیرد که مناسب نیستند. کیورد ریسرچ اصولی مانع از این اتفاق می شود با ابزارهایی مانند پیشنهادات گوگل، kwfinder، Google Trends، Keyword Planner  و غیره می توانید کلمات کلیدی مناسبی انتخاب کنید.

3- چشم پوشی از سئو داخلی (on-page Seo)

سئو داخلی مساله ای نیست که آن را نادیده بگیرید. دانستن اصول سئو برای شما که صاحب سایت هستید مساله مهمی است. یکی از بهترین افزونه ها برای بهبود سئو داخلی رنک مث است.

4- انتخاب قالب وردپرس نامناسب

قالب هایی که در فوتر و سایر قسمت ها لینک به سایت های دیگر دارند مناسب نیستند. ممکن است این لینک ها به سایت های نامطمئن و نامعتبر اشاره کنند. بهتر است پوسته ای انتخاب کنید که از این لینک های اعتباری نداشته باشد زیرا انتخاب قالب های رایگانی که در فوتر پیوندهای مشکوک دارند یکی از اشتباهات مرگبار سئو است. مشکل دیگری که قالب های رایگان دارند عدم طراحی واکنشگرا است. این موارد درباره افزونه های سئو هم صدق می کند، شما می توانید بهترین افزونه سئو را انتخاب کنید. با توجه به افزایش ترافیک سایت از طریق موبایل اگر سایت شما ریسپانسیو نباشد گوگل امتیاز منفی به سایت شما داده و رتبه شما پایین می آید.

5- لینک های زیاد در سایدبار

اضافه کردن لینک های خروجی زیاد در ساید بار تاثیر چندانی در سئو ندارد و در عوض این شیوه لینک دهی باعث کاهش رتبه شما می شود زیرا باعث می شود حجم زیادی بک لینک بدون کیفیت یکی از اشتباهات رایج سئو است. می توانید به جای اینکه سایدبار را در همه صفحات قراردهید آن را در صفحه وبلاگ قرار دهید و دقت کنید که هر لینک و بک لینکی برای سایت شما مناسب نیست. در بک لینک دادن دقت کنید چون کاهش اعتبار هر یک از آنها باعث افت رتبه شما می شود و از سایت هایی بک لینک بگیرید که مرتبط با حوزه شما باشند و Nofollw نباشند. یکی از اشتباهات رایج سئو لینک دهی بیش از حد است.

6- عدم حضور در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی به دیده شدن شما در کمترین زمان کمک می کنند. اینستاگرام بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد که می تواند ترافیک خوبی را برای سایت شما بیاورد و محتوای شما نیز در شبکه های اجتماعی رتبه بالایی بگیرد. شبکه های اجتماعی ابزار مفیدی برای برندسازی هستند. عدم حضور در سوشال مدیا یکی از اشتباهات رایج سئو است.

اشتباهات مرگبار سئو

7- عدم تغییر تنظیمات عمومی

وردپرس یک CMS سئو فرندلی است یکی از اشتباهات مرگبار بهینه سازی وردپرس عدم تغییر تنظیمات در ابتدای طراحی سایت است. بعد از نصب وردپرس تنظیمات زیر را انجام دهید.

  •  تغییر عنوان سایت
  •  تغییر منطقه زمانی (مناسب برای سئو محلی است)
  •  تغییر زبان سایت اگر انگلیسی نیست
  •  ساختار URl های خود را روی پست بگذارید زیرا باعث بهبود رتبه می شود.

8- عدم توجه به سرعت بارگذاری سایت

کاربران و گوگل سایت هایی را دوست دارند که سریع تر بارگذاری می شوند. برای اینکه یک سایت با سرعت مناسب داشته باشید یک پوسته با سرعت بالا انتخاب کرده و بیش از حد از افزونه ها استفاده نکنید که یکی از اشتباهات مرگبار سئو است. ارائه دهنده هاست مناسبی انتخاب کرده و از خدمات CDN مثل Cloudflare استفاده کنید. به علاوه می توانید افزونه های کش و افزایش سرعت مناسب را به کار ببرید.

9- بهینه سازی تصاویر

تصاویر بهینه که تاثیر بالایی در سرعت لود سایت دارند یکی از فاکتورهای رتبه بندی در موتور جست و جو هستند. روش های بسیاری برای بهینه سازی تصاویر وجود دارد. تصاویر باید ویژگی های زیر را داشته باشند زیرا سئوی تصاویر تاثیر بالایی در رتبه بندی سایت شما دارد.

  • نام مناسبی داشته باشند.
  • شامل کلمه کلیدی باشند.
  • ویژگی ALT و عنوان داشته باشد.
  • تصاویر را می توانید با پلاگین هایی مانند افزونه WP Smush Pro بهینه کنید.

اشتباهات رایج سئو

10- انتشار همه نظرات

دقت کنید حتما تایید خودکار نظرات را غیر فعال کنید زیرا باعث می شود اسپمرها به صورت خودکار به سایت شما هرزنامه ارسال کنند. این مساله به رتبه شما آسیب می رساند زیرا بک لینک هایی در سایت شما قرار می گیرند که نامربوط یا نامعتبر هستند.

  • برای اینکه نظرات اسپم را کم کنید افزونه مدیریت دیدگاه مانند افزونه wpDiscuz را نصب کنید.
  • افزونه کپچا اضافه کنید.
  • تمامی نظرات ارسالی را قبل از انتشار برای جلوگیری از اسپم بررسی کنید.

11-نادیده گرفتن نصب افزونه های سئو

استفاده از بهترین افزونه های سئو یکی از الزامات است و پیکربندی آن نیز اهمیت زیادی دارد. اگر دانش چندانی درباره سئو ندارید این پلاگین ها کار شما را راحت تر می کنند. یکی از پرکاربردترین افزونه های سئو Yoast است. در ابتدای نصب افزونه نقشه سایت را اضافه کنید.

برای مثال یکی از اشتباهات در سئو استفاده از کلمه کلیدی تکراری است نصب این افزونه کمک می کند که در زمان بکارگیری مجدد یک کلمه به شما اخطار داده شود.

عدم استفاده از افزونه سئو یکی از اشتباهات رایج سئو

12- محتوای بی ارزش

محتوای با ارزش به محتوایی گفته می شود که در جهت رفع مشکل کاربران تهیه شود و در درجه اول آنها را در نظر بگیرد. گوگل بسیار هوشمند است و درک می کند که محتوای شما مفهومی و کاربر پسند ایجاد شده یا فقط برای رتبه گرفتن در نتایج گوگل نوشته شده است. اهمیت به کاربران و تهیه یک محتوای مناسب متفاوت است با زمانی که هدف شما فقط گرفتن ورودی به سایت تان باشد. پس سعی کنید سئو نوشته و پست را به بهترین شکل انجام دهید.

13- عدم رفع مشکل لینک های خراب

لینک خراب شامل صفحاتی است که از دست رفته یا وجود ندارند. موتور جست و جو در هنگام  Crawl کردن  صفحاتی که به این لینک ها اشاره می کنند با صفحات 404 روبرو می شود و این را به عنوان امتیاز منفی در نظر می گیرد. به عبارت دیگر صفحه حذف شده است ولی لینک آن در جای دیگری وجود دارد یا ممکن است لینک دهی با اشتباه املایی انجام شده باشد. داشتن لینک های شکسته و 404 یکی از اشتباهات مرگبار در سئو است.

ابزارهایی مانند Screaming Frog وجود دارند که لینک های خراب داخلی و خارجی  404 را شناسایی می کنند و به شما کمک می کنند آنها را اصلاح کنید. اگر به لینک های شکسته برخورد کردید یکی یکی آنها را حذف کنید.

حتماً بخوانید لینک شکسته چیست؟

14- عدم به روزرسانی محتوا به شکل منظم

به روزرسانی صفحات وبلاگ به معنای انتشار مقالات متنوع در دسته مربوطه به شکل منظم است و به روزرسانی محتوا به این معنی است که محتواهای قدیمی را دوره ای بررسی کنید و آنها را بروز کنید. سعی کنید مطالب یونیک بنویسید و به هیچ عنوان اقدام به کپی کردن محتوای سایت های دیگر نکنید. یکی از اشتباهات رایج سئو آپدیت نکردن محتوا به شکل منظم است.

15- طراحی صفحه 404 مناسب

اگر کاربران یکی از لینک های سایت شما را اشتباه تایپ کنند و خطای 404 دریافت کنند برای اینکه از سایت شما خارج نشوند صفحه را به نحوی شخصی سازی کنید که به آنها لینک به صفحات مختلف و صفحه اصلی را نشان دهد.

16- عدم استفاده از ابزارهای سئو و مارکتینگ

ابزارهایی مانند گوگل آنالتیکس و سرچ کنسول به شما آمار مختلف از کاربران بازدید کننده و دید کاملی از وضعیت سئو صفحات می دهند. این تعامل باعث می شود شما نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید و اطلاعات به ارزشیابی صفحات شما و ایجاد برنامه بازاریابی برای آینده کمک می کنند. اگر یک سایت وردپرس دارید با استفاده از افزونه های سئو مانند افزونه yoast seo می توانید اقدامات مختلف را در سایت انجام دهید پس از نصب این افزونه غافل نضشوید.

17- استفاده از محتوای غیر اخلاقی و جاوی خشونت

گوگل با شناسایی محتوای غیر مجاز و تصاویر حاوی خشونت و تصاویر غیراخلاقی شما را از نتایج حذف می کند بنابراین از ایمن بودن محتوایتان مطمئن شوید به خصوص که بسیاری کاربران اطلاعی از غیرفعال کردن Safe Search ندارند و باعث می شود محتوای شما برای بسیاری از کاربران نمایش داده می شود. البته بهت است محتوای سایت و تصاویرتان را بازبینی کنید و موارد غیرمجاز را حذف کنید.

برای سئو همیشه علم خود را به روز کنید و از اجرای اشتباهات رایج سئو که در این مقاله به آنها اشاره شد اجتناب کنید. اگر نمی توانید مفاهیم سئو را به طور کامل پیاده سازی کنید حتما از یک کارشناس خبره سئو استفاده کنید. زمانی که رتبه سایت شما بالا برود و درآمد شما بیشتر شود هزینه ای که انجام دادید اصلا به چشم نمی آید. در این مقاله اشتباهات مرگبار سئو را شرح دادیم شما سعی کنید از آنها اجتناب کنید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
2 دیدگاه
farhad_farzi
farhad_farzi
06 اسفند 1400 13:12

ممنون، خیلی اطلاعات خوب و کاملی داشت.

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
07 اسفند 1400 23:25

سلام
خوشحالم که مقاله مورد توجهتون بوده دوست عزیز.

آیا مفید بود ؟