ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش سئو

سئو چیست؟ معرفی اصول و مراحل انجام سئو

اگر می خواهید بدانید سئو چیست و وب سایتی بهینه داشته باشید تا در نتایج اول گوگل قرار گیرید با مطالعه این مقاله همراه ما باشید. سئو مخفف کلمه Search Engine Optimization است و به معنای بهینه سازی موتورهای جستجو است. گوگل الگوریتمی دارد که براساس یک سری فاکتورهای مشخص صفحات وب را رتبه بندی کرده و نمایش می دهد. با آشنایی با اصول پایه سئو می توانید رتبه سایت خود را در موتورهای جست وجو بالا برده و بازدید سایت خود را افزایش دهید.

2
26 اردیبهشت 1400
آخرین بروزرسانی: 25 فروردین 1403

اصول اولیه سئو چیست؟

بیشتر جست و جو ها  و ترافیک ها از طریق گوگل اتفاق می افتند و سایر کانال هایی که برای بازاریابی استفاده می شوند درصد کمتری را به خود اختصاص داده اند. سئو یک مدل بازاریابی درون گرا است. اگر شما روی سئوی سایتتان سرمایه گذاری کنید دیگر نیاز به پرداخت هزینه های گزاف برای بازاریابی نیست و می توانید مستقیما از طریق گوگل کاربرانتان را جذب کنید.

سئو یک فرایند مستمر است. رساندن یک سایت به مرحله بالایی از سئو نیازمند تلاش های زیادی است و در بعضی مواقع ممکن است تلاش ها برای بهینه سازی موتورهای جست و جو نتایج خوبی در پی نداشته باشد. بعضی از افراد باور دارند که سئو پیچیده است ولی در واقع این طور نیست. اگر مطابق اصول پیش بروید نتایج خوبی را برای سایت شما به همراه دارد. تنها کافی است اصول آن را بدانید.

سئو چه مزایایی برای وب سایت شما دارد؟

  • کاربران اینترنت روزانه بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو برای پیدا کردن موضوعات مورد نظر خود استفاده می‌کنندشما هم می توانید درصدی از این جستجو را به خود اختصاص دهید.
  • هر چه رتبه شما در موتورهای جست و جو بالاتر باشد، ترافیک بالاتری برای سایت شما به دنبال دارد.
  • 30 درصد کاربران فقط روی لینک اول کلیک می کنند و به سراغ لینک های بعدی نمی روند و 75 درصد کاربران به سراغ صفحه دوم نتایج جستجو نمی روند
  • 70 درصد کاربران بر روی تبلیغات گوگل کلیک نمی کنند و نتایج اصلی را انتخاب می کنند
  • برخلاف سایر تبلیغات که هزینه بر هستند، شما با رتبه ای که در گوگل می گیرید بازدید های بیشتر و رایگانی را دریافت می کنید. سئو بازدید سایت شما را بالا میبرد بدون اینکه نیاز باشد هزینه تبلیغات بدهید.
  • داشتن سئوی خوب و قرار گرفتن در نتایج بالا بر ریو برندینگ شما نیز تاثیر مثبتی دارد و می تواند باعث افزایش فروش اینترنتی شود.
در واقع اینکه شما محتوای خود را بر اساس استانداردهای سئو تنظیم کنید رایگان نیست، اما هزینه آن در مقابل تبلیغات بسیار کمتر است.

چطور وب سایت تان را به گوگل معرفی کنید؟

اولین قدم برای ثبت سایت تان این است که سایت مپ خود را تهیه کنید. سایت مپ ها فایل هایی هستند که حاوی صفحات مهم سایت تان هستند. در قدم دوم باید اکانت سرچ کنسول ایجاد و سایت مپ خود را ارسال کنید. آموزش استفاده از سرچ کنسول را ببینید. اگر خودتان سایت تان را به گوگل معرفی کنید دو مزیت دارد:

  • جست و جوی بهتر: اگر شما از سایت های دیگر بک لینک بگیرید، گوگل سریع تر شما را پیدا می کند.
  • سرچ کنسول پیشنهادات موثری در رابطه با بهبود و بهینه سازی سایت به شما می دهد.

انواع سئو چیست

choosearea

مراحل پیاده سازی سئو چیست؟

خب تا اینجا می دانید که سئو چیست و مزیت سئو سایت چیست در ادامه مقاله به سراغ مراحل سئو سایت می رویم

  • استفاده از یک نام مناسب برای دامنه

اهمیتی ندارد که نام دامنه حتما شامل کلمات کلیدی باشد. چون گوگل تنها بر اساس دامنه تصمیم نمی گیرد که سایتتان درباره چه موضوعی است. اما بهتر است موارد زیر رعایت شود.

  • شامل نام کسب و کار شما باشد.
  • خط فاصله نداشته باشد.
  • کوتاه و بیاد ماندنی باشد.
  • استفاده از یک پلت فرم ساخت وب سایت

استفاده از پلت فرم هایی که افراد بدون مهارت های کد نویسی می توانند کار مدیریت محتوای سایت شما را آسان تر کنند. سیستم های مدیریت محتوا (cms) که نیازی به کد نویسی ندارند مانند جوملا، وردپرس قابل سفارشی سازی و گسترش هستند و به راحتی می توان از پلاگین های مختلف از جمله افزونه های سئو در آنها استفاده کنید.

  • استفاده از یک هاست خوب

عموما هاست های اختصاصی بهتر از هاست اشتراکی هستند. اما تا زمانی که سایت شما ترافیک بالایی نداشته باشد تفاوت چندانی ندارند. مواردی که در انتخاب هاست باید در نظر داشته باشید:

  • امنیت هاست: فعال بودن SSL/TLS
  • مکان سرور: بهتر است سرور در کشوری باشد که در آن سایت شما بازدید بالاتری دارد. زیرا ارسال داده بین سرور و بازدید کننده زمان بر است. البته این تنها معیار انتخاب هاست نیست.
  • پشتیبانی مناسب هاست.
  • تجربه کاربری مناسب

شاید برایتان جالب باشد که نقش تجربه کاربری در سئو چیست اگر بازدیدگنندگان تجربه خوبی از سایت شما داشته باشند در دفعات بعدی هم بر روی لینک سایت شما کلیک می کنند. روش های افزایش و بهبود تجربه کاربری:

  • استفاده از SSL به کاربران القا می کند که سایت شما امن است.
  • سایت شما باید جذاب باشد و محتوای آن منعکس کننده کسب و کار و نیاز مخاطب باشد.
  • سایت شما ظاهر مناسبی برای نمایش روی موبایل داشته باشد. موبایل فرندلی بودن یکی از فاکتورهای بسیار مهم در رتبه بندی گوگل است. زیرا اکثر بازدیدکنندگان از موبایل استفاده می کنند.
  • از پاپ آپ ها و تبلیغات مزاحم خودداری کنید.
  • سرعت بارگذاری سایتتان مناسب باشد. سرعت علاوه بر تجربه کاربری یکی از فاکتورهای مهم در کسب رتبه بهتر در گوگل است. افزایش سرعت سایت می تواند به شما در بهبود این فاکتور کمک کند.

اهمیت تجربه کاربری به قدری برای گوگل مهم است که یک بخش کاملا مجزا در سرچ کنسول مسائل مربوط به آن را بررسی می کند.

  • ساختار منطقی سایت

محتوای سایت شما باید یک ساختار منطقی داشته باشد و برای موتورهای جست و جو و بازدید کنندگان از سلسله مراتب درستی پیروی کند. هر کدام از سلسله مراتب لینک های داخلی سایت شما هستند. لینک های داخلی برای سئو و ux بسیار موثر هستند. زیرا:

  • صفحات بدون لینک دهی داخلی کمتر ایندکس شده و توسط گوگل یافت می شوند.
  • لینک دهی داخلی به بهبود رتبه صفحه شما کمک می کند چون در الگوریتم رتبه بندی گوگل نقش اساسی دارند.
  • لینک دهی داخلی کمک می کند تا گوگل موضوع و ارتباطات صفحات شما را متوجه شود.
  • ساختار url مناسب

ساختار url مناسب از این جهت اهمیت دارد که به افراد کمک می کند موضوع صفحه را بفهمند. ساختار url را می توانید به 5 شکل بنویسید.

  • اصلی: com/?p=123
  • روز و نام: com/2021/03/04/seo-basics/
  • ماه و نام: com/03/04/seo-basics/
  • عددی: com/865/
  • نام پست: com/seo-basics/

اگر تنظیمات را برای سایت جدیدی انجام می دهید ساختار url لینک های داخلی باید به خوبی صفحه یا پستی که ایجاد کرده اید را توصیف کند. در اکثر موارد بهتر است که نام پست باشد. ولی اگر سایتی که از قبل طراحی شده را دست می گیرید ساختار url  نباید تغییر کند. حتی اگر ایده آل نباشند.

 

با اشتباهات مرگبار سئو آشنا شوید تا در ابتدای کار با روش اصولی سئوی سایتتان را بچینید.
  • استفاده از یک پلاگین سئوی مناسب

چنانچه از وردپرس استفاده می کنید خبر خوب این است که افزونه های کاربردی مانند Yoast، Rank Math به شما کمک می کند. روش نصب افزونه یوآست یا رنک مث هم به این صورت است که به بخش افزونه ها رفته، افزودن را بزنید و از بین افزونه ها یواست سئو را انتخاب، نصب و فعال نمایید در ضمن کار کردن با این افزونه ها بسیار آسان است.

چگونه وب سایت خود را سئو کنیم؟

خب با ادامه مقاله همراه ما باشید تا ببینیم مراحل سئو چیست، سئو یک فرآیند مداوم و همیشگی است و به این صورت نیست که با انجام یک مرحله کار تمام شود و نیاز به تکرر مراحل نیست. به طور کلی که 4 مرحله اصلی سئو در زیر آماده شده است

1- جست و جوی کلمات کلیدی

یافتن کلمات کلیدی: اولین قدم در این مرحله این است که بدانید که کاربران سایت شما بیشتر چه کلماتی را جست و جو می کنند. یافتن کلمات کلیدی حوزه کاری تان با طوفان فکری بهترین راه است و اینکه هر کلمه کلیدی چقدر ترافیک دارد. دو ابزاری که برای تحقیق میزان ترافیک کلمات کلیدی و محبوبیت آنها به کار می روند Google trends و Keyword planner هستند.

 سایر ابزارهای کلمات کلیدی را در مقاله ابزارهای تحقیق کلمه کلیدی مشاهده کنید.

معمولا کلمات طولانی تر Long tail موفقیت بالاتری از نظر گرفتن رتبه دارند. می توان از کلمات مترادف نیز استفاده کرد. مثلا برای فروشگاه موبایل کلمات کلیدی زیر می توانند استفاده شوند:

  • خرید موبایل سامسونگ
  • قیمت تلفن همراه
  • لوازم جانبی موبایل
  • سیستم عامل اندروید/ ios موبایل و غیره

از این کلمات به عنوان کلمات کلیدی اصلی می توان استفاده کرد تا ایده های بهتری به دست آید. سپس آنها را به ابزار سرچ کلمه کلیدی مانندkeyword planner وصل می کنیم تا میزان ترافیک آنها را ببینیم.

سئو چیست

choosearea

تقریبا اغلب ابزار های جست و جوی کلمه کلیدی حجم جستجو ماهانه را برای کلمه موردنظر نشان می دهند. مانند keyword planner. از روی میزان سرچ ماهانه به راحتی می توان ترافیک کلمه کلیدی را مشخص کرد. البته در بعضی موارد کلمات کلیدی که میزان سرچ ماهانه بالاتری را دارند ممکن است ترافیک کمتری را به سایت تان سرازیر کنند.

نکته: ابزار کیورد پلنر تخمین صحیحی از میزان سرچ را به شما نمایش نمی دهد. بهتر است این عدد را با یکی از کوئری های موجود در سرچ کنسول مقایسه کنید تا تخمین بهتری از ترافیک این کلمه بدست آورید.

باید دقت کرد که روند ترافیک برای آن کلمه صعودی باشد. اگر این روند صعودی باشد برای ما حائز اهمیت است زیرا نشان دهنده این است که محتوای تولید شده هنوز مورد نیاز کاربران است و بدنبال آن هستند.

  • میزان سختی یک کلمه کلیدی

رتبه گرفتن برای یک کلمه کلیدی پر ترافیک آسان نیست. اتفاقا هر چه کلمه پر ترافیک تر باشد گرفتن رتبه برای آن سخت تر است. یکی از فاکتورهایی که بر روی رتبه گرفتن روی کلمه کلیدی اهمیت دارد میزان رقابت در کلمه کلیدی است که با شاخصی با عنوان میزان سختی در نظر گرفته می شود. سختی کلمه کلیدی به این معنا نیست که شما کلمه سخت را کنار بگذارید بلکه آن را در برنامه بلند مدت برای سئو سایت تان در نظر می گیرد و فعلا با کلماتی شروع می کنید که میزان سختی کمتری دارند. با ابزار keyword research می توان میزان سختی کلمه را مشخص کرد.

مقاله چطور به صفحه اول گوگل برسیم بر این موضوع تاکید دارد که با کلمات ساده تر و لانگ تیل ها (کلمات کلیدی طولانی) می توانید سریعتر در صفحه اول گوگل ظاهر شوید. سپس در ادامه روی کلمات با درجه سختی بیشتر به طور مداوم کار کنید.

2- سئوی داخلی یا On page seo

محتوای سایت شما تاثیر به سزایی در رتبه شما دارد. باید محتوایی ایجاد کرد که کاربران به دنبال آن هستند. مراحل سئو نوشته وردپرس به ما کمک می کنند تا یک صفحه بهینه شده و در موتور جست وجو رتبه بگیرد.

هدف جست و جوی کاربر چیست؟ محتوا باید در راستای هدف جست و جوی کاربر باشد. شما بایستی بدانید که برای کلمه کلیدی هدف تان تمامی سایت هایی که رتبه گرفته اند چه وجه مشترکی دارند. هدف کاربر از تایپ کردن یک کلمه کلیدی یا عبارت چیست؟ اهداف کاربر یادگیری، گشت و گذار، خرید و غیره هستند. یعنی محتوایی را باید آماده کنیم که با هدف جست و جو در یک راستا باشد. برای مثال سرچ کلمه کلیدی “گوشی” سایت هایی را در رتبه اول نمایش می دهد که دسته محصولات گوشی موبایل را برای خرید نمایش می دهند. و سرچ کلمه “سئو” لینک های مربوط به بخش پست و وبلاگ سایت ها را نمایش می دهد.

  • انتخاب یک نامک (slug) مناسب برای آدرس دامنه تان

همانطور که اشاره شد که url باید منطقی و توصیف کننده صفحه باشد، نامک هم باید بهینه باشد. Slug یا نامک بخش اصلی آدرس پس از نام دامنه سایت است که می توان در صفحه ویرایش نوشته آن را ویرایش کرد.

اگر آدرس دامنه تان هیچ زیر دایرکتوری یا زیرفولدری نداشته باشد می توانید مستقیما بعد از نام دامنه، کلمه کلیدی هدفتان را به عنوان نامک به کار ببرید. مثلا اگر کلمه کلیدی هدفتان گوشی موبایل سامسونگ باشد:

Yourwebsite.com//گوشی موبایل سامسونگ

اگر زیر فولدرهایی داشته باشید و شامل بخشی از کلمه کلیدی تان باشند، بهتر است بخشی از کلمه کلیدی تان را که در زیر فولدرها نیست به کار ببرید.

Yourwebsite.com/سامسونگ/گوشی موبایل

  • عنوان جذاب بنویسید

تگ عنوان (عنوان سئو) یک بخش html ای است که عنوان صفحه را مشخص می کند. تگ عنوان همان لینک های آبی رنگی هستند که در هنگام جست و جو در صفحه نتایج جستجو (serp) نمایش داده می شوند. برچسب ها باید با هدف جست و جوی تان در یک راستا باشند. بهتر است به صفحاتی که در کلمه کلیدی مورد نظر تان رتبه می گیرند دقت کنید. مثلا درباره گوشی:

  • ممکن است شامل قیمت باشند که نتیجه می گیریم که قیمت برای کاربران اهمیت دارد.
  • شامل ویژگی خاص یا مدل گوشی باشد که این مساله هم باید به آن در تگ ها توجه شود.

به عنوان مثال برای کلمه گوشی:  “قیمت گوشی موبایل و مشخصات کامل آن”

  • تصاویر را بهینه کنید

تصاویر بهینه، بازدید سایت شما را افزایش و منجر به بهبود رتبه سایت تان می شوند در مورد استفاده از تصاویر و سئوی تصاویر از جمله ترندهای سئو هست هر چند از قبل هم وجود داشته ولی از اهمیتآن در حال حاضر بیش از پیش است.

برای سئوی تصاویر اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. نام مناسبی مرتبط با تصویر برای آنها انتخاب کنید.
  2. از متن alt توصیفی استفاده کنید. تگ alt متن جایگزین تصویر است و برای کاربران قابل مشاهده نیست مگر اینکه تصویر در صفحه، کامل بارگذاری نشود. بعضی از سیستم های مدیریت محتوا هنگام بارگذاری تصویر یک فیلد برای وارد کردن تگ alt دارند.
  3. در صفحات خود تصاویر منحصر بفرد و کاملا متناسب با هدف کاربر قرار دهید.
  4. با نصب یک پلاگین مانند Wp Smush Pro تصاویر را فشرده کنید. همچنین سایت های هستند که برای کاهش حجم تصاویر به کار می روند. مانند optimizilla و jpeg.io

3- لینک سازی خارجی

اگر سایت های دیگر به سایت شما لینک بدهند گوگل شما را ارزشمند ارزیابی کند.  البته لینک سازی آسان نیست. محتوای شما باید به قدری ارزشمند باشد که مالکین سایت های دیگر تمایل داشته باشند که لینک شما را داخل صفحه خود قرار دهند. تکنیک های زیر برای لینک سازی وجود دارد:

  • نویسنده مهمان

وقتی ما به عنوان نویسنده مهمان برای یک سایت دیگر پست وبلاگ می نویسیم، در واقع اطلاعات کاربری و وب سایت خودمان را به عنوان لینک در صفحه وبلاگ مربوطه قرار دهیم. راه هایی که می توان این سایت ها را پیدا کرد: جست و جوی موضوعات مرتبط و پیدا کردن سایت هایی که به این موضوعات پرداخته اند. این سایت ها احتمال بیشتری دارند که شما را به عنوان نویسنده مهمان بپذیرند.

  • تکنیک آسمان خراش

این تکنیک هنر لینک سازی است. با ایجاد یک محتوای بهتر نسبت به  محتواهایی که برای همان موضوع وجود دارد و افراد به آن لینک داده اند. این فرایند شامل موارد زیر است:

  • یافتن موضوع و محتوایی که تعداد زیادی بک لینک دارد.
  • خلق محتوای بهتر
  • از وب سایت هایی که به محتوای اصلی لینک داده اند بخواهید که به شما لینک بدهند.

 

  • تعقیب لینک های رقبا

رقبا را بررسی کنید و ببینید چطور موفق شده اند و آیا از الگوری مشخصی پیروی می کنند یا خیر. اما یک ابزار هم برای برای تحلیل کیفیت بک لینک ها استفاده می شود شما می توایند با ابزاری مانند Open Site Explorer یک موضوع را جست و جو کرده و بعد صفحاتی را که لینک دهی بیشتری برای آنها انجام شده است فیلتر کنید. این به معنای کپی برداری نیست. تنها دانستن اینکه فعالیت آنها با چه الگو و هزینه ای انجام می شود کافی است تا ما با برنامه ای جدی تر و بهینه تر کار کنیم.

لینکسازی یکی از اقدامات مهم تکمیل کننده سئو داخلی است یک لیست بک لینک رایگان به شما کمک می‌کند تا در سایت‌های متنوع لینک بگیرید و رتبه صفحات خود را بهبود بدهید.

4- سئوی تکنیکال

سئوی تکنیکال باعث می شود که موتورهای جست ما را پیدا و ایندکس کنند. از طریق ابزار Webmaster Tools Ahref که به سرچ کنسول متصل می شود می توانید مشکلات تکنیکی سایتتان را متوجه شوید.

seo سئو چیست

بررسی میزان موفقیت سئو

تا اینجا می دانید که سئو چیست اما حالا نوبت آن است که  میزان اثربخشی تلاش هایی که در مراحل قبل انجام دادید را مشاهده کنید. میزان ترافیکی که سایت تان از سرچ ارگانیک (ورودی مستقیم گوگل از صفحات رتبه گرفته شما) می گیرد معیار تعیین کننده میزان موفقیت شما است. با استفاده از ابزار گوگل آنالتیک و رفتن به مسیر زیر شما می توانید ترافیک ارگانیک خود را مشاهده کنید

Acquisition > All Traffic > Channels > Organic Search

اگر تعداد رو به رشد باشد احتمالا مسیر درستی را در پیش گرفته اید. رتبه و ترافیک ورودی را می توانید از ابزار سرچ کنسول گوگل مشاهده کنید. بر اساس کوئری و صفحه اطلاعات جزئی به شما نمایش می دهد که به سئو مجدد و درک دقیق نیاز کاربر کمک بسیار زیادی می کند.

برای اینکه در سئو موفق شوید باید با اشتباهات رایج در سئو آشنا شوید و ار آنها دوری کنید.

بررسی موفقیت سئو

SoV یا Monitor organic Share of Voice  نشان دهنده قدرت یک برند و نفوذ آن در میان مشتریان برند است. هر چه میزان صدای برند شما بین مردم بیشتر باشد، تعداد جست و جوها برای آن برند نیز بیشتر است. پس روی این آیتم وقت بگذارید و آن را نظارت کنید. می توانید متوجه شوید که سئو چقدر روی این آیتم تاثیر گذاشته است. با بهبود رتبه و نمایش بیشتر شما در نتایج جستجو به مرور شناخت کاربران از برند شما در حوزه کاری بیشتر می شود. دقت کنید در کنار کار بر روی کلمات کلیدی نام برند خود را به بهترین شکل نمایش داده و معرفی کنید.

با اصطلاحات رایح در سئو آشنا شوید: CTR (نرخ کلیکimpression (تعداد نمایش) و Bounce Rate (نرخ پرش).

میزان ایمپرشن و نرخ کلیک از بازدیدهای ارگانیک را بررسی کنید. زمانی که یک بازدیدکننده عمل مثبتی در سایت شما انجام می دهد مانند کلیک یا خرید، conversion یا تبدیل اتفاق می افتد. گوگل انالکتیک نرخ conversion را برای هر چیزی که بخواهید مانند خرید نشان میدهد. شما می توانید نرخ تبدیل از ترافیک ارگانیک را فیلتر کنید و هر دوره را با دوره های دیگر مقایسه کنید تا متوجه شوید تلاش های سئو شما چه تاثیری بر این نرخ می گذارد.

معرفی ابزارهای کاربردی برای سئو

ابزار سئوی رایگان

Google Keyword Planner: کلمات کلیدی یکتا به شما پیشنهاد می دهد.

Keyword Generato: صدها کلمه کلیدی برای شما تولید می کند.

SERP Checker: برای یک موضوع، ترافیک جست و جو را بر اساس 3 نتیجه اول تخمین می زند.

Keyword Difficulty Checker: این ابزار میزان سختی کلمه کلیدی را بررسی می کند.

ابزار سئو داخلی

یواست سئو: برای اضافه کردن کلمات کلیدی به سایت و افزودن تگ های عنوان و توضیحات متا را به پست ها و صفحات در وردپرس می توانید از افزونه سواست سئو استقاده کنید.

Ahrefs Webmaster Tools: با این ابزار می توانید تگ های کوچک از دست رفته، توضیحات متا و متن جایگزین تصویر را در هر جایی از سایت تان پیدا می کند.

ابزار لینک سازی

Ahrefs’ Backlink Checker :می توانید 100 بک لینک اول را به هر وب سایت یا هر صفحه وب ببینید.

HARO: این ابزار امکان دریافت فرصت های لینک دهی روزانه را می دهد.

ابزار سئو تکنیکال

سرچ کنسول گوگل یکی از مهمترین ابزارها برای بررسی وضعیت تکنیکال سایتتان است و می توانید تعدادی از خطاهای سایتتان را مشاهده و برطرف کنید.

 

سئو یگ فرایند همیشگی است. ایندکس کردن سایتتان توسط موتورهای جست و جو برای دیده شدن و گرفتن رتبه کافی نیست بلکه باید حتما تمام موارد سئو را رعایت کنید. در این مقاله قصد داشتیم به معرفی این موضوع بپردازیم که سئو چیست و چه مراحلی باید برای رسیدن به رتبه بالا در موتور جست و جوی گوگل طی کنید. در مقاله آموزش سئو وردپرس می توانید ویدئوهای نحوه چیدن استراتژی محتوا و نکات مهم در پرفرومنس سایت وردپرس را ببینید.

توجه کنید که سئو یک مساله زمان بر است و تا رسیدن به نتیجه دلخواه باید تلاش کرد. همچنین بعد از کسب رتبه رضایت بخش نیز یک فرآیند مداوم است که باید برای کسب و کارتان همیشه اجرا شود. شما می توانید چک لیست سئو راست چین را مطالعه کنید. هم چنین برای به دست آوردن تعرفه طراحی سایت به مقاله قیمت سایت فروشگاهی با وردپرس مراجعه کنید.

سئو دنیای گسترده ای است و اگر بخواهیم از سئو صحبت کنیم نیاز به ساعت ها بحث و آموزش دارد خوشحال می شویم اگر برای سئو سایت اطلاعات دیگری دارید با ما در قسمت دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
من محبوبم، کارشناسی ارشد مدیریت IT دارم و بیشتر از 5 ساله که تخصصی وردپرس و سئو کار می‌کنم. معتقدم که هیچ چیز نشدنی وجود نداره؛ فقط استقامت و تلاش میخواد.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
2 دیدگاه
payam danesh
payam danesh
29 خرداد 1400 13:03

آیا ممکنه کسی تمام موارد سئو رو راعایت کنه ولی در سرج گوگل دیده نشه؟

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
30 خرداد 1400 10:52

سلام دوست عزیز
بله موارد زیادی در سئو مهم هست و اینجا تنها به مواردی اشاره شد که جزئیات زیادی داره و مفهوم اصلی "سئو چیست" به برطرف کردن نیاز کردن کاربر می پردازه. سئو یک کار مداوم و زمانبره و مطمئن باشید اگر این مداومت در حوزه کاری خودتون با رعایت اصول سئو باشه حتما نتیجه میگیرید.
به شما توصیه می کنم چک لیست سئو و مقاله رسیدن به صفحه اول گوگل را مطالعه کنید نکات و فرایند جالبی گفته شده.

آیا مفید بود ؟