ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش سئو

برترین ترندهای سئو 2021

اگر چک لیست های سئو را در سایت خود رعایت کرده اید و می خواهید جایگاه بهتری در نتایج کسب کنید و یا حتی رتبه 1 گوگل را بگیرید دانستن برترین ترندهای سئو سال 2021 این هدف را برای شما محقق می کند.

0
14 آذر 1400
آخرین بروزرسانی: 18 فروردین 1403

همانطور که قبلا گفتیم سئو یا بهینه سازی موتورهای جست وجو یکی از روش های جذب مشتری به سایت شما است. اینکه شما رتبه 1 را کسب کنید با رتبه 2 تفاوت بسیاری در گرفتن نرخ CTR تان دارد. باید بدانید که نرخ CTR برای سایت هایی که رتبه 1 هستند 31% و برای سایت ها رتبه 2 این مقدار حدود 16% است. برای اینکه برای سایت خود ترافیک بگیرید برای رسیدن به صفحه اول گوگل و بهبود جایگاه خود در نتایج با توجه به تغییرات الگوریتم های سئو گوگل باید با جدیدترین این تغییرات آشنا باشید. در این مقاله جدیدترین ترندهای سئو 2021 را برای شما آورده ایم.

برترین ترندهای سئو

برای اینکه بتوانید در نتایج جست و جو گوگل باقی بمانید باید خود را با تغییرات هرساله این موتور جست و جو هماهنگ کنید. گوگل همواره در حال ارائه الگوریتم های جدید و تغییر در روند رتبه بندی و فاکتورهای موثر بر آن است. مواردی که گوگل به آنها در رتبه بندی اهمیت می دهد به عنوان ترندهای گوگل شناخته می شوند. برای اینکه بتوانید استراتژی مناسبی برای سئو خود به کار ببرید علاوه بر رعایت چک لیست سئو آشنایی با ترندهای سئو  ضرورت دارد که در ادامه آنها را آورده ایم.

1- جست و جو بر اساس صدا

یکی از ترندهای برتر سئو جست و جو بر اساس صدا است. طبق داده های گوگل 27% از جمعیت جهان از جست و جوی صوتی تلفن همراه خود استفاده می کنند. با توجه به روند رو به رشد آن در دو سال اخیر و احتمال تبدیل بیشتر این کاربران، بهینه سازی این روش جست و جو یکی از ضرورت های سئو شده است. این قابلیت نحوه تعامل کاربران با موتورهای جست و جو را تغییر داده است.

چست و جو با صدا برترین ترندهای سئو 2021

 

2- تمرکز متن بر کاربر و هدف او از جست و جو

زمان اینکه شما فقط یک متن را بنویسید و تنها با هدف نمایش در نتایج برای موتورهای جست و جو بهینه کنید گذشته است. شما باید هدف کاربر را از جست و جوی مقاله خود در نظر بگیرید و در وهله اول برای کاربر متن بنویسید نه موتورهای جست وجو! گوگل اهمیت می دهد که چقدر شما به کاربران تان و رفع مشکل آنها اهمیت می دهید. بنابراین محتوا باید در جهت رفع نیاز کاربر باشد.

3- بازاریابی ویدیویی (Video marketing )

یوتیوب و آپارات موتورهای پر جست و جوی خارجی و ایرانی هستند. ویدیوی خود را برای این موتورهای جست و جو بهینه کنید و آنها را در این سایت های پر بازدید بارگزاری و سئو کنید تا شما را در بخش ویدیو ها نمایش دهد.

بازرایابی ویدیویی از برترین ترندهای سئو

4- الگوریتم Mobile First Indexing

الگوریتم Mobile First Indexing یکی از الگوریتم های گوگل است که در سال 2017 از آن رونمایی کرد. این الگوریتم می گوید که گوگل ابتدا نسخه موبایل شما را ایندکس می کند. بنابراین شما باید نسخه موبایل خود را برای نمایش در رتبه اول بهینه کنید که یکی از برترین ترندهای سئو 2021 است. در واقع گوگل به ورژن موبایل شما نیز اهمیت می دهد و آن را ایندکس می کند. همانطور که می دانید ورودی سایت ها از طریق جست و جو در موبایل افزایش پیدا کرده است بنابراین اگر سایت شما نسخه موبایل داشته باشد رتبه بهتری در نتایج موبایل و حتی دسکتاپ خواهد گرفت و باید راهکارهای سئو خود را برای کاربران موبایل هم به کار ببرید.

5- سئوی محلی

یکی دیگر از ترندهای برتر سئو، سئوی محلی یعنی همان نمایش نتایج به کاربران بر اساس مکان جغرافیایی است. اگربخواهید در نتایج جست و جو برای کاربران محلی دیده شوید پیشنهاد می کنم مقاله سئو محلی چیست را بخوانید. سئو محلی برای کسب و کارهای کوچک مناسب است بنابراین اگر شغل کوچکی دارید روی آن کار کنید.

رنک مث پرو یک افزونه فوق العاده حرفه‌ای برای  سئوی محلی است.

6- تجربه کاربری

تجربه کاربری مناسب باعث می شود کاربران زمان بیشتری در سایت شما باقی بمانند و Dwell Time را افزایش می دهد. تجربه کاربری خوب باعث می شود کاربران سایت شما را به دوستان خود معرفی کنند و آنها را به خرید از شما تشویق کنند. تجربه کاربری را با در دسترس بودن، وضوح کار با سایت و سرعت آن می توان مشخص کرد. توجه کنید که سرعت سایت از همه این موارد اهمیت بیشتری دارد. یکی از موارد مهم در تجربه کاربری تجربه صفحه است.

  • تجربه صفحه
    الکوریتم Core Web Vital یک الگوریتم رتبه بندی جدید گوگل است. گوگل شما را بر اساس تجربه ای که کاربر از صفحه شما دارد ارزیابی می کند. سه فاکتور این الگوریتم را در ادامه توضیح می دهیم. این فاکتورها ترندهای سئو هستند باید برای کسب بهترین جایگاه از آنها استفاده کنید.
  • Largest Contentful Paint (LCP)

این فاکتور نشان می دهد که چقدر زمان می برد تا یک صفحه برای کاربر بارگزاری شود. با بررسی مداوم آن متوجه می شوید محتوای شما به یک کاربر چگونه نمایش داده می شود و آن را بهبود می دهید. سرچ کنسول این فاکتور را که یکی از فاکتورهای Core Web Vital  است به شما نشان می دهد. اگر مقدار آن زیر 2 ثانیه باشد خوب است و اگر زیر 4 ثانیه باشد نیاز به بررسی دارد و بالای 6 عملکرد ضعیفی محسوب می شود.

  • First Input Delay (FID)

تاخیر اولین ورودی یا FID مدت زمانی را نشان می دهد که مرورگر در هنگام بارگیری سایت پاسخ تعامل کاربر با آن صفحه را می دهد. برای مثال این عمل کاربر می تواند کلیک روی یک لینک باشد. در واقع این فاکتور میزان پاسخگو بودن سایت در هنگام بارگیری را نشان می دهد. بنابراین شما باید این زمان را بهینه کنید مثلا تصاویر و اسکریپت های خود را بهینه کنید.

  • Cumulative Layout Shift (CIS)

معیاری برای اندازگیری ثبات دیداری یک سایت و از برترین ترندهای سئو 2021 است. هنگامی که صفحه در حال بارگزاری است تغییر ناگهانی عناصر داخل صفحه در زمان لود شدن برای کاربر نشان دهنده عدم ثبات عناصر صفحه است. مثلا شما وارد یک سایت می شوید و منتظر لود شدن بخشی از آن هستید ولی بعد از اینکه این بخش لود می شود جای آن عوض شده و به پایین صفحه می رود. این معیار اثر مستقیمی روی سرعت وب سایت شما ندارد ولی روی تجربه کاربری تاثیر مستقیمی دارد. CLS پایین یا 0.1 نشان می دهد که آن صفحه وب ثبات بالایی دارد. با بهبود CLS می توانید تجربه کاربری بهتری را رقم بزنید مثلا روی تبلیغات داخل صفحه تان مدیریت داشته باشید یا تنظیم کنید که فونت تان همان اول کار لود نشود.

7- هوش مصنوعی (Artificial intelligence)

در الگوریتم های گوگل از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین استفاده شده است. گوگل برای هوش مصنوعی خود از الگوریتم AI گوگل یا همان Rank Brain استفاده می کند. این الگوریتم را در سال 2015 منتشر کرد. این الگوریتم یادگیری ماشین نتایج جست وجو را بر اساس هدف کاربر و در پاسخ به سوال او نمایش می دهد.
این موتور جست و جو عملکرد خود از لحاظ هوش مصنوعی را پنهان نگه داشته است. گوگل از هوش مصنوعی برای مرتب سازی محتوای وب سایت ها استفاده می کند. به این صورت که محتوایی را که با کیفیت ارزیابی کند در صدر نتایج قرار می دهد. همچنین با استفاده از یادگیری ماشین برای رتبه بندی نتایج جست و جو، جمع آوزی داده و بررسی هدف و محتوای وب سایت کمک می کند. بنابراین شما باید از محتوایی استفاده کنید که به خوبی سئو شده باشد.

هوش مصنوعی از ترندهای برتر سئو

8- نشانه گذاری اسکیما (Schema markups)

چند سال است که نشانه گذاری اسکیما یکی از برترین ترندهای سئو شده است. نشانه گذاری اسکیما به سایت ها کمک می کند که اطلاعات موجود در صفحه را به زبانی به موتورهای جست و جو معرفی کنند که برای آنها قابل درک باشد. این اطلاعات به صورت داده های ساختاریافته در صفحه وب قرار می گیرند. اسکیما به موتورهای جست و جو کمک می کند که نتایج را بهتر و ساختیافته تر به کاربران نمایش دهند. این داده ها باعث افزایش نرخ کلیک آن صفحه می شوند.

انواع نشانه گذاری اسکیما برای مقاله، رویدادها، توضیحات متا، ویدیو، امتیاز و نقد و بررسی است. روش های مختلفی برای قرار دادن کدهای اسکیما در سایت تان وجود دارد. اگر سایت وردپرسی دارید یکی از روش های قرار دادن کد اسکیما استفاده از افزونه زیر است.

9- EAT و برندینگ سئو

گوگل به تازگی الگوریتم EAT را ارائه داده که مخفف واژه های Expertise (تخصص)، Authoritativeness (اعتبار و اقتدار)، Trustworthiness (قابلیت اعتماد) است. یک وب سایت باید با  این فاکتورها خود را به گوگل ثابت کند. این الگوریتم گوگل میزان تخصص نویسنده محتوا و اعتبار و قابل اعتماد بودن آن را می سنجد. EAT یکی از برترین ترندهای سئو 2021 است.

تولید محتوای ارزشمند برای رتبه گرفتن شما خوب است اما شما باید بتوانید در حیطه کاری خودتان به یک برند تبدیل شوید. گوگل برند بودن شما را متوجه می شود. این مساله در آینده یکی از مهم ترین معیارهای رتبه بندی خواهد بود. برندینگ و آگاهی افراد از برند شما از وظایف کارشناس سئو و مهم تر از آن در حیطه وظایف مارکتینگ است. بخش مارکتینگ با استفاده از کمپین های تبلیغاتی، کانال های بازاریابی و غیره برند شما را تقویت می کند.

10- بهینه سازی تصاویر مورد جست وجو

آخرین باری که از یک تصویر در وب سایت تان استفاده کرده اید را به یاد دارید؟ آیا فقط تصویر را آپلود کردید و دیگر هیچ؟ بهینه سازی تصاویر برای موتورهای جست و جو بسیار اهمیت دارد و بدون آن خزیدن (Crawl) و رتبه بندی محتوای وب سایت شما برای موتورهای جست و جو دشوار است. استفاده از تصاویر یکتا که خود شما تهیه کرده اید، فشرده سازی تصاویر و استفاده از فرمت مناسب تصاویر برای گوگل بسیار اهمیت دارد.

11- لینک سازی یا بک لینک های با کیفیت

دادن بک لینک های با کیفیت نیز یکی دیگر از ترندهای برتر سئو است. برای لینک سازی می توانید از افراد فعال در شبکه های اجتماعی و در حوزه های مرتبط مانند بلاگرها استفاده کنید. آنها برای لینک سازی به شما کمک می کنند و باعث بیشتر دیده شدن شما می شوند. دقت کنید که چه سایتی به شما لینک می دهد زیرا میزان اعتبار آن سایت برای گوگل اهمیت دارد. بهتر است سایت موردنظر در حوزه کاری تان یا مرتبط به شما باشد. گرفتن لینک از وب سایت های مرتبط به گوگل می گوید که شما چقدر ارزشمند هستید. با فعالیت هایی مانند ارسال پست میهمان، نوشتن رپورتاژ در رسانه‌های دیگر، کامنت مارکتینگ، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، به اشتراک‌گذاری محتوا برای سایت تان بک لینک بگیرید.

در این مقاله با برترین ترندهای سئو 2021 آشنا شدید و ضرورت اهمیت به آنها را برای شما بیان کردیم. این ترندهای برتر به شما کمک می کنند که رتبه خود را در نتایج جست و جوی گوگل و حتی سایر موتورهای جست و جو بهبود بدهید و به این ترتیب نرخ کلیک و تبدیل بالاتر و در نتیجه درآمد بیشتری را کسب کنید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.