ایکون
ارزان ترین دامنه IR ایران
راست چین کلود
فقط 25 هزار تومان
ثبت دامنه
آموزش سئو

سئوی محلی چیست؟

تصور می کنید اگر نزدیکترین کبابی را در اینترنت سرچ کنید نتیجه ای که در گوگل برای همه نمایش داده می شود یکی است؟ نمایش نتایج جستجو بر اساس موقعیت جغرافیایی و مکانی یک تعریف ساده از سئوی محلی است. اگر می خواهید بدانید که سئوی محلی چیست و چگونه به دیده شدن کسب و کارتان برای کاربران محلی کمک کنید در این مطلب همراه ما باشید.

0
04 آذر 1400
آخرین بروزرسانی: 15 فروردین 1403

سئو کمک می کند که وب سایت شما در نتایج گوگل برای همه افراد در جهان دیده شود. اما به طور خاص، سئوی محلی (Local Seo) بر دیده شدن سایت در مکان های خاص متمرکز است. اگر کاربران محلی شما را به صورت آنلاین پیدا کنند شانس بقای کسب و کار شما افزایش می یابد. در این مقاله، ما توضیح خواهیم داد که سئوی محلی چیست و برای دیده شدن سایت تان برای کاربران محلی چه اقداماتی باید انجام دهید.

سئوی محلی چیست؟

سئوی محلی مخفف “بهینه سازی موتور جستجوی محلی” است و همانطور که می دانید، جذب مشتریان محلی می تواند کلید موفقیت یا شکست باشد. اگر یک کسب‌ و کار محلی مانند یک طراحی سایت رستوران یا آژانس دارید و میخواهید صفحات وب شما برای جستجوهای مشخصی که توسط مخاطبان محلی انجام می‌شوند رتبه‌بندی شوند سئوی محلی به کرا شما می آید. بهینه‌سازی وب‌سایت کسب‌ و کار محلی شما این است که مطمئن شوید مردم می‌توانند شما را به صورت آنلاین و آفلاین پیدا کنند. به خصوص در حال حاضر، در همه‌گیری کرونا، زمانی که مردم بیشتر سعی می‌کنند به صورت آنلاین از کسب و کارها استفاده کنند سئو محلی اهمیت پیدا می کند.

بنابراین، تعریف سئوی محلی را می‌توان بصورت زیر بیان کرد:

به کارگیری تاکتیک‌های بهینه‌سازی موتور جستجو برای هدف قرار دادن خاص این مشتریان ارزشمند محلی

تفاوت سئو با سئو محلی چیست؟

سئوی محلی یا لوکال سئو را می توان زیرشاخه ای از سئو دانست. در حالی که SEO بر کسب رتبه های بالاتر برای صفحات وب سایت شما در جستجوهای گوگل بدون در نظر گرفتن محل تمرکز دارد، هدف SEO محلی برای رتبه های بالاتر در مکان های خاص، مانند شهر یا منطقه خاصی است. مخاطبان محلی اغلب این جستجوها را انجام می دهند. جستجو های محلی برای مشاغل کوچک مفید هستند، زیرا بیشتر خدمات یا محصولاتی را برای مخاطبان محلی ارائه می دهند.

سئو محلی چیست؟

چرا جستجوی محلی مهم است؟

پس از اینکه فهمیدید سئو محلی چیست اجازه دهید به این آمار بپردازیم که ثابت می کند جستجوی محلی چقدر برای مشاغل مهم است:

  • 50 درصد از افرادی که در تلفن خود جستجوی محلی انجام دادند، ظرف یک روز به یک فروشگاه رفتند.
  • 34 درصدی که جستجوی خود را در کامپیوتر یا تبلت انجام دادند، همین کار را کردند.
  • 18 درصد از جستجوهای محلی تلفن همراه منجر به فروش در یک روز می شود.
  • 60 درصد از بزرگسالان آمریکایی به جستجوی خدمات محلی یا اطلاعات محصول در تلفن های هوشمند می پردازند.
  • 50 درصد از جستجوگرانی که در تلفن های همراه خود جستجوهای محلی انجام می دهند به دنبال چیزهایی مانند آدرس کسب و کار محلی هستند.
  • 78 درصد از جستجوهای محلی بر روی دستگاه تلفن همراه به خرید ختم می شود.
  • 71 درصد از افرادی که مورد بررسی قرار گرفته‌اند، گفته‌اند که مکان یک کسب‌ و کار را به منظور تأیید وجود آن قبل از رفتن به آنجا برای اولین بار جستجو می‌کنند.
  • 1 از هر 3 جستجو در گوشی هوشمند درست قبل از رسیدن به فروشگاه انجام شده است.
  • 97 درصد از مصرف کنندگان در سال 2017 به دنبال کسب و کارهای محلی آنلاین بودند و 12 درصد هر روز به دنبال کسب و کار محلی بودند.

جست و جوی محلی

 

چگونه سئوی محلی را شروع کنم؟

حال که متوجه شدیم اهمیت سئو محلی چیست باید بدانیم چطور از آن استفاده کنیم. موثرترین راه برای شروع دیده شدن کسب و کارتان برای جستجوهای محلی، تمرکز بر روی گوگل است. وقتی صحبت از لوکال سئو به میان می‌آید، تفاوت چندانی با سئوی عادی در تحقیق کلمات کلیدی، محتوا، لینک‌ها و سئو فنی درون صفحه ندارد و تفاوتش فقط در تمرکز بر نتایج محلی است.

یکی از اولین کارهایی که باید انجام دهید این است که تمام جزئیات مرتبط به کسب و کار خود را درحساب Google My Business خود اضافه کنید. استفاده از رسانه های اجتماعی محلی، نقل قول ها و حتی بروشورهای دهان به دهان و چاپی به سئوی محلی کمک می کنند. پس از آن نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  • تحقیق کلمات کلیدی

پیدا کردن کلمات کلیدی برای Local Seo با سئو معمولی تفاوتی ندارد و فقط در برخی از جنبه ها کمی متفاوت هستند. برای مثال استفاده از گوشی‌های هوشمند، جستجوی صوتی را به عنوان یکی از راه های اصلی جستجوهای محلی آسان تر کرده است. گفتن “در نزدیکی من یک دکتر پیدا کن” یا “یک لوله کش در نزدیکی من پیدا کن” برای اکثر مردم آسان تر از تایپ کردن است. بنابراین، تعجب آور نیست که شاهد افزایش جستجوهای محلی بر اساس جستجوی صوتی مکالمه باشیم. بنابراین پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط به چنین سوالاتی می تواند به سئو محلی کمک کند. برای پیدا کردن این کلمات کلیدی می توان از ابزارهای انتخاب کلمات کلیدی مانند KWFinder ،Google Trends ،Google Search Console و.. استفاده کنید.

  • اهمیت محتوا

محتوا با تمرکز محلی اهمیت قابل توجهی در سئوی محلی دارد. با این حال، صرف نوشتن محتوای طولانی لزوما همیشه بهترین نتایج را به همراه نخواهد داشت. همه چیز به ماهیت نتایج پرس و جو شما بستگی دارد و اینکه آیا این محتوا با هدف کاربر در پرس و جو مطابقت دارد یا خیر. نوشتن محتوای محلی با همه این عوامل به شما کمک می‌کند به محتوای باکیفیتی برسید که گوگل می‌خواهد برای نتایج محلی خاص بازگرداند. برای مثال شما یک کافی شاپ یا رستوران دارید که می خواهید به کاربران محلی نمایش داده شود محتوای خود را مطابق با کاربران محلی تنظیم می کنید.

  • لینک های سئوی محلی

برای لوکال سئو، لینک ها کمی متفاوت از سئوی عادی هستند. ابتدا باید دستورالعمل‌های سرچ کنسول را در بررسی لینک ها در نظر بگیرید. در سایت های محلی مانند روز نامه ها، مدارس، انجمن ها و دانشگاه ها لینک سازی کنید. این لینک ها به اعتبار سایت شما در جستجو های محلی کمک می کند.

  • قرار دادن NAP در سایت

NAP به چه معناست؟ NAP مخفف Name ،Address ،Phone Number به معنای نام، آدرس و شماره تلفن کسب و کار شماست که می خواهید در سایت نمایش داده شود. قرار دادن این اطلاعات علاوه بر افزایش اعتبار برندتان به شناسایی کسب و کار شما در سایت کمک خواهد کرد.

  • ثبت مکان سایت در نقشه گوگل

آدرس کسب و کار خود را در Google Map ثبت کنید. ثبت سایت شما در نقشه گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد. گوگل برای رتبه بندی صفحات شما در ابتدا به گوگل مپ مراجعه می کند. برای اضافه کردن سایت به گوگل مپ مراحل زیر را دنبال کنید. کلیه مراحل را به صورت تصویری در ثبت کسب و کار در نقشه گوگل ببینید.

1. به گوگل مپ بروید.

2. آدرس را با استفاده از نوار جستجو در گوشه سمت چپ بالای صفحه جستجو کنید.

3. در نوار کناری ظاهر شده، روی «افزودن مکان» کلیک کنید.

4. مکان، نام، و دسته مکان (اینها الزامی است) و همچنین هر ویژگی دیگری را که می خواهید اضافه کنید، در پنجره بازشو اضافه کنید.

5. روی «ارسال» کلیک کنید.

  • افزونه سئو محلی وردپرس

یکی از افزونه هایی که میتواند در اجرای بهتر لوکال SEO به شما کمک کند، افزونه سئو محلی وردپرس رنک مث است.

چه کسانی از سئوی محلی سود می برند و چرا؟

هر کسب و کاری که موقعیت مکانی و فیزیکی برای ارائه خدمت در آن مهم است، به سئو محلی سایت خود نیاز دارد. بازاریابی موتورهای جستجوی محلی نقش مهمی در جذب مشتریان و در نتیجه کسب درآمد بیشتر دارد و به نفع مشاغل کوچکتر نسبت به سایت های بزرگتر است. اجازه دهید مجددا با دید تجاری بررسی کنیم که سئو محلی چیست.

✔️ بازاریابی سئوی محلی فرآیند متقاعد کردن موتورهای جستجو است که کسب و کار شما در نتایج جستجوهای مبتنی بر مکان ظاهر شود.

در ادامه چند نمونه از کسب و کارهایی که لوکال سئو در نمایش آن ها بسیار موثر است را به عنوان نمونه نام برده ایم.

  • وکلا و مؤسسات حقوقی

یکی از بزرگترین مزایای Local Seo برای وکلا این است که گوگل یک دکمه تماس را مستقیما در نتایج جستجوی محلی تلفن‌های همراه نشان می‌دهد. بنابراین وقتی مشتری بالقوه تلفن خود را بیرون می‌آورد و «[نوع] وکیل» را جستجو می‌کند، نتایج هدفمندی را برای مکان خاص خود می‌بیند. در اینصورت دقیقاً در زمانی که به وکیل نیاز دارند، می توانید آن ها را پیدا کنید.

سئو محلی دفتر وکالت

  • پزشکان و اقدامات پزشکی

اکثر مردم نمی خواهند مسیر طولانی را برای ملاقات با پزشک طی کنند. ترجیح می دهند یک دکتر نزدیک خود پیدا کنند که اگر لازم شد بتوانند بطور منظم به آنجا مراجعه کنند. همانطور که در تصویر می بینید ادرس و نام پزشک به همراه شماره تماس آن در نتایج دیده می شود.لوکال سئو و پزشکی

  • لوله کش ها

یکی از کسب و کارهای بعدی که از سئوی محلی بهره می برد لوله کش هستند. به این موضوع فکر کنید آیا کسی که در یک وضعیت اضطراری مربوط به لوله کشی قرار می گیرد، به فروشگاه می رود؟ نه، آنها معمولاً برای جستجوی یک لوله کش نزدیک به گوگل می روند. نتایج جستجوی گوگل راه آسانی را برای کسی فراهم می‌کند که مستقیما با یک لوله‌ کش تماس بگیرد، نظرات را بخواند و در صورت بروز چنین شرایط اضطراری، فوراً به لوله‌ کش‌ ها ی محلی دسترسی پیدا کند.

لوکال سئو لوله کشی

  • رستوران ها

جستجوی رستوران ها یکی از رایج ترین سرچ ها در جستجو های محلی است و بیشترین سود را از SEO محلی می‌برند. علاوه بر این، به مردم این امکان را می‌دهد تا رستوران‌ ها یی را که بهترین کیفیت غذا و خدمات را در محله ارائه می‌دهند، ببینند.

سئو محلی چیست؟ در رستوران چگونه است؟

چه کسی از سئوی محلی سود نمی برد؟

در حالی که ما به عنوان متخصصان سئو دوست داریم ببینیم همه از لوکال سئو بهره ببرند و این خدمات را به مشتریان بیشتری بفروشند، واقعیت این است که برخی از کسب‌ و کار ها که از سئوی محلی سودی نمی برند.

مشاغلی مانند فروشگاه های آنلاین و تجارت الکترونیک، مشاغلی که نمی خواهند اطلاعات محلی خود را به اشتراک بگذارند و فروشندگان آنلاین که می خواهند اطلاعات خود را خصوصی نگه دارند، احتمالاً کاندیدای خوبی برای خدمات سئوی محلی نیستند.

 

سئو محلی چیست؟

 

در این مقاله گفتیم که سئو محلی چیست و چطور می توانیم با رسیدن به صفحه اول گوگل در نتایج محلی از مزایای آن بهره مند شویم. برای کسب و کار های محلی، دیده شدن در نتایج به کاربران دسترسی به آنها را  آسان تر و در نتیجه ارزان تر می کند. احتمالا مشتریان بعضی از کسب و کار ها مجددا به این خدمات نیاز پیدا کنند، جز مشتریان وفادار شما شوند و امکان دارد شما را به بقیه مشتریان نزدیک به شما پیشنهاد دهند. پس اگر صاحب کسب و کار محلی هستید از سئوی محلی غافل نشوید و اگر هم به خدمات محلی نیاز پیدا می کنید حتما از نتایج محلی گوگل استفاده کنید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش رنک مث؛ تنظیمات صفر تا 100 کاملا کاربردی
در آموزش رنک مث، شما را با نحوه نصب و راه اندازی آن آشنا خواهیم کرد تا بتوانید براحتی اصلی ترین تنظیمات سئو را برای سایت وردپرسی خود انجام دهید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.