ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
توسعه کسب و کار

راه های افزایش فروش اینترنتی برای تحول کسب و کارتان

با افزایش روز افزون فروشگاه های آنلاین بسیاری از افراد برای صرفه جویی در زمان، مشکلات رفت و آمد و مقایسه راحت تر محصولات خرید آنلاین را انتخاب می کنند. نتایج تحقیقات نشان می دهند 60% افراد ترجیح می دهند از داخل خانه خرید کنند و این یعنی تعداد بالای مشتریان بالقوه که می توانید بر روی آن ها سرمایه گذاری کنید. با رعایت نکات زیر مطمئن خواهید شد که در مسیر موفقیت قرار گرفته اید تا سهم خود را در بازار فروش آنلاین افزایش دهید.

2
04 اردیبهشت 1401
آخرین بروزرسانی: 17 اسفند 1402

امروزه فضای فروش آنلاین نسبت به فروش حضوری برای صاحبین کسب و کار بسیار رقابتی شده است زیرا امکان مقایسه محصولات و قیمت آنها در چند دقیقه برای مشتری امکان پذیر است. اگر صاحب فروشگاه اینترنتی هستید مهم ترین دغدغه شما افزایش فروش آنلاین است و بعد از طراحی سایت فروشگاهی باید بتوانید با به کارگیری روش های کارآمد و اصولی بازاریابی به پیشرفت فروشگاه اینترنتی خود کمک کنید. دانستن رمز و راز فروش اینترنتی برای هر صاحب فروشگاه آنلاین ضروری است. در این مقاله 12 روش افزایش فروش اینترنتی برای کسب و کارهای آنلاین را آورده ایم که اگر همه را به کار ببرید به افزایش فروش شما در بلندمدت کمک می کنند.

اقدامات لازم برای افزایش فروش آنلاین

برای پیروزی در فضای رقابتی فروش آنلاین باید مجموعه ای از نکات را رعایت کنید. در ادامه عوامل موفقیت یک فروشگاه اینترنتی را با هم بررسی می کنیم که انجام آنها افزایش فروش اینترنتی را برای شما به دنبال دارد. قبل از اینکه به سراغ این روش ها برویم باید بدانید که صداقت در فروش مهم ترین اصل است ادعایی نکنید که از پس آن بر نیایید، واقع بین باشید زیرا کاربران امروزه بسیار آگاه شده اند و متوجه همه چیز هستند.

1. روند خرید را برای کاربران آسان کنید

یکی از اهداف کاربران در خرید اینتنرتی، انجام سریع خرید بدون معطلی است. اگر شما بتوانید شرایطی را به وجود آورید تا روند خرید را آسان کنید گام بزرگی برای رضایت کاربران بازگشت و خرید دوباره مشتری برداشته اید.

✔️ حذف گزینه های اضافی در فرایند پرداخت: وجود بعضی از گزینه ها در فرایند پرداخت غیر ضروری است. برای مثال اگر از ووکامرس استفاده می کنید بهتر است روند خرید محصولات دیجیتال متفاوت باشد. برای این محصولات که فایل بعد از خرید در اختیار مشتریان قرار می گیرد، حذف فیلد آدرس روند خرید را برای آنها ساده تر می کند.

✔️ کوتاه کردن فیلدهای ثبت نام: کاربران تمایلی به پر کردن فیلدهای زیاد برای عضویت در سایت ندارند. تعداد زیاد فیلدهای ثبت نام ممکن است باعث شود کاربر در سایت شما ثبت نام نکند چه برسد که خرید کند. استفاده از افزونه هایی که امکان ثبت نام را تنها با افزودن ایمیل یا شماره تلفن می دهند برای کاربران رضایت بیشتری را به دنبال دارد. این افزونه ها را می توانید از راست چین بخرید.

.عضویت با شماره موبایل، آمار ثبت نام کاربران رو تا 48% بالا می‌بره  افزونه digits 

✔️ روش های پرداخت متنوع: بعضی از افراد به هر دلیل نمی توانند از طریق درگاه اینترنتی خرید را انجام دهند. گزینه کارت به کارت می تواند به این افراد حس بهتری از خرید بدهد. به علاوه گاهی افراد می خواهند برای یک محصول بیعانه بدهند و هزینه کامل را بعد از دریافت محصول و در محل پرداخت کنند که می توانند از افزونه پرداخت در محل ووکامرس استفاده کنند.

💲 با آسان کردن فرایند پرداخت بخش زیادی از راه پر پیچ و خم افزایش فروش آنلاین را گذرانده اید.

 2. برنامه ها یا کمپین های وفاداری مشتری را به عنوان راهکار افزایش فروش آنلاین یکباره به کار ببرید.

هزینه جذب مشتری جدید حداقل 3 برابر هزینه مشتری وفادار است. در تصویر زیر می بینید که این هزینه به 6 تا 7 برابر هم می رسد. حقیقت این است که مشتریان وفادار خرید خود را به صورت دوره ای تکرار می کنند. ایجاد برنامه های وفاداری مانند کمپین های ارائه تخفیف و جشنواره ها، فروش شما را در مدت کوتاهی چند برابر می کنند و بازدید سایت شما را هم افزایش می دهند. ارائه کد تخفیف، رضایت و وفاداری مشتری را بالا می برد و باعث بازگشت او و خرید بیشتر می شود؛ بنابراین از ارائه کد تخفیف به مشتریان به مناسبت های مختلف دریغ نکنید.

ایجاد وفاداری یکی از راه های افزایش فروش اینترنتی

پیگیری مشتریان و فراموش نکردن آنها

یکی دیگر از روش های افزایش وفاداری که در افزایش فروش اینترنتی تاثیر گذار است، برخورد مناسب با مشتری و رفع مشکل به موقع است. شک نکنید که برخورد شما در ذهن مخاطب می ماند و اگر خاطره خوبی از شما نداشته باشد، ممکن است این تجربه نارضایتی را برای 10 ها نفر از دوستان خود بازگو کند. احتمال کمی وجود دارد که کاربران رضایت خود را نیز به دوستان شان منتقل  کنند. ارائه تجارب به این صورت بازاریابی دهان به دهان نامیده می شود که اگر این بازخورد منفی باشد در دراز مدت تاثیر منفی روی فروش اینترنتی شما خواهد داشت.

یکی از مهم ترین نکات فروش آنلاین که در پیشرفت فروشگاه اینترنتی شما تاثیر دارد، افزایش کیفیت محصولات است که مطابق تصویر زیر می بینید بیشترین تاثیر را در وفاداری مشتری دارد.

افزایش فروش اینترنتی با وفاداری مشتریان سایت

💲 افزایش اعتماد و وفاداری مشتریان به شما اطمینان می دهد که آنها خرید خود را به صورت دوره ای تکرار می کنند.

3. یک لیست ایمیل از کاربران و مشتریان بالقوه تهیه کنید.

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ یکی از روش های بازاریابی است که نرخ تبدیل خوبی نسبت به سایر روش های بازاریابی دارد و همیشه بعنوان ابزاری برای افزایش فروش آنلاین مورد استفاده قرار میگیرد. نرخ تبدیل این روش در کسب و کارهای مختلف متفاوت است اما به طور میانگین بالای 15.22 درصد است. علت این نرخ تبدیل بالا این است که شما مخاطبان تان را کاملا هدفمند انتخاب می کنید و برای کاربران سایت خودتان ایمیل ارسال می کنید.

برای گرفتن ایمیل کاربر در سایت راه های مختلفی مانند پر کردن فرم هایی مانند عضویت کاربران در خبرنامه، ثبت نام، صفحات فرود عضویت، پاپ آپ ها، فرم های تماس با ما و غیره وجود دارد. از این لیست ایمیل در بازاریابی مستقیم یا ایمیل مارکتینگ استفاده کنید. بنابر این در کنار سایر اقدامات بازاریابی ایمیلی یکی از بهترین راه های افزایش فروش اینترنتی و رشد سریع کسب و کار ایجاد یک لیست ایمیل از مشتریان است.

💲 با استفاده ار بازاریابی ایمیلی کاربران را از تخفیفات، کمپین ها و محصولات جدید آگاه کنید تا ضمن افزایش تعامل با مشتری او را ترغیب به خرید کنید.

4. سیستم مدیریت ارتباط با مشتری و خدمات پشتیبانی راه اندازی کنید.

وقتی حجم سفارشات بالا می رود ردیابی تراکنش ها سخت می شود. استفاده از یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به شما کمک می کند با با افزایش مشتریان و سفارشات با مقیاس کسب و کار خود هم راستا شوید و بتوانید مدیریت مشتریان را راحت تر انجام دهید. سیستم های CRM زیادی وجود دارند که می توانید از آنها برای بررسی تراکنش ها، مدیریت کاربران و در نهایت از داده های بدست آمده برای افزایش فروش و کمپین های متناسب استفاده کنید.

5. قیف فروش را بعنوان راهکار پایدار افزایش فروش آنلاین ایجاد و بهبود بدهید

اگر از استراتژی قیف فروش استفاده نمی کنید مرتکب اشتباه بزرگی شده اید. قیف فروش یا Sales Funnel یک مدل بازاریابی است که مسیر خرید بازدیدکنندگان از سایت شما را نشان می دهد و هدف آن هدایت و جذب مشتری و در نتیجه افزایش فروش اینترنتی است.

قیف فروش 4 مرحله دارد:

  • آگاهی
  • علاقه
  • تصمیم گیری
  • عمل (که همان اقدام به خرید است.)

شما باید در مرحله اول رفتار مخاطب را ارزیابی و تحلیل کنید، سپس توجه مخاطب را جلب کرده، بعد از آن با ایجاد کمپین یا روش های دیگر به کاربر آفرهای ویژه بدهید و در آخر کاربر است که خرید می کند.

افزایش فروش آنلاین با قیف فروش

در بخش بالایی قیف، مشتریان بالقوه وارد شده و در پایین ترین بخش درصدی از آنها به مشتری تبدیل می شوند. هر چه تعداد مشتریان بالقوه بیشتر باشد قیف قوی تر شده و فروش بالاتری خواهید داشت. بررسی کنید چگونه با استفاده از قیف فروش می توانید فروشتان را افزایش دهید. قیف فروش یکی از راه های افزایش فروش اینترنتی است.

💲 با بهبود نرخ کلیک در هر مرحله قیف، نرخ تبدیل نهایی بهبود می یابد. %1 افزایش نرخ تبدیل کلی، باعث افزایش سود 2 برابری می شود.

6. قابلیت چت آنلاین با مشتری را برای ترغیب به خرید قرار دهید.

بسیاری از کاربرانی که وارد سایت می شوند قصد دارند که سوالاتی را مطرح کرده و همان موقع خرید کنند. امکان چت آنلاین کاربران را به هدف شما که همان افزایش فروش آنلاین است نزدیک تر می کند و باعث اطمینان خاطر و افزایش رضایت آنها می شود. کاربری که اطلاعات مفیدی به دست آورده و به درستی راهنمایی شده است امکان خرید او از سایت بیشتر است. به این منظور افزونه های چت آنلاین را ببینید و بر اساس کاربرد یکی از آنها را انتخاب کنید.

همچنین می توانید در سایت خود نیز یک سیستم پشتیبانی از طریق تیکت را نیز راه اندازی کنید که افزونه تیکتا می‌تواند این امکان را برای شما فراهم کند.
محصول پیشنهادی
بنر
افزونه تیکت پشتیبانی تیکتا، Ticketa
دسته بندی : افزونه پشتیبانی و چت
1302
فروش
86%
رضایت

سیستم پشتیبانی یکی از بهترین روش ها برای تعامل با کاربران است. با سیستم پشتیبانی از طریق تیکت، به مشتریان خود نزدیک می شوید و با شنیدن نظرات، مشکلات و انتقادات آنها سایت و روند فروش را بهبود می دهید و به پیشرفت فروشگاه اینرنتی خود کمک می کنید.

💲  با استفاده از چت آنلاین و سیستم تیکت به سوالات و دغدغه های کاربران پاسخ دهید و به افزایش فروش اینترنتی خود کمک کنید.

7.  بر تجربه مشتری تمرکز کنید.

تجربه ای که بازدید کننده یا مشتری از تعامل با سایت شما به دست می آورد یکی از اصول مهم ماندگاری مشتری است. تجربه بد از خرید محصول بی کیفیت یا فرایند پرداخت پیچیده می تواند باعث ترک مشتری و سوئیچ او به سایت های دیگر شود و در صورت تجربه بد ممکن است به سرعت تجربه خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارد. گاهی وقت ها هم سایت ها به دنبال افزایش ترافیک سایت هستند اما نمی توانند پاسخگوی کاربران باشند بناب این باید مواظب بود که بتوان به همه کاربران خدمت ارائه کرد و تجربه خوبی از حضور در سایت ما داشته باشند.
ارائه تجربه های شخصی سازی شده به کاربران از جمله ارائه اعلان های شخصی سازی شده بر اساس علاقمندی مشتریان باعث بهبود تجربه کاربری شده و به بهینه سازی فرایند افزایش فروش کمک می کند. اگر بر اساس رفتار قبلی مشتری و سرچ هایی که داشته است با سیستم های پیشنهاد دهنده به او محصولاتی که ممکن است خرید کند را پیشنهاد دهید منجر به افزایش فروش آنلاین شما خواهد شد.

💲 به دنبال برطرف کردن نیاز کاربر باشید با نزدیک شدن به سلیقه مشتری و ایجاد تجربه کاربری شخصی، درآمد بالای خود را در فروش آنلاین تضمین کنید.

8. بهترین کالا را برای فروش اینترنتی انتخاب کرده و به تدریج کالای بیشتری اضافه کنید. 

همه کالاها در فروش اینترنتی موفق نیستند بعضی از کالاها فروش آنلابن بهتری دارند و بیشتر توسط کاربران سرچ می شوند. انتخاب هوشمندانه یک کالا قدم بزرگی در افزایش فروش اینترنتی است. در ادامه کالاهای پر فروش که بیشتر توسط کاربران اینترنتی جست و جو شده اند را می بینید.

بررسی میزان فروش اینترنتی کالاهای متنوع

 9. برای افزایش فروش اینترنتی بر کاربران سوشال مدیا تمرکز کنید.

آمار زیر نشان می دهد استفاده از شبکه های اجتماعی تا چه اندازه در پیشرفت سریع فروشگاه اینترنتی شما نقش دارد. تحقیقات از 67000 مشتری آنلاین نشان داد که 67 درصد آنها خدمات را از طریق شبکه های اجتماعی دریافت کرده اند. استفاده از چند رسانه و پلتفرم و حضور در همه جا به شما در افزایش آکاهی از برندتان کمک می کند و به طور غیر مستقیم بر فروشتان تاثیر می گذارد زیرا یکی از بهترین روش تبلیغ کسب و کار است. به علاوه با تبلیغات در شبکه هایی مانند اینستاگرام هم می توانید به صورت مستقیم فروش اینترنتی تان را افزایش دهید و اطلاعات بیشتری در مورد خدماتتان به کاربران ارائه دهید. قدرت سوشال مدیا را در معرفی خود و محصولات و فروش بیشتر دست کم نگیرید.

استفاده از شبکه های اجتماعی درصد ریزش یا افزایش مشتری
عدم پشتیبانی مشتریان در شبکه های اجتماعی نرخ ریزش 15% بیشتر
پاسخگویی در شبکه های اجتماعی افزایش 20-40% پرداخت مشتری

 

 

 

10. از پاپ آپ های بهینه و هدفمند استفاده کنید

پاپ آپ ها برنامه هایی هستند با آنها می توانید پیشنهادات خود را به کاربران ارائه دهید و افراد را به ثبت نام، عضویت در خبرنامه، ارائه پیشنهادات بازاریابی برای جذب و وفاداری مشتری ترغیب کنید. البته نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که استفاده بیش از حد از پاپ آپ ها ممکن است کاربران را خسته کند. دقت کنید که پاپ اپ را در کجای و با چه المان هایی به کاربران نمایش دهید تا دقیقا منجر به بهبود فروش آنلاین شود.

نقش پاپ آپ در افزایش فروش سایت
💲 ارائه پیشنهادات فروش از طریق پاپ اپ می تواند 3 تا 10 درصد نرخ تبدیل ایجاد کند.

11. به بهبود سئوی سایت توجه کنید

به یکی از مهمترین نکات برای افزایش فروش آنلاین یعنی سئو سایت رسیدیم. اکثر افراد قبل از هر خرید در اینترنت سرچ می کنند، بهبود سئوی سایت و قرار گرفتن در نتایج اول گوگل به شما کمک می کنند در نتایج جستجو قرار گیرید و این یعنی امکان افزایش چند برابری کاربران شما. سئو سایت فرایندی بلند مدت است که با بهبود رتبه صفحات شما به دیده شدن و افزایش فروش شما از طریق موتورهای جست و جو کمک می کند. بهبود رتبه فرایندی یک شبه نیست اما به دلیل اهمیتی که دارد در این بخش آورده شده است. چک لیست سئو را ببینید و وضعیت سئو سایت تان را آنالیز کنید زیرا یکی از روش های افزایش ترافیک سایت است.

💲   قدرت موتورهای جست و جو را دست کم نگیرید، اگر رتبه 1 در نتایج SERP باشید به طور میانگین 31 درصد کلیک بیشتری می گیرید. 

12. طراحی ریسپانسیو سایت برای نمایش در موبایل را فراموش نکنید.

برای بهبود نمایش سایت تان در موبایل تلاش کنید. با توجه به اینکه 50 درصد کاربران از طریق موبایل خرید خود را انجام می دهند لزوم طراحی سایت ریسپانسیو بسیار مهم شده و سایت شما باید در موبایل و تبلت بدون مشکل نمایش داده شود. ابزارها و روش های زیادی برای بررسی ریسپانسیو بودن سایت وجود دارند. در این راستا ابزارهای تست ریسپانسیو سایت را ببینید.

💲 نسخه ریسپانسیو سایت می تواند باعث افزایش %62 فروش آنلاین شود.

روش های زیادی برای افزایش فروش اینترنتی وجود دارد. یکی دیگر از روش ها ثبت مکان در گوگل مپ است. برای موفقیت در فروش اینترنتی به کارگیری استراتژی های افزایش فروش ضروری است. به علاوه روش های دیگر افزایش فروش شامل:

  • امکان بازگشت وجه بدون شرط را برای مشتریان قرار دهید.
  • از پیشنهادات لحظه ای در صفحه اصلی سایت برای استفاده از محصولات یا سرویس های خود استفاده کنید.
  • رضایت کاربران را در صفحه محصول با تصویر نشان دهید.
  • ارائه محصولات با مدل مشابه را کم کنید زیرا ممکن است باعث سردرگمی کاربران و تردید آنها برای خرید شوید.
  • یکی از راه های افزایش فروش اینترنتی ارائه سرویس یا کالای رایگان است زیرا همه مردم عاشق خدمات رایگان هستند. برای مثال ارائه دو کالا به ازای خرید یک کالا.
  • بعد از اینکه اولین سفارش را از مشتری گرفتید او را فراموش نکرده و به مشتریان خدمات پشتیبانی ارائه دهید تا آنها را به مشتری ثابت تبدیل کنید.
  • نمایش محصولات پر فروش در سایت

تمام راه های افزایش فروش اینترنتی در جهت افزایش وفاداری مشتریان و اعتماد آنها به فروشگاه شما است. امیدوارم با به کارگیری روش های گفته شده در این مقاله بتوانید تجربه های خوبی در زمینه فروش آنلاین به دست آورید. خوشحال می شویم شما هم تجربیات خودتان را با ما درقسمت دیدگاه ها به اشتراک بگذارید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
سوالات متداول

با این اقدامات می توانید رضایت مشتریان را بیشتر کرده و باعث افزایش فروش شوید.

  • حذف گزینه های اضافی در فرایند پرداخت
  • کوتاه کردن فیلدهای ثبت نام
  • روش های پرداخت متنوع
  1. آسان کردن روند خرید
  2. برنامه ها یا کمپین های وفاداری مشتری
  3. ایجاد یک قیف فروش
  4.  قابلیت چت آنلاین با مشتری
  5. ایمیل مارکتینگ
مقالات مرتبط
بنر
دانلود رایگان نمونه طرح توجیهی استارت آپ
داشتن یک کسب و کار بسیار شیرین است. میتوانیم افراد زیادی را در اقوام و آشنایان ببینیم که بواسطه کسب و کارشان به آرزو ها و رویاهای شیرین خود رسیده اند. اگر شما هم به فکر شروع و رشد کسب و کار خود افتاده اید و قصد دارید در یکی از شتاب دهنده ها عضو شوید یا در جلسات جذب سرمایه گذار شرکت کنید، حتما ...
بنر
مهندسی پرامپت؛ مثل حرفه‌ای‌ها با Chat GPT کار کنید!
احتمالا برای شما پیش آمده که درخواستی از ChatGPT داشته باشید ولی پاسخ، آنقدر توی ذوق شما بزند که دیگر هوس کمک گرفتن از این چت بات را نکنید. اگر نحوه صحیح درخواست کردن از این چت بات را بدانید، به عبارت دیگر خشت اول را برای استفاده از ChatGPT را درست بگذارید، پاسخ های صحیح دریافت می کنید.
بنر
راه های افزایش فروش اینترنتی برای تحول کسب و کارتان
با افزایش روز افزون فروشگاه های آنلاین بسیاری از افراد برای صرفه جویی در زمان، مشکلات رفت و آمد و مقایسه راحت تر محصولات خرید آنلاین را انتخاب می کنند. نتایج تحقیقات نشان می دهند 60% افراد ترجیح می دهند از داخل خانه خرید کنند و این یعنی تعداد بالای مشتریان بالقوه که می توانید بر روی آن ها سرمایه ...
بنر
بازاریابی محتوایی چیست و چگونه باعث افزایش درآمد می شود؟
بسیاری از شما از روبرو شدن با تبلیغات به صورت ناگهانی از سمت بازاریابان خاطره خوبی ندارید و به نوعی ترجیح میدهید خودتان با اطلاعاتی که کسب می کنید یک محصول را بخرید. مشتری شما هم همین گونه است. بازاریابی محتوایی می کوشد تا بدون اصرار و اجبار به کاربران آنها را تبدیل به مشتری شما کند به صورتی که ...
2 دیدگاه
parsanazari
parsanazari
03 خرداد 1401 11:56

سلام وقت بخیر
روش ها جالب بودن، روش های دیگه ای که میشه به کار برد ارائه پیشنهاد فروش ویژه، ضمانت بازگشت وجه، گذاشتن تصویر افرادی که مصحول را استفاده و تایید کرده اند و هدف گذاری بهتر آگهی ها هست.

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
03 خرداد 1401 13:34

درود عرض ادب
بله درسته. ممنون که تجربه خودتون را در دیدگاه ها مطرح کردید. این روش ها تکمیل کننده روش های دیگه هستند.

آیا مفید بود ؟