ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
روش های تبلیغ کسب و کار اینترنتی
توسعه کسب و کار

بهترین روش های تبلیغ کسب و کار اینترنتی

آیا تبلیغات هدر دادن پول است یا سرمایه گذاری؟ در پاسخ به این روش سوال باید گفت بستگی به روش انتخابی شما دارد و اگر انتخاب درستی داشته باشید یک سرمایه گذاری عالی است و برای شما برگشت چند برابری دارد اما اگر از روش های قدیمی و منسوخ شده استفاده کنید نتیجه ای برای شما ندارد و به نوعی پولتان را هدر داده اید. اگر به دنبال بهترین روش تبلیغ کسب و کارتان هستید تا انتهای مقاله همراه ما باشید

0
27 بهمن 1400
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

مدت زمان زیادی نیست که از هیجان تبلیغات در تلویزیون می گذرد. آگهی های بازرگانی زمانی یکی از موثرترین روش تبلیغات بود که به خاطر هزینه بالایی که داشتند شرکت های بزرگ می توانستند از این روش استفاده کنند اما امروزه مخصوصا با شبکه های اجتماعی تبلیغات در دسترس همه قرار گرفته و می توانید خودتان دست به کار شوید و به تبلیغ محصولاتتان بپردازید.

برای رشد و بقا کسب و کارتان نیاز به مشتریان دارید و برای جذب مشتری هم ابتدا باید مشتریان شما را بشناسند بنابراین تبلیغات از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر به تازگی کسب و کارتان را راه اندازی کرده اید یا اینکه مدتی است که تبلیغات دارید ولی نتیجه ای نگرفته اید با ما همراه باشید تا با بهترین روش های تبلیغ کسب و کار اینترنتی آشنا شوید.

قبل از شروع تبلیغات چه کار کنیم؟

بهترین روش تبلیغ کسب و کار متناسب با نوع کسب و کار و نحوه دسترسی به مشتریان متفاوت است اگر کسب و کار شما اینترنتی است و محدودیت فیزیکی برای ارتباط با مشتریان ندارید تبلیغات شما یک تبلیغ محلی متفاوت است و اگر مشتریان شما محدود به یک مکان هستند هم باید از استراتژی های دیگر استفاده کنید اما به طور کلی برای باید مراحل زیر را انجام دهید:

ا- برند سازی: علاوه بر انتخاب نام، لوگو، رنگ سازمانی و شعار باید بتوانید تصویر مثبتی در ذهن مشتریان داشته باشید. اهمیت شعار تبلیغاتی در این است که در ذهن مخاطب بهتر باقی می مانید.

2-ارائه محصولات با کیفیت: هر قدر مشتریان را با تبلیغات بمب باران کنید ولی محصول و خدمات با کیفیت ارائه ندهید، نمی توانید مشریانتان را افزایش دهید و یا آن ها را وفادار کنید. بنابراین هنگام راه اندازی کسب و کارتان ارائه خدمات عالی و تولید محصول با کیفیت را هدف اصلی خود قرار دهید.

3-مشتری مداری: همواره زمانی که از سرمایه های سازمان صحبت می شود کارکنان و مشتریان مهمترین سرمایه ها می باشد اگر مشتریان شما راضی شود مطمئنا محصول شما را به دوستان و اعضای خانواده هم معرفی می کنند و جالب است بدانید که با داشتن یک مشتری ناراضی تا 10 تا مشتری را ممکن است از دست دهید. بنابراین همواره سعی کنید به نیازها و خواسته های مشتریانتان اهمیت دهید و آن ها را راضی کنید

5-دریافت بازخورد مشتریان: حدود 97 درصد از مصرف کنندگان نظرات یک برند را می خوانند بنابراین بسیار خوب است که در سایتتان امکان ثبت نظرات کاربران را قرار دهید. همچنین شما در صورت داشتن امکان چت در سایتتان یا دایرکت اینستاگرام  می توانید بازخوردهای مشتریان را خواهید داشت به این نظرات توجه کنید و برای بهبود کسب و کارتان استفاده کنید.

4- طراحی سایت: داشتن سایت یک بستر بسیار عالی برای فروش محصولات است علاوه بر این می توانید ورودی بسیارخوبی از موتورهای جستجو بگیرید. امروزه حدود 1.7 میلیارد سایت در دنیا وجود دارد اگر شما جزو آن دسته از مشاغلی هستید که هنوز حضور آنلاین ندارید، اکنون وقت آن است که از این ابزار برای بازاریابی و فروش بیشتر محصولاتتان استفاده کنید. امروز داشتن یک سایت ویترین مجازی شماست و بی شمار مشتری از طریق گوگل داشته باشید اما لازمه داشتن ورودی از گوگل قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و مخصوصا نتایج بالاست. این کار از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو انجام می شود.

5- حضور در شبکه های اجتماعی: امروز سوشال مدیا یا شبکه های اجتماعی نقش مهمی در زندگی افرارد دارند و روزانه ساعات زیادی را در این شبکه ها حضور دارند و امکان ارتباط با مشتریان، فروش و تبلیغات را فراهم می کنند بنابراین بسیار خوب است که در کنار استفاده از سایت در شبکه ها حضور فعال داشته باشید زیرا به افزایش فروش اینترنتی کمک می کند. این موضوع بسیار گسترده است که در ادامه معرفی سایر روش های تبلیغ کسب و کار اینترنتی به این موضوع بیشتر می پردازیم.

6- آنالیز داده ها: میزان اثر بخشی تبلیغات را بررسی کنید و ببینید کدام روش برای مشتریان شما جذاب تر است برای این کار می توانید از یک مشاور دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

انواع تبلیغات اینترنتی کسب و کار

خب تا اینجا نحوه فراهم کردن مقدمات اولیه را بررسی کردیم اما آیا این موارد کافی است یا نیاز به کارهای بیشتری داریم. برای تبلیغات اینترنتی کسب و کارتان می توانید از روش های زیر استفاد کنید:

✨ تبلیغ در شبکه های اجتماعی

تبلیغات از طریق شبکه‌های اجتماعی یکی از روش های در دسترس و به نسبت کم هزینه است که نیاز به کمی خلاقیت و تولید محتوای متناسب با هر شبکه دارد و اگر سایت دارید به افزایش ترافیک سایت کمک می کند. امروزه به لطف گوشی های هوشمند دسترسی به این شبکه ها برای همه راحت شده و افراد زمان زیادی را در این شبکه ها به قصد سرگرمی، خرید، ارتباط با دیگران یا اطلاع از آخرین اخبار روز دنیا می گذارنند بنابراین می توانید به تعداد زیادی از مشتریانتان دسترسی داشته باشید و فرصت خوبی برای تبلیغات فراهم می کنند. شبکه های مختلف مانند اینستاگرام، لینکدین، تلگرام، ردیت امکان تبلیغات رایگان را برای شما فراهم می کنند که در ادامه بهترین روش های تبلیغ کسب و کار اینترنتی در شبکه های اجتماعی را بررسی می کنیم:

چگونه کسب و کار خود را در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

اینستاگرام یکی از پرطرفدارارترین شبکه های اجتماعی با 815 میلیون کاربر در سراسر دنیاست که در ایران هم بسیار محبوب است و در حال حاضر 69 درصد از ایرانی ها در اینستاگرام عضو هستند؛ با حضور در اینستاگرام می توانید به جمعیت میلیونی از کاربران ایرانی با جمعیتی بالای 56 میلیون دسترسی داشته باشید به همین دلیل شاید تبلیغ در اینستاگرام یکی از بهترین روش ها باشد. مزیت اینستاگرام استفاده آسان و رایگان بودن آن است علاوه بر این نسبت به سایر شبکه که فیلتر هستند اینستاگرام فیلتر نیست و همه می توانند به راحتی به آن دسترسی داشته باشند.

برای تبلیغات کسب و کارتان در اینستاگرام اولین قدم راه اندازی یک پیج کاری است بعد از آن شروع به تولید محتوا مخصوصا از نوع ویدئویی کنید. اگر پیج کاملی داشته باشید کم کم فالورهایتان افزایش می یابد البته با تبلیغات در پیج های افراد معروف یا اینفلوئنسرها هم می توانید تعداد فالورهایان را افزایش دهید.

لینکدین جامعه ای از متخصصان

لینکدین بزرگ ترین شبکه اجتماعی تخصصی‌ دنیا با بیش از 756 میلیون کاربر است. با فعالیت در این شبکه علاوه برای معرفی کسب و کارتان می توانید یک شبکه سازی کنید و افراد فعال در حوزه کسب و کارتان ارتباط برقرار کنید و کسب و کارتان را معرفی کنید.

پینترست

پینترست جامعه ای با 412 میلیون کاربر که می توانید مجموعه ای از عکس ها و فیلم های کوتاه در باره محصولاتتان قرار دهید. پینترست یکی از جذاب ترین شبکه های اجتماعی برای تبلیغات اینترنتی کسب و کار از طریق تصاویر و ویدئوهای کوتاه است. با گرفتن تاییدیه در پینترست می توانید به اطلاعات بیشتری مانند اطلاعات مشتریان، تجزیه و تحلیل پینترست، برنامه تبلیغات، آمار عکس ها و … دسترسی داشته باشید.

✨ بازاریابی محتوایی یا کانتنت مارکتینگ

بازاریابی محتوایی یک روش بازارایابی محصولات از طریق محتواست شما با تولید محتوا مانند متن، عکس، ویدئو، اینفوگرافی، پادکست و… می توانید به معرفی، تبلیغ و فروش محصولاتتان بپردازید و این محتوا را در شبکه های مختلف به اشتراک بگذارید اینجاست که به این می رسیم که محتوا پادشاست چرا که اگر محصولی عالی با خدمات کامل ارائه دهید ولی کاربران نتوانند اطلاعاتی درباره محصول شما به دست آورند محصولتان را خریداری نمی کند؛ بنابراین باید بتوانید کسب و کارتان را به خوبی معرفی کنید و به کاربران اطلاعاتی که نیاز دارند را بدهید.

وبلاگ بخش فعال سایت شما است که بازدیدکنندگان به طور مرتب به محتوای جدید دسترسی دارند. حدود 500 میلیون از 1.7 میلیارد سایت دارای وبلاگ هستند. از طریق یک پست در بلاگ می توانید اطلاعات رایگانی در مورد محصولاتتان به کاربران دهید و آن ها را تشویق به خرید کنید. جالب است بدانید بیش از 46٪ از مردم توصیه های محصول را از وبلاگ ها مطالعه می کنند و به همین دلیل است که تولید محتوا به موثرترین استراتژی بازاریابی تبدیل شده است. علاوه بر این یکی دیگر از مزایای انتشار پست در وبلاگ این است که اگر در هر پستی که منتشر می کنید، سئو گسترده ای انجام می دهید که به شما برای گرفتن رتبه در گوگل کمک می کند.

✨ ویدیو مارکتینگ 

ویدئو یکی از موثرترین روش های تبلیغات است که با هدف تبلیغات، معرفی محصول، آموزش، جذب مخاطبین و برندسازی می توانید به تولید محتای ویدئو بپردازید. مزیت ویدئو این است که کاربران به وضوح با محصولات شما آشنا می شوند و به صورت کامل می توانید در مورد محصولات اطلاعات به دست آورید و باعث ایجاد اعتماد بین کاربران می شود. با انتشار ویدئو در سایت خودتان می توانید ورودی زیادی هم از موتورهای جستجو داشته باشید و قطعا بر روی سئو سایتتان هم تاثیر مثبتی دارد. علاوه بر انتشار ویدئو در شبکه های اجتماعی و سایتان ویدئو را می توانید در سایت هایی مثل آپارات و یوتیوب هم به اشتراک بگذارید که باعث افزایش مخاطبین می شود.

✨ اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی به کمک افراد تاثیرگذار یکی از روش های تبلیغات اینترنتی کسب و کار است که امروز بسیار شنیده می شود. اینفولئنسرها امروزه در آمد بالایی دارند و اغلب در اینستاگرام فعالیت می کنند و معمولا در ازای افزایش فالو یا تعداد فروش پول دریافت می کنند یا اینکه یک کمیسیون در ازای فروش محصول به دست می آوردند اینفلوئنسرها برای برخی کسب و کارها مانند هتل ها و اقامت های بوم گردیی در ازای استفاده رایگان تبلیغات انجام می دهند.

✨ ایمیل مارکتینگ

یکی از روش های تبلیغات اینترنتی کسب و کار ایمیل مارکتینگ است داشتن یک سایت می توانید از طریق ساخت فرم های ثبت نام، ایمیل کاربران را دریافت کنید و از این ایمیل ها در کمپین های تبلیغاتی به صورت هدفمند برای مشتریانتان استفاده کنید. نرخ تبدیل ایمیل مارکتینگ حدود 11 درصد است شاید به نظرتان 11 درصد عدد بالایی نباشد اما نسبت به هزینه ای که می کنید شما 11 درصد از کسانی که واقعا مشتریان شما هستند را جذب می کنید و به همین دلیل این تبلیغات هدفمندتر می توانید روی مشتریانتان متمرکز شوید.

✨ تبلیغات گوگل ادز

در حالی که سئو یک استراتژی بلند مدت برای رسیدن به نتایج بالای گوگل است اما Google Ads یک راه سریع برای قرار گرفتن در نتایج بالا است. البته این روش پولی است و نیاز به یک متخصص برای ران کرده تبلیغات دارید و اگر خودتان تخصص ندارید پیشنهاد نمی شود چون ممکن است پولتان هدر برود و نتیجه ای به دست نیاورید.

تبلیغات همسان (Native Ads)

یکی دیگر از اثر بخش ترین روش های تبلیغ کسب و کار اینترنتی تبلیغات نیتیو یا همسان است. تبلیغات همسان کاملا با ساختار محتوا تطبیق دارد، مثلا اگر پیج اینستاگرامی دارید و پست های کسب و کار خود در آن به اشتراک می گذارید می توانید تبلیغات خود را هم به صورت پست منتشر کنید. بطور خلاصه تبلیغات به گونه ای نباشد که از محتوای اصلی خود جدا شود و وجه تمایز داشته باشد. تبلیغات نیتیو به دلیل اینکه در کاربر حس مزاحمت و اجبار به دیدن تبلیغات ایجاد نمی کند بسیار موثر است.

یک نمونه حرفه ای در تبلیغات همسان، خود گوگل است، همانطور که در تصویر می بینید اگر به قسمت مشخص شده در تصویر دقت نکنید متوجه نمی شوید که این تبلیغ است چون کاملا مانند سایر قسمت سرپ می باشد.

تبلیغات همسان (Native Ads)

این نوع از تبلیغات بیشتر در وب سایت هایی محتوایی پر مخاطب و یا پیج های اینستاگرامی پر طرفدار بسیار کارآمد است و بیتشر افرادی که می خواهند به تعاد کاربران زیاد دسترسی پیدا کنند از این نوع تبلیغات استفاده می کنند.

SEM (بازاریابی موتور جستجو)

Search Engine Marketing یا بازاریابی موتورهای جستجو یا از طریق بهینه سازی (SEO) و یا از طریق تبلیغات پولی سایت شما را در نتایج گوگل به رتبه های بالاتر می آورند. تفاوتی که بهینه سازی موتورهای جستجو  (SEO) با تبلیغات دارد این است که در زمان بیشتری به نتیجه می رسد ولی پایداری بیشتری دارد ولی اگر قصد دارید در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسید می توانید از سرویس های پولی گوگل مانند Google Ads استفاده کنید ولی باید بدانید که ماندگاری کمتری دارد. در حال حاضر در ایران این نوع از تبلیغات بسیار رواج دارد و افراد زیادی در این حوزه ها مشغول به فعالیت هستند.

حتماً بخوانید چک لیست جامع سئو

تبلیغات کسب و کار خانگی

برای کسب و کارهای خانگی و محلی هم اگر محدودیت فیزیکی ندارید از شبکه های اجتماعی استفاده کنید اما اگر مشتریان شما محدود به شهر خودتان است یا یک منطقه کوچک است تبلیغات دهان به دهان یکی از روش های کاملا بدون هزینه است اگر مشتریان راضی داشته باشید به صورت خودجوش محصول شما را تبلیغ می کنند. علاوه بر این اگر کسب وکار خانگی دارید با تبلیغ کسب و کارتان در جشنواره های محلی می توانید فعالیت کنید.

این روزها تاثیر تراکت بسیار کمتر شده اما برای کسب و کارهای کوچک این روش را هم امتحان کنید هم تا حدودی موثر است. برای کسب و کارهای محلی اگر سایت دارید فراموش نکنید که باید سئو محلی را در سایتتان پیاده سازی کنید تا کسانی که در آن منطقه به دنبال شما هستند راحت تر بتوانند شما را پیدا کنند.

معرفی سایتهای تبلیغ کسب و کار

سایت های دیوار و شیپور دو پلتفرم بسیار خوب برای معرفی کسب و کارتان است. دیوار امکان ثبت رایگان آگهی به مدت محدود را فراهم کرده است. سایت های دیگر مانند ایستگاه، نیازمندی، آگهی 24 و … وجود دارد که شیپور و دیوار معروف تر هستند. می توانید در این سایت ها عضو شوید و به معرفی کسب و کارتان بپردازید.

امیدوارم روش های معرفی شده در این مقاله برای تبلیغ برای شما موثر باشد اگر شما هم تجربه استفاده از تبلیغات اینترنتی کسب و کار را داشته اید خوشحال می شویم بهترین روش های تبلیغ کسب و کار اینترنتی که برای شما نتیجه بخش بوده در قسمت دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
سوالات متداول

قطعا اولین مکان برای تبلیغ کسب و کارتان سایت خودتان است علاوه بر ای می توانید:
ویرگول، دیوار، بلگفا، ایستگاه و... به شما کمک می کند کسب و کاراتان را رایگان تبلیغ کنید.

پلتفرم ها و امکانات مختلفی وجود دارد که می توانید فروشگاه و کسب و کارتان را تبلیغ کنید:

  • تبلیغ کسب و کارتان در شبکه های اجتماعی
  • یک وبلاگ راه اندازی کنید
  • سئو را به استراتژی آنلاین خود اضافه کنید
  • تبلیغ در شبکه های اجتماعی
  • بازاریابی محتوایی یا کانتنت مارکتینگ
  • ویدیو مارکتینگ
  • اینفلوئنسر مارکتینگ
  • ایمیل مارکتینگ
  • تبلیغات گوگل ادز
مقالات مرتبط
بنر
دانلود رایگان نمونه طرح توجیهی استارت آپ
داشتن یک کسب و کار بسیار شیرین است. میتوانیم افراد زیادی را در اقوام و آشنایان ببینیم که بواسطه کسب و کارشان به آرزو ها و رویاهای شیرین خود رسیده اند. اگر شما هم به فکر شروع و رشد کسب و کار خود افتاده اید و قصد دارید در یکی از شتاب دهنده ها عضو شوید یا در جلسات جذب سرمایه گذار شرکت کنید، حتما ...
بنر
مهندسی پرامپت؛ مثل حرفه‌ای‌ها با Chat GPT کار کنید!
احتمالا برای شما پیش آمده که درخواستی از ChatGPT داشته باشید ولی پاسخ، آنقدر توی ذوق شما بزند که دیگر هوس کمک گرفتن از این چت بات را نکنید. اگر نحوه صحیح درخواست کردن از این چت بات را بدانید، به عبارت دیگر خشت اول را برای استفاده از ChatGPT را درست بگذارید، پاسخ های صحیح دریافت می کنید.
بنر
راه های افزایش فروش اینترنتی برای تحول کسب و کارتان
با افزایش روز افزون فروشگاه های آنلاین بسیاری از افراد برای صرفه جویی در زمان، مشکلات رفت و آمد و مقایسه راحت تر محصولات خرید آنلاین را انتخاب می کنند. نتایج تحقیقات نشان می دهند 60% افراد ترجیح می دهند از داخل خانه خرید کنند و این یعنی تعداد بالای مشتریان بالقوه که می توانید بر روی آن ها سرمایه ...
بنر
چگونه نیاز بازار را بشناسیم؟
یکی از مهمترین اقدامات برای راه‌اندازی یا گسترش کسب‌و‌کار شناسایی نیاز مشتریان، محصولات موجود و رقبا است، در واقع باید بازار را به درستی بشناسید. در این مقاله به معرفی 6 گام برای بررسی نیازسنجی بازار می پردازیم.
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.