ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش افزونه‌ها

آموزش گرویتی فرم (💚 ساخت فرم استخدام چند مرحله‌ای)

از نیاز های اولیه هر وب سایت وردپرسی، داشتن یک افزونه فرم ساز است زیرا فرم ها در جمع آوری اطلاعات مورد نیاز به شما کمک می کنند. در ویدئو آموزش افزونه گرویتی فرم مراحل ساخت یک فرم سفارش غذا را خواهید دید. این افزونه تمام نیازهای شما برای طراحی فرم های مورد نیاز وب سایتتان را بطرف خواهد کرد.

8
20 آبان 1400
آخرین بروزرسانی: 16 فروردین 1403

در این مقاله ضمن معرفی تنظیمات افزونه گرویتی فرم به آموزش ساخت فرم‌های مختلفی مانند فرم استخدام چند مرحله و فرم رزرو آنلاین غذا با افزونه گرویتی فرم می‌پردازیم تا با نمونه های مختلف کار کردن با گرویتی را آموزش ببینید.

آموزش ساخت فرم با گرویتی فرم

معمولا فرم های استخدام که نیاز به دریافت و جمع آوری اطلاعات کافی فردی، شغلی و مهارتی از افراد دارند به صورت چند مرحله ای ساخته می شوند و جزو پیچده‌ترین فرم‌های یک سایت هستند. در این بخش از آموزش گرویتی فرم قصد داریم آموزش کامل ساخت فرم چند مرحله ای در وردپرس را با این افزونه قدرتمند توضیح دهیم.

آموزش نصب گرویتی فرم

برای نصب افزونه گرویتی فرم ابتدا افزونه را از پیشخوان کاربری خود در راست چین دانلود کرده و سپس از پیشخوان وردپرس > افزونه ها > افزودن فایل افزونه را آپلود کرده و دکمه نصب را بزنید. برای فعالسازی افزونه به بخش افزونه ها برگشته و افزونه را فعال کنید. بعد از نصب افزونه گرویتی فرم، منوی فرم ها به صورت زیر به پیشخوان اضافه می شود.

نصب و اضافه شدن افزونه گرویتی فرم به پیشخوان وردپرس

نکته: شما می توانید نصب افزونه گرویتی فرم را از طریق هاست انجام دهید. به این منظور وارد Public_html > wp-content > plugin شده و فایل افزونه را آپلود و در همان جا اکسترکت کنید. سپس از بخش افزونه ها در پیشخوان وردپرس آن را فعال کنید.
محصول پیشنهادی
بنر
افزونه گرویتی فرم فارسی، Gravity Forms
دسته بندی : افزونه فرم ساز
9780
فروش
88%
رضایت

آموزش تنظیمات افزونه گرویتی فرم

بعد از نصب افزونه گرویتی فرم تنظیمات آن برای شما قابل مشاهده است که در این بخش تنظمیات مهم افزونه گرویتی فرم که به کارتان می آید را به صورت کوتاه توضیح می دهیم.

فرم ها در گرویتی فرم

در این بخش از تنظیمات افزونه Gravity Forms همه فرم هایی که ایجاد کرده اید قابل مشاهده هستند. فرم های فعال، غیر فعال و همه فرم هایی که حذف کرده اید.

بخش فرم ها در افزونه گرویتی فرم

فرم جدید

در بخش فرم جدید افزونه گرویتی فرم می توانید هر فرم جدیدی که بخواهید طراحی کنید.

تنظیمات

  • CSS پیش فرض خروجی: در زمان برون بری و گرفتن خروجی آیا css های پیش فرض هم برای ما برون بری شود یا خیر. از css ها خروجی بگیرد یا خیر.
  • واحد پول پیش فرش: این بخش زمانی که بخواهیم از گرویتی فرم برای ثبت سفارش یا اتصال به درگاه پرداخت استفاده کنیم به کار می آید. افزونه گرویتی فرم راست چین واحد تومان را دارد و نیازی به افزونه فارسی ساز گرویتی فرم نیست.
  • گزارشات: برای نمایش مشکلات گرویتی فرم یا تداخل فرم ها با یکدیگر گزارشاتی را به شما می دهد.
  • منوی نوار ابزار: یک نوار ابزار در بالای پیشخوان وردپرس برای گرویتی فرم برای شما اضافه می کند.
  • به روزرسانی خودکار پس زمینه: بهتر است غیرفعال باشد چون ممکن است بعضی از بروزرسانی های افزونه گرویتی فرم باعث به وجود آمدن اختلال در سایت تان شوند.
  • حالت بدون تداخل: زمانی که یک اسکریپت یا استایل از سمت افزونه های دیگر ایجاد می شود ممکن است با استایلی که در گرویتی فرم استفاده شده یکی باشد که باعث تداخل در کارکرد افزونه می شود. اگر اختلای از نظر نمایش در افزونه مشاهده کردید باید این بخش را فعال کنید اما به صورت پیش فرض بهتر است غیرفعال باشد.
  • خروجی HTML5: اگر از کد HTML اختصاصی در فرم تان اضافه کرده باشید با فعالسازی آن شامل خروجی فرم تان می شود.

آموزش تنظیمات عمومی افزونه گرویتی فرم

ریکپچا: این بخش برای قرار دادن کدهای امنیتی استفاده می شود.

تنظیمات ریکپچا در افزونه گرویتی فرم

Rest Api: به توسعه دهنگان یا برنامه نویسان کمک می کند که تنظیمات این بخش را انجام دهند.

حذف: همه تنظیمات افزونه گرویتی فرم را حذف می کند.

ایمپورت / اکسپورت

برای برون ریزی محتویات فرم می توانید از قسمت ایمپورت / اکسپورت اقدام کنید. به علاوه برای گرفتن خروجی از فرم ها و درون ریزی فرم های آماده، تنظیمات لازم را در اختیار دارید. برای درون ریزی فرمهای آماده، فایل فرم مربوطه را انتخاب و بعد آن را درون ریزی کنید سپس این فرم درون ریزی شده در بخش فرم ها قابل مشاهده است که می توانید آن را ویرایش کنید.

آموزش برون بری و درون ریزی اطلاعات فرم ها در گرویتی فرم

افزونه ها در گرویتی فرم

تمام اددان های گرویتی فرم را در این بخش می توانید فعال کنید.

ساخت فرم جدید با گرویتی فرم

در بخش تنظیمات مشاهده کردید که از طریق بخش فرم جدید و افزودن می توانید یک فرم جدید ایجاد کنید. در این بخش از آموزش گرویتی فرم، در ساخت فرم جدید، برای آن عنوان و توضیحات بگذارید.

آموزش ساخت فرم جدید در افزونه گرویتی فرم

بعد از اینکه فرم جدید را ایجاد کردید وارد صفحه زیر می شوید که باید فرم خود را ایجاد کنید در این بخش سه دسته فیلد وجود دارد که با درگ و دارپ می توانید آنها را به صفحه فرم استخدام خود بکشید و فرم را ایجاد کنید. دقت کنید که یک فرم چند مرحله ای یک فرم چند صفحه ای است. ابتدا به معرفی فیلدهای فرم می پردازیم و سپس مرحله به مرحله با هم ساخت فرم استخدام چند مرحله ای را شروع می کنیم.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید، در سمت چپ، دو سربرگ افزودن فیلد و تنظیمات فیلد وجود دارد، در بخش افزودن فیلد چهار نوع فیلد استاندارد، پیشرفته، پست و قیمت گذاری وجود دارد که در ادامه مهم ترین را توضیح می دهیم.

تنظیمات فرم و افزودن فیلد ها در آموزش گرویتی فرم

فیلدهای استاندارد گرویتی فرم

این بخش شامل مجموعه ای فیلدهای کاربردی است. فیلدهایی مانند متن تک خطی، شماره، کشویی، متن پاراگراف، جداکننده فیلدها، چک باکس، دکمه های رادیویی، کد HTML، صفحه جدید و غیره در این بخش وجود دارند.  هرنوع فیلد سبکی دارد و اجازه ورود کاراکترهای مجاز را به افراد می دهد.

بعد از اینکه یکی از فیلدها را به صفحه اضافه کردید تنظیمات آن در سربرگ تنظیمات فیلد فعال می شود و می توانید آن را تغییر دهید.  در بخش تنظیمات فیلد سه زیر بخش عمومی، ظاهر و پیشرفته قابل مشاهده هستند که در ادامه تنظیمات یک فیلد فرم را برای هر بخش توضیح می دهیم.

فیلدهای استاندارد در افزونه گرویتی فرم

تنظیمات فیلد در افزونه گرویتی فرم

تنظیمات بخش های مختلف افزونه گرویتی شامل موارد زیر است:

آموزش تنظیمات عمومی افزونه Gravity forms

  • برچسب فیلد: عنوان فیلد است که کاربر مشاهده می کند.
  • توضیحات: در زیر فیلد اگر نیاز است توضیحاتی را وارد کنید. مثلا می توانید برای کاربران یک مثال از پر کردن این فیلد را بیاورید.
  • حداکثر کاراکترها: حداکثر تعدا کاراکتر مجازی که کابرر می تواند وارد کند را تعیین کنید.
  • قوانین (ضروری): با این گزینه کاربر ملزم است این فیلد را پر کند تا به مرحله بعد برود.

تنظیمات فیلد در افزونه گرویتی فرم

تنظیمات ظاهر فیلدها در آموزش افزونه گرویتی فرم

در بخش تنظیمات ظاهر موارد زیر قابل انجام است.

  • محل نگهدارنده: متنی که باید داخل فیلد نمایش دهد را از این بخش تعیین می کنید.
  • توضیحات قرار دادن: توضیحات در چه بخشی از فیلد نمایش داده شود یا در بالای فیلد یا پایین فیلد باشد.
  • قابلیت مشاهده برچسب فیلد: برچسب فیلد را نمایش دهد یا پنهان کند.
  • پیام اعتبار سنجی سفارشی: در صورت خطا در هنگام ورود اطلاعات برای ارسال فرم پیغامی که در این بخش تنظیم کردید را نمایش می دهد.
  • اندازه فیلد: اندازه فیلد را در این بخش مشخص می کنید که بزرگ باشد یا کوچک.

تنظیمات ظاهر فیلد در افزونه گرویتی فرم

تنظیمات منطق شرطی در افزونه گرویتی فرم

منطق شرطی برای زمانی است که میخواهید نمایش یک فیلد را به انتخاب قبلی کاربر وابسته کنید.

ساخت منطق شرطی در گرویتی فرم

فیلدهای پیشرفته افزونه گرویتی فرم

فیدهای پیشرفته فیلدهای کاربردی هستند که شامل نام، نام خانوادگی، تاریخ، زمان، تلفن، آدرس، ایمیل، کد ملی، کپچا هستند.

فیلدهای پیشرفته افزونه گرویتی فرم

نکته: هر فیلدی که انتخاب می کنید علاوه بر تنظیمات فیلد که در بخش قبل گفته شد تنظیمات منحصر به فردی نیز دارد که مخصوص به همان فیلد است و بیان همه آنها در این مقاله نمی گنجد. همه فیلدها تنظیمات عمومی، ظاهر و پیشرفته را دارند که می توانید برای همان فیلد موارد عمومی و مواردی که گفته شد را تنظیم کنید.

صفحات فرم استخدام چند مرحله ای

در ساخت فرم چند مرحله ای استخدام اطلاعات فرد در چند صفحه از او دریافت می شوند. در صفحه اول فرم  اطلاعات فردی که شامل نام و نام خانوادگی، کد ملی، وضعیت تاهل و غیره می باشد از شخص گرفته می شود. در بخش دوم جنسیت و وضعیت نظام وظیفه را می توانید تعیین کنید. بخش سوم اطلاعات فرد مانند آدرس، آپلود فایل، شماره تماس، ایمیل و سایر اطلاعات را تعیین می کنید. برای کارفرما میزان تحصیلات فرد مهم است بنابراین در بخش بعد آخرین مدرک تحصیلی، سوابق شغلی، تخصص و ارسال رزومه را تنظیم می کنید..

در ویدئوی زیر نحوه ساخت فرم استخدام با گرویتی فرم را توضیح می دهیم و بعد از آن می گوییم که چطور یک فرم را در صفحه دلخواه قرار دهید.

ویدئو آموزش ساخت فرم رزرو آنلاین با گرویتی فرم

افزونه گرویتی فرم امکانات لازم برای ساخت انواع فرم را دارد. در این بخش آموزش ویدئویی ساخت فرم سفارش غذا و پرداخت آنلاین را مشاهده می کنید. ما در این ویدئو تمام مراحل ساخت یک فرم سفارش آنلاین غذا را از ابتدا برای شما آموزش داده ایم. درج فیلدهای دلخواه، اعمال محدودیت برای تعداد سفارشات، درج کدکپچای گوگل و … را در این آموزش خواهید دید.

هدف از آموزش افزونه گرویتی فرم آشنایی با یکی از بهترین افزونه ها برای ساخت فرم است که براحتی با آن فرم های حرفه ای مورد نیاز وب سایت خود را طراحی کنید. امکان ساخت فرم های متنوع و استفاده در تمام بخش های مختلف سایت آن هم فقط با قابلیت کشیدن و رها کردن فیلدها، کار با افزونه را راحت و جذاب کرده است. به عنوان مثال با ساخت فرم محاسباتی در وردپرس، میتوان اطلاعات کاربران را دریافت کرد و طیف وسیعی از داده های میدانی را بدست آورد. انتخاب یک افزونه فرم ساز که ضمن راحتی در استفاده کردن بتواند نیاز های شما را برطرف کند کار چندان سختی نیست.

نظرات خود را در مورد این آموزش با ما در میان بگذارید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
در این مقاله آموزش دیجیتس (ِDigits) شامل نصب، تنظیمات، فرم‌ها، اتصال به سامانه پیامکی، استایل و افزودنی‌ها را به صورت ویدئویی آموزش دادیم. کار کردن با افزونه دیجیتس بسیار راحت است و به سرعت می‌توانید با نصب افزونه دیجیتس امکان عضویت و ورد کاربران با شماره موبایل را فراهم کنید.
بنر
آموزش افزونه Ultimate Affiliate Pro
شاید برای شما هم پیش آمده که برای خرید یک محصول لینک را باز کنید ولی وارد دیجی کالا شوید؛ یکی از روش های کسب درآمد بدون فروش محصولات خودمان افیلیت مارکتینگ است. به این صورت که شما یک سایت با محتوا کامل دارید و به جای قرار دادن لینک محصولاتتان لینک محصولات سایر سایت ها را قرار می دهید به این صورت ...
بنر
دانلود افزونه لایت اسپید کش به همراه آموزش
استفاده از افزونه های بهینه سازی سایت یکی از راه های بهبود سرعت است. افزونه litespeed cache یکی از افزونه های بهینه سازی است که در این مقاله قصد داریم به آموزش افزونه لایت اسپید و نحوه تنظیمات آن بپردازیم. همراه ما باشید.
بنر
آموزش افزونه لرن دش
در سال های اخیر آموزش آنلاین جزء جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی شده است و بسیاری از افراد تمایل به شرکت در دوره های مجازی دارند. طراحی سایت های آموزش آنلاین قدم بزرگی در پیشرفت سیستم آموزشی است. اگر از قالب وردپرس استفاده می کنید با استفاده از افزونه های وردپرس مانند لرن دش می توانید سایت خود را ...
8 دیدگاه
رضا صفری
رضا صفری
19 شهریور 1402 09:29

با سلام. بنده فیلد کشویی ایجاد کردم در گروایتی فرم و تعداد گزینه هاش زیاد شده آیا میشه ی قسمت جستجو براش اضافه کرد که کاربر بتونه جستجو کنه بین گزینه ها؟

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
19 شهریور 1402 12:00

درود رضای عزیز
لطفا در بخش تنظیمات ظاهر یا همان appearence لیست کشویی این امکان را بررسی کنید. در صورتی که وجود نداشت احتمالا بتوان با کد jquery این امکان را اضافه کرد.

آیا مفید بود ؟
lemons
lemons
20 تیر 1402 23:15

با سلام
من یک فرم رزومه با گروتی فرمز طراحی کردم و از طریق نرم افزار جانبی Gravity Forms Pdf & Excel خروجی pdf گرفتم ولی چیدمان جالبی نداره و زیر هم نمایش داده می شه آیا میشه با گرویتی چیدمان دلخواه رو طراحی کرد؟ مثل وب سایت های ساخت رزومه

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
22 تیر 1402 08:28

درود عرض ادب
خیر دوست گرامی امکان پذیر نیست و با این افزونه نمیتونید استایل دلخواه رو بدید. در بخش دیدگاه ها یا از طریق تیکت از پشتیبان محصول درباره نحوه استایل دادن به فرم ها سوال کنید.

آیا مفید بود ؟
moniaz
moniaz
03 بهمن 1401 19:32

سلام من می خواستم در فیلد لیست به جای نمایش خطی اطلاعات به صورت ستونی اطلاعات رو نمایش بده امکانش هست؟ الان اطلاعات رو اینجوری نمایش میده
تست | تست تست تست ,تست1 | تست1 تست1 تست1 ,تست2 | تست2 تست2 تست2
می خوام اطلاعات رو اینجوری نمایش بده
تست | تست تست تست
تست1 | تست1 تست1 تست1
تست2 | تست2 تست2 تست2

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
04 بهمن 1401 09:15

درود عرض ادب
دوست گرامی تعیین چینش افقی و عمودی باید در بخش ظاهر فیلد باشد در صورتی که امکان تعیین چینش نبود در یک تیکت از طراح سوال کنید.

آیا مفید بود ؟
yekta4188
yekta4188
12 دی 1401 09:14

سلام وقت بخیر
با استفاده از این فرم ساز میتوان فرمی نوشت که در اخر پیامی برای کاربر ارسال شود که جواب آزمون شما برای شما ایمیل میشود؟
لطفا در این زمینه راهنمایی بفرماید

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
14 دی 1401 22:07

درود وقت بخیر
بله دوست گرامی در تنظیمات افزونه میتوانید تنظیم کنید که بعد از تکمیل فرم چه پیغامی به کاربر نمایش داده شود.

آیا مفید بود ؟