ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش ساخت فرم محاسباتی در وردپرس
آموزش افزونه‌ها

ساخت فرم محاسباتی در وردپرس + آموزش ویدئویی

شاید برای شما هم پیش آمده که برای محاسبه یک عملیات ریاضی در وردپرس، نیار به یک محاسبه گر وردپرسی داشته باشید. با استفاده از افزونه Form Calculator ، می توان انواع فرم محاسباتی و محاسبه گر را در وردپرس پیاده کرد. فرم هایی که بر اساس اطلاعات ورودی کاربر، اطلاعات متغیری به کاربر نشان می دهد.

4
30 تیر 1401
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

ساخت فرم محاسباتی در وردپرس به صورت دستی کار اصلاً ساده ای نیست؛ جدا از دانش برنامه نویسی عالی، نیاز به صرف زمان تقریباً زیادی دارد. در این مقاله می آموزیم که چگونه به بهترین و ساده ترین روش فرم های محاسباتی پیچیده را با کمک افزونه فرم ساز محاسبه گر ez Form Calculator Premium طراحی و پیاده سازی کرد. پس با من همراه باشید…

معرفی افزونه ez Form Calculator Premium

افزونه ساخت فرم محاسباتی ez Form Calculator Premium یک افزونه حرفه ای برای ساخت فرم های محاسباتی در وردپرس است که توانسته “بیش از 1000 نصب فعال” را در مخزن وردپرس به ثبت رساند. این افزونه به منظور ساخت فرم های محاسباتی پیچیده ساخته شده است و امکانات بی نظیری را برای اعمال فرمول های پیچیده ریاضی را در اختیار طراحان وب قرار داده است.

این پلاگین امکانات بسیاری دارد که برخی از این امکانات، این افزونه را از از دیگر افزونه ها متمایز می کند؛ از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

    1. ویرایشگر فرم بصری: عناصر مختلف فرم را با کشیدن و رها کردن براحتی می توانید ایجاد کنید.
    2. بیش از 30 فیلد فرم: با  افزونه ez Form Calculator از بین بیش از 30 عنصر فرم مختلف، به راحتی موارد مورد نیاز برای فرم خود را انتخاب کنید.
    3. محاسبه فرم: با این افزونه می توانید محاسبات متعدد را به سرعت با چند کلیک انجام دهید.
    4. منطق شرطی: اقدامات شرطی مانند نمایش و پنهان کردن عناصر، تنظیم مقادیر به صورت شرطی و بسیاری موارد دیگر را با چند کلیک انجام دهید.
    5. بیش از 120 تنظیمات: این افزونه ایجاد فرم محاسبه گربا بیش از 120 تنظیمات تمام انتظارات شمارا برآورده خواهد کرد.
    6. پرداخت پی پال و استریپ: از دروازه پرداخت پی پال و استریپ استفاده کنید و به این صورت میتوانید مستقیماً از طریق فرم های خود پول دریافت کنید.

ابتدا افزونه فرم ساز محاسبه گر ez Form Calculator Premium را دانلود کنید. سپس نسبت به نصب افزونه در وردپرس اقدام نمایید. بعد از نصب افزونه و قعال سازی آن، قسمتی با نام ez Form Calculator به منو های موجود در بخش پیشخوان وردپرس سایت شما اضافه می شود. با کلیک کردن روی این قسمت به بخش ساخت فرم محاسباتی راهنمایی می شوید.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه ez Form Calculator Premium، ایجاد فرم محاسبه گر
دسته بندی : افزونه فرم ساز
125
فروش
76%
رضایت

در این جا میتوانید به سه روش فرم محاسباتی خود را طراحی کنید:

  1. استفاده از نمونه فرم های ساخته شده:
    در بخش نمونه های این افزونه به تعدادی فرم برای الگو گرفتن دسترسی خواهید داشت. درصورتی که هر کدام از این موارد را انتخاب کنید میتوانید به شیوه ساخت آن پی ببرید و حتی میتوانید از آن ها برای ساخت فرم محاسباتی تان استفاده کنید.
  2. درون ریزی فرم از پیش ساخته شده:
    اگر فرم محاسباتی از پیش ساخته شده ای دارید از این بخش می توانید آن را بارگذاری کنید.
  3. ایجاد فرم از پایه و صفر:
    برای ساخت یک فرم محاسباتی از پایه و صفر، بهتر است که از بخش اقدام کنید.

ساخت فرم محاسباتی با ez Form Calculator Premium

افزونه ساخت فرم محاسباتی ez Form Calculator
با کلیک بر روی گزینه افزودن فرم، یک فرم جدید ساخته می شود. در این بخش می توان با عناصر مختلفی از قبیل انتخابگر زمان، رمز عبور، اعداد، زمینه متنی پست الکترونیک و … فرم محاسباتی را از پایه و صفر طراحی کنیم. به وسیله هرکدام از این بخش ها می توان قابلیت جدیدی را به فرم محاسبه گر اضافه کرد.

به عنوان مثال برای ساخت فرم محاسبه گر bmi یا توده بدن، به عنصر عدد و جمع جز نیاز داریم. عنصر عدد وردودی های کاربر را که از جنس عدد است را دریافت می کند، همچنین از عنصر جمع جز می توان برای انجام محاسبات سفارشی استفاده کرد. تمامی موارد فوق در ویدئو آموزشی ساخت فرم محاسباتی در وردپرس، به صورت کامل توضیح داده شده است.

بعد از طراحی و ساخت بخش های مختلف فرم محاسباتی نوبت انتشار این فرم در وبسایت وردپرسی است. برای انتشار این فرم محاسبه گر کافیست شورت کد یا کد کوتاه قرار گرفته در بخش ez Form Calculator را کپی کرده و آن را در صفحه یا برگه موردنظرتان قرار دهید تا فرمی که ساختید در آن صفحه به نمایش در بیاید.

شخصی سازی بخش های مختلف فرم

از طریق بخش تنضیمات افزونه میتوان قابلیت های جدید به فرم اضافه کرد. به عنوان مثال میتوان فرم را به صورت پاپ آپ در آورد یا رنگ بخش های مختلف فرم را تغییر داد. تعدادی تم از پیش طراحی شده نیز در این بخش موجود است که می توان با انتخاب هر کدام از این تم ها به فرم شکل و استایل متفاوتی دهیم.
افزونه ساخت فرم محاسباتی ez Form Calculator

در بعضی از مواقع، قیمت محصول متناسب با وزن و ابعاد تغییر میکند برای ساخت همچین فرمی بهتر است از افزونه محاسبه گر قیمت بر اساس وزن و تعداد استفاده کرد.

در آموزش ساخت فرم محاسباتی در وردپرس آموختیم که چگونه می توان یک فرم حرفه ای طراحی کنیم. اگر در باره این آموزش سوال و یا پیشنهادی دارید در انتهای مقاله با من در میان بگذارید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
در این مقاله آموزش دیجیتس (ِDigits) شامل نصب، تنظیمات، فرم‌ها، اتصال به سامانه پیامکی، استایل و افزودنی‌ها را به صورت ویدئویی آموزش دادیم. کار کردن با افزونه دیجیتس بسیار راحت است و به سرعت می‌توانید با نصب افزونه دیجیتس امکان عضویت و ورد کاربران با شماره موبایل را فراهم کنید.
بنر
آموزش افزونه Ultimate Affiliate Pro
شاید برای شما هم پیش آمده که برای خرید یک محصول لینک را باز کنید ولی وارد دیجی کالا شوید؛ یکی از روش های کسب درآمد بدون فروش محصولات خودمان افیلیت مارکتینگ است. به این صورت که شما یک سایت با محتوا کامل دارید و به جای قرار دادن لینک محصولاتتان لینک محصولات سایر سایت ها را قرار می دهید به این صورت ...
بنر
آموزش افزونه لایت اسپید کش
استفاده از افزونه های بهینه سازی سایت یکی از راه های بهبود سرعت است. افزونه litespeed cache یکی از افزونه های بهینه سازی است که در این مقاله قصد داریم به آموزش افزونه لایت اسپید و نحوه تنظیمات آن بپردازیم. همراه ما باشید.
بنر
آموزش افزونه لرن دش
در سال های اخیر آموزش آنلاین جزء جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی شده است و بسیاری از افراد تمایل به شرکت در دوره های مجازی دارند. طراحی سایت های آموزش آنلاین قدم بزرگی در پیشرفت سیستم آموزشی است. اگر از قالب وردپرس استفاده می کنید با استفاده از افزونه های وردپرس مانند لرن دش می توانید سایت خود را ...
4 دیدگاه
habar
habar
27 فروردین 1402 03:06

سلام وقت بخیر دوست عزیز
ما یک سایت داریم که می خواهیم مبدا و مقصد باشه و هزینه نهایی را به مشتری نشان بده
این افزونه می تونه شهرهای ایران را ساپورت کنه !
منظورم اینه که شهرهای ایران را به صورت اکسل داریم .
درون ریزی بشه به افزونه و برای تعدای ماشین یه عدد مشخص بزاریم و هزینه نهایی را خودش محاسبه کنه .
مبدا .......مقصد .......
هزینه نهایی...
برای چند ماشین
a
b
c
d
و هرینه نهایی همه هم متفاوت باشد.

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
28 فروردین 1402 08:36

سلام وقت بخیر
دوست گرامی در توضیحات محصول در این مورد چیزی قید نشده. در خصوص این موارد دیدگاه ارسال کنید تا فروشنده محصول شما را راهنمایی کنند.
https://www.rtl-theme.com/ez-form-calculator-plugin/

آیا مفید بود ؟
meysam5645
meysam5645
17 دی 1401 14:50

سلام وقت بخیر عالییییییییییییییییییییییی بود
دم شما گرم......

آیا مفید بود ؟
0
مهران نجفی
مهران نجفی
17 دی 1401 15:47

سلام میثم
ممنونم بابت انرژیتون (:

آیا مفید بود ؟