ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

پاپ آپ چیست؟ بایدها و نبایدهای استفاده از پاپ آپ

پاپ آپ پنجره کوچکی است که بطور ناگهانی در سایت ها به کاربر نمایش داده می شود. استفاده صحیح از تبلیغات پاپ آپ به جذب کاربر کمک می کند. در این مطلب تعریف پاپ آپ چیست و ویژگی های یک پاپ اپ مناسب را بررسی می کنیم. اگر این ابزارهای کوچک مارکتینگ درست و بجا بکار روند مخاطب را جذب اطلاعیه و تبلیغات مدنظر مدیران سایت می کند و به هدف آنها که افزایش فروش (یا هر هدف دیگر) است خواهند رسید. در عین حال اگر از پاپ آپ ها به صورت نامناسب و مزاحم استفاده شود بر تجربه کاربری تاثیر منفی داشته و در نهایت منجر به افزایش نرخ پرش کاربر از سایت می شود.

1
09 شهریور 1400
آخرین بروزرسانی: 25 فروردین 1403

پاپ آپ (popup) پنجره کوچکی است که هنگام مرور وب سایت در صفحه نمایش ظاهر می‌شود تا توجه کاربر را به خودش جلب کند. مدیران سایت ها با استفاده از پاپ آپ ها از ترافیک سایت برای تبلیغات، اطلاعیه ها و جذب مشتری استفاده می کنند. پاپ آپ تا حدی تجربه کاربری را مختل می کند، با این وجود، اگر برای بازدیدکنندگان سایت مفید و کاربردی باشد می تواند به آن ها کمک کند تا زودتر به نتایج دلخواه برسند.

✔️ پاپ آپ برای ارسال پیام های مهم و هدایت بازدیدکنندگان به هر کجا که می خواهید طراحی شده است.

آمار نشان می‌دهد که فقط 0.25% کسانی که برای اولین بار به سایت‌هایی با طراحی و امکانات متوسط سر می‌ زنند، خریدی انجام می‌دهند و اگر به بازدید دوباره تشویق شوند، این میزان 9 برابر می‌شود. سایت‌های که از پاپ‌ آپ‌ هایی که قبل از خروج کاربر نمایش داده می‌شوند استفاده می‌کنند، می‌توانند چیزی حدود 600% در ثبت‌ نام‌ برای خبرنامه و ایجاد حساب‌کاربری رشد ایجاد کند.

پاپ آپ چیست؟

نکته: دقت کنید که پاپ آپ باید دقیقا هم راستا با موضوع صفحه باشد که نیاز کاربر او را به این صفحه کشانده و طراحی پاپ آپ باید جذاب و مناسب کاربر باشد.

پاپ آپ ها در زمان ورود، در زمان خروج، کلیک بر روی یک لینک، اسکرول کاربر و یا پس از مدت زمان خاص و با کاربردهای زیر نمایش داده می شوند:

  • ارائه کدهای تخفیف برای اولین خرید هنگام خرید کاربر
  • جمع آوری بازخورد مشتریان
  • تبلیغ وبینارها یا محصولات جدید
  • ارسال بازدیدکنندگان به یک پست وبلاگ جدید
  • و…

 یک پاپ آپ خوب چه ویژگی هایی دارد؟

اگر از یک pop up در محل مناسب، مرتبط با موضوع صفحه ای که کاربر وارد شده و با محتوای مناسب و جذاب استفاده شود یعنی یک پاپ آپ خوب دارید. برای داشتن یک پاپ آپ خوب این نکات را رعایت کنید:

  • طراحی آن جذاب، واضح و اثر گذار باشد. مثلا کاربر براحتی بتواند دکمه بستن پاپ آپ را ببیند.
  • با توجه به محتوای پاپ آپ زمان نمایش آن به موقع و به جا باشد. مثلا به محض ورود به صفحه قبل از اینکه بداند چه خبر است مورد هجوم پاپ آپ ها قرار نگیرد! بهتر است که اگر برای بررسی محصول خاصی وارد شده در زمان خروج پیشنهادات دیگری درهمان مورد دریافت کند.
  • Call To Action جذاب و واضحی داشته باشد تا کاربر بسادگی متوجه کاری که از او خواسته شده بشود.
  • بارگیری سریعی داشته باشد و وقت کاربر را برای نمایش نگیرد. (حوصله کاربر سر نره چون ممکنه سریع دکمه بستن صفحه را بزنه)

مزایای پاپ آپ

واقعیت این است که اکثر بازدیدکنندگان وب سایت شما تک تک کلمات وب سایت تان را نمی خوانند. بنابرین نیاز است تا با پاپ آپ ها پیام های مدنظرمان را جلوی چشم خواننده بیاوریم! اگر پاپ آپ ها پاسخگوی نیاز کاربر باشند، برخلاف تصور موجود، تجربه کاربری را بالا می برد.

از مزایای پاپ ها آپ در موارد مختلفی می توان استفاده کرد:

  • اخبار و اطلاعیه های مهم را سریعا اطلاع رسانی کنید.
  • لیست ایمیل و فرم های تماس سایت را برای استفاده از آن ها در ایمیل مارکتینگ افزایش دهید.
  • پاپ آپ زمان ماندن کاربر در صفحه را افزایش می دهد. بدین ترتیب نرخ پرش کاهش پیدا می کند.
  • اعلانهای پاپ آپ به شما این امکان را می دهد تا اطلاعیه های مختلف و تاثیر آن ها را آزمایش کنید. هیچ چیز عملکرد وب سایت شما را سریعتر از آزمایش مداوم بهبود نمی بخشد. زیرا همه چیز از نحوه بیان، طراحی و حتی ارائه پیشنهادات شما می تواند بر استقبال مخاطبان شما از آن تأثیر بگذارد.
  • تبلیغات پاپ آپ، با پیشنهاد محصول یکی از تبلیغات موثر و ارزان برای جذب مشتری در وب سایت های تجاری است.

معایب پاپ آپ

بطور کلی پاپ آپ آزار دهنده ست، برای اثبات این موضوع همین کافیست که بدانیم مخترع پاپ آپ بدلیل استفاده نادرست از پاپ آپ، بابت اختراعش عذرخواهی کرده! علت آن هم نمایش پیام های ناخواسته به کاربر است.

  • پاپ آپ حواس کاربر را از محتوای اصلی سایت پرت می کند.
  • تبلیغات پاپ آپ گاهی باعث کلافگی کاربر و خروج آن از صفحه شود.
  • تبلیغات پاپ آپ کاربر را به صفحات دیگر هدایت کند و کاربر را از محتوای اصلی را دور کند.

پاپ آپ چه تاثیری در سئو دارد؟

با این مفهوم که پاپ آپ چیست و چه مزایا و معایبی دارد آشنا شدیم. اکنون باید نظر گوگل را در مورد popup ها بدانیم. گوگل به راحتی کاربران اهمیت می دهد و با هر چیزی که دسترسی کاربر به محتوای مورد نظرش را مختل کند مخالف است. با این حال این  پاپ آپ های مزاحم تا زمانی که بجا استفاده شوند، به مدیران سایت ها کمک می کند تا پنجره های مدرن و سازگار با SEO ایجاد کنند و بتوانند تجربه کاربری را بهینه کنند. پنجره سازگار با SEO هیچ مزاحمتی برای UX ایجاد نمی کند و رتبه وب سایت را در Google پایین نمی آورد.

نمایش پاپ آپ های ناخواسته و بی ربط به کاربر باعث ترک زود هنگام او از صفحه می شود (Time On Site) و در نتیجه نرخ پرش (Bounce rate) زیاد می شود و این پیام را به گوگل می دهد که صفحه شما مفید و مورد اعتماد نیست.

اگر پاپ آپ به جا و مناسب بکار برده شود یعنی در زمان مناسب و در مکان مناسب نمایش داده شود، می تواند نرخ تبدیل (تبدیل بازدید‌کننده سایت به مشتری) را بالا ببرد.

نکته: مطمئن شوید که پاپ آپی که استفاده می کند کد جاوا اسکریپت مخربی به همراه ندارد. الگوریتم پاندا سایت هایی که قصد فریب کاربر با کدهای مخرب دارند را جریمه می کند.

چطور پاپ آپ های مزاحم رو مسدود کنیم؟

در برخی موارد پاپ آپ ها چندان قابل اعتماد نیستند و از وب سایت ها نمی آیند بلکه  بدافزارهایی هستند که مخفیانه بر روی کامپیوتر کاربر نصب شده اند و سعی می کنند کاربران را مجبور کنند روی آنها کلیک کنند. کلیک بر روی دکمه ها و لینک های پیشنهادی پاپ آپ می تواند پنجره دیگری را فعال کرده یا ویروسی را بارگیری کند. پس بد نیست بدانیم که چطور می شود از شر این پاپ آپ های مزاحم خلاص شد و آن ها را بلاک و مسدود کرد.

  • اولین راهکار این است که با آنتی ویروس ها و نرم افزار های امنیتی مناسب، کامپیوترتان را پاکسازی کنید. در زمان نمایش اینگونه پاپ آپ ها از Ctrl-W یا Alt-F4 یا با Task Manager، مرورگر را End Task کنید.
  • در مرور گر گوگل کروم مسیر setting >Privacy and security >Site Settings > Pop-ups and redirects را دنبال کنید و گزینه “Don’t allow sites to send pop-ups or use redirects” را فعال کنید.

Don't allow sites to send pop-ups or use redirects

  • برای متوقف کردن پاپ آپ ها در Firefox موزیلا، به مسیر setting > Privacy and security بروید و “Block pop-up windows” را فعال کنید.

 

Block pop-up windows

در اینترنت اکسپلورر 8 مایکروسافت، به منوی internet options بروید، سربرگ “privacy” و سپس “Turn on Pop-up Blocker” را انتخاب کنید.

در بقیه مروگر ها هم تنظیمات مشابهی دارد.

Turn on Pop-up Blocker

سعی کردیم مختصرا توضیح دهیم که پاپ آپ چیست و چرا و چطور از آن استفاده کنیم. استفاده از ابزارهایی مانند پاپ آپ باید محتاطانه انجام شود تا کاربر با دیدن نام سایت ما خاطره بدی در ذهنش تداعی نشود و مایل باشد که مجدد وارد سایت شود. اگر از نمایش پاپ آپ های اسپم در مرورگر خود خسته شده اید از روش های مسدود کردن پاپ آپ استفاده کنید و نتیجه را با ما در میان بگذارید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
1 دیدگاه
farhad_farzi
farhad_farzi
06 اسفند 1400 13:43

نکات جالبی بود.

آیا مفید بود ؟
0