ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش سئو

روش های افزایش ترافیک سایت

ترافیک سایت یکی از فاکتور های دیجیتال مارکتینگ است و بسیاری از وبمستران در تلاش هستند تا بازدید سایت خود را افزایش دهند و هر روز ترافیک بیشتری روی سایت آن ها روانه باشد تا در نهایت به فروش بیشتری برسند. در این مقاله ما به مهم ترین نکات برای افزایش ترافیک سایت اشاره می کنیم.

0
25 اردیبهشت 1401
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

کسب و کار های اینترنتی دارای فضای رقابتی هستند، به گونه ای که سایت ها در رقابت با یکدیگر سعی می کنند کاربران بیشتری را به سوی خود جذب کنند و ترافیک سایت خود را بالا ببرند این مساله باعث افزایش فروش اینترنتی می شود. در این مقاله به تعریف ترافیک وب سایت و مهم ترین راه های افزایش بازدید سایت می پردازیم:

ترافیک با کیفیت بالا چیست؟

قبل از اینکه به تکنیک‌ های افزایش ترافیک بپردازیم، باید مفهوم ترافیک سایت را عمیق‌تر بررسی کنیم. می توان تصور کرد که ترافیک یک عدد است و هر چه بیشتر باشد بهتر است؟ ولی مفهوم اصلی ترافیک پیچیده تر است.

اگر می‌خواهید روش های خاصی را برای ایجاد ترافیک اختصاص دهید، باید در ابتدا مطمئن شوید که ترافیکی که به سایت خودترافیک با کیفیت بالا هدایت می‌کنید کیفیت بالایی دارد. افزایش ترافیک برای کسب و کارهای مختلف معنای متفاوتی دارد، اما به طور کلی، ترافیک با کیفیت بالا شامل بازدید از سایت توسط مشتریان یا کاربرانی است که با هدف کسب و کار شما مطابقت دارند، به بیان دیگر باید مخاطبین هدف کسب و کار خود را به درستی تشخیص داده باشید؛ این کار به خوبی موجب افزایش ترافیک سایت می شود.

 

آنچه باید در مورد افزایش ترافیک وب سایت بدانید

اما برای اینکه سایت ترافیک خوبی داشته باشید و به فروش و سود بیشتر برسد در ابتدا باید به پیش نیازهای اساسی پاسخ دهید. در ابتدا باید از خود بپرسید:

آیا این محصول که ارایه می دهید خوب است؟ یک “محصول خوب” به این معنی است که مخاطبین شما به دنبال چه محصولی هستند و برای به دست آوردن محصول هزینه می کنند.
آیا بازار هدف بزرگی وجود دارد؟  باید بررسی کنید که بازاری که در آن مشغول به فعالیت هستید چقدر بزرگ است.

رقبایتان چه کسانی هستند؟ برای جا نماندن در دنیای پر رقابت کسب و کار اینترنتی باید مهم ترین رقبای خود را شناسایی و تحلیل کنید.

نحوه افزایش ترافیک سایت

با پاسخ به سوالات مرحله قبل و شناخت مخاطبین هدف خود به راحتی می توانید اقداماتی را برای افزایش ترافیک وب سایت خود انجام دهید. ما در این جا قصد داریم با دو روش افزایش ترافیک سایت را بررسی کنیم: یکی از طریق سئو یک بدون استفاده از سئو.

1- افزایش ترافیک سایت با استفاده از سئوافزایش ترافیک سایت با استفاده از سئو

یکی از راه های مهم برای افزایش ترافیک وب سایت شما این است که در نتایج نخست گوگل باشید چون اگر هر کاربری با سرچ کلمه هدف خود وارد سایت شما شود، باعث افزایش بازدید از سایت شما می شود. در ادامه مجموعه اقداماتی را در راستای بهبود سئوی سایت برای بالابردن بازدید از سایت بررسی می کنیم:

✔️استفاده از LSI

کلمات LSI بیشترین شباهت و نزدیکی را با کلمه کلیدی شما دارد. این عبارات به گوکل کمک می کند تا بهتر متوجه محتوای شما شوند. بنابراین یکی از راه هایی که می توانید ترافیک سایت را بالا ببرید استفاده از این نوع کلمات است چون کاربران با سرچ هر کلمه کلیدی مشابه کلمه کلیدی اصلی شما به سایت شما می رسند.

✔️سئو محتوا

اهمیت به بررسی بهینه سازی محتوا از جمله انتخاب کلمه کلیدی مناسب هدف کاربر و توزیع مناسب در محتوا، انتخاب تیترهای جذاب و رعایت ترتیب هدینگ ها و نوشتن محتوا برای مخاطب، استفاده از ویدئو و عکس بهینه شده و داشتن CTA، نوشتن بهترین عنوان سئو و متا دیسکریپشن.

✔️ریسپانسیو سایتریسپانسیو سایت

ریسپانسیو بودن سایت این پالس را برای گوگل دارد که سایت شما کاربرپسند است و آن را جز بهترین نتایج گوگل دسته بندی می کند که این موضوع منجر به افزایش ترافیک سایت می شود. شما می توانید  با استفاده از ابزارهای تست ریسپانسیو سایت، این مورد را چک کنید. اگر هنوز سایتتان ریسپانسیو نیست در مقاله طراحی سایت ریسپانسیو نکات مهم را بخوانید

✔️آپدیت محتوا

چرا باید مقالات قدیمی را آپدیت کنیم؟ به روز رسانی محتوا و مقالات قدیمی سایت را فراموش نکنید. اگر در سایت شما محتواهایی وجود دارد که به روز نیستند حتما آن ها را آپدیت کنید چون ممکن است این محتواها طبق الگوریتم های قدیمی تر گوگل سئو شده باشند و یا مخاطبین با خواندن محتوای شما جواب خود را پیدا نکنند و سایت شما را ترک کنند. هم چنین می توانید از ترند های روز برای افزایش ترافیک سایت استفاده کنید، برای یافتن موضوعات ترند شده کافیست به مقاله آموزش گوگل ترندز سر بزنید و با آموزش استفاده از این ابزار به روز ترین موضوعات قابل سرچ افراد را به دست بیاورید.

✔️دریافت بک لینک

احتمالا درباره اهمیت تاثیر گذاری بک لینک روی سئو سایت بسیار شنیده اید، در واقع اصل بک لینگ گرفتن به این صورت است که محتوای شما آنقدر مورد توجه مخاطب واقع شده است که در سایت های دیگر به محتوا و سایت شما لینک می دهد و این پیام را برای گوگل دارد که این محتوا برای مخاطبان بسیار ارزشمند است بنابراین به سایت رتبه می دهد و به افزایش ترافیک سایت شما کمک می کند. روش هایی که برای گرفتن بک لینگ وجود دارد:

  • رپورتاژ نویسی
  • وبلاگ نویسی
  • انجمن های پرسش و پاسخ
  • تبادل لینک با سایر سایت ها

✔️افزایش سرعتافزایش سرعت

با توجه به آپدیت اخیر هسته  و انتشار پارامتر INP میتوان دریافت که یکی از مهم ترین فاکتورهای محبوبیت هر سایت چه برای گوگل و چه برای کاربر، سرعت سایت است. اگر کاربری در سایت شما به مشکل لود نشدن صفحات مواجه شود به احتمال زیاد برای دفعات بعد به سراغ سایت شما نمی آید. ولی اگر سایتی با سرعت بسیار بالا داشته باشید، کاربر می تواند به یکی از مخاطبان وفادار شما تبدیل شود و منجر به افزایش ترافیک سایت شود. برای بهیود سرعت سایت می توانید به دوره بهینه سازی سرعت سایت سر بزنید.

یکی از راه های افزایش سرعت سایت، نصب افزونه های سرعت بر روی وردپرس است. اگر به دنبال یک افزونه رایگان برای افزایش سرعت سایت هستید، به شما پیشنهاد میکنیم که مقاله بهترین افزونه های رایگان وردپرس را مطالعه کنید.

 

2-افزایش ترافیک سایت بدون سئو

سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو روشی است که منجر به افزایش بازدید سایت و در نهایت افزایش ترافیک می شود. اما اگر برای ترافیک سایت خود فقط و فقط متکی به سئو باشید ممکن است به دلیل تغییرات الگوریتم های گوگل با کاهش ترافیک و از دست رفتن مشتریان خود مواجه شوید. هم چنین در بعضی از سایت ها مانند پادکست فضای زیادی برای سئو ندارید. برای همین بهتر است روش های دیگری هم برای افزایش ترافیک سایت در نظر بگیرید تا دچار مشکلات احتمالی نشوید.

✔️بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا روشی است برای تبلیغ سایت یا برند از طریق محتوای باکیفیت. محتوا شامل متن، ویدئو و پادکست و فایل های pdf. اگر مخاطبین سایت شما درگیر محتوای جذاب شوند و پاسخ سوالات و ابهامات خود را در سایت شما پیدا کنند، به راحتی سایت را ترک نمی کنند. شما می توانید از طریق ویدئو و پادکست هم با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید و ببینید که با کدامیک ترافیک بیشتری به سایت خود جذب می کنید.

✔️تبلیغات پولیتبلیغات پولی

برای افزایش ترافیک سایت می توانید از روش تبلیغات پولی و کلیکی استفاده کنید. این روش به صورت تبلیغات کلیکی (PPC) و تبلیغات نمایشی (PPI) است.

تبلیغات کلیکی به این صورت است که شما به سایت تبلیغ کننده زمانی هزینه پرداخت می کنید که روی تبلیغ شما در سایت تبلیغ کننده کلیک شود. بارزترین نمونه تبلیغات کلیکی تبلیغات کلیکی گوگل (AD) است.

تبلیغات نمایشی یا Pay Per Impression به این صورت است که شما به ازای هر تبلیغی که در سایت تبلیغ کننده نمایش می دهید هزینه پرداخت می کنید  و هیچ تضمینی روی اینکه چه تعداد کاربر روی تبلیغ شما کلیک کنند نیست. در کل اگر قرار است برایاین تبلیغات هزینه کنید با توجه به امکاناتی که دارید سعی کنبد بهترین روش تبلیغات را انتخاب کنید تا برای شما موثر باشد.

✔️ استراتژی شبکه های اجتماعی

یکی از بهترین راه ها برای افزایش ترافیک وب سایت این است که محتوای خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. از تاثیر استفاده از شبکه های اجتماعی برای بهبود سئو نمی توان غافل شد. امروزه همه افراد به شبکه های اجتماعی دسترسی دارند ولی بیشتر برای افراد جنبه سرگرمی دارد اگر می خواهید محتوایی که در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، بهتر است چاشنی سرگرمی داشته باشد و از عکس هایی و محتوایی استفاده کنید که توجه مخاطبین را جلب کند. هم چنین برای جلب نظر مخاطبین در شبکه های اجتماعی گذاشتن پست های مسابقه و هدایا است.

جدا از فعالیت در شبکه های اجتماعی، میتوانید شبکه اجتماعی را به سایت خود بیاورید! بله درست متوجه شدید، یکی دیگر از راه های افزایش ترافیک و ورودی کاربران به سایت ایجاد شبکه اجتماعی در وردپرس است. با این روش می توانید یک چت و گفتکوی آنلاین برای سایتتان فعال کنید. این روش به خودی خود باعث افزایش تعامل کاربران و در نهایت بالارفتن ترافیک سایت می شود.

✔️ استراتژی برندسازی

اولین چیزی که با شنیدن نام لینک سازی در ذهن شما تداعی می شود، سئو است. اما باید بدانید که لینک سازی باعث افزایش ترافیک وب سایت شما نیز می شود. اگر بتوانید با لینک سازی مخاطبان را از برند خود آگاه کنید. حالا برای اینکه بتوانید برای لینک سازی برای برند خود انجام دهید یا دیگران را تشویق به لینک دهی به سایت خود کنید می توانید:

  • پست های جذاب و قابل به اشتراک گذاری ایجاد کنید و از مخاطبین بخواهید که محتوای شما را به اشتراک بگذارید.
  • پست مهمان در سایت های دیگر قرار دهید.

✔️ ایمیل مارکتینگایمیل مارکتینگ

یکی از کارآمدترین راه ها برای افزایش ترافیک وب سایت، ایمیل مارکتینگ است، بازاریابی ایمیلی به شما امکان می دهد مستقیماً به مشتریان بالقوه دسترسی بلند مدت پیدا کنید. نکات مهمی که در باید در ایمیل مارکتینگ رعایت کنید تا به افزایش ترافیک سایت برسید:

  • ارزش آفرینی با ارایه محتوای جذاب و با کیفیت
  • شناسایی دقیق پرسونای مخاطبان

شما می توانید از بهترین سرویس های ایمیل مارکتینگ برای بازاریابی ایمیلی استفاده کنید.

✔️ بهبود کیفیت خدمات

در صورت ارایه خدمات ضعیف، تلاش های بازاریابی بی فایده است. بر اساس نظرسنجی ها 42 درصد از مشتریان گفتند که پس از تجارب خوشایند خدمات مشتری، بیشتر خرید کرده اند. حالا چگونه می توانید خدمات عالی به مشتریان ارائه دهید؟

  • پاسخ گویی سریع به مشتریان
  • ارایه پیشنهاد برای مشکلات کاربران

افزایش ترافیک سایت با بات های ترافیک؟

حالا که به انتهای مقاله رسیدیم می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم گه چرا بهتر است برای افزایش ترافیک وب سایت از ربات ها کمک نگیریم؟

شاید یکی از روش هایی موثری که برای افزایش ترافیک سایت می شناسید، استفاده از ربات های گوگل باشد و حتی با این کار سریعا به نتیجه دلخواه خود برسید اما این روش ممکن است مشکلاتی را به همراه داشته باشد، مثلا بزرگترین مشکلی که ممکن است برای سایت شما پیش باید این است که اگر یک ربات به صورت پی در پی اطلاعات سایت شما را درخواست کند باعث می شود سرعت سایت شما کاهش یابد. هم چنین بات های ترافیک می توانند منجر به افزایش نرخ پرش در سایت شوند. الگوریتم های گوگل بسیار هوشمند هستند و ممکن است به راحتی متوجه فیک بودن بازدید سایت شوند ودر نهایت وب سایت شما را جریمه کنند.

نکته: اگر تمامی موارد را رعایت کرده اید اما هنوز رتبه ندارید و وردی تان کم است بررسی کنید که تصاویر حاوی خشونت و حتی موارد غیر اخلاقی وجود نداشته باشد چون با توجه به اینکه جستجوی ایمن برای بسیاری از کاربران فعال شده و بسیار از افراد اطلاعی از غیر فعال کردن safe search ندارند محتوای شما نمایش داده نمی شود و بهتر است تصاویر و موارد غیر مجاز را از سایتتان حذف کنید.

در این مقاله به بررسی روش های افزایش ترافیک سایت با سئو سایت و بدون سایت سایت پرداختیم و مهم ترین نکات برای افزایش ترافیک سایت را مطرح کردیم. اگر شما هم در افزایش ترافیک سایت تجربه ای دارید با ما به اشتراک بگذارید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
سوالات متداول

افزایش ترافیک سایت از طریق سئو و بدون استفاده از سئو امکان پذیر است. با استفاده از ایمیل مارکتینگ، تبلیغات پولی، دریافت بک لینک، بازاریابی محتوا و سئو محتوا و ... می توانید ترافیک سایت را بالاببرید.

سئو محتوا

افزایش ترافیک سایت یعنی بازدید از سایت شما توسط مشتریان یا کاربرانی است که با هدف کسب و کار شما مطابقت دارند، افزایش یابد.

مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.