ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش افزونه‌ها

ایجاد شبکه اجتماعی در وردپرس؛ آموزش افزونه بادی پرس

ساخت شبکه اجتماعی در وردپرس یک کار آسان است که بدون نیاز به کد نویسی و تنها با نصب افزونه Buddypress می توان آن را بر روی انواع وبسایت های وردپرسی پیاده سازی کرد.

14
04 مرداد 1401
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

داشتن یک شبکه اجتماعی این بستر را فراهم می کند تا کاربران به گفتگوی دوستانه بپردازند، سوالات خود را مطرح کنند و مطالب خود را به اشتراک بگذارند. شبکه های اجتماعی به  افزایش ترافیک سایت کمک می کنند برای ایجاد شبکه اجتماعی در وردپرس می توانید از بادی پرس استفاده کنید که در ویدئوی زیر می توانید نحوه کار با بادی پرس را مشاهده کنید.

اما اگر نمی دانید چگونه در وردپرس شبکه اجتماعی راه اندازی کنید یا نمی دانید از چه افزونه ای برای ساخت شبکه اجتماعی در وردپرس استفاده کنید؟ برای حل این چالش ها کافیست با ما همراه باشید تا با آموزش افزونه بادی پرس یک شبکه اجتماعی در وب سایت خود راه اندازی کنید.

افزونه بادی پرس چیست؟

بدون شک افزونه بادی پرس (Buddypress) قدرتمند ترین و بهترین افزونه برای ایجاد شبکه اجتماعی در وردپرس است. این افزونه رایگان تمامی امکانات یک شبکه اجتماعی مانند گروه ها، فعالیت کاربران، اعلان ها و … را دارا می باشد. افزونه قدرتمند ساخت شبکه اجتماعی چت در وردپرس، با بسیاری از قالب های رایگان و یا حرفه ای همخوانی دارد و در قالب های رسپانسیو به درستی نمایش داده می شود. از طریق لینک پایین، افزونه بادی پرس را از مخزن وردپرس دانلود کنید تا به ادامه آموزش بادی پرس بپردازیم.

دانلود رایگان Buddypress 

دانلود افزونه buddy press در آموزش افزونه ی بادی پرس

آموزش ایجاد شبکه اجتماعی با بادی پرس

بعد از دانلود و نصب افزونه بادی پرس، نوبت به کار با این افزونه میرسد. برای سهولت کار کردن با این افزونه و ساخت شبکه اجتماعی در جعبه زیر ویدئو آموزش افزونه بادی پرس را قرار داده ایم، حتماً این ویدئو را مشاهده کنید.

آموزش تنظیمات بادی پرس

بعد از نصب افزونه Buddypress در منو تنظیمات پیشخوان وردپرس، تب جدیدی با عنوان بادی پرس ایجاد می شود؛ با کلیک کردن روی این تب به بخش تنظیمات بادی پرس می رویم. بخش تنظیمات بادی پرس از سه بخش کلی تشکیل شده و شلوغی و پیچیدگی زیادی ندارد. تنظیمات بادی پرس را میتوان از سه بخش زیر پیکر بندی کنید:نمایش افزونه بادی پرس در منو پیشخوان در آموزش افزونه بای پرس

✔️ اجزا: این قسمت مولفه های متعددی از قبیل، تنظیمات حساب، ارتباطات دوستی، کاربران گروه، پیغام شخصی و … قرار دارند که می توان به راحتی هرکدام از این قابلیت ها را فعال و یا غیر فعال کرد.

✔️ گزینه ها: تنظیمات در بخش گزینه ها نسبت به تب اجزا قابلیت شخصی سازی بیشتری برای شبکه اجتماعی وبسایت دارند. می توان هرکدام از این موارد را فعال یا غیر فعال کرد.

✔️ برگه ها: در این بخش می توان برای هرکدام از صفحه های مختلف چت مانند برگه های ثبت نام، اعضا، فعال سازی و فعالیت گروه ها لندینگ پیج جدیدی معرفی کرد.

اعمال تغییرات اولیه

ابتدا بایستی بستر اولیه سایت را برای ثبت نام کاربران فراهم کنیم. برای این کار از طریق پیشخوان سایت وارد تنظیمات پیشخوان وردپرس می شویم. برای این کار به مسیر تنظیمات> عمومی رفته و تیک گزینه هرکسی می تواند نام نویسی کند را فعال می کنیم. در این شرایط تمامی مخاطبین اجازه ثبت نام در سایت را دارند.

قابلیت اقتصادی دیگر وردپرس برای ارتقای سایت

اگر شما یک وبسایت دارید و می خواهید که بخش بلاگ را جدا از دامنه اصلی و بر روی یک ساب دامین یا ساب فولدر ایجاد کنید، می توانید با راه اندازی وردپرس شبکه این کار را انجام دهید. با وردپرس شبکه یا مولتی سایت برای داشتن چندین سایت نیازی نیست که هاست و دامنه جدید بخرید.

اضافه شدن برگه های جدید بادی پرس به منو سایت

بعد از نصب افزونه، بخش های جدید به منو سایت اضافه می شود. این بخش ها همانطور که قبلاً هم به آن اشاره شد، برگه های ثبت نام، فعالیت و گروه ها هستند. اگر این بخش ها به منو شما اضافه نشدند، باید از طریق پیشخوان وردپرس به بخش نمایش> فهرست ها رفته و منوهایی که برای شما نشان داده نمی شود را به صورت دستی به منو سایت اضافه کنید.

اگر برای اضافه کردن برگه ها به منو نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، مقاله آموزش ساخت منو در وردپرس را مطالعه کنید.

آموزش ثبت نام کاربر جدید در بادی پرس

بعد از اینکه تمامی مراحل گفته شده را به درستی طی کرده باشیم، حالا شبکه مجازی ما آماده است تا کاربران جدید در آن ثبت نام کنند. اما برای آشنایی بیشتر با بخش ثبت نام این افزونه، وارد صفحه اول سایت شوید. در این زمان از طریق منو سایت بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید. به صفحه ثبت نام هدایت می شوید. در این جا مشخصات کاربری خود را وارد کرده و در نهایت دکمه ثبت نام را می زنید. برای تکمیل فرایند ثبت نام، لینکی برای ایمیلی که اعلام کرده بودیم ارسال می شود. کافیست کاربر بر روی آن لینک کلیک کند تا حساب کاربری اش فعال شود.

اما روش بهتر و آسان تری برای تایید جیمیل کاربراناستفاده از افزونه Uncanfirmed است که شما به عنوان مدیر سایت، حساب های کاربری اعضای جدید را به صورت دستی و خیلی آسان فعال کنید.

ایجاد گروه در افزونه بادی پرس

یکی از اهداف های ساخت شبکه های اجتماعی، ساخت گروه هایی است که توسط کابران اداره می شوند. اگر حساب کاربری در سایت دارید، برای ساخت گروه در شبکه اجتماعی وردپرس، کافیست به صفحه اول سایت رفته و از طریق منو سایت بر روی گروه ها کلیک کرده تا به صفحه جدید وارد شوید. در این قیمت به راحتی می توانید گروه خود را ایجاد کنید و برای آن نام و تصویر شاخصی نیز قرار دهید.

کلام آخر درباره ساخت شبکه اجتماعی در وردپرس

آموزش کار با افزونه بادی پرس به اتمام رسید  اما در جریان باشید که این افزونه تنها افزونه ساخت شبکه مجازی در وردپرس نیست. به عنوان مثال افزونه هایی مانند BBPress، WP Mingle و WP Symposium قابلیت اضافه شدن چت و گفتگوی آنلاین را به سایت وردپرسی اضافه می کنند. اما افزونه بادی پرس به دلیل رابط کاربری ساده” و همچنین حرفه ای بودن” آن می تواند یکی از بهترین انتخاب های موجود باشید.

یکی از جذاب ترین امکانات وردپرس یا به عبارتی جعبه ابزار وردپرس (abzarwp) افزونه هایی است که امکان تغییر، سفارشی سازی و ارتقا سایت را بدون دانستن زبان برنامه نویسی و کدنویسی برایتان ایجاد می کنند و در این مقاله شما با تعدادی از آنها آشنا شدید. اگر هنوز سوالی درمورد آموزش بادی پرس دارید در بخش دیدگاه ها مطرح کنید و لینک شبکه های اجتماعی خود را با ما به اشتراک بگذارید.

توجه: اگر می خواهید بک پلتفرم اختصاصی برای چت آنلاین داشته باشید می توانید از اسکریپت چت روم استفاده کنید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
سوالات متداول

برای ساخت شبکه اجتماعی در وردپرس کافیست افزونه  Bddypress را دانلود و نصب کنید و در ادامه آموزش بادی پرس بخش های مختلف چت را شخصی سازی کرده و آن را روی وبسایتتان پیاده کنید.

 

بادی پرس یک افزونه رایگان وردپرسی برای ساخت شبکه مجازی در وردپرس است. این افزونه را میتوانید از مخزن وردپرس دانلود کنید و آموزش افزونه بادی پرس را در این مقاله مشاهده کنید تا یک شبکه اجتماعی به سایتتان اضافه کنید

مقالات مرتبط
بنر
آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
در این مقاله آموزش دیجیتس (ِDigits) شامل نصب، تنظیمات، فرم‌ها، اتصال به سامانه پیامکی، استایل و افزودنی‌ها را به صورت ویدئویی آموزش دادیم. کار کردن با افزونه دیجیتس بسیار راحت است و به سرعت می‌توانید با نصب افزونه دیجیتس امکان عضویت و ورد کاربران با شماره موبایل را فراهم کنید.
بنر
آموزش افزونه Ultimate Affiliate Pro
شاید برای شما هم پیش آمده که برای خرید یک محصول لینک را باز کنید ولی وارد دیجی کالا شوید؛ یکی از روش های کسب درآمد بدون فروش محصولات خودمان افیلیت مارکتینگ است. به این صورت که شما یک سایت با محتوا کامل دارید و به جای قرار دادن لینک محصولاتتان لینک محصولات سایر سایت ها را قرار می دهید به این صورت ...
بنر
آموزش افزونه لایت اسپید کش
استفاده از افزونه های بهینه سازی سایت یکی از راه های بهبود سرعت است. افزونه litespeed cache یکی از افزونه های بهینه سازی است که در این مقاله قصد داریم به آموزش افزونه لایت اسپید و نحوه تنظیمات آن بپردازیم. همراه ما باشید.
بنر
آموزش افزونه لرن دش
در سال های اخیر آموزش آنلاین جزء جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی شده است و بسیاری از افراد تمایل به شرکت در دوره های مجازی دارند. طراحی سایت های آموزش آنلاین قدم بزرگی در پیشرفت سیستم آموزشی است. اگر از قالب وردپرس استفاده می کنید با استفاده از افزونه های وردپرس مانند لرن دش می توانید سایت خود را ...
14 دیدگاه
rezacamp
rezacamp
26 بهمن 1402 21:44

من میخام گروه درست کنم ارور میده یک خطا حین ثبت جزییات اطلاعات گروه رخ داد. لطفا مجددا سعی نمایید. همه ی راه هارو رفتم افزونه ها رو غیر فعال کردم دوباره نصب کردم با قالب های مختلف چک کردم اما درست نشد

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
28 بهمن 1402 10:11

با قالب پیش فرض هم چک کنید احتمالا با افزونه ها یا قالب سازگار نیست

آیا مفید بود ؟
yoones
yoones
17 دی 1402 20:27

سلام
من بی بی پرس رو نصب دارم میخوام بادی پرس رو هم نصب داشته باشم که کاربرا بتونن به هم پیام بدم
اما متوجه نشدم بادی پرس رو چطور فعال کردید و چطوری کار میکنه
برای بی بی پرس یه برگه ساختم و لینکش forums گذاشتم انجمن ها اونجا ساخته شدن
برای بادی پرس هم باید برگه بسازم ؟

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
20 دی 1402 09:06

سلام دوست عزیز
خیر یک برگه کافی هست

آیا مفید بود ؟
parisar
parisar
07 فروردین 1402 08:40

زمانی که یکی از افزونه ای ایجاد شبکه اجتماعی را در وردپرس راه اندازی کردیم این قابلیت برای کاربران وجود دارد که کاربران بتوانند برای هم ارسال فایل داشته باشند؟ و در قسمت کامنت ها هم بتوانند علاوه بر پیام ارسال فایل هم انجام دهند؟

آیا مفید بود ؟
0
مهران نجفی
مهران نجفی
10 فروردین 1402 13:32

این مورد رو باید بعد از نصب افزونه مورد نظرتون بررسی کنید. اما در افزونه Buddypress این امکان وجود نداره

آیا مفید بود ؟
mabdollahzadeh
mabdollahzadeh
07 اسفند 1401 19:55

سلام وقت بخیر
این افزونه روی سایت فعال هست، ولی تو انجمن ها و قسمت " ساخت انجمن جدید" که یک فرم هست، ربات ها می یان و این فرم رو پر می کنن، مثلا روزی 5 هزار تا، کپچا گوگل رو هم فعال کردم ولیتو این فرم ها گزینه من رباط نیستم رو نشون نمی ده، ایا شما پیشنهادی برای جلوگیری از این اتفاق دارید؟ ممنون می شم اگر کسی از دوستان می دونه، راهنمایی کنه

آیا مفید بود ؟
0
مهران نجفی
مهران نجفی
09 اسفند 1401 11:08

در بخش تنظیمات افزونه دنبال گزینه ای بگردید که نظرات رو محدود میکنه و یا برای نظر دهی کاربر ها باید در سایت عضو بشن...
اگر این تنظیمات رو پیدا نکردید باید هسته بادی پرس کد نویسی بشه تا این قابلیت به اون اضافه بشه و دیگه نظرات فیک در سایتتون نمایش داده نشن

آیا مفید بود ؟
fatemehkavoosi
fatemehkavoosi
15 بهمن 1401 19:18

افزونه من انگلیسه ولی از شما فارسی چکار کنم فارسی برام باشه؟

آیا مفید بود ؟
0
مهران نجفی
مهران نجفی
09 اسفند 1401 11:00

اگر وردپرس شما فارسی باشه به طور خودکار افزونه ها با زبان فارسی بر روی سایت شما نصب میشن. اما در صورتی که زبان افزونه انگلیسی هم باشه شما میتونید از بخش تنضیمات افزونه زبان اون رو تغییر بدید.
بهتون پیشنهاد میکنم که در مخزن وردپرس دقیقا عبارت *بادی‌پرس* رو سرچ کنید

آیا مفید بود ؟
omidmj
omidmj
09 مهر 1401 14:01

سلام آیا امکان چت بین کاربران را دارد؟ و اینکه آیا در چت خصوصی میتوان عکس و فایل مثل PDF ارسال کرد؟

آیا مفید بود ؟
0
مهران نجفی
مهران نجفی
09 مهر 1401 22:21

سلام دوست عزیز.
بله امکان چت بین کاربرها در همین بخش چت خصوصی وجود داره.
بله شما میتونین فایل های استاندارد و مجاز رو برای بقیه کاربر ها بفرستید.

آیا مفید بود ؟
aazaad
aazaad
23 شهریور 1401 20:05

سلام وقت بخیر ممنون بابت این آموزش خوب سوال بنده این هست که با المنتور میتونیم بهرحال صفحات رو سفارشی سازی کنیم و از این حالت پیشفرض دربیاریم ،چون خودتون میدونید حالت پیشفرض قالب چندان کاربر پسند نیست،ممنونم اگر راهنمایی بفرمایید

آیا مفید بود ؟
1
مهران نجفی
مهران نجفی
24 شهریور 1401 08:49

سلام دوست عزیز.

بله فقط کافیه که ویجت BuddyPress Builder for Elementor را نصب و راه اندازی کنید.
بعد از اون شما می تونید به وسیله صفحه ساز المنتور تمامی صفحات شبکه مجازی تون رو طراحی کنید.
ادان برای افزونه بادی پرس جهت تغییر صفحات مختلف شبکه مجازی

آیا مفید بود ؟