ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش گوگل ترندز
آموزش سئو

آموزش گوگل ترندز

گوگل ابزارهای مختلفی را برای راحتی کاربران خود در اختیار آن ها قرار داده است؛ یکی از این ابزار های رایگان گوگل ترندز است، همانطور که از نامش پیداست می تواند ترند های سرچ های گوگل را نشان دهد که با کمک آن تحلیل های بازاریابی انجام دهید. در این مقاله به نحوه کار کردن با این ابزار می پردازیم.

0
18 مرداد 1401
آخرین بروزرسانی: 18 فروردین 1403

تابحال به این موضوع فکر کردید که چه زمانی و چه موضوعی را برای کاربران سایت خود توضیح دهید؟

گوگل برای شما امکانی را فراهم کرده است تا بتوانید بهترین موضوع را در بهترین زمان مناسب در اختیار کاربران سایت خود قرار دهید. google trends یک ابزار رایگان گوگل است که بسیار کاربردی است و اطلاعات خوب و به روز را می توانید در آن ببینید. در این مقاله همراه ما باشید تا درباره گوگل ترندز چیست و آموزش گوگل ترندز و مزایای آن صحبت کنیم.

گوگل ترندز چیست؟

تصور کنید شما به دنبال راه اندازی کسب و کار فروشگاهی هستید و به طور مثال بین فروشگاه پوشاک و لوازم آرایشی تردید دارید و نمی دانید کدام یک تقاضای بیشتر و آینده بهتری دارد؛ بهترین کار سرچ این دو موضوع در گوگل ترندز و بررسی و تحلیل نمودارهای آن ها است.

google trends سایتی متعلق به کمپانی گوگل است که به شما کمک می کند روند های جستجو موضوعات مختلف را از زمان شروع به کارش یعنی سال 2004 مشاهده کنید. با استفاده از گوگل ترندز نه تنها آمار سرچ یک موضوع بلکه مقایسه سرچ چند موضوع با هم را به دست می آورید.

کاربرد های گوگل ترندز

در این قسمت از آموزش گوگل ترندز به بررسی کاربردهای مختلف گوگل ترندز از جمله کمک به سئو سایت و به دست آوردن ترند فصل و… می پردازیم:

ابزاری برای کمک به بهبود سئو: گوگل ترندز با استفاده از امکاناتی مانند کیورد ریسرچ رایگان و سئو محلی به سئو سایت کمک زیادی می کند و می توان تقریبا آن را جز ابزارهای کاربردی سئو به شما آورد.

به دست آوردن آمار سرچ فصلی: برخی از کسب و کار ها کاملا فصلی هستند، بطور مثال پوشاک زمستانی مانند پلیور و ژاکت فقط در زمستان سرچ دارند و تابستان سرچ بسیار کم یا حتی صفر دارند. بنابراین با سرچ کردن موضوع خود می توانید بفهمید که آیا ترند فصل هست یا خیر؟

بررسی میزان محبوبیت برند: یکی دیگر ازموارد استفاده از گوگل ترندز، بررسی میزان سرچ برند و در نتیجه محبوبیت برند است، حتی می توانید برند خود و رقیب را باهم مقایسه کنید و برای بهبود وضعیت برند خود برنامه ریزی کنید.

تاثیر Google Ttends بر سئو سایت

google trends فقط برای مقایسه سرچ بین موضوعات مختلف نیست. بلکه کاربرد های مهم سئویی مانند تحقیق کلمه کلیدی و کمک به تولید محتوای به روز و …. دارد:

کیورد ریسرچ: اگر به دنبال ابزار انتخاب کلمه کلیدی هستید، حتما به سراغ گوگل ترندز بروید. مثلا برای انتخاب کیورد مناسب بین خرید اینترنتی کفش و خرید آنلاین کفش می بینید که خرید اینترنتی کفش پر سرچ تر است و به عنوان کیورد اصلی انتخاب می شود.

کیورد ریسرچ با گوگل ترندز

افزایش ترافیک سایت: زمانی که شما در گوگل ترندز جستجو می کنید، می توانید ترند های روز و بیشترین حجم سرچ را به دست بیاورید و با تولید محتوا روی ترند ها می توانید باعث افزایش ترافیک سایت و در نهایت فروش را افزایش دهید.

تولید محتوای حرفه ای : تولید محتوای عالی یکی از ملاک های امتیاز دهی گوگل به سایت شما است، برای تولید محتوای حرفه ای از کلماتی که از گوگل ترندز به دست آوردید، استفاده کنید.

تنظیم تقویم محتوا: خیلی از اتفاق ها روال مرتب دارند مثلا تاریخ بلک فرایدی یا عید نوروز و محرم و جام جهانی، شما می توانید با توجه به این مناسب ها از این کلمات در محتوای خود استفاده کنید و از طریق آن ها ورودی بگیرید. مثلا اگر شما فروشگاه لوازم ورزشی هستید می توانید با تولید محتوا در زمینه جام جهانی مثلا “طرح توپ جام جهانی 2022” و یا “جدیدترین لباس های ورزشی جام جهانی” حدود ماه آبان و آذر 1401 ورودی برای سایت خود بگیرید. برای اینکه با تنظیم تقویم محتوا آشنا شوید به مقاله : چگونه یک تقویم محتوا بنویسیم؟ مراجعه گنید.تنظیم تقویم محتوا با گوگل ترندز

به دست آوردن کلمات کلیدی مرتبط: یکی دیگر از قسمت های جذاب در آموزش گوگل ترندز Related queries است که می توانید از این قسمت خروجی بگیرید و در محتوای خود از آن ها استفاده کنید. مثلا برای تولید محتوا در زمینه سئو، آموزش سئو و سئو چیست، خدمات سئو و… کیورد های مناسبی هستند.

بهبود سئو محلی: تفکیک میزان سرچ بر اساس استان ها به شما این امکان را می دهد که سئو محلی انجام دهید. مثلا با سرچ کلمه هتل می توانید ببینید کدام استان ها به ترتیب بیشترین تقاضا را دارند و روی local seo آنها کار کنید.

شناسایی و تحلیل رقبا: برای مقایسه خود و رقیب باید کلمه کلیدی خود و رقیب را در گوگل ترندز سرچ کنیدو سپس مقایسه و تحلیل کنید که در چه بازه زمانی محتوا تولید کنید که از رقیب پیشی بگیرید.

بهینه سازی فیلم و ویدئو: اگر به دنبال تولید محتوای ویدئویی و سئو ویدئو برای سایت خود هستید با استفاده از youtube search می توانید ویدئوی خود را بهینه کنید. یکی دیگر از ابزارهای رایگان گوگل که کمک زیادی ثبت سایت در گوگل آنالیتیکس برای تحلیل سایت می کند و می توانید ببنید مخاطبانتان به دنبال چه هستند از این ابزار غافل نشوید

چگونه از گوگل ترندز استفاده کنیم؟

به قسمت مهم مقاله یعنی چگونه از گوگل ترندز استفاده کنیم؟ رسیدیم.

ممکن است شما به دنبال بیشترین سرچ افراد یا مقایسه دو موضوع باشید؛ مثلا می خواهید بیشترین سرچ ایرانیان در گوگل در یک ماه گذشته یا یک سال گذشته بررسی کنید، کافی است وارد سایت trends.google.com شوید و با تنظیم لوکیشن روی ایران و بازه زمانی بیشترین سرچ های گوگل توسط کاربران را در آن مشاهده کنید.

چگونه از گوگل ترندز استفاده کنیم؟

اگر می خواهید رقابت چند کیورد را مشاهده کنید باید در قسمت compare کیورد را وارد کنید، ( تا 5 موضوع می توانید compare کنید). برای دستیابی به نتایج بهتر و دقیق تر باید سرچ ها را روی تنظیمات زیر فیلتر کنید.

  • قسمت 1: موقعیت جغرافیایی را تنظیم کنید، اگر به دنبال سرچ در گوگل ترندز فارسی هستید، لوکیشن را روی ایران قرار دهید و اگر دنبال یک کیورد در وب انگلیسی هستید می توانید world wide انتخاب کنید.
  • قسمت 2: بازه زمانی برای سرچ ها قرار دهید.
  • قسمت 3: برای موضوع جستجو دسته بندی انتخاب کنید.
  • قسمت 4: در این قسمت می توانید جستجو ها را بر اساس اخبار و تصاویر و سرچ یوتیوب و یا web search فیلتر کنید.

وقتی فیلتر های مورد نظر را اعمال کردید با نموداری مشابه نمودار زیر مواجه می شوید که می توانید روند سرچ افراد را مشاهده کنید و بازه های زمانی که بیشترین سرچ و کمترین سرچ را ببینید.

مقایسه دو موضوع در گوگل ترندز

بطور کلی شما از روی روند این نمودار می توانید نتیجه بگیرید که آیا این حوزه برای کسب و کار مفید است و جای رشد دارد یا خیر؟ و کدام حوزه را انتخاب کنید. مثلا در تصویر بالا نمودار قرمز یکبار نقطه اوج را رد کرده و ارو به رو نزول رفته است ولی دوباره می تواند رشد داشته باشد. اگر به دنبال تولید محتوا برای این دو سرچ هستید، می توانید در هر دو حوزه کار کنید.

یکی دیگر از قسمت های بسیار کاربردی در آموزش گوگل ترندز Compared breakdown by sub-region است که به شما این امکان را می دهد که میزان سرچ را به تفکیک استان ها بررسی کنید. برای مثال بیشترین سرچ برای وردپرس و سئو استان تهران و سپس هرمزگان است.

استان هایی که بیشترین سرچ را در گوگل ترندز دارند

چطور از گوگل ترندز در ادسنس استفاده کنیم؟

گوگل ادسنس یک موتور تبلیغات رایگان گوگل است که در سایت های انگلیسی تبلیغات خود را به صورت بنری در گوشه سایت نشان می دهد و تمام در آمد خود را از بازدید کاربران به دست می آورد. پس خیلی مهم است که محتوای کاملا آپدیت و به روز داشته باشد. اگر شما هم جز افرادی هستید که در گوگل ادسنس فعالیت دارید، باید به گوگل ترندز توجه ویژه داشته باشید و همواره سرچ های روز را بررسی کنید و از آن ها در سایت خود استفاده کنید تا ترافیک خود را افزایش دهید. سایت های خبری هم دقیقا مانند گوگل ادسنس می توانند با استفاده از بررسی سرچ های 24 ساعت گذشته، ترافیک سایت خود را بالا ببرند.

بطور کلی گوگل ترندز یک ابزار فوق العاده گوگل در کنار ابزارهای دیگر مانند سرچ کنسول است که اطلاعات بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهد. شما با دیدن آموزش گوگل ترندز و درک پاسخ سوال چگونه از گوگل ترندز استفاده کنیم، می توانید به سادگی از این ابزار در کنار سایر ابزار ها استفاده کنید و نتایج خوبی بگیرید.

.آیا به دنبال بهبود سئو سایتتان هستید؟ سایتتان را با ابزارهای مختلف بررسید کنید تا نقاط قوت و ضعف سایتتان را به دست آورید در مقاله آنالیز سئو سایت نحوه بررسی سئو سایت را آموزش داده ایم.
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
سوالات متداول

این ابزار کمک زیادی به تحلیل موضوعات قابل سرچ و انتخاب کیورد اصلی می کند بطور کلی کاربرد های گوگل ترندز عبارتند از:

  • کیورد ریسرچ
  • افزایش ترافیک سایت
  • کمک به تولید محتوای مناسب
  • شناسایی و تحلیل رقبا

 

google trends یک ابزار رایگان گوگل برا بررسی روند سرچ افراد در گوگل و برای تحقیقات بازاریابی بسیار کاربردی است و به وبمستران کمک زیادی در زمینه سئو می کند.

مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.