ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
لیست بک لینک رایگان
نقد و بررسی

کامل‌ترین لیست بک لینک رایگان

لینک بیلدینگ فرآیندی است که طی آن سایر وب سایت‌ها به سایت شما لینک می دهند و به افزایش اعتبارتان کمک می‌کند. خرید بک لینک یا رپورتاژ یک روش لینکسازی موثر است که هزینه آن، در سال‌های اخیر افزایش زیادی داشته است به همین دلیل تصمیم گرفتیم یک لیست بک لینک‌ رایگان را برای شما گردآوری کنیم.

2
17 آبان 1402
آخرین بروزرسانی: 18 فروردین 1403

یکی از اقدامات مهم متخصصان سئو بعد از اجرای سئو داخلی و تکنیکال، لینکسازی خارجی (Link Building) است و این لینک‌ها نشان دهنده ارتباط بین صفحات و اعتباریست که به یکدیگر منتقل می‌کنند. همانطور که در آموزش سئو سایت گفتیم، لینکسازی خارجی (یا سئوی Off Page) برای بهبود و پایداری رتبه صفحات ضروری است.

یکی از انواع لینکسازی خارجی، رپورتاژ است که هزینه آن در سال‌های اخیر افزایش یافته و بسیاری از افراد نمی‎‌توانند از عهده قیمت آن برآیند. خبر خوب اینکه بدون پرداخت هزینه هم می‌توانید در سایت‌های معتبر بک لینک (Backlink) بسازید. در این مقاله یک لیست کامل از سایت‌های بک لینک رایگان قوی به همراه اعتبار هر سایت را معرفی می‌کنیم.

چرا بک لینک رایگان؟

سوال بسیاری از کاربران این بوده که؛ آیا بک لینک رایگان ارزش زمان گذاشتن دارد؟ هرچند رپورتاژها به دلیل فالو بودن لینک‌ها و ارزش محتوایی بالاتر تاثیر بیشتری در بهبود رتبه شما داشته باشد؛ اما لینکسازی پیوسته در سایت‌های رایگان نیز باعث بهبود قابل توجه رتبه صفحات در درازمدت می‌شود. با بک لینک رایگان در واقع شما هزینه نمی‌کنید ولی در عوض زمان و تلاش زیادی را برای بهبود صرف می‌کنید.

بر اساس داکیومنت گوگل، اگر بک لینک با هدف دستکاری رتبه نتایح جستجو (ساخت و خرید لینک با هدف رتبه‌بندی ) ایجاد شده باشد گوگل آن را به عنوان لینک اسپم (Link Spam) یا لینکسازی غیر طبیعی در نظر می‌گیرد.

البته گوگل خرید لینک را به عنوان یک بخش عادی از اهداف مالی و اقتصادی وب سایت‌ها در نظر می‌گیرد اما سعی کنید در آن زیاده‌روی نکنید. اگر در لینکسازی با خرید رپورتاژ زیاده روی کنید، ممکن است نتیجه عکس بگیرید و رتبه صفحات‌ سایت شما افت کنند. لیست سایت بک لینک رایگان؛ بک لینک رایگان چیستدر واقع لینکسازی طبیعی همانطور که از اسم آن پیداست یعنی بک لینک‌هایی که به طور طبیعی ایحاد می‌شوند بدون اینکه صاحب سایت مجبور شود از طریق خرید لینک یا ساخت لینک رایگان در سایت‌های مهمان ایجاد کند. این هنر شما است که در نحوه ساخت بک لینک (فالو (Follow)، نوفالو (Nofollow) و غیره) تعادل برقرار کرده تا ضرر نکنید.

یک نکته مهم: تبادل بیش از حد لینک با یک سایت مشخص، استفاده از برنامه‌های لینکسازی خودکار برای حجم انبوه لینک، لینک‌های بیش از حد در فوترها تنها نمونه‌هایی از لینکسازی غیر طبیعی هستند.

یکی دیگر از اشتباهات سئو، گرفتن حجم زیاد بک لینک یا لینک‌های سایدبار به تعداد بالا است. توجه کنید که هر سایتی برای گرفتن بک لینک مناسب نیست و از سایت‌های معتبر که در ادامه معرفی می‌کنیم برای لینکسازی استفاده کنید.

لیست بک لینک‌ رایگان اما قدرتمند

در این بخش مجموعه‌ای از سایت‌های بک لینک فارسی و خارجی را ارائه دادیم که شما با استفاده از آنها و تنوع در نوع لینک‌سازی می‌توانید اتفاقات خوبی را برای سئو سایت خود رقم بزنید. بعد از اینکه مراحل سئو سایت را تکمیل کردید در آخرین گام به سراغ منابع بک لینک رایگان بروید.

با گذاشتن کامنت، بک لینک رایگان گرفته و در ذهن گوگل و کاربران بمانید

شما با گذاشتن کامنت در سایت های کامنت گذاری (یک لینک کامنتی) مانند انجمن‌ها، می‌توانید بک لینک رایگان گرفته و برند خودتان را هم معرفی کنید. معرفی سایت از زبان کاربران در وب، به گوگل سیگنال مثبتی درباره شما می‌دهد. سایت‌های زیر برای ساخت بک لینک کامنتی استفاده می‌شوند و هر کدام در حوزه مشخصی فعالیت دارند؛ بازاریابی، سوشال مدیا، بازاریابی اینترنتی، آموزشی، تکنولوژی و غیره. برای انتخاب سایت بک لینک کامنتی، بهتر است ارتباط موضوعی آن با سایت خودتان را در نظر بگیرید و از سایت‌های با اعتبار دامنه بالاتر شروع کنید.

 سایت های وبلاگ فارسی هنوز هم بکار شما می‌آیند

یکی از ساده‌ترین راه‌های ساخت بک لینک، تولید محتوا در سایت‌های وبلاگی ایرانی است؛ ما در این بخش یک لیست یک لینک از سایت‌های فارسی را برای لینکسازی رایگان را آورده‌ایم که شامل وبلاگ‌ها، سایت‌های پست مهمان، فروم‌ها می‌شوند.

وبلاگ‌های فارسی مکان خوبی برای لینکسازی خارجی هستند که شما با انتخاب یک موضوع جذاب و نوشتن محتوای با کیفیت در آنها، می‌توانید نتیجه خوبی از ساخت بک لینک رایگان بگیرید. در ایجاد این نوع بک لینک‌ها زیاده روی نکرده و موضوعی که برای نوشتن انتخاب می‌کنید با موضوع مطالب سایت‌تان متفاوت باشد؛ زیرا ممکن است گوگل آن را به عنوان لینکسازی غیرطبیعی تشخیص دهد.

وبلاگ ایرانی اعتبار دامنه
Avablog.ir 37
Parsiblog.com 55
Blogsky.com 61
loxblog.com 51
Blog.ir 61
Tebyan.net 65
Rasekhoon.net 31
Blogsazan.com 24
niloblog.com 47
rozblog.com 71
sportblog.ir 11
Blogsazan.com 31

همانطور که در چک لیست سئو هم گفته شد، قبل از لینکسازی خارجی، سئوی on page خود را به طور کامل بررسی کنید. برای سئوی داخلی سایت وردپرسی نصب یکی از افزونه‌های سئو مانند یواست و رنک مث ضروری است.

تعداد لینکسازی بیشتر به افزایش رتبه سایت شما در SERP گوگل کمک می‌کند به شرطی که شما سایر شرایط را برای ساخت بک لینک داشته باشید؛ شرایطی مانند کیفیت بک لینکی که می‌سازید به علاوه قدمت دامنه‌تان. به علاوه تعداد لینکسازی رقبایتان را بررسی کنید تا بهتر و اثربخش‌تر این کار را انجام دهید.

بک لینک رایگان؛ لینکسازی و گرفتن بک لینک و اثرات آن بر رتبه صفحه

وبلاگ‌های خارجی را دست‌کم نگیرید

وبسایت‌های وبلاگی غیر فارسی هم دامین آتوریتی بالایی دارند؛ شما می‌توانید با ساخت وبلاگ در آنها و ایجاد محتوای فارسی و انگلیسی بک لینک بسازید. این سایت‌ها برای ساخت بک لینک رایگان عموما قدرت بالایی دارند و اگر با محتوای با کیفیت بنویسید امکان ایندکس شدن آن محتوا وجود دارد.

سایت سازها را به عنوان یک فرصت جدید در لیست بک لینک دریابید

سایت‌سازها امکان ساخت بک لینک رایگان و دائمی را فراهم می‌کنند. شما با راه‌اندازی سایت و تولید محتوا برای آن می‌توانید به راحتی لینکسازی کنید. تعدادی از آنها با تکنولوژی هوش مصنوعی کار می‌کنند و با چند قدم یک سایت آماده به شما تحویل می‌دهند. از این سایت‌ها می‌توانید هم بک لینک فالو و هم نوفالو بگیرید.

سایت ساز اعتبار دامنه
site123.me 53
yolasite.com 83
wix.com 95
emyspot.com 54
webnode.com 49
e-monsite.com 92
zoho.com 86
jimdo.com 74
webself.net 70
webs.com 90
strikingly.com 91
trustpilot.com 94
myblogu.com 68

پست مهمان در بقیه سایت‌ها منتشر کنید

منظور از پست مهمان قرار دادن یک محتوای با کیفیت در سایت‌های پذیرنده است. سایت‌هایی مثل ویرگول که اعتبار دامنه بالایی هم دارند اجازه انتشار محتوا و لینکسازی را به شما می‌دهند؛ مزیت این سایت‌ها سرعت بالای ایندکس محتوای منتشر شده است. در ادامه لیستی از سایت‌های بازنشر محتوا و پست مهمان را آورده‌ایم.

سایت پست مهمان اعتبار دامنه
virgool.io 77
akhbarrasmi.com 59
idat.ir 31
pen.io 72
telegra.ph 87
justpaste.it 79
unevis.ir 22
mohtava.club 14
postmag.ir 7
graphteam.ir 25
prob.ir 0.8
pasokhjo.com 9
smashingmagazine.com 90

با ساخت پروفایل و چند کلیک، بک‌لینک رایگان بگیرید

در این سایت‌ها حساب کاربری ساخته و لینک خود را در پروفایل شخصی قرار دهید که ایجاد کرده‌اید. آتوریتی این وبسایت‌‎ها بالا است اما در گرفتن بک لینک از آنها زیاده‌روی نکنید.

سایت بک لینک پروفایلی اعتبار دامنه
disqus.com 93
fiverr.com 91
about.me 92
quora.com 93
bark.com 59
github.com 96
screencast.com 79
issuu.com 94
scribd.com 94
ted.com 93
behance.net 92
ask.fm 92
reverbnation.com 91
deviantart.com 84
rediff.com 92

در فروم های رایگان ایرانی و خارجی حاضر شوید

با ساخت حساب در فروم‌‎های خارجی و شروع بحث در بخش پرسش و پاسخ آنها، بک لینک رایگان بسازید. با اینکه اثر بخشی بک لینک پروفایلی و فروم‌ها زیاد نیست، اما بسیاری از افراد برای طبیعی بودن فرایند لینکسازی و ارسال سیگنال مثبت به گوگل این روش را نیز توصیه می‌کنند. چند نمونه لیست بک لینک قوی را در ادامه آوردیم.

 لینکسازی در شبکه‌های اجتماعی را نادیده نگیرید

تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی قوی که کاربران زیادی دارند به بهتر دیده شدن شما کمک می‌کند. علاوه بر این اگر به درستی انجام شود فرصت مناسبی برای لینکسازی و حضور در دیسکاور گوگل است.

نکته: برای لینکسازی و بک لینک رایگان در شبکه‌ای مثل ردیت (Reddit) بهتر است در ابتدا مطالبی منتشر کرده بدون اینکه در آنها لینک خود را درج کنید؛ به این ترتیب ردیت متوجه نمی‌شود که هدف شما از انتشار مقاله صرفا لینکسازی است. در مقاله‌های ابتدایی به سایت‌های معتبر مثل wordpress.org لینک بدهید و بعد از گذشت مدت زمانی در مقاله‌های خود لینکسازی را شروع کنید تا برای این شبکه اجتماعی طبیعی جلوه کنید. در غیر این صورت ردیت (Reddit) تمامی مطالب را فورا حذف و حساب کاربری شما را مسدود می‌کند. پس محتوای مفیدی ارائه کنید و از درج لینک‌های بیش از حد خودداری کنید.

شبکه اجتماعی اعتبار دامنه
twitter.com 94
facebook.com 100
pinterest.com 94
linkedin.com 98
trepup.com 76
minds.com 82
instagram.com 99
Reddit.com 95
stumbleupon.com 92
scoop.it 86
myspace.com 92
Wattpad.com 85
mix.com 81

سایت‌های اشتراک ویدیو  ویدیو آخرین

سایت‌هایی که برای به اشتراک گذاری ویدیو استفاده می‌شوند یه ساخت بک لینک رایگان و با کیفیت کمک می‌کنند. با قرار دادن ویدیو و درج لینک در کپشن سایت‌های اشتراک ویدیو، بک لینک با کیفیت بسازید؛ به این ترتیب به خوبی برند خود را معرفی کرده و سوشال سیگنال خوبی ایجاد کنید. بک لینک‌های این سایت‌ها از جنس نوفالو هستند و به توزیع بهتر انواع لینک (فالو، نوفالو و غیره) کمک می‌کنند.

سایت اشتراک ویدیو اعتبار دامنه
aparat.com 91
youtube.com 99
vimeo.com 96
DailyMotion.com 91
metacafe.metacube.com 25
authorstream.com 78
slideshare.net 92
Issuu.com 93

ترفندهای جالب و موثر برای لینکسازی

در ادامه مجموعه نکات حیاتی را که باید برای یک لینکسازی موفق رعایت کنید، با هم ‌بینیم:

  • برای یک سایت جدید که تازه راه‌اندازی شده بهتر است سریعا اقدام به لینکسازی خارجی نکنید. اجازه دهید محتوای شما در گوگل ایندکس و برای چند صفحه حداقل رتبه قابل قبولی کسب کنید. ورودی ارگانیگ در سرچ کنسول می‌تواند یک سیگنال برای شروع لینکسازی با احتیاط باشد.
  • برای تمامی صفحات اصلی، دسته و محصولات لینکسازی کنید و تعداد لینکسازی را متناسب با ارزش صفحات خود تنظیم کنید؛ هر چه ارزش صفحه بالاتر، سرمایه گذاری برای ساخت لینک هم بیشتر.
  • تعداد زیاد لینک در یک صفحه برای سایت شما خطرناک بوده و گوگل آن را یک فعالیت غیر طبیعی در نظر می‌گیرد.
  • برای شروع در سایت‌های با کیفیت و معتبر بک‌ لینک بسازید.
  • آتوریتی بالا الزامی برای گرفتن بک لینک از یک سایت نیست؛ ارتباط موضوعی سایت به مطالب سایت شما نیز اهمیت زیادی دارد.
  • بک لینک رایگان ممکن است در کوتاه مدت نتیجه دلخواه را به شما ندهد اما در دراز مدت با آهستگی و پیوستگی در انجام آن و تنوع در لینکسازی می‌توانید به نتایج دلخواه برسید.
  • در لینکسازی و گرفتن بک لینک رایگان زیاده‌روی نکنید.
  • همه بک لینک‌ها را از یک یا تعداد محدود سایت نگیرید؛ سایت‌های متنوعی انتخاب کنید.

تاثیر تعداد دامنه های ارجاعی روی رتبه گوگل با لینکسازی و بک لینک رایگان

تاثیر تعداد دامنه‌های ارجاعی (برای لینکسازی) به رتبه در گوگل

  • اگر برای خرید رپورتاژ و لینکسازی وارد یک سایت شدید که پر از بک لینک است، این یک هشدار جدی است! شما پا به یک مزرعه لینک گذاشته‌اید، بهتر است سریعا فرار کنید.
  • موضوع شما بهتر کاملا متناسب با صفحات مقصد لینکسازی باشد. لطفا موضوعات پرت انتخاب نکنید!

ابزارهای بررسی اعتبار دامنه لیست بک لینک

اعتبار دامنه معیاری است که کیفیت یک دامنه را نشان می‌دهد؛ برای لینکسازی در لیست بک لینک معرفی شده و یا هر سایت دیگری که در نظر دارید، بهتر است ابتدا اعتبار دامنه آنها را محاسبه کرده و بر همین اساس آنها را اولویت‌بندی کنید. برای بررسی دستی آتوریتی دامنه باید نکاتی از قبیل قدمت دامنه و کیفیت محتوای منتشر شده را در اولویت در نظر بگیرید. در ادامه چند ابزار محاسبه Domain Authority یا اعتبار دامنه را معرفی می‌کنیم:

  1. ابزار Moz Link Explorer
  2. ابزار Ahrefs
  3. ابزار SEMrush
  4. ابزار ایرانی upseo
  5. ابزار ایرانی seotools

زمانی بک لینک بکار شما می‌آید که خیالتان از بابت سئوی داخلی و تکنیکال سایت راحت شده باشد.

تمام سایت‌های بک لینک رایگان (Free Backlink Sites) که در این مقاله معرفی شد را در یک مینی بوک به صورت PDF جمع‌آوری کردیم تا برای همیشه و همه جا در دسترس شما باشد.

دانلود کتاب بک لینک رایگان برای ساخت لینک رایگان

اگر شما هم از سایت‌ های بک لینک رایگان بازخورد خوبی گرفته‌اید خوشحال می‌شوم لیست آنها را در کامنت‌ها با ما و کاربران به اشتراک بگذارید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
سوالات متداول

هنگامی که از سایت‌های معتبر و مرتبط بک لینک می‌گیرید، اعتبار وب سایت شما بالاتر می‌رود. این سایت‌ها به عنوان یک منبع اطلاعاتی برای خوانندگان در نظر گرفته می‌شوند. این کار اعتبار شما را نزد گوگل افزایش می‌دهد.

لینکسازی خارجی می‌تواند به بهبود رتبه صفحات شما کمک کند، اما اگر به درستی انجام نشود ممکن است باعث کاهش رتبه یا پنالتی شما از سمت گوگل شود. پس نکاتی که قبلا گفته شد را رعایت کنید و از سایت‌های معتبر و قدرتمند بک لینک رایگان بگیرید.

مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
2 دیدگاه
filmo
filmo
10 دی 1402 00:43

سایت وب2
https://medad.io

برای ساخت وبلاگ هم
http://samenblog.com

این دو تا هم خوبه

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
10 دی 1402 07:50

درود و عرض ادب
سپاس از شما

آیا مفید بود ؟