ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

آموزش نصب وردپرس روی هاست Cpanel

وردپرس به خاطر پشتیبانی از زبان فارسی، سئو فرندلی بودن، وجود افزونه ها و قالب های مختلف و نصب آسان طرفداران زیادی دارد به نحوی که تاکنون نزدیک به 42 درصد از سایت های دنیا با وردپرس طراحی شده اند. وردپرس را می توانید بر روی لوکال هاست، دایرکت ادمین و cpanel نصب کنید و یک سایت جذاب راه اندازی کنید.

7
31 تیر 1397
آخرین بروزرسانی: 28 دی 1402

نصب وردپرس اولین قدم برای طراحی یک سایت است. در این آموزش به نصب وردپرس روی هاست Cpanel می پردازیم. ویدیوی زیر آموزش نصب وردپرس روی سی پنل را ببینید و در ادامه مراحل نصب را به صورت تصویری مشاهده کنید.

در بخش بعدی باید اطلاعات ورود به پیشخوان وردپرس را وارد کنید.

مراحل تصویری نصب وردپرس روی سی پنل

برای نصب وردپرس روی هاست Cpanel مراحل زیر را انجام دهید:

1- دانلود نسخه فارسی وردپرس

قدم اول در نصب وردپرس روی هاست CPanel، دانلود آن از مخزن فارسی است.  یک نکته مهم این که وردپرس را از سایت های دیگر دانلود نکنید و حتما از سایت اصلی وردپرس از لینک زیر دانلود کنید:

دانلود آخرین ورژن وردپرس فارسی 

2- آپلود فایل های وردپرس روی هاست Cpanel

برای نصب وردپرس روی هاست سی پنل ابتدا وارد پوشه File Manager شوید.

شروع نصب وردپرس روی سی پنل

سپس وارد پوشه public_html شوید و فایل وردپرس را آپلود کنید.

نصب وردپرس در سی پنل مرحله آپلود فایل در پوشه در public-html

بسته نصبی فشرده وردپرس فارسی را درون هاست خود آپلود کنید.

آپلود وردپرس در سی پنل

بر روی فایل وردپرس راست کلیک کنیدو گزینه Extract را اتخاب کنید تا از حالت فشرده خارج شود.

اکسترکت فایل وردپرس در هاست سی پنل

در این مرحله از نصب وردپرس در سی پنل با وارد کردن آدرس سایت در مرورگر می توانید نصب وردپرس را شروع کنید. توجه کنید وردپرس در شاخه روت (public_html) هاست شما در پوشه ای به نام wordpress اکسترکت شده است، فایل های اکسترکت شده را باید از پوسته وردپرس به روت منتقل کنید. برای این کار وارد پوشه وردپرس شده سپس همه فایل ها را انتخاب و با راست کلیک کردن گزینه move را انتخاب و مسیر را public_html انتخاب کنید.

حالا آدرس سایتتان را در مرورگر باز کنید در این مرحله باید زبان مورد نظراتان را انتخاب کنید.

انتخاب زبان فارسی برای نصب وردپرس در cpanelبعد از انتخاب زبان فارسی بر روی دکمه Continue کلیک کنید تا وارد صفحه بعد شوید.

مراحل نصب وردپرس در سی پنل

در این مرحله نصب وردپرس فارسی باید اطلاعات دیتابیس را وارد کنید.

3- ایجاد دیتابیس

برای ایجاد دیتابیس گزینه MYSQL database wizard را انتخاب کنید. ایجاد دیتابیس یکی از بخش های مهم آموزش نصب وردپرس در هاست cpanel است.

ایجاد دیتابیس براینصب وردپرسدر سی پنل

یک نام برای دیتابیس انتخاب کنید و دکمه Create را بزنید.

انتخاب نام براب دیتابیس در نصب وردپرس در سی پنل

حال باید یک یوزر ایجاد کنید.

تعیین یوزر نیم و پسورد در نصب وردپرس در سی پنل

حالا که کاربر را ایجاد کردید بایدتمام دسترسی های دیتابیس را به او دهید تیک تمام دسترسی ها را بزنید و در آخر دکمه Make changes را بزنید.

ساخت یوزر در نصب وردپرس در سی پنل

حتما Username و password خود را در یک فایل notepad ذخیره کنید.

به مراحل نصب وردپرس در cpanel برمی گردیم حالا نام کاربری و رمز عبور مرحله قبل را وارد می کنیم و فرستادن را می زنیم.

ورود نام کاربری و رمز در نصب وردپرس در سی پنل

در مراحل نصب وردپرس اگر اطلاعات را بدون خطا و به طور صحیح وارد کنید پیام زیر را دریافت می کنید بر روی راه اندازی نصب کلیک کنید.

نصب وردپرس در سی پنل

در این بخش از راهنمای نصب وردپرس یک نام برای سایتتان انتخاب کنید. در قسمت نام کاربری و رمز عبور باید یک یوزرنیم و پسورد برای ورد به سایت انتخاب کنید اطلاعات خود را در جایی ذخیره کنید اما در صورت فراموشی رمز عبور می توانید با تغییر رمز وردپرس آن را بازیابی کنید.

یک ایمیل معتبر وارد کنید و تیک نمایش به موتورهای جستجو را بزنید تا فعلا گوگل محتوای سایت شما را بررسی نکند و بعد از تکمیل سایتتان تیک را بزنید.

تعیین نام کاربری و رمز عبور وردپرس در سی پنل

به همین سادگی نصب وردپرس در سی پنل انجام شد و می توانید وارد سایتتان شوید.

ورود به پیشخوان بعد از نصب وردپرس در cpanel

سپس صفحه ورود به پیشخوان وردپرس نمایش داده می شود که می توانید با اطلاعات مراحل قبل راه اندازی وردپرس وارد شوید و کلیه تنظیمات مانند ایجاد نوشته در وردپرس، افزودن برگه ها، مدیریت کاربران و دیدگاه ها و… را انجام دهید.

در راه‌اندازی انواع سایت مانند طراحی سایت خبری، نصب وردپرس قدم اصلی است که شما باید انجام دهید تا بتوانید قالب خود را درون ریزی کنید. البته بسیاری از قالب‌ها بسته‌نصبی دارند و یکی از راه های ساده راه اندازی سایت با وردپرس استفاده از بسته نصب آسان است. با استفاده از این بسته های نصبی شما می توانید یک وب سایت دقیقا مشابه دموی قالب های راست چین داشته باشید. بنابراین نیازی به ایجاد برگه ها و درج تصاویر از ابتدا نیست.

برای اینکار کافیست به جای نصب وردپرس خام از بسته نصبی قالب ها استفاده کنید. آموزش بسته نصب آسان در سی پنل آموزش داده شده است. 

قالب های دیجی کالا یکی از بهترین پوسته های فروشگاهی وردپرس هستند که با بسته نصب آسان ارائه شده اند.

برای طراحی یک سایت مانند دیجی کالا مجموعه ای از دموها مشابه قالب دیجی کالا را مشاهده کنید.

شما می توانید سایت خود را روی لوکال طراحی کنید و سپس آن را به هاست خود منتقل کنید. برای اینکار ابتدا نصب وردپرس روی لوکال هاست را ببینید.

در این مقاله آموزش راه اندازی و نصب وردپرس روی سی پنل را توضیح دادیم حالا که وردپرس را نصب کرده اید می توانید قالب یا افزونه های مختلفی را نصب کنید با درون ریزی قالب XML می توانید به سرعت قالب سایتتان را درون ریزی کنید.

اگر در هر کدام از مراحل نصب با مشکلی روبرو شدید یا در مورد این راهنمای نصب وردپرس دیدگاهی دارید با ما در میان بگذارید. همچنین در دوره آموزش وردپرس ما به موارد و تکنیک های مهمی پرداختیم که هر متخصص وردپرس بعد از چند سال تجربه به آن پی برده و شما می توانید در کوتاهترین زمان آنها را یاد بگیرید و وب سایت خود را راه اندازی کنید.

توجه: اگر قصد خرید هاست وردپرس دارید هاست وردپرس راست چین یک سرویس میزبانی وب باکیفیت برای سایت‌ های با سیستم مدیریت محتوای وردپرس و بهینه شده با محصولات راست چین است، پس حتما سری به هاست وردپرس راست چین بزنید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
7 دیدگاه
atefe777
atefe777
19 شهریور 1402 00:48

سلام من همین کارو کردم ولی وارد سایت وردپرس نتونستم بشم

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
19 شهریور 1402 08:39

درود و عرض ادب
اگر مراحل را کامل انجام داده باشید باید از بخش ورود به راحتی بتوانید وارد پیشخوان وردپرس شوید. ممکن است یکی از مراحل را به درستی انجام نداده باشید. در کدام بخش مشکل دارید؟

آیا مفید بود ؟
mithra
mithra
18 خرداد 1402 12:38

سلام
برای نصب روی لوکال با بسته نصبی با این ارور مواجه شدم
لطفا راهنمایی میفرمایید!
NOTICE: ZipArchive and Shell Exec are not enabled on this server please talk to your host or server admin about enabling ZipArchive or Shell Exec on this server or manually extract archive then choose Advanced > Manual Extract in installer.
سپاس

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه آمیغی
فاطمه آمیغی
18 خرداد 1402 13:32

با سلام و تشکر از ارتباط شما با راست چین ،
همراه عزیز ، در خصوص این خطا روند زیر را بررسی بفرمایید

1.ابتدا فایل زیپ بارگذاری شده در هاست را اکسترکت نمایید .
2. مجدد installer.php را اجرا نمایید .
3. در قسمت option > extraction را روی Manual Extract قرار دهید ، به این صورت مشکل برطرف میشود .

اگر در هاست روند نصب را انجام میدهید میتوانید از سمت هاست پیگیری نمایدی که ماژول ZipArchive را در هاست فعال نمایند

آیا مفید بود ؟
masoud kiani
masoud kiani
26 آذر 1401 14:02

سلام
من میخوام قالبمو با بسته نصبی نصب کنم آیا نیاز هست بازم وردپرس را نصب کنم؟

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
28 آذر 1401 08:13

درود عرض ادب
خیر دوست عزیز نیازی به نصب وردپرس ندارید. می توانید نحوه نصب با بسته نصب آسان را در آموزش زیر ببینید.
https://www.rtl-theme.com/blog/easy-installation-package/

آیا مفید بود ؟
Salmah
Salmah
06 اسفند 1399 15:43

ممنون از مقاله خوبتون من قصد داشتم وردپرس را روی لوکال هاست نصب کنم فیملی که قرار داه بودید خیلی ساده مراحل را گفته بود و فکر نمی کردم اینقدر سریع بشه وردپرس را نصب کرد

آیا مفید بود ؟
0