ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
طراحی سایت خبری
طراحی سایت

آموزش طراحی سایت خبری در وردپرس

با طراحی سایت خبری برای مجله، خبرگزاری، روزنامه اعتبار کسب و کارتان را افزایش داده و بیشتر خود را به افراد معرفی کنید. اگر به دنبال طراحی سایت خبری به شیوه آُسان، ارزان و در کمترین زمان هستید پیشنهاد می‌کنم این مقاله را از دست ندهید.

2
28 فروردین 1402
آخرین بروزرسانی: 26 بهمن 1402

سایت و پورتال خبری همان روزنامه‌های قدیمی هستند که افراد به دلیل دسترسی راحت‌تر برای دریافت آخرین اخبار به آنها مراجعه می‌کنند. در دنیای امروز کمتر کسی از روزنامه‌های کاغذی استفاده میکند و رسانه‌های چاپی به رسانه‌های دیجیتال تبدیل شده‌اند. با توجه به اینکه کاربران اینترنت هر روز در حال افزایش هستند اهمیت سایت‌های خبری رفته رفته بیشتر می‌شود.

اهمیت سایت خبری در این است که بسیاری از افراد ترجیح میدهند تازه‌ترین اخبار را از سایت‌های خبری دنبال کنند. بنابراین اکثر خبرگزاری‌ها، روزنامه‌ها پایگاه‌های خبری به یک سایت نیاز دارند تا از آن به درآمدزایی هم برسند. اگر شما هم قصد راه‌اندازی سایت خبری را دارید، استفاده از پلتفرم وردپرس بهترین روش طراحی سایت بدون کدنویسی است. چرا باید از وردپرس برای سایت‌های خبری استفاده کنید؟

زیرا با وردپرس می‌توانید به سرعت و با هزینه پایین، سایت خبری را طراحی کنید. وردپرس برای محتوای متنی بهینه شده و امکان افزودن تصاویر و محتواهای چند رسانه‌ای را نیز دارد. به علاوه وردپرس به صورت خودکار آخرین پست‌ها را در بالا نمایش می‌دهد که این یکی از ضروریات سایت خبری است. در این مقاله مراحل آموزش طراحی سایت خبری را به همراه ترفندهای درج اخبار دست اول آورده‌ایم.

مراحل ساخت سایت خبری

حالا چگونه یک سایت خبری بسازید؟ در این بخش همه کارهایی که باید برای طراحی سایت خبری در وردپرس انجام دهید را با هم ببینیم.

گام اول: انتخاب هاست و نام دامنه

اولین قدم در آموزش طراحی سایت خبری انتخاب یک هاست قدرتمند است.

خرید هاست: اولین گام در طراحی سایت خبری انتخاب و خرید هاست مناسب که یک فضای ذخیره‌سازی برای اطلاعات وبسایت را در اختیار شما قرار می‌دهد. هاست‌ها انواع مختلفی دارند که به هاست ویندوزی و لینوکسی تقسیم می‌شوند. شما برای راه اندازی سایت وردپرسی بهتر است از هاست لینوکسی استفاده کنید. به علاوه هاست اختصاصی نیز انتخاب بهتری نسبت به هاست اشتراکی است؛ البته ممکن است در شروع هاست اشتراکی برای شما کافی باشد.

اگر هاست انتخابی دارای down time بالا باشد باعث قطعی مکرر سایت شما شده و تجربه کاربری نامناسبی را رقم می‌زند. برای انتخاب هاست باید به پشتیبانی منظم، سرعت و امنیت بالای هاست توجه کنید و هاستی انتخاب کنید که عملکرد عالی و پشتیبان‌گیری خودکار را داشته باشد.

آموزش مراحل طراحی سایت خبری | آموزش سایت خبری

انتخاب دامنه: نام دامنه باید مختصر و تلفظ آن آسان باشد و به راحتی به خاطر سپرده شود. نام دامنه باید به یاد ماندنی و نشان دهنده خبرگزاری شما باشد. پیشنهاد می‌کنم وقت خود بگذارید و گزینه های متعددی را در نظر بگیرید با خرید دامنه از راست چین کلود امکان انتخاب دامنه ایرانی و بین المللی با قیمت اقتصادی، قابلیت انتقال رایگان، سادگی ثبت Name Server اختصاصی و امکان تمدید راحت دامنه را دارید.

گام دوم: خرید و نصب قالب خبری وردپرس

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است و با قالبهای متنوعی که دارد برای طراحی هر نوع سایت، تمام نیاز شما را برطرف می‌کند. قالب‌های وردپرسی یک سایت کامل در اختیار شما قرار می‌دهند که باید آن را بر اساس امکانات موردنیاز سایت خود سفارشی‌سازی کنید. مجموعه قالب‌های خبری وردپرس راست چین این امکانات را فراهم می‌کنند.

انتخاب بهترین قالب‌ خبری وردپرس

چیدمان قالب خبری و محتوای وردپرس باید به نحوی باشد که کاربر از خواندن اخبار، مطالب و بررسی سایت‌تان لذت ببرد پس باید در انتخاب قالب دقت کنید. قالبی انتخاب کنید که ظاهر گرافیکی مناسب، سرعت بالا، چیدمان مناسب و کمترین نیاز به سفارشی‌سازی را داشته باشد. در این بخش تعدادی از بهترین قالب‌های خبری را معرفی می‌کنیم که شما می‌توانید با مراجعه به صفحه محصول و مشاهده پیش‌نمایش‌ قالب، با ابزارهایی مثل جی تی متریکس و page speed insight سرعت و کارایی قالب را چک کنید.

قالب جنه یک قالب ریسپانسیو با سرعت لود بالا و 26 دمو است. این قالب پنل تنظیمات قدرتمند و بی نهایت استایل برای هدر به همراه صفحه ساز منحصر به فرد دارد و انتخاب مناسبی برای ساخت سایت خبری با وردپرس است. سایر امکانات این قالب حرفه ای را در توضیحات محصول مطالعه کنید. بهترین قالب برای افراد وجود ندارد و ممکن است بر اساس نیاز شما و ظاهر مورد پسند، متفاوت باشد.

محصول پیشنهادی
بنر
قالب Jannah، پوسته خبری جنه
دسته بندی : قالب خبری
2772
فروش
84%
رضایت

بعد از نصب وردپرس با انتخاب و نصب قالب امکانات بیشتر و ظاهر جذاب‌تری برای سایت خود فراهم کنید. برای نصب قالب وارد پیشخوان وردپرس شده و از بخش نمایش > پوسته‌ها، پوشه theme را آپلود و سپس آن را فعال کنید. همچنین می‌توانید برای نصب قالب وارد هاست شده و در مسیر public-html > wp-content > theme پوشه theme را آپلود کرده و از پیشخوان آن را فعال کنید.

اغلب قالب‌های راست چین بسته نصبی دارند و شما با استفاده از نصب آسان می‌توانید قالب و وردپرس را یکجا نصب کنید. برای نصب آسان قالب باید مراحل زیر را انجام دهید:

آموزش نصب آسان قالب خبری وردپرس در سی پنل

در این بخش از آموزش سایت خبری مراحل نصب بسته نصبی را به صورتی تصویری با هم پیش می‌رویم.

  • ساخت database روی هاست سی پنل

بعد از ورود به cpanel از بخش DataBases گرینه mysql database wizard را انتخاب کنید.

اولین گام نصب قالب خبری: ایجاد پایگاه داده از طریق mysql database wizard

در این مرحله نام دیتابیس را نوشته و دکمه next step را بزنید.

آموزش ساخت نام کاربری برای دیتابیس، اموزش بسته نصبی قالب خبری وردپرس در سی پنل

حال باید یک یوزر ایجاد و یک نام و پسورد انتخاب کرده و آن را ذخیره داشته باشید.

تعیین یوزر نیم و پسورد در نصب وردپرس در سی پنل | آموزش نصب بسته نصبی قالب خبری در سی پنل

حالا که کاربر را ایجاد کردید باید تمام دسترسی‌های دیتابیس مانند دسترسی برای تغییر، ایجاد، حذف و غیره را به او داده، تیک تمام دسترسی ها را علامت زده و در آخر دکمه Make changes را بزنید. به این نکته توجه کنید که اطلاعات ورود به دیتابیس یعنی یوزرنیم و پسورد را در یک فایل متنی نگهدارید زیرا در مرحله بعدی نصب به آن نیاز خواهید داشت.

دسترسی دیتابیس به کاربر پایگاه داده در آموزش نصب قالب خبری

  • آموزش آپلود بسته نصب آسان

برای نصب قالب خبری باید وارد پنل مدیریت هاست خود و سپس وارد file manager شوید.

گام دوم اموزش نصب قالب خبری با بسته نصبی: ورود به file manager در سی پنل

فایل دانلود شده از راست چین را روی کامپیوتر اکسترکت کرده و سپس پوشه بسته نصبی با نام easy install که شامل فایل زیپ installer.php است در public_html (روت سایت) آپلود کنید.

ورود به public html در سی پنل برای نصب قالب خبری

  • آموزش نصب قالب وردپرس با داپلیکیتور

وارد مرورگر شده، آدرس دامنه‌ خود را زده و انتهای آن installer.php را مانند www.sitename.com/installer.php اضافه کنید. صفحه زیر مطابق با تصویر به شما نشان داده می‌شود که باید گزینه I have rear and accept را تیک زده و next را بزنید.

گام اول برای نصب بسته نصبی قالب خبری با داپلیکیتور

  • تکمیل اطلاعات دیتابیس برای راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس

در این مرحله باید اطلاعات دیتابیسی که در مرحله قبل ایجاد کردید را وارد کنید.

  • Database: نام دیتابیس
  • User: نام کاربری
  • Password: رمز عبور

آموزش نصب قالب خبری با بسته نصبی: وارد کردن اطلاعات دیتابیس

در این بخش از آموزش نصب قالب خبری، یا دکمه Test Database می‌توانید صحت اطلاعات دیتابیس را بررسی کنید.

بررسی صحت اطلاعات دیتابیس در نصب قالب خبری با بسته نصبی

سپس صفحه زیر باز شده که باید در option و New Admin Account ایمیل، نام کاربری و رمز عبور را برای ورود به پیشخوان وردپرس وارد کنید و گزینه Next را برنید.

گام سوم نصب بسته نصبی وردپرس: وارد کردن اطلاعات پیشخوان وردپرس

وارد کردن اطلاعات ورود به پیشخوان وردپرس برای نصب آسان قالب در طراحی سایت خبری

به این ترتیب قالب با بسته نصبی برای شما نصب می‌شود و سایتی مشابه با تصویر زیر خواهید داشت.

دمو قالب جنه بعد از نصب قالب خبری

 

سایر دموهای قالب را می‌توانید در لینک زیر ببینید. ما دموی اصلی را انتخاب کردیم ولی شما می‌توانید از دموهای دیگر هم برای طراحی سایت خبری وردپرس استفاده کنید.

سایر دموهای قالب جنه

 

قالب آماده است تا شما طبق نیاز خود آن را سفارشی سازی کنید.
بعد از اینکه قالب وردپرس را نصب کردید باید آن را سفارشی سازی کنید. اگر هنور کار با وردپرس را بلد نیستید و نیاز به یک آموزش جامع برای یادگیری صفر تا 100 وردپرس دارید، پیشنهاد می کنم ویدیوهای آموزش وردپرس را مشاهده کنید.

گام سوم: نصب افزونه های موردنیاز سایت خبری

قالب‌های خبری معمولا افزونه‌های پایه موردنیاز برای طراحی این نوع سایت را دارند اما اگر نیاز به افزونه‌های دیگری دارید باید به صورت مجزا آنها را نصب کنید.

✔️ افزونه به اشتراک گذاری خبرها و مطالب در شبکه‌های اجتماعی

یکی از امکانات موردنیاز برای طراحی سایت خبری به اشتراک گذاری خبرها است زیرا بسیاری از افراد می‌خواهند بعد از مشاهده خبر آن را با بقیه به اشتراک بگذارند. این مساله ترافیک سایت شما را افزایش می‌دهد. با افزونه‌ اشتراک گذاری شبکه‌های اجتماعی می‌توانید آیکن‌های شبکه‌های اجتماعی را به پست‌های خود اضافه کنید.

.با تهیه افزونه Easy Social Share Buttons از راست چین تعداد کاربران خود را افزایش داده و تعامل بیشتری با آنها برقرار کنید.
یکی دیگر از افزونه‌هایی که برای به اشتراک گذاری اخبار در شبکه‌های اجتماعی به کار می‌رود افزونه Super Socializer است که به صورت رایگان در مخزن وردپرس ارایه می‌شود.

 

✔️ افزونه‌ خبرخوان (RSS) وردپرس
محتوای اخبار در سایت شما باید به روز باشد. بنابراین یکی از ترفندهای درج اخبار دست اول دریافت خبرها به صورت خودکار از منابع خبری مختلف مانند سایت‌ ایسنا است. افزونه‌های خبرخوان این کار را برای شما انجام می‌دهند. با استفاده از افزونه‌های RSS می‌توانید سرفصل‌های خبرها را با استفاده از فیدهای RSS دریافت کنید.
.افزونه RSS AutoPilot یک پلاگین برای جمع‌آوری فید از انواع سایت‌ها است. با افزونه وردپرس خبرخوان اتوماتیک امکان دریافت کامل مطلب را از هر سایتی دارید.

✔️ افزونه Feedzy RSS Feeds

این افزونه برای انتشار خبر و محتوا از سایت‌های دیگر به شما کمک می‌کند. با دریافت اخبار فوری از آن سایت شما با لینک به سایت مربوطه خبر را درج می‌کنید. با افزونه Feedzy RSS Feeds دیگر نیازی به استخدام تمام وقت نویسنده نخواهید داشت.

✔️ افزونه simple author box

افزونه simple author box که یک پلاگین رایگان است در انتهای خبرها یک باکس اضافه می‌کند که می‌توانید در آن اطلاعات نویسنده مثل نام و توضیحات نویسنده و پروفایل شبکه‌های اجتماعی را اضافه کنید.

✔️ افزونه‌های نظرسنجی

نصب افزونه‌های نظرسنجی در سایت‌های خبری اهمیت زیادی دارد نظرسنجی به جذب کاربر و بازدید بیشتر از سایت کمک می‌کند. با این افزونه‌ها میتوانید در هر صفحه که بخواهید یک نظر سنجی ایجاد کنید.

.افزونه TotalPoll Pro یکی از حرفه‌ای ترین افزونه‌های نظرسنجی وردپرس است که با طراحی زیبا و سفارشی به کاربران امکان شرکت در نظرسنجی‌ها را می‌دهید.

✔️ افزونه contant form 7 با یک فرم تماس و دریافت اطلاعات بازدیدکنندگان می‌توانید با آنها ارتباط داشته باشید. این افزونه اطلاعات ایمیل نامعتبر و اسپم را فیلنر می‌کند و شما مطمئن می‌شوید که اطلاعات صحیح است.

✔️ افزونه‌های سئو

برای بهینه سازی صفحات سایت خبری حتما باید از یک افزونه سئو استفاده کنید. یکی از بهترین افزونه‌های سئو و بهینه‌سازی صفحات افزونه رنک مث است که امکان پیگیری لحظه‌ای رتبه سایت را به شما می‌دهد.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه رنک مث پرو، افزونه Rank Math
دسته بندی : افزونه سئو
12842
فروش
90%
رضایت

✔️ افزونه افزایش سرعت

سرعت لود بالای یک سایت خبری اهمیت زیادی دارد و تاخیر یک ثانیه‌ در لود سایت باعث می‌شود 11% افراد سایت شما را ترک کنند. زیرا مشتریان همان لحظه‌های اول تصمیم می‌گیرند که در سایت شما باقی بمانند یا نه. راکت یکی از محبوب‌ترین پلاگین‌های وردپرسی است و تنظیماتی مانند پیش بارگذاری را برای بهبود سرعت سایت خبری ارایه می‌دهد.

.افزونه راکت با سیستم کش حرفه‌ای، بهینه‌سازی دیتابیس و بهینه‌سازی فایل‌ها سرعت لود سایت خبری شما را به میزان قابل توجهی بالا می‌برد.

✔️ افزونه امنیتی

از آنجایی که امنیت یک سایت خبری اهمیت دارد و صحیح بودن خبرهای منتشر شده نقش حیاتی در بقای سایت دارد، می‌توانید از افزونه آیتم سکوریتی برای تضمین امنیت سایت‌تان استفاده کنید.

.با افزونه‌های امنیتی از سایت‌تان در برابر انواع بدافزارها محافظت کرده، کاربران مشکوک را بر اساس ip محدود کنید. افزونه آیتم سکوریتی راست چین یکی از این افزونه‌های امنیتی محبوب است.

✔️ افزونه ورود و ثبت نام با شماره موبایل

راحت ترین راه برای ثبت نام کاربران استفاده از شماره موبایل است. برای اضافه کردن امکان ثبت نام و ورود کاربران با شماره موبایل می توانید از افزونه Digits استفاده کنید. به این ترتیب کاربران برای عضویت در سایت نیاز به وارد کردن نام کاربری و رمز ورود و پر کردن فرم های طولانی نمی شوند و به سرعت عضو سایت شما می شوند. همچنین برای ورود به سایت با وارد کردن شماره موبایل و از طریق رمز یکبار مصرف وارد سایت می شوند.

گام چهارم: سفارشی سازی قالب سایت خبری

برای تغییر تنظیمات قالب خبری وارد پیشخوان وردپرس شده و از بخش تنظیمات قالب یا نمایش > سفارشی‌سازی قالب اقدام کنید. در بخش سفارشی‌سازی، پوسته فعال را می‌توانید مشاهده کنید یا تغییر دهید. تنظیمات دیگری که از این بخش می‌توانید ویرایش کنید شامل ایجاد هویت سایت است. در بخش هویت، تنظیماتی مانند عنوان سایت، نمادک سایت را ویرایش کنید.

به علاوه از بخش سفارشی‌سازی می‌توانید فهرست جدید ایجاد کرده یا فهرست فعلی را ویرایش کنید. به علاوه اگر قصد تغییر صفحات و برگه‌ها را دارید با استفاده از صفحه‌ساز کلاسیک و صفحه‌ساز جنه این کار را انجام دهید. صفحه‌‎سازهای محبوب المنتور و ویژوال کامپوزر هم درون قالب‌ها وجود دارند هستند که با المان‌های موجود امکان ویرایش صفحات و طراحی صفر تا صد یک صفحه را به شما می‌دهند.

یکی از امکانات مهم هر سایت خبری مگامنو است که اکثر قالب‌های خبری مانند جنه، مگامنو دارند. شما برای نمابش همه دسته‌ها و زیردسته‌های خود باید از مگامنو استفاده کنید. از بخش نمایش > فهرست‌ها می‌توانید فهرست موردنظر را ایجاد یا انتخاب کرده و سپس آن فهرست را به عنوان مگامنو فعال کنید.

گام پنجم: ایجاد، تنظیم پست‌ها و تولید محتوای سریع در سایت خبری

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در طراحی سایت خبری، انتشار مقالات خبری است. مقالات در سایت خبری یک عنصر مهم هستند و شما باید در انتشار آنها سرعت لازم را داشته باشید. برای ایجاد نوشته‌ها در پیشخوان وردپرس وارد بخش نوشته‌ها شده و از طریق ویرایشگر کلاسیک یا ویرایشگر قالب مطلب موردنظر خود را نوشته و منتشر کنید.

آموزش انتشار خبر در سایت خبری

برای ایجاد خبرها می‌توانید از افزونه‌ ربات نویسنده استفاده کنید که انتشار خبر را برای شما سریع‌تر کنند. دقت کنید این کار برای شروع مناسب است زیرا در ابتدا هیچ خبری در سایت شما وجود ندارد. برای اینکه سایت شما خالی نباشد و در ابتدا حجم خبر زیادی داشته باشید این افزونه‌ها مفید هستند. شما می‌توانید با وارد کردن لینک feed یا RSS خبرها در تنظیمات افزونه هر خبری را از هر سایتی که بخواهید به بخش نوشته‌ها اضافه کنید.

این افزونه امکان ترجمه اخبار و مطالب را از سایت‌های خارجی نیز به شما می‌دهد. به علاوه مطالب را به طور کامل به همراه تصویر و به صورت خودکار از طریق یک یا چند فید سایت مختلف دریافت می‌کند.

. افزونه ربات نویسنده برای ایجاد پست‌ها و به روزرسانی آنها استفاده شده و امکان زمانبندی انتشار پست‌ها را دارد. با تهیه افزونه WordPress Automatic از راست چین می‌توانید یک برنامه منظم برای انتشار پست‌های خود ایجاد کنید.

📢 ایجاد دسته و برچسب برای سایت خبری

یکی از امکانات مهم سایت‌های خبری ایجاد دسته برای مطالب تولید شده است. به این ترتیب یافتن مطالب برای کاربران راحت‌تر است و شما در انتشار نوشته باید نوع دسته و برچسب را انتخاب کنید.

📢 انتشار منظم اخبار در سایت خبری

ماهیت یک سایت خبری چیست؟ خبررسانی! پس باید در این بخش خوب عمل کنید. بعد از اینکه کمی از انتشار اخبار به روش قبل گذشت باید برای انتشار خبرها منظم عمل کنید و یک برنامه درست تدوین کنید. خبرها را در بخش نوشته‌های وردپرس با استفاده از صفحه سازها بنویسید. برای انتشار آنها می‌توانید زمانبندی بگذارید. در بخش ویرایش نوشته می‌توانید برای آن زمانبدی بگذارید.

گام ششم: بهینه‌سازی و سئو سایت خبری

هدف نهایی یک سایت خبری، اطلاع رسانی، انتشار اخبار، افزایش بازدید کاربران و زمان ماندگاری آنها در سایت است. برای سئو سایت خبری الزاما نباید روی اخبار تمرکز کنید. مطالب آموزشی هم در نظر بگیرید زیرا مطالب در همه زمان‌ها بازدید دارند ولی اخبار بعد از اینکه زمان مشخصی از آنها سپری شد بازدید آنها کم می‌شود. پس در سایت خبری مطالب آموزشی را هم قرار داده روی کیوردهای آنها کار کنید تا به واسطه آنها نیز ترافیک بگیرید.

با انتشار بیشتر مقالات و اخبار سرعت ایندکس سایت را بالا ببرید.

هر چه مطالب بیشتری در روز منتشر کنید گوکل توجه بیشتری به سایت شما خواهد داشت. در انتشار نوع محتوا در سایت‌تان دقت کنید. بعضی از مقالات هستند که ورودی خوبی از گوگل می‌گیرند و حتی کلمه کلیدی خاصی هم ندارند اما جذاب هستند.

شما می‌توانید کاربرانی که برای مشاهده یک خبر خاص وارد سایت‌تان شده‌اند را به خواندن این مقاله ترغیب کنید تا مدت بیشتری در سایت شما بماند. معمولا این مقالات عنوان جذابی دارند. اولین قدم در سئو سایت خبری نصب افزونه سئو مثل رنک مث است سپس باید آن را پیکربندی کنید و مطالب سایت‌تان را با آن سئو کنید.

مزایای طراحی سایت خبری

هدف از طراحی یک سایت خبری انتشار اخبار به روز و دسترسی راحت‌تر افراد به اخبار انتشار آنها است. حالا اگر بپرسید منبع درآمد این سایت از کجاست باید بگویم این سایت‌ها با دریافت تبلیغات می‌توانند درآمد بالایی را برای صاحب آن ایجاد کنند. سایر مزایای طراحی سایت خبری عبارتند از:

  • کسب درآمد از طریق ریپورتاژ آگهی، لینک و بنرهای side wide
  • افزایش بازدیدکنندگان توسط تبلیغ و درآمد از طریق تبلیغات
  • ایجاد سایت با بازدیدکننده بالا و نرخ خروج کم
  • عدم محدودیت زمانی و مکانی برای کاربران

نکات مهم در طراحی سایت خبری

قبل از طراحی یک سایت خبری باید به نکات زیر توجه کنید.

ممکن است بخواهید یک سایت خبری درباره همه چیز طراحی کنید اما باید بدانید که طراحی یک سایت خبری بدون یک موضوع نیچ و خاص نتیجه خوبی ندارد. انتخاب یک موضوع نیچ به اعتماد بیشتر بازدیدکنندگان به شما کمک می‌کند و آنها شما را به عنوان یک مرجع برای آن موضوع خاص در نظر می‌گیرند و بارها برای دنبال کردن آخرین خبرها در آن موضوع به سایت شما برگشته و اخبار شما را با افراد دیگز به اشتراک می‌گذارند.

  • به UI/UX سایت خود توجه کنید. نحوه نمایش و چیدمان اخبار در سایت بسیار مهم است به طوریکه کاربر بتواند به سرعت به اخبار و موضوعات مورد علاقه خود دسترسی پیدا کند.
  • محتوا را به سرعت در اختیار کاربران قرار دهید.
  • سرعت بالای سایت

نکات مهم در طراحی سایت خبری

 

امکانات سایت خبری

در این بخش از آموزش طراحی سایت خبری درباره امکانات سایت خبری صحبت می‌کنیم که کمک می‌کنند اخبار بهتر به افراد نمایش داده شوند.

  • نمایش پربازدیدترین خبرها
  • دریافت خبرهای ارسالی کاربران
  • امکان درج خبر از سایت‌های دیگر از طریق لینک feed و RSS
  • امکان تعیین اولویت نمایش اخبار بر اساس اهمیت
  • امکان دسته‌بندی خبرها و تعریف گروه‌های خبری در بخش نوشته‌ها مثل سیاسی، اقتصادی، حوادث اجتماعی
  • امکان قرار دادن ویدئو در خبرها
  • امکان زمانبندی خبرها و ارسال خبر مشخص در روز تنظیم شده
  • امکان آرشیو شدن اخبار
  • امکان فیلتر اخبار براساس جدیدترین خبرها و دسته‌بندی خبر
  • مشاهده گزارش میزان بازدید از سایت
  • امکان عضو گیری از طریق خبرنامه
  • امکان به اشتراک‌گذاری و پرینت خبر در صفحه هر خبر
  • جستجو عناوین و متن خبر در در سایت خبری
  • امکان نمایش تصادفی خبرها، خبرهای ویژه
  • اتصال سایت به شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام و غیره
  • ارسال نوتیفیکیشن برای اطلاع‌رسانی خبرهای جدید
  • چند زبانه بودن

     ” ویژگی چند زبانه سازی با افزونه wpml پیاده‌سازی می‌شود که قبل از خرید قالب حتما سازگاری قالب را با افزونه چک کنید.”

ویژگی‌های یک سایت خبری

سایت‌های خبری بازدید و ترافیک بالایی دارند چون برخلاف گذشته که افراد اخبار را در روزنامه‌ها دنبال می‌کردند، اکنون داخل سایت‌ها و پورتال‌های خبری اخبار را مشاهده می‌کنند. پس باید در طراحی و تولید محتوای آنها دقت زیادی کنید. در این قسمت از آموزش طراحی سایت خبری سایر ویژگی‌های این نوع سایت را با هم می‌بینیم. با رعایت این ویژگی‌ها می‌توانید در دنیای رقابتی سایت‌های خبری حرفی برای گفتن داشته باشید.

ویژگی‌های سایت خبری

  • امکان سفارشی‌سازی پورتال

یک سایت خبری باید امکان سفارشی‌سازی صفحه موردنظر را به کاربران بدهد و کمک کند تا بخش‌ها و مطالب موردعلاقه خود را انتخاب کند. یک تجربه کاربری مناسبی را به کاربران منتقل کند پس در طراحی سایت خبری دقت کنید (دقیقا بگو چه چیز طراحی و باید چکار کنه)

  • درج اخبار فوری

یکی دیگر از ویژگی‌ های سایت خبری به روزرسانی سریع اخبار و درج اخبار به روز و مورد علاقه مردم است تا بتواند خوانندگان را در کل روز جذب کند. اخبار شما باید داغ و تکان‌دهنده باشد به طوریکه افراد مدتی را در سایت شما بمانند بدون اینکه آن را ترک کنند.

  • سبک خلاقانه سایت

باید در توسعه سایت خبری خلاقانه عمل کنید. در طراحی پوتال خبری به روز مخاطبان خود را شناسایی کنید و بر اساس نوع مخاطب طراحی را انجام دهید. سبک سایت خبری باید جذاب و چشم‌نواز باشد.

  • مسیریابی و پیمایش آسان سایت توسط کاربر

پورتال خبری به راحتی باید توسط کاربر قابلیت مسیریابی و پیمایش را داشته باشد. منوی ناوبری مشخص بوده و در هر صفحه کاربر بداند کجا قرار گرفته و بتواند به صفحات قبلی بازگردد. سایت‌های خبری معمولا منوی اصلی خود را در زیر سربرگ و بالای محتوا قرار می‌دهند. در واقع منو باید برای کاربر کاملا در دسترس باشد.

  • طرح و رنگ سایت خبری

خوانایی یک پورتال خبری یکی از ویژگی‌های مهم این نوع سایت‌ها است با تضاد رنگ‌ها می‌توانید این خوانایی را نشان بدهید. بیشتر پورتال‌های خبری و خبرگزاری‌ها از متن تیره در صفحه سفید استفاده می‌کنند که مناسب‌ترین انتخاب است. عدم خوانایی می‌تواند باعث شود کاربر به سرعت سایت شما را ترک کند.

  • ادغام با شبکه‌های اجتماعی

یک سایت خبری باید با شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، اینستاگرام و غیره یکپارچه شود. معمولا در این شبکه‌های اجتماعی اخبار به صورت فوری و انحصاری منتشر می‌شوند. اینکار به افزایش مخاطبان سایت خبری شما کمک می‌کند.

  • تعامل با کاربران و دریافت نظرات آنها

به کاربران امکان ارسال نظر را بدهید تا تعامل آنها را افزایش دهید و با ایجاد این فضا کمک کنید تا شنیده شوند.

  • طراحی واکنشگرا

سایت خبری شما باید ریسپانسیو و تعاملی باشد به طوریکه روی همه صفحه‌نمایش‌ها مثل لپ تاپ، تبلت و تلفن همراه در دسترس بوده و به خوبی به نمایش درآید.

  • به روزرسانی اخبار

یکی از ضروریات سایت خبری به روزرسانی مکرر محتوا است در غیر این صورت مخاطب جذب سایت شما نخواهد شد. گوگل آپدت مکرر محتوا و بازدید منظم کاربران از سایت شما را به عنوان سیگنال مثبت در نظر می‌گیرد.

  • فضا برای تبلیغات

با توجه به اینکه سایت‌های خبری پربازدید هستند شما باید از تبلیغات به شکل موثر استفاده کنید بدون اینکه خواننده از حجم تبلیغات اذیت شود. جای مناسب برای تبلیغات سایدبار، هدر، پاورقی و تبلیغات بنری است.

  • فضای سفید در سایت خبری

فضاهای خالی سایت خبری را به طور کامل پر نکنید زیرا خوانندگان خسته می‌شوند. فضای خالی به خواننده کمک می‌کند تا بداند که کجا متمرکز شود. به این ترتیب سایت شما خواناتر از زمانی است که حجم مطلب بالا باشد.

  • تعیین سطوح دسترسی برای هر خبرنگار و نویسنده

برای هر گروه خبری کاربران و خبرنگاران می‌توانید سطح دسترسی به مطالب را تعریف کنید.

قیمت طراحی سایت خبری

اگر از وردپرس برای طراحی سایت خبری استفاده می‌کنید چند عامل بر قیمت پایه و تمام شده طراحی سایت تاثیر دارند که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم:

هزینه هاست: با هزینه سالانه 300-400 هزارتومان می‌توانید یک هاست خوب تهیه کنید.

هزینه خرید دامنه: هزینه خرید و ثبت دامنه ir مبلغ 16 هزار تومان است.

خرید قالب سایت خبری: هزینه خرید قالب 400 هزارتومان است. البته شما می‌توانید قالب‌ها را در تخفیف‌های مارکت راست چین خریداری کنید.

هزینه افزونه‌های موردنیاز: هزینه‌های افزونه امنیتی، افزونه سئو، افزونه افزایش سرعت را با حدود 1 میلیون تومان می‌توانید تهیه کنید.

با توجه به هزینه‌هایی که گفته شد شما می‌توانید یک سایت خبری را با کمتر از 3 میلیون تومان طراحی کنید. پس بجنبید تا بدون مهارت کدنویسی یک سایت حرفه‌ای برای مجله خبری خود طراحی کنید.

اگر به دنبال طراحی سایت خبری رایگان هستید وردپرس گزینه مناسبی است. در این مقاله درباره اهمیت استفاده از پورتال خبری صحبت کردیم. سپس آموزش طراحی سایت خبری را به همراه مراحل آن آوردیم. امیدوارم این آموزش برای شما مفید باسد و بتوانید سایت‌ حرفه ای خبری با آن طراحی کنید.

از همراهی شما سپاسگزاریم. اگر در مورد طراحی سایت سوال یا مشکلی دارید، پیج اینستاگرام راست چین را دنبال کنید. ما در این پیج، آموزش‌های زیادی در زمینه طراحی سایت ارائه می‌دهیم. می‌توانید از این آموزش‌ها برای حل مشکلات خود استفاده کنید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
سوالات متداول
  • نمایش پربازدیدترین خبرها
  • دریافت خبرهای ارسالی کاربران
  • امکان درج خبر از سایت‌های دیگر از طریق لینک feed و RSS
  • امکان تعیین اولویت نمایش اخبار بر اساس اهمیت
  • امکان دسته‌بندی خبرها و تعریف گروه‌های خبری در بخش نوشته‌ها مثل سیاسی، اقتصادی، حوادث اجتماعی
  • امکان قرار دادن ویدئو در خبرها
  • امکان فیلتر اخبار براساس جدیدترین خبرها و دسته‌بندی خبر
  • و غیره

نمایش به روزترین خبرها

واکنشگرایی

سبک خلاقانه سایت

طرح و رنگ مناسب سایت خبری

مسیریابی و پیمایش آسان سایت توسط کاربر

و غیره

مقالات مرتبط
بنر
آموزش طراحی سایت فیلم و سریال
افراد زیادی روزانه به صورت روتین فیلم و سریال می بینند این یعنی فرصت درآمد از گروه زیادی از مشتریان! شما هم می توانید به راحتی سایت دانلود فیلم و سریال داشته باشید در این مقاله نحوه طراحی سایت فیلم و سریال را به صورت مرحله به مرحله با قالب سینما آموزش دهیم.
بنر
طراحی سایت همکاری در فروش دیجی کالا
همکاری در فروش یک گزینه برای کسب درآمد اینترنتی بدون سرمایه است و خودتان بدون نیاز به دانش برنامه نویسی می توانید سایتتان را طراحی کنید مراحل طراحی سایت همکاری در فروش و ثبت رسانه تا انتخاب محصولات پرفروش در افلییت دیجی کالا را در این مقاله بخوانید.
بنر
آموزش طراحی سایت مشابه دیجی کالا
اگر میخواهید با مراحل طراحی سایت مشابه دیجی کالا آشنا شوید تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا یک سایت حرفه ای با امکانات متنوع را خودتان طراحی و راه اندازی کننید.
بنر
آموزش طراحی سایت قسطی
اگر قصد طراحی سایت قسطی و فراهم کردن فروش قسطی را دارید در ادامه نحوه طراحی سایت فروش اقساطی را آموزش می دهیم.
2 دیدگاه
mojtaba69
mojtaba69
21 آبان 1402 10:08

سلام وقتتون بخیر. در بخش هویت سایت در قسمت توضیحات کوتاه. آیا توضیحات کوتاه همون توضیحات متا هست؟؟ و میخواستم ببینم آیا این متن توی توضیحات گوگل نمایش داده میشه و توی سئو مهم هست؟؟ ممنون

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
21 آبان 1402 13:06

سلام وقت بخیر
بله دوست گرامی این توضیحات همان description صفحه اصلی است و نوشتن آن تاثیر مثبت روی سئو سایت شما دارد. شما می‌توانید در بخش source code سایت تان هم آن را مشاهده کنید.

آیا مفید بود ؟