ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش سئو

آموزش سئو سایت خبری با تکنیک های کاربردی

یکی از موارد مهم در سایت خبری افزایش بازدیدهای روزانه است. با سئو سایت خبری می‌توانید ترافیک سایت را افزایش داده و به بهبود رتبه صفحات آن کمک کنید. اگر دغدغه شما افزایش ترافیک سایت خبری‌تان است این مقاله را دنبال کنید.

4
20 اردیبهشت 1402
آخرین بروزرسانی: 19 فروردین 1403

هدف یک سایت خبری ارایه به روزترین اخبار به افراد است. فردی که با سرچ دنبال خبر خاصی است چقدر احتمال دارد برای کلیک بر روی لینک خبر موردنظر به صفحه دوم برود؟ کمتر از یک چهارم کاربران در هنگام جستجو به صفحه دوم می‌روند و این آمار برای صفحات بعدی کمتر هم می‌شود.

اما قضیه سایت خبری و دنیای اخبار متفاوت است و تنها، حضور در صفحه اول کافی نیست. در واقع شما باید سعی کنید رتبه 1 تا 3 را به خودتان اختصاص دهید زیرا کاربر برای خواندن خبر روی همان نتایج اول کلیک می‌کند و به صفحه دوم نمی‌رود.

آیا سئو سایت خبری دشوار است؟ خیر اما به علت انتشار زیاد مطالب در سایت‌های خبری و مجله‌ای سئو این سایت‌ها زمانبرتر است زیرا به دلیل عدم رعایت اصول سئو و سئو تکنیکال طول می‌کشد تا گوگل به سایت اعتبار لازم را بدهد. در آموزش سئو وردپرس مجموعه‌ای از نکات کلی برای بهینه سازی سایت را گفتیم و در این مقاله اقدامات لازم برای سئو سایت خبری را با هم میبینیم.

مزایای سئو سایت خبری

سئو یک سایت خبری نقش مهم و کلیدی در دیده شدن سایت و موفقیت بیشتر آن داشته که مزایای زیر را نیز به همراه دارد.

  • نرخ تعامل بیشتر
  • ترافیک بیشتر
  • قرار گرفتن در بخش google news که برای نمایش اخبار است
  • افزایش سرعت سایت خبری
  • افزایش سرعت ایندکس سایت

نکته: برای بهیبود سرعت سری به دوره افزایش سرعت سایت بزنید.

فرآیند سئو سایت خبری

بعد از طراحی سایت خبری برای اینکه ترافیک سایت خبری خود را افزایش دهید باید اقدامات زیر را انجام دهید.

فرایند و مراحل سئو سایت خبری

1- دسترسی به بخش‌ها و مطالب سایت  را برای کاربران راحت کنید.

سایت خبری رویدادهای تازه جهان را دریافت کرده و آنها را منتشر می‌کند. ممکن است شما در سایت خبری خود صفحات زیادی داشته باشید که سازماندهی نشده‌اند این باعث می‌شود بازدیدکنندگان گم شوند link juice جریان نمی‌یابد و صفحات شما نیز رتبه نگیرند. در سایت خبری باید از اخبار شما ساماندهی شده باشد و فقط به دنبال جمع آوری اخبار و ایجاد صفحه نباشید.

برای جلوگیری از هرج و مرج و بهینه‌ سازی سایت خبری موارد زیر را در سئو در نظر بگیرید:

  • نوار جستجو: نوار جستجو یکی از موارد مهم در بهینه سازی سایت خبری و هر سایت دیگر است تا کاربر بتوانند به سرعت به مقالات موردنظر دسترسی پیدا کند.
  • اسکرول بینهایت یا صفحه‌بندی (پیجینیشن): هر یک از این دو می‌تواند در جای خود برای سایت خبری مناسب باشد. شما برای بهبود سئو سایت خبری حتما باید از یکی از آنها استفاده کنید زیرا حجم محتوا در سایت خبری زیاد است.
  • دسته‌ها و برجسب‌ها: برای گروه‌بندی مقالات استفاده می‌شوند و به بهبود سئو سایت کمک می‌کنند. می‌توانید از سایت خبری به دسته‌ها و برچسب‌ها لینک بدهید مثلا لینک آنها را در یک منوی ناوبری قرار دهید.
  • برد کرامپ: قراردادن برد کرامپ در سایت خبری به هوم پیج و به دسته اخبار کمک می‌کند تا کاربر بفهمد از کجا آمده و گم نکند.
  • ایجاد سایت مپ: ایجاد نقشه سایت برای سایت خبری ضروری است تا گوگل مقالات شما را سریعتر کرول و ایندکس کند و در نتایج جستجو مشاهده شوند. از افزونه‌هایی مثل رنک مث و افزونه یواست سئو می‌توانید برای ایجاد نقشه سایت استفاده کنید.
  • لینک دهی داخلی از مقالات به یکدیگر را فراموش نکنید: با لینک دهی داخلی احتمال بیشتری وجو دارد که کاربران صفحات بیشتری را مشاهده کنند. به این ترتیب اعتبار صفحات شما برای گوگل بیشتر شده و رتبه مقالات شما در Serp بالا می‌رود.

2- بهینه‌سازی محتوای سایت خبری

شما با انتشار مقالات با کیفیت بالا سئو داخلی (on-page) سایت خبری را بهبود می‌دهید که بخش مهمی از فرایند بهینه سازی سایت خبری است. مقالات باید هم برای کاربر و هم گوگل بهینه باشد و برای بهینه‌سازی وبلاگ، مقالات و اخبار اقدامات زیر را انجام دهید.

تحقیق کلمات کلیدی (Keyword Research):

در سایت‌های غیر خبری زمان انتشار یک مقاله چندان مهم نیست اما درباره سایت خبری مساله فرق می‌کند، باید سریع عمل کنید و تا تنور داغ است نان خود را بچسبانید. زیرا اگر انتشار خبر را به تعویق بیاندازید کاربران شما به سمت رقبا می‌روند. در واقع اگر به موقع عمل نکنید رقبا جای شما را می‌گیرند و خبر را سریعتر منتشر می‌کند. شما باید همان کسی باشید که خبرها را از همه زودتر منشتر می‌کند.

باید سریعا کلمات کلیدی ترند را پیدا کرده و مقالات را سریع بنویسید. با تحقیق کلمات کلیدی موضوعات پر جستجو را پیدا کرده و محتوای مناسب برای سایت خبری تولید کنید. از ابزارهایی مثل سمراش و moz می‌توانید کلمات کلیدی پر جستجو را پیدا کنید. برای بهینه سازی محتوای خبری بعد از یافتن کلمات کلیدی یک تقویم محتوایی تهیه کرده و کیوردها را در بخش‌های زیر قرار دهید.

  • عنوان صفحه: عنوان سئو شما باید شامل کلمات قدرتمند و جذاب باشد.
  • متا دیسکرسپشن: توضیحات متا به کاربر می‌گویند که قرار است چه چیزی را مطالعه کند. اینها هم باید جذاب و مناسب باشند.
  • Url یا نامک صفحات: در سایت خبری لینک‌ها و آدرس صفحات را معنادار قرار دهید. مثلا وردپرس به صورت خودکار  URL صفحات را ایجاد می‌کند ولی بهتر است شما URL مدنظر خود را ویرایش کنید.
  • ایجاد هدینگ ها از H1 تا H4: به درک بهتر گوگل و خوانندگان از محتوای صفحات شما کمک می‌کنند.
  • نام تصاویر و ویژگی Alt آنها: برای تصاویر خود متن جایگزین بگذارید تا در بخش تصاویر گوگل نمایش داده شوند.
  • انکرتکست ها: متنی که برای لینک یک مقاله به مقاله دیگر استفاده می‌کنید بر اساس کلمات کلیدی صفحه مقصد باشند.

یکی از راه‌هایی که می‌توانید ترندهای روز را پیدا کنید استفاده از گوگل ترندز است. برخی ابزارهای رایگان مثل ahref هم به شما کمک می‌کنند تا کیورد ریسرچ را انجام دهید. مثلا در ادامه برای کیورد اخبار ورزشی تعدادی کیورد مرتبط را از ahref دریافت کردیم.

تحقیق کلمات کلیدی برای سئو سایت خبری

در سئو سایت خبری از داپلیکیت کانتنت در سایت خبری خودداری کنید.

یکی از مواردی که برای سایت‌های خبری بسیار آسیب‌زا است محتوای تکراری است. برای انتشار سریع یک خبر، محتوای سایت‌های دیگر را کپی نکنید زیرا گوکل این محتوا را شناسایی کرده و از نتایج حذف می‌کند.

صفحات تکراری سایت شما نیز همین مشکل را به وجود می آورند، پس برای حل آن راهکارهای زیر را دارید:

  • محتوای موجود را ویرایش کرده و متن یکتایی بنویسید.
  • مقاله با محتوای تکراری را به مقاله اصلی ریدایرکت 301 کنید.
  • میتوانید از تگ کنونیکال canonical استفاده کنید و به گوگل نشان دهید که مقاله اصلی در این موضوع مقاله فعلی است.
  • اگر یک خبر به روز می‌شود همان صفحه قبلی را ویرایش، محتوا را به آن اضافه کرده و صفحه جدیدی ایجاد نکنید.

تحلیل رقبای سایت خبری

در سئو سایت خبری بعد از کیورد ریسرچ باید رقبای خود را تحلیل کنید. سایت‌های رقیب را بررسی کرده و کلمات کلیدی پرترافیک آنها را پیدا کرده و محتواهایی که تولید کرده‌اند را ببینید. به علاوه لینک‌های خارجی و بک لینک‌هایی که ایجاد کرده‌اند را با ساتفاده از ابزارها استخراج کنید.

محتوای خبری یونیک و ثابت بنویسید

علاوه بر نوشتن محتوای خبری مناسب برای سئو، محتوای ثابت یا به اصطلاح سبز هم منتشر کنید زیرا این محتوا ترافیک ثابت برای سایت شما به همراه دارد. بعد از کیورد ریسرچ و تحلیل رقبا، یک تقویم محتوایی طراحی کنید و محتواهای غنی بنویسید. این محتوا شامل تصویر، جداول، نمودارها و المان‌های بصری و طول متن بیش از 1000 کلمه باشد.

3- سایت‌ خبری را رصد کنید

عملکرد سایت‌تان باید خوب باشد زیرا هر خطا تجربه کاربری را از بین می‌برد. بهبود عملکرد سایت خبری شامل موارد زیر می‌شود:

بهبود سرعت لود سایت خبری

در سئو سایت خبری سرعت انتشار اخبار اهمیت زیادی دارد و اخبار داغ باید به سرعت در سایت شما قرار گیرد و ایندکس شود. گوگل به این سایت‌هایی که همیشه اولین نفر یک خبر را منتشر می‌کنند اهمیت بیشتری داده و رتبه بالاتری می‌دهد. برای افزایش سرعت سایت خبری اقدامات زیر را انجام دهید.

بهینه‌سازی تصاویر

برای بهینه سازی محتوای خبری باید تصاویر را نیز به صورت زیر بهبود بدهید.

  • کدهای js و css صفحات خود را بهینه کنید.
  • از ریدایرکت کمتر استفاده کنید زیرا ریدایرکت بودجه خزش شما را هدر می‌دهد.
  • برای سایت خبری از یک CDN یا شبکه تولید محتوا استفاده کنید.
  • از AMP برای ایجاد یک ورژن لود سریع صفحات خود استفاده کنید. AMP یکی پروژه اپن سورس گوگل است که با حذف فایل‌های جاوا اسکریپت و css سرعت لود صفحات موبایل را بالا می‌برد.
  • در آخر با page speed insight می‌توانید سرعت و عملکرد سایت خود را ارزیابی کنید.

بررسی عملکر و سرعت سایت خبری با ابزار page speed insight برای سئو سایت خبری

  • با کش کردن صفحات، کش کردن سایت خبری و استفاده به جا از تبلیغات پاپ اپ برای بهبود سرعت استفاده کنید.
  • از تکنولوژی‌هایی مانند GZip استفاده کنید.
محصول پیشنهادی
بنر
افزونه WP Rocket؛ افزونه راکت افزایش سرعت وردپرس
دسته بندی : افزونه بهینه سازی
21316
فروش
88%
رضایت

بهینه سازی وبسایت خبری برای موبایل ( موبایل فرندلی بودن)

نمایش اخبار در دستگاه‌های هوشمند باید بدون مشکل باشد زیرا اکثر کاربران اخبار را در گوشی خود مطالعه می‌کنند. اگر سایت خبری نتواند در این مورد تجربه کاربری خوبی را منتقل کند رتبه بالایی در سرچ گوگل نمی‌گیرد. برای بهینه‌سازی سایت خبری برای موبایل باید سایت واکنشگرا طراحی کرده و نکات زیر را رعایت کنید.

    • فونت‌های با اندازه مناسب استفاده کنید؛ برای مثال 16pt یا بالاتر.
    • برای بهینه سازی سایت خبری از پاپ اپ‌ها هدفمند استفاده کرده و آنها را مدیریت کنید.
    • بین خطوط، پاراگراف‌ها، تصاویر، دکمه‌ها و بقیه عناصر صفحه از فاصله مناسب استفاده کنید.

از ابزار test mobile friendly برای بررسی سایت خود در نسخه موبایل و بررسی موبایل فرندلی بودن آن استفاده کنید.

سئو و بهینه سازی سایت خبری برای موبایل

خطاهای فنی را رفع کنید

یک سایت خبری می‌تواند ترافیک زیادی داشته باشد اما اگر خطای فنی داشته باشد که رفع نشوند به راحتی رتبه خود را از دست می‌دهید. بسته به تعداد مقاله‌هایی که قصد دارید روزانه منتشر کنید، پورتال خبری شما می‌تواند منبع بسیار خوبی برای ترافیک کاربران باشد. اگر خطاهای فنی دریافت و آنها را کنترل نکنید ترافیک خود را از دست می‌دهید.

حداقل هفته ای یک بار، خطاهای سایت خود را در سرچ کنسول و ابزارهای دیگر بررسی و رفع کنید.

4- لینکسازی خارجی برای سئو سایت خبری

لینکسازی خارجی یا seo-offpage برای بهبود صفحات خود و ماندگاری در نتایج جستجو ضروری است. بک لینک را می‌توانید از از صفحات معتبر و مرتبط سایت‌های دیگر مانند وبلاگ‌ها، فروم‌ها و غیره بگیرید.

5- انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی

برای موفقیت سایت خبری‌تان و افزایش اعتبار و اعتماد بیشتر کاربران بهتر است از شبکه‌های اجتماعی یا سوشال مدیا نیز برای نمایش اخبار خود به طور پیوسته استفاده کنید. به اشتراک گذاری لینک ها یا اخبار در سوشال روی سئو سایت خبری تاثیر مثبت دارد.

در همه شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید

محبوب‌ترین پلتفرم‌ها فیسبوک، تلگرام، توییتر، اینستاگرام و یوتیوب هستند که برای به اشتراک‌گذاری مقالات خبری مکان مناسبی هستند. شما باید حدود 25% از ترافیک خود را از شبکه‌های اجتماعی دریافت کنید. بعد از گذشت مدتی میتوانید میزان ترافیک سایت را از شبکه‌های اجتماعی با گوگل آنالتیکس دریافت کنید و راهکارهایی برای بهبود آن در نظر بگیرید.

بهترین زمان پست گذاشتن را پیدا کنید.

اگر بدون توجه هر زمان که بخواهید در شبکه‌های اجتماعی پست بگذارید ممکن است در میان پست‌های افراد دیگر گم شوید زیرا کاربران شما 24 ساعته آنلاین نیستند.

بهترین زمان پست گذاشتن در شبکه‌های اجتماعی محبوب را در ادامه مشاهده می‌کنید.

فیس بوک:

بهترین زمان: دوشنبه تا جمعه ساعت 3 صبح، سه شنبه‌ها ساعت 10 صبح

بهترین روز: سه‌شنبه تا جمعه

اینستاگرام:

بهترین زمان: دوشنبه‌ها ساعت 11 صبح، سه شنبه و جهارشنبه 10 تا 13، پنج‌شنبه و جمعه 10 صبح و 11 صبح

بهترین روزها: سه‌شنبه و چهارشنبه

نکته: با نصب افزونه‌های وردپرسی مانند افزونه Easy Social Share Buttons می‌توانید امکان به اشتراک‌گذاری هر مقاله را در سایت فعال کنید.

6- نمایش سایت خبری در گوگل نیوز

استانداردهای گوگل را برای نمایش محتوای‌تان در گوگل نیوز بررسی کنید و محتوا را بر اساس همان استانداردها تنظیم کنید. از نظر فنی بررسی کنید که گوگل میتواند سایت شما را کرول کند تا متوجه شود مقالات خبری در کدام صفحات شما هستند.

گوگل نیوز مانند SERP است و میزان اعتبار شما، بهینه بودن کلمات کلیدی، میزان به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی باعث می‌شود رتبه بالاتر و بازدیدهای بالاتری از Google News بگیرید.

شاید بپرسید چگونه می‌توان سایت خبری را Google News (گوگل نیوز) ثبت کرد؟ یکی از الزامات نمایش در گوگل نیوز این است که باید از اسکیمای خبری استفاده کنید. به این ترتیب در گوگل با featured snippet نمایش داده می‌شوید و بازدید شما افزایش می‌یابد. با رعایت نکات زیر می‌توانید در گوگل نیوز طاهر شوید:

  1. باید یک سایت خبری باشید زیرا اخبار محتوایی است که google news آن را نمایش می‌دهد.
  2. سایت را برای گوگل نیوز ارسال کنید و بعد از اینکه تایید شد آن را برای این بخش بهینه‌سازی کنید.
  3. محتوای خبری یونیک بنویسید.
  4. حواستان به محتوای ترند و به روز باشد.
  5. روزانه 2 تا 3 محتوای خبری به روز بگذارید.
  6. از url های توصیفی برای مقالات خود استفاده کنید.
  7. دقت کنید تا مقالات‌ و اخبار بدون خطای نگارشی و املایی باشد.
  8. درباره رویدادهای کشور خود صحبت کنید این برای سئو محلی مناسب است.
  9. در مقالات از تصاویر و ویدئو استفاده کنید. مقاله باید حداقل یک تصویر شاخص داشته باشد.
  10. صفحات خود را با amp بسازید.
  11. برای اخبار خود دسته و زیردسته قرار دهید.
  12. از داده‌های ساختیافته استفاده کنید. اسکیما برای اخبار نیز داده نشانه‌گذاری دارد و این باعث درک بهتر گوگل از محتوای شما می‌شود.
  13. نقشه سایت منحصر به فرد ایجاد کنید.

سئو سایت خبری: نمایش در گوگل نیوز

7- اتصال به ابزارهای مهم سئو برای بهینه‌سازی سایت خبری

ابزارها در بهینه‌سازی و شناسایی مشکلات سایت‌های خبری کمک می‌کنند. از ابزارهای مفید سئو برای بهبود سایت خبری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گوگل آنالتیکس: این ابزار کمک می‌کند تا ترافیک و بازدید سایت را برای بخش‌های مختلف بررسی کرده و رفتار کاربران را تحلیل کنید. به این ترتیب به بهبود رتبه سایت خود کمک کنید.
  • گوگل سرچ کنسول (search console): با اتصال سایت خود به این ابزار رایگان می‌توانید مشکلات سئو سایت خود را در بخش‌های مختلف شناسایی کرده و بهبود بدهید. رتبه سایت خود در بخش‌های مختلف را چک کنید و برای بهبود محتوا و رتبه برنامه بگذارید.
  • سمراش (Semrush): این ابزار برای تحقیق کلمات کلیدی به کار می‌رود تا کلمات پرترافیک را پیدا کنید و محتوای خود را بر آن اساس نوشته و یا بهینه کنید.
  • افزونه‌های سئو: یکی از پلاگین‌های کاربردی وردپرس که برای بهبود سئو سایت خبری می‌توانید از آن استفاده کنید رنک مث است. این افزونه برای ساخت نقشه ساخت، ارائه کلمات مرتبط و کلیدی، آنالیز و تحلیل صفحات بر اساس کلمه کلیدی، انجام ریدایرکتها و نوشتن تگ‌های متا کاربرد دارد، لیست کامل افزونه ها در مقاله بهترین افزونه های سئو وردپرس مشاهده کنید.
.اگر به دنبال یک افزونه کامل برای سئو در وردپرس هستید، افزونه رنک مث همزمان یک افزونه بهینه سازی و اسکیما است که امکاناتی مانند سئو ووکامرس، سئو محلی، ردیابی کلمات کلیدی، همگام‌سازی با گوگل آنالتیکس و غیره را برای بهینه سازی سایت ارائه می‌دهد.

نکات مهم در سئو سایت خبری

برای بهبود سئو سایت خبری در یک حوزه و به صورت نیچ کار کنید و نکات زیر را رعایت کنید.

✔️ محتوای همیشه سبز را در رویکرد محتوایی خود قرار دهید

هدف یک سایت خبری این است که درمورد موضوعات به روز و به موقع خبری بنویسید. عمر خبرها و موضوعات به روز کوتاه است و در زمان انتشار ترافیک بالایی برای سایت شما به همراه دارند اما هرچه از آنها بگذرد ترافیک  کمتری را دریافت خواهید کرد. در واقع فقط روی خبری‌ها تمرکز نکنید.

در نتیجه برای اینکه ترافیک سایت خود را بالا نگه دارید باید به طور مداوم اخبار بیشتری را منتشر کنید. اما اگر بخواهید اخبار را طبق روال و به طور معمول منتشر کنید اما یک ترافیک ثابت برای سایت‌تان ایجاد کنید باید محتوای همیشه سبز ایجاد کنید. محتوای سبز محتوای مرتبط و مفیدی است که همیشه توسط افراد سرچ می‌شود. مقالات برتر خود را شناسایی کنید و روی آنها سرمایه‌گذاری کنید.

✔️ دقت کنید که سایت شما ساختار تمیزی داشته باشد

یک معماری خوب سایت شما را برای کاربران و کرول موتورهای جستجو قابل ردیابی می‌کند.

  • ساختار برچسب‌ها و دسته‌هایی که در سایت خود استفاده می‌کنید اهمیت زیادی دارد زیرا خوانندگان باید بتوانند به مطلب موردنظرشان دسترسی داشته باشند. برچسب و دسته‌ها باید ارزشمند باشند و اگر چند برچسب دارید که تعداد کمی مقاله در آنها وجود دارد باید برچسب‌های اضافه را حذف کنید و مقالات را در برچسب‌ها با محتوای بیشتر قرار دهید.
  • عمق ساختار سایت نیز اهمیت دارد. اینکه کاربر با چند کلیک از صفحه اصلی به سایر صفحات می‌رود. هر چه این عدد کمتر باشد بهتر است زیرا موتور جست و جو سایت شما را می‌خزد و هر چه مسیر رسیدن به مطلب کوتاهتر باشد احتمال ایندکس شدن آن بالاتر است. یک برچسب گذاری درست به این مساله کمک می‌کند.
  • کار دیگری که به بهبود ساختار سایت شما کمک می‌کند افزودن صفحه‌بندی nv پایین هر صفحه است. شما به جای گذاشتن دکمه قبلی و بعدی صفحه‌بندی را اضافه می‌کنید و همین باعث می‌شود تا کاربر بتواند از یک صفحه به صفحه خاص برود.

✔️ بهینه‌سازی صفحات دسته‌بندی سایت خبری

روی صفحات دسته‌بندی کار کرده و آنها را برای نمایش در SERP بهینه کنید، زیرا ترافیک بالایی را به سایت شما هدایت می‌کنند. با استفاده از کیورد ریسرچ می‌توانید کیورد درستی برای این صفحات دسته تارگت کنید. به سایر صفحات دسته‌بندی مشابه در نتایج جستجو، نگاه کرده و ببینید که برای کدامیک از کیوردها بهینه شده‌اند. سپس کلمات مرتبط را شناسایی و چک کنید که آیا برای آن کلمه صفحات رقبا رتبه دارند یا خیر. دقت کنید سایر صفحات در سایت خودتان با این کیورد نباید در SERP رتبه داشته باشند.

✔️ سرعت خزش و ایندکس صفحات خود را بالا ببرید

با توجه به اینکه سایت خبری اخبار فوری را درج می‌کند ایندکس فوری صفحات اهمیت زیادی دارد. فاکتورهای زیادی به سرعت خزش صفحات توسط گوگل کمک می‌کند که عبارتند از سرعت سایت، پرفورمنس هاست و بهینه بودن سایت مپ. برای سایت مپ یک سایت خبری باید متفاوت با سایت‌های دیگر عمل کنید. سعی کنید حداکثر 1000، URL را در نقشه سایت وارد کنید. البته می‌توانید چند نقشه سایت داشته باشید اما در کل فهرست شما نباید از 5000 تا بیشتر شود.

سایر روش‌هایی که کمک می‌کنند سرعت ایندکس سایت‌های خبری را بالا ببرید:

  • تولید محتوای مفید و اختصاصی به طور منظم در طول شبانه‌روز با افزایش کرول و سرعت ایندکس می‌شود.
  • ساختار مناسب دسته، برجسب، نقشه سایت و لینکسازی داخلی بر سرعت ایندکس موثر است.
  • توزیع محتوا در خبرخوان‌ها و سایت‌های خبری دیگر (بک لینک) روی سرعت ایندکس صفحات تاثیر می‌گذارد.

بودجه خود را صرف خزش صفحات کم ارزش نکنید زیرا همین باعث می‌شود محتوای ارزشمند شما دیده نشود. محتوای تکراری ایجاد نکنید و صفحاتی که تمایلی به خزش آنها ندارید را با فایل robots.txt مسدود کنید تا سرعت خزش سایت را افزایش دهید.

✔️ نوایندکس کردن خبرهای قدیمی و بدون بازدید برای بهبود بودجه خزش

با هرس محتوا اجازه می‌دهید که بودجه خزش شما هدر نرفته و صرف مقالات پر ارزشتر و جدیدتر شود. با استفاده از افزونه‌‎هایی مثل رنک مث می‌توانید این کار را انجام دهید.

✔️ لینکسازی داخلی و ساختار پیلار کلاستر منطقی

برای لینکسازی داخلی دقت کنید و برنامه درستی برای لینک دهی بین مقالات تدوین کنید. ساختار درستی برای قرار دادن مطالب در یک پیلار یا یک تگ برنامه‌ریزی کنید.

✔️ از آپدیت محتوا غافل نشوید

آپدیت محتوا را در برنامه سئو سایت خبری قرار دهید زیرا یک سیگنال مثبت برای گوگل است که سایت شما را فعال و ارزشمند ارزیابی می‌کند.

مشکلات سئو سایت خبری

در این بخش مشکلاتی که بر سر راه سئو و بهینه سازی سایت خبری وجود دارد را به همراه نکاتی برای رفع آنها آورده‌ایم.

استفاده بیش از حد یا کم از برچسب‌ها

دقت کنید که با ایجاد بیش از حد برچسب‌ صفحات تکراری و بی کیفیت ایجاد نکنید. تعداد زیاد برجسب ممکن است باعث ایجاد چند صفحه برای یک موضوع شود. به علاوه منجر به ایجاد صفحات خالی برچسب می‌شود که باید قانونی بگذارید تا از ایجاد یا ایندکس شدن صفحات خالی جلوگیری شود.

فقدان محتوای سبز و وجود محتوای زرد

محتوای سبز ترافیک ارگانیک ثابتی را برای سایت شما به همراه دارد. محتوای سبز بر خلاف مقالاتی که فقط برای یک بازه زمانی مشخص سرچ دارند، ارزش طولانی مدت برای سایت شما به همراه دارد. باید در کنار محتوای خبری محتوای سبز هم در برنامه خود بگذارید.

کنیالیزیشن مقالات به دلیل annual listicles

به دلیل انتشار زیاد محتوا در سایت‌های خبری احتمال تولید محتوای تکراری بیشتر است. برای بهبود رتبه سایت و بهینه‌ سازی محتوای خبری از کنیبالیزیشن (canibalization) یا ایجاد محتواهای تکراری جلوگیری کنید و با تیم محتوا در این خصوص هماهنگ باشید.

مسیر خزش ضعیف محتواهای قدیمی سایت خبری

به دلیل اینکه تمرکز سایت‌های خبری بیشتر روی اخبار جدید و به روز است ممکن است مسیر درستی برای کرول محتوای سبز قدیمی وجود نداشته باشد، این باعث می‌شود دسترسی به محتوا امکان‌پذیر نباشد. این مقالات می‌توانند برای سایت شما ترافیک خوبی ایجاد کنند. راه حل آن استفاده از دکمه‌های جاوا اسکریپت برای بارگیری بیشتر مقالات در صفحات دسته‌بندی، ایجاد صفحه‌بندی یا پیجینیشن در صفحات کتگوری و استفاده از صفحات آرشیو است.

مشکلات موجود در نقشه سایت‌های خبری

یکی از مسائل مهم در نقشه سایت خبری تاریخ اصلاح محتوا است که ممکن است این تاریخ در سایت مپ با تاریخ خود مقاله متفاوت باشد. این عدم تطبیق موتور جستجو را گیچ می‌کند و ممکن است مقاله اصلاح شده را دیگر کرول نکند. پس حواستان به این تاریخ باشد.

ساختار نقشه سایت و تقسیم آن به چند بخش ممکن است الزاما باعث ایندکس بهتر نشود ولی کمک می‌کند تا بتوانید بخش‌هایی که مشکل فنی دارند را پیدا کنند و ممیزی را راحت‌تر انجام دهید. نقشه سایت باید بر اساس بخش‌های مختلف سایت تقسیم شود. مثلا اگر تعدادی از مقالات در بخش سرگرمی هستند باید در سایت مپ XML سرگرمی قرار بگیرند.

در این مقاله به بررسی بهینه سازی و سئو سایت خبری پرداختیم. اگر تازه وردپرس را شروع کردید و به دنبال یک دوره آموزش صفر تا صد هستید پیشنهاد می‌کنم دوره آموزش وردپرس رایگان را که به صورت ویدیویی تهیه شده است ببینید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
4 دیدگاه
leila.kh
leila.kh
31 اردیبهشت 1402 11:05

سلام خسته نباشید
مقاله خوبی بود و با جزئیات به همه چیز پرداخته بودید. ولی یک سوال دارم مقالات سبز یا همون محتواهای ماندگار و اخبار به چه نسبتی باید در سات منتشر بشه؟ منظورم اینه کدوم باید تعدادش بیشتر باشه..

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
31 اردیبهشت 1402 13:50

درود عرض ادب
خوشحالم که این مقاله براتون مفید بوده. با توجه به اینکه سایت شما خبری است و ماهیت آن انتشار اخبار است باید بیشتر به درج اخبار بپردازید.

آیا مفید بود ؟