ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

اموزش اتصال سایت وردپرس به کلودفلر رایگان

 کلود فلر یک CDN در اختیار کاربران خود قرار می دهد. CDN شامل تعداد زیادی سرور قدرتمند در کلیه نقاط جهان است که به به همدیگر متصل می باشند. کلیه این سرورها دارای داده های همسان بوده و اطلاعات مختلف را از سرورهای میزبان سایت ها دریافت کرده و در خود ذخیره می‌کنند. پس اگر کاربری از هر نقطه ای از دنیا تصمیم به بازدید از وب سایتی بگیرد، به جای آنکه داده ها را به صورت مستقیم از خود هاست دریافت نماید، از سرورهای CDN که در نزدیکترین نقطه به او قرار دارد، دریافت خواهد کرد. cloudflare هم به صورت رایگان و هم غیر رایگان ارائه شده است. در این محتوا قصد داریم تنظیمات cloudflare و نحوه اتصال سایت وردپرس به کلودفلر رایگان را ارائه دهیم.

6
12 آبان 1399
آخرین بروزرسانی: 25 فروردین 1403

کلودفلر چیست؟

کلودفلر یکی از  بهترین dns های 2022 و جز بزرگترین شبکه های جهان است و امروزه، مشاغل مختلف آنلاین، شرکت های خصوصی و غیر خصوصی، وبلاگ نویسان و هر کسی که در زمینه سایت و سرور حضور داشته باشد به لطف کلودفلر از وب سایت ها و برنامه های سریعتر و ایمن تری برخوردار می شوند.

بیش از 25 میلیون ویژگی منحصر به فرد در کلودفلر وجود دارد و به شبکه کلودفلر هر روزه ده ها هزار نفر اضافه می شود. کلودفلر درخواست های اینترنتی برای هزاران نفر و توسط بیش از 1 میلیارد آدرس IP منحصر به فرد در روز تأمین می کند.

اتصال کلودفلیر به وردپرس ضروری است؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای رایگان و منبع باز است. بسیاری از سایت های وردپرسی از Cloudflare برای افزایش سرعت سایت با CDN رایگان و محافظت از منابع سایت با ویژگی های امنیتی آن استفاده می کنند. دلایل زیر اتصال به کلود فلر را توجیه می کند.

  • اتصال ساده از طریق پلاگین وردپرس Cloudflare

پس از ایجاد حساب Cloudflare و اتصال سایت وردپرس به کلودفلر، جهت استفاده از کلود می توانید اقدام به نصب افزونه Cloudflare و پیکربندی تنظیمات امنیتی نمایید، اما ضروی نیست و اتصال به کلودفلر کفایت می کند.

  • عملکرد سرعت کلودفلر

کلودفلر برای ایجاد ایمنی و عملکرد بهتر وب سایت ها، برنامه ها و وبلاگ هایشان ایجاد شده است. این کار با استفاده از یک شبکه قدرتمند انجام می شود که محتوا و سایر خدمات را تا آنجا که ممکن است به لحاظ فیزیکی و مجازی به شما نزدیکتر می کند، و شما می توانید اطلاعات را در اسرع وقت دریافت کنید.

. نحوه تنظیمات CDN در دوره امنیت وردپرس مشاهده کنید دوره امنیت وردپرس 
  • ویژگی امنیتی کلودفلر

همچنین یکی از قابلیت های مهم کلودفلر جلوگیری از حملات دیداس (ddos) بوده و اجازه نمی دهد مهاجمین از این طریق منابع سرور میزبان سایت را درگیر کرده و اصطلاحا باعث Down شدن سایت شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تاثیر کلود فلر بر سایت را مطالعه کنید و این امکان را بر روی سایتتان فعال کنید.

هاست وردپرس راست چین

ویژگی های مهم کلودفلر در یک نگاه

  • افزایش سرعت لود سایت
  • جلوگیری از حملات DDOS با فعالسازی SSL در کلودفلر
  • افزایش امنیت وب سایت
  • کاهش مصرف پهنای باند
  • کاهش هزینه ها
  • تاثیر مثبت روی سئو
  • ارائه تحلیل های آماری از ترافیک ورودی به سایت
  • فشرده سازی تصاویر و فایل های CSS ، HTML و جاوا اسکریپت

 

آموزش اتصال سایت وردپرس به کلودفلر رایگان

برای اینکه مزایای کلودفلر را روی وردپرس خود تجربه کنید، ابتدا باید یک حساب کلودفلر ایجاد نموده و یک دامنه را به کلودفلر اضافه نمایید. ثبت نام در حساب کلودفلر کمتر از 5 دقیقه زمان بر است و ما در این محتوا آموزش خواهیم داد که چطور می توانید با موفقیت یک حساب در کلودفلر ایجاد کرده و اولین وب سایت وردپرس خود را اضافه نمایید.

نحوه عضویت در کلودفلر و آموزش تنظیمات cloudflare

ابتدا وارد آدرس زیر شوید :

https://dash.cloudflare.com/sign-up

  • سپس آدرس ایمیل و رمز ورود خود را وارد کرده و روی گزینه Create Account کلیک کنید.

ایجاد حساب کاربری کلودفلر

  • در صفحه جدید کلودفلر از شما می خواهد آدرس یک سایت را به کلودفلر اضافه کنید (نام دامنه سایتتان را در فیلد مربوطه درج نمایید).

افزودن سایت برای اتصال به کلودفلر

  • سپس از شما تقاضا می شود یکی از پلن های کلودفلر را انتخاب نمایید که می توانید پلن اول که رایگان است را کلیک کرده و سپس گزینه Confirm Plan را بفشارید.

اتصال سایت به کلودفلر و انتخاب پلن رایگان

  • سپس کلودفلر تلاش می کند تا رکوردهای DNS شما را به طور خودکار شناسایی کند. تکمیل این فرآیند تقریباً 60 ثانیه طول می کشد و سپس صفحه ای مشابه صفحه زیر که شامل رکوردهای سایت شما است نمایش داده می شود:

تنظیم dns رکورها برای اصتال به کلود فلر

نکته: بررسی کنید که آیا همه رکوردهای DNS در پنجره نتایج جستجوی DNS شناسایی شده اند و اگر رکوردی جهت دامنه ها یا ساب دامنه ها به صورت خودکار اضافه نشده بود می توانید از طریق نوار بالای صفحه به صورت دستی ایجاد نمایید. ابرهایی که رنگشان نارنجی است از ویژگی کلودفلر استفاده کرده و رنگ طوسی به معنای دور زدن ویژگی های کلودفلر است.

برای این مورد می توانید تصمیم بگیرید کدام دامنه و زیر دامنه ها ویژگی های امنیتی و عملکرد کلودفلر را داشته باشند یا ابرهای کلودفلر را دور بزنند.

  • اکنون با کلیک روی گزینه Continue به صفحه بعد بروید. در این صفحه از شما تقاضا می شود دی ان اس های فعلی تنظیم شده روی دامنه را حذف کرده و دی ان اس هایی که به شما ارائه شده است را روی دامنه تنظیم نمایید. جهت تنظیم دی ان اس ها روی دامنه می توانید وارد ناحیه کاربری خود در شرکت ارائه دهنده دامنه شده و یا در صورت دسترسی مستقیم داشتن به پنل دامنه، وارد پنل دامنه شده و دی ان اس ها را تنظیم نمایید.
  • در تصویر زیر وارد پنل مدیریت دامنه (از پنل هاستینگی که دامنه com خریداری شد) شده و دی ان اس های مورد نظر را وارد می کنیم.

تنظیم dns دامنه در پنل هاست

نکته: دقت نمایید پس از تنظیم دی ان اس ها روی دامنه، ست شدن دی ان اس روی دامنه های بین المللی، کمتر از یک ساعت به سپری شدن زمان نیاز داشته و روی دامنه ملی یا همان ir به 12 الی 24 ساعت نیاز دارد. برای دامنه های ir باید وارد سایت nic.ir شده و تنظیمات دی ان اس را از آنجا تغییر دهید.

  • پس از تنظیم دی ان اس ها روی گزینه Done, check nameservers کلیک نمایید تا کار اصلی به پایان برسد.

در صفحه بعد، مشابه تصویر از شما تقاضا می شود برخی قابلیت های کلودفلر را فعال کرده یا با کلیک روی گزینه Finish later به کار پایان دهید.

اتصال رایگان سایت به کلود فلر

معمولا وب سایت هایی که از کلود فلر استفاده می کنند در زمان لود با تصویر زیر نمایش داده می شوند.

اتصال کلودفلر به سایت، نشان سایت های متصل به کلودفلر

در نسخه رایگان کلود فلر نمی توانید این لودینگ را مشاهده کنید اما اگر WHOIS بگیرید می توانید مشاهده کنید که تنظیمات DNS شما به کلود فلر اشاره دارد. علاوه بر این در پنل کلودفلر دامنه شما تائید شده و می توانید با کلیک بر روی آن به جزئیات بیشتری دست پیدا کنید.

حتماً بخوانید CDN های مطرح وردپرس

با استفاده از کلودفلر و ویژگی های سرعت و بهینه سازی خودکار بستر های نرم افزاری کلودفلر، عملکرد سایت وردپرس خود را به سطح بالاتری برسانید. کلودفلر این امکان را برای وب سایت وردپرسی شما فراهم می کند تا با بهبود قابلیت های آن، سئوی بهتری داشته و سطح رضایت کاربران را بالاتر ببرید. همچنین فایروال سرویس کلودفلر خیال شما را نسبت به برخی از ضعف های امنیتی وردپرس آسوده خواهد کرد.

! وب سایت های راست چین و ژاکت هر دو از سرویس کلودفلر استفاده می کنند.
امنیت کلودفر باعث می شود سایت از حملات مختلف مانند دیداس، ربات ها، اسپم و غیره حفظ شده و کمتر در معرض قرار گرفتن در blacklist سرورهای معتبر دنیا باشند.
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
من محبوبم، کارشناسی ارشد مدیریت IT دارم و بیشتر از 5 ساله که تخصصی وردپرس و سئو کار می‌کنم. معتقدم که هیچ چیز نشدنی وجود نداره؛ فقط استقامت و تلاش میخواد.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
6 دیدگاه
salampars
salampars
01 شهریور 1400 23:23

سلام. خسته نباشید.
باید dns هاست رو بر روی dns 2 و dns 3 و dns کلودفلر رو بر روی dns 1 و dns 4 قرار بدهیم؟

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
02 شهریور 1400 11:45

سلام دوست عزیز
خیر. کافیه dns1 , dns2 رو فقط روی همون دی ان اسی که در پنل کلودفلر برای شما نمایش داده شده ست کنید و دوتا دی ان اس دیگه رو حتما خالی بذارید. دقت داشته باشید که نمی تونید دو dns هاست و کلودفلر رو همزمان ست کنید. موجب عدم دسترسی صحیح ربات های گوگل به سایت شما میشه و درنهایت باعث افت رتبه شما و حذف برخی صفحات شما میشه.

آیا مفید بود ؟
mohsen.edaly
mohsen.edaly
18 اردیبهشت 1400 18:06

راستچین کلودفلر رایگانی استفاده میکنه یا پلن پولی؟

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
19 اردیبهشت 1400 10:16

سلام. کلودفلر رایگان.
پلن رایگان تا حد بسیار زیادی نیاز وب سایت ها رو برطرف می کنه. زمانی که نیاز باشه به نسخه پولی مهاجرت میشه.

آیا مفید بود ؟
medmed
medmed
19 آذر 1399 21:53

متاسفانه دامنه های ir رو ساپورت نمیکنه .

آیا مفید بود ؟
1
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
21 آذر 1399 16:09

بله متاسفانه. برای دامنه های ایرانی می تونید از سرویس داخلی ابراروان استفاده کنید.

آیا مفید بود ؟