ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
مجموعه مقالات وردپرس

بهترین CDN برای وردپرس کدام است؟

اگر بدنبال افزایش سرعت لود، امنیت و دسترسی همیشگی کاربران به وب سایت هستید یکی از راهکارها استفاده از CDN است. در این مقاله بهترین CDN های وردپرس را معرفی می کنیم. برخی از این CDN ها به صورت رایگان نیز عرضه می شوند؛ بنابراین می توانید از مزیت بکارگیری آنها در وب سایت وردپرسی و غیر وردپرسی خود به خوبی بهره بگیرید. اما در ابتدا بیاید ببینیم CDN چیست و چطور منجر به بهبود عملکرد سایت می شود.

8
01 آبان 1399
آخرین بروزرسانی: 19 اسفند 1402

Content Delivery Network یا به اختصار CDN به معنی شبکه ی توزیع محتوا می باشد. CDN شبکه ای متصل به تمام سرور هایی است که در سرتاسر دنیا پخش شده اند. با استفاده از CDN تمام اطلاعات سایت شما از قبیل javascips، فایل های CSS، تصاویر و… روی این سرور ها ذخیره می شوند. و هنگامی که مخاطب شما وارد وبسایت می شود با توجه به موقعیت مکانی او که به کدام سرور نزدیک تر است محتوای ذخیره شده در اختیار وی قرار خواهد گرفت.

CDN چیست و چه مزایایی دارد؟

cdn-wordpress

CDN وردپرس چیست؟

CDN وردپرس چیست؟ CDN مخفف Content Delivery Network است. اینها شبکه ای از سرورها (همچنین به عنوان POP شناخته می شوند) هستند که در سراسر جهان قرار دارند. آنها برای میزبانی و ارائه کپی هایی از محتوای ثابت (و گاهی پویا) سایت وردپرس شما، مانند تصاویر، CSS، جاوا اسکریپت و جریان های ویدئویی طراحی شده اند. بعضی از سایتهای ودپرسی به دلیل افزونه های زیادی که نصب شده نیازمند بهینه سازی سرعت است که سی دی ان ها میتوانند تا حد زیادی این مشکل را رفع کنند.

مزایای استفاده از شبکه توزیع محتوا یا CDN چیست؟

  • افزایش سرعت بارگذاری سایت
  • بهبود سئو سایت
  • بهبود رتبه در نتایج جستجو گوگل
  • کاهش مصرف پهنای باند
  • محافظت در مقابل حملات رایج مانند حملات DDoS
  • افزایش امنیت وب سایت
  • دسترسی دائم به داده ها

بهترین CDN برای شما کدام است؟

انتخاب CDN مناسب برای وبسایت کاری مشکل است و برای یک انتخاب هوشمندانه لازم است که اطلاعات دقیقی از انواع CDN های موجود داشته باشید تا بتوانید با توجه به نیاز هایتان بهترین را انتخاب کنید. در این مقاله تعدادی از بهترین CDN های موجود برای وردپرس را بررسی خواهیم کرد.

CDN CLOUDFARRE

cdn-wordpress cdn-wordpress

1: Cloudflare

Cloudflare با 193 مرکز در سطح جهان یکی از محبوب ترین سرویس های CDN برای سئو وردپرس محسوب می شود. و به دلیل ارائه ی خدمات رایگان معروف است. یکی از دلایل محبوبیت cloudflare این است که باعث می شود سایت شما تا دو برابر سریع تر بارگذاری شود، 60 درصد از پهنای باند را ذخیره می کند. و همچنین از امنیت بالایی برخوردار است. دز مقاله تاثیر کلودفلر بر روی سئو سایت می توانید با سایر دلایل آشنا شوید.

در cloudflare از فناوری Anycast استفاده شده است. این فناوری با تشخیص موقعیت جغرافیایی کاربران، آنها را به نزدیکترین سرور متصل می کند. که این کار سبب تسریع در بارگزاری سایت شما خواهد شد. تا اینجا با یکی از بهترین cdn های وردپرسی و غیر وردپرسی آشنا شدیم.

از دیگر مزایای این سرویس

  • فشرده سازی: CDN می تواند انواع فایل های JavaScript، CSS و HTML را با دقت بالایی فشرده سازی کند.
  • دسترسی دائمی به سایت: امکان ذخیره سازی اطلاعات در این سرور باعث می شود حتی زمانی که هاست شما به مشکل خورده باشد، باز هم سایت در دسترس باشد.
  • امینت بالا: افزايش امنيت توسط فایروال ها  با جلوگيري از حملات DDOS Protection.
  • رمز گذاری داده ها : با استفاده از SSL تضمین می شود. که تمام داده های شما رمز گذاری شوند.

هزینه ها:

Cloudfare یک نسخه ی رایگان دارد که خیلی از مسائل گفته شده را پوشش می دهد. اما برای دسترسی های بیشتر مانند دسترسی چند کاربر، فایروال و… باید هزینه ای پرداخت کنید. در این صورت 20 دلار در هر ماه برای اولین وب سایت شما و 5 دلار در ماه برای هر وب سایت بعدی باید پرداخت شود.

 

CDN، آشنایی با snackpath

2: stackpath یا همان MaxCDN سابق

سی دی ان  StackPath از SSD های با ظرفیت بالا استفاده می کند. و از توان عملیاتی 65+Tbps در 45 مکان در سراسر جهان پشتیبانی می کند. با استفاده از StackPath می توانید زمان بارگذاری وب سایت را از بیش از 200 میلی ثانیه به فقط 20 کاهش دهید. StackPath به شما امکان می دهد فقط با کلیک یک دکمه محتوا را از کل شبکه خود حذف کنید، این مورد زمانی مفید است که تغییرات عمده ای در وب سایت خود ایجاد کرده باشید.

از دیگر مزایای stackpath می توان به این اشاره کرد که یک گواهینامه SSL مشترک یا خصوصی به شما ارائه می دهد. با این مورد اطمینان حاصل می کنید که هنگام ورود کاربران از طریق HTTPS  محتوای ذخیره شده شما بارگذاری می شود. گواهینامه های SSL توسط StackPath به صورت رایگان ارائه می شوند. این سرویس همچنین تجزیه و تحلیل دقیق ترافیک، بارگیری های تقسیم شده و فشرده سازی GZIP را نیز در اختیار کاربر قرار می دهد.

درصد خطا در Stackpath بسیار پایین است. می توان دلیل آن را پشتیبانی شبانه روزی و همچنین مهندسانی دانست که به سایت شما اختصاص داده می شود.

قیمت CDN استک پد:

هزینه ها فقط با 10 دلار در ماه شروع می شود. همچنین باید گفته شود که ماه اول رایگان است، بنابراین می توانید سرویس را تست کنید. اگر مناسب وبسایتتان بود با نسخه ی پریمیوم آن ادامه بدهید.

CDN ؛ آشنایی با KEYCDN

3: سی دی ان keycdn

یکی دیگر از بهترین CDN های وردپرس Keycdn است.  Keycdn با 34 مرکز داده در 25 کشور که در شش قاره گسترش یافته اند، پوشش گسترده ای دارد. آن ها شبکه قدرتمندی از سرورها را در مناطق آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و اقیانوسیه پخش می کنند.

پنج منطقه بصورت رایگان در اختیار شما قرار می گیرد. و هزینه ی هر منطقه اضافی فقط 1 دلار در ماه است. به این صورت در هر زمان می توانید تعداد مناطق مورد نظر خود را اضافه کنید.

برخی از مزایای Keycdn:

  • حفاظت از وبسایت در مقابل حملات DDoS
  • احراز هویت دو عاملی
  • پشتیبانی کاربر به صورت شبانه روزی
  •  تجزیه و تحلیل داده ها
  • امکان استفاده از گواهینامه ی SLL به صورت رایگان

هزینه های CDN  وردپرسی Keycdn:

در ابتدا یک دوره ی 14 روزه ی رایگان دارد. در ادامه به ازای هر گیگابایت 0.04 دلار باید پرداخت کنید. که در کل حداقل 40 دلار در سال می شود. جالب است بدانید که Keycdn یک برنامه ی پرداخت در اختیار شما قرار می دهد. شما می توانید به جای پرداخت ماهیانه به ازاری هر خدماتی پرداختی داشته باشید.

این قابلیت برای کسب و کاری کوچک و نوپا بسیار مفید است. و در کاهش هزینه ها به آنها کمک خواهد کرد. اما باید توجه داشت که رشد غیر منتطره در ترافیک وبسایت شما هزینه ها را بسیار زیاد می کند.

CDN ؛ آشنایی با cdn77

4: سی دی ان CDN77

CDN77 با 34 مرکز داده در سراسر جهان نزدیک به 12000 مشتری دارد. از ویژگی هایی که CDN77 را کاربردی می کنند می توان به محافظت در مقابل DDOS و لینک های مستقیم، دسترسی به SLL و TLS، تجزیه و تحلیل ترافیک وبسایت، لیست سیاه و.. اشاره کرد. نکته ای که این سرویس را از بقیه متمایز می کند وجود یک شبکه ی تحویل محتوای ویدئویی به نام Streamflow است.

هزینه CDN77:

در ابتدا شما می توانید از یک دوره ی چهار ده روزه ی رایگان استفاده کنید. و در ادامه می توانید با پرداخت 0.04 دلار به ازای هر گیگابایت از امکانات CDN77 استفاده کنید.

CDN ؛ Sucuri

5: سی دی ان Sucuri

 Sucuri در سال های اخیر یکی از محبوب ترین CDN ها بوده است. Sucuri ؛ فایروال و CDN قدرتمندی را برای وردپرس ارائه می دهد.

 Sucuri از وب سایت شما در برابر حملات DDOS، بدافزار و سایر تهدیدات امنیتی وردپرس محافظت می کند.

فایروال، تمامی درخواست های کاربران را  قبل از اینکه به سرور میزبان شما برسد اسکن می کند و با این کار بسیاری از حملات اتفاق نمی افتند.

Sucuri از تکنولوژی anycast استفاده می کند. که باعث می شود که مخاطب شما طبق موقعیت مکانی اش به نزدیک ترین سرور متصل شود. و این در سرعت بارگذاری سایت شما تاثیر گذار است.

هزینه برپایی CDN:

در هر ماه برای هر وبسایت 16.53 دلار باید پرداخت شود که در کل شامل 199 دلار در سال می شود. حالا شما با پنج CDN مناسب برای وردپرس آشنا شده اید. در ادامه به این می پردازیم که چه عواملی در انتخاب درست ما مهم است.

CDN و مفاهیم آن

معیار انتخاب بهترین CDN وردپرس چیست؟

همان طور که در ابتدا اشاره کردیم دانستن نیاز های وبسایتتان به شما در انتخاب کمک می کند. در همین راستا در ادامه عوامل موثر بر انتخاب بهترین CDN برای وردپرس را بررسی کرده تا شما در تصمیم گیری کمک خواهند کرد:

  • پهنای باند

برای اطلاع از این که در اه چه پهنای باندی را استفاده م کنید لازم است که وارد هاست وبسایت خود شوید و در آنجا این موضوع را بررسی کنید. اگر وبسایت شما داری ترافیک کمی است، ارزش خرید CDN های پریمیوم را ندارد و سرویس رایگانی مانند Jetpack’s Site Accelerator (قبلاً “Photon”) یا خدمات رایگان Cloudflare کافی است.

  • موقعیت جغرافی کاربران 

کاربران شما در کجا قرار دارند؟ جواب این سوال  در انتخاب CDN مناسب تاثیر گذار است.

با توجه به مکان مخاطبتان، CDN ای را انتخاب کنید که سرور های آن در منطقه بیشتر باشند.

  • پشتیبانی

در ابتدا مهم است که CDN انتخابی شما چه نوع پشتیبانی ای را ارائه می دهد.

شما باید بدانید در هنگام مواجه شدن با یک مشکل، تیم پشتیبانی چه خدماتی به شما ارائه می دهد. آیا به صورت چت با شما در ارتباط است؟ یا اینکه از طریق ایمیل و تماس تلفی جوابگوی شماست.

در ادامه لازم است که بدانید آیا CDN شما به صورت 24ساعته پشتیابی میکند یا خیر؟

برای این آگاهی از این موارد بالا به توافق نامه خدمات (SLA) نگاهی بیاندازید.

  • هزینه

میزان هزینه ی هر سرویس را در بالا اعلام کرده ایم، چرا که عاملی تاثیر گذار در انتخاب شماست.

باید مطابق بودجه ی خود CDN ای را انتخاب کنید که به صرفه باشد.

باید آگاه باشید که حتی چند ثانبه تاخیر باعث می شود تا وبسایت شما با بازخورد منفی از طرف کاربرانتان مواجه شود.

اگر وب سایت مهمی دارید که چند ثانیه تاثیر زیادی روی بیزینس شما می گذارد، شما باید CDNـی را انتخاب کنید که بهترین عملکرد ممکن را داشته باشد.

  • سرعت و قابل اعتماد بودن 

سرعت CDN از مهمترین فاکتورهای انتخاب آن به شمار می آید زیرا یکی از اهداف بالا بردن سرعت سایت است.

باید آگاه باشید که سرویسی شما با چه سرعتی می تواند محتوای وب را به دست کاربران برساند. دومین فاکتور مهم  قابل اعتماد بودن است که آن  نیز به اندازه ی سرعت CDN اهمیت دارد. در انتخاب سرویس باید مطمئن شوید که با بهترین کیفیت به نیاز های مخاطب پاسخ داده می شود.

استفاده از cdn یکی از بهترین راهکارهای افزایش سرعت سایت است و ما در این مقاله سعی کردیم شما را با 5 CDN مناسب برای وردپرس آشنا کنیم. شما می توانید مطابق با شرایط خود و  نکاتی که گفته شد؛ بهترین انتخاب را داشته باشید. راست چین، ژاکت و بسیاری از وب سایت های فعال از CDN استفاده می کنند.

اما بهترین CDN ایران کدام است؟

شما پاسخ سوال بهترین CDN ایران را می دانید؟ اکنون پس از خواندن این مقاله، شما قصد دارید از کدام CDN برای وب سایت خود استفاده نمایید؟ همچنین اگر از CDN خاصی استفاده می کنید لطفا تجربیاتتان را با دیگران در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
من محبوبم، کارشناسی ارشد مدیریت IT دارم و بیشتر از 5 ساله که تخصصی وردپرس و سئو کار می‌کنم. معتقدم که هیچ چیز نشدنی وجود نداره؛ فقط استقامت و تلاش میخواد.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
8 دیدگاه
arashashrafi
arashashrafi
19 دی 1401 09:40

فرمودید که سایت راست چین ار cdn استفاده می کنه، امکانش هست بفرمایید از چه cdn ای و چگونه بر روی وردپریس تنظیماتش انجام میشه ؟

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
19 دی 1401 14:46

سلام دوست عزیز
در حال حاضر خیر سی دی انی فعال نیست. اما برای خیلی از سایت های وردپرسی استفاده از سی دی ان رایگان کلودفلر عالیه. آموزش اتصال سایت وردپرس به کلود فلر راست چین رو مطالعه کنید.
برای اینکه تست کنید و متوجه بشید که هر سایتی از چه CDN ی استفاده میکنه می تونید از سایت https://who.is/ استفاده کنید. بخش DNS رو ببینید میتونید متوجه میشید دارن از چه سی دی انی استفاده می کنند.

آیا مفید بود ؟
dpfarhad
dpfarhad
19 تیر 1401 13:38

خوب همه دارند از سرویس ابر آروان می گند بزارید یه توضیح بدم. اول اینکه پشتیبانی مناسب نداره و فقط برای پشتیبانی تلفنی باید ماهانه ۵ میلیون تومان پرداخت کرد. سرویس های رایگان پشتیبانی پیام رسان ندارند و فقط تیکت را دارند که ظاهرا بعد از یه تعداد ارسال تیکت دیگه غیرفعال میشه. (دکمه ارسال تیکت ما که چند ماهه قطع شده و نمیشه تیکت فرستاد!!!)
پنیر مفت تو تله موشه! شما برای CDN حرفه ای ابر آروان ماهانه ۳٬۵۰۰٬۰۰۰ تومان باید بپردازید سرویس های خارجی هم رایگان شروع می کنند اما سرویس پایه آن ها مثلا برای کلادفلر ۲۰ دلاره (با دلار ۳۰ تومن میشه ماهی ۶۰۰ هزار تومان) که ۵ برابر آروان مرکز داده داره سرویس های مشابه آروان حدود ماهی ۱۰ دلار هستند. تنها مزیت CDN آروان اینه که در ایران چندین مرکز داده داره و سرعت دسترسی کاربرای ایرانی را افزایش می ده.
بماند یک بار از بین رفتن کل محتوای داده ها در آروان بدون داشتن پشتیبان و قطعی سرویس در اوایل سال ۱۴۰۱ داشتند. بین سرویس های ایرانی آروان بهتر و پایدارتر از بقیه هست که البته به نظر من به خاطر عدم وجود رقیبه چیزی که تمام صنایع ما ازش رنج می برند.
آروان برای مشتری های بزرگ ایرانی که امکان هزینه بالا دارند مناسب هست.
چون برخی دوستان ظاهرا در حال تبلیغ آروان در این صفحه بودند این توضیحات بی طرفانه را لازم دونستم.

آیا مفید بود ؟
0
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
20 تیر 1401 11:01

سلام ممنون از اینکه نظرتون رو با ما به اشتراک گذاشتید.
بخاطر موردی که خودتون اشاره کردید (در سال 1401 اتفاق افتاد) اعتماد به سرویس های ایرانی رو کم کرد و خب مقایسه قابلیت های رایگان کلود فلر با اونها یکی از دلایلی هست که شخصا ازش استفاده می کنم. یه هاست مناسب و پرسرعت در کنار CDN خوب میتونه واقعا کمک کننده باشه.
امیدوارم روزی برسه که ما از طرفداران سرویس های داخلی باشیم.

آیا مفید بود ؟
hossein201564
hossein201564
24 تیر 1400 16:11

CDN ابر آروان کاملا رایگان است و این امکان بی‌نظیر را دارد تا جایگزین روش توزیع نوبتی IPهای نسبت داده شده به یک دامنه، وضعیت دسترس‌پذیری و سلامت هر سرور را بررسی کند و تنها IP سرورهای سالم را بازگرداند.
ابر آروان با توسعه‌ی Authoritative DNS اختصاصی خود و شبکه‌ی گسترده در سراسر ایران، در کم‌تر از ۱۰ میلی ثانیه به اکثر DNS سرورهای دنیاپاسخ می‌دهد.
قابلیت‌های امنیت ابری آروان، از وب‌سایت و محتوای آنلاین شما در برابر انواع حملات سایبری از جمله حملات هکری و منع سرویس توزیع‌شده (DDoS) محافظت می‌کند، بدون آن‌که نیازی به تهیه‌ی تجهیزات سخت‌افزاری داشته باشید.
با محصولات امنیتی ابر آروان از خدمات متنوعی مانند رمزنگاری اطلاعات، کنترل دسترسی‌ها و تعداد مجاز درخواست‌های هر کاربر در وب‌سایت، بهره‌مند می شوید.
ابر آروان بجز CDN و شبکه توزیع محتوا سرویس های دیگه هم داره
1- امنیت ابری
2- رایانش ابری
3- فضای ابری
4- سکوی ابری
5- پلتفرم ویدیویی
6- تبلیغات ویدیویی
7- پخش زنده
8- پلتفرم ابری
9- بازارچه ابری
این سرویس ها کلی با امکانات خوب ارائه شده و هر کدوم هزینه متفاوتی دارد و برای وب سایت خود چند کار میشه کرد که سرویس های خارجی همچی امکاناتی ندارن من الان نزدیک یک ساله دارم ازش استفاده میکنم

آیا مفید بود ؟
2
rasoul samadi
rasoul samadi
15 تیر 1401 11:31

وقتی رایگان باشه اولش وارد سایت ابرآوران میشه بعد وارد سایت میشه درسته؟

تقریبا همه پکیج های رایگان این شکلیه درسته؟

آیا مفید بود ؟
jahanesabz
jahanesabz
21 آبان 1399 12:35

چرا شرکت ایرانی ابرآروان یا همون arvan cloud رو معرفی و مقایسه نکردین؟ لطفا از محصولات ایرانی هم حمایت کنید

آیا مفید بود ؟
1
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
24 آبان 1399 15:33

سلام دوست عزیز. ممنون از اینکه این نکته رو یاداور شدید. در این مقاله به تمام سرویس های خارجی پرداخته شد. اگر نکته قابل توجهی در مورد این سرویس می دونید در همین بخش نظرات بیان کنید. مطمئنا دوستان دیگه از نظر شما استفاده می کنند.

آیا مفید بود ؟