ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش سئو

تاثیر کلودفلر بر روی سئو سایت

همه ما می دانیم که سرعت وب سایت یکی از مهترین فاکتورهای تجربه کاربری است و تاثیر مستقیمی بر رتبه سایت در موتورهای جستجو دارد. یکی از روش های افزایش سرعت استفاده از شبکه های توزیع محتوا (CDN) است. در بین CDN ها، کلود فلر یکی از بهترین هاست. در این مطلب می خواهیم تاثیر کلودفلر بر سئو سایت و سرعت را با جزئیات بررسی کنیم.

0
26 مهر 1400
آخرین بروزرسانی: 16 فروردین 1403

کلودفلر (Cloud Flare) که با نام سیستم ابری نیز شناخته می شود یک شبکه توزیع محتوا (CDNاست و موجب افزایش سرعت لود وب سایت ها می شود. کلود فلر می تواند سرعت سایت شما را تا دو برابر بیشتر کند، همچنین علاوه بر بالابردن امنیت 60 درصد از پهنای باند را ذخیره می کند. در این مقاله درباره اینکه کلودفلر Cloudflare چیست و تاثیر کلودفلر بر سئو سایت چگونه است صحبت خواهیم کرد.

کلودفلر (Cloudflare) چیست؟

ما در مقاله آموزش اتصال سایت وردپرس به کلودفلر رایگان درباره کلودفلر و ضرورت اتصال وردپرس به کلودفلر صحبت کردیم. کلودفلر یک سیستم ابری و شبکه توزیع محتوا یا (CDN (Content Delivery Network است و جز بهترین dns های رایگان محسوب می شود این امکان را برای سایت ها بوجود می آورد که اطلاعات سایت را بطور همزمان از چند سرور و با سرعت 40 برابر بیشتر نمایش دهد. کلودفلر بین سرور اصلی و سایت قرار می گیرد و DNS ها و IP سرور اصلی را مخفی می کند. این موضوع به امنیت و جلوگیری از خطر حمله هکرها کمک می کند. کلود فلر 23 دیتا سنتر در سراسر دنیا دارد.

کلود فلر در سایت خود www.cloudflare.com، این تعریف را از خود آورده است:

Cloudflare یک شبکه جهانی است که هر چیزی به اینترنت وصل می شود را امن، سریع و قابل اعتماد می کند.

وقتی CloudFlare را فعال می کنید چه اتفاقی می افتد؟

  • وقتی سایتی از سیستم کلودفلر استفاده می کند، یک کپی از فایل های استاتیک سایت به نزدیک ترین دیتا سنتر به عنوان نقاط حضور (PoPs) ارسال می شود، در اینصورت وقتی کاربری جستجویی انجام دهد.
  • با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربر، از نزدیک ترین سرورها نتایج جستجو برای او ارسال می شود.
  • کش سرویس کلودفلر تصاویر و کد های CSS و JavaScript را ذخیره می کند.
  • سایت ها دیگر از IP اولیه خود یعنی IP سرور شما لود نمی شود و IP پروکسی سرور یعنی Cloudflare را می گیرد.
  • بسته به موقعیت جغرافیایی سرویس گیرنده IP ،IP تغییر می کند. این بدان معناست که Cloudflare اساساً DNS شما می شود.
  • سایت شما با استفاده از سرویس Cloudflare این IP ها را با بسیاری از سایت های دیگر به اشتراک می گذارد. این سایتها می توانند شرکتهای بزرگ یا یک توزیع کننده اسپمر یا بدافزار باشند. که می تواند به عنوان یکی از معایب کلوفلر به حساب بیاید.

تاثیر کلودفلر بر سئو سایت

چرا از کلودفلر استفاده کنیم؟

بیشتر از 9 میلیون وبسایت از خدمات ابری سیستم Cloud Flare استفاده می کنند که نشان دهنده کارایی و محبوبیت این سیستم است. CloudFlare چیزی فراتر از کمک به سرعت وب سایت شما ارائه می دهد، بنابراین اجازه دهید بیشتر در مورد مزایای CloudFlare به طور کلی توضیح دهیم.

  • CloudFlare بسیاری از هرزنامه ها را فیلتر می کند و به جلوگیری از حملات DOS و DDOS و  SQL Injectionکمک می کند.
  • پیاده سازی CloudFlare سریع و آسان است، بسته به سطح خدماتی که می خواهید دریافت کنید، نسخه رایگان و البته نسخه های پولی آن وجود دارد.
  • با استفاده از CDN به سادگی سرعت من را بدون هیچ گونه تغییر دیگر دو برابر می کند.
  • در صورت آفلاین شدن سایت اصلی، سایت از طریق کش های کلودفلر فعال خواهد بود.
  • سیستم آنالیز ترافیک برای مدیریت ترافیک وب سایت ها وجود دارد.
  • سایت های عضو کلودفلر اکانت رایگان Https دریافت می کنند.
  • تصاویر تلفن های همراه با تکنولوژی migrate and polish بهینه سازی می شود.

⚠️نکته : در نزدیکی ایران سرور کلود فلر وجود ندارند و دامنه های ir را ساپورت نمی کند بنابرین کاربرد چندانی برای کاربران ایرانی ندارد. اما بعد از ثبت دامنه و استفاده از هاست خارج از ایران میتوانید به خوبی از مزایای این سرویس بهره مند شوید.

تاثیر کلودفلر بر سئو سایت چگونه است؟

در پاسخ به این سوال که آیا Cloudflare می تواند به رتبه بندی جستجو آسیب برساند یا خیر، جان مولر از کارمندان گوگل گفته است که CDN ها می توانند برای کاربران و موتورهای جستجو بسیار مناسب عمل کنند و به سئو آسیبی نمی رساند. Cloudflare با سرعت بخشیدن به تحویل محتوای وب سایت شما به بازدیدکنندگان، SEO را بهبود می بخشد.

گوگل بدلیل اهمیتی که برای تجربه کاربری قائل است، به سایت های سریع تر رتبه بالاتری اختصاص می دهد. در نظر داشته باشید که تاخیر 1 ثانبه در بارگزاری صفحات، نرخ تبدیل را 7 درصد کاهش می دهد و سایت های سریع تر نرخ پرش (Bounce Rate) کمتر و در نتیجه رتبه بهتری در رنکینگ گوگل خواهند داشت. علاوه بر این با بهینه سازی سایت ها در سیستم کلودفلر، ربات های گوگل بهتر می توانند وب سایت ها را کراول کنند.

بروز خطاهایی مانند عدم دستریسی به صفحات بر سئو تاثیر منفی می گذارد. در صورت بروز خطای 404 در سایت، سیستم کلوفلر مسائل امنیتی و ساختاری صفحات را حل می کند.

امنیت اطلاعات کاربران از دید گوگل بسیار مهم است و به دلیل گواهینامه SSL ای که کلوفلر به سایت های عضو می دهد و همچنین وجود سیستم DDOS Protection از حملات هکر ها جلوگیری می کند. با فعالسازی SSL در کلودفلر و تنظیمات پیشرفته آن علاوه بر امنیت، سرعت و سئو سایت خود را بهبود بدهید.

هاست وردپرس راست چین

باورهای غلط رایج در مورد تاثیر کلودفلر بر سئو سایت

برای اطمینان از SEO بهینه برای وب سایت Cloudflare خود، در زیر به تصورات غلط رایج در مورد Cloudflare و SEO مراجعه کنید.

تغییر DNS بر رتبه بندی تأثیر منفی می گذارد.

صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) با تغییر DNS شما به Cloudflare تحت تأثیر قرار نمی گیرند. گوگل الگوریتم نسبتاً پیچیده ای برای تعیین جایگاه در نتایج جستجو دارد و هرگونه تغییر در SERP ها احتمالاً تصادفی است.

موقعیت سرور بر رتبه سایت تأثیر می گذارد.

از نظر گوگل، مکان سرور در تعیین رتبه سایت برای SERP در کشور شما مهم نیست. موتورهای جستجو قوانین خاصی برای CDN هایی مانند Cloudflare که از شبکه توزیع شده Anycast استفاده می کنند، وضع کرده اند. در عوض، عواملی مانند پسوند دامنه و پشتیبانی زبان مهم هستند.

Cloudflare محتوای تکراری ایجاد می کند.

Cloudflare محتوای تکراری برای وب سایت شما ایجاد نمی کند. Cloudflare نشانی اینترنتی شما را بازنویسی نمی کند یا زیر دامنه های اضافی ایجاد نمی کند تا CDN ما کار کند.

موتورهای جستجو سایت هایی را که آدرس IP به اشتراک می گذارند مجازات می کنند.

موتورهای جستجو به طور کلی برای آدرس های IP مشترک مجازات نمی شوند مگر اینکه معتقد باشند چندین سایت اسپم آدرس IP را به اشتراک می گذارند. با این حال، اگر سایت شما هک شود یا حاوی بدافزار باشد تا زمانی که مشکل برطرف نشود، SERP های شما تحت تأثیر قرار می گیرند.

رتبه سئو بهبود می یابد.

چندین ویژگی Cloudflare رتبه سایت های موتورهای جستجو را بهبود می بخشد. با این حال، محتوای سایت معنی دار و به روز می شود هنز برای بهبود SEO بسیار مهم است.

HTTPS

HTTPS با بهره گیری از HTTP/2 سرعت سایت را بهبود می بخشد و موتورهای جستجو اکنون از HTTPS به عنوان سیگنال رتبه بندی استفاده می کنند، بنابراین HTTPS برای SEO حیاتی است.

Cloudflare
همانطور که گفتیم افزایش سرعت سایت مهم ترین مزیت استفاده از خدمات ابری سیستم Cloud Flare است. بخصوص برای کاربران تلفن های همراه که همین موضوع می تواند موجب بهبود سئو و افزایش رتبه سایت در نتایج جستجوی گوگل یا SERP شود. در این مقاله درباره تاثیر کلودفلر بر سئو سایت صحبت کردیم. دیدگاه های خود را با ما در میان بگذارید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.