ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
راه اندازی کسب و کار

9 ایده کاربردی برای کسب درآمد از اینستاگرام

اینستاگرام چیزی بیش از یک شبکه اجتماعی برای کاربران است و می تواند یک ابزار پولساز قدرتمند و راهی برای کسب درآمد میلیونی باشد. مهمترین روش های کسب درآمد از اینستاگرام را بخوانید تا ببینید سایر اینفلوئنسرها چطور به این درآمد رسیده اند.

0
11 آبان 1400
آخرین بروزرسانی: 16 فروردین 1403

شما می‌توانید به جای گذراندن وقت در اینستاگرام، با استفاده از ایده‌های کسب درآمد از این شبکه اجتماعی پولساز به درآمد برسید. افراد زیادی اطرافتان وجود دارند که بدون سرمایه از اینستاگرام درآمد کسب می‌کنند پس راز موفقیت این افراد چیست؟

کسب درآمد از اینستاگرام یکی از روش های کسب درآمد اینترنتی است. این شبکه اجتماعی محبوب 1.704 میلیارد کاربر در سراسر جهان و بیش از ۴۷میلیون کاربر در ایران دارد و به همین دلیل یک فرصت عالی برای کسب درآمد اینترنتی است. شاید از خود بپرسید که مردم چگونه در اینستاگرام پول در می‌آورند؟ آیا کسب درآمد با اینستاگرام بدون سرمایه امکان پذیر است؟

کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه و فالوور بالا کار سختی نیست فقط شما باید مجموعه‌ای از اصول را رعایت کنید. این اصول شامل روش‌های کسب درآمد، نحوه تبلیغ کالا در اینستاگرام، بهبود مهارت‌های استفاده از آن هستند. در این مقاله با ما همراه باشید تا ایده‌های پولساز اینستاگرام را با هم ببینیم.

آیا کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه ممکن است؟

درآمد از طریق اینستاگرام یکی از راه های کسب درآمد با گوشی است که فرصت درآمدزایی بدون سرمایه اولیه را به شما می‌دهد. شما می‌توانید بدون داشتن یک ریال سرمایه و تنها با یک گوشی تلفن درآمد بالایی کسب کنید. البته میزان درآمد شما به نحوه درآمدزایی و حوزه فعالیت هم دارد پس با دقت حوزه مناسبی را انتخاب کنید.

9 راه برای کسب درآمد از اینستاگرام در ایران

چگونه از اینستاگرام درآمد داشته باشیم؟ حتما برای شما هم این سوال پیش آمده که چه پیجی بزنیم تا بتوانیم کسب درآمد از اینستاگرام با فالوور داشته باشیم. اگر از راه اصولی افزایش فالوور اینستاگرام بتوانید مخاطب جذب کرده و اعتماد آنها را جلب کنید، راه‌های زیادی برای کسب درآمد از این شبکه اجتماعی وجود دارد. اگر سوال شما هم این است که «چگونه از اینستاگرام پول در بیاوریم» در ادامه با 7 مورد از روش‌های درآمدزایی در اینستاگرام آشنا شوید.

1. همکاری در فروش با اینستاگرام

این روش هم یکی از ایده های کسب درآمد از اینستاگرام است که نوعی تبلیغ برای یک محصول است. اما با این تفاوت که شما فقط زمانی پول دریافت می‌کنید که مردم محصول یا خدماتی را که تبلیغ می‌کنید بخرن و برای تبلیغات پولی دریافت نمی‌کنید. سیستم همکاری در فروش دیجی کالا با اینستاگرام یکی از روش‌های کسب درآمدی است که دیجی کالا راه اندازی کرده است.

لینک‌های قابل کلیک در استوری به اینستاگرام اضافه شده و خرید از طریق لینک‌های شما را راحت تر کرده است. قبلا قرار دادن لینک فقط در بیوگرافی شما ممکن بود و تنها راه برای تبلیغ یک برند و اطمینان از کسب درآمد از طریق همکاری در فروش، استفاده از کدهای تبلیغاتی بود.

همکاری در فروش در اینستاگرام با تبلیغ محصولات

در صورتی که بخواهید همکاری در فروش را با استفاده از سایت وردپرسی انجام دهید می‌توانید از افزونه‌های مرتبط کمک بگیرید. یکی از این پلاگین‌ها افزونه همکاری در فروش دجی کالا است که سایت شما را به یک منبع درآمد از طریق افیلیت مارکتینگ تبدیل می‌کند.

محصول پیشنهادی
بنر
دیجی کاوش؛ افزونه همکاری در فروش دیجی کالا، دیما و چاوش
دسته بندی : افزونه مارکتینگ
473
فروش
81%
رضایت

2. تبلیغ محصولات؛ تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ

پولسازی با اینستاگرام با بلاگری برای افرادی با چند صد فالوور قابل اجرا نیست. شما به حداقل حدود 5000 فالوور و نرخ تعامل بالا نیاز دارید. افرادی که این میزان دسترسی به مخاطب را دارند می‌توانند در هر پست درآمدهای میلیونی کسب کنند. برای اینفلوئنسر شدن تنها کاری که باید انجام دهید این است که در مورد علایق خود پست و استوری بگذارید. این پست‌ها شخصیت شما را نمایش می‌دهد و به ایجاد یک برند شخصی از شما کمک می‌کند.

برای کسب درآمد از اینستاگرام شما باید یک استراتژی بازاریابی برنامه ریزی شده را دنبال کنید، اما فالوورهای اینستاگرام دوست دارند تا در مورد خود شما بیشتر بدانند. با اشتراک‌گذاری عکس‌ها و ویدیوهای خود، کسب و کارهای مرتبط را به خود جذب خواهید کرد و به مرور فالوورهایتان افزایش می‌یابند.

گونشین کیزلاری یکی از مادران بلاگر است که با نمایش روزمره‌های خود مادران زیادی را جذب کرده است. صداقت و نگاه زیبای ایشان به مسایل باعث شده تا بتواند اعتماد فالورهای خود را کسب کند. در ادامه یکی از موفقیت‌هایی که در کنار محبوبیت خود در اینستاگرام کسب کرده را به شما نشان خواهیم داد.

اینفلوئنسری و بلاگری یکی از روش های کسب درآمد از اینستاگرام

با این حال به این نکته توجه داشته باشید:

پست‌های تبلیغاتی را تنها برای کسب درآمد و بدون اعتقاد به برند مربوطه ایجاد نکنید. گرفتن بیش از حد این گونه تبلیغات باعث می‌شود که علاقه مخاطبان شما و اعتماد آن‌ها به برند شما از بین برود.

3. فروش مستقیم محصولات از طریق اینستاگرام

اگر محصولاتی برای فروش دارید از طریق پروفایل اینستاگرام خود می‌توانید به کسب درآمد از اینستاگرام برسید. این تنها راهی است که می‌توانید محصولات خود را مستقیما از طریق پست‌ها، استوری‌ها، به دنبال کنندگان اینستاگرام معرفی کنید.

از خلاقیت خود استفاده کنید و محصول خود را به گونه ای ارایه دهید که مردم را هیجان زده و مشتاق سرمایه گذاری روی برند شما کند. همچنین برای بهتر دیده شدن فروشگاه بهتر است همواره از استوری و پست‌های جذاب و ریلز اینستاگرام استفاده کنید، با انجام این کار کسب و کار شما بیشتر دیده می‌شود.

یک روش دیگر برای افزایش فروش در فروشگاه‌های اینستاگرامی، متصل کردن اینستاگرام به وب سایت فروشگاهی است. پادرو یکی از آن فروشگاه سازهایی بود که با آمدنش کار بعضی از فروشگاه‌های اینستاگرامی را راحت کرد اما انتخاب مناسبی نبود. پس قبل از انتخاب یک پلتفرم برای طراحی سایت بیشتر دقت کنید. یکی از پلتفرم‌هایی که به خوبی با شبکه‌های اجتماعی ادغام می‌شود، وردپرس است.

کسب درآمد از اینستاگرام با فروش محصولات

4. تولید محتوا؛ روش راحت برای کسب درآمد از اینستاگرام

احتمالا درباره تولید محتوا در بوتیوب شنیده اید، شما می‌توانید با تولید محتوای خود به طور مستقیم در اینستاگرام هم کسب درآمد کنید. برای مثال تبلیغات IGTV یک راه عالی برای کسب درآمد از تولید محتوا در اینستاگرام شماست. جاستین اوسوفسکی مدیر اجرایی اینستاگرام، می‌گوید که کاربران 55 درصد از درآمد تبلیغاتی خود را از طریق IGTV دریافت می‌کنند. این همان نرخی است که آن را به یک جایگزین عالی برای یوتیوب تبدیل کرده است.

تولید محتوا در اینستاگرام؛ کسب درآمد از اینستاگرام با فالوور کم

5. آموزش به مخاطبان

اگر فالوور زیادی در اینستاگرام دارید چرا با آموزش مهارت‌های خود کسب درآمد از اینستاگرام نکنید؟ در حساب اینستاگرام خود به مخاطبان بیاموزید که چگونه مهارتی را انجام دهند. این آموزش در هر زمینه‌ای می‌تواند باشد و موجب جذب کاربران علاقمند شود. شاید شما آشپز یا یک مهندس، مدرس زبان، خیاط، مربی فیتنس، مشاور تحصیلی، روانشناس، وکیل و … باشید. با آموزش همه این موارد می‌توانید کسب درآمد کرده، پکیج‌های آموزشی خود را بفروشید و یا وبینار و دوره‌های آنلاین برگزار کنید.

کمتر کسی از کاربران اینستاگرام است که نام نواب ابراهیمی را نشنیده باشد. یک بلاگر آشپزی که به ساده‌ترین و سریع ترین شکل ممکن غذاهای معروف و خلاقانه را آموزش می‌دهد.

کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه با آموزش

 6. کسب درآمد از اینستاگرام با تبلیغات برند خود

هزاران کارآفرین با ایده‌های کسب درآمد و بدون سرمایه از فالوورهای اینستاگرام خود درآمد کسب کرده‌اند. اینستاگرام راهی عالی برای اطلاع‌رسانی و ایجاد ترافیک و فروش در کسب و کارتان است. اگر یک محصول فیزیکی داشته باشید که بتوانید استفاده از آن را به مردم نشان دهید کاربران اینستاگرام به استفاده از آن ترغیب خواهند شد.

اگر می‌خواهید بازدید از اکانت اینستاگرام خود را افزایش دهید برای پست‌های خود هشتگ‌ بزنید. هرچه فالوورهای بیشتری داشته باشید، افراد بیشتری پست‌های شما را خواهند دید و کسب و کار شما مشهور خواهد شد.

گونشین کیزلاری را به عنوان یک بلاگر معرفی کردیم. گونش با محبوبیت خود توانست برند خود را ثبت کند و شروع به راه اندازی فروشگاه لباس کودک کند.

کسب درآمد از اینستاگرام با تبلیغات

7. تبلیغات اشتراکی

شما می‌توانید با یک برند دیگر با هم تبادل کنید به این صورت که شما برند دیگر را معرفی می‌کنید و برند دیگر نیز برند شما را تبلیغ می‌کند. پیشنهاد می‌کنم تبادل را با برندی انجام دهید که مخاطبان هدف آن مشابه با مخاطبان شما باشد.

8. ادمین یا مشاور اینستاگرام

ادمین پیج اینستاگرام یکی از روش های کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه است. شما می‌توانید ادمین پیج‌های اینستاگرام شوید و پیج سایر برند‌ها و شرکت‌ها را مدیریت کنید.  وظایف ادمین اینستاگرام به صورت زیر است که همین نحوه تعامل با فالوورها می‌تواند به افزایش فالوورها و در نتیجه افزایش درآمد پیج کمک کند.

  • آپلود و انتشار محتوای اثر بخش و مرتبط
  • پاسخ دهی به دایرکت و کامنت ‌های مشتریان
  • افزایش فالوور از طریق اکسپلورر و غیره

 

مسب درآمد از اینستاگرام به عنوان ادمین پیج اینستاگرام

9. کسب درآمد از طریق لایک، فالو و کامنت اینستاگرام

لایک کردن یکی از روش‌ های کسب درآمد از اینستاگرام است. اگر نیمی از فالوورهای شما پست را لایک کنند اینستاگرام آن را در اکسپلور نمایش می‌دهد. پستی که به  اکسپلورر وارد می‌شود افزایش بازدید از پست، لایک و افزایش فالوور را به همراه دارد. با خرید لایک و افزایش لایک پست‌هایتان می‌توانید به درآمد بالاتری برسید.

یکی دیگر از روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام بدون سرمایه، فروش خدمات اینستاگرام است. برنامه‌های زیادی برای فروش خدمات اینستاگرام وجود دارند مانند فروش لایک و فالوور که با ارایه یک پنل این خدمات را به شما ارایه داده و کمک می‌کنند سود خوبی کسب کنید.

محصول پیشنهادی
بنر
اسکریپت Smart panel، فروش خدمات شبکه‌های اجتماعی اسمارت پنل
دسته بندی : اسکریپت شبکه اجتماعی
705
فروش
80%
رضایت

برای کسب درآمد در اینستاگرام به چند فالوور نیاز دارید؟

با مشاهده برخی از افراد مشهور و محبوب مانند اینفلوئنسرهای اینستاگرام، ممکن است بگویید که برای کسب درآمد در اینستاگرام باید میلیون‌ها فالوور داشته باشید؛ اما اینطور نیست! برای شروع لزوما نیاز به تعداد فالور بالا نیست و برندها با اینفلوئنسرهای کلان یا خرد با تعداد فالور کم شروع کرده اند. آنچه مهم است رابطه شما با فالوورهایتان و میزان تعامل آنها با محتوای شما است.

نرخ تعامل فوق العاده ای که اینستاگرام دارد یکی از مهم‌ترین عوامل برای جذب برندها در استفاده از این شبکه اجتماعی است. این نکته را بیاد داشته باشید که طبق آمار کسب و کار اینستاگرام، 66 درصد از بازدیدکنندگان پروفایل‌های اینستاگرام از افراد غیرفالوور هستند. پس به تعداد فالورها توجه نکنید و فقط شروع کنید!

کسب درآمد از اینستاگرام با فالوور کم

شاید تصویر آن غیر ممکن باشد ولی شما حتی می‌توانید کسب درآمد را با فالوور کم شروع کنید و به تدریج با تولید محتوای جذاب و افزایش تبلیغات فالوور خود را افزایش دهید. هدف کسب وکارها از دادن پول به شما این است که تاثیرگذاری بالایی روی مخاطبان داشته باشید. باید بتوانید با مخاطب تعامل برقرار کنید. به طور میانگین 15 تا 20 درصد از افرادی که استوری شما را چک می‌کنند به لینک مربوطه مراجعه خواهند کرد که این یعنی نرخ تبدیل استوری‌ها 15 تا 20 درصد است.

روش‌هایی که با فالوور کم می‌توانید از آنها کسب درآمد کنید شامل پست‌های اسپانسری، فروش محصولات شخصی، سیستم همکاری در فروش و غیره هستند.

آیا واقعا می‌توان از اینستاگرام کسب درآمد کرد؟

احتمالا با تبلیغ دوره‌هایی با عنوان افزایش فالوور اینستاگرام یا کسب درآمد با اینستاگرام برخورد داشته‌اید. این دوره‌ها و پکیج‌های آموزشی می‌تواند نشان دهنده قابلیت‌های اینستاگرام در پولسازی و کسب در آمد هستند.

تعداد کاربر اینستاگرام از زمان راه‌اندازی آن طی ۹ سال به ۱ میلیارد رسیده است. با رشد مداوم محبوبیت اینستاگرام، تعجبی ندارد که کاربران راه‌های جدیدی برای کسب درآمد در اینستاگرام پیدا کنند. احتمالا خواندن آمار زیر برای شما جالب باشد:

1) در هر ماه 1 میلیارد کاربر فعال در اینستاگرام وجود دارد که این آمار تقریباً سه برابر جمعیت ایالات متحده است.

2) 71 درصد از کاربران اینستاگرام زیر 35 سال سن دارند که آن را به یک پلتفرم ایده آل برای برندهایی تبدیل می‌کند که جوانان را هدف قرار می‌دهند.

3) 71 درصد از مشاغل ایالات متحده (چه بزرگ و چه کوچک) از اینستاگرام برای برندسازی و بازاریابی استفاده می‌کنند.

4) 50 درصد از کاربران اینستاگرام (500 میلیون نفر) حداقل یک حساب تجاری را دنبال می‌کنند.

5) هر ماه 2 میلیون تبلیغ کننده در اینستاگرام وجود دارد.

6) زمان صرف شده در اینستاگرام هر سال 80 درصد افزایش می‌یابد.

۷) برندها ۴ برابر بیشتر از فیسبوک در اینستاگرام مشارکت دارند.

8) 80 درصد از کاربران اینستاگرام در زمان حضور در اینستاگرام در مورد یک محصول تصمیم به خرید می‌گیرند.

اگر با این آمار متقاعد نشدید که اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای کسب درآمد است، شاید نظرات مارک زاکربرگ به شما کمک کند. در اولین هفته ژوئن 2021، درباره اینستاگرام گفت:

“هدف ما این است که بهترین پلتفرم برای کسب درآمد کاربرانی مانند شما باشیم.”

به گفته influence.co، اکانت‌های اینستاگرام با بیش از یک میلیون دنبال‌کننده می‌توانند بیش از 1000 دلار (نزدیک پنج میلیون تومان) در هر پست درآمد داشته باشند.

ایده های پولساز برای کسب درآمد از اینستاگرام

نکات مهم برای افزایش درآمد از اینستاگرام

با داشتن یک نقشه راه درآمدزایی با اینستاگرام و رعایت نکات زیر می‌توانید با سرعت بیشتری به پول برسید.

  • از امکانات جدید اینستا غافل نشوید و آنها را امتحان کنید.
  • برای تولید محتوای پست‌ها و استوری‌های اینستاگرام خود زمان بگذارید.
  • پست‌های متنوعی تولید کنید.
  • با فالوورها در تعامل باشید و ارتباط موثری برقرار کنید.
  • هشتگ‌های مناسب استفاده کنید.
  • با افراد تاثیر گذار و دارای فالوور بالا رد ارتباط باشید.
  • از ظرفیت سایر شبکه‌های اجتماعی خود استفاده کنید.

برای کسب درآمد از اینستاگرام از کجا باید شروع کرد؟

اینستاگرام نیز مانند گوگل و فیسبوک مکانی است که هر روز مشتریان بالقوه زیادی در آن حضور دارند. اگر می‌خواهید در اینستاگرام کسب درآمد کنید، به مدل کسب و کار مناسب نیاز دارید. در این مورد چند نکته را در نظر داشته باشید.

  • برندها به کسانی پول می‌دهند که از طریق آنها بتوانند مخاطبین بیشتری دریافت کنند و فروش بیشتری داشته باشند. این برندها فقط به اینفلوئنسرهایی با مخاطبان زیاد علاقه دارند. زیرا هر چه تعداد مخاطبان بیشتر باشند درآمد بیشتری کسب می‌کنند.
  • با افزایش فالوور اینستاگرام احتمال حضور شما در فیدهای اینستاگرام هم افزایش می‌یابد. با این حال تعداد فالوورهای بالا لزوما به معنای تعاملات بالا نیست و باید بدانید چطور بر فالورهای خود تاثیر بگذارید.
  • مهم نیست که تعداد فالوورهای شما چقدر است ولی اگر فالورهای خود را برای لایک و اشتراک‌گذاری محتوای خود تشویق نمی‌کنید،  و احتمالاً درآمد زیادی کسب نخواهید کرد. ولی حتی اگر فقط 1000 دنبال کننده داشته باشید و آنها به طور فعال با پست‌های شما درگیر شوند، پتانسیل کسب درآمد برای شما وجود دارد.

کسب درآمد از اینستاگرام

برای کسب در آمد از اینستاگرام هیچ وقت دیر نیست! سن و سال نمی‌شناسد! مکان و زمان نمی‌شناسد! به تخصص یا مهارت خاصی نیاز ندارد! شروع کسب درآمد در اینستاگرام با فالوور کم هم امکان پذیر است؛ فقط کافیست که موثر باشید و بتوانید جذب مخاطب کنید! همین!

با وجود فرصت‌های بالقوه تجاری بسیار هر کسی می‌تواند از اینستاگرام درآمد کسب کند. در این مقاله با متداول ترین روش‌های کسب درآمد با اینستاگرام آشنا شدید. روش‌های دیگر کسب درآمد از گوشی کسب درآمد از یوتیوب است که یک روش پولساز است. آیا هنوز به فکر ایجاد کسب و کار خود در اینستاگرام نیستید؟ اگر شما از روش دیگری برای کسب درآمد از اینستاگرام استفاده می‌کنید لطفا در دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
سوالات متداول

شما با استفاده از تبلیغات و معرفی محصولات می‌توانید به راحتی و به سرعت درآمد کسب کنید..

امروزه که اینستاگرام برای عده‌ای تنها سرگرمی است به محل کسب درآمد عده زیادی هم تبدیل شده است با روش های زیر می توانید به درآمد زایی برسید.

  • کسب درآمد از اینستاگرام با تبلیغات
  • فروش مستقیم محصول
  • تولید ویدیوهای آموزشی
  • همکاری در فروش اینستاگرام
  • تولید محتوا با ارزش
  • ادمین اینستاگرام

و غیره

 

 

مقالات مرتبط
بنر
کسب درآمد با گوشی با 12 ایده کاربردی
کسب درآمد با گوشی با وجود تعداد بالای استفاده کنندگان از موبایل یک روش پردرآمد است بیش از ۶۰% ترافیک اینترنت دنیا از طریق گوشی‌های هوشمند مصرف می‌شود؛ این یک فرصت بالقوه برای شماست و می‌توانید در آرایشگاه، اتاق انتظار پزشک، خانه یا حتی در اتوبوس با گوشی که در دست دارید درآمد کسب کنید. در ادامه ...
بنر
44 ایده خلاقانه برای راه‌اندازی سایت فروشگاه اینترنتی
با افزایش خرید اینترنتی در ایران یک فرصت عالی راه اندازی کسب و کار، داشتن یک سایت فروشگاهی است. اگر به دنبال کسب درآمد بالا و یافتن بهترین ایده برای راه اندازی سایت فروشگاهی هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید. احتمالا یک ایده برای آنلاین شاپ در این مقاله پیدا می کنید.
بنر
آموزش دریافت نماد الکترونیکی
اینماد نشانی است که سازمان توسعه تجارت الکترونیکی به سایت های فروشگاهی می دهد تا از حقوق مصرف کنندگان حمایت کند و شما به عنوان یک فروشگاه اینترنی باید این نشان را در سایت خود داشته باشید. برای اینکه شرایط دریافت نماد اعتماد الکترونیکی را بدانید و با مراحل اخذ آن آشنا شوید در این مقاله همراه ما ...
بنر
معرفی روش های کسب درآمد اینترنتی پولساز
با مطالعه این مقاله می توانید در زمان کوتاهی به کسب درآمد اینترنتی بپردازید. شما بدون تخصص هم می توانید از طریق اینترنت به درآمد بالا برسید و درآمدتان خود را همزمان افزایش دهید.
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.