ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
کسب درآمد

مهارت های پولساز نوجوانان؛ میلیاردهای خود ساخته

اگر به این مقاله رسیده اید به احتمال زیاد به دنبال کسب مهارت هایی هستید که بتوانید در دوره نوجوانی در آمد کسب کنید و هم چنین برای بازار کار آینده آماده شوید. ما در اینجا کلیه مهارت های پولساز که باعث پیشرفت شما می شود، معرفی کرده ایم. همراه ما باشید.

2
18 خرداد 1401
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

سنین نوجوانی بهترین زمان برای یادگیری و توسعه مهارت های شخصی و پولساز است. اگر در این سن بتوانید مهارت های نرم و سخت نوجوانی را تقویت کنید، آینده درخشانی در انتظار شماست. اما در کمتر منبعی به مهارت های نرم و سخت برای توسعه فردی پرداخته شده است و ما قصد داریم در این مقاله به شما در تقویت مهارت های پولساز برای نوجوانان کمک کنیم.مهارت های پولساز برای نوجوانان

احتمالا در اطرافیان خود دیده اید که فردی دوره های تخصصی را با نمره های بسیار بالایی گذارنده اما نتوانسته آنطور که باید از آن کسب درامد کند. دلیل آن نداشتن مهارت فنی و تخصصی نیست، بلکه عدم استفاده درست از مهارت ها و توانمندی های شخصی است. هر فرد موفقی دو دسته مهارت پولساز باید بیاموزد، مهارت های نرم و مهارت سخت و چه بهتر که از سنین نوجوانی شروع کند.

مهارت های پولساز نوجوانان؛ مهارت های نرم 

راحت ترین تعریفی که از مهارت های نرم وجود دارد این است که بتوانید تعامل و ارتباط بهتری با افراد برقرار کنید و هوش هیجانی بالایی داشته باشید. در واقع باید مهارت های اجتماعی و انسانی و ارتباطی را در خود تقویت کنید.

چرا تقویت مهارت های نرم مهم است؟

اگر در موقعیت شغلی قرار بگیرید که دائما باید با همکاران و ارباب رجوع در ارتباط باشید و نتوانید به درستی با آن ها رفتار کنید محیط به چالش کشیده می شود. اکثرا کارفرمایان هم به دنبال جذب افرادی هستند که مهارت های بالایی در تعامل، کار گروهی و حل تعارضات دارند و ممکن است در خیلی از سازمان ها یکی از مراحل گزینش افراد تست مهارت های نرم آن ها باشد. تعامل و شیوه ارتباط با افراد و شبکه سازی یکی از مهمترین مهارت های پولسازیست که رشد درآمدی را کاملا صعودی میکند.

حالا این مهارت های نرم پولساز کدامند؟

در این قسمت به بررسی و معرفی مهارت های نرمی که باید سعی کنید به دست بیاورید می پردازیم:

1-مهارت های ارتباط موثر با افرادمهارت های سخت که باید بیاموزید

مهارت های ارتباطی خوب باعث می شود روی دیگران تاثیر گذاری بیشتری داشته باشید. دایره ارتباطی با آدمها و شبکه سازی می تواند در توسعه برند شخصی و تیم سازی برای انجام پروژه های بزرگ به شما کمک کند، حتی در معرفی شما بری دریافت یک موقعیت شغلی مناسب و پولساز. اگر بتوانید مهارت های ارتباطی را توسعه دهید در محیط کار کمتر دچار چالش با همکاران و مدیران خود می شوید. برای اینکه مهارت ارتباطی خود را قوی کنید می توانید کتاب “ارتباط موثر” نوشته ساندرا هیبلز و کتاب “آموزش مهارت‌های زندگی ویژه نوجوانان و جوانان” را بخوانید.

2-مهارت حل مسایل و بحران

قطعا نوع مسایل و بحران هایی که در سنین نوجوانی برای شما پیش می آید با چالش های دوران جوانی و محیط کار متفاوت است، برای مثال چالش هایی که در این سنین وجود دارد شامل چالش با والدین و دوستان و نگرانی از آینده و … باشد. اگر از همین الان برای حل مسایل خود تلاش نکنید و مدیریت بحران را یاد نگیرید ممکن است در آینده هر چالشی که در محیط کار برای شما ایجاد شود دچار اضطراب شوید و نتوانید به خوبی از پس آن بر بیایید. توصیه می کنیم کتاب “مدیریت بحران های دوره نوجوانی ” را بخوانید.

3-انعطاف پذیری بالا

محیط کار مانند محیط خانواده یا دوستان نیست، و ممکن است با همکاران و افرادی از هر نوع تیپ شخصیتی در ارتباط باشید، گاهی اوقات همه چیز مطابق میل شما نیست و مجبورید کمی منعطف تر رفتار کنید. پذیرش تفاوت ها در محیط های مختلف می تواند به شما در کنار آمدن با آدمها و تقویت مهارت پولسازی در نوجوانی کمک کننده باشد. مثلا نوجوان یوتویبری که با آدمهای مختلف در دنیای مجازی و حتی در زندگی روزمره در ارتباط است اگر انعطاف پذیری نداشته باشد احتمالا طرفداران و در نهایت درامد خود را از دست می دهد.

4-روحیه همکاری با تیم

احتمالا در مدرسه این موضوع بارها برای شما پیش آمده است که کار تیمی انجام دهید و وظایف را بین خود تقسیم کنید. آزمایش هایی که در درس های فیزیک و شیمی انجام می دهید و هر کدام وظیفه ای را به عهده دارید یک مثال ساده زا کار تیمی و روحیه همکاری است. نتایجی که در کار تیمی میگیرید معمولا قابل مقایسه با انجام تکی وظایف نیست. محیط کار هم به همین گونه است، موفقیت در خیلی از شغل ها در گرو کار تیمی و تقسیم وظایف است.

برای تقویت این مهارت اول باید قلبا اعتقاد پیدا کنید که کار تیمی بر وظایف فردی اولویت دارد و نتیجه بخش تر است و بعد از سعی کنید به تعهدات خود نسبت به وظایف محوله پایبند باشید. برای اینکه مهارت همکاری با تیم را در خود تقویت کنید می توانید کتاب “۱۷ اصل کار تیمی” نوشته جان ماکسول و یا “هنر کار گروهی” اثر کارولین کایتوس را مطالعه کنید.

مدیریت زمان؛ مهارت پولساز

5-مدیریت زمان

مدیریت زمان را جدی بگیرید. مثال کوچک برای مدیریت زمان شما تایم امتحانات است حتی اگر تمامی مباحث را بلد باشید ولی نتوانید در زمان تعیین شده به سوالات پاسخ دهید و وقت کم بیاورید نمره خوبی نمیگیرید، بنابراین روی مدیریت زمان کار کنید و اتلاف وقت را به کمترین حد برسانید تا این موضوع برای شما عادت شود. یکی از مهارت های پولساز برای نوجوان استفاده بهینه از وقت است و به هیچ وجه به معنای تعطیل کردن تفریح نیست.

کتاب “مهارت مدیریت زمان و جوانان” و ” کار عمیق” به شما در مدیریت صحیح زمان کمک می کند.

6-برنامه ریزی و پس انداز

قدرت برنامه ریزی بر هیچ کس پوشیده نیست. با برنامه ریزی درست می توانید هم از زمان خود استفاده بهینه کنید و هم به اهداف خود برسید. ساده ترین مثالی که می توانیم بزنیم برنامه ریزی برای درس خواندن است، اگر به درستی برنامه نچینید نمی توانید به اهدافی که در درس دارید برسید.

تمرین پس انداز کردن پول هایتان به همین گونه است و باعث می شود که در آینده به درستی پول های خود را خرج کنید و نحوه درست بودجه بندی را  یاد بگیرید.

7- تقویت اعتماد به نفس

خیلی از افراد با اینکه توانایی بالایی در انجام کار ها دارند ولی به دلیل اعتماد به نفس پایین نمی توانند به جایگاه واقعی خود برسند. اعتماد به نفس پایین مثل ترمزی است که سرعت پیشرفت شما را می گیرد.

اگر در جمع دوستان یا هم کلاسی های خود نمی توانید به درستی صحبت کنید و یا هنگام صحبت کردن خجالت می کشید، اگر قدرت بیان نظرات خود را هرچند که می دانید کاملا صحیح هستند ندارید و یا از انتقاد دیگران نسبت به خود خیلی ناراحت می شوید و خودتان را لایق تشویق دیگران نمی دانید متاسفانه از اعتماد به نفس کمی برخوردار هستید. ولی نگران نباشید! سنین نوجوانی بهترین زمان برای کسب اعتماد به نفس است.

حالا برای افزایش اعتماد به نفس چه کارهایی باید انجام دهید؟

در ابتدا باید سعی کنید با تمام ترس های خود مقابله کنید، مثلا اگر ترس صحبت در جمع را دارید در ابتدا از جمع های خودمانی و کوچکتر شروع کنید و به این موضوع فکر کنید که همه آن هایی که شما از صحبت کردن در مقابلشان خجالت می کشید مانند شما انسان هستند و توانایی های فراتر از شما ندارند.

برای اینکه مشکل عدم اعتماد به نفس خود را به صورت دقیق حل کنید حتما کتاب هایی ماننداعتماد به نفس”اثر کیت برتون و “بالا بردن اعتماد به نفس” اثر کریستین آدامز  بخوانید یا حتی در دوره های افزایش اعتماد به نفس شرکت کنید.

و…

بطور کلی شما برای اینکه مهارت های نرم در درون خود تقویت کنید می توانید در دوره های مختلف شرکت کنید، کتاب بخوانید و پادکست گوش دهید یا مهارت های نرم دیگران را تقلید کنید و سعی کنید مانند آن ها رفتار کنید.

مهارت پولساز نوجوانان؛ مهارت های سخت

مهارت های سخت نیاز به آموزش دارند و قابل اندازه گیری هستند مثل ریاضی و زبانی که در مدرسه خواندید. کسب مهارت های سخت است که باعث میشود شغل و حرفه اصلی شما در آینده شکل بگیرد. حالا می خواهیم چند تا از مهارت های تخصصی و پولساز برای آمادگی کار برای نوجوانان را معرفی کنیم:

1- مهارت های کامپیوتری

مهارت آموزی در کامپیوتر همواره جز ضرورت های هر فرد است. دنیای امروز عصر دیجیتال و لپ تاپ و گوشی های موبایل است و تقریبا تمامی مشاغل نیاز به استفاده از رایانه و نرم افزار های رایانه ای دارند. طبق آمار  یکی از پرتقاضاترین مهارت های کامپیوتری در سال 2022، توانایی استفاده از ابزارهای وب است. بنابراین تلاش کنید تا یاد بگیرید.

حالا این مهارت ها شامل چه چیز هایی هستند؟

  • تایپ کردن
  • مهارت کار کردن با اکسل، ورد و پاورپوینت و صفحات گسترده
  •  یادگیری نرم افزارهای حسابداری
  • فتوشاپ کارهای گرافیکی
  • طراحی وب و …

برای هر کدام از مهارت های ذکر شده می توانید در دوره های آنلاین شرکت کنید و یا ویدئوهای آموزشی در آپارات و یوتیوب را مشاهده کنید.

یکی دیگر از راههای یادگیری مهارت ها، شرکت در دوره های کارآموزی در شرکت های مختلف است. البته بهتر است قبل از شرکت در دوره های کار آموزی کمی مطالعه و پیش زمینه داشته باشید تا سریعتر جذب شوید. طول دوره های کار آموزی حدودا بین 1 ماه تا 3 ماه می باشد. بعد از ان می توانید در اوقات فراغت به صورت آنلاین کسب درامد کنید.

اگر به دنبال سایت های کسب درآمد از اینترنت هستید می توانید به مقاله 10 سایت کسب درآمد از اینترنت در ایران که بهترین اند مراجعه کنید.

2-برنامه نویسی، یک مهارت پولساز آینده دار

یکی دیگر از مهارت های پولساز برای آمادگی کار برای نوجوانان برنامه نویسی است. احتمالا هرروز با اپلیکیشن های تلفن همراه کار می کنید و یا همواره به دنبال اپلیکیشن های کاربردی تر برای موبابل خود هستید، می توانید با شروع برنامه نویسی، سایت و اپلیکیشن مورد علاقه خود را طراحی کنید. یکی از بهترین راه های کسب درآمد با موبایل طراحی اپلیکیشن است. برای این کار بهتر است شروع به یادگیری زبان های برنامه نویسی کنید.

بهترین زبان های برنامه نویسی برای سنین نوجوانی عبارتند از:

  • پایتون: یک زبان یک خطی است و برای طراحی بازی ویدئویی و پروژه های محاسباتی مناسب است.
  • جاوا: برای طراحی بک اند اپلیکیشن های اندرویدی می توانید از زبان جاوا شروع کنید.
  • جاوا اسکریپت: برای طراحی فرانت اند اپلیکیشن های اندروید مناسب است.

حالا سوالی که ممکن است برای شما پیش بیاید این است که ما چندین بار شروع به برنامه نویسی کردیم ولی خب ادامه ندادیم و یا هنوز به تسلط کافی در آن نرسیدیم، باید چکار کنیم تا به مهارت عالی در برنامه نویسی برسیم؟

بطور کلی شما باید چندین بار تمرین کنید تا در ذهن شما حک شود. برای اینکه مهارت برنامه نویسی در ذهن شما حک شود بهترین کار، جزوه نویسی است. شاید خیلی ها حوصله جزوه نوشتن نداشته باشید ولی یکبار هم که شده این روش را امتحان کنید و تاثیر عالی آن را ببینید. کافیست همزمان با آموزش مدرس، شروع به نوشتن جزوه کنید و بعد چندین و چندبار از روی جزوه خود، آن کار را انجام دهید بعد از آن شروع به گرفتن پروژه های کوچک در سایتهای فریلسنری کنید.

مطمئن باشید که بعد از یک مدت توانمندی لازم برای انجام پروژه های پولساز را پیدا می کنید.

 3- مهارت اندوزی در بازارهای مالی

یکی از حوزه های پرطرفدار الان و چندسال آینده حوزه های کریپتو کارنسی و بلاک چین هستند. این حوزه یکی از روش های کسب درآمد اینترنتی پولساز است و خیلی از افراد با کار کردن در این کسب و کار به درآمدهای بسیار بالایی رسیده اند. برای آشنایی با این حوزه ها می توانید در اینترنت جستجو کنید و روش های سرمایه گذاری و تحلیل های بازار های مالی را یاد بگیرید. یکی دیگر از منابع مهم مطالعه کتاب های ترید کردن و بازارهای مالی و بلاکچین است.

4-کسب مهارت در متاورس

جدیدترین حوزه در دنیای دیجیتال متاورس است. متاورس یک شبکه مجازی است که کاربران قادرند در آن با یکدیگر و با اجزای محیط خود تعامل برقرار کنند. با مطرح شدن بحث متاورس علاوه بر وب سایت ها، اپلیکیشن های موبایلی هم یک از دروازه های ورود به متاورس هستند.

امکان خرید و فروش آنلاین و ایجاد فروشگاه و کسب در آمد بالا و گردشگری در این حوزه امکان پذیر است. دنیای متاورس بسیار جدید است و امکان ساخت نرم افزارهای مربوط به آن بالاست. برای اینکه با این دنیای جدید آشنا شوید حتما کتابمتاورس و انقلاب ان اف تی” را مطالعه کنید.

5- تقویت مهارت های فردی

صدا پیشگی، مهارت سخت

منظور ما از مهارت های فردی، مهارت هایی است که می دانید از کودکی در آن ها استعداد دارید. مثلا مهارتی مثل نقاشی، طبیعتا همه افراد نقاش های خوبی نیستند، ولی اگر شما در آن مهارت دارید می توانید آن را بیشتر تقویت کنید؛ در کارگاه های نقاشی و کلاس های آموزشی شرکت کنید و روی این مهارت پولساز خود در همان نوجوانی سرمایه گذاری کنید.

نمونه دیگری از مهارت های فردی صدای خوب است که می توانید با تقویت این مهارت در آینده به درآمد برسید، برای سرمایه گذاری روی مهارت صدای خود می توانید در دوره های گویندگی و فن بیان و دوبله شرکت کنید.

6-تقویت مهارت زبان

شاید بپرسید چرا با وجود اپلیکیشن های مترجم زبان یاد بگیریم؟ یا زبان چه سودی برای ما دارد؟

فکر کنید شما به دنبال دیدن آموزش درباره موضوع خاصی هستید، چه می کنید؟ اولین کار سرچ کردن در اینترنت است. قطعا یکی از بهترین منابع برای آموزش هر موضوعی یوتیوب است. شما در هر موضوعی دنبال آموزش باشید قطعا آن را در یوتیوب پیدا می کنید. ولی خب خیلی از ویدئوهای یوتیوب به زبان انگلیسی است، اگر به زبان مسلط باشید به راحتی می توانید هر آموزشی را متوجه شوید. یکی دیگر از مهم ترین دلایلی که باید زبان را تقویت کنید فرصت های شغلی است. اگر نگاهی به تقاضاهای شغلی بیندازید یکی از مهم ترین شرایط جذب در شرکت های مهم تسلط به زبان انگلیسی است.

پس حتما این مهارت پولساز را در نوجوانی در خود تقویت کنید. در دوره های آنلاین زبان شرکت کنید یا با دیدن فیلم های آموزشی هم این مهارت را در خود تقویت کنید.

7- مهارت نوشتننویسندگی یک مهارت پولساز سخت

نوشتن مهارتی است که حتی اگر در ابتدای کودکی هم آن را داشته باشید ولی می توان آن را جز مهارت های اکتسابی به حساب آورد. یعنی می توانید این مهارت را همواره بهتر کنید. شما با نوشتن خوب در هر شغلی که در آینده خواهید داشت می توانید موفق باشید. حالا برای تقویت این مهارت می توانید در دوره های نویسندگی و داستان نویسی شرکت کنید، تا می توانید کتاب بخوانید، همیشه بنویسید و باز نویسی کنید، مثلا ارنست همینگوی نویسنده معروف و برنده جایزه نوبل ادبیات کتاب “وداع با اسلحه” را 40 بار بازنویسی کرد.

 

برای تقویت مهارت های پولساز سخت و آمادرگی کار برای نوجوانان باید در دوره های آموزشی حضوری و آنلاین و یا دوره های کارآموزی شرکت کنید و یا از طریق ویدئوهای آموزشی به تقویت مهارت های سخت خود بپردازید همچنین مقاله  22 ایده کسب درآمد برای نوجوان ها را بخوانید.

در این مقاله به بررسی مهم ترین مهارت های پولساز برای نوجوانان پرداختیم. امیدواریم با تقویت این مهارت ها به بهترین جایگاه شغلی برسید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
سوالات متداول

کسب مهارت هایی که منجر به درآمد بالایی برای نوجوانان شود بسیار جذاب است. در سنین نوجوانی با تقویت مهارت های چون اعتماد به نفس و انگیزه بالا و یا مهارت هایی چون تدریس و طراحی سایت و.... به درآمد برسید.

در سنین نوجوانی می توانید دو دسته مهارت نرم و سخت را تقویت کنید و با آن ها به درآمد بالایی برسید. برای آشنایی با این مهارت ها به مقاله مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
بنر
سایت های همکاری در فروش ایرانی
در سال های اخیر بسیاری از وب سایت های ایرانی امکان افیلیت مارکتینگ یا سیستم همکاری در فروش را در سایت خود ایجاد کرده اند. افیلیت مارکتینگ یک سیستم کسب درآمد است و افراد در صورت انتخاب درست محصول و تبلیغ موثر می توانند درآمد ماهیانه داشته باشند. مزیت سیستم های همکاری در فروش این است که نیاز به ...
بنر
کسب درآمد با گوشی با 12 ایده کاربردی
کسب درآمد با گوشی با وجود تعداد بالای استفاده کنندگان از موبایل یک روش پردرآمد است بیش از ۶۰% ترافیک اینترنت دنیا از طریق گوشی‌های هوشمند مصرف می‌شود؛ این یک فرصت بالقوه برای شماست و می‌توانید در آرایشگاه، اتاق انتظار پزشک، خانه یا حتی در اتوبوس با گوشی که در دست دارید درآمد کسب کنید. در ادامه ...
بنر
دانلود رایگان نمونه طرح توجیهی استارت آپ
داشتن یک کسب و کار بسیار شیرین است. میتوانیم افراد زیادی را در اقوام و آشنایان ببینیم که بواسطه کسب و کارشان به آرزو ها و رویاهای شیرین خود رسیده اند. اگر شما هم به فکر شروع و رشد کسب و کار خود افتاده اید و قصد دارید در یکی از شتاب دهنده ها عضو شوید یا در جلسات جذب سرمایه گذار شرکت کنید، حتما ...
بنر
44 ایده خلاقانه برای راه‌اندازی سایت فروشگاه اینترنتی
با افزایش خرید اینترنتی در ایران یک فرصت عالی راه اندازی کسب و کار، داشتن یک سایت فروشگاهی است. اگر به دنبال کسب درآمد بالا و یافتن بهترین ایده برای راه اندازی سایت فروشگاهی هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید. احتمالا یک ایده برای آنلاین شاپ در این مقاله پیدا می کنید.
2 دیدگاه
wordpress2021
wordpress2021
13 خرداد 1401 00:03

ممنون از مقاله. برای برنامه نویسی جاوا اسکریپت بهترین دوره ای یا مرجع آموزشی هم معرفی کنید.

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
17 خرداد 1401 08:27

برای شروع برنامه نویسی جاوا اسکریپت می تونید از فرادرس یا سایت های مشابه شروع کنید. آموزش های یوتیوب هم حتما کمک کنندس.

آیا مفید بود ؟