ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش سئو

سندباکس گوگل چیست و چه تفاوتی با هانی مون دارد؟

هانی مون یک فرصت طلایی برای سایت های جدید است تا چند روز سایت در صفحه اول نتایج جست و جوی گوگل نمایش داده شود و سندباکس گوگل با انتخاب بهترین وبسایت از بین وبسایت های تازه کار، به کاربران برای رسیدن به بهترین نتیجه در گوگل کمک می کند. اگر با این دوتا تعریف تفاوت Google sandbox و Google Honeymoon را متوجه نشده اید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

0
21 تیر 1400
آخرین بروزرسانی: 25 فروردین 1403

 سندباکس گوگل (Google sandbox) چیست؟

سندباکس یک جعبه شنی برای بچه هاست که هنوز آمادگی لازم برای ورود واقعی به ساحل شنی واقعی را ندارند. گوگل نیز برای وبسایت هایی که هنوز آماده حضور در دریای رقابتی سئو را ندارند یک سندباکس اماده کرده است تا کم کم سایت ها را آماده ورود به رقابت در کسب رتبه های نخست موتور جست و جوی گوگل کند. وبسایت های زیادی برای کسب رتبه در رقابت گوگل قرار می گیرند تا بهترین پاسخ را به کاربر ارائه کند. این رقابت توسط موتور جستجوی گوگل سنجیده می شود تا وبسایت های پر محتوا از وبسایت های غیرطبیعی و هرز تفکیک شوند.

سندباکس گوگل

الگوریتم سندباکس گوگل چگونه عمل می کند؟

روزانه حدود 400 وبسایت فعالیت خود را در فضای وب آغاز می کنند. این حجم از وبسایت کار گوگل را برای ارزش گذاری آن ها دشوار می کند. اولین اقدام گوگل جدا کردن سایت های تازه تاسیس از سایت های قدیمی تر با دامنه های معتبر است. این موضوع می تواند به نفع وبسایت های استاندارد و پرمحتوا باشد.

از آنجایی که نتایج جست و جوی کاربر پسند برای گوگل بسیار اهمیت دارد، گوگل با استفاده از الگوریتم سندباکس نتایج جست و جو را کنترل می کند و از ورود صفحات اسپم به صفحات نخست جستجوی گوگل جلوگیری می کند. وبسایت هایی که با تکنیک کلاه سیاه وبسایت خود را بالا می آوردند، معمولا برای کاربران بی فایده اند و اسپم محسوب می شوند.

Google Sandbox Algorithm به صاحبان وبسایت اجازه می دهد تا با تدوین استراتژی و ساختار محتوایی، حسن نیت خود را ثابت کند. زمان بیرون آمدن از سندباکس متغیر است اما میانگین بین ۱ تا 6 ماه است.

✔️هدف الگوریتم سندباکس انتخاب بهترین وبسایت از بین وبسایت های تازه راه اندازی شده برای نمایش در موتور جستجوی گوگل است.

در ادامه به سه سوال اساسی پاسخ خواهیم داد:

  1. آیا سند باکس برای تمامی وب سایت ها فعال می شود؟

خیر، سند باکس ممکن است در سه حالت اتفاق بیفتد:

  • برخی سایت ها در سند باکس قرار نمی گیرید. برخی از سایت های تازه تاسیس شانس گرفتن رتبه در نتایج گوگل را دارند و وارد سند باکس نمی شوند.
  • روند قرار گرفتن سایت شما در سند باکس بسیار کند است.
  • سایت شما به سرعت و ناگهانی در سند باکس قرار بگیرد.

بد نیست بدانید که اگر از یک دامین قدیمی تر استفاده کنید یا یک وبسایت قدیمی تر را مجددا راه اندازی کنید با سندباکس گوگل روبرو نخواهید شد. البته به شرطی که موضوع وبسایت قبلی با موضوع جدید سایت شما همخوانی داشته باشد. اگر گوگل متوجه متضاد بودن دامنه ثبت شده قدیمی و محتوای سایت جدید شود مجددا شما را به سند باکس خواهد فرستاد!

  1. چطور بفهمیم در سندباکس گوگل قرار داریم؟

  • وارد سرچ کنسول سایت خود شوید و ترافیک ورودی وبسایت خود را بررسی کنید. اگر ورودی های وبسایت شما از کلماتی بجز کلمات ورودی سایتتان بود بدین معنی ست که سایت شما در سندباکس قرار دارد. به مرور زمان افزایش ورودی ها از طریق کلمات کلیدی تان بیشتر خواهد بود و متوجه جهش وب سایت خود خواهید بود و این به معنی خروج شما از سندباکس گوگل است.
  • یک راه دیگر اینست که وبسایت خود را بصورت “نام دامنه:site” مثلا “site:rtl-theme.com” در گوگل سرچ بزنید. اگر گوگل صفحات شما را ایندکس کرده ولی در صفحات گوگل دیده نمی شوید به این معنی ست که در سند باکس قرار دارید.
  • اگر در کلمات کلیدی کم اهمیت تر رتبه دارید ولی در کلمات کلیدی اصلی سایت شما در صفحات گوگل دیده نمی شود، یکی از دلایل آن حضور در سندباکس گوگل است. گوگل از گرفتن رتبه در کلمات کلیدی پررقابت از طریق روش های غیرمعمول جلوگیری می کند. بنابرین تا زمانی که در سندباکس هستید با کلمات کلیدی مهم تر صفحات سایت تان دیده نخواهد شد.
  1. برای خروج سریعتر از سندباکس گوگل چه کنیم؟

رهایی از سندباکس ممکن است نزدیک به شش ماه طول بکشد، پس صبور باشید. وب سایت هایی با دامنه های جدید نباید انتظار ورود سریع به نتایج گوگل را داشته باشند. با رعایت چند نکته اعتماد گوگل را جذب کنید.

    • محتوای مفید، جدید، غنی و کاربر پسند تهیه کنید.
    • از سایت های معتبر بک لینک های ارزشمند بگیرید.
    • لینک سازی صحیحی داشته باشید. لینک های داخلی و خارجی را فراموش نکنید.
    • از شبکه های اجتماعی سیگنال های هدفمند دریافت کنید.
    • از تکرار بیهوده کلمات کلیدی پرهیز کنید و روی عبارات کلیدی طولانی تر (دم دراز) تمرکز داشته باشید.
    • در تولید و انتشار محتوا پیوسته عمل کنید.
    • تکنیک های کلاه سیاه را کنار بگذارید.

بطور کلی سعی کنید اعتماد گوگل را جلب کنید و از سایت خود، درک مثبتی برای گوگل ایجاد کنید.

 سندباکس جریمه وبسایت ها نیست و فقط فرصتی برای محک زدن وبسایت ها توسط گوگل است.

ماه عسل گوگل (Google Honeymoon) چیست؟

معمولا بین 24 تا 48 ساعت بعد از ایندکس سایت، بدون آنکه کار خاصی بر روی وبسایت تازه تاسیس خود انجام داده باشید، سایت در صفحه اول گوگل دیده می شود. در حالی که در حالت عادی بدست آوردن این جایگاه کار ساده ای نیست. گوگل در بازه یک تا چند هفته وبسایت شما را بررسی و تحلیل خواهد کرد. گوگل در بازه زمانی هانی مون ارتباط کاربران با وب سایت، همچنین میزان ارتباط کلمه کلیدی و محتوای وبسایت را بررسی می کند.

گوگل هانی مون یک فرصت طلایی است که برای چند روز سایت شما در صفحه اول نتایج جست و جوی گوگل نمایش داده شود. زمانی که از گوگل هانی مون خارج شوید متوجه افت رتبه خود خواهید شد.

choosearea

 

 سندباکس گوگل و هانی مون گوگل چه تفاوتی دارند؟

ماه عسل معمولا برای وبسایت های تازه تاسیس و گاهی فقط برای یک صفحه جدید اضافه شده ولی سندباکس ممکن است برای وبسایت ها و دامنه های قدیمی هم اتفاق بیفتد.

ماه عسل وبسایت را در رتبه های بالا نمایش می دهد و سند باکس دقیقا برعکس عمل می کند و وبسایت را در نتایج گوگل نمایش نمی دهد.

 هدف سندباکس و هانی مون تعیین جایگاه اصلی سایت در موتور جست و جوی گوگل است.

✔️ نکته: اگر پس از خروج از سند باکس متوجه حذف وبسایت خود از نتایج گوگل شدید ممکن از که توسط الگوریتم های دیگر گوگل جریمه شده باشید. آن را با سندباکس اشتباه نگیرید!

استفاده از سندباکس و هانی مون گوگل در سئو

فرصت هانی مون را غنیمت بشمارید از بهترین ابزارهای سئو استفاده کنید و چک لیست بهینه سازی موتور جستجو را طبق یک برنامه منظم برای باقی ماندن در رتبه های بالای گوگل انجام دهید. هر روز محتوای باکیفیت ایجاد کنید و در بازه های زمانی منظم در سایت خود منتشر کنید. پس از بازه چند روزه انتشار محتوا به محتوای قبلی برگردید و آن ها را بهینه و آپدیت کنید. با رعایت این اصول و برنامه بزودی نظر مثبت گوگل را جلب خواهید کرد.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه Yoast Seo، افزونه یواست سئو پرمیوم
دسته بندی : افزونه سئو
29339
فروش
90%
رضایت

در پایان این نکته را اشاره کنیم که الگوریتم سندباکس گوگل یا هانی مون گوگل بطور قطعی توسط گوگل تائید یا رد نشده و فقط نتایج تحقیقات و بررسی های متخصصان سئو، آن ها را به بودن این الگوریتم ها رسانده است. آیا وبسایت شما تجربه ای در این موارد داشته است؟ آیا گوگل سندباکس را پشت سر گذاشته اید؟ تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.