ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش سئو

چگونه کلمات کلیدی به سایت اضافه کنیم؟

انتخاب و استفاده درست از کلمات کلیدی در سایت اهمیت زیادی دارند به خصوص کلمات کلیدی شما باید در عنوان سئو و توضیحات متا قرار گیرد. اگر به تازگی وارد دنیای سئو شده اید و قصد دارید کلمات کلیدی و توضیحات متا در وردپرس را اضافه کنید در این مقاله با راست چین همراه باشید تا با هم یاد بگیریم چگونه کلمات کلیدی را به سایت اضافه کنیم؟

2
27 شهریور 1398
آخرین بروزرسانی: 21 اسفند 1402

پیدا کردن کلمات کلیدی اولین و مهم ترین اقدام برا انجام سئوی یک سایت است. اینکه شما بتوانید رتبه خوبی در گوگل کسب کنید و نتایج شما بالا بیاید بستگی به انتخاب کلمات کلیدی شما دارد. در ادامه درباره اینکه چگونه کلمات کلیدی به سایت اضافه کنیم توضیح می دهیم.

کلمات کلیدی در سئو چیست؟

کلمات کلیدی و توضیحات متا به شما این امکان را می دهند اطلاعات بیشتری درباره پست ها و صفحات خود به موتورهای جستجو قرار بدهید. کلمات کلیدی، کلمات یا عباراتی هستند که افراد بوسیله آن ها مطالب مورد نظر خود را جستجو می کنند. توضیحات متا هم، شرح مختصری از صفحه یا پست شما است.

کلمات کلیدی و توضیحات متا، در واقع متاتگ های HTML هستند و آن ها به هدر وب سایت شما وارد می شوند. افزونه Yoast SEO وردپرس امکان افزودن متاتگ و توضیحات متا در وردپرس را برای شما فراهم می کند و براحتی از طریق پیشخوان وردپرس در هر پست و صفحه وب سایت خود اضافه کنید. در ادامه با افزودن متاتگ در صفحه اصلی و توضیحات متا در وردپرس و به طور کلی با اینکه چگونه کلمات کلیدی به سایت اضافه کنیم آشنا می شوید.

کلمات کلیدی lsi چیست؟

وقتی صحبت از کلمات کلیدی LSI می شود بسیاری از افراد کلمات کلیدی LSI را با کلمات مترادف یکی می دانند اما کلمات کلیدی lsi چیست؟ LSI فراتر از مترادف کلمات کلیدی است.  LSI یا Latent Semantic Indexing به کلماتی گفته می شود که با یک عبارت خاص یا مفهوم ارتباط معنایی دارند. در انتهای صفحه نتایج سرچ، گوگل تعدادی از این کلمات را به شما پیشنهاد می دهد. مثلا ما قالب وردپرس را سرچ کرده ایم کلماتی که گوگل پیشنهاد می دهد دز زیر می توانید ببینید. حتما از کلمات LSI استفاده کنید تا متن شما حاوی کلمات پرسرچ باشد و از نظر سئو غنی شود و آنچه که کاربر به دنبال آن است را در متن خود قرار دهید علاوه بر این از تکرار بی رویه یک کلمه کلیدی پرهیز می کنید.

کلمات کلیدی lsi چیست

اهمیت افزودن کلمات کلیدی در متا و توضیحات متا در وردپرس کاملاً واضح است. برای موتورهای جستجو متا و توضیحات متا مهم هستند و به شما در رتبه بندی بهتر کمک می کنند. شما با قرار دادن کلمات کلیدی در متا و افزودن توضیحات متا با کیفیت کاربران را تشویق به کلیک بر روی سایتتان کنید.

در انتخاب کلمات کلیدی دقت داشته باشید. در مقاله  کلمات کلیدی چیست چرا در SEO مهم است با اهمیت انتخاب کلمات کلیدی آشنا می شوید.

البته ابزارهای مختلفی هم برای انتخاب کلمات کلیدی وجود دارد که در مقاله معرفی ابزارهای کاربردی انتخاب کلمات کلیدی با ابزارهای کاربردی برای انتخاب کلمات کلیدی آشنا می شوید.

چگونه کلمات کلیدی به سایت اضافه کنیم

چگونه کلمات کلیدی به سایت اضافه کنیم با بیان این مطلب اجازه دهید نگاهی به نحوه اضافه کردن کلمات کلیدی و توضیحات متا در وردپرس با استفاده از افزونه Yoast SEO بیندازیم.

فعال کردن پشتیبانی از کلیدواژه های متا در Yoast SEO

افزونه Yoast SEO با پشتیبانی داخلی برای کلمات کلیدی و توضیحات متا ارائه می شود. با این حال ویژگی کلمات کلیدی متا بطور پیش فرض خاموش است. ابتدا برای استفاده از کلمات کلیدی متا در سایت وردپرسی خود، باید آن را فعال کنید. به صفحه SEO در پیشخوان وردپرس بروید و سپس روی سربرگ “امکانات” کلیک کنید. امکانات زیادی در اختیار شما قرار گرفته که می توانید هر کدام از آنها را روشن یا خاموش کنید. با جابجایی کلید تغییر وضعیت مواردی را که لازم دارید روشن کنید و روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

چگونه کلمات کلیدی به سایت اضافه کنیم

در بخش “ظاهر جستجو” روی سربرگ “انواع محتوا” کلیک کنید. در این قسمت می توانید پیش نمایش قطعه اسنیپت و متاباکس سئو را فعال کنید. اکنون شما می توانید کلمات کلیدی متا را به پست ها و صفحات خود با افزونهYoast SEO در وردپرس اضافه کنید.

چگونه کلمات کلیدی به سایت اضافه کنیم

کلمات کلیدی و توضیحات متا برای صفحات و پست های وردپرس

ابتدا باید پست یا صفحه ای را که می خواهید کلمات کلیدی و توضیحات متا را به آن اضافه کنید را ویرایش کنید. سپس به متاباکس سئو در زیر کادر ویرایشگر متن بروید. در این متاباکس سئو، عنوان سایت خود و توضیح خودکاری که با عنوان اسنیپت، ایجاد می شود را مشاهده می کنید. در زیر آن بخش کلمات کلیدی متا را خواهید دید. همچنین می توانید مترادف کلمات کلیدی راهم در باکس پایین اضافه کنید

شما باید کلمات کلیدی خود را با کاماً جدا و در این کادر وارد کنید. بیش از 10 کلمه یا عبارت استفاده نکنید. مطمئن شوید که فقط از کلمات کلیدی که مربوط به مطالب خود هستند استفاده می کنید و قبلاً از این کلمات کلیدی یا عبارات در متن مقاله خود استفاده کرده اید.

اکنون باید روی دکمه “ویرایش اسنیپت” کلیک کنید و توضیحات متن خود را وارد کنید. اطمینان حاصل کنید که حداقل یکبار در توضیحات از کلمات کلیدی خود استفاده کرده اید. پس از آن بر روی “بستن ویرایشگر اسنیپت” کلیک کنید. اکنون می توانید توضیحات وارد شده را در پیش نمایش اسنیپت مشاهده کنید.

افزودن کلمات کلیدی در وردپرس

تبریک می گوییم شما با موفقیت کلمات کلیدی و توضیحات متا را به پست وردپرس خود اضافه کردید. اکنون می توانید پست یا صفحه را ذخیره و منتشر کنید.

افزودن متاتگ در صفحه اصلی

همان طور که دیدید اضافه کردن کلمات کلیدی به سایت بسیار راحت  است شما همچنین می توانید کلمات کلیدی و توضیحات متا را به صفحه اصلی سایت وردپرسی خود اضافه کنید. برای این کار، در منوی سئو  به سربرگ “عناوین و متاها” بروید و سپس روی گزینه صفحه اصلی کلیک کنید. در اینجا می توانید عنوان، توضیحات و کلمات کلیدی متا را به صفحه اصلی سایت خود اضافه کنید. در آخر تغییرات را ذخیره کنید.

کلمات کلیدی و توضیحات متا برای بایگانی دسته بندی ها

شما می توانید کلمات کلیدی و توضیحات متا را به دسته ها و برچسب های مطالب خود اضافه کنید. ابتدا باید به قسمت دسته بندی نوشته ها در پیشخوان وردپرس بروید. نشانگر موس را روی هر کدام از دسته ها که قرار دهید، منوی زیر آن نمایش داده می شود.

روی گزینه ویرایش کلیک کنید. صفحه ویرایش دسته مورد نظر باز می شود و می توانید به متاباکس Yoast SEO بروید. حال باید روی دکمه “ویرایش اسنیپت کلیک کنید و توضیحات دسته را وارد کنید. نهایتاً تغییرات را ذخیره کنید تا توضیحات برای فقط آن دسته اضافه شوند.

چگونه کلمات کلیدی به سایت اضافه کنیم

این فرایند را می توانید برای تمامی دسته ها و برچسب ها تکرار کنید.

چنانچه از افزونه رنک مث استفاده می کنید تنظیمات متا را در مقاله تنظیمات متا و دیسکریپشن در رنک مث ببینید.

امیدواریم این مقاله به شما در اینکه چگونه کلمات کلیدی به سایت اضافه کنیم و افزودن توضیحات متا و افزودن متاتگ در صفحه اصلی کمک کرده باشد. در انتها توصیه می کنیم کلمات کلیدی و توضیحات متای رقبا را هم بررسی کنید تا انتخاب بهتری در مورد کلمات کلیدی داشته باشید.

با سایر اصطلاحات در مورد کلمات کلیدی آشنا شوید: Cannibalization چیست؟ و long Term Keywords چیست؟

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
2 دیدگاه
AliMzM
AliMzM
07 بهمن 1402 00:58

مطلب مفیدی بود فقط این با استفاده از یواست بود الان اونایی که از رنگ مث استفاده میکنن گه کاری باید انجام بدن؟

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
07 بهمن 1402 08:50

سلام در مقاله تنظیمات متا و دیسکریپشن در رنک مث نحوه قرار دادن کلمات کلیدی آموزش داده شده

آیا مفید بود ؟