ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
کلمات کلیدی مترادف در یواست سئو
آموزش سئو

بهینه سازی سئو به کمک مترادف کلمات کلیدی در افزونه یواست سئو

کاربران برای جستجو یک مفهوم از کلمات مترادف استفاده می کنند و موتورهای جستجو این را دریافته اند در واقع مترداف ها امروزه نقشی مهم در سرچ انجین ها و سئو دارند چون هر دو به دنبال راضی کردن کاربر جستجوگر هستند. در افزونه Yoast Seo می توانید کلمات کلیدی را اضافه کنید و توزیع این کلمات را در سایت بررسی کنید.

4
18 مهر 1397
آخرین بروزرسانی: 21 اسفند 1402

مترادف کلمات کلیدی در افزونه yoast seo

بسیاری از ما برای سئو سایت وردپرس مان از افزونه یواست استفاده می کنیم. چراغ های راهنما، ساده بودن فرایند و بسیاری مزایای دیگر از دلایل ما برای انتخاب این افزونه برای سئو است. در جدیدترین آپدیت نسخه پرمیوم این پلاگین، امکانی به نام مترادف یا synonym به بخش کلمات کلیدی افزوده شد.

مترادف کلمات کلیدی

در اینجا می خواهیم اطلاعاتی راجع به مترادف های کلمات کلیدی و تفاوت آن با کلمه کلیدی اصلی پیدا کنیم. با ما همراه باشید.

مترادف کلمات کلیدی چیست؟

کلیدواژه ها، کلمات کلیدی هستند که شما برای رتبه گرفتن در نتایج گوگل، استفاده کرده اید. همانطور که در راهنمای انتخاب کلمات کلیدی، گفته شد، واژگان کلیدی را باید بر حسب سلیقه و نیاز کاربر جستجو و انتخاب کرد. اما مترادف ها در این میان چه نقشی دارند؟ کاربرد lsi چیست؟

موتورهای جستجو از جمله گوگل روز به روز هوشمند تر از گذشته می شوند. و قادر به شناسایی مترادف هاست. به طور مثال اگر در موضوع “قالب وردپرس” مقاله می نویسید، بدانید که گوگل قابلیت شناسایی “پوسته وردپرس” به عنوان مترادف آن را نیز دارد.

از طرف دیگر وقتی از کلمات مختلف برای یک مفهوم استفاده می کنید، متنی جذاب تر برای مخاطبتان ایجاد می کنید. شنیدن مرتب یک کلمه کسالت و خستگی می آورد، اما وقتی از مترادف ها استفاده کنید، چنین مشکلی نخواهید داشت. یواست سئو نیز وقتی فیلد کلمه مترداف پر شده باشد، در بهینه سازی آن کلمه را هم حساب می کند.

پس به طور خلاصه سه مزیت در انتظار شماست:

  • بهینه سازی و قدرتمند کردن کلمه کلیدی در سئو: سئو آسان تر و بهینه سازی محتوا
  • کمک به گوگل برای رتبه دهی به سایت شما با کمک مترداف های واژگان کلیدی
  • و از همه مهم تر رضایت کاربران و جذاب تر بودن متن برای آنها

نسخه قدیمی: کلمات کلیدی مترداف متمرکز

تا همین چند وقت پیش یکی از استفاده هایی که کمات کلیدی چندگانه داشت، انتخاب کلیدواژه های مترادف برای رتبه گرفتن بهتر در گوگل بود. اگر چه هدف اصلی این نبود. از سوی دیگر، طراحان یواست دریافتند که کلمات کلیدی چندگانه دیگر کارایی لازم را ندارند. فلسفه اضافه کردن مترادف به کلیدواژه ها دقیقا بر همین اساس است. که کارایی سئو شما بهتر از گذشته باشد.

از کلیدواژه های مرتبط استفاده کنید.

همیشه در نظر داشته باشید، کلمات کلیدی که انتخاب می کنید، ارتباطی با هم داشته باشند. و در یک حوزه قرار گیرند. به عنوان مثال نمی توانید متنی در مورد قالب وردپرس بنویسید، و یک کلیدواژه قالب وردپرس دیگری قالب کیک پزی باشد.  گوگل کلمات کلیدی مرتبط را درک می کند. به همین دلیل وقتی از کلمات مرتبط استفاده می کنید، به رتبه بندی خود در نتایج گوگل کمک می کنید.

نکته مهم در مورد مترادف کلمات کلیدی

توجه کنید که استفاده از کلمات مترادف به صورت اسپم نشود. الگوریتم های گوگل متوجه این مسأله خواهند بود. هر چند یکی از مزیت های نسخه پرمیوم افزونه یواست، آن است که از تکرار بیش از حد یک کلمه جلوگیری می کند و چراغ قرمز را برایتان روشن می کند.

کلمات کلیدی مترادف

سخن پایانی

از تغییرات دیگری که در چند ماه آینده باید انتظار داشته باشیم، افزوده شدن قابلیت شناسایی مورفولوژی به نسخه پرمیوم افزونه یواست است. مورفولوژی در اینجا از نظر زبان شناسی گفته شده و اصطلاحا به آن “تک واژ شناسی” گفته می شود. به زبان ساده، ساختار واژه ها و اشکال گوناگون یک واژه را بررسی می کند. برای آموزش سایر قسمت یواست سئو به آموزش افزونه Yoast Seo مراجعه کنید.

باید دید، توسعه دهندگان افزونه yoast seo ، با توجه به تنوع زبانی کاربران چه تدابیری در نظر دارند. در صورت افزوده شدن قابلیت مورفولوژی به ساختار زبانی تشخیص یواست، تحول بزرگی در سئو شاهد خواهیم بود.

محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
من محبوبم، کارشناسی ارشد مدیریت IT دارم و بیشتر از 5 ساله که تخصصی وردپرس و سئو کار می‌کنم. معتقدم که هیچ چیز نشدنی وجود نداره؛ فقط استقامت و تلاش میخواد.
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
4 دیدگاه
reza7232
reza7232
16 فروردین 1399 17:32

سلام وقت بخیر. سوالی داشتم.
چگالی کلمه کلیدی اصلی و کلمه کلیدی مترادف مجموعا باید کمتر از ۳ درصد باشن؟ یا اینکه کلمات کلیدی مترادف در چگالی کلمات کلیدی محاسبه نمیشن؟ لطفا توضیحاتی پیرامون این سوالات بفرمایید. تشکر

آیا مفید بود ؟
0
فرزانه همتیان
فرزانه همتیان
16 فروردین 1399 19:32

سلام دوست عزیز
به صورت کلی، درسته که گوگل در جستجوی Semantic پیشرفت زیادی داشته. اما چگالی کلمات کلیدی، به خصوص در جستجوهای فارسی، هنوز هم عامل مهمی هستند.
در محاسبه چگالی هم کلمات مترادف رو جزو شمارش حساب نکنید. چون برای تکمیل محتوای شما و جلوگیری از keyword stuffing استفاده میشن.

آیا مفید بود ؟
aspazar
aspazar
22 آبان 1398 14:44

با عرض سلام
من میتونم از چندین کلمه مترادف در باکس( مترادف عبارت کلیدی) استفاده کنم؟یعنی اینکه با ( , ) مترادف عبارت کلیدی از هم جدا کنم و از چندین مترادف عبارت کلیدی استفاده کنم؟

آیا مفید بود ؟
0
فرزانه همتیان
فرزانه همتیان
23 آبان 1398 08:22

سلام وقتتون بخیر
خیر دوست عزیز.
در باکس کلمه کلیدی و باکس مترادف هر کدوم یک کلمه می تونین استفاده کنید. اما خب به راحتی بقیه کلمات کلیدی مترادف رو می تونین در متن استفاده کنید.

آیا مفید بود ؟