ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
تنظیمات متا و دیسکریپشن در رنک مث
آموزش افزونه‌ها

تنظیمات متا و دیسکریپشن در رنک مث

همانطور که می دانید عنوان و توضیحات متا نقش بالایی در گرفتن رتبه موتورهای جست و جو دارد. با استفاده از افزونه های سئو می توانید به طور منظم متا و دیسکریپشن جذاب و بهینه برای صفحات خود بنویسید و آنها را بهتر به گوگل معرفی کنید. تنظیمات عنوان ها و متا در رنک مث این امکان را برای شما فراهم می کند.

4
05 اسفند 1400
آخرین بروزرسانی: 06 اردیبهشت 1403

همانطور که می دانید عنوان و توضیحات متا (Meta Discription) باعث می شوند موتورهای جستجو محتوای صفحات سایت را بهتر درک کنند. بنابراین نحوه نوشتن و بهینه سازی تنظیمات متا و دیسکریپشن بسیار مهم است. شما به راحتی می توانید تنظیمات عنوان ها و متای صفحات را با کمک افزونه رنک مث پرو تنظیم کنید. در این مقاله، قصد داریم به آموزش تنظیمات متا و دیسکریپشن در رنک مث برای صفحه اصلی بپردازیم و متاهای موجود در رنک مث را توضیح دهیم.

افزونه رنک مث 

افزونه Rank Math Pro یکی از بهترین افزونه های سئو وردپرس است. با مطالعه مقاله آموزش نصب و پیکر بندی رنک مث پرو می توانید در سایت وردپرسی خود تنظیمات سئو را با این افزونه بسادگی انجام دهید.

متا تگ چیست؟

متا تگ، تگ‌های HTML هستند که موتور های جستجو با استفاده از آن ها محتوا را بهتر درک می‌کنند. برای نمونه متا تگ توضیحات (Meta Description) و متا تگ عنوان (Meta Title) نمونه ای از متا تگ های صفحات هستند.

توضیحات متا ( Meta description ) چیست؟

توضیحات متا برای توضیح صفحات وب و شرح کوتاهی از آن در نتایج جستجو بکار می رود. کاربر پس از خواندن توضیحات متا تصمیم می گیرد که این صفحه شامل مطلب یا محصول مورد نظرش هست یا خیر! این توضیحات باید شفاف، تاثیرگذار و شامل کلمات کلیدی باشد.

در فیلد توضیحات با استفاده از متغیر %seo_description%، عملکرد کلی و هدف صفحه، برگه یا نوشته های مورد جستجو مشخص می شود. در توضیح یا شرح ( Description ) برای همه صفحات یک شرح ایجاد شده و تنظیمات برای تمام صفحاتی که متا ربات های آن ها فعال است در نظر گرفته می شود.

  • متا دیسکریپشن به بالا رفتن نرخ CTR و در نتیجه جایگاه ما در نتایج جستجو کمک می کند.

در این مقاله ما از صفحه اصلی برای نمایش تنظیمات متا و دیسکریپشن در رنک مث استفاده می کنیم.

نکته: اگر از افزونه یواست استفاده می کنید و قصد دارید به رنک مث مهاجرت کنید ابتدا مقاله انتقال آسان اطلاعات از یواست سئو به رنک مث را ببینید. 

تنظیمات عنوان و توضیحات متا صفحه اصلی در رنک مث

روش‌های زیادی برای ویرایش عنوان و توضیحات متا در صفحه اصلی شما وجود دارد، در ابتدا باید مشخص کرد که آیا صفحه اصلی شما برای نمایش آخرین پست‌ ها تنظیم شده است یا فقط یک صفحه ثابت را نمایش می دهد. شما می توانید در داشبورد وردپرس خود با رفتن به بخش تنظیمات > خواندن نحوه نمایش صفحه اصلی خود را تنظیم کنید.

تنظیمات متا و دیسکریپشن در رنک مث

ویرایش تنظیمات متا و دیسکریپشن در رنک مث

اگر صفحه اصلی شما برای نمایش آخرین پست ها تنظیم شده است، برای تنظیم عنوان متا و توضیحات صفحه اصلی خود از بخش عنوان ها و متاها در رنک مث به تنظیمات صفحه اصلی بروید. سپس می توانید عنوان خود را در قسمت عنوان صفحه اصلی وارد کنید و از متغیرهای مختلف موجود در لیست کشویی استفاده کنید. همچنین می توانید توضیحات صفحه اصلی خود را در قسمت توضیحات متا صفحه اصلی وارد کنید. در این بخش هم می توانید از متغیرهای لیست کشویی استفاده کنید.

تنظیمات عنوان و متا دیسکرپشن در رنک مث

نکته: هنگامی که تنظیمات عنوان و متا خود را تنظیم می کنید، مجموعه ای از تنظیمات پیش فرض ایجاد می کنید که برای پست ها، صفحات و سایر پست هایی که ممکن است داشته باشید استفاده می شود.

ویرایش مستقیم عنوان و متا دیسکریپشن صفحه اصلی

اگر در تنظیمات و در بخش خواندن، صفحه خاصی را به عنوان صفحه اصلی خود تنظیم کرده اید، می توانید صفحه را مستقیماً از  رنک مث > عنوان ها و متا > صفحه اصلی مطابق تصویر زیر ویرایش کنید.

ویرایش مستقیم عنوان و متا دیسکرپشن صفحه اصلی در رنک مث

ویرایش متا و عنوان صفحه اصلی در ویرایشگر گوتنبرگ

برای تنظیمات متا و دیسکریپشن در رنک مث هنگامی که در ویرایشگر گوتنبرگ روی ویرایش صفحه کلیک کردید، به صفحه ویرایش معمولی صفحات در وردپرس هدایت می شوید، در اینجا می توانید از Rank Math در نوار کناری در ویرایشگر بلاک گوتنبرگ استفاده کنید. روی دکمه Edit Snippet کلیک کنید.

ویرایش عنوان و متا صفحه اصلی با استفاده از گوتنبرگ

سپس در ویرایشگر یک عنوان متا و توضیحات برای صفحه اصلی خود اضافه کنید. در بخش توضیحات هر شرحی از صفحه درج شود، در هنگام نمایش در موتورهای جستجو نمایش داده می شود.

عنوان و متای صفحه اصلی در گوتنبرگ با رنک مث

تنظیمات عنوان و توضیحات متا در ویرایشگر کلاسیک

اگر از ویرایشگر کلاسیک استفاده می کنید، صفحه را به پایین اسکرول کنید تا از جعبه متا ویرایشگر کلاسیک استفاده کنید.

صفحه را در ویرایشگر کلاسیک ویرایش کنید. روی دکمه Edit Snippet کلیک کنید و در ویرایشگر صفحه، عنوان متا و توضیحات برای صفحه اصلی خود اضافه کنید.

تنظیمات عنوان ها و متا رنک مث در Elementor Site Builder 

اگر از Elementor استفاده می کنید، می توانید از Rank Math در نوار کناری Elementor در سربرگ SEO برای ایجاد عنوان و توضیحات متای صفحه یا برگه مورد نظر خود استفاده کنید و روی دکمه Edit Snippet کلیک کنید.

تنظیمات عنوان و متا دیسکریپشن در رنک مث با استفاده از المنتور

در ویرایشگر صفحه، عنوان و توضیحات متا برای صفحه اصلی خود یا برگه و نوشته خود اضافه کنید و سپس روی دکمه بروزرسانی کلیک کنید تا تغییرات ذخیره شوند.

عنوان و توضیحات متا در المنتور

تنظیمات متا عمومی در رنک مث

افزونه سئو رنک مث می تواند تعیین کند که صفحات در نتایج جستجو چطور به نمایش گذاشته شوند. تنظیمات متای عمومی به شما کمک می کند تا تنظیمات عنوان و متا پیش فرض را برای همه صفحات وب سایت خود تنظیم کنید. در اینجا گزینه های موجود در بخش Global Meta یا متای عمومی را بررسی می کنیم. برای دسترسی به آن از تنظیمات عنوان ها و متا در رنک مث بخش تنظیمات متا عمومی را انتخاب کنید.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه رنک مث پرو، افزونه Rank Math
دسته بندی : افزونه سئو
12842
فروش
90%
رضایت

تنظیمات متای عمومی به صورت پیش فرض برای همه صفحات و پست ها در نظر گرفته می شود. علاوه بر این شما می توانید برای هر صفحه یا محتوا تنظیمات جداگانه اعمال کنید.

✔️ متا روبات ها (Robots Meta)

متا تگ Robots در تنظیمات عنوان و توضیحات متا در رنک مث به شما کمک می کند تا ربات های موتورهای جستجو عملیات خزش را بهتر در صفحات شما انجام دهند. در حالی که متا تگ ها را می توان بر اساس هر پست تنظیم کرد، گزینه های موجود در اینجا به شما امکان می دهد مقادیر پیش فرض را برای این تگ ها تنظیم کنید. همچنین می‌توانید با نگه داشتن نشانگر روی «؟» توضیح مختصری از برچسب‌ها را مشاهده کنید.

No Index: فعال کردن این مورد به موتورهای جستجو اطلاع می دهد که نمی خواهید این پست ایندکس شود.

No Archive: با فعال کردن آن به موتورهای جست و جو می گویید که تمایلی ندارید نسخه های ذخیره شده این صفحه در نتایج جستجو ظاهر شود.

No Snippet: به موتورهای جستجو اعلام می کنید که نباید صفحه ای را در زیر نتیجه جستجوی این صفحه قرار دهند.

No Follow: به موتورهای جست و جو می گویید که نمی خواهید هیچ یک از لینک های این صفحه دنبال شود.

No Image Index: با فعال کردن آن اعلام می کنید که نمی خواهید هیچ تصویری در صفحه نمایه شود.

تنظیمات متا عمومی در رنک مث

✔️ متا ربات‌ های پیشرفته (Advanced Robots Meta)

همانطور که از نام آن مشخص می شود، Advanced Robots Meta در تنظیمات عنوان ها و متا در رنک مث شامل برخی از انواع پیشرفته Robots Meta است که می توانید پیکربندی کنید. این متا ربات های پیشرفته به شما کمک می کنند تا نحوه نمایش محتوای خود را در نتایج جستجو کنترل کنید. در حالی که می توانید آن را برای هر صفحه پیکربندی کنید، امکان تنظیم مقادیر پیش فرض در اینجا وجود دارد.

برای سفارشی ‌سازی متا ربات های پیشرفته، سه گزینه برای تنظیم وجود دارد.

Snippet: حداکثر طول متن را بر حسب کاراکتر برای پیمایش صفحه خود مشخص کنید. گزینه پیش ‌فرض «-1» به Google اجازه می‌دهد تا بداند که می‌تواند از هر تعداد کاراکتر از صفحه شما استفاده کند.

پیش ‌نمایش ویدیو: حداکثر مدت زمان پیش‌ نمایش ویدیوی متحرک را بر حسب ثانیه تعیین کنید. گزینه پیش فرض “-1” نشان می دهد که شما هیچ محدودیتی ندارید.

پیش نمایش تصویر: حداکثر اندازه پیش نمایش تصویر را برای تصاویر این صفحه تعیین کنید. شما می توانید یکی از سه گزینه از پیش تعریف شده – بزرگ، استاندارد و هیچ کدام را انتخاب کنید.

تنظیمات متا ربات‌ های پیشرفته در رنک مث

انجام اصولی چک لیست سئو برای نمایش صفحات در نتایج موتورهای جستجو حیاتی بوده و رنک مث پرو یک ابزار حرفه ای برای سئوی پیشرفته است. در این مقاله در مورد بخشی از تنظیمات رنک مث یعنی تنظیمات متا و دیسکریپشن در رنک مث صحبت کردیم. این تنظیمات حیاتی را برای وبسایت خود انجام دهید و نظرات و سوالات خود را با ما درمیان بگذارید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش افزونه دیجیتس (ثبت نام سریع با پیامک)
در این مقاله آموزش دیجیتس (ِDigits) شامل نصب، تنظیمات، فرم‌ها، اتصال به سامانه پیامکی، استایل و افزودنی‌ها را به صورت ویدئویی آموزش دادیم. کار کردن با افزونه دیجیتس بسیار راحت است و به سرعت می‌توانید با نصب افزونه دیجیتس امکان عضویت و ورد کاربران با شماره موبایل را فراهم کنید.
بنر
آموزش افزونه Ultimate Affiliate Pro
شاید برای شما هم پیش آمده که برای خرید یک محصول لینک را باز کنید ولی وارد دیجی کالا شوید؛ یکی از روش های کسب درآمد بدون فروش محصولات خودمان افیلیت مارکتینگ است. به این صورت که شما یک سایت با محتوا کامل دارید و به جای قرار دادن لینک محصولاتتان لینک محصولات سایر سایت ها را قرار می دهید به این صورت ...
بنر
آموزش افزونه لرن دش
در سال های اخیر آموزش آنلاین جزء جدایی ناپذیر از سیستم آموزشی شده است و بسیاری از افراد تمایل به شرکت در دوره های مجازی دارند. طراحی سایت های آموزش آنلاین قدم بزرگی در پیشرفت سیستم آموزشی است. اگر از قالب وردپرس استفاده می کنید با استفاده از افزونه های وردپرس مانند لرن دش می توانید سایت خود را ...
بنر
دانلود افزونه لایت اسپید کش به همراه آموزش
استفاده از افزونه های بهینه سازی سایت یکی از راه های بهبود سرعت است. افزونه litespeed cache یکی از افزونه های بهینه سازی است که در این مقاله قصد داریم به آموزش افزونه لایت اسپید و نحوه تنظیمات آن بپردازیم. همراه ما باشید.
4 دیدگاه
dearmostafa
dearmostafa
30 آذر 1402 12:43

سلام و سپاس از آموزش خوبتون
دو تا سوال دارم اینکه ریدایرکت هایی که با یوست زدیم هم منتقل میشه
و دوم اینکه من قبلا از یوست پرو استفاده می کردم الان هم باید از رنک مث پرو استفاده کنم یا با همان افزونه رایگان هم نیازهای ما برطرف میشه

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
02 دی 1402 08:10

سلام وقت بخیر
برای اینکه تنظیمات از یواست به رنک مث منتقل بشه باید انتقال اطلاعات از یواست به رنک مث را انجام بدید. از طریق آموزش زیر میتونید اینکار را انجام بدین.
https://www.rtl-theme.com/blog/migrate-from-yoastseo-to-rankmath/افزونه رنک مث امکانات پیشرفته تری را برای شما دارد. از طریق لینک زیر می‌توانید تفاوت این دو افزونه را ببینید.
https://www.rtl-theme.com/rank-math-pro/

آیا مفید بود ؟