ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
نقد و بررسی

رنک مث یا یواست؛ مقایسه افزونه Yoast SEO و Rank Math

داشتن یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو و قرار گرفتن در نتایج اول آرزوی همه وبمستران است به همین دلیل در کنار انجام چک لیست سئو نصب افزونه های وردپرس هم کمک زیادی برای آنالیز سئو و انجام تنظیمات سئو می کند. اما معمولا کاربران با دو گزینه یواست سئو یا رنک مث برای انتخاب افزونه سئو روبرو می شوند در این مقاله به مقایسه Rank Math و Yoast SEO می پردازیم.

12
17 فروردین 1401
آخرین بروزرسانی: 17 اسفند 1402

استفاده از ابزارهای سئو به شما کمک زیادی می کنند تا سریع تر بتوانید سایتتان را بهینه کنید و در رتبه های بالاتر قرار بگیرید هر دو افزونه های سئو Yoast SEO و Rank Math امکانات بسیار خوبی برای سئو وردپرس دارند؛ و نسخه رایگان هر دو این افزونه جزو بهترین افزونه های رایگان وردپرس برای بهینه سازی محتوا هستند. اما کدام افزونه نیاز شما را برطرف می کند؟ یواست سئو یا رنک مث؟ برویم و با هم این موارد را بررسی کنیم.

در جدول زیر هم یک خلاصه از معیار های مقایسه یواست سئو یا رنک مث را آوردیم توضیحات جزئی تر را در ادامه مطلب بخوانید:

فاکتور/ افزونه رنک مث یواست سئو
سادگی استفاده
کد اسکیما 20 اسکیما
ردیابی کلیدواژه
اضافه کردن گوگل ترندز
نقشه سایت
سئوی محلی
سئوی ووکامرس
سئوی edd
سایت مپ
شمارنده لینک
نصب سرچ کنسول
ادغام با گوگل آنالیتیکس
نسخه رایگان
قیمت
پشتیبانی و آپدیت
تعداد نصب 1.2M 5M
سئوی edd
تعداد کلمات کلیدی 5 4
حجم فایل 10 MB 36 MB
سازگاری با سایر افزونه ها

Rank Math vs Yoast SEO

ویژگی های مشترک رنک مث و یواست سئو

قبل از مقایسه رنک مث و یواست سئو به سراغ ویژگی های مشترک هر دو پلاگین می رویم:

  • نحوه نصب و راه اندازی

نصب هر دو افزونه به سادگی انجام می شود و در کمتر از 5 دقیقه می توانید پیکربندی هر دو افزونه را انجام دهید. کافیست از قسمت افزونه ها افزودن را انتخاب کنید و مراحل نصب را انجام دهید یواست سئو را در ویدئو زیر ببینید

در ویدئو زیر هم نصب افزونه رنک مث را می توانید مشاهده کنید.

  • استفاده آسان

هر دو افزونه رابط کاربری خوبی دارند و کار کردن با هر دو راحت هست اما برخی کار کردن با یواست سئو به دلیل کم تر بودن تنظیماتش ترجیح می دهند.

  • قابلیت بردکرامب

با استفاده از بردکرامب می توانید مسیری را که کاربر طی کرده است را نمایش دهید قابلیت breadcrumbs در هر دو افزونه رنک مث و یواست در وجود دارد.

  • کلمه کلیدی کانونی

در افزونه رنک مث امکان اضافه کردن 5 کلمه کلیدی کانونی وجود دارد و در افزونه Yoast می توانید 4 کلمه کلیدی را اضافه کنید.

  • اتصال به سرچ کنسول

با استفاده یواست سئو و رنک مث می توانید به راحتی اتصال به سرچ کنسول را انجام دهید و این ابزار کاربردی سئو را برای بررسی های بیشتر سئو سایتتان فعال کنید.

تخفیف ویژه
هم اکنون افزونه یواست را با کد تخفیف rtl-ys-30 خرید کنید و سئوی سایتتان را متحول کنید.
%30 تخفیف
  • قیمت

در سایت اورجینال افزونه یواست سئو دارای 2 پلن قیمتی یکساله 99 دلار و 229 دلار است و رنک مث در 3 پلن یکساله با قیمت های 129، 429، 999 را دارد. و در راست چین در حال حاضر رنک مث با قیمت 139 و یواست سئو با قیمت 140 هزار تومان به فروش می رسد.

  • مدیریت ریدایرکت

امکان مدیریت ریدایرکت ها در هر دو افزونه یواست سئو و رنک مث وجود دارد و انواع ریدایرکت مانند ریدایرکت 300 و ریدایرکت 301 را می توانید با هر دو افزونه انجام دهید و از نظر عملکرد هر دو افزونه در یک سطح هستند.

برای یادگیری نحوه انجام انواع تغییر مسیر با افزونه Rank Math مقاله آموزش ریدایرکت در افزونه رنک مث را مطالعه کنید.

  • درج شبکه‌ های اجتماعی

  • می توانید شبکه های اجتماعی مختلف مانند فیس بوک، اینستاگرام، توئیتر، پینترست و سایر شبکه های اجتماعی را در هر دو افزونه ثبت کنید.
  • پشتیبانی از ووکامرس

هم یواست سئو و هم Rank math از ووکامرس پشتیبانی می کنند و می توانید تنظیم عنوان و توضیحات محصولات فروشگاهی را انجام دهید. البته افزونه رنک مث از edd هم پشتیبانی می کند.

تخفیف ویژه

هم اکنون افزونه رنک مث پرو را با تخفیف خریداری و سئوی سایتتان را متحول کنید.

%30 تخفیف
copy icon کپی کنید

افزونه سئو ووکامرس یک افزودنی برای یواست است که امکانات اضافه‌تری را برای سئو محصولات در اختیار شما قرار می‌دهد.

درون ریزی و برون ریزی

هر دو افزونه امکان درون ریزی و برون ریزی را دارند اما یک امکان بسیار خوب در افزونه رنک مث این است که در صورتی که از افزونه یواست سئو استفاده می کنید با نصب رنک مث تنظیمات یواست سئو به رنک مث به راحتی درون ریزی می شود.

غیر فعال کردن تنظیمات

قابلیت ها و امکاناتی که در هر دو افزونه Yoast و Rank Math وجود دارد به صورت ماژولار هستند و در صورتی که هر کدام از قسمت ها را نیاز نداشته باشید می توانید غیر فعال کنید.

مقایسه افزونه yoast seo و rank math، نمایش صفحات آرشیو در نتایج جستجو

 

.علاوه بر رنک مث و یواست سئو ابزارهای دیگری وجود دارد که به سئو کمک می کند و می توانید یک آنالیز از وضعیت سئو سایتتان داشته باشید توضیحات بیشتر را در مقاله بررسی سئو سایت بخوانید.

مقایسه Rank Math و Yoast Seo؛ مزیت های رنک مث

افزونه رنک مث تلاش کرده تا علاوه بر امکانات یواست سئو قابلیت های جدید را اضافه کند به همین دلیل از نظر تعداد نصب رشد خوبی داشته است همچنین اگر تاکنون از افزونه یواست سئو استفاده می کند انتقال اطلاعات از یواست سئو به رنک مث به راحتی قابل انجام است. تا الان امکاناتی که در هر دو افزونه مشترک است را بررسی کردیم در ادامه بررسی مقایسه یواست و رنک مث به مزیت ها و امکاناتی که که افزونه رنک مث به صورت اختصاصی دارد می پردازیم:

  • شمارنده لینک ها

رنک مث این قابلیت را دارد که مشخص کند در هر صفحه چه تعداد لینک داخلی وجود دارد همچنین تعداد لینک هایی که از سایر صفحه لینک داده شده قابل مشاهده است. همچنین در هنگام نوشتن یا ویرایش متن لینکهای داخلی را پیشنهاد می دهد.

  • No Follow کردن لینک ها

یکی از قابلیت های دیگر که در افزونه رنک مث هست امکان No Follow کردن لینک هاست.

  • دستیار هوش مصنوعی

یک امکان جالب افزونه رنک مث پرو نسبت به یواست این است که سئوی محتوایی مبتنی بر یادگیری ماشین دارد. ماژول Content AI رنک مث بر پایه هوش مصنوعی است و به وسیله دستیار سئو، به شما در انتخاب کلمات و واژه های مناسب کمک می کند.

  • ایندکس سریع

استفاده از API های گوگل در رنک مث کمک می کند سریع تر صفحان ایندکس شوند.

  • کد های اسکیما

یکی از مزیت های افزونه رنک مث نسبت به یواست سئو دارا بودن کدهای اسکیماست. افزونه Rank math pro دارای 20 اسکیمای حرفه ای مانند کتاب، دستور آشپزی، فیلم، مقاله و… است و نیازی به نصب افزونه های جانبی برای درج اسکیما ندارید.

 آموزش کامل تنظیمات اسکیما در افزونه رنک مث را در وبلاگ راست چین بخوانید.

  • ویرایش فایل Htaccess و Robots

در افزونه Rank Math Pro این امکان وجود دارد که بتوانید فایل های فایل Htaccess و Robots را ویرایش کنید این امکان در یواست سئو وجود ندارد.

  • سئو تصاویر

در افزونه یواست سئو هم می توانید سئوی تصاویر را انجام دهید اما در افزونه رنک مث می توانید به صورت خودکار متن جایگزین و تگ‌ های عنوان تصاویر را قرار دهید. همچنین امکان اضافه کردن خودکار واتر مارک به عکس‌های شبکه‌ های اجتماعی وجود دارد.

  • سئوی محلی

افزونه رنک مث در سئوی محلی بسیار خوب عمل کرده و امکان تنظیم چند لوکیشن را دارید.

  • ردیابی هر کلیدواژه

در ادامه مقایسه افزونه Rank Math و Yoast Seo به یک امکان ویژه در افرونه رنک مث پرو رسیدیم وآن ردیابی رتبه هر کلید واژه در سایت است. این امکان ویژه امکان بررسی رتبه هر کلمه کلیدی را در یک سال اخیر را دارید.

  • نقشه سایت

همان طور که گفتیم امکان ایجاد نقشه سایت در هر دو افزونه وجود دارد ولی ایجاد نقشه سایت برای ویدئو و اخبار به صورت جداگانه در افزونه رنک مث وجود دارد.

  • عدم نیاز به نصب افزونه های جانبی

این ویژگی شاید از طرفی باعث ایجاد یک مزیت برای افرونه رنک مث شده اما به عنوان نقطه ضعف افزونه یواست هم محسوب نمی شود چرا که با نصب افزونه های جانبی در yoast می توانید یک پکیج کامل افزونه های یواست را داشته باشید و امکان مورد نظر را اضافه کنید.

حالا با مطالعه این مطلب در مورد مقایسه رنک مث و یواست سئو انتخاب شما کدام افزونه است؟ رنک مث یا یواست سئو؟ از نظر شما مهمترین نقاط قوت هر افزونه کدام است.خوشحال می شویم شما هم تجربه تان را درباره هر کدام از افزونه ها در اختیار سایر کاربران قرار دهید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
سوالات متداول

اگر در حال حاضر از یواست سئو استفاده می کنید و در مقایسه یواست سئو و رنک مث قصد دارید افزونه سئو تان را تغییر دهید میتوانید تنظیمات یواست سئو به رنک مث منتقل کنید و سایتتان را بهینه سازی کنید.

افزونه rank math و yoast seo جز بهترین افزونه های سئو وردپرس هستند و هر کدام دارای قابلیت های زیادی هستند افزونه یواست سئو با امکان بررسی کلمات کلیدی، نصب آسان، مدیریت ریدایرکت ها، اتصال به سرچ کنسول و... به شما برای بهینه سازی سایتتان کمک می کنند در این مقاله با جزئیات و تفاوت هر دو افزونه اشنا می شوید.

مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
12 دیدگاه
STAR TECH
STAR TECH
13 مهر 1402 12:49

با سلام
ما درحال خاظر از افزونه یواست سئو استفاده میکنیم و با خوندن این مقاله این سوال ایجاد شد که از یواست به رنک مث منتقل بشیم یا نه ؟
حوره فعالیت هم فروشگاه اینترنتی در زمینه کالای دیجیتال

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
13 مهر 1402 13:39

سلام دوست عزیز
الزامی برای تغییر به رنک مث وجود ندارد اما اگر قابلیت های رنک مث برای شما کاربردی تر است می تونید رنک مث را نصب کنید.

آیا مفید بود ؟
Nami Rad
Nami Rad
08 شهریور 1401 08:44

ویژگی خوب رنک مث داشتن اسکیماهای متنوع هست و قطعا یکی از مزیت ها در مقایسه رنک مث و یواست سئو برتری رنک مث در اسکیماهای زیادهست

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
08 شهریور 1401 09:43

بله افزونه رنک مث دارای 20 اسکیمای متنوع است و شما هر نوع اسکیمایی که نیاز دارید به صورت پیش فرض در این افزونه وجود دارد

آیا مفید بود ؟
wordpress2021
wordpress2021
06 شهریور 1401 09:16

سلام. ممنون، لطفا منو راهنمایی کنید که برای سایت رستوران کدوم افزونه مناسبتره چون من بیشتر به دنبال سئوی محلی هستم

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
06 شهریور 1401 16:07

برای سئوی محلی افزونه یواست سئو دارای یک افزودنی به نام yoast local seo هست که می تونید نصب کنید اما سئوی محلی به صورت پیش فرض در افزونه رنک مث وجود دارد و معمولا برای سئوی محلی افزونه رنک مث پیشنهاد میشه

آیا مفید بود ؟
habib akram
habib akram
03 شهریور 1401 13:38

خب میشه بگین که علاوه بر تفاوتی که بین یواست و رنک مث هست، کدوم یکی از این دوتا افزونه توی seo تاثیر بهتری داره؟

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
03 شهریور 1401 14:16

هر دو افزونه یواست سئو و رنک مث امکانات خوبی برای سئوی سایت دارند و اقداماتی مانند سئوی داخلی و خارجی که انجام می دهید فاکتورهای مهمی در سئو سایت هستند، شما باید با توجه به نیازی که دارید افزونه مورد نظرتون را انتخاب کنید به عنوان مثال اگر به دنبال سئوی محلی و یا افزودن اسکیما هستید بهتر است افزونه رنک مث را انتخاب کنید و اگر به دنبال افزودن یک توضیح متا و تنظیمات کمتری هستید می توانید افزونه یواست سئو را انتخاب کنید.

آیا مفید بود ؟
nikaweb
nikaweb
03 شهریور 1401 12:29

سلام وقت بخیر
آیا با مهاجرت از یواست سئو به رنک مث تنظیمات هم منتقل میشن یا باید به صورت دستی تنظیمات را ست کرد؟

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
03 شهریور 1401 14:20

در مقاله مهاجرت از یواست سئو به رنک مث مراحل را توضیح دادیم و نیاز به انجام تنظیمات دستی نیست

آیا مفید بود ؟