ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش سئو

آموزش ریدایرکت در افزونه رنک مث پرو

صفحات قدیمی و بدون استفاده، تغییر آدرس بعضی صفحات، تغییر دامنه و غیره روی سئو سایت شما تاثیر منفی می گذارد. اگر کاربران برای مشاهده بعضی صفحاتتان با ارور 404 مواجه شوند این مساله افت رتبه شما را در پی دارد، برای مدیریت این موارد با آموزش ریدایرکت در افزونه رنک مث همراه ما باشید.

6
15 دی 1400
آخرین بروزرسانی: 19 اسفند 1402

ریدایرکت به معنای تغییر مسیر می باشد و کاربرد آن برای زمانی است که باید یک صفحه را حذف کنید، بروررسانی یا تغیر محتوا دارید، می خواهید HTTP را به HTTPS تغییر دهید و یا ساختار URL تان را تغییر دهید. انواع ریدایرکت در وردپرس وجود دارد و با افزونه رنک مث به راحتی می توانید ریدایرکت را انجام دهید. در ویدیو زیر می توانید نحوه انجام ریدایرکت در افزونه Rank Math را ببینید.

گاهی اوقات می خواهید بک لینک هایی که دارید و به صفحات قدیمی اشاره دارند را تغییر مسیر دهید که برای این کار باید صفحات قدیمی را به صفحات جدید ریدایرکت کنید. این مساله باعث بهبود رتبه سایت شما می شود. افزونه های وردپرسی زیادی وجود دارند که به کمک آنها می توانید تنظیمات ریدایرکت را انجام دهید. افزونه رنک مث پرو یک ابزار قوی برای مدیریت و انجام ریدایرکت ها است. در این مقاله قصد داریم به آموزش ریدایرکت در افزونه رنک مث بپردازیم.

نصب افزونه رنک مث پرو

ابتدا افزونه Rank Math Pro را از پیشخوان > افزونه ها > افزودن نصب می کنیم. بعد از نصب افزونه همانند تصویر زیر به پیشخوان وردپرس اضافه می شود. برای راه اندازی افزونه آموزش نصب و راه اندازی رنک مث را ببینید.

تنظیمات افزونه رنک مث پرو

افزونه رنک مث تنظیمات متعددی برای بهینه سازی سئو دارد. برای مثال در بخش عنوان ها و متا این افزونه می توانید تنظیمات متا و دیسکریپشن را تغییر دهید

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه رنک مث پرو، افزونه Rank Math
دسته بندی : افزونه سئو
12725
فروش
90%
رضایت

آموزش تصویری تغییر مسیر در افزونه رنک مث

بعد از نصب به مسیر رنک مث > داشبورد رفته و از سربرگ ماژول ها چراغ ریدایرکت را روشن می کنیم و مشاهده می کنیم که زیر منوی ریدایرکت به منوی Rank Math اضافه می شود.

مدیریت ریدایرکت ها در افزونه Rank Math Pro

در صفحه زیر می توانید کل ریدایرکت هایی که ایجاد کرده اید را ببینید و مدیریت کنید.

مدیریت ریدایرکت ها در افزونه رنک مث

choosearea

تنظیمات ریدایرکت در افزونه Rank Math Pro

با زدن زیر منوی ریدایرکت در افزونه رنک مث، صفحه زیر باز می شود که نشان می دهد هنوز هیچ ریدایرکتی تنظیم نشده است. برای ایجاد یک ریدایرکت، بر روی افزودن جدید کلیک کنید و صفحه مطابق زیر برای شما باز می شود. هر بخش برای منظوری به کار می رود که در ادامه هر بخش را توضیح می دهیم.

افزودن ریدایرکت در افزونه رنک مث پرو

1- URL های مبدا: برای ریدایرکت در افزونه رنک مث در این بخش تمام url هایی را می آورید که می خواهید تغییر مسیر بدهید. می توانید آدرس دقیق URL خود را اضافه کنید یا فقط بخشی از آدرس را بعد از URL اصلی بیاورید. رنک مث به صورت خودکار نام دامنه و اسلش ها را حذف می کند.

2- انواع تطابق: ممکن است صفحاتی داشته باشید که کاربر را به دسته بندی خاصی هدایت کنند اگر آن دسته بندی از بین برود یا دیگر آن را نداشته باشید باید صفحات را به صفحه اصلی ریدایرکت کنید. ریدایرکت دستی مشکل است از بخش Match Types که دارای گزینه های استفاده کنید تا با زدن بخشی از یک دامنه همه URL هایی که شامل آن هستند را به یک دسته اصلی ریدایرکت کند.

  • دقیقا: تنها در صورتی تغییر مسیر انجام می دهد که آدرس مبدا زده شده کاملا مطابق با آدرس است.
  • شامل: همه دامنه هایی که شامل آن کلمه یا عبرات هستند را ریدایرکت می کند.
  • شروع با: همه URL هایی را تغیر مسیر می دهد که با کلمه کلیدی که در قسمت آدرس مبدا گذاشته اید مطابقت دارد.
  • پایان یافتن با: تمامی آدرس هایی که به کلمه کلیدی نوشته شده در آدرس مبدا ختم می شوند را تغییر مسیر می دهد. برای مثال اگر شما کلمه shoes را وارد کرده باشید آدرس /shoes-and-bag را ریدایرکت نمی کند.
  • عبارت با قاعده Regex: این بخش از ریدایرکت در افزونه رنک مث پرو قرار دادن یک الگوی مشخص را امکان پذیر می کند. این امکان به شما کمک می کند که یک الگو بنویسید و رنک مث هر URL ای که با این الگو مطابقت داشت را هدایت می کند. مثلا می خواهید صفحاتی را ریدایرکت کنید که با s شروع می شوند و به a ختم می شوند. برای استفاده از Regex (عبارات منظم) دقت داشته باشید چون یک اشتباه ممکن است باعث شود کل سایت شما از دست برود. Regex ها کارکترهای از قبل تعریف شده هستند که به شما کمک می کنند بدون نوشتن خطوط طولانی و شرط ها با استفاده از کارکترهای از قبل تعیین شده ریدایرکت ها را مدیریت کنید.
  •  نادیده گرفتن مورد: ممکن است در URL ها از حروف بزرگ و کوچک استفاده کرده باشید. اگر این کار را نکرده اید برای اینکه حروف کوچک و بزگ را یکی بگیرد می توانید نادیده گرفتن را بزنید. اما در صورتی که از حروف کوچک و بزرگ استفاده کرده اید و متمایز هستند این گزینه را نزنید.

انواع تطابق در تنظیمات ریداریکت رنک مث

 

3- افزودن یکی دیگر: شما می توانید چند URL تعریف کنید که به یک آدرس مقصد اشاره کنند بنابراین در بخش افزودن یکی دیگر URL دیگری را اضافه می کنید.

4- URL مقصد: آدرسی است که شما می خواهید کاربر را به آن هدایت کنید و می تواند هر آدرس داخلی یا خارجی یا یک فایل باشد. در این بخش از آموزش ریدایرکت در رنک مث حتی اگر بخشی از URL مقصد را بگذارید افزونه رنگ مث آن را به عنوان یک URL کامل در نظر می گیرد. بنابراین همیشه نام دامنه را کامل وارد کنید.

5- نوع تغییر مسیر: در این بخش آموزش ریدایرکت در رنک مث مشخص می کنید که چه نوع تغییر مسیری انجام شود. همانطور که گفتیم درباره تغییر مسیرها و ریدایرکت قبلا صحبت کرده ایم. در اینجا نوع تغییر مسیر را به موتور جست و جو اعلام میکنید. رنک مث سه نوع تغییر مسیر 307، 302 و 301 دارد.

  • 301: برای زمانی استفاده می شود که بخواهید ریدایرکت در افزونه رنک مث به یک آدرس جدید به صورت دائمی باشد.
  • 302: اگر بخواهید به طور موقت تغییر مسیر به آدرس جدید انجام شود و بعد از مدتی مجددا از URL جدید استفاده کنید.
  • 307: تقریبا مشابه با 302 است ولی از نظر فنی متفاوت هیتند اما می توانید هر یک را به جای دیگری استفاده کنید.

6- کد تعمیر و نگهداری: ممکن است محتوا را حذف کنید یا محتوای جدیدی وجود نداشته باشد که بخواهید آن را هدایت کنید. حذف محتوا صفحه 404 می دهد و این برای رتبه شما در موتورهای جست و جو اصلا مناسب نیست. زمانی که تغییر مسیری وجود ندارد از این کدها استفاده می کنید.

  • کد 410 برای زمانی است که صفحه حذف شده باشد و صفحه ای برای جایگزین وجود نداشته باشد بنابراین گوگل آن را de-index می کند.
  • کد 451 برای زمانی است که یک صفحه برای رده سنی خاصی قابل دسترس نیست و می خواهیم محتوا را برای سنین خاصی محدود کنیم.

7- دسته بندی ریدایرکت: اگر وب سایت بزرگی با تعداد تغییر مسیرهای زیاد دارید بهتر است آنها را دسته بندی کنید. با دسته بندی به راحتی می توانید بر اساس دسته فیلتر کنید و آنها را به راحتی مدیریت کنید. این به شما کمک می کند که دسته ریدایرکت موردنظرتان را به راحتی پیدا کنید.

8- وضعیت: شما می توانید یک تغییر مسیر ایجاد کنید و وضعیت آن را غیر فعال قرار دهید و بعدا هر زمان که خواستید آن را فعال کنید.

تنظیمات ریدایرکت در افزونه Rank Math Pro

درون ریزی و برون ریزی

از این بخش می توانید از ریدایرکت هایی که قبلا ایجاد شده نسخه بکاپ بگیرید. در بخش درون ریزی می توانید یک فایل CSV از ریدایرکت ها را با ستون های Source و Destination درون ریزی کنید. یا دسته ریدایرکت هایی را که ایجاد کرده اید برون ریزی کنید.

درون ریزی و برون ریزی ریدایرکت در رنک مث

choosearea

تنظیمات کلی ریدایرکت در Rank Math

در ادامه این آموزش وردپرس کاربردی به سراغ تنظیمات عمومی تغییر مسیر در رنک مث همراه ما باشید.

اشکال زدایی

زمانی که حجم ریدایرکت های شما بالا باشد باید بتوانید آنها را مدیریت کنید یکی از راه های مدیریت آنها، اشکال زدایی است. اشکال زدایی در رنک مث به شما کمک می کند ایرادات تغییر مسیرها و ریدایرکت های خود را بررسی و پیدا کنید. با فعال کردن این بخش زمانی که صفحه ای در حال انتقال باشد یک صفحه بررسی به مدیر نشان داده می شود که قبل از انتقال می تواند تغییر مسیر را بررسی کند.

رفتار برگشتی (Fallback Behavior)

با فعال بودن این بخش میتوانید مشخص کنید که وقتی یک صفحه برای کاربر در دسترس نباشد، کاربر با زدن آن به جای انتقال به صفحه 404 وارد صفحه اصلی یا یک صفحه سفارشی از قبل ایجاد شده شود.

نوع ریدایرکت

در این بخش از آموزش ریدایرکت در رنک مث می توانید تعیین کنید که لینک های بدون مقصد، با چه نوع ریدایرکتی تغییر مسیر پیدا کنند.

انتقال خودکار صفحات و نوشته ها

این بخش به صورت خودکار تغییر مسیر صفحات و نوشته ها را انجام می دهد و همه برگه ها و نوشته ها تغییر مسیر می یابند که بهتر است غیرفعال باشد تا تغییر مسیر را بر اساس نیاز خود انجام دهید. با فعالسازی ریدایرکت خودکار صفحات و نوشته ها در رنک مث، این برگه ها بصورت پشت صحنه و خودکار به مقصدی که در بخش Fallback Behavior تنظیم کرده اید ریدایرکت می شوند. پروسه تغییر مسیر در جایی دیده نمی شود و شما همه برگه ها و پست ها را ریدایرکت می کنید که بهتر است غیر فعال باشند.

تنظیمات کلی ریدایرکت در افزونه Rank Math

اگر از افزونه یواست سئو استفاده می کنید و قصد مهاجرت به رنک مث را دارید. پیشنهاد می کنم مقاله  نحوه انتقال اطلاعات از یواست سئو به رنک مث  را ببینید.

در این مقاله همه تنظیمات ریدایرکت در افزونه رنک مث را آموزش دادیم. امیدوارم این آموزش برای شما کاربردی باشد و بتوانید وب سایت خود را به خوبی بهینه کنید. اگر سوالی دارید لطفا در دیدگاه ها مطرح کنید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
6 دیدگاه
morteza1584
morteza1584
09 فروردین 1403 10:06

سلام و عرض ادب
ریدایرکت رنک مث وردپرسم به صورت ناگهانی و بدون هیچ تغییری از کار افتاده و تمامی ریدایرکت‌هایی که تا به حال انجام دادم (حدود 5300 تا) دیگه کار نمیکنن. مشکل از کجاست؟

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
09 فروردین 1403 11:50

سلام مرتضی عزیز
ریدایرکت ها در پایگاه داده شما ذخیره می‌شوند و حتی با تغییر افزونه نیز انجام می‌شوند. مشکل شما باید بررسی شود.

موفق باشید

آیا مفید بود ؟
mahsa.aghaei
mahsa.aghaei
28 فروردین 1402 17:27

سلام میشه لطفا راهنمایی بفرمایید برای بازگشت برگه یا صفحه ای که از زباله دان هم پاک کردیم ، چکار باید انجام بدیم؟

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
29 فروردین 1402 08:53

درود عرض ادب
با توجه به اینکه هاست ها به صورت دوره ای از سایت شما بکاپ می گیرند با هاستینگتون صحبت کنید تا در صورت امکان بکاپ را برای تاریخ قبل از حذف برگه در اختیار شما بگذارند.

آیا مفید بود ؟
rastmilad
rastmilad
11 اسفند 1401 03:32

سلام وقت بخیر
چرا من هر کاری می‌کنم ریدایرکت اضافه نمی‌شه؟

آیا مفید بود ؟
0
مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
11 اسفند 1401 10:16

درود عرض ادب
این مساله باید در سایتتون بررسی بشه. اگر محصول را خریداری کردید به فروشنده محصول تیکت بزنید.

آیا مفید بود ؟