ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
کسب درآمد

بلاگر کیست؟ چگونه بلاگر شویم؟

متاسفانه هر فردی در شبکه های اجتماعی که فالورهای زیادی دارد به عنوان بلاگر شناخته می شود در صورتیکه بلاگر کسی است که با ایده های نو حرفی برای گفتن دارد. هر کسی که در شبکه های مجازی تاثیر گذار (اینفلوئنسر) است با اشتراک محتوای متنی بلاگر (Blogger) و تولید محتوای ویدئویی ولاگر (Vlogger) نامیده می شود. هر چند که از دید عامه مردم هر دو به عنوان بلاگر شناخته می شوند. در ادامه در مورد اینکه بلاگر کیست بیشتر صحبت می کنیم و راه های درآمدی آنها را بیان کردیم.

0
07 تیر 1400
آخرین بروزرسانی: 25 فروردین 1403

در عصر رسانه تبلیغات اهمیت زیادی در رشد یک کسب و کار دارد. از سال ها پیش افرادی که اطلاعات خاصی درباره یک محصول یا موضوع داشتند آنها را در وبلاگ ها یا وب سایت ها نقد و تبلیغ می کردند که به نوعی بلاگر محسوب می شدند. در سال های اخیر بلاگر به افرادی گفته می شود که نظر تخصصی خود را درباره یک موضوع یا محصول به مخاطبین خود ارائه می دهند و نظر آنها روی مخاطبانشان تاثیر می گذارد. در ادامه به طور کامل می گوییم که بلاگری چیست؟ بلاگر کیست و سپس درباره انواع بلاگر توضیح می دهیم. در نهایت برای علاقمندان روال اینکه چطور بلاگر شویم را شرح می دهیم.

بلاگری چیست؟

بلاگری یکی از راه های کسب درآمد از اینستاگرام است. قبل از آنکه بخواهیم مشخص کنیم بلاگری چیست، اجازه دهید بدانیم ریشه این کلمه از کجاست، پس باید تعریفی از وبلاگ داشته باشیم.

بلاگ (blog) از کلمه وبلاگ (weblog) گرفته شده و بلاگر(Blogger) به معنای وبلاگ نویس است. در گذشته وبلاگ ها فقط برای ثبت خاطرات روزانه استفاده می شد و با یک صفحه اصلی با مخاطب ارتباط برقرار می کرد. با پیشرفت بازار محتوایی، مقالات در وبلاگ ها قرار گرفت و کاربران بیشتری را جذب کرد و باعث شد برندها از قدرت وبلاگ برای جذب مخاطب استفاده کنند. وبلاگ ها فقط متنی نیستند و انتشار محتوا بصورت متنی (وبلاگ)، در قالب عکس (فتو بلاگ)، ویدئو (ویدئو بلاگ) یا پادکست (صوتی) انجام می شود.

بلاگری یک مدل کسب و کار اینترنتی است اما به چه کسی بلاگر می گویند. با رشد اینترنت و رواج شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، توئیتر، فیس بوک، یوتیوب و…) کلمه بلاگر به شخص صاحب نظر و معروفی گفته می شود که بتواند یک وبلاگ ایجاد و مدیریت کند! تولید محتوای بلاگر بر اساس تخصص و تجربیات شخصی و تحقیقاتی است که انجام می دهد تا با مخاطبین خود به اشتراک بگذارد. رمز موفقیت یک بلاگر کسب رضایت مخاطب خود و تایید و مقبولیت از جانب آنهاست.

 بلاگر کیست؟

آیا کسی که پست های زیاد با تعداد فالورهای بالا دارد بلاگر است؟ بلاگر کسی است که با هدف مشخص در یک زمینه خاص فعالیت می کند و حرفی برای گفتن دارد. قدرت بلاگر به توجه مخاطبانش بستگی دارد به همین دلیل اعتبار و رضایت فالورها برای یک بلاگر بسیار مهم است.

بلاگر باید شناخت کافی از دنبال کنندگان خود داشته باشد و هر روز با محتوای تازه و جذاب بازدیدکنندگان پیجش را راضی نگه دارد. همچنین دانش و مهارت خود را ارتقا بدهد و با شیوه های نگارشی صحیح آشنا باشد. بلاگر با لحن صمیمانه و دوستانه با انتشار مطلب، فیلم، عکس و صوت محتوای خود را روزانه به اشتراک می گذارد و با برندهای معتبر کار می کند تا اعتماد مخاطبین خود را حفظ کند.

ولاگر (Vlogger) کیست؟

به وبلاگ نویس ویدیویی ولاگر گفنه می شود و بلاگر به وبلاگ نویس متنی و تصویری گفته می شود ولی در حالت کلی به هر دو بلاگر می گویند. محتوای ویدئویی موثرترین روش  جذب مخاطب است چون می توان به صورت زنده و واقعی با کاربران ارتباط داشت.

در ایران اینستاگرام به عنوان محبوب ترین شبکه اجتماعی بیشتر مورد استفاده کاربران قرار گرفته است ولی بخشی به نام وبلاگ ندارد و بلاگرها با پست و استوری های روزانه خود بصورت متنی تصویری یا ویدئویی با فالورهایشان در ارتباط اند. برای ساخت ویدئو نیاز به دوربین های حرفه ای نیست و برای شروع می توان از یک گوشی هوشمند با کیفیت دوربین مطلوب استفاده کرد.

انواع بلاگر کدامند؟

حالا که فهمیدید بلاگر کیست و بلاگری چیست باید بدانید که حوزه کاری بلاگرها متفاوت است و هر کدام بر اساس توانایی های خود وارد آن حیطه شده اند. انواع موضوعات بلاگری را برای شما لیست کردیم.

  • بیوتی بلاگر ( beauty blogger)

بیوتی بلاگر کیست؟ در زمینه آرایشی و زیبایی و مراقبت از پوست و مو فعالیت می کنند. مخاطبین بیوتی بلاگرها اغلب خانم ها هستند پس یک بیوتی بلاگر باید بتواند این گروه از مخاطبین را با آموزش های بروز همراه خود کند.

  • فشن بلاگر (Fashion Blogger)

بلاگر فشن با اشتراک گذاری عکس و ویدئو در زمینه استایل و مد و فشن، لباس و پوشاک فعالیت می کند. رنگ های مناسب هر فصل، برندها، مناسب ترین پوشش ها برای افراد و… موضوعاتی هستند که یک بلاگر مد اطلاعات روز را در اختیار فالورهایش قرار می دهد.

  • بلاگر سفر و گردشگری (travel blogger)

این نوع بلاگر کیست؟ بلاگر سفر در زمینه گردشگری و سفر برای علاقمند سفر و گردش و تجربیات جذاب گردشگری در طبیعت مانند کوهنوردی و کویرنوردی یا برپایی کمپ، تصویر و ویدئو به اشتراک می گذارد.

  •  بلاگر غذا و خوراک ( Food Blogger)

بلاگر در زمینه غذا معمولا به رستوران های مختلف سر می زند و تجربیات خود را با مخاطبش به اشتراک می گذارد. یا آموزش آشپزی را در صفحات خود قرار میدهند و عاشقان آشپزی را جذب می کنند.

  •  بلاگر اقتصادی (Economy Blogger)

بلاگر اقتصادی کیست؟ کسی است که دغدغه مالی دارد و مخاطبین آنها افرادی هستند که کسب و کار و امور مالی را دنبال می کنند.

  •  بلاگر گیمر (Video Game Blogger)

بلاگرهای گیمر عاشق بازی های کامپیوتری یا کنسول های خاصی اند و به دلیل مهارتی که در بازی پیدا کرده اند می توانند آموزش ها ی بازی را برای دیگران به اشتراک بگذارند.

  • بلاگر طنز (Intertainment influencer)

ویدئو های طنز مخاطبین زیادی دارد به همین دلیل بلاگرهای طنز بسیار زیادند. بلاگر طنز باید مهرت طنزپردازی داشته باشد و معمولا برای تبلیغات در هر کسب و کاری از بلاگرهای طنز استفاده می شود.

  •  بلاگر دکوراسیون (interior blogger)

بلاگر دکوراسیون در زمینه استایل و دکوراسیون داخلی منازل و ادارات فعالیت می کنند و ممکن است که یک تیم اجرایی برای سفارشات دریافتی داشته باشد.

  • بلاگر خودرو (car influenster)

عاشقان خودرو می توانند به عنوان بلاگر خودرو فعالیت کنند. مدل های قدیمی یا روز دنیا را بررسی کنند. یا در زمینه تعمیرات خودرو با انواع ویدئو و عکس  آموزش های مختلف خودوریی داشته باشند

  • بلاگر کودک(Baby Blogger)

بلاگرهایی که معمولا مادران هستند با اشتراک گذاری ویدئوهای کودکان خود یا اشتراک گذاری تجربیاتشان فعالیت می کنند. بلاگر کودک در ایران خودمان هم بسیار رواج دارد.

  •  بلاگر لایف استایل(Blogger Lifestyle)

ثبت روزمره های زندگی و اشتراک گذاری تجربیات و دانسته های خود کاری است که یک بلاگر لایف استایل انجام می دهد.بلاگر لایف استایل موضوع خاصی را مدنظر ندارد و هدف آن بیشتر انتشار تجربیات شخصی فرد است.

  •  بلاگر هنری (Artistic Blogger)

بلاگر هنری کیست؟ مثلا یک بلاگر نقاشی یا بلاگر موسیقی بلاگرهایی هستند که هنر خود را به مخاطب عرضه می کنند ، نمونه کارها را به نمایش می گذارند یا آموزش می دهند. برای آشنایی با یک بلاگر موسیقی کافیست هشتگ #سه تار را در اینستاگرام سرچ کنید!

  • بلاگر کشاورزی یا گل و گیاه(Agriculture Blogger)

بلاگر گل و گیاه و کشاورزی معمولا آموزش کاشت و نگهدار ی گیاهان آپارتمانی یا آشنایی با گلخانه ، باغداری و … را به اشتراک می گذارند.

  • بلاگر کتابخوانی (Book Blogger)

معرفی، نقد و بررسی، خلاصه کتاب، بررسی پرفروش ترین یا بروزترین کتاب ها از فعالیت هایی است که یک بلاگر کتاب انجام می دهد.

  • بلاگر ورزش(Sports Blogger)

انجام حرکات نمایشی، بررسی مسابقات و رویدادهای مختلف ورزشی، معرفی ورزشکاران و آموزش تکنیک های ورزشی کارهایی است که یک بلاگر ورزشی انجام می دهد.

  • بلاگر تکنولوژی و گجت (Technology Blogger)

نقد و بررسی، آنباکسینگ، اخبار و آموزش تکنیک ها و استفاده از تکنولوژی شرکت در نمایشگاه های دیجتالی اقداماتی هستند که یک بلاگر حیطه تکنولوژی انجام می دهد.

بلاگر هنری چیست؟

اصطلاحات رایج بلاگری چیست؟

✔️ تولید محتوا: ایجاد مطالب متنی، تصویری یا صوتی با هدف و موضوع خاص را تولید محتوا می گویند.

✔️ اینفلوئنسر Influencer : در لغت به معنای تاثیر گذار است. یک اینفلوئسر در میان مردم محبوبیت و شهرت دارد و نظراتش برای بقیه مورد توجه است.

✔️ ویدیو مارکتینگ: ایجاد محتوای ویدئویی با هدف معرفی محصول و جذب مشتری

✔️ اینفلوئنسر مارکتینگ: استفاده از قدرت جذب مخاطب توسط اینفلوئنسر که معمولات به صورت ویدئویی برای معرفی محصول به کار می رود.

✔️ وایرال(viral): محتوای جذاب پر مخاطبی که مانند ویروس دست به دست می شوند. (وایرال در لغت به معنی ویروس است)

✔️ واینر: واین شبکه اجتماعی ست که دیگر فعال نیست و اکنون واینر به کمدین شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و یوتیوب گفته می شود.

چگونه بلاگر شویم؟

حالا که متوجه شدیم بلاگر کیست، شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که با این تعداد بلاگر های زیاد آیا من می توانم یک بلاگر موفق شوم؟

در هر کاری رقبای سرسخت وجود دارد و هر شخصی می تواند از بین میلیون ها کاربر شبکه های اجتماعی، مخاطبان خاص خودش را جذب کند، کافیست که با آموزه های خود اعتماد کاربران را جذب کند و با ایده پردازی های جدید محبوب باقی بماند.

چگونه یک بلاگر موفق شویم؟

یک بلاگر موفق به اعتماد به نفس، فن بیان بالا، ایده پرداز، خلاق، آشنایی به عکاسی و فیلمبرداری، آشنایی به نرم افزارهای مورد نیاز مانند camtasia برای ویندوز و نرم افزار inshot برای موبایل، آشنایی با کیفیت و سایز تصاویر و ویدئو ها، روابط اجتماعی بالا و هر مهارتی که منجر به ارتباط موثر با مخاطب می شود نیاز دارد. مهارت های تولید محتوا برای یک بلاگر اهمیت زیادی دارند.

مراحل بلاگری چیست؟

برای اینکه بلاگر شوید باید مراحل زیر را طی کنید.

  1. ابتدا علاقه خود را مشخص کنید، اگر بدنبال موضوعی غیر از علاقه خود بروید بعد از مدتی برای شما کسل کننده و بی معنی بنظر می رسد.خلاصه اینکه  باید عاشق کار خود باشید.
  2. حوزه های مختلف و میزان درآمد آن ها را بررسی کنید. بلاگر هنری، بلاگر لایف استایل، بلاگر اقتصادی و …. حوزه های مختلفی هستند که بلاگرهای زیادی در آن ها فعالیت دارند. تخصص خود، میزان فعالیت مورد نیاز و روش های کسب درآمد در آن حوزه را بررسی کنید
  3. شبکه اجتماعی مورد نظر خود را انتخاب کنید. در ایران اینستاگرام پرطرفدارترین شبکه اجتماعی است بنابرین برای شروع می تواند گزینه خوبی باشد. یوتیوب و تلگرام هم علیرغم فیلتر بودن برای شناخته شدن شما و به کسب درآمد رسیدن بسیار موثر هستند. هر چند همانطور که گفتیم  ایجاد وبسایت شخصی خودتان ضروری است.
  4. ساخت وب سایت، از آنجایی که هر چند سال یک بار یک شبکه اجتماعی محبوب می شود و محبوبیت آن پایدار نیست و یا اینکه ممکن است کلا از دسترس شما خارج شود پیشنهاد ما این است که از یک پلتفرم مطمئن و آسان و ارزان مانند سیستم مدیریت محتوا مانند وردپرس استفاده کنید و کنترل کامل آن را برای کسب و کار خود بر دست بگیرید.

راه اندازی وبسایت یکی از اقدامات در شروع بلاگری

پس از شروع کار بلاگری، راه اندازی یک وبسایت یکی از اقداماتی است که باید انجام دهید تا در صورت مسدود شدن شبکه های اجتماعی با قرار دادن یک بکاپ از فعالیت های خود سرمایه مالی و زمانی خود را حفظ کرده باشید. نصب وردپرس بسیار ارزان و مقرون بصرفه است ( کمتر از چندصد هزار تومان). این هزینه صرف خرید هاست و دامنه و خرید قالب ها یا افزونه های دلخواه وردپرس می شود. برای راه اندازی سایت فقط سه قدم نیاز است:

  1. در اولین قدم باید نام دامنه را انتخاب کرده و دامنه مناسبی را بخرید. برای انتخاب نام دامنه مناسب باید مجموعه ای از نکات را رعایت کنید.
  2. باید هاست متناسب با نیاز خود خریداری کنید. برای خرید هاست می توانید راهنمای خرید هاست برای وردپرس را ببینید.
  3. بعد از اتصال هاست به دامنه باید اقدام به نصب قالب وردپرس کرده و سپس تولید محتوا را شروع کنید.

شما با راه اندازی وبسایت می توانید مخاطبین خاص خود را در بستر وب نیز داشته باشید و محتوایی که در شبکه های اجتماعی قرار می دهید را در وب سایت خود نیز منتشر کنید و برای همیشه محفوظ نگه دارید.

بلاگر کیست؟ کسب درآمد از بلاگری

کسب درآمد از بلاگری

بلاگری یکی از شغل های پردرآمد دنیاست. حالا شاید بپرسید درآمد بلاگرها از کجاست؟ حیات بلاگرها به تولید محتوا وابسته است و هر چه بهتر و بیشتر تولید محتوا کنند درآمد بالاتری هم خواهند داشت. درآمد بلاگرها به عواملی مانند تعداد فالوور، میزان بازدید پست و استوری ها و میزان تعامل فالوورها با بلاگر بستگی دارد.

بلاگری در سال های اخیر به یک صنعت تبدیل شده و جدیدا در کشور ما هم برای بلاگرها مالیات در نظر گرفته می شود. در واقع یکی از دلایل مهم علاقه همه به بلاگر شدن در کنار کسب شهرت، درآمد آن است. یکی از مزیت های کسب درآمد از طریق بلاگری سرمایه نزدیک به صفر مورد نیاز برای شروع است که می تواند منجر به درآمدهای میلیونی از اینستاگرام و یوتیوب باشد. در ادامه محل درآمد بلاگرها را آورده ایم.

کسب درآمد از بلاگری اینستاگرام و سایر شبکه های اجتماعی

هر کدام از روش هایی که در ادامه عنوان شده می تواند شما را به کسب درآمد برساند و با کسب مهارت و تجربه در هر مورد می توانید به درامد موردنظر خود برسید.

  • همکاری در فروش دیجی کالا با اینستاگرام
  • حق اشتراک
  • محتوای اسپانسری
  • فروش محصولات از طریق پیج اینستاگرام و سایت
  • برگزاری رویداد
  • سفر و گردشگری. برای گسترش صنعت گردشگری یک کشور و یا جذب توریست.
  • مشاوره و مربی گری در همه زمینه ها
  • برگزاری همایش
  • محتوای سفارشی
  • نمایش تبلیغات. تبلیغ خدمت، تبلیغ محصول، تبلیغ پیج های اینستاگرام.
  • تولید محتوا در یوتیوب

اشاره به این نکته ضروری است که هیچ درآمدی بدون وقت و انرژی و کسب مهارت بدست نخواهد آمد و بلاگری برخلاف آنچه بنظر می رسد نیاز به پیگیری و فعالیت 24 ساعته دارد. برای رسیدن به درآمدزایی باید صبور بود تا جایگاه مورد نظر خود را بدست آورید و ایده های موردنظرتان اجرایی شود.

دسترسی راحت تر به اینترنت و شبکه های اجتماعی باعث شده تا بلاگری به عنوان یک شغل پردرآمد مورد توجه قرار گرفته بگیرد، در این مقاله ما در مورد بلاگری و اینکه بلاگر کیست صحبت کردیم. ممکن است خود شما یک بلاگر باشید در اینصورت تجربیات خود را با ما در میان بگذارید و یا اگر قصد بلاگر شدن دارید به نظر شما چه نکات دیگری وجود دارد که لازم است بدانید؟

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
سایت های همکاری در فروش ایرانی
در سال های اخیر بسیاری از وب سایت های ایرانی امکان افیلیت مارکتینگ یا سیستم همکاری در فروش را در سایت خود ایجاد کرده اند. افیلیت مارکتینگ یک سیستم کسب درآمد است و افراد در صورت انتخاب درست محصول و تبلیغ موثر می توانند درآمد ماهیانه داشته باشند. مزیت سیستم های همکاری در فروش این است که نیاز به ...
بنر
کسب درآمد با گوشی با 12 ایده کاربردی
کسب درآمد با گوشی با وجود تعداد بالای استفاده کنندگان از موبایل یک روش پردرآمد است بیش از ۶۰% ترافیک اینترنت دنیا از طریق گوشی‌های هوشمند مصرف می‌شود؛ این یک فرصت بالقوه برای شماست و می‌توانید در آرایشگاه، اتاق انتظار پزشک، خانه یا حتی در اتوبوس با گوشی که در دست دارید درآمد کسب کنید. در ادامه ...
بنر
44 ایده خلاقانه برای راه‌اندازی سایت فروشگاه اینترنتی
با افزایش خرید اینترنتی در ایران یک فرصت عالی راه اندازی کسب و کار، داشتن یک سایت فروشگاهی است. اگر به دنبال کسب درآمد بالا و یافتن بهترین ایده برای راه اندازی سایت فروشگاهی هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید. احتمالا یک ایده برای آنلاین شاپ در این مقاله پیدا می کنید.
بنر
9 روش کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی
یکی از شغل‌هایی که امکان گرفتن پروژه به صورت دلاری و کسب درآمد بالا دارد، برنامه نویسی است. اگر می‌خواهید درآمدتان را 50 برابر کنید در این مقاله همراه ما باشید تا روش‌های کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی را معرفی کنیم.
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.