ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
کسب درآمد

سایز و ابعاد استوری و پست اینستاگرام

اینستاگرام یکی از شبکه های اجتماعی پر مخاطب است که کاربران می توانند از طریق تصاویر، ویدئوها، استوری و IGTV جذاب و با کیفیت با یکدیگر تعامل برقرار کنند. این مساله به ویژه برای کسب و کارها در سال های اخیر سود و درآمد زیادی را داشته است. بنابراین کیفیت و سایز تصاویر استوری، پست و IGtv تاثیر زیادی در ایجاد یک تجربه کاربری خوشایند دارد. در این مقاله یک راهنما برای تعیین سایز ها و ابعاد مناسب برای حفظ کیفیت و وضوح تصاویر و ویدئو در اینستاگرام ارائه می کنیم.

7
12 خرداد 1400
آخرین بروزرسانی: 20 اسفند 1402

استوری، پست و لایو اینستاگرام قابلیت هایی هستند که کاربران از آنها برای به اشتراک گذاری ویدئو و عکس استفاده می کنند. اینستاگرام کاربران را به استفاده از سایز استوری خاصی محدود نکرده است اما از آنجایی که استوری و پست، همه صفحه نمایش موبایل را می پوشاند بهتر است سایز استانداردی داشته باشند تا تجربه کاربری بهتری برای بازدیدکنندگان رقم بزنند. یکی از نکات موثر در افزایش بازدید استوری اینستاگرام طراحی و یا عکسبرداری با کیفیت و مناسب است نکته دیگر این است که بهتر است سایز و ابعاد استوری اینستاگرامتان ایده آل باشد. در این مقاله می خواهیم درباره سایز استوری اینستاگرام، سایز پست و ویدئو صحبت کنیم تا بتوانید با ابعاد و اندازه استوری استاندارد به افزایش فالوور اینستاگرام کمک کنید.

⚠️ ارسال تصاویر با سایز نامناسب در اینستاگرام می تواند کیفیت آن ها را کاهش دهد. برای اینکه سایز تصاویر را با حفظ کیفیت تغییر دهید به مقاله تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت مراجعه کنید.

تصاویر این مقاله را برای بخاطر سپردن سایز استوری اینستاگرام و ابعاد پست اینستاگرام ذخیره و اشتراک گذاری کنید.

سایز پست اینستاگرام

سایز انواع پست اینستاگرام بهتر است در سایز ایده آل بار گذاری شود. اگر سایز عکس از اندازه ایده آل بیشتر شود اینستاگرام بطور خودکار عکس را فشرده می کند و این فشرده سازی بر کیفیت تصویر تاثیر می گذارد. در عکس های کمتر از 320px * 320px هم تصاویر کشیده می شوند و کیفیت تصویر کم می شود. پس انتخاب اندازه ایده آل عکس برای حفظ کیفیت و محتوای عکس بسیار مهم است.

برای دانلود پست و استوری مقاله دانلود از اینستاگرام را مطالعه کنید.

✔️ اندازه استاندارد پست مربعی (square) در اینستاگرام

پست مربعی بیشترین استفاده و کاربرد را در اینستاگرام دارد. سایز عکس مربعی در اینستاگرام باید به نسبت 1:1 باشد تا گوشه های تصویر در پست منتشر شده حذف نشده باشند. بهتر است تصاویر را با سایز 1080px * 1080px بارگذاری کنید، اینستاگرام آنها را به سایز 600px در 600px تبدیل می کند اما کیفیت آنها کم نمی شود که بتوانید از آن ها در پلتفرم های دیگر هم با بیشترین رزولوشن استفاده کنید.

  • سایز ایده آل: 1080px * 1080px
  • حداقل سایز: 320px * 320px

سایز پست مربعی در اینستاگرام

 

✔️ سایز پست افقی (Landscape) در اینستاگرام

در تصاویر افقی حداقل ارتفاع تصویر خود را 1080px در نظر بگیرید تا کیفیت عکس شما بعد از انتشار کاهش پیدا نکند.

  •  سایز ایده آل:  1080px* 608px با نسبت ابعاد 1.91:1
  • سایز  1080px* 1350pxنیز برای پست های افقی مناسب است زیرا بعد از فشرده سازی فایل تان توسط اینستاگرام 
  • یز 1080px * 1920px و نسبت ابعاد 16:9 هم می توان سایز پست اینستاگرام را تعیین کرد اما اطراف آن حاشیه سفید ایجاد می شود.

سایز پست افقی در اینستاگرام

 

✔️ سایز پست عمودی (Portrait) در اینستاگرام

پست عمودی در اینستاگرام باید با نسبت 4:5 باشد. سایز ایده آل 1080px * 1350px با نسبت ابعاد 4:5 است که بهترین رزولوشن را برای اینستاگرام ایجاد می کند.

 

عکس عمودی (Portrait) اینستاگرام

✔️ سایز عکس پروفایل اینستاگرام

عکس پروفایل شما با ابعاد 1:1 بصورت دایره برش می خورد، پس مطمئن شوید که عناصر اصلی عکس در وسط آن قرار داده شده باشند.

  • بهترین ابعاد و سایز عکس پروفایل در اینستاگرام: 110px * 110px
  • حداکثر اندازه: 180px * 180px

سایز استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام یکی از امکانات پرطرفدار این شبکه اجتماعی است. با استوری اینستاگرام به راحتی می توانید تصاویر ویدئوهای کوتاه را با مخاطبان به اشتراک بگذارید که پس از 24 ساعت به صورت خودکار حذف می شوند. در هر صورت با توجه به اینکه بیش از 500 میلیون کاربر روزانه از استوری اینستاگرام برای به اشتراک گذاری تصاویر و ویدئوهای خود استفاده می کنند. بنابراین سایز استوری اینستاگرام در میزان موفقیت شما برای افزایش بازدید استوری هایتان تاثیر مثبت دارد. ابعاد استوری اینستاگرام نامناسب باعث می شود کاربران از صفحه شما تجربه ناخوشایندی داشته باشند و استوری های شما را بدون اینکه به انتها برسد، رد کنند. شاید سوال شما این باشد که بهترین سایز استوری اینستاگرام چقدر است؟

استوری ها برخلاف پست ها و لایو های اینستاگرام که معمولا با برنامه ی قبلی بارگزاری می شوند می توانند در زمان های مختلف جذب مخاطب کنند. استوری بر اساس رزولوشن دستگاه موردنظر مشخص می شود ولی بهتر است از اندازه ایده آل استفاده کنید تا با برش های اینستاگرام روبرو نشوید.

✔️ رزولوشن استوری اینستاگرام

نکته دیگری که برای استوری اینستاگرام باید به آن توجه کنید وضوح تصویر یا همان Resolution است. بهتر است وضوح تصویر در اینستاگرام (900 * 1600 یا 720 * 1280) باشد زیرا این مساله کمک می کند استوری ها با سرعت بیشتر به کاربران نمایش داده شده و لود شوند. وضوح تصویر نباید کمتر از 600*1067 باشد زیرا ممکن است کیفیت تصاویر کمتر شود زیرا باعث می شود کیفیت تصاویر شما کم شود.

مجموعه نکاتی را که درباره سایز استوری گفتیم در چند خط برای شما آورده ایم:

  • ابعاد استوری اینستاگرام  1080px * 1920px است.
  • ابعاد استوری اینستاگرام به نسبت 9:16 است.
  • حداکثر حجم تصاویر باید 30 مگابایت باشد.
  • حداکثر حجم ویدئوها باید 4 گیگابایت باشد.
  • اندازه استوری اینستاگرام

سایز استوری اینستاگرام

choosearea

اگر بخواهید سایز استوری در اینستاگرام را از پیکسل به سانتی متر تبدیل کنید و سایز را با سانتی متر قرار دهید، اگر سایز استوری اینستاگرام به سانتی متر تبدیل کنید عرض آن ۵۰.۶۱  و طول ۲۸.۴۶ می شود.

اگر نسبت سایز استوری های شما از 9 به 16 بیشتر نباشد موجب زوم شدن و افت کیفیت تصویر می شود.

✔️ سایز کاور هایلایت استوری

2 سال بعد از معرفی استوری توسط اینستاگرام، این شبکه اجتماعی از قابلیت هایلایت رو نمایی کرد تا بتوانید استوری هایی که بعد از 24 ساعت حذف می شوند را در بخش هایلایت های پروفایل تان قرار دهید. کاور هایلایت استوری باید مربع باشد و سایز استاندارد آن 180px * 180px است، در تصویر نمونه ما سایز 150px * 150px را نمایش داده ایم.

  • سایز هایلایت اینستاگرام : 180px * 180px با نسبت ابعاد 1 به 1

سایز هایلایت استوری اینستاگرام

در صورتی که می خواهید اکانت اینستاگرام خود را پاک کنید مقاله آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام را مطالعه کنید.

سایز پست ویدئویی اینستاگرام

ویدئو ها به صورت استوری، پست و IGTV و ریلز اینستاگرام اشتراک گذاری می شوند. مدت زمان یک استوری 15 ثانبه و یک پست ویدئویی بین سه تا 60 ثانیه است. ویدئو های igtv هم باید بین 15 ثانیه و 10 دقیقه باشند. حداکثر اندازه فایل قابل بارگزاری 4 گیگا بایت است. فیلم های ویدئویی در زمان آپلود فشرده می شوند برای بارگذاری آنها از حداکثر رزولوشن مجاز استفاده کنید تا وضوح ویدئو خود را حفظ کنید.

MP۴ یا MOV بهترین قالب های ویدئو اینستاگرام هستند.

✔️ اندازه ویدیوهای مربعی در اینستاگرام

اگر می خواهید به سرعت توجه مخاطب را جلب کنید از ویدئو های مربعی استفاده کنید.

  • سایز ایده آل: 1080px * 1080px

سایز ویدئو مربع اینستاگرام

✔️ سایز ویدیوهای افقی در اینستاگرام

ویدئو هایی که از قبل ضبط شده اند معمولا افقی هستند و شما با اضافه کردن خلاقیت خود ویدئو ها را بصورت افقی بارگزاری کنید.

  • سایز ایده آل: 1080px * 608px

سایز ویدیوهای افقی اینستاگرام

✔️ سایز ویدیوهای عمودی در اینستاگرام

در این نوع ویدئو ها بدلیل ارتفاع بیشتر میتوانید از فضای اضافی که در اختیار شما قرار میدهد استفاده کنید و اطلاعات موردنظر خود را وارد کنید.

  • سایز ایده آل: 1080px * 1350px

سایز ویدیوهای عمودی اینستاگرام

✔️ سایز igtv در اینستاگرام

هرگاه ویدئو های شما طولانی تر از یک دقیقه است از ویدئو های IGTV استفاده کنید. در IGTV  هم فیلم عمودی و هم فیلم افقی را میتوان قرار داد.

  • سایز ایده آل: سایز 1080px * 1920px
  • سایز ایده آل کاور عکس 654px * 420px با نسبت ابعاد ۱:۱.۵۵
  • فیلم های عمودی IGTV : با نسبت ابعاد ۴:۵ و ۹:۱۶
  • فیلم های افقی IGTV : با نسبت ابعاد ۵:۴ و ۱۶:۹

سایز ایده آل کاور عکس اینستاگرام

✔️ سایز ویدئو ریلز در اینستاگرام

قابلیت جدید اینستاگرام در رقابت با تیک تاک است و امکان تولید محتوای ویدئویی کوتاه 3 تا 15 ثانیه ای را ایجاد می کند یا ویدیوهای ضبط شده را قابلیت ریلز به اشتراک می گذارد.

  • سایز ایده آل: 1080px * 1920px  با نسبت ابعاد 9:16
  • سایز  1080 در 1080 با نسبت ابعاد 1:1،پیکسل
  • سایز 1080 در 1350 با نسبت ابعاد 4:5 پیکسل

سایز لایو اینستاگرام

در لایو اینستاگرام امکان تغییر دستی سایز را ندارید و با توجه به کیفیت تصویر شما خود اینستاگرام در مورد سایز آن تصمیم میگیرد!

بنابر آنچه گفته شد سایز استوری، ابعاد استوری اینستاگرام، سایز پست اینستاگرام، ابعاد فیلم در اینستاگرام و دانستن سایز استاندارد فیلم و سایز استاندار کاور ویدئو در اینستاگرام می تواند بر کیفیت کار شما و حتی میزان جذب مخاطب برای کسب و کار شما تاثیر مستقیم بگذارد. لیستی از بیشتر سایزهای مورد نیاز اینستاگرام را برای شما آماده کرده ایم تا ذخیره کنید و در صورت نیاز استفاده کنید.

سایز پست اینستاگرام

جدول سایز و نسبت ابعاد تصاویر و ویدئو های اینستاگرام

در جدول زیر در یک نگاه همه مواردی که درباره سایز استوری اینستاگرام، سایز پست اینستاگرام و ویدئوها گفتیم را می توانید مشاهده کنید.

نوع محتوا نسبت سایز
تصویر مربعی پست  1:1 1080 * 1080
تصویر افقی پست 1.91:1 1080 * 608
تصویر عمودی پست 4:5 1080 * 1350
عکس پروفایل 1:1 360 * 360
استوری 9:16 1080 * 1920
کاور هایلایت استوری 1:1 180 * 180
کاور عکس igtv 9:16 420 * 654
پست ویدئو مربعی 1:1 1080 * 1080
پست ویدئو افقی 9:16 1080 * 608
پست ویدئو عمودی 1:1 1080 * 1350
ویدئو ریلز(Reels) 9:16 1080 * 1920

چه سایز و ابعاد دیگری را در ساخت پست های اینستاگرام امتحان کرده اید و نتیجه آن رضایت بخش بوده است؟ آیا تا بحال تاثیر کیفیت تصاویر و ویدئو هاتون را در جذب مخاطب و تعداد لایک و کامنتهاتون دیدید؟ تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
سایت های همکاری در فروش ایرانی
در سال های اخیر بسیاری از وب سایت های ایرانی امکان افیلیت مارکتینگ یا سیستم همکاری در فروش را در سایت خود ایجاد کرده اند. افیلیت مارکتینگ یک سیستم کسب درآمد است و افراد در صورت انتخاب درست محصول و تبلیغ موثر می توانند درآمد ماهیانه داشته باشند. مزیت سیستم های همکاری در فروش این است که نیاز به ...
بنر
کسب درآمد با گوشی با 12 ایده کاربردی
کسب درآمد با گوشی با وجود تعداد بالای استفاده کنندگان از موبایل یک روش پردرآمد است بیش از ۶۰% ترافیک اینترنت دنیا از طریق گوشی‌های هوشمند مصرف می‌شود؛ این یک فرصت بالقوه برای شماست و می‌توانید در آرایشگاه، اتاق انتظار پزشک، خانه یا حتی در اتوبوس با گوشی که در دست دارید درآمد کسب کنید. در ادامه ...
بنر
9 روش کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی
یکی از شغل‌هایی که امکان گرفتن پروژه به صورت دلاری و کسب درآمد بالا دارد، برنامه نویسی است. اگر می‌خواهید درآمدتان را 50 برابر کنید در این مقاله همراه ما باشید تا روش‌های کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی را معرفی کنیم.
بنر
دانلود رایگان نمونه طرح توجیهی استارت آپ
داشتن یک کسب و کار بسیار شیرین است. میتوانیم افراد زیادی را در اقوام و آشنایان ببینیم که بواسطه کسب و کارشان به آرزو ها و رویاهای شیرین خود رسیده اند. اگر شما هم به فکر شروع و رشد کسب و کار خود افتاده اید و قصد دارید در یکی از شتاب دهنده ها عضو شوید یا در جلسات جذب سرمایه گذار شرکت کنید، حتما ...
7 دیدگاه
sana moradi
sana moradi
09 شهریور 1401 10:51

سلام وقت بخیر
ممنون از مطلب مفیدتون. با همین سایزی که عنوان کردید تو فوتو شاپ از تصویر خروجی گرفتم ولی وقتی میذارم توی استوری یه بخشش رو نشون نمی ده..علت چیه؟

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
10 شهریور 1401 08:40

سلام
این مشکل تو بعضی از گوشی‌ها پیش میاد که ممکنه براتون از بالا و پایین تصویر کامل نباشه برای اینکه این مشکل را رفع کنید بهتره طراحی در بخش بالا و پایین را نادیده بگیرید که این مشکل پیش نیاد و بهتره متن و عکس ها را با حاشیه فاصله بدید.

آیا مفید بود ؟
BaranDesign
BaranDesign
24 تیر 1400 10:39

چ قدر دنبال این ابعاد ها گشتم.......
ممنون از مقاله کامل و جامعی که نوشتید عالی بود

آیا مفید بود ؟
0
ندا صادقیان
ندا صادقیان
27 تیر 1400 09:11

خوشحالیم که مورد رضایت شما قرار گرفته

آیا مفید بود ؟
Salmah
Salmah
14 خرداد 1400 22:15

ممنون از مقاله جامع و کاربردی اتون
خیلی خوبه که تمامی مواردی که برای سایز تصاوبر ایستا نیاز هست را به صورت کامل و تصویری گفتید.

آیا مفید بود ؟
0
گستران وب
گستران وب
16 خرداد 1400 15:50

بسیار عالی بود :)

آیا مفید بود ؟
محبوبه حیدری
محبوبه حیدری
17 خرداد 1400 15:21

خوشحالیم مورد توجهتون بوده.

آیا مفید بود ؟