ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
کسب درآمد

حل مشکل زوم شدن استوری در اینستاگرام

گاهی در اینستاگرام مشکلاتی بوجود می آید که باعث می شود تا بدنبال راه حل بگردیم. مشکل بزرگ شدن تصویر در استوری اینستاگرام یکی از آن هاست. چرا عکس در استوری زوم می شود؟ علت بزرگ شدن استوری اینستاگرام چیست؟ در این مقاله راه حل مشکل زوم شدن استوری در اینستاگرام را بررسی می کنیم.

4
26 مرداد 1400
آخرین بروزرسانی: 25 فروردین 1403

اینستاگرام از محبوب ترین پلتفرم های شبکه های اجتماعی است و بیش از 1 میلیارد کاربر فعال ماهانه در سراسر جهان دارد. یکی از جذاب ترین امکانات اینستاگرام بخش استوری است و طبق امار استفاده از استوری در 8 ماه به 500 میلیون در روز رسید،استوری گذاشتن باعث افزایش فالوور اینستاگرام می شود . اما ممکن است خیلی از افراد در هنگام استوری گذاشتن دچار مشکلات شوند که ما در این مقاله حل مشکل زوم شدن استوری در اینستاگرام و استاندارد های استوری اینستاگرام، راه حل مشکل بزرگ شدن صفحه اینستاگرام از طریق معرفی سایت و در نهایت مشکل برعکس شدن استوری اینستاگرام صحبت می کنیم.

مشکل بزرگ شدن استوری در اینستاگرام

در بعضی از گوشی های هوشمند جدید به دلیل صفحه نمایش های بلندتر نسبت ابعاد استاندارد تصاویر به هم می ریزد. اگر ابعاد تصویر استوری از نسبت مورد قبول instagram برای صفحه نمایش یعنی 9 در 16 بیشتر نباشد، اینستاگرام به صورت خودکار نسبت ابعاد تصویر را تنظیم می کند به همین دلیل مشکل زوم شدن استوری در اینستاگرام برای ما به وجود می آید.

برای روش های دانلود استوری، ریلز، IGTV، پست و عکس پروفایل، مقاله دانلود از اینستاگرام را مطالعه کنید.

استانداردهای استوری اینستاگرام

اندازه توصیه شده برای تصاویر استوری اینستاگرام به صورت تمام صفحه با محتوای 1080px در 1920px یعنی نسبت تصویر 9:16 است. این امر هم در مورد عکس ها و هم در مورد فیلم ها صدق می کند. تصاویر به مدت پنج ثانیه و فیلم ها با افزایش 15 ثانیه ای نمایش داده می شوند. اینستاگرام از فرمت های فایل تصویری  PNG و JPG پشتیبانی می کند و اندازه تصویر استوری اینستاگرام شما باید کمتر از 30 مگابایت باشد.

✅ چک لیستی از تمام مواردی که در استوری باید رعایت کرد. قبل از بارگزاری هر استوری مطمئن شوید که آن ها را رعایت کرده اید:

  • قبل از بارگذاری از کیفیت بالای محتوای خود اطمینان حاصل کنید. اینستاگرام تصاویر را در حین بارگذاری فشرده می کند و اگر شما از تصاویر بی کیفیت استفاده کنید تصاویر پیکسلی و بدی خواهید داشت.
  • قبل از افزودن تصاویر خود به اینستاگرام، مطمئن شوید که وضوح تصویر آنها حداقل 72 ppi است.
  • اندازه، شکل و نسبت ابعاد مناسب را بارگذاری کنید. اگر عکس های افقی دارید که با ابعاد متناسب نیست، اینستاگرام عکس های شما را برش می دهد، روی محتوا بزرگنمایی می کند یا آن را کوچک می کند. بنابراین در تغییر سایز عکس برای اینستاگرام دقت کنید که نسبت ابعاد 9:16 را رعایت می کنید.
  • از برنامه های ویرایش عکس استفاده کنید. برنامه های ویرایش عکس می توانند به شما در کنترل کیفیت استوری های شما کمک کنند و  همیشه از ابعاد مناسب استفاده کنید.
  • قبل از ارسال عکس ها و فیلم های خود از عمودی بودن آنها اطمینان حاصل کنید. اگر محتوا جهت عمودی ندارد، در عوض آن را به عنوان یک پست معمولی با نسبت 4: 5 منتشر کنید.
  • حجم فایل کمتر از 30 مگابایت باشد. به اندازه فایل خود توجه داشته باشید؛ اینستاگرام فقط تا 30 مگابایت را می پذیرد.
محصول پیشنهادی
بنر
افزونه Woostory، افزونه استوری محصولات ووکامرس مشابه اینستاگرام وو استوری
دسته بندی : افزونه فروشگاهی
93
فروش
80%
رضایت

راه حل مشکل بزرگ شدن صفحه اینستاگرام چیست؟

بطور کلی برای حل مشکلات برنامه هایی مانند اینستاگرام می توان دو راه حل کلی ارائه داد: اول بروز بودن اینستاگرام و دوم پاک کردن و نصب مجدد برنامه؛ معمولا در بعضی موارد نصب مجدد در حل مشکلات موثر است. برای مشکل بزرگ شدن صفحه اینستاگرام در استوری ها ما دو راه پیشنهاد می دهیم:

1.امکان تغییر سایز عکس و فیلم در آپدیت های اینستاگرام ایجاد شده است. کافیست برای ایجاد اندازه استاندارد سایز عکس در استوری با استفاده از کشیدن دو انگشت خود بر روی تصویر، عکس را از حالت زوم خارج کنید.

2. اگر از نسخه های قدیمی تر اینستاگرام استفاده می کنید، می توانید از برنامه ها، اپلیکیشن های موبایل یا سرویس های آنلاین ویرایش عکس استفاده کنید و سایز تصاویر را به نسب ابعاد استاندارد اینستاگرام تغییر دهید. برنامه های زیادی در ویندوز وجود دارد که می توانید برای تغییر سایز استفاده کنید اما جابجایی تصویر بین کامپیوتر و گوشی زمانبر و سخت است برای همین برای حل مشکل زوم اینستاگرام می توانیم از اپلکیشن ها یا وبسایت های آنلاین استفاده کرد. ما دو مورد از آن ها را به شما معرفی می کنیم.

  •  kapwing

سایت kapwing یکی از راه حل های پیشنهادی برای رفع مشکل زوم در استوری اینستاگرام است. Kapwing یک برنامه رایگان است که علاوه بر تنظیمات متعددی که در آن می توان بر روی تصاویر انجام داد، مشکل نسبت ابعاد را برای شما در سه مرحله ساده حل می کند:

مشکل بزرگ شدن تصویر در استوری اینستاگرام

1.دکمه start editing را بزنید و عکس را بارگذاری می کنید.

2.نسبت ابعاد  آن را در برنامه به 9: 16 تغییر می دهید.

3.تصویر را پس از انجام تنظیمات دلخواه اکسپورت کنید و در اینستاگرام ارسال می کنید.

رفع مشکل زوم شدن تصویر در استوری اینستاگرام

شما می توانید مستقیما به صفحه تغییر اندازه kapwing وارد می شوید. و به راحتی تصویر خود را resize و از امکانات دیگر ویرایش تصاویر و ویدئو استفاده کنید.

حل مشکل زوم شدن تصویر در استوری

Kapwing قابلیت اشتراک گذاری مستقیم در شبکه های اجتماعی را دارد. علاوه بر آن لینک اشتراک گذاری نیز در اختیار شما قرار می دهد.

حل مشکل زوم شدن استوری در kapwing

  • Square Pic

Square Fit نیز یک برنامه رایگان است، اما دارای نسخه پولی نیز هم هست که ویژگی های بیشتری را در اختیار شما قرار می دهد. کاربران iOS می توانند آن را در App Store پیدا کنند.

Square Pic در حل مشکل بزرگ شدن تصویر در استوری اینستاگرام

تغییرات عکس در این برنامه خیلی ساده و شبیه به خود اینستاگرام است. کافیست تصویر را بارگذاری کنید و گزینه های موجود در برنامه را تغییر دهید تا تصویر ایده آل خود را داشته باشید. شما می توانید مستقیما عکس خود را در شبکه های اجتماعی به اشتراگ بگذارید.

 مشکل زوم شدن استوری Square Pic
تنظیمات IGTV اینستاگرام

IGTV یا تلویزیون اینستاگرامی یک سرویس ویدئویی اینستاگرام است که محبوبیت زیادی پیدا کرده است. قبلا در اینستاگرام امکان آپلود ویدئوهای بالای یک دقیقه وجود نداشت ولی با این سرویس به راحتی می توان ویدئوهای طولانی را در اینستاگرام قرار داد. امکاناتی که IGTV دارد، عبارتند از:

  • عقب و جلو کردن ویدئو
  • دانلود ویدئو
  • امکان آپلود ویدئوی 60 دقیقه ای

چگونه igtv اینستاگرام را فعال کنیم؟

برای اینکه ویدئو های خود را در IGTV اینستاگرام قرار دهید می توانید از طریق خود اینستاگرام این کار را انجام دهید و یا از طریق نصب اپلیکیشن اینستاگرام آی‌جی‌تی‌وی ویدوئوهای خود را بارگذاری کنید. حتما توجه کنید که آخرین نسخه اینستاگرام را داشته باشید. طبق مراحل زیر ویدئوهای خود را بار گزاری کنید:

  • در ابتدا باید کانال ایجاد کنید، برای این کار کافی است در قسمت IGTV کلیک کنید و در قسمت تنظیمات creat channel را انتخاب کنید.
  • روی تصویر پروفایل خود بزنید (همان کاری که برای آپلود استوری انجام می دهید) و فیلم خود را انتخاب کنید.

برای حذف igtv اینستاگرام کافیست وارد قسمت IGTV شوید و روی سه نقطه کلیک کنید و آی جی وی تی را delete کنید.

چرا igtv پست نمیشود؟

حاالا ممکن است برای بعضی از کاربران مشکل پست شدن IGTV  وجود داشته باشد. برای رفع مشکل IGTV اینستاگرام باید چند مورد را رعایت کنید:

  • فرم ویدئو MP4
  • حداقل رزولوشن HD یا ۷۲۰P
  • مدت زمان ویدئو در پروفایل های شخصی از 15 ثانیه تا 10 دقیقه و حداکثر حجم 650 مگا بایت
  •  نسبت طول و عرض ۹:۱۶
  • بررسی سرعت و کیفیت اینترنت

تنظیمات اینستاگرام در آپدیت جدید

اینستاگرام هر سال تغییرات جدیدی را ارایه می کند، در آخرین آپدیت اینستاگرام در سال 2022  تغییرات زیر اعمال شده است.

  •  کپشن خودکار استوری ها مانند قرار دادن استیکر در کپشن
  • مخفی کردن تعداد لایک ها
  • اضافه شدن ریلز اینستاگرام
  • امکان خاموش کردن صدا یا تصویر در لایو در آپدیت جدید اینستاگرام
  • پاسخ به دایرکت با ویدئو یا عکس
  • به روز رسانی Reels اینستاگرام
  • امکان پین کردن پست‌ها

رفع مشکل برعکس شدن استوری اینستاگرام

اگر برای شما مشکل برعکس شدن استوری اینستاگرام وجود دارد به احتمالا زیاد اینستاگرام شما به زبان فارسی است . اینستاگرام زبانهای فارسی و عربی را از راست به چپ نمایش می دهد. برای رفع مشکل برعکس شدن استوری اینستاگرام بهتر است زبان  اینستاگرام خود را انگلیسی کنید.

ما در این مقاله به علت بزرگ شدن سایز استوری اینستاگرام پرداختیم و روش هایی را برای رفع مشکل زوم و بزرگ شدن عکس در اینستاگرام ارائه کردیم که مهم ترین آن رعایت استاندارد اندازه استوری های اینستاگرام یعنی 1080 پیکسل در 1920 پیکسل است و در ادامه به بررسی تنظیمات IGTV اینستاگرام و رفع مشکل برعکس شدن استوری اینستاگرام پرداختیم.امیدوارم که ایم مطلب به اندازه کافی برای شما مفید باشد. اگر نظری در این مورد دارید برای ما در دیدگاه مطرح کنید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
سایت های همکاری در فروش ایرانی
در سال های اخیر بسیاری از وب سایت های ایرانی امکان افیلیت مارکتینگ یا سیستم همکاری در فروش را در سایت خود ایجاد کرده اند. افیلیت مارکتینگ یک سیستم کسب درآمد است و افراد در صورت انتخاب درست محصول و تبلیغ موثر می توانند درآمد ماهیانه داشته باشند. مزیت سیستم های همکاری در فروش این است که نیاز به ...
بنر
کسب درآمد با گوشی با 12 ایده کاربردی
کسب درآمد با گوشی با وجود تعداد بالای استفاده کنندگان از موبایل یک روش پردرآمد است بیش از ۶۰% ترافیک اینترنت دنیا از طریق گوشی‌های هوشمند مصرف می‌شود؛ این یک فرصت بالقوه برای شماست و می‌توانید در آرایشگاه، اتاق انتظار پزشک، خانه یا حتی در اتوبوس با گوشی که در دست دارید درآمد کسب کنید. در ادامه ...
بنر
9 روش کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی
یکی از شغل‌هایی که امکان گرفتن پروژه به صورت دلاری و کسب درآمد بالا دارد، برنامه نویسی است. اگر می‌خواهید درآمدتان را 50 برابر کنید در این مقاله همراه ما باشید تا روش‌های کسب درآمد دلاری از برنامه نویسی را معرفی کنیم.
بنر
دانلود رایگان نمونه طرح توجیهی استارت آپ
داشتن یک کسب و کار بسیار شیرین است. میتوانیم افراد زیادی را در اقوام و آشنایان ببینیم که بواسطه کسب و کارشان به آرزو ها و رویاهای شیرین خود رسیده اند. اگر شما هم به فکر شروع و رشد کسب و کار خود افتاده اید و قصد دارید در یکی از شتاب دهنده ها عضو شوید یا در جلسات جذب سرمایه گذار شرکت کنید، حتما ...
4 دیدگاه
aytakkian
aytakkian
18 اسفند 1402 02:29

سلام من چند وقته که استوری های اینستاگرام فالوورام برای من زوم نشون میدن و نمیتونم ببینم استوری هاشونو راه حلش چیه؟ ممنون میشم بگین

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
22 اسفند 1402 11:07

سلام دوست عزیز لطفا اینستاگرامتون را اپدیت کنید و اخرین ورژن را نصب کنید احتمال مشکلتون رفع بشه

آیا مفید بود ؟
wptaban
wptaban
31 مرداد 1400 09:37

ممنون از این مقاله خوبتون
اگه میشه بیشتر آموزش های مرتبط با اینستاگرام بزارید

آیا مفید بود ؟
0
ندا صادقیان
ندا صادقیان
04 شهریور 1400 12:09

سلام
خوشحالیم که برای شما مفید بوده. حتما آموزش های بیشتری رو در آینده منتشر خواهیم کرد. اگر مطلب یا مشکل خاصی مد نظر دارید با ما در میان بذارید تا با توجه به نیاز شما آموزش ها را تدوین کنیم.

آیا مفید بود ؟