ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش ریلز اینستاگرام
نقد و بررسی

ریلز اینستاگرام چیست و چه تفاوتی بین پست و ریلز وجود دارد؟

اینستاگرام همواره برای حفظ کاربران قابلیت های زیادی را ارایه می دهد. یکی از قابلیت های عالی این پلتفرم اضافه کردن ریلز است، reels به شما این امکان را می دهد که به کسب و کار خود کمک کنید و مخاطبان خود را افزایش دهید. در این مقاله قصد داریم درباره ریلز اینستاگرام صحبت کنیم. همراه ما باشید.

6
22 شهریور 1401
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

در حال حاضر اینستاگرام فقط برای سرگرمی و تفریح نیست و به بستری برای کسب و کارهای آنلاین تبدیل شده که همین موضوع باعث شده تا همواره قابلیت‌های جدیدی به آن افزوده شود. یکی از جذاب ترین قابلیت‌ها ریلز است که با افزایش لایک و کامنت و در نهایت بیشتر دیده شدن کسب و کارها به افزایش تعداد فالوور کمک می‌کند. اگر می‌پرسید که ریلز اینستاگرام چیست و فعال کردن ریلز اینستاگرام چگونه است؟ ابتدا آموزش نحوه ساخت ریلز اینستاگرام (Reels) را در بخش اول مشاهده کنید و سپس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ریلز اینستاگرام چیست؟

reels امکانی است که از سال 2020 به اینستاگرام اضافه شد، این قابلیت به کاربران اجازه ضبط ویدیوهای 15 تا 90 ثانیه ای با افکت‌های جذاب می‌دهد که می‌توان روی آن موزیک‌های جذابی قرار داد. یکی از راه های کسب درآمد از اینستاگرام تبلیغات است، اگر به دنبال افزایش فالوور اینستاگرام هستید و قصد دارید بازدید خود را افزایش دهید حتما از این قابلیت استفاده کنید چون جذابیت ریلز باعث جلب توجه مخاطبین می‌شود ، به عبارتی ریلز یک ابزار مارکتینگ برای اینستاگرام محسوب می‌شود.

حالا اگر یک ریلز جذاب را در اینستاگرام دیدید، برای دانلود آن به شما پیشنهاد می‌کنم که آموزش دانلود از اینستاگرام را حتما مشاهده کنید.

تفاوت ریلز اینستاگرام (reels) با تیک تاک

ریلز اینستاگرام چیست؟ آیا همان تیک تاک است؟ محبوبیت تیک تاک و رشد سریع این شبکه اجتماعی و داشتن ماهانه 800 میلیون کاربر فعال باعث شد که این پلتفرم بتواند با شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار مانند اینستاگرام رقابت شدیدی پیدا کند. اینستاگرام که خطر از دست دادن کاربران را حس میکرد قابلیت جدیدی به نام ریلز را فعال کرد. در واقع ریلز برای رقابت با اپلیکیشن تیک تاک طراحی شد. ماهیت اصلی ریلز اینستاگرام و تیک تیک فراهم کردن بستر ساخت ویدیوهای خلاقانه برای کاربران است و شباهت‌هایی در محل نمایش نام کاربری و کپشن و روش ساختن ویدیو دارند، ولی تفاوت‌هایی هم وجود دارد که در ادامه بررسی می‌کنیم:

محدودیت زمانی: در تیک تاک امکان گرفتن ویدیوی 10 دقیقه‌ای وجود دارد در حالیکه در reels این زمان 90 ثانیه است.

الگوریتم‌های دو پلتفرم: تیک تاک الگوریتم‌های خود را شفاف سازی کرده است که نمایش ویدیوها بر اساس موقعیت جغرافیایی و علاقه مندی افراد و میزان تعامل است ولی اینستاگرام راجع به الگوریتم‌های ریلز  توضیحی نداده است.

تبلیغات: در ریلز اینستاگرام تبلیغات پولی وجود ندارد، ولی برای کاربران تیک تاک این قابلیت وجود دارد که از ویدیو‌های خود کسب درآمد کنند.

بطور کلی طبق نتایج به دست آمده،مخاطبان از تیک تاک به عنوان محیطی برای شادی و سرگرمی استفاده می‌کنند و نمی‌توان به اندازه اینستاگرام روی ویدیوهای تبلیغاتی روی آن حساب کرد،بنابراین reels کمک زیادی به کسب و کارهای الکترونیکی می‌کند.

تفاوت ریلز با استوری

شاید برای بعضی افراد این سوال پیش بیاد که دقیقا تفاوت ریلز با استوری در چیست؟

  • ریلز در فرمت ویدیویی است ولی استوری می‌تواند به صورت عکس هم باشد
  • استوری برای مخاطبین پیج شما است ولی ریلز را می‌توانید در اکسپلور قرار دهید.
  • استوری 24 ساعت نمایش داده می‌شود ولی ریلز را می‌توانید سیو کنید.
  • زمان هر استوری 15 ثانیه است ولی ریلز تا 90 ثانیه هم طول میکشد.

نکته: با دانستن سایز و ابعاد استوری و پست اینستاگرام می‌توانید استوری‌های بهتری منتشر کنید و اگر مشکل بزرگ سدن سایز استوری دارید به مقاله زوم شدن استوری در اینستاگرام سر بزنید.

تفاوت ریلز و پست اینستاگرام

فرق پست ویدیویی معمولی با ریلز در این است که شما برای گذاشتن ویدیو در اینستاگرام محدودیت زمانی دارید. در گذشته برای گذاشتن پست ویدیویی در اینستاگرام امکان بارگذاری ویدیو با زمان 1 دقیقه برای شما وجود داشت. اگر ویدیو طولانی‌تر بود کاربر مجبور بود آن را در یک پست اسلایدی بارگذاری کند که هر اسلاید 1 دقیقه بود و تنها امکان نمایش ویدیوی 10 دقیقه‌ای را داشت.

بعد از آن اینستاگرام برای رقابت با یوتیوب، IGTV را ارایه داد که افراد می‌توانستند ویدیوهای خود را با طول حداکثر 10 دقیقه آپلود کنند. اما اکنون با ظهور ریلز اینستاگرام، همه ویدیوها به صورت Reels نمایش داده می‌شوند. نتیجه اینکه پست ویدیویی ریلز ترافیک بالاتری را برای صفحه شما به همراه دارد.

شاید سوال پیش آید که بهتر است ویدیوی خود را با چه حالتی پست کنید که بازدید بیشتری داشته باشد؟ اگر ویدیوی شما فان و بامزه است بهتر است برای نمایش آن از Reels استفاده کنید. فضای ریلز و ویدیوهایی با این فرمت جدی نیستند و ویدیوهایی که طنز یا خنده‌دار هستند برای ریلز موفق‌تر می‌شوند. استفاده از هشتگ در ریلز اینستاگرام محدود است و بهتر است به جای وقت گذاشتن روی هشتگ و کپشن ریلز محتوای ویدیوی خود را بهتر کنید تا نتیجه بگیرید.

امروزه هر نوع ویدیو به صورت ریلز نمایش داده می‌شود. اگر ویدیوهای شما جامع‌تر از محتوای ریلز هستند بهتر است آن را به صورت پست معمولی و اسلایدی بارگذاری کنید. به علاوه ویدیوهای ریلز به صورت عمودی نمایش داده می‌شوند، اگر ویدیو شما افقی است بهتر است به صورت پست و در چند اسلاید آنها را نمایش دهید.

فعال سازی ریلز اینستاگرام

برای آموزش فعال سازی ریلز در آیفون و اندروید در اینستاگرام دو راه وجود دارد.

راه اول فعالسازی ریلز اینستاگرام: شما می‌توانید مانند استوری گذاشتن روی قسمت پروفایل خود بزنید و در قسمت چرخدنده reels را انتخاب کنید  و تنظیمات مربوط به دوربین را ست کنید و در قسمت 3 به جای استوری REEL قرار دهید.

فعال سازی ریلز در اینستاگرام

 

راه دوم فعال سازی ریلز اینستاگرام: در این روش شما روی علامت مثبت می‌زنید و سپس گزینه REEL را انتخاب می‌کنید.


حالا می‌توانید در قسمت 3 تنظیمات روی REEL  را ست کنید، بطور مثال می‌توانید موزیک و افکت مورد نظر خود را انتخاب کنید، همچنین می‌توانید زمان ریلز خود را بین 15، 30، 60 و 90 ثانیه انتخاب کنید و طرح بندی و تایمر مشخص کنید. حالا می‌توانید ویدیوی خود را در انتخاب کنید، سپس روی گزینه ADD بزنید.


در آخرین مرحله برای بارگزاری ریلز شما وارد صفحه زیر می‌شوید، می‌توانید  در قسمت 6 برای ریلز خود کاور انتخاب کنید، رلیز خود را در explore به اشتراک بگذارید، اگر کپشن خاصی برای ریلز خود دارید در قسمت 7 بنویسید، در قسمت 8  افراد مورد نظر خود را تگ کنید، در قسمت 9 موقعیت مکانی خود را ست کنید و در نهایت reels را منتشر کنید.

در این مقاله به اهمیت ریلز در اینستاگرام و تفاوت ریلز با استوری و تفاوت ریلز اینستاگرام با تیک تاک و فعال سازی ریلز در اینستاگرام پرداختیم. اگر کسب و کاری در اینستاگرام دارید از فعال سازی ریلز اینستاگرام غافل نشوید و برای ساخت ریلز جذاب در اینستاگرام از افکت2ها و طرح بندی و یا موزیک استفاده کنید.

مشکل اجرا نشدن صدا در ریلز

گاهی از اوقات به یک ریلز یا استوری در اینستاگرام برخورد می‌کنیم که صدای آن اجرا نمی‌شود و پیغام «این موزیک در منطقه شما در دسترس نیست» نشان داده می‌شود. این موضوع مربوط به محدودیت های جغرافیایی اینستاگرام برای کشور ایران است. با تغییر IP این موضوع حل می‌‌شود.

آموزش دانلود ریلز (Reels) اینستاگرام

آیا امکان دانلود ریلز و ذخیره آن در گالری وجود دارد؟ باید گفت بله علاوه بر این شما امکان دانلود آهنگ ریلز اینستاگرام را هم خواهید داشت. اما متاسفانه اینستاگرام برخلاف تیک تاک امکانی برای دانلود ریلز نگذاشته است و شما فقط می‌توانید ویدیوی ریلز اینستاگرام را ذخیره یا save کنید و بعد آن را در لیست save در اینستاگرام که مانند bookmark مرورگر عمل می‌کند مشاهده کنید.

اینستاگرام هیچ ابزار داخلی برای ذخیره‌ و دانلود ریلزها ندارد با ترفندها و روش‌های زیر می‌توانید دانلود ریلز اینستا را انجام دهید.

  • با ضبط صفحه یا اسکرین کپچر از صفحه آیفون یا با اسکرین رکورد گوشی اندرویدی
  • استفاده از سایت‌ها برای دانلود ریلز
  • استفاده از اپلیکیشن‌های شخص ثالث برای دانلود ریلز اینستاگرام
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
سوالات متداول

قبلا فعالسازی ریلز در اندروید ممکن نبود و باید از برنامه های جانبی استفاده میشد. ولی در حال حاضر به راحتی می توان در گوشی های اندروید ریلز فعال کرد. برای فعالسازی ریلز اینستاگرام در اندروید به مقاله مراجعه کنید.

برای فعالسازی ریلز اینستاگرام باید در قسمت + اینستاگرام روی reel بزنید و فیلم خود را انتخاب کنید و در مراحل بعدی افکت های مورد نظر را انتخاب کنید. برای دیدن آموزش ویدئویی به مقاله مراجعه کنید.

مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
6 دیدگاه
yio
yio
19 بهمن 1401 22:51

Warning: Undefined array key "requires" in C:xampphtdocsnctwp-contentpluginselementor-prolicenseupdater.php on line 69

Warning: Undefined array key "new_version" in C:xampphtdocsnctwp-contentpluginselementor-prolicenseupdater.php on line 84

Warning: Undefined array key "requires" in C:xampphtdocsnctwp-contentpluginselementor-prolicenseupdater.php on line 69

Warning: Undefined array key "new_version" in C:xampphtdocsnctwp-contentpluginselementor-prolicenseupdater.php on line 84 سلام اینو چطوری برطرف کنم

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
22 بهمن 1401 09:38

سلام دوست عزیز المنتور و نسخه php را به روز رسانی کنید

آیا مفید بود ؟
hamid3pnn
hamid3pnn
08 بهمن 1401 14:58

سلام بسیار مفید بود ممنونم

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
08 بهمن 1401 15:25

سلام حمید عزیز خوشحالیم براتون مفید بوده

آیا مفید بود ؟
nima mahdavi
nima mahdavi
23 شهریور 1401 10:21

سلام. ی سوالی دارم درباره ریلز. اینکه چرا من میخام ویدئو بگیرم همه را به صورت ریلز منتشر میکنه؟ من قبلا می تونستم انتخاب کنم که ریلز باشه یا نه؟ ولی الان خودکار میره رو ریلز

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
23 شهریور 1401 16:08

سلام.
به خاطر این هست که اینستاگرام ویدئوهای زیر 15 دقیقه را ریلز در نظر میگیره احتمالا به این دلیل هست که ویدئوهای شما ریلز میشن.

آیا مفید بود ؟