ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
نقد و بررسی

آموزش دیلیت اکانت اینستاگرام؛ حذف دائم و موقت

اگر مجبور به دیلیت اکانت اینستاگرام هستید در این مقاله دو روش حذف اکانت موقت و دائمی را به صورت مرحله به مرحله آموزش داده شده که می‌توانید از آن ها استفاده کنید.

8
01 شهریور 1401
آخرین بروزرسانی: 14 فروردین 1403

به جرئت می‌توان گفت که اینستاگرام یکی از پرطرفدارترین شبکه اجتماعی اشتراک‌گذاری عکس و ویدئو متعلق به شرکت متا است. این محبوبیت تا جایی پیش رفته که بسیاری از کاربران این شبکه اجتماعی، اولین کاری که بعد از بیدار شدن از خواب می‌کنند، چک کردن اینستاگرام است. اما با این حال باز هم گاهی اوقات ممکن است کاربرانی باشند که تصمیم به دیلیت اکانت اینستاگرام بگیریند.

در این مقاله، حذف اکانت اینستاگرام را در گوشی و کامپیوتر آموزش خواهیم داد، پس خیالتان راحت باشد که حذف برای شما راحت خواهد بود. در زیر ویدیویی قرار گرفته که برای حذف اینستاگرام آن را ببینید.

حذف اکانت اینستاگرام مناسب زمانی است که تصمیم دارید از اینستاگرام خدافطی کنید زمانی که یک کاربر تصمیم به حذف بگیرد باید قطعاً با حذف موقت و دائم آشنا شده باشد، که اگر در این مورد اطلاعاتی ندارید لازم نیست نگران این موضوع باشید، ما در ادامه شما را با این موضوع آشنا خواهیم کرد.

راه‌های حذف اکانت Instagram

برای حذف اکانت اینستاگرام دو روش دائمی و موقت وجود دارد.

  • در حذف دائمی اینستاگرام همانطور که از نامش پیداست، اکانتتان برای همیشه حذف می‌شود و اطلاعات و پست‌ها غیر قابل بازگردانی خواهند بود. البته در روش حذف دائمی تا ۱ ماه بعد از ارسال درخواست، امکان بازگردانی حساب وجود دارد.
  • در حذف موقت اینستاگرام حساب کاربری شما برای مدتی غیر فعال می‌شود و در این زمان اکانت از دسترس مخاطبین و فالور‌های شما خارج می‌شود. در این روش هر زمانی که بخواهید می‌توانید اکانت اینستاگرام خود را فعال کنید.

روش اول: حذف دائمی اینستاگرام

در روش حذف دائمی تمامی پست‌ها، استوری‌ها، ریلز و پیام‌های شما برای همیشه پاک می‌شوند. با این حال اگر تصمیم خود را برای حذف دائم اینستاگرام را گرفته‌اید، در ادامه همراه ما باشید.

موارد مهمی که قبل از حذف اکانت اینستاگرام بایستی به آن ها دقت کنید:

  • با حذف اینستاگرام تمامی اطلاعات حساب کاربری شما از قبیل پست‌ها، آرشیو‌ها، فالور‌ها و پیام‌های شما حذف خواهند شد.
  • بعد از حذف دائمی اینستاگرام تا ۱ ماه بعد می‌توان آن را برگردانید در غیر این صورت حساب برای همیشه پاک می‌شود.
  • حذف اکانت اینستاگرام مانند تلگرام فقط از طریق لینک مستیقم وب سایت رسمی برنامه امکان‌پذیر است.
  • برای حذف اینستاگرام، باید از وی پی ان و برنامه‌های تغییر IP استفاده کنید.
Instagram logo

برای حذف دائمی اکانت اینستاگرام کافیست بر دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام کلیک کنید تا به سایت اینستاگرام هدایت شوید.

  • اولین قدم بعد از کلیک کردن بر روی لینک دیلیت اکانت اینستاگرام، پر کردن دو فیلد زیر است:

سایت دیلیت اکانت تلگرام

  • Why do you want to delete your account: دلیل خود را از حذف کردن اینستاگرام انتخاب کنید.
  • Re-enter your password: رمز اکانت خود را وارد کنید.
  • بعد از پر کردن فیلد‌های بالا بر روی دکمه Delete your account کلیک کنید.
  • در پایین باکس Re-enter your password متنی نوشته شده است که در آن یک تاریخ به صورت میلادی به چشم می‌خورد. یعنی تا آن تایم شما می‌توانید به اکانتتان برگردید. در صورتی که از این تاریخ بگذر دیگر هرگز نمی‌توانید اکانت خود را برگردانید.
  • بعد از زدن دکمه Delete your account، پیغام… your account will be deleted on به شما نشان داده می‌شود. این پیغام یعنی حذف اکانت اینستاگرام با موفقیت به پایان رسیده و تا تاریخ مذکور می‌توانید نسبت به بازگرداندن آن اقدام کنید.دیلیت اکانت دائمی اینستاگرام
  • بعد از تمام شدن مهلت یک ماهه در صورتی که بخواهید به اینستاگرام وارد شوید باید یک اکانت جدید بسازید و اکانت قبلی دیگر قابل دسترسی نخواهد بود.

.میدونستی 9 میلیون نفر تو ایران دارن از اینستاگرام کسب درآمد می کنند؟ توام میتونی از این پلتفرم محبوب کسب درآمد کنی به شرط اینکه بلد باشی چجوری فالوورات را افزایش بدی

افزایش فالوور اینستاگرام 

روش دوم: حذف اکانت موقت اینستاگرام

بهترین روش برای اینکه حساب کاربری‌تان را برای مدتی از دسترس خارج کنید غیر فعال کردن آن است تا در هر زمانی که تمایل داشتید بتوانید به راحتی آن را فعال کنید، در ویدیوی زیر به صورت کامل به این موضوع پرداخته‌ایم که می‌توانید از آن استفاده کنید.

در زمان غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام، به موارد زیر دقت کنید:

  1. غیر فعال کردن اینستاگرام فقط از طریق وبسایت رسمی ممکن است.
  2. در این روش اطلاعات شما اعم از فالور‌ها، پست‌ها و آرشیو شما حذف نمی‌شوند.
  3. در این روش اکانت شما حذف نمی‌شود و فقط به صورت موقت غیرفعال می‌شود و تا زمانی که دوباره وارد آن نشده باشید فعال نمی‌شود.

اکنون که با نکات غیر فعال کردن اینستاگرام آشنا شدید بهتر است به آموزش غیر فعال‌سازی بپردازیم که برای این کار باید ابتدا وارد سایت رسمی اینستاگرام شوید که از طریق لینک زیر ممکن است.

instagram small logo

برای حذف موقت اکانت اینستاگرام کافیست بر دیلیت اکانت موقت اینستاگرام کلیک کنید تا به سایت اینستاگرام هدایت شوید.

  • بعد از کلیک کردن بر روی لینک بالا به سایت اینستاگرام راهنمایی می‌شوید، در صورتی که حساب کاربری‌تان بر روی سیستم کامپیوتر ذخیره شده باشد به بخش زیر وارد می‌شوید. در غیر این صورت باید اطلاعات کاربری خود را در بخش ورود وارد کرده تا این بخش برای شما نشان داده شود.غیر فعال کرن موقت اینستاگرام
    Why are you deactivating your account: در این بخش دلیل غیر فعال کردن اینستاگرام خود را انتخاب کنید.
  • To continue, please re-enter your password: در این فیلد رمز اکانت خود را وارد کنید.
  • با وارد کردن اطلاعات در فیلد‌های بالا حالا بر روی دکمه Temporarily Disable Account کلیک کنید.

حالا یک پنجره به صورت پاپ آپ نشان داده می‌شود که کافیست برای تأیید غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام خود بر روی گزینه Yes کلیک کنید.

دیلیت اکانت موقت اینستاگرام

زمانی که پیغام Your account has been temporarily disabled نشان داده شد یعنی حساب کاربری اینستاگرام شما به طور موقت غیر فعال شده و از دسترس کاربران خارج شده است.

پاسخ به سوالات شما درباره دیلیت اکانت اینستاگرام

✔️ چرا زمانی که روی لینک حذف اکانت اینستاگرام کلیک می‌کنم وارد بخشی که شما در تصویر نشان داده اید نمی‌شوم؟
شما به صفحه ورود اینستاگرام وارد می‌شوید زیرا تابحال با کامپیوتر وارد اینستاگرام نشده اید. جای نگرانی نیست، دربخشی که برای شما نشان داده می‌شود کافیست تا اطلاعات خود را وارد کرده تا به راحتی وارد بخش دیلیت اکانت اینستاگرام شوید.

✔️ فرق غیر فعال کردن یا دی اکتیو کردن با حذف دائمی اکانت اینستاگرام چیست؟
در روش غیر فعال کردن اینستاگرام، ضمن حفظ اطلاعات حساب شما، هرگاه بخواهید می‌توانید حساب خود را بازگردانید. اما در دلیت اکانت دائمی بعد از گذشت زمان 1 ماه هیچ راهی برای بازگشت حساب وجود ندارد.

✔️ آیا با حذف دائمی اینستاگرام، پیام‌ها پاک می‌شوند؟
بعد از گذشت یک ماه تمامی اطلاعات شما حتی پیام‌های حساب شما حذف خواهند شد، اما نه برای کابران و مخاطبین شما! پیام‌های شما برای کاربران حذف نخواهند شد فقط نام کاربری (Instagram username) شما به Instagrammer تغییر می‌کند.

✔️ آیا امکان بازگردانی اکانتی که به صورت دائمی حذف شده است وجود دارد؟
تنها تا 1 ماه بعد از زمان ارسال درخواست دلیت اکانت اینستاگرام فرصت دارید اکانت خود را بازگردانید.

✔️ چرا بعد از حذف موقت اینستاگرام هنوز حسابم برای بقیه نشان داده می‌شود؟
اکثر اوقات بلافاصله بعد از ارسال درخواست، اکانت شما غیر فعال می‌شود، اما باز هم در مواردی دیده شده است که غیرفعال شدن حساب اینستاگرام چند ساعتی زمان برده است.

✔️ دلیت اکانت اینستاگرام آیفون (iOS) با اندروید (Android) فرق می‌کند؟ کامپیوتر با موبایل چی؟ فرق می‌کنند؟
خیر هیچ فرقی با هم ندارند.

✔️ آیا امکان حذف اکانت اینستاگرام از طریق برنامه اینستاگرام ممکن است؟
خیر، این امکان در آپدیت‌های قبلی وجود داشت که از طریق برنامه اینستاگرام اکانت خود را حذف کنید. البته بسیاری از منابع روش دیلیت اکانت اینستاگرام را از خود اپلیکیشن نشان می‌دهند زیرا تاریخ انتشار محتوای آن‌ها به همان زمان برمی‌گردند که این قابلیت هم اکنون غیر فعال است.

✔️با دیلیت اکانت اینستاگرام آرشیو و پست‌های پیجم برای همیشه پاک می‌شوند؟
اگر روش حذف دیلیت اکانت دائمی را انجام داده باشید، بله، توصیه می‌کنم که قبل از انجام این کار ویدئو‌ها و استوری‌هایی که لازم دارید را دانلود کنید اما این قابلیت برای اینستاگرام وجود ندارد اما روش‌هایی هست که می‌توانید اینستاگرام را دور بزنید که برای دانلود پیشنهاد می‌کنم حتما صفحه آموزش دانلود از اینستاگرام را مطالعه کنید.

خلاصه ای درباره دیلیت اکانت اینستاگرام

از این که تا اینجا با این نوشته همراه بودید، ممنونیم، اینستاگرام هم مانند تلگرام فقط از طریق سایت رسمی امکان پذیر است همانطور که در مقاله دیلیت اکانت تلگرام گفته شد از ربات‌های حذف اکانت استفاده نکنید! این موضوع به اینستاگرام هم مربوط هست و برای حذف به هیچ وجه سعی نکنید از ربات استفاده کنید.

آیا قبلاً نسبت به حذف اکانت اینستاگرام اقدام کرده بوده‌اید؟ در صورتی که تجربه ای در زمینه دیلیت اکانت اینستاگرام دارید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

اسماعیل احمدی
اسماعیل احمدی
کارشناسی فناوری اطلاعات، علاقمند به دنیای وردپرس، سابقه 4 سال در زمینه طراحی سایت
سوالات متداول

اکثر اوقات بلافاصله بعد از ارسال درخواست، اکانت شما غیر فعال می شود، اما باز هم در مواردی دیده شده است که غیرفعال شدن حساب اینستاگرام چند ساعتی زمان برده است.

تنها تا 1 ماه بعد از زمان ارسال درخواست دلیت اکانت اینستاگرام فرصت دارید اکانت خود را بازگردانید.

اگر از حذف دائمی اکانتتان را حدف کنید پس از بازه زمانی یک ماه اطلاعاتان حذف خواهد شد.

مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
8 دیدگاه
زنوس
زنوس
23 آذر 1401 12:06

سلام
ی سوال دارم
من گوشیم را ریست فکتوری زدم ولی اکانتم را حذف نکردم الان مجدد اینستاگرام را نصب کنم به حسابم دسترسی دارم یا اونم حذف شده؟

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
23 آذر 1401 15:07

سلام
خیر با حدف برنامه اکانت اتون حذف نمیشه و مجدد با وارد کردن نام کاربری و رمز عبورتون می تونید وارد حساب کاربری اتون بشی.

آیا مفید بود ؟
nikirosha
nikirosha
21 مهر 1401 09:06

سلام ممنون از این مقاله خوبتون.
بخش ویدیوش قشنگ تونست مشکل رو حل کنه.
سوئال دارم. اگر که دیلیت اکانت اینستاگرام انجام بدم می تونم روی همون گوشیم حساب دیگری ایجاد کنم.؟

آیا مفید بود ؟
0
مهران نجفی
مهران نجفی
21 مهر 1401 09:35

سلام و وقت بخیر دوست گرامی.
ممنون از نظرتون.
بله شما در این موضوع هیچ محدودیتی ندارید. همون لحظه هم می تونید یک حساب جدید ایجاد کنید.

آیا مفید بود ؟
mehrnosh
mehrnosh
16 مهر 1401 16:08

سلام من برنامه ی اینستاگراممو پاک کردم ولی دیلیت اکانت نکرده بودم الان دوباره میتونم برگردونم پیج قبلیمو؟

آیا مفید بود ؟
0
مهران نجفی
مهران نجفی
17 مهر 1401 09:10

سلام دوست عزیز.
بله. برای اینکار فقط باید اطلاعات ورود ( نام کاربری و رمز عبور) را داشته باشید.

آیا مفید بود ؟
mehditorkaman
mehditorkaman
10 مهر 1401 19:53

سلام. چجوری میتونم دلیت اکانت دائم رو کنسل کنم؟ چون فعلا تایم داره

آیا مفید بود ؟
0
مهران نجفی
مهران نجفی
11 مهر 1401 20:37

سلام همراه گرامی
اگر می خوای که دیلیت اکانت دائم اینستاگرام رو غیر فعال کنی، همونطور که گفته شد فقط 1 ماه بعد از ارسال درخواست حذف اکانت شما فرصت دارید:
با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور در بخش ورود به حساب کاربری اینستاگرام، میتونید حسابتون رو برگردونید.

آیا مفید بود ؟