ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت
نقد و بررسی

تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت

هر پلتفرم یا سایت، سایز استانداری برای بارگذاری تصاویر دارد، برای این کار باید بتوانید سایز تصاویر با حفظ کیفیت به ابعاد استاندارد برسانید. ما در این مقاله در باره روش های تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت صحبت می کنیم.

16
11 مهر 1401
آخرین بروزرسانی: 28 اسفند 1402

در برخی سایت ها امکان بارگذاری صحیح عکس در سایت به دلیل رعایت نکردن سایز استاندارد وجود ندارد بنابراین باید به سراغ روش های تغییر اندازه عکس بروید اما نکته ی مهمی که باید در کاهش سایز تصاویر رعایت شود حفظ کیفیت تصاویر است. در آموزش ویدئویی تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت در فتوشاپ سایت های آنلاین را در ویدئو مشاهده کنید.

در ادامه این مقاله تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت با فتوشاپ و اپلیکیشن های اندروید و تغییر سایز عکس آنلاین را آموزش دهیم. سایر ابزار کاربردی را مشاهده کنید:

تغییر سایز عکس در فتوشاپ بدون افت کیفیت

تصاویری که از سایت های دانلود عکس دریافت می کنید سایزهای مختلفی دارند و شما برای اینکه از تصاویر استفاده کنید باید آنها را یک سایز مشخص قرار دهید که قابل استفاده برای شما باشد. اولین ابزاری که برای تغییر سایز عکس معرفی می کنیم، فتوشاپ است. برای تغییر سایز تصاویر و بالا بردن کیفیت عکس در فتوشاپ ابتدا تصویر را در این برنامه باز کنید.

سپس در قسمت Images روی گزینه Images Size کلیک کنید.

تغییر سایز عکس در فتوشاپ بدون افت کیفیت
پنجره Images Size برای شما باز می شود:

روش های تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت
Dimension: در این قسمت با زدن روی مثلت می توانید ابعاد مختلف را از منوی کشویی که باز می شود انتخاب کنید.

شماره 1 (Fit To): با استفاده از این گزینه می توانید یک پیش تنظیم برای تغییر اندازه تصویر انتخاب کنید؛ مثلا برای تغییر اندازه تصویر برای چاپ، وضوح خودکار را انتخاب کنید.

با انتخاب Auto Resolution، مقدار Screen را مشخص کرده و یک Quality را انتخاب کنید. با انتخاب از منوی سمت راست کادر متنی Screen می توانید واحد اندازه گیری را تغییر دهید.

تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت
شماره 2 (Width و Height): در این قسمت می توانید طول و عرض دلخواه خود را وارد کنید. مثلا برای تنظیم عکس 3 * 4 در فتوشاپ می توانید 3 در قسمت Width و 4 را در قسمت Height وارد کنید و کادر روبه رویی آن ها را به واحد centimeter تغییر دهید وبه این صورت تغییر سایز عکس به سانتیمتر را انجام دهید.

شماره 3 (Resolution): در این قسمت می توانید وضوح تصویر خود را انتخاب کنید که دو واحد Pixels /inch و Pixels /centimeter دارد. یک علت کاهش کیفیت عکس در فتوشاپ عدم توجه به رزولوشن تصاویر است.( برای چاپ رزولوشن 300 . برای وب رزولوشن 72 مناسب است).

شماره 4 (Resample): برای اینکه اندازه عکس ها تغییر کند و پیکسل ها به تناسب تنظیم شوند، حتما این تیک را بزنید. ولی برای تغییر اندازه یا وضوح تصویر بدون تغییر تعداد کل پیکسل های تصویر،  نیازی به زدن تیک Resample نیست.

نکته مهم: برای تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت در فتوشاپ های نسخه 2019 به بعد کافیست وارد قسمت edit و preferences را انتخاب کنید. وارد تب tecnology previews شوید و تیک گزینه enable preserve details 2  را بزنید. این قسمت به Resample اضافه می شود و شما با انتخاب این گزینه می توانید کیفیت تصاویر را در بهترین حالت حفظ کنید.

حالا که روش تغییر سایز تصاویر در فتوشاپ را آموختید می توانید اگر نیاز به حذف پس زمینه عکس دارید به مقاله حذف پس زمینه عکس در فتوشاپ مراجعه کنید.

نرم افزار تغییر سایز عکس

برای کاهش سایز تصاویر هم می توانید از نرم افزار ها کمک بگیرید. در ادامه بهترین نرم افزار های تغییر سایز عکس را معرفی می کنیم:

– نرم افزار ری سایز عکس Fotosizer

یکی از بهترین نرم افزار ها برای ری سایز کردن تصاویر FotoSizer است، این نرم افزار را می توانید از سایت soft98.ir دانلود کنید . این نرم افزار به شما کمک می کند تا در 3 مرحله ساده سایز تصاویر را بدون افت کیفیت تغییر دهید.

نرم افزار ری سایز عکس Fotosizer

در FotoSizer می توانید از طریق add image و یا add folder تصاویر مورد نظر خود را ادد کنید. و تنظیمات مورد نظر را در قسمت   resize setting وارد کنید.

– نرم افزار Icecream Image Resizer

شما با استفاده از این نرم افزار می توانید تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت را مشاهده کنید. شما به راحتی می توانید یک تصویر یا پوشه ای از تصاویر را در این نرم افزار تغییر سایز دهید. ویژگی های این نرم افزاز مانند قابلیت درگ و دراپ، پشتیبانی از فرمت های مختلف تصاویر و تعیین ابعاد دلخواه باعث محبوبیت این نرم افزار شده است.

نرم افزار های تغییر سایز عکس

سایر نرم افزار های تغییر سایز عکس:

  •  FastStone Photo Resizer
  • Light Image Resizer
  • VSO Image Resizer
  •  Batch It

تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت اندروید

بسیاری از افراد با استفاده از نرم افزار های کاهش حجم یا سایز تصاویر و نرم افزار های حذف پس زمینه عکس در موبایل  و تغییر پس زمینه عکس تغییرات مورد تصاویر را انجام می دهند.  لیست بهترین اپلیکیشن های تغییر سایز عکس اندروید را در ادامه مشاهده کنید. این اپلیکیشن ها را می توانید از گوگل پلی یا اپ استور دانلود کنید.

– اپلیکیشن picture resizer

با دانلود و نصب این اپلیکیشن به سادگی می توانید تغییر سایز تصویر بدون افت کیفیت انجام دهید. ویژگی های مهم این اپلیکیشن عبارتند از:

  • تغییر سایز تکی و دسته جمعی عکس ها
  • تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت
  • ذخیره خودکار تصاویر پس از هر تغییر
  • محیط کاربری ساده
  • قابلیت به اشتراک گذاری تصاویر
  • کاهش حجم تصاویر

– اپلیکیشن image size

یکی از سریع ترین اپلیکیشن ها برای تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت image size با بیش از 5 میلیون نصب است. از طریق این برنامه می توانید تصاویر را در 4 واحد  پیکسل، میلی متر، سانتیمتر، اینچ خروجی بگیرید

– برنامه Reduce Photo Size

یک برنامه دیگر برای تغییر سایز تصویر بدون افت کیفیت اندروید Reduce Photo Size است که با استفاده از آن به راحتی سایز تصاویر مورد نظر خودتان را تغیییر دهید. ویژگی های این برنامه تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت شامل رابط کاربری زیبا و سادگی در استفاده، کاهش سایز و حجم تصاویر و قابلیت به اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی است.

سایر اپلیکیشن های تغییر سایز عکس:

  • Photo Resizer
  •  Resize Me Pro
  • Codenia Image Size
  • Photo Resizer HD

تغییر سایز عکس آنلاین بدون افت کیفیت

سایت تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت وجود دارد که در سریع ترین زمان تغییر سایز عکس را انجام می دهند. معروف ترین سایت های تغییر سایز عکس آنلاین را زیر لیست کرده ایم.

یکی از سایت های رایگان برای تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت سایت bulkresizephotos است. این سایت کاملا رایگان است که با قابلیت درگ و دراپ می توانید تصاویر در آن آپلود کنید یکی دیگر از امکانات این سایت قابلیت تبدیل عکس به فرمت های مختلف است.

در سایت simpleimageresizer پس از انتخاب تصویر مورد نظر، با استفاده از ابزارک می توانید میزان ریسایز تصویر را از 0 تا 100% تعیین کنید. هم چنین می توانید با انتخاب Dementions طول و عرض مورد نظر خود را وارد کنید و در نهایت تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت را مشاهده کنید.

سومین سایت تغییر سایز عکس آنلاین picresize است. این سایت بسیار حرفه ای علاوه بر تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت، کاهش حجم تصاویر و تبدیل فرمت تصاویر را هم انجام میدهد. از ویزگی های مهم این سایت کاهش سایز چند عکس به صورت همزمان است.

نکته: اگر به دنبال سایت های آنلاین برای حذف بک گراند تصاویر خود هستید هم می توانید لیست بهترین سایت ها در مقاله حذف پس زمینه عکس آنلاین مشاهده کنید.

 تغییر سایز عکس برای لاتاری

عکس لاتاری یکی از عکس هایی است که باید با سایز استاندارد آپلود شود ولی کیفیت بالایی هم داشته باشد.

شرایط عکس استاندارد برای لاتاری عبارتند از:

  • تغییر سایز عکس به 600*600
  • فرمت  JPEG
  • عمق رنگ عکس (Color Depth) ‎24-‎bit Color
  • حجم کمتر از 240 کیلوبایت
  • رزولوشن 300DPI

 تغییر سایز عکس به 600*600

برای تغییر سایز عکس به 600*600 کافیست با یکی از ابزارها عکس را باز کنید و عکس را ریسایز کنید اما برای اینکه عکس کشیده نشود پیشنهاد می شود که عکس را crop کنید.

شما می توانید با استفاده از کلیه ابزار های معرفی شده در این مقاله از فتوشاپ گرفته تا سایت های آنلاین، تغییر سایز عکس برای لاتاری را انجام دهید.

در این مقاله روش های تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت با استفاده از فتوشاپ، سایت های آنلاین، اپلیکیشن های اندروید و نرم افزارهای ویندوز بررسی کردیم همچنین در مقاله افزایش کیفیت عکس هم ابزارهای مختلفی برای بهبود کیفیت عکس را معرفی کردیم، امیدواریم برای شما مفید باشد.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
16 دیدگاه
___ehsan
___ehsan
15 مهر 1402 10:11

سلام وقت بخیر
مرسی ازتون بهترین سایت تبدیل عکس لاتاری که من امتحان کردم picresize بود.

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
15 مهر 1402 11:37

سلام احسان عزیز
ممنون از اشتراک گذاری تجربتون

آیا مفید بود ؟
wordpress2021
wordpress2021
18 دی 1401 09:51

تغییر سایز عکس آنلاین یخورده کیفیت تصاویر را کم می کنه برای اینکه کیفیت کم نشه چارش چیه؟

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
18 دی 1401 10:05

سلام
تغییر سایز عکس آنلاین یک روش کاملا سریع هست و خیلی هم کیفیت تغییری نمی کنه و عکس ها با کیفیت می مونن ولی اگر می بینید که کیفیت از استاندارد خودتون پایین تر میاد می تونید از روش تغییر سایز عکس در فتوشاپ استفاده کنید.

آیا مفید بود ؟
mohdese
mohdese
18 دی 1401 09:23

سلام
تغییر سایز عکس برای آپلود در سایت وردپرس استاندارد خاصی داره؟

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
18 دی 1401 09:56

سلام محدثه عزیز
برای اینکه دقیقا میزان تغییر سایز عکس برای آپلود در سایت و سایز های استاندارد رو بدونید پیشنهاد می کنم مقاله اندازه استاندارد عکس در وردپرس رو بخونید.

آیا مفید بود ؟
tash
tash
22 مهر 1401 10:24

سپاس . درود بر شما وتمام زنان شجاع وعزیز ایران

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
23 مهر 1401 08:43

سلام. ممنون از توجه شما

آیا مفید بود ؟
زهرا افشار
زهرا افشار
21 مهر 1401 09:46

سلام ممنون. میشه بگید سایت تبدیل عکس لاتاری خوب کدومه؟

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
21 مهر 1401 11:37

سلام دوست عزیز. برای سایت تبدیل عکس لاتاری هر سه سایتی که معرفی کردیم با حفظ کیفیت این کار را انجام می دن.

آیا مفید بود ؟
r_rahide
r_rahide
16 مهر 1401 14:40

squoosh.app به نظر من بهرین هست در بین رقبای خودش، اپلیکیشن هم داره و کاملا حریم شخصی حفظ میشه به این صورت که حتی بعد از اینکه سایتش لود بشه شما میتونید اینترنت رو قطع کنید و کار عکس هاتون با سایتش رو انجام بدید.

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
17 مهر 1401 08:17

سلام. ممنون از شما

آیا مفید بود ؟
neda saremi
neda saremi
12 مهر 1401 09:29

ممنون از مقاله تون. این روشی که برای تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت با فتوشاپ گفتید خیلی عالی بود و واقعا کیفیت را کم نمی کنه اصلا من همیشه برای کارام از این روش استفاده می کنم و خیلی اوکیه.

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
12 مهر 1401 14:39

خوشحالیم که براتون مفید بوده.

آیا مفید بود ؟
nima mahdavi
nima mahdavi
12 مهر 1401 08:22

سلام وقت بخیر
اگر که برای عکس گرفتن با گوشی از سایز ۴:۳ ببریم رو سایز ۱۶:۹ پیکسل تغییر می کنه مثلا میشه از 13 مگا به 9 مگا پیکسل
اینجوری کیفیت تصاویرمون میاد پایین؟

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
12 مهر 1401 14:39

سلام
خیر این کار کیفیت عکس شما را کم نمی کند.

آیا مفید بود ؟