ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
اندازه استاندارد عکس در وردپرس
مجموعه مقالات وردپرس

اندازه استاندارد عکس در وردپرس

برای افرادی که سایت وردپرسی دارند مخصوصا فروشگاه های اینترنتی که همواره باید عکس محصولات خود را آپلود کنند ممکن است این سوال پیش بیاید که چگونه می توانند اندازه استاندارد عکس در وردپرس را به دست بیاورند و آیا اصلا اندازه های معینی برای عکس ها در وردپرس وجود دارد یا نه؟ همراه ما باشید تا به این سوال پاسخ دهیم.

4
05 بهمن 1400
آخرین بروزرسانی: 19 اسفند 1402

اندازه استاندارد عکس در وردپرس اهمیت زیادی دارد. اگر اندازه تصویر استاندارد نباشد، ممکن است تصاویر درست بارگذاری نشوند یا به کندی بارگذاری انجام شود که این موضوع باعث مشکل در سرعت سایت می شود و تاثیر مستقیم روی سئو سایت و تجربه کاربری سایت شما دارد. برای اینکه اندازه استاندارد عکس در وردپرس را بدانید همراه ما باشید.

 در ابتدا باید بدانید که وردپرس چگونه تصاویر را پردازش می کند، هر زمان که تصویری را آپلود می کنید، وردپرس به طور خودکار 4 اندازه تصویر مختلف ایجاد می کند:

  • اندازه تصویر کوچک یا بند انگشتی (150* 150 پیکسل)
  • اندازه متوسط ​​(حداکثر 300*300 پیکسل)
  • اندازه بزرگ (حداکثر 1024* 1024 پیکسل)
  • اندازه کامل (اندازه اصلی تصویر آپلود شده)

خود وردپرس این کار را انجام می دهد، بنابراین شما مجبور نیستید اندازه تصاویر را به صورت دستی تغییر دهید ولی در صورت نیاز به تغییر سایز دستی عکس به قسمت ویرایش تصویر در مدیریت رسانه وردپرس مراجعه کنید  و یا در صورت نیاز به ابزار برای تغییر سایز تصاویر به مقاله تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت مراجعه کنید.

تغییر اندازه تصویر پیش فرض وردپرس

اگرچه وردپرس به صورت پیش فرض اندازه های تصاویر شما را تعیین می کند و اما ممکن است که شما بخواهید ابعاد خود را تغییر دهید برای انجام این کار:

  1. به پیشخوان وردپرس خود بروید.
  2. روی تنظیمات> رسانه کلیک کنید.
  3. در تنظیمات رسانه، تنظیمات تصویر پیش‌فرض را متناسب با اندازه های مورد نظر خود تنظیم کنید.
  4. برای تایید روی ذخیره تغییرات کلیک کنید.

بهترین اندازه استاندارد عکس در وردپرس

 بهترین اندازه تصویر برای اطمینان از تصاویر سریع و باکیفیت که در دسکتاپ، تبلت و گوشی های موبایل به صورت زیر آورده شده است:

  • اندازه تصویر پست وبلاگ (1200* 630 پیکسل)
  • اندازه تصویر هدر (اندازه بنر 1048* 250 پیکسل)
  • اندازه تصویر ویژه (منظره 1200* 900 پیکسل)
  • اندازه تصویر پس زمینه وردپرس (1920* 1080 پیکسل)
  • اندازه تصویر لوگو (200* 100 پیکسل)
  • اندازه تصویر کوچک (150* 150 پیکسل)

اما شاید این ابعاد برای هر قالبی مناسب نباشد وباید به دنبال سایز مورد نظر در قالب خود باشیم.

بهترین اندازه های تصویر برای وردپرس

چطور اندازه تصویر را در وردپرس پیدا کنیم؟

بعضی از مواقع با سایز های پیشنهادی قسمت بالا نمی توان ظاهر جالبی به سایت داد. حالا شاید این سوال برای شما پیش بیاید که در کل چگونه می توان اندازه استاندارد عکس در وردپرس را پیدا کرد. در این باره نظرات متفاوتی وجود دارد ولی باید این نکته را در نظر بگیریم که اندازه تصاویر در بیشتر مواقع وابسته به نوع قالب انتخابی شماست.

ما در وردپرس دو نوع تصویر داریم تصویر که بین نوشته هاست که در دسته بندی تصاویر شاخص نوشته ها قرار می گیرد و تصاویر شاخص محصولات.

اگر شما تصویر شاخص خود را با ابعاد استاندارد وارد کنید مابقی تصاویر به صورت اتومات بارگذاری می شوند.

اندازه تصاویر شاخص نوشته ها

انتخاب اندازه استاندارد عکس در وردپرس برای نوشته ها کاملا سلیقه ای است ولی خب بهتر است از 600 پیکسل کمتر نباشد هم چنین بالای 1200 پیکسل هم نباشد.

اندازه تصاویرشاخص محصولات ووکامرس

اگر دارای فروشگاه هستید حتما تعیین اندازه استاندارد عکس در وردپرس برای شما مساله است. در فروشگاه ها بنابر بر نوع قالب استفاده شده سه نوع تصویر داریم:

تصویر کاتالوگ محصول

این تصاویر بیشتر در صفحه نمایش اصلی و صفحات دسته بندی مشاهده می شود و از نظر اندازه از تصویری که ما آپلود می کنیم کوچکتر است. شما با راست کلیک کردن روی عکس و زدن گزینه Inspect می توانید سایز عکس کاتالوگ محصول را ببینید. در اینجا سایز تصویر کاتالوگ 350*420 می باشد که قالب سایت این تصویر را در ابعاد 330*275 تنظیم کرده است.

تصویر کاتالوگ محصول

choosearea

تصویر اصلی محصول

این همان تصویری است که ما بارگذاری می کنیم و اصولا با کیفیت ترین عکس است وقتی که صفحه محصول را باز می کنیم این عکس را مشاهده می کنیم که مشخصات محصولات با جزییات نشان داده شده است. در اینجا سایز تصویر تکی محصول 2160*1800 می باشد و ابعادی که سایت برای نمایش تصویر قرار داده است 962*802 می باشد.

تصویر اصلی محصول

تصویر بند انگشتی محصول

این تصویر را خود وردپرس می سازد و برای نمایش محصولات در سبد خرید استفاده می شود. در اینجا سایز تصویر بند انگشتی سایت 109*92  است.

تصویر بند انگشتی محصول

choosearea

به این صورت می توانید اندازه استاندارد عکس در ووکامرس را تنظیم کنید.

حجم مناسب برای عکس ها

هرچه حجم تصاویر کمتر باشد سرعت سایت بالاتر می رود، ولی حتما دقت کنید که این کاهش حجم روی کیفیت تصویر اثری نداشته باشد. حجم زیر 100 کیلو بایت روی سرعت بارگذاری بسیار موثر است. برای اینکه سایت ها را از نظر مشکلات مقیاسی تصاویر بهینه کنید می توانید از سایت GTMETIX کمک بگیرید. برای این کار ادرس خود را در این سایت وارد می کنید تا مشکلات تصاویر و سورس کد های شما را تشخیص دهد.

 

حجم مناسب برای عکس ها

 

 فرمت های تصویر وردپرس

وردپرس فرمت های مختلف عکس مثل فرمت JPEG یا JPG و فرمت PNG و فرمت GIF  تصاویر را می پذیرد. هر فرمت مزایا و معایب خود را برای نسبت اندازه فایل/کیفیت تصویر دارد. مثلا فرمت  JPEG یا JPG معمول ترین فرمت عکس است و از کیفیت بالایی هم برخوردار است و به راحتی هم فشرده می شود.

نکته : شما باید فرمت تصویری را انتخاب کنید که تعادل خوبی برای سرعت و هم کیفیت تصویر ارائه دهد.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه WP Smush Pro، فشرده ساز تصاویر
دسته بندی : افزونه بهینه سازی
4620
فروش
81%
رضایت

وضوح تصویر – DPI 

DPI کیفیت تصویر را تعیین می کند. هر چه تعداد نقاط یا پیکسل در هر اینچ تصویر بیشتر باشد، وضوح تصویر بهتر خواهد بود. به عنوان مثال، یک تصویر 300 DPI وضوح بالاتری نسبت به یک تصویر 200 DPI خواهد داشت. برای آپلود تصاویر درسایت، 72 DPI استاندارد است و نیازی نیست که تصاویر خود را روی وضوح بیشتر تنظیم کنید زیرا اندازه فایل شما را افزایش می دهد.

چگونه اندازه تصویر دلخواه به وردپرس خود اضافه کنیم؟

در بعضی مواقع ممکن است برای برخی از تصاویر سایت خود مثلا ویجت ها پاپ آپ وبنر نیاز به سفارشی سازی تصاویر در وردپرس داشته باشید برای این کار می توانید این کار را انجام دهید:

1. افزودن کد در function.php

برای تنظیمات اندازه استاندارد عکس در وردپرس با استفاده از کد function.php مراحل زیر را انجام دهید.

  1. به داشبورد پیشخوان خود بروید.
  2. نشانگر خود را روی نمایش> ویرایشگر پوسته ببرید.
  3. فایل functions.php را ویرایش کنید.
  4. اسکریپت زیر را کپی کرده و در فایل پیست کنید.
    add_theme_support( 'pop-up-banner' );
  5. دکمه Update File را بزنید.

اسکریپت بالا تابع (add_image_size) را فعال می کند. اگر این تابع از قبل فعال است، می توانید تصاویر جدید وردپرس مانند موارد زیر را اضافه کنید:

add_image_size( ‘pop-up banner size’, 1000, 590 );
add_image_size( ‘widget size’, 220, 180 );

2. اندازه های سفارشی را در قالب خود نمایش دهید

ممکن است با انجام این کار هم چنان تصاویر با اندازه های جدید نمایش داده نشود. شما باید کدی را در قالب خود قرار دهید.

توجه: حتما قبل از انجام این کار از سایت خود بک آپ تهیه کنید. وارد فایل قالب شوید و در قسمت نوشته ها کد زیر را قرار دهید.

 <?php the_post_thumbnail( 'your-specified-image-size' ); ?>

در کد بالا به جای your-specified-image-size را به اسمی که در مرحله قبل گذاشته بودید تغییر دهید پس از انجام این مراحل، هنگام آپلود تصاویر در کتابخانه رسانه خود، می توانید گزینه های اندازه تصویر بنر پاپ آپ را ببینید.
سایز اسلایدر سایت و اندازه های استاندارد اسلایدر هم از اهمیت زیادی برخوردار است و اسلایدر اولین چیزی است که کاربر در هنگام ورود به سایت شما می بییند بنابراین در انتخاب سایز مناسب برای اسلایدر سایت هم دقت کنید.این مقاله درباره اندازه استاندارد عکس در وردپرس توضیح دادیم اگر برای سایتتان به دنبال عکس هستید در سایت های دانلود عکس رایگان می توانید عکس های با کیفیت و متنوعی را دانلود کنید و در صورت نیاز به تغییر پس زمینه عکس می توانید از ابزارهای رایگان و سایت های آنلاین  استفاده کنید.

فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
فاطمه هستم و نزدیک به دو ساله فعالیتم تو حوزه سئو و وردپرس جدی شده. به نظر من "تنها کسی که تو دنیا می تونه کمکت کنه خودتی، پس به خودت باور داشته باش"
مقالات مرتبط
بنر
آموزش گام به گام بسته نصب آسان در لوکال هاست
اگر در لوکال هاست وب سایت خود را راه اندازی کنید می توانید یکباره وب سایت خود را به هاست منتقل کنید. یعنی بدون آنکه نیاز به هاست و دامنه داشته باشید، سایت را بدون استرس و نگرانی راه اندازی می کنید  و پس از مطمئن شدن از همه تغییرات دلخواهتان، آن را به هاست اصلی انتقال می دهید. همچنین در مصرف ...
بنر
آموزش قالب وودمارت؛ آموزش صفر تا صد طراحی فروشگاه
اگر می خواهید یک سایت حرفه ای طراحی کنید که کلیه امکانات یک فروشگاه آنلاین را داشته باشد کافی است یکی از 50 دموی فارسی و اختصاصی مانند دیجی کالا و موتن رو قالب وودمارت را نصب و استفاده کنید. همچنین این قالب فروشگاه ساز به همراه اپلیکیشن ارائه شده و کاربران می توانند یک نسخه از وب سایت را روی ...
بنر
آموزش نصب و فعالسازی ioncube در زمپ
ionCube Loader ماژولی است که برای اجرای فایل های رمزگذاری شده روی سرور نصب می شود. نصب و فعالسازی ioncube به سادگی انجام می شود. در صورت فعال نبودن ionCube شما با خطا مواجه می شوید. اما راهکار ساده رفع این خطا نصب ionCube در کمتر از چند دقیقه است که در ادامه به توضیح آن به صورت ویدئویی می پردازیم.
بنر
آموزش نصب آسان قالب وردپرس در Cpanel
شاید شما هم این جمله را شنیده باشید. در کم تر از 10 دقیقه سایت وردپرس خود را نصب کنید. در نگاه اول به نظرتان این جمله فقط یک تبلیغ برای جذب مخاطب به نظر می‌رسد اما کاملا درست است. کافی است از بسته نصب آسان وردپرس استفاده کنید تا سایت شما در کم تر از 10 دقیقه، روی هاست نصب شود. با هم نصب قالب ...
4 دیدگاه
maryam.azarivand
maryam.azarivand
02 بهمن 1402 15:57
پاسخ به‌صورت خصوصی ارسال شده و تنها برای مطرح کننده و پاسخ دهنده قابل نمایش است!
آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
03 بهمن 1402 08:54
پاسخ به‌صورت خصوصی ارسال شده و تنها برای مطرح کننده و پاسخ دهنده قابل نمایش است!
آیا مفید بود ؟
meraj81
meraj81
18 تیر 1402 23:55

سلام وقتتون بخیر
افزونه ی هست که بشه فایلی که مثلا مشتری میخواد بارگزاری کنه رو بهش فیلتر بدیم از نظر طول و عرض و مد رنگی ؟

آیا مفید بود ؟
0
فاطمه سامانی
فاطمه سامانی
20 تیر 1402 09:44

سلام دوست عزیز
افزونه ای با این قابلیت نمیشناسم ولی اگر برای فرم هاتون بخاد گرویتی فرم این قابلیت رو داره

آیا مفید بود ؟