ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
نقد و بررسی

17 سایت دانلود عکس رایگان و با کیفیت

اگر طراح سایت، گرافیست یا کارشناس تولید محتوا هستید دسترسی به یک منبع ایده‌آل برای دریافت تصاویر مورد نیاز برایتان ضروری است. سایت دانلود عکس می تواند به شما کمک کند تا انواع و اقسام تصویر، وکتور، ویدئو و غیره را دریافت کنید. پس با ما همراه باشید تا 40 سایت دانلود عکس رایگان را به شما معرفی کنیم.

2
16 مرداد 1401
آخرین بروزرسانی: 28 اسفند 1402

نصاویر قسمت مهمی از یک سایت هستند و نقش زیادی در زیبایی سایتتان دارند چه طراح سایت باشید و چه گرافیست، به تصاویر نیاز خواهید داشت. استفاده از تصاویر زیبا به جذابیت سایتتان کمک می کند. شاید در نگاه اول این موضوع ساده به نظر برسد اما اگر دست به کار شوید، می‌بینید که این روند چندان هم ساده نیست! اگر برای یافتن تصویر فقط با سرچ در گوگل آشنا هستید باید بدانید که روش های دیگری مثل سایت های رایگان هم وجود دارد. اکثر سایت هایی که تصاویر با کیفیت می دهند رایگان نیستند و مسائلی مانند تصاویر بی‌کیفیت، نیاز به حساب پولی، فیلترهای نامناسب و… یافتن تصویر را کمی سخت می کند. البته یافتن یک سایت دانلود عکس رایگان که یک بانک تصویر منحصر به‌ فرد را در اختیار ما می‌گذارد، این دغدغه را تا میزان زیادی از بین می‌برد.

بهترین سایت دانلود عکس رایگان جذاب

با دانلود این تصاویر می توانید مستقیما این تصاویر را استفاده کنید یا با حذف و تغییر پس زمینه عکس و افزودن المان های دیگر و یا متن از این تصاویر استفاده کنید.

1.Unsplash

زمانی که صحبت از سایت دانلود عکس رایگان می‌شود، نام آن‌اسپلش (Unsplash) دیر یا زود به میان خواهد آمد. بانک تصاویر این سایت شامل 2.5 میلیون عکس جذاب است که همگی آن‌ها به‌ صورت رایگان در اختیار شما قرار دارند. از آنجایی که حقوق تمامی این تصاویر متعلق به Unsplash است، شما می‌توانید با اطمینان‌ خاطر تصویر موردنظرتان را دانلود و استفاده کنید. البته استفاده زیاد از این تصاویر شامل محدودیت‌هایی هم می‌شود که بهتر است با مطالعه قوانین این سایت، از آن‌ها مطلع شوید.

بهترین سایت دانلود عکس رایگان سایت unsplash

2. Burst

برست (Burst) یک سایت دانلود عکس رایگان است که یکی از زیرمجموعه‌های شاپیفای محسوب می‌شود. مزایایی همچون رزولوشن بالای تصاویر، جستجوی تصاویر بر مبنای کلمات کلیدی، دسته‌بندی‌های مرتب و بخش ایده‌های تجاری، باعث شده تا این سایت به یکی از محبوب‌ترین مقاصد طراحان سایت و گرافیست‌ها تبدیل شود. در سایت Burst دو گزینه دارید دانلود تصویر با رزولوشن بالا و دانلود با رزولوشن پایین که برای انتخاب هر یک از این دو گزینه باید کاربرد تصویر را در نظر بگیرید.

سایت دانلود عکس Burst

3. Pexels

پیکسلز یکی از دیگر از سایت های دانلود عکس رایگان است که مجموعه از تصاویر رایگان سایت های دیگر را ارائه می دهد. شما با توجه به باید و نبایدهای این سایت، می‌توانید از صدها هزار تصویر و ویدئوی موجود در آن بهره ببرید. این سایت دارای امکان جستجوی پیشرفته است تا پیدا کردن تصویر رابرای شما ساده تر کند.

pexels یک سایت دانلود عکس رایگان

 4.Freepik

فری‌پیک از سال 2010 به‌عنوان یک سایت دانلود عکس رایگان شروع به کار کرد و بسیاری از سایت های معروف مثل ماکروسافت، ناسا و غیره از منابع این سایت استفاده می کنند. اگر به دنبال تصاویر با کیفیت آیکون، وکتور، عکس، فایل psd و 3D هستید سایت Freepik مجموعه کاملی از عکس های با کیفیت را در اختیارتان قرار می دهد. فری پیک علاوه بر اینکه دارای عکس های رئال است اما به عنوان مرجع تصاویر وکتور شناخته می شود. همچنین در این سایت دانلود عکس رایگان جستجو بر اساس رنگ فعال و ابعاد است و می توانید تم رنگی تان را پیدا کنید.

سایت FreePik.com یک سایت دانلود رایگان عکس

5. Pixabay

پیکسابی (Pixabay) یکی دیگر از بهترین سایت های دانلود عکس رایگان است که با یک بانک 2.6 میلیونی از تصاویر، ویدئوها و کلیپ‌های موزیک، همه نیازهای شما را برطرف خواهد کرد. همچنین شما برای استفاده از تصاویر یا ویدئوهای این بانک، به اجازه گرفتن از هنرمند یا خود پیکسابی ندارید و می‌توانید به‌ راحتی هرچه تمام، عکس دلخواهتان را مورد استفاده قرار دهید.

pixabay سایت دانلود عکس رایگان با بیش از 2 میلیون عکس

6. ShutterStock

اگر به‌دنبال یک سایت دانلود عکس رایگان حرفه ای می‌گردید، شاتراستاک (ShutterStock) مقصد شماست! بانک 300 میلیونی تصاویر این سایت، تنها قسمت کوچکی از بانک یک میلیاردی تصویر، وکتور، ایلوستریشن، ویدئو و موسیقی‌ است که در دسترس کاربران این سایت در 150 کشور جهان قرار دارد. شما برای استفاده از این بانک تصویر هم، نیازی به اجازه گرفتن از هیچ شخصی نخواهید داشت!

دانلود عکس رایگان از سایت ShutterStock

7. Canva

نام کانوا (Canva) برای اکثر ما آشناست و بسیاری از ما از آن به‌عنوان یک نرم‌افزار ادیت عکس استفاده کرده‌ایم. البته باید بدانید که کانوا بانک تصاویر منحصربه‌فرد خودش را دارد که آن را در زمره بهترین سایت‌های دانلود عکس قرار می‌دهد. با این‌ که شما در این بانک به وکتور و حتی آیکون هم دسترسی دارید، نمی‌توانید بدون محدویت به استفاده از آن‌ها بپردازید؛ چرا که بخشی از این بانک تصاویر صرفا در اختیار کاربران صاحب اکانت پرمیوم قرار دارد.

VectorStock مخصوص دانلود رایگان عکس و وکتور

 

ممکن است بعضی از تصاویر دریافتی از سایت دانلود عکس دارای پس زمینه مناسبی نباشند و شما بخواهید بدون پس زمینه از این تصویر در سایت خود استفاده کنید. روش ها و بازارهای متنوعی برای حذف پس زمینه عکس وجود دارد.

حذف پس زمینه عکس را در کمترین زمان با استفاده از ابزارهای آنلاین انجام دهید.

8.  VectorStock

همان‌طور که از نام وکتور استاک نیز مشخص است، شما می‌توانید از آن به‌عنوان یک منبع وکتور بهره ببرید. این سایت با فراهم کردن 1 میلیون وکتور و ایلوستریشن، قسمت زیادی از مشکلات شما برای یافتن یک وکتور منحصر به‌ فرد را از بین می‌برد. همچنین شما با ساخت حساب کاربری در این سایت دانلود عکس رایگان، می‌توانید با استفاده از قابلیت‌های دسته‌بندی پیشرفته، مدیریت فایل‌هایتان را بسیار راحت‌ تر از گذشته کنید.

سایت VectorStock؛ دانلود عکس و وکتور رایگان

9. KaboomPics

پیدا کردن تصاویر با فیلتر رنگ، قابلیتی است که هر سایتی در اختیار شما قرار نمی‌دهد! اما کابوم پیکز (KaboomPics) جزو این دسته از سایت‌ها نیست و شما با استفاده از قابلیت جستجو براساس رنگ آن، تصاویر موردنظرتان را در مدت زمان بسیار کوتاهی از بین یک بانک 20 هزارتایی تصویر پیدا خواهید کرد. البته باید یادآور شویم که استفاده از یک سایت کاهش حجم بدون افت کیفیت به شما کمک خواهد کرد که علاوه‌ بر استفاده از تصاویری با کیفیت فوق‌العاده، ذره‌ای از سرعت سایت شما کم نشود!

KaboomPics سایت دانلود عکس رایگان

10.AdobeStock

نام ادوبی‌استاک برای اکثر ما با عبارت «تصاویر باکیفیت اما پولی» گره خورده است اما نباید فراموش کنیم که این سایت، تصاویر رایگان هم در اختیار ما می‌گذارد. شما با استفاده از بخش رایگان این سایت می‌توانید عکس، ایلوستریشن و حتی مدل‌های 3بعدی موردنیازتان را تامین کنید.

stock.adobe.com با امکان دانلود عکس رایگان و پولی

11.Flickr

فلیکر (Flickr) یک سایت دانلود عکس برای محتوا است که شما می‌توانید با استفاده از بانک تصاویر تجاری آن، نیاز خود برای یافتن یک تصویر جذاب را برآورده کنید. البته دقت داشته باشید که فلیکر را نمی‌توان کاملا یک سایت دانلود عکس رایگان در نظر گرفت و شما برای دانلود رایگان، صرفا به یک بخش از دخایر این بانک تصاویر دسترسی خواهید داشت.

flickr سایت دانلود عکس رایگان

12.Foodiesfeed

تصاویر غذاها ها همیشه از جذابیت بالایی برخوردار هستند و foodiesfeed یک سایت دانلود عکس است که با دارا بودن تصاویر غذاها، بستنی نوشیدنی ها، میوه ها یک مرجع برای سایت های رستورانی و فست فود و کافی شاپ است.

13.Life of Pix

اگر به دنبال عکس های جذاب از معماری، غذا، طبیعت، حیوانات، زندگی شهری و… سبک زندگی هستید Life of Pix با دارا بودن عکس های با وضوح بالا به صورت رایگان در دسترس است. این سایت هفتگی 10 عکس منتشر می کند

14.Dribbble

دریبل یک شبکه اجتماعی قوی برای طراحان گرافیک است که نمونه کارهای خود را به اشتراک می گذارند و از دیگر طراحان بازخورد می گیرند. در دریبل امکان اینکه کارفرما ها بتونانند از میان نمونه کارها شما را انتخاب کنند و درآمد دلاری کسب کنند وجود دارد. امکان دانلود  تصاویر وجود دارد و می توانید تصاویر با کیفیت را از این سایت دانلود کنید.

15.Negative Space

سایت نگتیو اسپیس  عکس های واقعی از عکاسان یک مجموعه عکس زیبا و رایگان را در اختیار شما قرار می دهد. این سایت که یکی از بهترین سایت دانلود عکس است امکان فیلتر بر اساس رنگ را به شما می دهد و می توانید عکس ها را بر اساس رنگی که دارند فیلتر کنید. تصاویر را می توانید در دسته های مختلف غذا، حیوانات، طبیعت، ورزش، موسیقی، مد و فشن و… به صورت رایگان دانلود کنید.

16.Picjumbo

یکی دیگر از سایت های دانلود رایگان عکس با دسته بندی متنوع سایت Picjumbo است و تاکنون بیش از 2.5 میلیون نفر عکس های این وب سایت را دانلود کرده اند و بسیار معروف است.

اگر بخواهید تصویری که دانلود کرده اید را به گیف تبدیل کنید می توانید برای تبدیل عکس به گیف از چند روش مثل فتوشاپ و سایت های آنلاین رایگان استفاده کنید.

17.libreshot

یکی دیگر از سایت های دانلود رایگان عکس وجود لایبر شات است و عکس هایی که در این سایت وجود دارد از Martin Vorel است و عکس ها را رایگان و بدون واترمارک را می توانید دانلود کنید. حتما قسمت درباره ما سایت را بخوانید و نحوه ایجاد سایت توسط مارتین گفته شده است و اعلام کرده که می توانید تصاویر را را بدون ذکر نام استفاده کنید البته علاوه بر این سایت یک سایت از عکس هاس مینیمال به آدرس MinimalPhoto.com هم دارد.

libreshot بهترین سایت دانلود عکس

اگر تصاویر را دانلود کردید ولی سایز مورد نظر را ندارند و نگران تغییر سایز با افت کیفیت هستید پیشنهاد می کنیم به مقاله تغییر سایز عکس بدون افت کیفیت مراجعه کنید تا روش های تغییر سایز تصاویر بدون کاهش کیفیت مشاهده کنید.

سایر سایت های دانلود عکس رایگان و با کیفیت

اگر بخواهیم لیست سایت های دانلود رایگان عکس را ادامه دهیم همچنان می توانیم سایت های بیشتر را معرفی کنیم در ادامه لیستی از بهترین سایت دانلود عکس را آورده ایم:

عکس و تصویر یک بخش جدانشدنی از فضای وب به‌ شمار می‌رود و نقش مهمی را در جذب مخاطب ایفا می‌کند. این نکته باعث شده تا داشتن یک منبع ایده‌آل تصاویر، برای افرادی مثل گرافیست‌ها یا طراحان سایت از نان شب هم واجب‌تر باشد! به همین دلیل در این با معرفی 19 سایت دانلود عکس رایگان سعی کردیم تا بخشی از این دردسر را از روی دوش شما برداریم.

اگر عکس هایی از قبل دارید که کیفیت پایینی دارند در مقاله افزایش کیفیت عکس سایت ها و برنامه های مختلفی را معرفی کرده ایم که می توانید برای بالابردن کیفیت تصاویر استفاده کنید.

چنانچه شما هم تا به حال تجربه از سایت های دانلود عکس رایگان داشته اید در کامنت ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
2 دیدگاه
grezanh
grezanh
12 فروردین 1402 08:48

سلام روز بخیر. در سایت راست چین قالبی مانند سایت pexels.com وجود دارد؟ سایت دانلود تصاویر png چطور؟ اگر آموزشی دارید که بتوان با قالب یا افزونه ای از شما این سایتها را طراحی کرد اطلاع بدید. با تشکر

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
12 فروردین 1402 12:43

سلام دوست عزیز
در دسته قالب عکاسی نمونه های از قالب های وردپرس که مناسب سایت عکس و تصور هست وجود دارد
البته تم دقیقا مشابه سایت پیکسل را ندارند ولی می تونید قالب ها را سفارشی سازی کنید و تغییراتی که نظرتون هست را اعمال کنید

آیا مفید بود ؟