ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
نقد و بررسی

افزایش کیفیت عکس؛ معرفی 18 ابزار رایگان (همراه ویدیو)

اگر عکس‌هایی دارید که تار و مات هستند و کیفیت پایینی دارند، در ادامه 18 سایت افزایش کیفیت عکس به همراه برنامه و اپلیکیشن‌های کاربردی را معرفی کردیم تا بدون نیاز به روتوش تصاویر در زمان کمی کیفیت عکس‌ها را بالا ببرید.

10
11 مرداد 1402
آخرین بروزرسانی: 09 فروردین 1403

امروزه همه مردم برای عکس گرفتن از تلفن همراه استفاده میکنند و همینطور ممکن است همه گوشی‌ها از کیفیت دوربین خوبی برخودار نباشند به همین دلیل باید راهی وجود داشته باشد تا بتوانیم کیفیت عکس های خود را بالا ببریم؛ به همین دلیل ما امروز در این مقاله از مجموعه راست چین قصد داریم به معرفی بهترین سایت و برنامه های کاربردی برای افزایش کیفیت عکس بپردازیم.

ابزارهایی که در ادامه معرفی می‌کنیم همه رایگان هستند و به‌راحتی می‌توانید برای افزایش کیفیت عکس به 4k از آنان استفاده کنید؛ پس اکنون همراه ما باشید تا به این موارد بپردازیم؛ اما قبل از آن بهتر ویدیوی بالا بردن کیفیت عکس با ابزراهای رایگان را حتما ببینید.

سایت افزایش کیفیت عکس آنلاین رایگان

برای بالا بردن کیفیت عکس در گوگل ایتدا باید از طریق گوگل وارد سایت مورد نظر شوید که ما در ادامه سایت‌هایی را برای شما معرفی می کنیم که بتوانید هرچه سیع تر نسبت به افزایش کیفیت عکس به 4k (کفیت بسیار بالا) اقدام نمایید به یاد داشته باشید میتوانید با کلیک روی هر سایت به صورت مستقیم وارد سایت مورد نظر شوید؛ به یاد داشته باشید تمامی ابزارها به صورت رایگان انجام داده و علاوه بر این امکاناتی مانند تغییر رنگ، افزایش سایز عکس یا افزودن افکت‌های مختلف را ارائه می‌کنند.

1. Vance AI

برای استفاده از این سایت کافیست با ایمیل خود ثبت نام کرده و تصویر مورد نظر را آپلود کنید. البته تنها 10 عکس اول که آپلود می‌کنید رایگان است، بنابراین برای دفعات بعد باید از یک ایمیل دیگر استفاده کنید. افزایش کیفیت عکس، تبدیل عکس‌های سیاه سفید به رنگی با هوش مصنوعی و واضح کردن تصاویر با این سایت با کیفیت کردن عکس به سادگی انجام می‌شود.

نمونه تصویر زیر را مشاهده کنید که چه نتیجه فوق العاده‌ای برای بهبود عکس مات داشته و بعنوان یکی از بهترین سایت های واضح کننده عکس است.

بالا بردن کیفیت عکس آنلاین با Vance AI با هوش مصنوعی

2. سایت افزایش کیفیت عکس Waifu2x

اگر تصاویر انیمیشن بی کیفیت دارید، سایت Waifu مناسب افزایش کیفیت تصاویر انیمه و کارتون است، این سایت سرویس‌های خود در دو نسخه رایگان و پولی ارائه کرده است. می‌توانید سایز تصاویر در نسخه رایگان را تا ۱۰X و در نسخه پولی را تا ۱۶X ارتقا دهید. در این سایت، امکان ویرایش عکس‌هایی بین حجم ۱۰ مگابایت تا ۱ گیگابایت وجود دارد.

افزایش کیفیت عکس آنلاین رایگان با سایت waifu2x

3. بالا بردن کیفیت عکس آنلاین با Fotor

سایت Fotor یکی دیگر از سایت‌های رایگان برای بالا بردن کیفیت عکس است که در سال 2012 منتشر شد و در حال حاضر دارای پلتفرم‌های مختلف مانند برنامه موبایل، برنامه دسکتاپ و وبسایت است و مجموعه کاملی از ابزارهای بهبود تصویر را دارد. تنظیم روشنایی، شدت نور و کنتراست و افزایش وضوح منجر به بهبود کیفیت تصاویر در این سایت می‌شود.

fotor بهترین سایت افزایش کیفیت عکس

5. Enlarger

یکی دیگر از سایت‌ها برای بالا بردن کیفیت عکس آنلاین Enlarger است که با کیفیت تصاویر را به صورت چشمگیری بالا می‌برد. این سایت بر پایه هوش مصنوعی است و می توانید مواردی مانند تبدیل عکس سیاه سفید به رنگی، حذف بکگراند عکس، حذف اشیاه اضافی در عکس، روتوش تصاویر، افزایش سایز تصاویر و… را انجام دهید.

سایت Enlarger برای افزایش کیفیت عکس آنلاین

6. Upscalepics

یک روش بالا بردن کیفیت عکس با هوش مصنوعی بالا بردن  افزایش رزولوشن تصاویر با آپلود تصاویر در سایت cutout در زمان کمی کیفیت تصاویر به صورت آنلاین بالا برده می‌شود. با این سایت حتی اگر سایز تصاویر را بزرگ کنید کیفیت تصاویر حفظ می‌شود. تغییر سایز و فشرده سازی تصاویر با این سایت به راحتی انجام می‌شود.

افزایش کیفیت عکس آنلاین رایگان با Upscale

7. Cutout

یک راه ساده برای بالا بردن کیفیت عکس تار این است که تصاویر را در سایت cutout آپلود کنید و با یک کلیک کیفیت تصاویرتان را بالا ببرید. برنامه موبایل، نرم افزار برای نصب روی دسکتاپ و پلاگین‌های شاپیفای از جمله محصولات این سایت است که می توانید برای ویرایش تصاویرتان استفاده کنید.

سایت Cutout برای بالا بردن کیفیت عکس تار

بالا بردن کیفیت عکس با هوش مصنوعی

ابزارهای هوش مصنوعی Artificial intelligence در حوزه ویرایش تصویر بسیار قدرتمند ظاهر شده اند؛ به طوریکه تقریبا تمام ابزارهای گذشته را پشت سر گذاشته اند. برای افزایش کیفیت عکس، ابزارهای هوش مصنوعی زیادی وجود دارد که بدون مهارت خاصی می‌توانید کیفیت عکس را بالا ببرید.

این ابزارها علاوه بر بالا بردن کیفیت عکس، امکاناتی مثل ویرایش و تغییر تصاویر را به صورت همزمان ارائه کرده اند. از جمله این ابزارها می‌توان به وب سایت‌ها و ابزارهای زیر اشاره کرد:

1. imageupscaler

این سایت افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی، از الگوریتم‌های پیشرفته برای بهبود کیفیت عکس مصنوعی استفاده می‌کند. عکس خود را بارگذاری و سپس انتخاب کنید که چه اندازه کیفیت عکس افزایش یابد. سایر قابلیت‌های این سایت:

  • حذف بک‌گراند عکس
  • ساخت تصاویر با هوش مصنوعی
  • افزایش سایز تصاویر بدون افت کیفیت
  • استفاده رایگان

نمونه عکس ادیت شده با سایت افزایش کیفیت عکس imageupscaler روش بالا بردن کیفیت عکس با هوش مصنوعی

2. restorePhotos.io

برای افزایش کیفیت تصویر با این سایت با کیفیت کردن عکس کافیست؛ بعد از وارد شدن به سایت و انتخاب گزینه Restore your photos، تصویر مورد نظر را آپلود کنید.

همان طور که می‌بینید کیفیت عکس تا حد قابل قبولی بالا رفته است.

افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی با سایت restorePhotos.io

3. سایت افزایش کیفیت عکس Let’s Enhance

enhance برای افزایش کیفیت عکس از تکنولوژی هوش مصنوعی استفاده می‌کند. با بارگذاری تصویر تنظیمات مختلفی برای کیفیت عکس وجود دارد. از جمله قابلیت‌های این ابزار:

  • افزایش وضوح تصویر
  • افزایش کیفیت تصاویر تا 16k
  • تغییر سایز تصاویر با حفظ کیفیت تصاویر
  • تغییر عکس های قدیمی به عکس ها با کیفیت بالا
  • افزایش رزولوشن

سایت افزایش کیفیت عکس enhance

تصاویر قسمت مهمی از یک سایت هستند و بسیار مهم است که کیفیتی بالایی داشته باشند تا بتوانند تاثیر گذاری مطلوبی در ذهن مخاطب داشته باشند. اگر تصاویر سایتتان کیفیت پایینی دارند حتما با این ابزارها تصاویر را ویرایش کنید.

استفاده از بعضی ابزارهای کم کردن حجم تصویر، کیفیت عکس‌ها را کاهش می‌دهد. اگر یک سایت وردپرسی دارید با افزونه Smush pro  می‌توانید حجم تصاویر را بدون افت کیفیت کم کنید.

4. letsenhance

سایت letsenhance که به یک سایت هوش مصنوعی (AI) نیز شناخته می شود گزینه بعدی برای افزایش کیفیت عکس به 4k است تا بتوانید کیفیت عکس خود را چند برابر کنید، این سایت برای کاربران به صورت رایگان طراحی شده تا همه بتوانند کفیت عکس های خود را تا حد ممکن بالا ببرند.

رابط کابری آسانی که این سایت دارد باعث شده مورد استفاده کاربران زیادی قرار بگیرد؛ به گونه‌ای که یک شخص مبتدی نیز میتواند از ان استفاده کند، برای کار با این ابزار باید فقط یک ایمیل برای ایجاد حساب کاربری داشته باشید؛ و سپس از طریق گزینه آپلود عکس مورد نظرتان را دراین سایت بارگذاری کنید.

 

نرم‌افزارهای افزایش کیفیت عکس

تا اینجا افزایش کیفیت عکس آنلاین رایگان را معرفی کردیم و با سایت‌هایی که معرفی کردیم بدون نیاز به نصب برنامه خاصی می‌توانید کیفیت تصاویر را بهبود دهید. نرم افزارها امکانات بیشتری برای ادیت تصاویر دارند و علاوه بر کیفیت عکس می‌توانید ادیت های مختلفی را انجام دهید. اگر می‌خواهید از نرم افزارها یا اپلکیشن‌های ویرایش تصویر استفاده کنید در ادامه همراه ما باشید.

1. Adobe Photoshop

هرجا صحبت از ویرایش عکس می‌شود، قطعا فتوشاپ در این لیست با قدرت ظاهر می‌شود. اگر حوصله کار کردن با نرم افزارهای گرافیکی را دارید با فتوشاپ در کنار افزایش کیفیت عکس از امکانات مختلف برای ساخت و ویرایش تصاویر استفاده کنید. در نسخه Adobe Firefly که بر پایه هوش مصنوعی است ویرایش عکس با سرعت بالاتری انجام می شود و نیازی به استفاده از ابزارهای مختلف فتوشاپ ندارید.

بالا بردن کیفیت عکس با فتوشاپ

2. Topaz Labs

این شرکت مجموعه نرم افزارهای ادیت عکس را بر پایه هوش مصنوعی ارائه کرده که کیفیت عکس را تا 600% افزایش می دهند. نمونه تصویر زیر احتمالا شما را شگفت زده نمی‌کند؟

به این فکر کنید که می‌توانید، تصویر کوچک خودتان در یک عکس دسته جمعی را به بهترین شکل ممکن بزرگ کنید.

3. Astra Image

با Astra Image به راحتی کیفیت تصاویر برای فرمت‌های مختلف تصاویر مانند TIFF ،JPEG ،PNG، FITS و… را بالا ببرید و تصاویر واضح و شفاف‎‌تر خروجی بگیرید. این نرم افزار برای بالا بردن کیفیت عکس روی نسخه‌های مختلف ویندوز بدون سخت افزار قدرتمند قابل نصب است.

بالا بردن کیفیت عکس با گوشی

برای بهبود کیفیت عکس‌ها در گوشی در ادامه اپلیکیشن‌های کاربردی برای افزایش کیفیت عکس را معرفی می‌کنیم:

1. Enhance Photo Quality

این اپلیکیشن کاربردی با تغییر رنگ، بهبود تاری و کنتراست به افزایش کیفیت عکس کمک می‌کند. 50 افکت مختلف، تنظیم شدت رنگ، تغییر رنگ، تنظیم روشنایی از امکانات اپلیکیشن Enhance است.

2. EnhanceFox AI

EnhanceFox AI یکی دیگر از اپلیکیشن‌های حرفه‌ای افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی است. این اپلیکیشن امکان تغییر رنگ، تغییر سایز، برطرف کردن تاری عکس، اصلاح عکس‌های آسیب دیده، بهبود کیفیت عکس‌هایی قدیمی و غیره را دارد.

روش های افزایش کیفیت عکس با هوش مصنوعی

3. Sharpen Image

شارپن ایمیج نیز یک برنامه رایگان دیگر برای بالا بردن کیفیت عکس اندروید و آیفون است و تنها کاربردی که دارد بالا بردن کیفیت تصاویر است.

4. افزایش کیفیت عکس آنلاین رایگان با Remini

برای بالا بردن کیفیت عکس در آیفون می‌توانید از برنامه Remini استفاده کنید. ویژگی‌های شگفت‌انگیزی در این اپلیکیشن وجود دارد که آن را واقعاً منحصر‌به‌فرد می‌کند، می‌توانید عکس‌های قدیمی را به عکس‌های واضح‌تر تبدیل کنید و سلفی‌های خود را شگفت‌انگیز کنید.

اگر از ابزارها و سایت های افزایش کیفیت عکس برای ویرایش تصاویر خود استفاده کردید، خوشحال می‌شویم در قسمت کامنت‌ها تجربه‌تان را با ما به اشتراک بگذارید و اینبار شما بهترین روش افزایش کیفیت عکس آنلاین رایگان را به ما معرفی کنید.

زهرا غفاری
زهرا غفاری
مهندسی نرم افزار و کارشناسی ارشد تجارت الکترونیک خوندم و 3 ساله که وردپرس و سئو کار می کنم.
سوالات متداول

برای این منظور می‌توانید از سایت‌های معرفی شده در این مقاله استفاده کنید، کافیست روی سایت مورد نظر کلیک کرده تا به صورت مستقیم وارد سایت مورد نظر شوید.

برای بالا بردن کیفیت عکس با هوش مصنوعی یکی از سایت های زیر را امتحان کنید:

  • restorePhotos.io
  • imageupscale
  • Let’s Enhance
  • picwish
  • Fotor

اگر تصاویری با کیفیت پایین و وضوح پایین دارید بهترین سایت افزایش کیفیت عکس می توان موارد زیر را نام برد:

  • Remini
  • Vance AI

  • Waifu2x
  • Fotor
  • Enlarger
  •  Cutout
  • imageupscaler
  • Let’s Enhance
  • picwish
  • Adobe Photoshop
  • Topaz Labs
  • و...

 

مقالات مرتبط
بنر
دیلیت اکانت تلگرام؛ آموزش حذف اکانت تلگرام در یک دقیقه
به هر دلیل ممکن است که بخواهید اکانت تلگرامتان را حذف کنید، لازم است که اشاره کنم دلیت اکانت تلگرام کار بسیار راحتی است. به دو طریق می‌توان نسبت به حذف اکانت تلگرام اقدام کرد. یکی از این روش‌ها که روش سریع و فوری است، از طریق وبسایت رسمی تلگرام انجام می‌گیرد.
بنر
4 روش تضمینی تغییر پسورد اینستاگرام
فراموش کردن رمز اینستاگرام یکی از مشکلات رایج کاربران است که در این مطلب به 4 روش رایج و تضمینی بازیابی پرداخته‌ایم. این تغییر رمز حتی در شرایطی که به رمز قبلی دسترسی ندارید هم کاربرد دارد.
بنر
نکات طلایی راهنمای خرید هاست برای وردپرس
با توجه به اهمیت هاست و تاثیری که بر روی امنیت و سرعت سایت دارد فاکتورهای مهم در راهنمای خرید هاست وردپرس را در ادامه بخوانید تا میزبانی وب معتبری برای سایتتان داشته باشید.
بنر
بهترین DNS های رایگان 2023
احتمالا شما هم از سرعت اینترنت شاکی هستید و اگر در مورد روش‌های بهبود آن جستجو کرده باشید، می‌بینید که تغییر DNS از ساده ترین راه حل هاست و با توجه به نیازتان به دنبال dns مخابرات، dns همراه اول یا DNS برای ps4 و پلی استیشن یا … هستید. ما در این مقاله بهترین DNS رایگان را برای شما عزیزان ...
10 دیدگاه
saeedeh.a
saeedeh.a
18 بهمن 1402 11:38

سلام
ما هم در زمینه ی افزایش کیفیت تصویر فعالیت می کنیم. ممنون میشم سایت ما رو در لیست خودتون قرار بدید:
hooshbox.ir/image-enhance

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
23 بهمن 1402 14:52

ممنون که سایتتان را با ما و کاربران ما به اشتراک گذاشتید

آیا مفید بود ؟
علیرضا علیزاده
علیرضا علیزاده
06 آبان 1402 08:31

ممنون از مقاله خیلی خوبتون
کلی عکس داشتم که با این روش کیفیت اشون را بهبود دادم

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
06 آبان 1402 14:06

خوشحالیم که این مقاله برای شما مفید بوده

آیا مفید بود ؟
اشکان صابری
اشکان صابری
04 آبان 1402 08:42

سایت enhance عالیه

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
06 آبان 1402 14:06

بله اشکال عزیزم enhance یکی از بهترین سایت ها برای افزایش کیفیت عکس هست و کاربران زیاد دارد

آیا مفید بود ؟
mandan00
mandan00
04 آبان 1402 08:19

قبلا افزایش کیفیت عکس ی درد سری بود ولی الان نیاز به فتوشاپ هم نیست با برنامه ای مثل Remini که روی گوشی نصب میشه راحت میشه کیفیت عکس را بهبود داد

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
04 آبان 1402 12:42

سایت های آنلاین و اپلیکیشن های موجود کار بالا بردن کیفیت سایت را آسان کرده و بدون نیاز به کار تخصصی با فتوشاپ می تونید کیفیت تصاویر را بالا ببرید.

آیا مفید بود ؟
مینو
مینو
04 آبان 1402 08:13

ممنون از سایت هایی که معرفی کردید
من از fotor برای افزایش کیفیت عکس استفاده کردم که سایت خیلی خوبیه

آیا مفید بود ؟
0
زهرا غفاری
زهرا غفاری
04 آبان 1402 12:40

سلام
ممنون از شما بله fotor یکی از بهترین سایت ها برای ویرایش تصاویر و افزایش کیفیت عکس است.

آیا مفید بود ؟