ایکون
100 قالب سایت آماده
897 هزار تومان
پیش نمایش
آموزش سئو

کیورد استافینگ (Keyword Stuffing) یا قاتل محتوا را بشناسید

کیورد استافینگ مساله مهمی است که بر روی سئو سایت شما تاثیر می گذارد و باعث می شود رتبه شما در گوگل کاهش پیدا کند. برای اینکه از آن جلوگیری کنید در این مقاله با ما همراه باشید.

0
01 آذر 1400
آخرین بروزرسانی: 20 اسفند 1402

اگر بپرسید کیورد استافینگ چیست باید بگویم زمانی اتفاق می افتد که افراد با تکرار بیش از حد کلمه کلیدی تلاش می کنند رتبه خود را در نتایج جست و جو بهبود دهند اما در حقیقت کیورد استافینگ رخ داده است. موتورهای جست و جو استفاده بی رویه و کیورد استافینگ را در متن، عنوان و متا متوجه می شوند. اگر فاصله کلمات کلیدی در متن از همدیگر کم باشد باز هم کیورد استافینگ رخ داده، رتبه شما توسط موتورهای جست و جو کاهش یا بعضا از دست می رود. کیورد استافینگ به تجربه کاربری در سایت تان آسیب می رساند.

در متن بالا چندبار کلمه “کیورد استافینگ” را تکرار کردم؟ قطعا تجربه بدی از خواندن این پاراگراف داشتید😂. این همان مفهوم  Keyword Stuffing است که یکی از اشتباهات مرگبار سئو می باشد و زمانی که بیش از حد کلمه کلیدی را در متن تکرار کنید رخ می دهد. در این مقاله می خواهیم راه حل های جلوگیری و تشخیص آن را آموزش دهیم.

اگر خاطرتان باشد چند سال پیش با اضافه کردن بیش از حد کیورد به متن تان به گوگل میفهماندید که محتوای شما در مورد چیست. بعد از به روزرسانی های گوگل مانند آپدیت الگوریتم مرغ مگس خوار یا گراف دانش و مطرح شدن جست و جو برا اساس معنا، این موتور جست و جو درک بهتری از متن پیدا کرد. اکنون گوگل مترادف ها، اشتباهات تایپی و غیره را متوجه می شود. امروزه کیورد استافینگ در سئو جایگاهی ندارد.

تراکم یا چگالی کلمه کلیدی “کیورد استافینگ” در ابتدای متن بیش از اندازه پیشنهاد شده در به روش های سئو است و بهترین چگالی .02% است.

چگالی کلمه کلیدی = (تعداد کلمات در متن) / (تعداد دفعاتی که کلمه کلیدی در متن ظاهر می شود)

در مثال ما چگالی= .05% است که این نرخ تکرار هم زیاد است.

کیورد استافینگ

نکته: درنظر داشته باشید این اعداد برای موقعیت و محتواهای مختلف متفاوت است.

انواع کیورد استافینگ

در ادامه دو نوع آن را آورده ایم.

1- کیورداستافینگ قابل رویت

این نوع به راحتی در متن قابل مشاهده است.

? تکرار غیر ضروری کلمات و عبارات در محتوا. برای مثال پاراگراف اول این مقاله را دوباره بخوانید.

? استفاده بیش از حد از کلمات غیر مرتبط در محتوا (هدف شما تضویح بوم کسب و کار دیجی کالاست ولی بقدری بوم کسب و کار را تکرار کرده اید که خواننده و گوگل تصور می کند محتوای شما درمورد بوم کسب و کار است!)

2- کیورد استافینگ غیرقابل مشاهده

?  تکرار کیورد در کد صفحه، متا تگ ها، ویژگی های alt و تگ ها به طوریکه برای کاربر عادی قابل مشاده نیست، اما ربات های گوگل آن را می بینند.

?  استفاده از متنی همرنگ با پس زمینه (برای پنهان کردن کلمات از خوانندگان اما نمایش آنها در خزنده های موتورهای جستجو)

کیورداستافینگ چه مشکلاتی به وجود می آورد؟

همانطور که گفتیم قبلا استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی قابل قبول بود و خیلی از افراد به عنوان یک تکنیک سئو رایج از آن استفاده می کردند. اما این کار امروزه مورد قبول نیست و مشکلات زیادی را به وجود می آورد.

1- تجربه کاربری: با انجام اینکار تجربه خوبی به کاربر منتقل نمی کنید. زیرا محتوای شما پر از کیورد است و کاربر می فهمد تمرکز شما به جای خوانندگان روی افزایش رتبه است. این مساله به طور غیرمستقیم روی جایگاه شما تاثیر می گذارد.

2- پنالتی گوگل: ممکن است به خاطر Keyword Stuffing با جریمه گوگل مواجه شوید (کل سایت یا صفحات مربوطه از نتایج گوگل حذف شوند). به علاوه امکان دارد گوگل شما را به طور کامل از نتایج SERP حذف کند.

3- از دست دادن کاربران: کاربران متوجه می شوند که هدف شما جلب رضایت کاربر نیست و به دنبال افزایش رتبه هستید. کاربر امتیاز منفی می دهد یا از سایت شما خارج می شود و نرخ پرش (Bounce Rate) شما هم افزایش می شود.

4- صدمه به برندتان: با محتوای ضعیف کاربران اعتمادشان را به شما از دست می دهند.

ممکن است مقالاتی را دیده باشید که با کیورد استافینگ رتبه خوبی دارند، دقت داشته باشید معیارهای زیاد دیگری برای رتبه بندی صفحه درنظر گرفته می شود مثل بازدید سایت، قدرت برند و … بنابراین ممکن است از بین همه مقالات یکی از آنها اینکار را انجام داده باشند. پس مقایسه مقاله شما و رقیب و تکرار آن نمی تواند اقدام درستی باشد.

راه های جلوگیری از Keyword Stuffing

حالا که فهمیدید کیورد استافینگ چیست، بهتر است به جای کیورداستافینگ روی ایجاد محتوای مفید و غنی تمرکز کنید تا نیاز نباشد از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده کنید. پس با ما همراه باشید تا روش های جایگزین آن را به شما توضیح دهیم.

✔️ صفحه شما؛ هدف جست و جو

دقت کنید که باید از کلمات کلیدی به اندازه استفاده کنید. استفاده کم از این کلمات به همان اندازه کیورد استافینگ برای سایت شما مضر است. بسته به حجم محتوایتان کیوردها را به صورت پراکنده استفاده کنید. کلمه کلیدی باید طوری در صفحه شما استفاده شود که علاوه بر پراکندگی محتوای شما را همچنان ارزشمند نگه دارد. الگوریتم BERT گوگل بر روی محتوا برای خوانندگان واقعی تمرکز دارد نه ربات های جست و جو

شما باید در مکان های ارزشمند صفحه تان که برای گوگل اهمیت دارد از کلکات کلیدی استفاده کنید.

✔️ مرتبط بودن (Relevancy)

ابتدا یک مجموعه از کلمات کلیدی مرتبط با برند یا سایت خود جمع آوری کنید. در مقاله معرفی ابزارهای کاربردی انتخاب کلمات کلیدی می توانید با روش های انتخاب این کلمات آشنا شوید.

✔️ درگیر کردن کاربران (Engagement)

گوگل تنها به کلمات کلیدی توجه نمی کند بلکه به تعاملی که با کاربرانتان برقرار می کنید هم دقت می کند. اینکه آیا محتوای شما به حدی جذاب هست که زمان ماندگاری کاربر در صفحه شما را افزایش دهد.

✔️ تنوع پذیری یا Variation

شما باید بدانید که کاربرد نوشته شما برای چه کسی است. برای کاربران عادی از اصطلاحات فنی بیش از حد استفاده نکنید و با توجه به نوع موضوع تان بنویسید.

✔️ هدف گذاری درست یک صفحه

هدف گذاری یک صفحه باید درست انجام شود. کلمه کلیدی هدف صفحه را درست انتخاب کنید تا موضوع اصلی صفحه را نشان دهد. چند عبارت جست و جوی مرتبط به هم و به کلمه اصلی هم پیدا کنید.

✔️ جلوگیری از Cannibalization (هم نوع خواری):

نمی توانید دو صفحه را به یک موضوع اختصاص دهید. به دنبال عبارت مورد جست و جوی کاربر (intent) باشید. ایجاد صفحات تکراری باعث می شود برای یک جایگاه با هم مبارزه کنند. ایجاد صفحات تکراری cannibalization نامیده می شود.

✔️ ایجاد متحوای طولانی تر: موتورهای جست و جو به یک محتوای جامع درباره یک موضوع، ارزش بیشتری می دهند. هر چه یک محتوا طولانی تر باشد امکان پراکنده کردن کلمات کلیدی بیشتر است. مقالاتی که بیش از 1500 کلمه هستند برای گوگل اهمیت بیشتری دارند.

✔️ به کاربردن حجم مناسبی از کیوردها: کلمات کلیدی باید به اندازه مناسب در متن شما توزیع شوند. در CMS وردپرس، افزونه هایی مانند یواست سئو دید مناسبی برای توزیع کلمات کلیدی به شما می دهند. معمولا دستور مشخصی برای تعداد کلمات کلیدی وجود ندارد و معمولا تراکم کلمات کلیدی باید 2% باشد.

محصول پیشنهادی
بنر
افزونه یواست سئو پرمیوم، Yoast Seo Premium
دسته بندی : افزونه سئو
29171
فروش
90%
رضایت

✔️ استفاده از کلمات کلیدی ثانویه، هم معنی و کلمات کلیدی طولانی

با استفاده از کلمات کلیدی طولانی و مترادف به موتورهای جست و جو نشان می دهید که صفحه شما درباره کلمه کلیدی هدف است . برای مثال کلمات کلیدی طولانی مثل سوالات، به گوگل میفهمانند که محتوای شما پاسخگوی سوالات کاربران هست یا خیر. با این اوصاف ممکن است گوگل به محتوای شما ویژگی “People also ask” را اضافه کند.

کلمات مترادف مرتبط بودن آن مطلب به کلمه کلیدی را نشان می دهند و استفاده از آنها باعث افزایش رتبه شما در نتایج گوگل می شود. به علاوه این پیام را به گوگل می دهد که شما برای انسان ها محتوا می نویسید نه ماشین ها.

✔️ افزودن کلمات کلیدی به بخش های مختلف نوشته

گوگل به بعضی بخش ها غیر از بدنه متن توجه ویزه ای دارد. مانند عناون صفحه، تگ عنوان، توضیحات متا، پاراگراف ابتدا و انتهای صفحه، عناوین فرعی و تگ alt. این بخش ها برای درک بهتر محتوا هستند بنابراین استفاده از کلمات کلیدی در این بخش ها به جای کیورد استافینگ بسیار مناسب است. این کار یک نشانه قوی برای گوگل است که رتبه بالاتری در SERP بگیرید.

✔️ بررسی سئو on page

برای اینکه نرخ کلیک بالاتری بگیرید باید صفحات خود را هدفمند سئو کنید. همه مواردی که برای سئو on page نیاز است را در صفحه خود بررسی کنید. یک چک لیست تهیه کنید و مواردی مانند تگ های عنوان و متا، تگ H1، محتوای به روز، تگ alt تصاویر و غیره را اصلاح کنید. همه اینها را باید با در نظر گرفتن Keyword Stuffing در نظر بگیرید.

Keyword Stuffing چیست

در این مقاله گفتیم که کیورد استافینگ چیست و چه مشکلاتی برای سایت شما به وجود می آورد. سپس راه حل های جایگزین برای keyword Stuffing را شرح دادیم. امیدوارم این مقاله برای شما مفید باشد. اگر سوالی دارید در دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

مهسا کاظمی پور
مهسا کاظمی پور
مهسا هستم و 4 ساله در حوزه وردپرس و دو سال در حوزه سئو فعالیت دارم. معتقدم که انسان در شرایط نامساعد نباید خودش رو ببازه و نا امید بشه چون فصل دوباره جوونه زدن هم خواهد رسید...
مقالات مرتبط
بنر
آموزش رایگان سئو وردپرس
در این مقاله با آموزش وردپرس رایگان مواردی مانند تنظیمات پیشخوان وردپرس، نصب افزونه‌های وردپرس، سئو داخلی، خارجی و تکنیکال را آموزش می‌دهیم تا با هزینه کم و انجام تمام اقدامات برای سئو سایت به رتبه های برتر نتایج گوگل دست پیدا کنید.
بنر
چک لیست سئو وردپرس؛ نکات عملی برای رسیدن به رتبه 1
برای رسیدن به رتبه اول نتایج گوگل باید یک سایت بهینه برای موتورهای جستجو داشته باشید. در این مقاله چک لیست سئو 2023 برای سئو داخلی، سئو خارجی، سئو تکنیکال را آماده کرده ایم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.
بنر
آموزش ساخت رایگان اکانت ماز پرو Moz Pro
به کمک اکانت MOZ Pro می توانید از آخرین تغییرات قوانین و نکات سئو خبر دار شوید، کمپین های کنترل استراتژی سئو تعیین کنید، عملکرد رقبای خود را رصد کنید، نقاط ضعف و قدرت خود را بیشتر بشناسید و جایگاه بهتری در موتور جستجو بدست آورید. در ادامه با آموزش ساخت اکانت Moz Pro با ما همراه باشید.
بنر
رفع مشکل کندی پیشخوان وردپرس در هاست های ایرانی
عوامل زیادی باعث کندی سرعت پیشخوان وردپرس می شوند که باید آنها را بررسی و رفع کنید. یکی از مشکلاتی که اخیرا باعث کاهش سرعت لود شده استفاده از هاست های ایرانی است. اگر شما هم از هاست ایرانی استفاده می کنید این مقاله را از دست ندهید.
0 دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.